Przed rozdzieleniem skrzyni od silnika musisz odkręcić jeszcze śruby łączące talerz zabieraka z konwerterem skrzyni, w przeciwnym wypadku podczas rozsuwania konwerter zostanie po stronie silnika i wyleje się z niego olej.
Jezeli montujesz konwerter do skrzyni, musisz uwazac na uszczelniacz. Obracaj go delikatnie w prawo i w lewo i powinien wskoczyc. Staraj sie to robic w osi walka wystajacego ze skrzyni.
do Krisf6 : Elektrozawory ulegają zużyciu ale nie po takim krótkim czasie ( przy prawidłowej ich wymianie ). Przyczyną zanieczyszczania ich może być : Zużyty konwerter, skrzynie biegów. Opiłki i jeszcze raz opiłki.
Błąd lock up-u czyli albo za niskie ciśnienie wytwarza pompa skrzyni albo elektrozawór albo lock up w konwerterze wadliwy. Kolokwialnie konwerter nie spina na sztywno. Jest uślizg /różnica prędkości wał korbowy -skrzynia biegów po zapięciu lock up.
Skrzynia do wymiany - konwerter już wcześniej nie działał poprawnie, a po takiej trasie rozleciał się cały i rozwalił całą skrzynię. Wcześniej, gdy skrzynia działała, było słyszalne dziwne "walenie" przy przyspieszaniu - to właśnie był wadliwy konwerter.
Bo problem może być w konwerterze, połączeniu konwerter skrzynia, jak i samej skrzyni. Żeby zregenerować konwerter (uszczelnienia tłoka lock-up ,tarczki ) trzeba go rozciąć a potem zespawać.
Czy "skończyła" się skrzynia czy może to konwerter/sprzęgło? Bardziej wskazuje na sprzęgło. Ogólnie skrzynki są dobre, ale niestety nawet w skrzyni manualnej przychodzi czas na wymianę sprzęgła, w pańskim przypadku regenerację. Aby mieć pewność proszę wykonać test konwertera.
Cóż to za fura? Jak jesteś pewny prawidłowego montażu konwentera w skrzyni to jest ok.
ja mam podobny klopot i dowiedzialem sie,ze to moze byc klopot z konwerterem skrzyni
Jak zdejmiesz miskę to wyleci olej tylko ze skrzyni , zostaniew konwerterze, przy statycznej wymianie nie wymieni sie całkowicie oleju potrzebna jest wymiana dynamiczna ale i taka wymiana jest stosowana. Poozdrawiam....
Najprawdopodobniej podczas demontażu lub montażu skrzyni została uszkodzona pompa i/lub konwerter. Jest brak przeniesienia napędu na skrzynie.
A olej i filtr w skrzyni kiedy zmieniałeś? Na zimnym też to się dzieje? Może temp oleju za szybko wzrasta i jest za duża, może konwerter, też.widzialem przypadek, że skrzynia podobnie przez ABS głupiała.
Sam też nie wiem bo nie byłem przy montażu. Ale wydaje mi się że skrzynie trzeba zakładać z konwerterem na skrzyni
To skrzynia automatyczna a więc konwerter a nie sprzęgło, i tak, konwerter się powinno odkręcać i wyjmować ze skrzynią (co jest bardzo proste - tak jak pisał kol. ftp.kowal, zresztą składanie tego bez wsuniętego ostrożnie i delikatnie konwertera w skrzynię jest męczarnią i nie dość że ten simering łatwo zepsuć to jeszcze jak nie popadniesz w wycięcia...
Typowa usterka w ZF5HP19FL. Panewka w pompie oleju zatarła się na szyjce konwertera. Skrzynia do wymontowania z pojazdu i naprawy.
to bład cewki sprzegła konwertera skrzyni
1. Czy dalszy demontaż może przynieść jakieś niespodzianki ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Czy są jakieś części (o'ringi, uszczelniacze), które warto wymienić aby nie wracać do tematu ?? - Można wymienić uszczelniacz na pompie oleju w miejscu gdzie wchodzi szyjka konwertera. Skrzynię "wkładamy" wraz ze sprzęgłem. 2. W sprzęgle hydrodynamicznym prawdopodobnie...
