zerknij na [url=http://msdn.microsoft.com/library/d... użyj CreatePipe() i przekieruj strumień konsoli do pipe. Gdzieś tu już o tym pisałem, z pipy odczytujesz dane ReadFile() i np. odczytane dane dodajesz do jakiegoś edita. Jeśli Twój compiler obsługuje pliki COFF (.obj) to mam gotową funkcję...
Mam VS Pro, ale może w EE też podziała. Zrób nowy projekt Win32 Application, przy czym zachowaj domyślne ustawienia (tj. nie zaznaczaj "empty project"). W nowym projekcie będzie trochę plików, a w katalogu "Resource Files" będzie plik o rozszerzeniu "rc". Jak sobie na niego 2x klikniesz, przerzuci Cię do Resource View, gdzie będziesz miał kilka przykładowych...
Udało mi się w końcu osiągnąć to co chciałem. Oto krótki kod: [syntax=cpp]case WM_CTLCOLORSTATIC: SetBkMode((HDC)wParam, TRANSPARENT); return (LRESULT)GetStockObject(NULL_BRUSH); break;[/syntax] Jeżeli chodzi o animacje to również znalazłem gotowe rozwiązanie, tzn. funkcję AnimateWindow.
no to w czym powinienem pisać? przyznam, że po przeczytaniu książki Petzolda też doszedłem do wniosku, że programowanie w WinAPI to forma masochizmu... ale mimo to, jeśli ktoś chciałby mi powiedzieć (+ ew. napisać kodzik) jak przesuwa się kontrolki w WinAPI to będę bardzo zobowiązany! chyba nie w .NET? ;) jeśli coś zasugerujecie to przydał by się też...
Przedostatni parametr, to pointer. Wcześniej mam hInst=&hInstance; ;). A jak będzie łatwiej/czytelniej/wydajniej? Wektory czy new? Możesz rzucić jakiś przykład? Jestem początkującym programistą i probuję napisać mój pierwszy program oparty na WinAPI ;).
jest jakaś funkcja w winapi co uzyska uchwyt do okna nadrzędnego z uchwytu do okna podrzędnego (np. kontrolki Edit :) )?
Wszystkie kontrolki mają swoje handle tylko rzeczywiście różnie trzeba się do nich dogrzebywać. W czym to piszesz w C builder czy w czystym WinAPI ?
zauważyłem podobny problem u siebie - wszystkie kontrolki ładnie chodzą pod MFC, a WinAPI niektóre "odmawiają współpracy". Ja przez długi czas męczyłem się z kontrolką "spin" i w końcu się poddałem. Czy komuś udało się zrobić obsługę spina i slidera w WinAPI?
Program jest napisany w dev-cpp, co do komponentów - użyłem jednej kontrolki ATL, reszta to winapi i prosta klasa okna.
Wscript obsługuje tylko podstawowe shellowe objekty, jak aplikacja, rejestr, network,events... a kontrolki programu to już bardzo drobne szczegóły. Sięgnij po winapi i użyj FindWindow oraz EnumChildWindows sprawdzając klasę każdej kontrolki czy jest to "button" o stylach BS_AUTOCHECKBOX lub coś koło tego.
Proponuję użyć rysowania - nie wiem, jak tam VB, ale w ostateczności WinAPI - TextOutXY (jeśli dobrze pamiętam). Tylko nie bardzo wiem, co ma wykres do krzemienia (ang. chert)?
Witam. W WinAPI raczej nie korzysta sie z akcji typu Delay() :). Uzyj kontrolki Timer - ustaw odpowiedni czas i zareaguj na komunikat od tej kontrolki (chyba OnTimer). Dziala to tak, ze Timer, po ustawieniu np: 400ms co 400ms generuje komunikat OnTimer. Dalej powinienes sobie poradzic. Jak nie, to pisz. Pozdrawiam.
Witam, Nie z IE, tylko w WinAPI. Zarówno GG jak i IE (oraz 99%innych programów na WIN) zbudowane zostały z wykorzystaniem tych bibliotek. GG jest dziurawe samo w sobie (z IE nie ma to nic wspólnego) GG jest oparte na IE i to głównie z tego powodu ma w sobie tyle błędów z bezpieczeństwem. WinAPI samo w sobie nie jest dziurawe (przynajmniej nie w takim...
