Nie ma sprawy, od razu mówiłem;];]
Tu masz wszystko opisane - co sprawdzać.
Świece sprawdzone,?
To jest kontrolka o błędzie w układzie wtryskowym. Pierwsza sprawa to konkretną diagnostyka i clipem radzę żeby sie nie orobic później na darmo. Ogólnie masz problem z przepustnica, kablami, wtyczka, lub sterownikiem silnika. Jeśli okaże się że sterownik pisz na priv pomogę. Ale na początek diagnostyka i po koleji. Przepustnica wtyczka kable sterownik....
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
Oznacza to to że sterownik silnika wykrył błąd i wypadało by podłączyć komputer i sprawdzić co mu się nie spodobało.
Moim zdaniem musisz sprawdzić czy to wina samego sterownika czy mapy patrz tunera. Sprawdzałeś sterownik przed zmianą mapy?
Kontrolka w ten sposób sygnalizuje niesprawnosc ukladu. Najczęstszą przyczyną jest przepalenie jednej ze swiec. Czy trzeba jechac do serwisu? To zalezy od twoich umiejetnosci. Przy okazji: kontrolka pełni jedynie rolę informacyjną - nie ma żadnego obowiazku żeby czekać aż zgaśnie przed uruchomieniem silnika. Motor w dobrym stanie pali w miesiącach „ciepłych”...
Bez konkretnego numeru błędu będzie strzelanie w ciemno.
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Podpowiem Ci, że to oznacza ogólną niesprawność "czegoś", taka kontrolka sprawdzająca. Popatrz, czy masz wszystkie światłą stop na początku ( to nie żart)
Jaką pompą??? Paliwową? Kontrolka od świec lubi się świecić nie tylko przy problemie ze świecami. Ale w pierwszej kolejności sprawdził styki i złączki przy wskazanej pompie oraz na drugim końcu kabla
Jeżeli chodzi o kontrolkę świec żarowych, to objawy które opisałeś oznaczają uszkodzenie świecy żarowej.
Temat nie warty wałkowania, ma podane jak sprawdzić i co sprawdzić , temat prosty. Zamykam
Coś z pompowtryskiem, a że vag nie wskazał co to dziwne. Jak skasujesz i się nie pojawia to można jeździć. Jak się pojawia po skasowaniu i przejechaniu to możesz nie dojechać..
Na lewym nadkolu jest taka duża puszka prostokątna. To przekaźnik świec żarowych. Ściągnij dekiel, będą dwie tyczki i kabel na śrubkę. Ściągnij tą większą wtyczkę, będzie miała sześć otworów, ale tylko w pięciu będą blaszki kontaktowe. Każda prowadzi do jednej świecy. Teraz są różne metody dalszej diagnozy (zależnie od tego co posiadasz) -multimetrem...
Więc ci piszę, że 109.
https://obrazki.elektroda.pl/9152465700_... https://obrazki.elektroda.pl/6126635700_... Czy jakieś błędy na wyświetlaczu się pokazują ?
Wyczyść styki przy sterowniku w moim przypadku w sprinterze 411 2.2CDI pomogło też paliła mi się kontrolka edc
Problem tkwił w zaworze przy pompie paliwa No to klikaj "pomógł" ;)
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
czesto poprostu swieca zarowa nadpalona na poczatek pomierz swiece
Tak ma być, przecież to bezpośredni wtrysk. Jak będą duże mrozy to może zapali się na dłużej
hmm, może mieć ten sam punkt masowy hamulec i moduł grzania świec
Kolego to nie jest kontrolka świec tylko problem układu elektr. Po 1 zrób konkretną diagnostykę clipem a nie jakimś wynalazkiem. To co opisujesz wygląda na problem z przepustnica
Dodam, że ma numerek 109
W moim fordzie connect świecenie kontrolki od świec sygnalizowało awarię silnika. Po podłączeniu pod komputer wyszedł spadek ciśnienia paliwa na listwie CR. Bez komputera raczej nie dowiesz się co go boli.
Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam. S.C. Załączaniem świec żarowych steruje sterownik silnika, poprzez przekaźnik 103, na podstawie wartości oporu jaką otrzymuje z czujnika G62 (pin 1 i 3), pin 2 i 4 to czujnik G2, który podaje wartość temperatury na wskaźnik w zegarach...
Ta różnica wynika z tego, że sterownik świec kontrolką informuje o możliwości odpalenia silnika po zgaśnięciu kontrolki, ale świece są jeszcze grzane w celu spokojnej pracy silnika. Po prostu polepsza to spalanie na zimnym silniku. Takie rozwiązanie jest stosowane w wielu modelach samochodów, m.in. w VW.