Procedura wygląda tak jak w samochodzie osobowym z automatyczną skrzynią biegów, trzeba odkręcić rozrusznik i przez ten otwór trzeba odkręcić konwerter od koła zamachowego.
Takie wibracje często powoduje uszkodzony konwerter skrzyni at. Moga być jeszcze koła/opony.
Wszystko fajnie tylko czy wkładasz skrzynię z konwerterem na wałku czy, wsadzasz skrzynię w konwerter przykręcony do silnika?
Wsadz ten czujnik na zdjeciu zpowrotem bo to czujnik predkosci wyjsciowej konwertera skrzyni
Rolki do badania hamulców kręcą się znacznie wolniej niż rolki w hamowni. Nie obawiasz się problemów z wyważeniem rolek i z dokładnością ich wykonania? Co do hamulca to może jakieś duże sprzęgło/konwerter z automatycznej skrzyni biegów? Tylko zrobić dobry obieg i chłodzenie oleju bo będzie się grzał.
witam Ostatecznie musiałem zregenerować konwerter. Pozdrawiam
Jak działał przed to raczej konwerter, tylko zobacz czy znajdziesz ząbki.
Takie poszarpywanie to według mnie objaw kończącego się konwertera, a z N na D lub R przerzuca ładnie czy zdarza mu się podejrzana zwłoka?
Tu jest tylko płyta z ząbkami I widzę że jest poprawnie przykrecona do konwertera skrzyni wiec to na pewno nie stuka. Po zablokowaniu kola zamachowego nie czuje luzu na wale
Może to być konwerter w skrzyni. Podjedź do jakiegoś dobrego serwisu automatów, niech ocenią.
Ja korzystam z usług firmy z Warszawy, ale widzę że jesteś z Krakowa więc masz firmę "pod nosem": http://www.automatkrakow.eu/
Wyjąć skrzynię biegów i sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) zregenerować.
Może wcisneli ci konwerter do skrzyni na siłe i pompa olejowa ci stuka?? odkręcany był konwerter od silnika?
01192 to uszkodzenie konwertera skrzyni i może mić wpływ na stabilne wolne obroty, chociaz niewielki.
trzeba zdjąć sterownik i najlepiej na stole wymienić zawór tcc. Cały sterownik umyć w benzynie ekstr. i założyć. Jeśli jednak to konwerter no skrzynia do wyciągnięcia. Konwerter jest pomiędzy skrzynią a silnikiem.
To nie jest rysa lecz rowek powstały od uszczelniacza (Simmeringa). Trochę to dziwne że regenerując sprzęgło nie wymieniono szyjki. Na zdjęciu widzę że konwerter nie jest malowany (znane mi profesjonalne zakłady malują na "swój" kolor oraz cechują swoim numerem porządkowym). Wyjmij uszczelniacz i sprawdź panewkę szyjki konwertera (za uszczelniaczem)...
Masz sześciobiegową skrzynię Aisin Warner TF-62SN. Skrzynia wymaga adaptacji zwłaszcza po zregenerowaniu konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego). Jaki masz przebieg ?
Wygląda jakby uszkodziło się sprzęgło konwertera.
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
przeciwnym wypadku, będzie to automat, niezależnie od rozwiązań technicznych. Nie będzie,Fiat stosuje półautomat o nazwie Selespeed,to zwykła skrzynia manualna z zamontowanym hydraulicznym robotem zmieniającym biegi i wciskającym sprzęgło. Jest tam też klasyczna tarcza sprzęgła podczas gdy w zwykłym automacie jest konwerter hydrokinetyczny
NIe sa czujniki, problem w mechanice skrzyni: konwerter lub hydrauliczne sterowanie sprzegla lock-up.
Witam, autko w warsztacie skrzyń automatycznych, diagnoza - uszkodzony mechanizm różnicowy, uszkodzone wybieraki, konwerter. Będzie bolało....
Prawdopodobnie celując konwerterem w skrzynię uszkodziłeś uszczelniacz. I tak masz sporo szczęścia bo przy takiej operacji łatwo uszkodzić skrzynię. Olej skrzyniowy czy z silnika?
Na początek olej. A potem konwerter.