Ciężko używać winapi w clr/c++. Problem polega na tym iż przy użyciu kontrolki textbox i funkcji setString() : pstmt->setString(1,textBox1->Text->ToStr... Wywala : error C2664: 'sql::PreparedStatement::setString' : cannot convert parameter 2 from 'System::String ^' to 'const std::string &' Po co użyto const std::string & w funkcji, która ma pobierać...
Wskazane przez Ciebie urządzenie komunikuje się poprzez wirtualny port COM. Obsługujesz to jak RS232. Jeśli piszesz aplikację okienkową - poszukaj kontrolki SerialPort. W przypadku aplikacji konsolowej, chyba większy problem - albo winapi (http://msdn.microsoft.com/en-us/library... albo może uda się znaleźć jakieś biblioteki. Szukaj czegoś...
Nie znam TChart, ale czy on przypadkiem nie przerysowywuje kontrolki przy każdym dodaniu danych? Pewnie można dodawać dane bez przerysowania i wtedy pójdzie to o WIELE szybciej. Jak nie to znajdź inną podobną kontrolkę. PS.Unia to coś takiego że masz 2 różne typy danych pod jednym adresem pamięci. W ten sposób raz możesz ten sam obszar pamięci używać...
Bez sensu. Po co dwa razy przypisujes do hwnd wartość? Nie jest bez sensu, pierwsza wartość jest mu potrzebna tylko raz, więc po co dwie osobne zmienne? Kod wydaje się być poprawny. Qt w inny sposób traktuje kontrolki (widżety) niż standardowe aplikacje korzystające z WinAPI - stąd brak reakcji. Jeśli gadu nie zostało skompilowane z atrybutami Qt::WA_NativeWindow...
Sądząc po specyficznym układzie kodu, kolega pisze swój program w Visual Studio C++ Express Edition. Użyj do swoich ceów odpowiedniej kontrolki dostepnej w edytorze, sparametryzuj odpowiednią kontrolke w twoim przypadku, to jest port COM (serialPort1). zastosowałeś nieprawidłową implementację "wyrwanego" z kontekstu kodu w edytorze w któym bardzo wiele...
Witam. Mam taki kod: #include <windows.h> #include <commctrl.h> #include <math.h> #include <stdio.h> /* Declare Windows procedure */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); /* Make the class name into a global variable */ char szClassName[ ] = "petrolcountpioterek"; int WINAPI...
Witam. Musisz albo uzyc funkcji GetDlgItemText, lub wyslac do edita odpowiedni komunikat (chyba EB_GETTEXT), albo (wersja MFC) uzyc DDX/DDV w ClassWizard - dodajesz zmienna dla konkretnej kontrolki. Pozdrawiam.
Po prostu sprawdzając, czy pobierana wartość jest różna od zera oraz stała dla danej kontrolki w danej instancji programu. Bo rozumiem, że z długościami tekstu nie ma problemów?
Dodaj to zaraz po utworzeniu kontrolki: SendMessage(hZakladki, WM_SETFONT, (WPARAM)GetStockObject(DEFAU... 1);
No pewnie, że jest zupełnie inny. Aby wyświetlić jakiś tekst musisz zastosować jakąś kontrolkę np. edit, albo użyć do tego GDI. Ewentualnie możesz to zrobić jako MessageBox. Ogólnie Winapi jest w tej chwili poza twoim zasięgiem, opanuj dobrze C/C++. Po tym zajmij się winapi. Krok po kroku, nie da się tego przeskoczyć.
Jakie srodowisko? Jak obslugujesz kontrolki: MFC, WinAPI? Napisz wlasne funkcje serializujace. Jesli nie wiesz co to jest, poszukaj, poczytaj. dowiesz sie!
Można też użyć stylów kontrolki EDIT z WinAPI: SetWindowLong(Edit.Handle, GWL_STYLE, GetWindowLong(Edit.Handle, GWL_STYLE) or ES_NUMBER);
Na WINAPI.
RichEdit nie jest obiektem rysunkowym. Rysować możesz poprzez funkcje graficzne WinAPI.
Właśnie skończyłem pisać pierwszą wersję programu i nawet działa, dzięki czemu nie muszę już trafiać po omacku w odpowiednie a niewidoczne klawisze tej aplikacji na MSI, która nie mieściła się w 600 pikselach w pionie. Ale u mnie sprawa była prosta - chodziło tylko o przesunięcie okna na ujemną koordynatę Y, czego nie dało się robić ani myszą, ani klawiszami....
