Witam Dziś bylem bardzo bliski zakupu renault Espace 4 1,9dci z 2005r, ale okazało się, ze po odpaleniu ciepłego silnika dość mocno kopci na biało. Podczas jazdy nie było nic widać żeby kopcił. Jak na ta mase 2 t i moc 120km to w 4 osoby dość dobrze szedł do przodu, nie czuć było braku mocy. Płyn w zbiorniczku był czysty, nawet bardzo jak na stare auto,...
Witam. Jakoś wiosna 2022 auto zaczęło mi kopcić na biało, średnio raz w tygodniu, później to już kopcił co ok 2-3 dni. Jak zaczynał kopcic to pojeździłem 10min na wyższych obrotach i przestawał. W momencie kiedy zaczynał kopcić to raz mu przybywało mocy a raz brakował, pedal gazu też się dziwnie zachowywał (było odczuwalne delikatne szarpanie). W grudniu...
Witam piszę odnośnie samochodu jak z tematu. Wyglądało to tak, że po jednym z odpaleniu silnik stracił jakby zupełnie moc. Na jałowym wkręca się max ok. 2000obr/min. kopci przy przegazowaniu jak z parowozu, ciemnoszary, może trochę wpadający w niebieski dym. Odpala na dotyk, na biegu jałowym pracuje w porządku, kopcenia nie widać. Po dodaniu gazu silnik...
Kolego przy uszczelniaczach kopcil by raczej na czarno (olejowo) , Takze jesli jest to siwy,wzglednie lekko blekitny kolor to raczej uszczelka pod glowica... Przedewszystkim sprawdz ubytki plynu w zbiorniczku wyrownawczym, a takze czy w tym ze zbiorniczku nie ma oznak oleju, ani (gdy pracuje silnik) nie ida w niego spaliny... O dalszej podrozy zapomnij,...
A spróbuj jak chodzi odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i czy nie ma tam żadnych tłustych plam. Jak by silnik brał to by i ciśnienie robiło w zbiorniczku (większe niż powinno być) dalej ubywa??
witam mam problem kupiłem 5 miesięcy temu bmw e39 525tds było wszystko w porządku a gdy wymieniłem chłodnice wody zaczęły sie problemy zaczął sadzić woda ze zbiorniczka wyrównawczego gdy tylko włączyłem na zimny nawiew a dzisiaj po przejechaniu 30km w tym 5 na miejscu czyli po mieście i wróceniu do domu zostawiłem go na wolnych obrotach to po upływie...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
Auto naprawiali fachowcy Dopytam: czy przypadkiem założyli ponownie tą uszczelkę? I drugie pytanie, czy przed pobytem w tym warsztacie auto brało płyn i kopciło? Auto super odpala , pracuje równo , ma normalną moc , olej jest normalny , zaczyna kopcić po odpaleniu a po rozgrzaniu się układu wydechowego kopcić przestaje . Więc zadyma jest od płynu chłodzącego...
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
jak kopci to jeszcze zobacz czy nie ubywa wody.Jak tak to na zimnym silniku bez dodawanie gazu odkrec korek do zbiorniczka i nalej pelno wody jak bedzie wyzucalo wode i zauwazysz babelki powietrza to uszczelka pod glowica do wymiany napisz co sie dzieje
Passat 2002r. 130PS. Na zimnym silniku (tylko na zimnym) kopci mocno na biało. Dodatkowo w spalinach ciągle mocno czuć ropę. Płyn się do oleju nie przedostaje, ani na odwrót. Bąbli w zbiorniczku wyrównawczym brak.
Witam serdecznie. Mam pewną zagwozdkę i nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć. Auto po odpaleniu kopci na jasno przez kilka chwil. Podczas normalnej jazdy po mieście wszystko jest ok, do momentu aż postoję troszkę dłużej na luzie, bez obciążenia. Auto zaczyna delikatnie, rytmicznie, prychać, jakby z jednego cylindra i równocześnie z rury wydechowej wydobywa...