Sprawdź czujnik na pedale sprzęgła i hamulca
jeśli wariuje licznik a silnik pracował prawidłowo to pozostaje jedynie strona elektryczna,wszystko przecież opiera się na czujnikach i przekaźnikach i co najważniejsze na prądzie;) ja sprawdziłbym w pierwszej kolejności napięcia na komputerze i alternator..w tym przypadku racja jest po Twojej stronie :) cieszę się że pomogło ale penie zabieg kosztowny......
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
możliwe że to świece żarowe jest jakiś czujnik jak to sprawdzić bez odkręcania ich ?? Najlepszy do tego jest omomierz: zdejmujesz przewód zasilający świecę i pomiar >>ma być bardzo mała oporność (blisko zera). Możesz też użyć żarówki samochodowej np. od świateł pozycyjnych :po zdjęciu kabla ze świecy ,wepnij żarówkę między + akumulatora a świecę>>jak...
Trzeba zregenerować przekaźnik odpowiedzialny za podawanie zasilania na sterownik silnika - znajdziesz go idąc za odgłosem jego tykania, zdjąć obudowę przekaźnika i lutownicą poprawić w nim luty na płytce drukowanej a nóżki przekaźnika przeszlifować papierem ściernym lub drobnym pilniczkiem.
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
jedna strona bezp S39-80A przekaźnik J52, druga strona S125-80A przekaźnik J495. tylko dokładnej lokalizacji znaleźć nie mogę. Jak znajdziesz listwę przekaźników i bezp i znajdziesz tam dwa bezp 80A to nad nimi będą przekaźniki. Na listwie na pozycjach 2 i 8 są przeźniki, a bezp są na poz. 9 oraz 10. Szukaj na podszybiu, ew. pod tapicerką pod kierownicą....
Pierwsza porada to zobaczyć jakie obroty są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Druga ciśnienie na listwie.
Sprawdź dokładnie wiązkę i wtyczki sterownika,masę rama silnik itd pod kątem śniedzi,przetarcia i obluzowania.
Jak by ci tu pomóc, często ta spiralka się świeci z powodu uszkodzonego czujnika stopu (ale nie zawsze) 2, mechanik może robi cie w bambuko bo widzi kasę lub sam niewie co wymienić, 3 musiał byś podać jakieś kody błędów ale ich nie masz kup se taki tani LM na (A) pod komórkę ściągnij apke na telefon i sam se błędy podpatrzysz i będze łatwiej ci pomóc...
Sprawdź czy świece żarowe są OK.
A po co, tam ma pewnie silnik 1Z... Teraz wiadome o co chodzi.
Z tym wymienianiem wszystkich świec to chyba lekka przesada, licząc średnio 40PLN za świecę to juz ładna sumka wychodzi.... ale tak jak napisał przedmówca pierwsza rzecz to sprawdzić świece
Mieszkam we francji i tu jest problem ogolnie z dobrym mechanikiem . A po drugie nie zam zadnego mechanika w okolicy ktory by mi przyjechal na miejsce zrobic diagnoze A po co skoro i tam na trawniku nie naprawi tego.
Moje pytanie brzmi dla czego kontrolka od grzania świec nie informuje o uszkodzeniu? Bo ten sterownik nie ma takiej opcji.
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
witam kolego miałem ten sam problem a mianowicie podczas deszczu przechodził w stan awaryjny zapalała się kontrolka świec żarowych i pedał gazu przestawał reagować max 60 km/h, po wielu dniach a raczej tygodniach i wielu wymianach typu potencjometr pedału gazu bo masz elektroniczny bez efektów, w końcu wymontowałem kompa wraz z całą puszką w której...
Trudno określić, powodów może być wiele, niektóre poważne. Dokładniejsze informacje da diagnostyka komputerowa - wskazane zrobić ją jak najszybciej. .
Tam jest sterownik w pompie i sterownik silnika. Sterownik silnika jest nadrzędny względem sterownika pompy i to on jest odpowiedzialny za sygnalizację usterek. Nie można wykluczyć usterki sterownika pompy. Ale też możliwe są inne usterki, np sterowanie ciśnieniem doładowania itp. Trzeba wyczytać błędy.
Samochód po regeneracji sterownika pompy wtryskowej dopadł kolejny problem - miga kontrolka od świec żarowych. Myślałem, że wymienię sterownik i będzie po kłopocie Jaki założyłeś sterownik, nowy czy używany, jeśli używany to pewnie będzie problem z immo, w tym modelu sterownik pompy wtryskowej jest już kodowany. Najlepiej będzie jak go podłączysz pod...