Tam się raczej dzieje wszystko automatycznie. Tzn tworzysz pole tekstowe, użytkownik może w dowolny sposób przewidziany dla takiego pola je modyfikować (wpisać tekst, wkleić tekst itp.), a następnie Ty możesz mająć Handle takiego okna odczytać jego zawartość. Nic nie musisz wyświetlać, bo to robi automatycznie kontrolka. Proste przykłady z opisem podstawowych...
Przesledz ta strone http://www.codeproject.com/system/chaiya... , nie czytalem jej calej ale wyglada na to ze tam jest rozwiazanie. Ja zawsze korzystam z gotowych kontrolek do obslugi portow, po co sie bawic w pisanie czegos co jest napisane i dziala calkiem fajnie. W Twoim przykladzie dostajesz sie do portu poprzez WinAPI i komende CreateFile,...
W tym przypadku funkcja kopiuje watrość zmiennej(16bit) a nie odnosi się do deferencji (byVal a nie byRef). Funkcja jest typu long a nie int, ale właśnie dlaczego long. Przejżałem chyba wszystkie funkcje winapi i jest podobnie. Jedyne rozsądne wytłumaczenie to to, że Microsoft wymusza na urzytkownikach swojego systemu ciągłe wymiany sprzętu na nowszy...
Musisz zaprogramować własną kontrolkę (to o czym piszesz można samemu obsłużyć w WinAPI), albo poszukać takiej, ale wątpię czy znajdziesz.
Dzięki za radę. Mam coś takiego ale to wszystko po ang a ten język niestety dla mnie jeszcze obcy. MAm jeszcze jedno pytanko, jak zmienić kolor tekstu w kontrolce edycji. Wiem, że w przypadku zmiany fontu można wysłać odpowiednia wiadomość do w/w kontrolki. Czy tak samo, a jeśli tak to jaki komunikat nalezy wysłac?
Nie ma w standardowych kontrolkach. Dodatkowo domyślam się, że chcesz wprowadzać liczby ujemne (a nie np. 433-214). Wtedy więc dodatkowo musisz "puszczać" minus tylko, gdy kursor jest na pozycji pierwszej. Powinieneś również pozwalać na wpisanie znaku #8 (backspace). Mało wygodnie się to w WinAPI robi, ale jak najbardziej możliwe. Nie jestem pewien,...
win32 - służy do tworzenia zwykłych konsolowych aplikacji CLR - opiera sie na .net frameworku? tak. MFC - zawiera biblioteki na wzór winapi? Bibliotka obiektowa "opakowująca" winapi. Bez dobrego podręcznika dużo tutaj nie zdziałasz. Na początek chciałem napisać prosty programik do komunikacji przez port szeregowy, jest dużo przykładów ale ciężko mi...
Jest wiele możliwości, a samo pytanie jest zbyt ogólnikowe. Możesz na przykład otworzyć domyślny dialog funkcją CreateWindowEx, podając WC_DIALOG (lub "#32770") jako nazwę klasy, poczym założyć subclass na to okno. Do tego dochodzi naganne CreateWindowEx dla każdej kontrolki. Równie dobrze można najpierw stworzyć dialog z kompletem kontrolek, skompilować...
Witam. Najpierw sprawdź "piszownie" nazwy tematu. A co do sprawdzania pisowni w programie - z tym może być problem - przede wszystkim musisz zdobyć plik słownika i ew. reguł poprawiania. Musisz się dobrze znać na programowaniu i WinAPI, bo pewnie będzie trzeba napisać własną kontrolkę do wyświetlania tekstu i oczywiście funkcje obsługi słownika. Jeśli...
Dzisiaj zainstalowałem visual c++ 2010 express i tam jest kontrolka serialport. Czy ktoś umie ją obsługiwać????
W C# port szeregowy jest jedną ze standardowych kontrolek. Jeśli piszesz pod Windowsa, to w C i C++ możesz skorzystać z WinAPI. http://www.hotfix.pl/c-c++-winapi-komuni...