Witam ! Jestem od niedawna (listopad 2011) posiadaczem Clio II z 2001 roku, zauważyłem że strasznie kopci na biało (brak niebieskiego dymu przy rozruchu). Byłem z tym u mechanika, on zalecił wymianę turbiny bo znalazł olej po stronie wydechowej - czy jakoś tak, niestety nie znam się na tym. No i niestety dużo się nie zmieniło dalej bardzo dymi na biało...
Witam Niestety. Silnik w moim samochodzie- delikatnie mówiąc- nie jest w najlepszej kondycji. Co ciekawe - rok temu przeszedł remont, który zleciłem "podobno" dobremu mechanikowi. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe, gniazda zaworowe. Głowica została splanowana, a wszystkie uszczelki wymienione- PODOBNO. Po tej naprawie, samochód...
Witam ! Mam problem z moją omegą... co do leje płynu do chłodnicy to po przejechaniu 20 km. nie ma już nic w zbiorniczku wyrównawczym... i auto zaczyna momentalnie nabierać 100 lub 110 stopni.... Przy odpalaniu kopci na biało potem lekko na niebiesko i przestaje jak złapie 30 stopni i przełączy się na gaz.... może to być uszczelka ?
Witam ! To mój pierwszy post na elektrodzie. Posiadam Astrę 2 1,7 DTI z 2000 r. Pewnego dnia jadąc do domu zapalił mi się "check engine" ( żółty silnik) . Wyłączyłem zapłon, odczekałem parę sek, przekręciłem zapłon kontrolka zgasła. Po odpaleniu silnika także kontrolka się nie świeciła. Przy prędkości +110 km kontrolka po chwili się zapala. Muszę wyłączyć...
Witam mam problem z moją astrą ecotec 1.6 16v (x16xel) : - 98 rok - 3 lata w kraju - 2 letnia instalacja gazowa Smart Lovato - 203 tyś. na liczniku - realny przebieg - wycięty kat Astra od około roku kopci na siwo - niezbyt intensywnie , w lusteku widac podczas przyspieszania i na wolnych obrotach , Nie jest to taki dym jak w przypadku spalania oleju...
Witam juz mi ręce opadają mam następujący problem asterka po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworow zaczęła zle chodzić ( przed wymiana chodziła dobrze) i na gazie i na benzynie. Mianowicie samochód zaczął chodzić na 3 gary (2 świeca mokra) stwierdziłem byc może cewka padła podmienilem cewke 0 reakcji to samo świece tez zmieniłem - nic (po wymianie...
Proponuję zacząć od banalnej rzeczy czyli od sprawdzenia poziomu oleju i zobacz na bagnecie czy nie ma śladów płynu chłodzącego i czy majonez w zbiorniczku wyrównawczym się nie robi. Może też płyn chłodniczy dostawać się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy daje to charakterystyczną biała chmurę za autem......
Jeśli tak samo dymił na biało wcześniej i tak samo dymi bezpośrednio po założeniu nowej uszczelki(nawet bez planowania głowicy)pęknięta głowica lub blok. Zalej płyn chłodzący do pełna zbiorniczka wyrównawczego i nie zakręcając korka na ciepłym silniku sprawdż czy nie wydostają się tamtędy pęcherzyki spalin.
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
w sumie odpalilem ja dopiero wczoraj po trzech tygodniach stania na dworze, wczoraj kopcila masakrycznie wiec odpuscilem sobie jazde, pochodzila chwile i ja zgasilem. Dzisiaj jednak musialem jechac nia do pracy, rano zakopcila porzadnie, po trzech sekundach juz tylko puszczala lekiego dyma. Pojechalem do pracy 5km i odstawilem ja a po osmiu godzinach...
A czy nie ubywa ci płynu chłodniczego lub nie wyrzuca go ze zbiorniczka?
hmm a czy zauważyłeś żeby ci płyn chłodniczy schodził? lub czy w zbiorniczku od płynu nie znajduje się olej ? . Jeśli tak to mogła ci pójść uszczelka pod głowicą
Witam. Jakis czas temu wracałem sam. z pracy. W pewnej chwili zacząl przerywać temp.podskoczyła na 110st. odrazu zgasiłem silnik .Zobaczyłem że zbiorniczek jest pusty i zamiast oleju było masło czyli czeka mnie naprawa. Auto nie było juz odpalane. Niestety nie sprawdzalem glowicy na szczelność nie brałem pod uwage jej uszkodzenia. Stara uszczelka była...