Niestety nie. To co uwazasz za hamulec górski to zwykły gasik do wyłączenia silnika. Po zapaleniu masz blokadę (prawdopodobnie sterowaną pneumatycznie) by nie wyciągnąć kluczyka ze stacyjki podczas pracy silnika. Dopiero po zgaszeniu silnika możesz obrócić i wyciagnąć kluczyk. Podobnie jest w wielu ciężarówkach z tego okresu ( np. Mercedes czy Kamaz)...
Trzeba sczytać błędy zapamiętane w kompie samochodu po wejściu w tryb awaryjny - najlepiej oryginalnym testerem Forda (np IDS-em). Tak to jest wróżenie z fusów. Co to jest te bzzzzzz...? Skąd dochodzi?
Sprawdż tak jak kolega napisał światło stop(czujnik stopu często pada-99%).Po drugie kontrolka świec żarowych służy jako check i może to oznaczać błędy.Prawidłowo powinna zapalić się na chwilkę przy starcie ,co informuje nas że możemy odpalić silnik.Jeżeli póżniej mruga to znaczy że sterownik silnika zapisał jakieś błędy(sam piszesz ze masz szarpania...
Nie wiem skąd jesteś chłopie ale poszukaj na forum najbliższego ci forumowicza ze sprzętem i zczytaj choć błędy ze sterownika silnika,przy takich objawach coś musiał zapamiętać.
Znalazlem cos takiego: P1039 Vehicle Speed Signal Missing or Improper w wolnym tłumaczeniu "Utracono sygnał prędkości bądź jest niewłaściwy"
Świece żarowe sprawdzić muszą być sprawne i posiadać taką samą oporność.
Rozbierz i przelutuj.
Proszę . https://obrazki.elektroda.pl/4875039600_...
Witam spotkał mnie podobny problem. W mojej a4 b8 Avant jest silnik 2.0 TDI 120 km na common railu. To od początku historia wyglądała tak: jesienią ubiegłego roku były wymienione wtryski, pompa filtry, przewody paliwowe itp, w sumie cały układ paliwowy bo rozpadł się filtr i śmieci zanieczyściły prawie cały układ. Wszystko po remoncie było w porządku...
Tak szczerze mówiąc, to nieraz już widziałem ten bezpiecznik zrobiony z paska blachy ocynkowanej 0,5 mm :D Również z kawałka drutu miedzianego, na oko 1,5 mm... Oryginał ma chyba 80A prąd znamionowy. Ten bezpiecznik rzadko wysiada w wyniku zwarcia po stronie świec, najczęściej pęka ze starości i przegrzania- ile w końcu cykli grzania musi wytrzymać...
A sprawdzałeś przekaźnik świec czy działa prawidłowo, kostki przy przekaźniku czy nie zaśniedziałe, kable nie poprzecierane, połączenia masowe...,
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Masy w focusach gniją na potęgę .
Dodam że na serwisie nie ma żadnych błędów Bzdura.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
Masz zapchany DPF, musisz wypalić.
Dobra dobra. Błąd egr to zapalić może ale kontrolkę check engine. Sprawdź czy i jak działają ci świata STOP. Miganie kontrolki świec żarowych po odpaleniu to uszkodzenie układu świec żarowych bądź uszkodzony włącznik świateł stop.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 zaświeca się choć na chwilę kontrolka świec żarowych?
Witam Wszystkich. Posiadam Citroena C5 II 1.6 HDi 110KM FAP. Problem mój polega na tym, że nie świeci się przy uruchamianiu silnika kontrolka świec żarowych, silnik normalnie się uruchamia - nawet jak jest zimno, na ECU nie ma żadnych błędów. Pozdrawiam i czekam na szybką pomoc.
Mam problem ze sprinterem 2.9 98r kontrolka swiec nie świeci auto nie pali przekaźnik wymieniony wiązka zbadania... może jest jakiś zawór odcinajacy czy coś
Witam mam identyczny problem Renault Laguna 1,9dci.Czy mógłby mi autor tego forum powiedzieć coś więcej o tej wiązce elektrycznej.Gdzie ją szukać i ile kosztuje taka wiązka elektryczna i czy najpierw wymienić regulator czy tą wiązke z góry dziękuje i pozdrawiam.
Stawiam na EGR. Podpiąć pod komputer i odczytać błędy. Kontrolka świec żarowych to po prostu "check engine", jakaś usterka z silnikiem, etc. Moc wróciła?
To raczej kabelki sprawdź czy ma stabilne zasilanie najlepiej na podpiętym czujniku.
co robiłeś z tym problemem? Teraz nic nie robię, bo pali normalnie. Już mi się nie chce z nim walczyć, więc kolejny sezon będę postępował jak to opisałem na poprzedniej stronie. Chyba że ktoś znajdzie definitywne rozwiązanie. Teraz mam inny problem, bo niekiedy zapala się kontrolka świec żarowych i silnik wchodzi na obroty. Przypuszczam iż to potencjometr,...