Dokładnie tak, w misce jest około 3 l oleju na zgaszonym reszta jest w skrzyni chłodnicy i konwerterze. Nie wykręcaj czasem tej czerwonej plastikowej rurki pod korkiem bo zleci wszystko. Poziom ustala się przy 40°C ale nawet jak spuścisz na zimnym będzie lepiej niż niewiadomy stan oleju.
A co znaczy to, żeby wymienić na prawidłowe jednostki Rozchodzi się o komputery sterujące silnikiem i skrzynią biegów. nie mogę zdjąć konwertera czy jest jakoś zabezpieczony, czy powinien zejść lekko ? Konwerter powinien zejść lekko, niczym nie jest zabezpieczony.
Jak to jest automatyczna skrzynia biegów z konwerterem to wieniec nie jest na kole zamachowym, tylko na tarczy zabieraka, część tania i łatwo dostępna, gorzej z wymianą
Przekładnia CVT powinna mieć i tak jedno sprzęgło wielotarczowe. Nie ma konwertera jak w zwykłej skrzyni automatycznej. Samochód nie powinien stać w miejscu przy pracy silnika na biegu jałowym, tak jak w zwykłym skuterze?
W ciężarowych tego zjawiska nie zaobserwowałem Bo tam masz skrzynie de facto manualną. Pełzanie to specyficzna cecha skrzyni z konwerterem (sprzęgłem) hydrokinetycznym. Może to być także programowo rozwiązane w skrzyniach DSG albo pół-automatach, ale kosztem zużywania sprzęgła. Przy hydrokinetyku nic się nie zużywa, tylko wydziela ciepło.
Te dwa wycięcia (nie mylić z wygięciami bagnetu) to poziom oleju na rozgrzanej skrzyni (10-15 km jazdy) i położeniu P/N. Na zimnej będzie ciut poniżej dolnej kreski. Do skrzyni wchodzi ok 5 litrów oleju, dexron 2. Spuszczasz z miski i z konwertera.
Nie wyglądał na uszkodzony ,ale zmieniłem profilaktycznie, miernikiem nie da się go zmierzyć bo nie ma oporności nawet nowy czujnik bo to też sprawdziłem nie ma też przejścia na nich ,zostaje oscyloskop ,ale nie mam do niego dostępu. Wlalem olej do skrzyni na "siłę" dalej to samo żadnego biegu ,stawiam że to pompa oleju albo konwerter bo skrzynia nie...
Planetarka kupiona, konwerter zregenerowany, skrzynia poskładana zamontowana do auta i zalana olejem moparowskim oczywiście i auto chodzi. Tematu nie kończę ponieważ może będę mógł pomóc przedmówcy :D
A więc tak, w starych skrzyniach największy problem to jest syf, konwerter, zaworki i mechatronika.
Wymieniłem konwerter i skrzynia zaczeła działać lecz nie tak jak powinna.Wszystko działa do momentu pojawienia się błędu P0720,wtedy biegów brak.Odpinam klemę z aku na kilka sekund i skrzynia znów działa.Wymieniłem dwa czujniki na skrzyni ,jednak nic się nie zmieniło.W czym może być problem.
Stan oleju OK, ale przy próbie wymiany jakoś mało zassał, czy to wina konwertera? Pytanie drugie, czym się różni skrzynia FLZ od GPE, czy jest gdzieś strona, żeby to odróżnić?
Witam! Wymieniam właśnie chłodnice oleju transmisyjnego i olej ponieważ płyn przedostawał się do oleju, pytanie czy da się w jakiś sposób spuścić olej z konwertera momentu obrotowego skrzyni półautomatycznej?
Witam, jak w klasycznej skrzyni napęd pompy odbywa się przez konwenter który jest przykręcony do koła zam.silnika ma on sprzężenie z napędem pompy(coś na wzór sprzęgła kłowego)dopiero pompa podaje olej do elementów skrzyni (kosze sprzęgłowe,konwerter itd)skoro nie jezdzi to albo zawiodło sterowanie lub kosze sprzęgłowe,jak masz czym to zmierz ciśnienia...
hmm. to objaw jakby w sprzęgle nie było oleju. uszkodzony konwerter ? ale jeżeli skrzynia biegi zmienia to sprzęgło działa.. chociaż regeneracja może objęła tylko mycie i czyszczenie a nic więcej jak to jest w większości zakładów.