Witam. Mam pewien problem z golfem 1.6 16v ponieważ dymi mi na biało z wydechu i obojętnie czy silnik zimny czy rozgrzany to dymi białymi spalinami, a jak przygazuje to za samochodem jest łuna białego dymu. Silnik jest po kompletnej regeneracji głowicy, ma nową uszczelke i zestaw rozrządu. Nie widać żeby mi pobierał płyn ze zbiorniczka czyli uszczelką...
Panowie napisze może tak jest dużo oleju w IC , ponadto w kazdym przewodzie-złączce plastikowym jest nagar świeżego oleju,wcześniej auto chodziło bez zarzutów i nagle bum'' dodam ze turbina wcześniej zaczeła gwizdać na biegu typu ''gwwwwwwwiiiiii'''sprawdziłem na turbo gwizd poprzeczny delllikatny olej pełny stan brak wycieków,brak oleju w zbiorniczku...
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje...
A płynu ubywa ze zbiorniczka?
Na moje poszła uszczelka pod głowicą, sprawdź czy nie gotuje Ci się w zbiorniczku wyrównawczym.
Mam problem z Golfem 5 BKC :( Po odpaleniu samochodu rano zaświeca się kontrolka od płynu chłodniczego, podnoszę maskę rzeczywiście płyn w zbiorniczku na dnie chociaż był na pewno w normie. Po odkręceniu korka schodzi powietrze i płyn wraca do normy na kreskę maksimum. Płynu raczej nie ubywa, czasem się zdarzy że po jakimś dystansie w zbiorniczku jest...
Witajcie Podczas jazdy traktorkiem mtd re smart 145 silnik zaczął nierówno pracować (tzn skaczą obroty) i gasł na wolnych obrotach. Wymieniłem : - świece - filtr paliwa, powietrza - rozebrałem i przeczyściłem gaźnik (trochę było syfu w tym zbiorniczku ale nie widziałem żadnych uszkodzeń gumowej uszczelki) Niestety nic to nie pomogło a na dodatek połamałem...
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
Uszczelk pod głowicą jest cała. Kupiłem tester i płyn nie zmienił koloru, czyli nie ma spalin w płynie chłodzącym. Walnięta jest chłodniczka oleju, stąd maź w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Martwi mnie dymienie, spaliny śmierdzące nieprzepaloną ropą. Lejące wtryski? Odkręcałem przewody paliwowe od każdego wtrysku i na każdym objaw był taki...
Wygląda to na samą ropę w wydechu , ciśnienie sprężania było sprawdzane ? Wtedy raczej byłby czarny dym. Przy wypalaniu DPFa idzie niebiesko/siwy. Ja zrobił bym jeszcze test CO2 w zbiorniczku. Koszt niewielki a z dużym prawdopodobieństwem wykluczy uszczelkę głowicy
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Kłopot z rozruchem silnika w tym typie to mogą być niestety lejące wtryskiwacze. Co było powodem ich wymiany? Zresztą chyba najłatwiej je sprawdzić ponownie. Do tego można też zaliczyć pompę wtryskowa. Też będzie biały dym. Kolejna rzecz nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku od chłodnicy? Na tę chwilę to za dużo nie wiadomych. Który to rocznik tego auta?...
Zrobiłem 3 testy z użyciem testera do CO2 - pierwszy test to przy zbiorniczku wyrównawczym - stałem przy nim z 5 minut i kolor pozostał niebieski, potem wpakowałem tester do korka wlewu oleju z którego notabene strasznie się kopci - płyn również pozostał niebieski. Ostatni test zrobiłem z wykorzystaniem mej osobistej jamy gębowej i wydychając powietrze,...
