Jak każda nowość jest droga. Cena jest porównywalna do podobnej wielkości samochodu z automatyczną skrzynia biegów. Sądzę, ze w najbliższym czasie powstaną warsztaty specjalizujące się w wymianie baterii, bo biznes próżni nie lubi. Ponadto na pytanie, czy szybkie ładowanie ze stacji 22kW (50% w 30 min) nie wpływa ujemnie na żywotność baterii nie dostałem...
Podstawowy prototyp Anadol STC-16 został opracowany w 1972 r. przez Eralpa Noyana i był produkowany dopiero w latach 1973–1975. W ten sposób po samochodzie Devrim, który powstał w 1961 r., STC-16 był pierwszym zaprojektowanym i wyprodukowanym w Turcji oraz pierwszym tureckim autem sportowym. https://obrazki.elektroda.pl/3624458100_...
A jak silnik ma ruszyć bez tego kondensatora? Potrzebne jest wirujące pole magnetyczne. Potrzebne, to fakt, i takie zasilanie, przesunięte w fazie robią falowniki. W silnikach trójfazowych napięcia są przesunięte o 120 stopni, a w jednofazowych o 180 stopni. Te 180 stopni to druga faza na wyjsciu falownika, zwanego ,,jednofazowym". To pierwszy sposob...
Dzięki za kilka rad. Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera. Firma o której wspomniałem chyba gdzieś k. Częstochowy rozcina i zgrzewa tak jak piszesz. Ja rzeczywiście robiłem to silikonem i śrubami. Tak za bardzo nie ufam amatorskim zgrzewom żeby były szczelne. Mimo to 400 to dla mnie za mało na taką robotę. Wolę w tym czasie przerobić coś innego...
Szkoda, bo fajna konstrukcja z tego wyszła :/ W jakim znaczeniu się zatarł? Jeśli tłok nie jest szczelny to nie myślałeś jeszcze go odratować oringiem? Zawsze to coś. Zrobić taki konwencjonalny gaźnik to też w praktyce trudny temat, przekonałem się o tym. Ciekawi mnie natomiast, czy nie popełniamy trochę takiego błędu, że idziemy w silniki benzynowe....
Silnik konwencjonalny ze swiecami zarowymi. Swiececzki wporzadku sprawdzalem.
A nie pomyślałeś, że jest całkiem możliwe, że "ten typ tak ma"? https://forum.muratordom.pl/showthread.p... Czym różni się kompresor inwerterowy od tradycyjnego? Liderzy w branży chłodnictwa coraz częściej stawiają na nowoczesne rozwiązanie w postaci kompresora inwerterowego....
Konwencjonalny śmigłowiec może podczas lotu wyłączyć silnik i przejść do szybowania na autorotacji. Jednak możliwe jest to po przejściu na ujemny kąt zaklinowania wszystkich łopat wirnika. Takiej cechy nie posiada model X-UFO i nie sądzę by ktokolwiek zdecydował się na regulację skoku ogólnego wszystkich wirników tylko po to, by możliwa była autorotacja.
Silnik ma wymieniony cały układ z panewkami i chodzi bez oporów. Zasilacz jest konwencjonalny w stabilizatorze są IC-DBL358, tranzystory 3 szt D1273, sterownik silnika to CXA8004. Z płyty z transformatorem wychodzą napięcia 4*-23V i 4,90
AVE... Wszystkie okrety podwodne w zanurzeniu płyną na napędzie elektrycznym. Tylko atomowe mają napęd elektryczny również na powierzchni. Okręty podwodne nie mają całkowicie elektrycznego napędu - muszą mieć ze sobą źródła energii innego rodzaju: silniki diesla lub siłownie atomowe. Więc nie są stricte elektryczne. I to miałem na myśli... Skąd wiesz,...
Witam wszystkich. Choc niezbyt wiele dowiedzialem sie na forum, to chce napisac o rozwiazaniu mego problemu, moze komus sie przyda. Doszedlem do tego iz jest to problem cofajacych sie spalin do silnika pod duzym cisnieniem przez zawor egr. A wiec niedroznosc ukladu wydechowego. Najpierw przyszlo mi do glowy ze jest to katalizator, wiec go wymienilem....
Moment znamionowy silnika asynchronicznego klatkowego 370W np. 2-biegunowego o znamionowej prędkości obrotowej około 2800obr/min to w przybliżeniu 1,25Nm. Serwosilnik o mocy 400W i prędkosci znamionowej 3000obr/min ma moment znamionowy 1,3Nm. Więc dobierając serwosilnik o takich samych parametrach elektrycznych i mechanicznych masz ten sam moment obrotowy....