Witam , mam problem ze skrzynia 8hp70 a mianowicie miałem wypadek , złożyłem autko odpala tylko na spuszczonej skrzyni i na wyswietlaczu licznika wyświetla jakby był włożony bieg 6 , skrzynie oddałem do regeneracji otworzyli powiedzieli ze wszystko ok konwerter rozcięty stan bdb Wyskakuje usterka skrzyni oraz błąd p0503 I nie można zmienić ani na P...
Dziwny trochę ten post, ale napiszę coś od siebie. Skrzynia nie mogła uszkodzić się od holowania, chyba że jechali ponad 60km/h. Osobiście holowałem automat ponad 50km w203 i dalej działa normalnie. Z redukcją są częste problemy i mogą być spowodowane złym stanem technicznym skrzyni, albo raczej konwertera lub oleju. Taaak, dawaj takie rady... To że...
Pada konwerter. Olej i filtr wymieniony?
tak, poradziłem sobie ze skrzynia.. poza wymienieniem sterowania (chyba zbędną czynnością), regeneracją konwertera (chyba trafione) uszczelniłem cała skrzynię.. sprawdziłem kartery czy przylegają (było do poprawienia) i zadbałem żeby ogólnie obieg olejowy był szczelny, a termostat się nie przycinał (bo chyba się przycinał.. patrzac po rysach jakie były...
Dzięki za odpowiedź. Tylko kwestia regeneracji konwertera? Czy tulejka w skrzyni też do Wymiany?
Jeśli się nie mylę to nie trzeba zwalać skrzyni tylko jest na pewno jakiś dekielek przecież konwerter jest przykręcany do koła zamachowego. Przeważnie jest to pierścień średnicy koła zamachowego z otworami na które patrzy czujnik położenia wału.
Na szyjce konwertera sa dwa naciecia cały konwerter wchodzi na frez na co szczegolnie zwrucić uwage jakies znaki sa na pompie i konwerteze?.Jesli chodzi o sam konwerter to najpierw włozyłem go do skrzyni i ze skrzynią wkładałem do silnika.skrzynia zeszła sie bez problemow,pompa nie była rozbierana.Czyli przypuszczasz ze sprzegło przy wkładaniu ze skrzynią...
Witam, posiadam auto audi a6 c5 2003r 2,5 tdi 180km quattro i mam problem ze skrzynią automatyczną tiptronic a mianowicie brak hamowania silnikiem po odpuszczeniu pedału gazu oraz przeciąganie obrotów na biegach, gubienie się pomiędzy 4/5 biegiem, drastycznie wzrosło również spalanie. Przy prędkości +150 km/h obroty zatrzymują się na 3400 obr/min. Po...
Opiłki nie pochodziły z uszkodzonego sprzęgła tylko wytartych tarczek. Posypał się kosz K2 i części sprężynek uszkodziły tarczki. Walczę jakiś czas już z tą skrzynią. Nie poddaje się, bo powiedziałem sobie, że ją naprawie i koniec :) Chciałem oddać skrzynię do fachowca, ale lubię naprawiać takie rzeczy. I mam parę pytań, był bym bardzo wdzięczny za...
Witam mam BMW e36 2.5 TDS i jest taki problem po wymianie silnika skrzynia przestała działać tak jak powinna tzn.zmienia biegi od 1 do 3 chyba 4 rozpędza się do 80 kmh. nie wiem o co chodzi .Wymieniłem skrzynie ,konwerter i komputer skrzyni, nowy olej <dextron 3>+ filtr i dalej to samo .Elektrycznie i mechanicznie jest OK .Na razie nie mogę pojechać...
Witam, mam takie pytanie odnośnie skrzyni biegów, czy komunikat o uszkodzonym konwerterze skrzyni biegów może być skutkiem uszkodzonego epromu w sterowniku silnika ? Nie mam pojęcia jakie parametry otrzymuje sterownik skrzyni biegów ze sterownika silnika z takim uszkodzeniem. błędy po skasowaniu powracają (np skrzyni biegów) po kilkudziesięciu kilometrach...