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza///
Witam, posiadam od niedawna Astre 1,7 DTI, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i po jakimś czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się czarna maź. Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą tylko, że wogóle nie kopci a wyczytałem gdzieś na forum że jeżeli pokonuje się krótkie odcinki takim dieslem to silnik nie dogrzewa...
Witam, mam taki problem otóż w mojej lagunie ( laguna 1.9 DTI, 99r, 98km, przebieg 220 tyś) stopniowo zaczął pojawiać się olej w płynie chłodniczym początkowo nie wiele ale z czasem coraz więcej, w ostatnim czasie pobierało z silnika około 0,7 na 100 km, to co pobrało z silnika wyciągałem ze zbiorniczka z płynem chłodniczym, wreszcie wziąłem się za...
Witam wszystkich i proszę o pomoc. 2 tygodnie temu pojechałem na urlop i po drodze, po około 250 km okazało się, że wyświetlił mi się komunikat o braku stanu płynu chłodzącego. Po dolaniu ok o.5 litra wszystko wróciło do normy i pojechałem dalej. Po przejechaniu znowu ok 300 km powtórka z rozrywki. I tak w sumie pomyślałem sobie, że gdzieś jest mały...
a grzał się Panu ? Bo ja przejechałem 10 km i nie lało z korka ale po 10 km zaczęło lać i temperatura na 110 skoczyła wiec racje Pan może mieć , termostat działa w 100% sprawdzałem , a co do uszczelki to te auto nawet nie dymi na biało nie jest tak ze biała chmura od razu wiadomo jak każde auto kopci delikatnie , a w jakim aucie i silniku Panu sie tak...
Panowie jeszcze raz przypominam c4 ma moc troszkę więcej zaczęło kopcić, nie grzeje się , a ciśnienie podawajace ropę do układu chodzenia ( zbiorniczku wyrównawczy) jest tak duże że aż całe auto jest z prawej strony całe w ropie Dodano po 4
Witam Mam problem z moim Golfem, mianowicie chcialem dolalac plynu chlodniczego do ukladu bo w zbiorniczku go juz nie bylo. Dolalem, chcialem odpowietrzyc wiec na wlączonym silniku otworzylem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn zaczelo wyrzucac. Bulgotało i wyrzucalo bardzo gorący plyn jak by ktoś dmuchał rurką :/ Czy to jest normalne zjawisko?...
Witam, wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i uszczelniacze. Nie ma już wycieków. Zużycie oleju będę widział za parę dni. Jeśli chodzi o kopcenie to jest jak było. Zauważyłem że kopci na max gdy temp. silnika > 95°C. Rano jadąc do pracy nic takiego nie widzę ( i nie warjuje przy zmianie biegów). Te dziwne szarpanie i zwiększenie obrotów (w benzynie...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z peueotem 1.9 TD Przy odpaleniu samochodu strasznie kopci na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje troche mniej ale minimalnie. Kiedy otworze zbiorniczek wody do chlodnicy kopci o duzo mniej ale dymi sie ze zbiorniczka. Mam pytanie czy wie ktos co to moze byc??? Ja mysle ze to uszczelka pod glowica ale nie jestem...
Witam!!! Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Ostatnio miałem widoczny wyciek przy bloku. Został on usunięty ale płyn dalej ubywa. Wykluczyłem uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych typowych objawów: temperatura jest ok, w oleju nie widać płynu, autko nie "kopci" na biało, silnik pracuje równomiernie, oleju...
O 6 rano z pracy jakoś dostałem się do auta na mieście, w zbiorniku pusto jak na saharze, dolałem płynu jak trzeba i ruszyłem, za jakieś 3km zatrzymałem się na stacji żeby sprawdzić poziom, ubyło sporo....dolałem, jechałem dalej, za jakieś 3-4km znów się zatrzymałem i znów dolałem, już strach w oczach że nie dojadę do domu,dolałem ostatni raz i jakoś...
Witam, mam problem z oplem corsą. Od jakiegoś czasu ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Był wlewany uszczelniacz, i wtedy tego płynu było raz więcej a raz mniej oraz robiło sie ciśnienie . Zwykle ciśnienie jest gdy auto stoi całą noc i rano sprawdzany jest poziom płynu w zbiorniczku. Został wymieniony korek od zbiorniczka i nadal ubywa płyn. Nie widać...