Co do obsadzenia 10 obszarów Polski roślinami energetycznymi i budowy stosownej infrastruktury, to jest to przedsięwzięcie większe od budowy kolonii na Marsie. Nie ma możliwości realizacji takiej akcji w skali globalnej, tym bardziej, że dotyczy to terenów semirolniczych, a to oznacza drastyczne zmniejszenie produkcji żywności. Zakładając kolonizację...
http://obrazki.elektroda.net/28_11548691... Witam. Niedawno ukończyłem swoją konstrukcje,a mianowicie łódź podwodną. Jest oczywiście mniejsza od prawdziwych. Można ją raczej nazwać sondą badawczą,ponieważ jest wyposażona w kamerę,dzięki zbiornikowi balastowemu może sie w miejscu zanurzać i wynurzać, bez konieczności nabierania prędkości. Zbudowałem...
http://obrazki.elektroda.net/28_11548691... Witam. Utworzyłem nowy temat gdyż poprzedni pojawił się w tym dziale tuż przed końcem konkursu. Tak więc uważam moją decyzje za uzasadnioną. Proszę moderatora forum o usunięcie mojego poprzedniego tematu:''Łódź podwodna". Niedawno ukończyłem swoją konstrukcje,a mianowicie łódź podwodną. Jest oczywiście...
No tak pasuje żeby opornik był bo pomimo tego ze niby masz 1,5V(chyba przy obciążeniu) to musisz ograniczyć prąd jaki może wypływać i wpływać do portu. W przeciwnym wypadku może popłynąć za duży prąd i masz po mikrokontrolerze. Dodano po 4 (...)Dioda nie jest konieczna, ale zabezpieczy Ci wyjście w przypadku podłączenia konwencjonalnego silnika prądu...
(at)tom zgadzam się, ale zwróć proszę uwagę na to, że w sytuacjach krytycznych powinna być możliwość szybszej jazdy. Kluczem jest słowo „krytycznych”, a nie piłowanie autka w ten sposób na co dzień. Z resztą ta uwaga dotyczy także i konwencjonalnych silników spalinowych. Niby zostały zaprojektowane na moc 100-150 kW, ale na YT jest dużo...
Średnia sprawność silnika to 330% Dodam do tego cytat z tego samego tekstu: Silniki Minato zużywają około 20 procent lub jeszcze mniej energii niż silniki konwencjonalne o tym samym momencie obrotowym i mocy Czy w oparciu o te dane ktoś potrafi policzyć jaką sprawność mają - wg pana Minato - silniki konwencjonalne? To jest kolejny błąd w tłumaczeniu....
Powiem tak różnica w głośności między pralką z konwencjonalnym silnikiem a inverterownym jest dosyć znacząca. Weź Boscha WAS
Jeżeli zrobisz obrotowy magnetyczny silnik, to zrobisz też prądnice na tej samej zasadzie. Ja zrobiłem taką prądnicę. Ba, przecież każdy silnik działa na zasadzie magnetyzmu, więc o co chodzi? Zamiast zastanawiać się, jak zbudować "magiczny" silnik o kiepskich parametrach radzę pouczyć się jak zbudowane są konwencjonalne silniki i prądnice, bo ich...
Co do masy nieresorowanej , to faktycznie jest problem, niemniej korzyści też są spore (stosuje się specjalne, lekkie i płaskie silniki). Jeśli chodzi o straty z zastosowania agregatu to są one porównywalne ze stratami w klasycznym układzie przeniesienia napędu, którego w dużym stopniu możemy się pozbyć. Nie było mnie chwilkę , ale marek_Łódź odpowiedział...
Samochody z agregatem już były. To np BMW i3. Ale się nie przyjęły. Są także hybrydy „plug-in” ale one nie ładują baterii pokładowej podczas jazdy. Jakaś tęga głowa policzyła, że ładowanie podczas jazdy spowoduje większe zużycie paliwa (czyli emisję CO2) niż konwencjonalna jazda na silniku spalinowym. Używałem taki pojazd (Opel Grandland...
Nigdy pisaniem gier się nie zajmowałem, ale zacząć trzeba od bardzo dobrego opanowania C++... potem można wejść w biblioteki, jak np. Allegro no i OpenGL/DirectX, środowiska modelowania 3D (3D Studio, Blender). Są oczywiście też gotowe silniki jak choćby popularny Unreal Engine. Microsoft stworzył też platformę XNA. To oczywiście mowa o konwencjonalnych...