Kontrolki OpenDialog i SaveDialog służą wyłącznie do wyboru pliku z dysku/wskazania miejsca. Kontrolki te NIE CZYTAJĄ i NIE ZAPISUJĄ żadnych plików. Jeśli chcesz skopiować/przenieść plik posłuż się funkcjami CopyFile/DeleteFile z WinAPI.
Nie wiem czy o to chodzi ale każda kontrolka w windowsie posiada handle do ContextMenu. Wystarczy tylko zrobić sobie własne menu Contextowe i przypisać tej kontrolce właność contextMenu na uchwyt(handle) stworzonego własnoręcznie menu.
Myślę, że trzeba by pobrać piksel z obrazka z miejsca kursora. Następnie, jeśli jest to kolor odpowiadający przezroczystemu - odnaleźć komponent znajdujący się pod pozycją kursora (możesz przeskanować wszystkie kontrolki formy i znaleźć taki, gdzie współrzędne punktu przetransponowane będą zawierać się w prostokącie) i wysłać mu zdarzenie. Potrzebne...
Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest jednak zastosowanie wątku, zależy mi na tym aby znaki były odbierane przez mój program wmiarę szybko. Jak zastosuje funkcje zawieszające i resumujące wątek to nawet to nie źle działa. Obciążam procka tylko przy odbieraniu danych co jest dla mnie w miarę satysfakcjonujące. Ale mam inny problem. Odebrane dane...
Rysowanie po kontrolce i tak nic nie da, poza chwilowymi zmianami widocznymi na ekranie. Jeśli chcesz umieścić grafike w dokumencie RTF - zrób to tak, jak określa specyfikacja RTFa.
Na viście się nie bawiłem, ale na 99% ma już to zabuodwane...kwestia tylko tego, aby w vba dołozyć do projektu tą kontrolkę... Ostatnio pisałem conieco inny projekt z obsługą coma z poziomu winapi...działa lepiej :D...mimo, że mój rs232.xls też działa poprawnie... Jakby były kłopoty dalej to proszę się na priv przypomnieć po 16 sierpnia...jak wróce...
Przy pomocy WinAPI: SetWindowLong(handle, GWL_STYLE, GetWindowLong(handle, GWL_STYLE) or ES_NUMBER); gdzie handle jest uchwytem okna kontrolki (w builderze własność Handle , np. Edit1.Handle). Frubi dobrze dobrał nazwę zmiennej w swojej wypowiedzi :P
Przechwycenie wiadomości zdarzenia odpowiedzialnego za znalezienie się kursora myszy nad kontrolką + zmiana właściwości (wiadomość nakazująca zmienić położenie). Tak to w WinAPI wygląda. W przypadku Borlanda - oprogramowanie zdarzenia OnMouseMove i zmiana właściwości Left i Top przycisku. Odbieranie zdarzeń zajmują się odrębne funkcje nie związane z...
Się da. Dla praktycznie każdej standardowej kontrolki Windows możesz ustalić atrybut OWNERDRAW - ale nie jest to wesoła zabawa, oj nie ;). Ustalasz LBS_OWNERDRAWFIXED (jednakowa wysokość elementów) lub LBS_OWNERDRAWVARIABLE (elementy różnej wysokości - max 255) dla danej listy i rysujesz ją w odpowiedzi na WM_DRAWITEM. Po szczegóły techniczne udaj się...
moim skromnym zdaniem zależy to tylko i wyłącznie od tego do czego będzie aplikacja wykorzystana i w jakim srodowisku bedzie osadzona. No właśnie, racja. Tylko że vb raczej nadaje się do aplikacji okienkowych niż do 3D. A co do środowiska to prawda. Jeśli uruchomimy na dobrym sprzęcie grę w vb na pewno będzie działała porównywalnie z grą pisaną w c++....
Potem przychodzą na inny komputer, gdzie nie ma ComPort i mają zimę bo się nie kompiluje. Kilka razy już tak się przejechałem. Warto zainteresować się WinAPI - to nie jest takie trudne ;) A co to jest CPort? Przecież to API Windowsa ... ! To chyba najlepsza kontrolka do obsługi portów szeregowych dla BCB i Delphi.
winapi button winapi książka rs232 winapi
głośnik creative inspire t3100 analiza termiczna lifepo4 przeładowanie
domowa elektrownia wiatrowa najlepszy dekoder kablowy
Jak sprawdzić wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej? Schemat sterowania szybami w Fiacie Freemont