Witam! Mam problem z w/w autem. Otoz w czasie jazdy czasem zdarza sie ze spod maski zaczyna sie dymic. Uklad wyglada na szczelny, nie ma zadnych zauwazalnych wyciekow, ubywa natomiast plynu i to w bardzo dziwny sposob. Mianowicie plyn delikatnie jest wypychany spod korka zbiorniczka wyrownawczego i kapie na rozgrzany silnik (stad dym). Na poczatku myslelismy,...
Temat śledzi 0 użytkowników Autor Wiadomość grabek Poziom 10 Dołączył: 15 Lut 2003 Posty: 51 punktów: 31.70 24 Wrz 2008 20:35 Re: Problem z silnikiem 2.0 TDCI 136KM Pomocy ----------------------------------------... Witam wszystkich Proszę o pomoc w rozwiązaniu wielkiego problemu. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Kupiłem...
Co do płynu Eolys, to mówił prawdę, musi być ten sam. Co do flitra FAP, można go wyciągnąć i wyczyścić najlepiej myjką ciśnieniową, ale jak nie ma płynu w zbiorniczku, to na długo to nie starczy. Bawiłem się z tym też, ale mimo wszystko polecam wywalenie FAP-u. Wszystkie moje problemy zniknęły po wywaleniu filtra. Jedyny koszt który miałem od tego czasu,...
Witam. Jetem nowym nabywcą opla astra 1.7 dti 2001 r Mam problem Od 3 miesięcy mam olej w zbiorniczku chłodzenia nie wiem jak i co wię po naradzie znajomego najpierw wyczyściłem układ chłodzenia.zalałem wodą destylowaną i jest szara.Teraz spadła mi moc opelka.Obiawy jedynie to olej w owym zbiorniczku.NIe grzeje mi się nie kopci. nie dymy. temperatura...
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale znalazłem jakąś małą śrubkę, którą odkręciłem. Usłyszałem coś jakby upust powietrza, zbiorniczek z filtrem się napełnił olejem i już myślałem, że wszystko ok ale niestety nie. Po jakimś czasie dokręciłem trochę tą śrubkę i zaskoczyło. Daje płomień ale strasznie przy tym kopci. Całe pomieszczenie mam przez to zakopcone...
Mam problem z moim gofrem a mianowicie, wracałem z trasy i juz u siebie docisnąłem mu troszkę mocniej w gaz. temperatura średnia silnika wynosiła 90-92st. W pewnym momencie wzrosła do max. Zatrzymałem samochód zajrzałem pod maskę i zbiorniczek wyrównawczy był poważnie zakichany. Podjechałem pod stacje paliw kupiłem koncentrat zalałem w sumie ok 2L po...
Termostat nowy czujnik załanczania chłodnicy też nawet przegnałem go bez termostatu żeby sprawdzić czy się zagotuję no i się gotuje w zbiorniczku, a wentylator się załącza po dłuższej chwili wrzenia wody. Obieg jest drożny a pompa wody nie dawno zmieniana. Też myślę że głowica albo uszczelka ale zastanawia mnie to że za ładnie pali, ale faktycznie momętami...
Witam. Mam problem z układem chłodzącym a mianowicie wywala mi płyn przez zbiornik wyrównawczy bo boku i przez korek jak by zwariował podczas jazdy :bomb: , wymieniłem pompę wody, 2x zbiorniczek wyrównawczy z korkiem nowe oryginalne z czujką :angry2: , samochód normalnie nagrzewa do 90stopni więc czujnik od temperatury odpada. Gdy włącze ogrzewanie...
Tyle że test płynnym roztworem nie wskazał na uszkodzoną uszczelkę, samochód moc swoją ma, nie przymula, odpala dobrze, nie kopci. A w zbiorniczku jest czysty płyn, nie ma śladów oleju itp. Więc to chyba nie raczej uszczelka i głowica??