Powie ktoś gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania silnika? Najlepiej jakieś foto
WYSZUKIWARKA!!!!!!!
wykręć EGR i sprawdź czy działa za pomocą pompki podciśnieniowej albo poprostu go zaślep. Dodano po 1 i sprawdź czujnik ciśnienia dolotu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
Masz jeden błąd P0113 ,ale wątpię by to miało wpływ na moce i zapalało kontrolkę . Ale ,jak by to była prawda to czujnik powinien być w przepływomierzu, więc sprawdź okablowanie albo nie wiem ,odłącz na próbę? Ja bym to podłączył clipem albo jakimś normalnym testerem bo ta diagnoza mnie nie przekonuje.
Trzeba zrobić diagnostykę komputerową a nie odczytanie błędów, inaczej to pozostaje wróżenie. Jak wchodzi w tryb awaryjny to błąd musi być zapisany ale to tak nawiasem mówiąc.
Witam, a gdzie szukac tego przekaźnika?
Witam, Tak pod maską jest czarny prostokątny czujnik MAP-sensor (made in USA). Wymieńcie go. Zrobiłem tak u siebie po długich testach. 1. Po wyłączeniu zapłonu odczekaj od 3 do 5 minut, trzymając kartę w "dłoni". 2. Odepnij klemę plusowa akumulatora (upewnij się czy masz kod radia) 3.- odepnij wtyczkę i delikatnie jak umiesz (prosto do góry, nie na...
Skoro mruga kontrolka od żarowych to jest błąd w sterowniku silnika. Odczytanie go zawęzi skutecznie krąg poszukiwań.
Diagnostyka była? Jakieś błędy? Przekaźnik 109 jest? Kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę?
Seat Ibiza 3, kontrolka świec żarowych żarzy się, nawet po wyjęciu kluczyka. Nie świeci jak inne kontrolki, tylko tak bardzo delikatnie. Jest to wina wilgoci, czy coś z wtryskami może?
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
czy może być przyczyna w pompce paliwa wstępnej ,która powinna się znajdować w zbiorniku paliwa ,u mnie podczas włączenia zapłonu jej nie słychać i czy podczas diagnostyki wykryło by błąd pompy transferowej??? czy ona w mondeo tdci jest w zbiorniku ???? pozdrawiam
Przy wyższych obrotach zapala się kontrolka świec żarowych I co nima błędu? Jakieś sugestie co jeszcze mozna sprawdzić? No, masa powietrza zadana i rzeczywista.
Przekaźnik 109 do wymiany.
Czas pod tester podłączyć.....
miga kontrolka świec żarowych podczas jazdy vento 1.9 TDi, podczas zapalenia świateł mijania migają światła STOP z tyłu a kontrolka od świec żarowych przestaje migać bądź w czasie naciśnięcia pedału hamulca ta kontrolka przestaje migać na niedługi czas, proszę o poradę
Problem rozwiązany - uszkodzony czujnik temperatury spalin wlotowych turbosprężarki (z czarnym złączem).
nastawnik dawki pompy n146 temat z pewnoscią wałkowany czesto na tym forum zob temat nizej
To może być problem z zaworem EGR od turbiny
No to jakie masz tam to napięcie?
z tym że teraz nie zapala sie wcale kontrolka świec żarowych i auto za nic w świecie nie chce zapalić. Pewnie brak zasilania ECU.Tak sprawdź przekaźnik silnika a wcześniej bezpieczniki.
Zrób odczyt błedu z ecu.
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
[quote="malgrek"]witam, nurtuje mnie zjawisko kontrolki świec żarowych która nie zapala się w moim aucie. jest to diesel, kontrolki zegarów w tym typie nie są podświetlane żarówkami to wszyscy wiemy (5 tarcz zegarów), więc nic się nie przepaliło a po włączeniu zapłonu nie mam inf o świecach - to samo zimą. wiem że dwie świece nie palą bo sprawdzałem...
Witam odkryłeś w czym był naprawdę problem ? Mam to samo. Proszę o odpowiedz
kontrolka świec żarowych świeci kontrolka świec żarowych renault octavia kontrolka świec żarowych
eagle proste projekty kenwood instrukcja ricoh paski
projekt układów elektronicznych projekt układów elektronicznych
Brak wskazań na desce rozdzielczej Citroen C4 Słabe ciśnienie spryskiwacza w samochodzie - przyczyny i rozwiązania