November52, z tym stopniem sprężania to jest trochę inaczej, Ursus c45 miał stopień sprężania 4,75, wiec mniej niż w konwencjonalnym dwusuwie.
Dobrze, dobrze tylko, że ten silnik osiąga takie parametry dopiero w przestrzeni kosmicznej czyli wyniesienie satelity na niską orbitę nadal będzie odbywało się przy pomocy konwencjonalnej rakiety.
AVE... Problem z ceną i masą jest - akumulatory nie są lekkie i mają marną gęstość energii w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi. Dlatego tak trudno jest zbudować tani i rozsądny użytkowo pojazd ekologiczny. Najbliżej celu są pojazdy hybrydowe, które wożą mniej akumulatorów kosztem posiadania konwencjonalnego silnika. Gdyby to ode mnie zależało,...
Mam problem z napędem modułu elektrolizera. Potrzebuję uzyskać obroty 30 obr/min - moc ok. 10 W. Sęk w tym, że w urządzeniu jest bardzo kwaśna ciecz i jej opary niszczą wszystko poza kwasówką i tworzywem sztucznym. Obecnie stosuję konwencjonalne silniki synchroniczne 220 V z przekładnią ale ich żywotność jest bardzo mała. Szczególnie szybko korodują...
Witam ponownie... Odkryłem właśnie ciekawostkę .... Silnik mojego "G" zasilany jest LPG jak i konwencjonalnym paliwem... Po przełączeniu na gaz i odłączeniu (elektrycznej) pompy paliwa silnik znacznie inaczej pracuje , czy jest możliwe że zasilany jest i gazem i bęzyną . Jeżeli tak to co może być tego przyczyną ? Poza oczywiście eksperymentami poprzedniego...
Jeżeli na innym laserze objawy są identyczne - to moim zdaniem należałoby się przyjrzeć (nie dosłownie - sprawdzić miernikiem pojemności) kondensatorom elektrolitycznym w układzie sterowania lasera i procesora odbierającego sygnały z lasera. Często po latach traciły pojemność, czy wręcz wylewały - uszkadzając przy okazji przelotki na PCB. Dodano po...
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Silnik i sterownik elektroniczny Pompy 1-fazowe MAGNA posiadają silnik synchroniczny 4 lub 8 biegunowy z magnesem trwałym (silnik PM). Ten typ silnika charakteryzuje się większą sprawnością od konwencjonalnego asynchronicznego silnika klatkowego. Prędkość obrotowa pompy jest regulowana przetwornicą częstotliwości. Pompy UPE 1-fazowe posiadają silnik...
W jakiej pozycji masz ustawione pokrętła ? Obstawiam ze oba w tryb R,L tak ? https://obrazki.elektroda.pl/6601769100_... (L) Ściemniacz krawędzi natarcia: Oprócz kontrolowania jasności żarówek oraz wysokonapięciowe lampy halogenowe, obciążenia rezystancyjne, niskonapięciowe lampy halogenowe z konwencjonalnymi transformatorami sieciowymi...
Witam. Przyszedł mi do głowy podobny pomysł co autorowi tematu. A to z uwagi że od jakiegoś czasu dowiaduję się o tym jak za kilka lat ma paść sieć energetyczna w polce i już są plany wydzielania energii elektrycznej. Nie mówiąc już podwyżkach cen tejże. A więc pomysł samodzielnej produkcji prądu, tudzież ciepła nie jest taki głupi. A teraz co do silnika......
Bo tak powinno być- to nie jest konwencjonalna świeca żarowa wkręcona w głowicę tylko element grzewczy w kolektorze dolotowym które ogrzewa powietrze zassane do silnika.Uruchomienie tego elementu przy niepracującym silniku mija się z celem bo ogrzanie powietrza wokół tego elementu w kolektorze nie pomoże w odpaleniu silnika (zanim po zassaniu napełni...
Chodziło mi o prosty impulsowy regulator a nie o cos tak przerażajacego jak ten układ jakos nie lubie procków co nie oznacza ze tego projektu bym nie zrobil ale wolalbym cos bardziej konwencjonalnego
Najlepsze wyjście to wpiąć w VAG'a i bedzie wiadomo.Usterki sporadyczne są trudne do wykrycia konwencjonalnymi metodami.
Światło nie ma nic do latania. A co do wiatru, owszem, to byłby problem, teoretyzując albo "poziome" silniki, albo konwencjonalne ze śmigłem, póki co... jesteśmy na etapie zabawek :D
Przy wadze 100 kg i 400w to spokojnie 30 km/h dla czołgu brzmi sensowniej. Problem w takim wypadku to duże przełożenie i gróba blacha na obudowe silniki 200w konwencjonalne nie ma poco modelarskich wstawiać. Jedna sprawa mnie ciekawi jaka jest średnica kół.