Witam. Stałem się szczęśliwym nabywcą auta jak w tytule. Właśnie przy wymianie rozrządu i rolek, paska osprzętu zauważyłem olej w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i musztardy na korku. Zostało wszystko wypłukane i zalane wodą ponownie. Silnik myty przez wcześniejszych dobrodziei i dlatego wydaje się, że uszczelka pod głowicą jest wymieniana....
mam uszkodzony korek zbiorniczka ponieważ z niego właśnie się leje , wętyrator się włancza przy 90 stopniach Dodano po 2 głowice i uszczelke chyba mam w pożądku bo niema płynu w oleju , na szabelce nic niepokojacego niewidać i nie kopci.
Witam, Posiadam VW Golfa V 1,9TDI, dzisiaj po przejechaniu około 30km na autostradzie z prędkością średnio 100km/h zauważyłem, że samochód nie zagrzał się do optymalnych 90st.C. Temperatura wahała się między 70-80st.C, jak zjechałem na parking wzrosła do 90st., zajrzałem do płynu chłodzącego i był w normie. Po ponownym wyjechaniu na autostradę znów...
Dzień dobry. Mam problem z nadmiernym ubytkiem płynu chłodniczego. Sprawdzałem przewody idące od zbiorniczka i są miękkie. Po objawach sprawdzanych w Google może to być pompa wody i czy przy takiej awarii świeciłby się chek. Bardzo mało kopci. Ewentualnie wymianę pompy może wykonać laik?
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje. No właśnie był dopiero wymieniony 2 czujniki...
Hej. Potrzebuje pomocy, mam astre1,6 8V 93 rocznik. Wyzuca mi wode ze zbiorniczka przez korek bo temp dochodzi nawet do 105 stopni i woda w zbiorniczku wrze. Wymieniona miałam uszczelke pod glowisa i nadal dzieje sie to samo wiec mialam wymieniona dłowice i znowu sie gotuje. Wymieniłam nawet silnik bo dowiedziałam sie ze w starym silniku pekł blok Po...
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
U mnie EGR jest sterowany elektronicznie, tam nie widzę dodatkowych kanałów na płyn, tylko na spaliny. Oleju w zbiorniczku nie zauwazyłęm, ale czy płyn jest czysty i nie ma nalotu, to się dowiem jutro, bo w garażu było za ciemno. Mech. mówił, że układ wydechowy przy silniku dość zasyfiony Dodano po 1 Jeśli autko ma filtr PDF to jeszcze w nim może być...
Witam forumowiczów. Jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 190D, rocznik 1987. Przebieg 500 000 km. Mam takowe problemy. - auto ma ciężki rozruch (również po przejażdżce jak zgaszę go na ok 5 minut). - po odpaleniu auto kopci (zawsze), na zimnym silniku dłużej (2-3 minuty), na rozgrzanym krócej (kilka-kilkanaście sekund). Dym ma kolor siwy (takie...
Witam forumowiczów. Bardzo proszę was o radę bo nie wiem już co się dzieje z moim samochodem. Od ponad miesiąca mam problem, który odbiera mi możliwość normalnej jazdy samochodem. Mechanik nic nie radzi. Może wśród was znajdzie się ktoś kto ma więcej rozumu i doświadczenia. Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDI w sedanie, rocznik 2006 z filtrem cząstek stałych....
Bardzo dziękuje za odpowiedzi i za zainteresowanie się moim tematem. Wczoraj byłem u mechanika i powiedział żebym wymienił termostat możliwe że się zaciął, nic nie powiedział na temat uszczelki sprawdził korek wlewu oleju, czyściutki inaczej była by tzn. biała maż a kopcenie się skończyło jak zrobiło się ciepło. Zauważyłem że najbardziej kopci zimą...
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Jak w temacie - auto z 1997 roku - chłodnica z dwoma wentylatorami - zdrazylo mi sie to 2 razy ale dzisiaj to juz byla przesada. Opisuje sytuacje - jechalem z pracy do domu - silnik osiagnal prawie 70 stopni - wysiadam a pod maska cos bulgocze - otworzylem maske a tam w okolicach zbiorniczka wyrownawczego i pod nim mokro i paruje... z pod auta ciekla...