Witam. Autko jak w temacie. Po rozgrzaniu skrzyni biegów występuje taki efekt: Dodam ze skrzynie w tych samochodach hamują silnikiem. WIęc: jedziemy np 80, sprzęgło konwertera załaczone. Hamujemy, automat schodzi 3,2,1. jedziemy dalej, skrzyni asie rozgrzewa i jest tak 3,2, rozpięcie napędu, potem szarpnięcie bo załaczyła się jedynka. Przejrzałem już...
Witam, proszę o pomoc w interpretacji błędu EBS 04876, w dostępnych kodach nie ma jego opisu, Texa zaś podaje go jako: (can mechanizmu napędowego) błąd łączności ze sprzęgłem blokady konwertera momentu obrotowego. Skrzynia astronic, can skrzyni, ebs-u sprawdzone, jest tylko ten błąd w EBS, wyświetla się od razu po kluczyku...
To prawda że skrzynia AD4 nawet bez komputera skrzyni będzie jechała. Oczywiście w trybie awaryjnym. Z opisu wynika że uszkodzeniu uległa hydraulika. Błąd że nie został wymieniony konwerter ( lub regenerowany ). Duże prawdopodobieństwo że to właśnie on powoduje takie zachowanie autka. Nie polecam robienia więcej prób ani tym bardziej jazdy takim samochodem...
Jak zdiagnozować czy konwerter jest ok?
................ rozpinam kostkę i dopiero mogę wyjąć kluczyk. Którą kostkę? Przy manetce zmiany biegów, od selekcjonera (przełącznika wielofunkcyjnego), czy od elektrozaworów? To po pierwsze. To że po uruchomieniu silnika nie "spada" w skrzyni stan oleju może świadczyć o uszkodzonej pompie oleju (zły montaż skrzyni biegów, sprzęgło w trakcie montażu...
Jak poznać jaka mam skrzynie i mechatronike ? Wiem ze mam 6hp26 silnik 218km. Pytanie czy przy zmianie skrzyni na taka która jest pewna trzeba spuszczać, wymieniać olej? A konwerter ? Musi być razem ze skrzynia ?
Witam. Jak odkręcić "sprzęgło- konwerter" od silnika (skrzynia automatyczna) Daewoo Leganza. Czy jest to gwint normalny czy lewy? Jak zablokować wał i czy można go zablokować aby odkręcić ten konwerter od silnika. Z góry dzięki za podanie sposobu rozkręcenia.
Musiałbyś na parametry skrzyni popatrzec, obroty turbiny konwertera, wysterowanie zaworów itp. Może na coś wpadniesz.
Rozwiązanie problemu! Skrzynia jest O.K....!!!! 1. Zakup i wymiana dwóch nowych poduszek pod silnikiem! 2. Zakup dwóch nowych poduszek przednich tylnego wózka. 3. Wymiana czujnika temperatury spalin przed turbiną! (uszkodzony czujnik powoduje to, ze auto wchodzi w stan wypalania dpf. Auto na podwyższonych obrotach podaje wadliwe informacje do skrzyni...
Jak 5hp19 to powinna pasować (upewnij się jeszcze, ale chyba w benzynach było to samo). Nie kupuj tylko od 3.0d/2.5d bo tam jest skrzynia gm 5l40e. Chcesz to mogę ci na PW podesłać fajny serwis który zajmuje się ogólnie serwisem BMW i skrzyniami ZF, tylko z Warszawy. Nie wiem czy jest sens kupowania używanej skrzyni bo może się nadawać do remontu, a...
Częstym objawem uszkodzenia konwertera momentu obrotowego przy automatycznej skrzyni biegów jest spadek osiągów samochodu – odczucie jest podobne do ślizgającego się sprzęgła ciernego. Również tak zwane przeciąganie biegów, dopiero przy wysokich obrotach to potencjalny objaw awarii. Kolejnym może być niezbyt elastyczna zmiana biegów lub falowanie...
czyli olej na jezdni, laweta. kto tu popełnił błąd, bo mnie się wydaje że spie....... regeneracja sprzęgła. czy się mylę? Tylko demontaż skrzyni z auta pozwoli rozpoznać przyczyny, czy rzeczywiście było wina wstawienie tulei ponad wymiar, czy nawet naprawy samego sprzęgła hydrokinetycznego, a może być winny uszczelniacz przy zakładaniu konwertera do...