O kurcze - nareszcie ktos kupił LG z Direct Drive .... :) Powiedz coś o tym napedzie - tzn czy faktycznie jest znacznie ciszej niż w konwencjonalnych napędach i czy dźwiek tego silnika jest inny, tzn inna modulacja? Czy są mniejsze wibracje przy wirowaniu?
No właśnie tu jest problem z tym chłopskim rozumem... Na wstępie - odzysk energii działa dopiero przy hamowaniu. Dla obu prób hamowanie odbywało się po przebyciu tej samej drogi i polegało po prostu na zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia (wtedy układ odzysku zaczął działać). Bo na chłopski rozum - jedziemy samochodem z konwencjonalnym napędem (silnik...
Odpowjeć dla grunt: Silnik magnetyczny Minato wykorzystuje magnetyczne odpychanie jako podstawowe źródło energii i charakteryzuje się bardzo niewielkimi stratami. Prawie nie wytwarza ciepła i jest znacznie wydajniejszy (~~ 330%) niż silniki konwencjonalne. To sie zgadza ale w dalszym ciągu potrzebuje siły elektrycznej i to jescze nie podają jak dużej...
Nie sądziłem, że link może przestać działać. Masz rację, model YCB9ZF-100W CNC 2P Próbowałem użyć tego przełącznika przez Tyua, Gdy przełącznik jest włączony/wyłączony, zmienia się kolor diody LED. Aplikacja Tuya pokazała napięcie w woltach. Można było zaprogramować, przy jakim napięciu wyłącznik się wyłączy. Zaprogramuj włączanie i wyłączanie zgodnie...
Sledze wasze wywody na temat zanieczyszczenia oplacalnosci i takich tam wszyscy maja racje wszystkich rozumiem ale naprawde EKONOMIA powoduje ze: ludzie jedza to czego nie powinni (zeby oszczedzic) zapier.... po godzinach (zeby dorobic pare groszy) wyrzucaja co sie da i gdzie sie da (zeby nie zaplacic paru zeta) spalaja w konwencjonalnych piecach takie...
Czyli moment spada bo sa wysokie obroty i mieszanka niedostatecznie dlugo się spala co generuje mniejszą siłę.Dobrze rozumiem. Niedobrze. Fakt, że do spalenia mieszanki potrzeba czasu, ale istnieje coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu, aby ten proces dał jak najwiecej mocy. Jeszcze raz podkreślam, przez silnik (wraz z filtrami, kolektorami, katalizatorami...
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
Oczywiście wykorzystanie takiego rozwiązania wyłącznie do produkcji energii elektrycznej jest nieopłacalne ale wykorzystując również energię cieplną, dzięki której ogrzejemy nasz dom i wodę sprawi, że finalnie powinno wyjść się na plus. Ale właśnie podstawowy problem jest w tym przypadku taki, że wyjście na plus w przypadku domu jest niezwykle mało...
VTI ma wtrysk konwencjonalny ale oba mają problematyczny napęd rozrządu i kilka innych przypadłości, wystarczy poczytać o tych silnikach w MINI czy BMW-koncern już dawno się na te silniki wypiął.
Następną ogólną zaletą stosowania wysokiego napięcia na statkach jest wywtarzanie bardzo dużej mocy . Na tankowncu na którym pracowałem łączna moc elektrowni to było 10 MW, aczkolwiek moc znamionowa tylko samego silnika elektrycznego do napędu śruby to było ok. 6 MW ale i tak była spora nadwyżka. W twojej pracy warto również wspomnieć o napędzie azymutalnym...
Z ciekawości, ten "i-node energy meter" jest do kupienia? W sklepie na stronie są łącznie trzy produkty... A merytorycznie. Krok 1. Liczniki energii trzeba kupić i zainstalować, wykonać lub zlecić wykonanie pomiarów, o dokumentacji nie wspomnę. Koszt. wynik wysyła przez Bluetooth co około 1 sek Krok 2. W mieszkaniu czy domku Bluetooth powinien działać....
system konwencjonalny konwencjonalny źródło zasilacz konwencjonalny
progi pianka laptop włączać wyłączać lodówka działa chłodzi
instrukcja serwisowa serwisówka zmywarka whirlpool buczy
Bezpiecznik w Philips BTD7170/12: lokalizacja i wymiana Loncin 212 CC – schemat podłączenia regulatora napięcia, kolory przewodów, test ładowania