Witam wszystkich, tak jak obiecałem piszę co było: - Uszkodzony przewód prowadzący do czujnika położenia przepustnicy. Ponadto mechanior stwierdził uszkodzenie sondy lamba jak silnik jest zimny to działa jak się rozgrzeje to już nie, powiedział terz że nie jest to pilna sprawa, ale w najbliższym czasie trzeba by wymienić. Na czarno jóż nie kopci, kopci...
Czy aby napewno tylko kody migowe? pełny wtrysk paliwa, digifant, jeszcze odnośnie mojego problemu, przy odpaleniu zimnego silnika około 1000 obrotów, dopuki silnik zimny samochód przyśpiesza prawidłowo i ma moc, gdy silnik sie troszke zrobi ciepły samochód staje sie słabszy i juz tak nie przyśpiesza, mierzyłem sonde lambda miernikiem i napiecie wynosi...
Witam ponownie. Samochód postał cały dzień. Odpalenie nawet dośc dobrze. Dalej kopci na niebiesko. Cały czas kopci tak, jak kiedyś jeździły lokomotywy parowe i z komina wydobywały się kłęby białego dymu z tym, że tu dym jest niebieski. Silnik dalej pracuje bardzo nierównomiernie. Nawet po zagrzaniu. Jak już się zagrzeje i caly czas trzymam ok 1500 obr...
ale kolor niebieski albo szary nie zależy od temperatury powietrza i można to ocenić !!! Jeśli by pil wodę byłby biały dym ( niebieski olej, czarny to złe spalanie) Co do temp to w niskich na biało kopcą nawet Diesle. Najbardziej na naturalne kopcenie na biało są podatne silniki opla Ecotec, charakteryzują sie one bardzo dobrym spalaniem a efekt pełnego...
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku 12 ohm, kąta wtrysku nie sprawdzałem...
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,EGR zaślepiony nic to nie dało,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku...
Witam, mam problem z moją astrą, mianowicie dziś po wjechaniu do garażu, po powrocie z miasta, zauważyłem że z rury zaczął wydobywać się biało niebieski dym. Nigdy czegoś takiego nie było, uważam że mam w przyzwoitym stanie silnik, oleju nie bierze, moc jest. Podczas dalszych oględzin zauważyłem, że rury gumowe od chłodnicy są bardzo twarde, tak że...
Witam mam problem z autem mianowicie ,auto na wtrysku jednopunktowym ,1.8 motor ,rocznik 94 ,problem polega na tym iż rośnie mi temperatura wody gdy silnik pracuje na wolnych obrotach ,jeżdżąc autem temperatura utrzymuje się w normie ,woda ze zbiorniczka nie ucieka ,gdy korek jest zakręcony wszystkie węże robią się twarde i obniża się stan płynu, a...
Witam. Te ciśnienia to nie taka rewelacja.....Gdyby jak to piszesz nie przepalał benzyny to będzie kopcił na czarno.Piszesz że jak ciepły to kopci na biało....to by mogło wskazywać na uwaloną uszczelkę pod głowicą.Jak do komory spalania dostaje się płyn chłodzący to zakłóca on działanie świec zapłonowych. Weż zobacz czy jak pracuje sinik to czy nie...
Witam, auto o którym mowa to Volkswagen Passat B5FL, 1.6 ALZ (benzyna bez gazu), rocznik 2002. Od kilku miesięcy ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka w dość szybkim tempie - co 400-500 km muszę dolać cały zbiorniczek. Płyn ubywa TYLKO podczas jazdy, gdy auto stoi w garażu poziom płynu się nie zmienia ani nic nie kapie. Zacząłem badać temat: chłodnica...