Wynika to z konstrukcji automatycznej skrzyni średnio 30-40% zostaje z poprzednej wymiany. Konwerter, zakamarki i konkretny labirynt w mechatronice. Te 0.2L robi takie znaczenie bo przekroczyłeś próg minimalnej ilości płynu. Co nie oznacza ,że jest jeszcze dobrze, w automacie tego typu nie ma max min jest jeden poziom właściwy i go się musisz trzymać....
powinien byc zrobony blok sterujacy skrzyni i konwerter nowy, tych sie nie regeneruje, aczy od skrzyni zaczac to niewiem. teraz niemam czasu ,napisze Ci nara Dodano po 27 podszybie sciagnij i tam popatrz
witam. Podobne miałem przeżycia. 1. Sprawdź kąt wtrysku czy dobrze masz wyregulowany początek wtrysku. 2. temperatura na skrzyni nie powinna przekraczać 110 stopni w innym przypadku z czasem przepala olej w skrzyni. Powodem jest brak wiatraka klimy (ktoś go zdemontował i nie założył), który chłodzi również olej chłodniczki od sktzyni w automacie. 3....
Witam wszystkich. Mam problem ze skrzynią automatyczną w moim golfie 4 1.9tdi, 110km, skrzynią ag4 01m. Problem polega na tym że przy włączeniu biegu D lub R auto zamiast pełzać zaczyna strasznie mocno ciągnąć aż mocno trzeba wciskać hamulec aby gdzieś przypadkiem nie uderzyć. Dodatkowo na biegu P lub N coś strasznie hałasuje. Zdarza się że podczas...
Kupiłem skrzynie WG + konwerter. Czym wypłukać przed montażem " nowy " konwerter + przewody do chłodnicy + chłodnicę ? Później i tak zrobię dynamiczną wymianę oleju w skrzyni.
simering uszczelniajacy na konwerterze, a dokladnie nabity na pompę oleju skrzyni jak tu na zdjeciu po demontazu konwertera http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzyn... do kupienia http://midparts.pl/
Witam. Pacjentem jest Citroen c5 z 2002 roku ze skrzynia al4. Problem polega na tym, iz po rozgrzaniu oleju skrzynia zaczyna szarpac. Wyglada to tak: staje na swiatlach, wszysko ok. Zielone, ruszam, obroty 2000, samochod rusza, rozpedza sie do ok 20 km/h wrzuca 2 bieg, cisnie do ok 30-40 km/h i tutaj powinien zapiac lock-up a on zaczyna szarpac tak...
Sprawa wyglada tak: Mozesz spokojnie wyjac sinik od gory. Jezeli masz cierpliwosc i wyciag to bez skrzyni. Jezeli jednak nie masz cierpliwosci to targaj ze skrzynia po wczesniejszym zdemontowaniy polosiek (przy okazji olej sobie wymienisz w skrzyni). Przerobilem to i idzie o wiele latwiej niz z manualna skrzynia. Gdy zdecydujesz sie na wyjecie silnika...
witam jak zmieniasz sam konwerter to do tego jeszcze uszczelniacz pompy kup na serwisie najszybciej.przy demontowaniu skrzyni zacznij od wyciągnięcia rozrusznika i odkręcenia konwertera 3 śruby lub nakrętki nie pamiętam oczywiście przez otwór gdzie wkłada się rozrusznik.Pózniej linka kable poduszki łapy od poduszek i śruby od skrzyni i wszystko ładnie...
Problem z moją skrzynią zaczął się od wyjącego konwertera i tak jakby ślizgania się sprzęgła, po jakimś czasie skrzynia zaczęła się gubić i nie wiedziała jaki bieg wrzucić i wyskakiwał błąd skrzyni i przechodziła w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnika błąd znikał na chwilę. Zamówiłem zregenerowany konwerter v102, wzmocniony kewlarem (mam...
raczej rozszerzalność samego płynu na miarce oleju automatycznej skrzyni (Aisin AF13 w mojej Astrze F) są nawet kreseczki oddzielne dla zimnej a oddzielnie dla gorącej skrzyni i różnica (na miarce) to jakieś 4cm! więc ATF ma sporą rozszerzalność temperaturową, tyle że w skrzyni (i konwerterze) tego oleju jest w sumie ok 10l
Nie ma potrzeby czyścić skrzyni która pracuje poprawnie i nie wykazuje nieprawidłowości. Dynamiczna wymiana oleju polega na wymianie jak największej części oleju zawartego w skrzyni, statycznie nie wymieni się go więcej jak 40-50% bo reszta oleju znajduje się w konwerterze
Skrzynka 722.9 to skrzynia 7 biegowa. W starszych jej odmianach idzie zwykły atf czerwony w nowszych specjal produkt. Wchodzi tam 6L w konwerterze zostaje 3L. Jeżeli po zdjęciu miski plastik na korku wlewu jest biały to znaczy że idzie tam atf jeżeli plastik jest zielony idzie specjalny olej, ale teraz nie pamiętam nr.
Kolego ecomat z tego co kojarzę to skrzynia automatyczna z konwerterem a nie jak zrobotyzowany astronic czy ishift . Kiedy robiliście obsługę tej skrzyni probl moze wynikac np z jakości oleju , zbyt małej ilości , filtr o niewłasciwym przepływie co skutkuje skokami ciśnienia oleju , który steruje zmiana biegow Dodano po 6 Przyczyna awarii może być też...
nie wiem, według mnie niema się czego czepiać, ale to trzeba by się przejechać są różne konwertery, jedne mają większy poślizg inne mniejsze, nawet w Astrach F są przynajmniej 2 rodzaje: bardziej "leniwy" i bardziej "ostry" mimo tej samej skrzyni, ja osobiście wolę takie bardziej leniwe, typowo Amerykańskie i taki mi się trafił przypadkowo ze skrzynią...
wymieniłem simering na szyjce konwertera ale nadal mam spory wyciek ze skrzyni, na zimno kapało, po rozgrzaniu ciekło ciurkiem ... więc pewnie panewka pompy albo szyjka konwertera jest do wymiany ... i teraz pytanie, jak to stwierdzić ? mam drugą skrzynię (podobno dobra ale bez konwertera) i wyczuwalny luz jest podobny ... więc wydaje się, że wystarczy...
no co ty bez przesady kres jej wytrzymałosci??? mialem juz wczesniej 124 i miala duzo wiecej km i spokojnie jezdzila dalej.... slyszalem ze moze to jakies sterowniki od skrzyni,uszkodzony konwerter lub któryś z elektrozaworów lub przewodów ciśnieniowych w skrzyni??
konwerter nie robi cisnienia oleju skrzynia do naprawy
7 razy? To chyba koszta demontażu i montażu przywyższyły wartość nowego konwertera ;) Jaki zakład sobie poradził, tak z ciekawości?
Samochód jest z roku 97r. Sprawdzałem w ten sposób i jak już napisałem, przy rozgrzanej skrzyni stan jest raz odpowiedni a raz dużo za wysoki. W tym przypadku może być płyta sterująca, wyjąć, rozebrać i zwrócić uwagę na zawór główny ciśnienia i spięcia konwertera. Czy skrzynia z roku 2003 z nowszego modelu bedzie pasowala do rocznika 1997?Mam mozliwosc...
Bry! Piszę bo przy wrocławskich wymieniaczach części to ja wymiękam. Kupiłem sobie super zadbane W211 E320 CDI w październiku. Było super, wersja awangarde z wstawkami z AMG wygląda i sprawowała się doskonale aż do ubiegłego miesiąca. Dopatrzyłem się wycieku spod chłodniczki oleju (ponoć klasyk) oraz spod uszczelki za EGRem na kolektorze ssącym. W tym...
Udało się!! drgania powyżej 70km/h na ostatnim biegu jadąc pod górę . Czytałem fora sprawdzałem podłogę walu przeguby i bylem już umówiony na wymianę konwertera w skrzyni iii przewiozlem porządnego mechanika który powiedział ,,Pompowtrysk kuleje jak ....,, w miejsce kropek brzydki wyraz. No myślę błędu niema niemożliwe komp parametry no jeden odstaje...
skrzynia konwerter konwerter skrzynia usterka konwerter skrzynia mercedes
instrukcja mercedes klasa omega pulsacja kangoo kontrolka świeca
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Kod do radia Grundig MC 12 100 - jak uzyskać? Pulsująca lampka kontrolna: przyczyny i znaczenie