1. Sprawdź czy przy pompie wody i termostacie nie ma oznak wycieku (może dużo kryształków dziwnej substancji widać w tych okolicach). 2. Czy samochód odpala z łatwością i nie kopci na biało? 3. Jaki płyn lejesz, już gotowiec czy koncentrat do rozrobienia z wodą (demineralizowaną)? 1) wszędzie sucho, żadnych dziwnych śladów 2) autko pali raczej ładnie,...
witam, mam problem tego typu iż niedawno zamarzł mi parownik czego przyczyna jak sie okzało był zapowietrzony ukł. chłodniczy, więc go odpowietrzyłem dolewając 2l płynu, no i po przejechaniu ok 700km zauważyłem że znów prawie nie ma płynu w zbiorniczku, zeby powrócic do stanu poprzedniego musiałem dolac znow 2l i odpowietrzyć układ, widocznych wycieków...
Witam, Problem z autem wymienionym w temacie polega na tym, że mniej wiecej co 4, 5 dni zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego opróżnia się praktycznie do zera, zacząłem więc sprawdzać wszystko co mogło być powodem, na początku pomyślałem o uszczelce pod głowicą lecz na korku od oleju nie ma żadnego maślanego nalotu, stan oleju na bagnecie nie zwiekszył...
Witam od niedawna jestem posiadaczem seata toledo 2000 r. 19.tdi 110 hp . Ostatnio pojawił się problem z płynem chłodniczym co jakieś 2 tygodnie muszę uzupełniać jego stan. problem jest taki, że rano samochód odpala za 2 razem i zaświeca się kontrolka o braku płynu w układzie po 5 minutach kontrolka gaśnie i jest ok następnego dnia jest to samo lub...
Witam. Nie mam już sił co do mojej audi. Problem polega na tym, że gotuje mi sie woda w ukladzie chlodzenia, wylewa sie podczas gotowania woda z zbiorniczka wyrownawczego. Nie wiem co jest grane juz, co zdążyłem sprawdzić: -chlodnica jest drożna -wyciagnełem termostat(ktory i tak jest dobry) -niby odpowietrzylem, ale dalej to samo. -nie otwieral sie...
Witam zakupiłem matiza i co 3-4 dni muszę dolewać wody do zbiorniczka wyrównawczego gdy doleję do max to po 3-4 dniach poziom wody spada poniżej poziomu minimum na dnie zbiorniczka wyrównawczego tylko zostaje woda .Od początku po zakupie samochodu nie ma ogrzewania.Samochód odpala dobrze nie kopci a poziom na wskazniku temperatury jest na połowie.Jak...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Na zimnym silniku po rozruchu czasem słychać przez chwilę bulgotanie powietrza w układzie. W aucie gdy jest rozgrzane w trakcie pracy silnika można odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i stan płynu znajduje się w okolicy minimum. Testerem CO2 sprawdzałem i kolor płynu się nie zmienił mimo że mam wrażenie lekkiego zapachu spalin w układzie (albo...
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Witam ponownie jeszcze raz przedstawię sytuację z wczoraj robiony był test głowicy na jałowym płyn nie zmienia koloru auto nie kopci na biało na korku od oleju nie ma śmietany w zbiorniczku wyrównawczym nie widać oleju ze zbiorniczka nie śmierci spalinami. Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Witam serdecznie wszystkich, własnie okazało sie że mam podobny problem z tym ze u mnie seacie alha.2001r 1,9 Tdi 90 ogrzewanie działa w miare normalnie ( teraz jak sa mrozy ciezko jest zagrzac silniczek ), notomiast tworzy sie ogromnie cisnienie w obiegu wody. wymieniłem profilaktycznie termostat, dodatkowa pompka wody tez była uszkodzona. generalnie...
na benzynie jest trochę lepiej . Dzisiaj rano zauważyłem że ucieka mi płyn ze zbiorniczka wyr. Autko nie kopci na biało no i olej jest normalny więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą może jakaś nieszczelność okładu chłodzącego . Jak mi zgasł w drodze do pracy i otworzyłem maskę to mikser od gazu był cały oszroniony???a płynu w zbiorniczku prawie poniżej...
Witam. Byłem za granicą i moim samochodem jeździła inna osoba, gdy wróciłem zobaczyłem że auto po odpaleniu strasznie kopci na biało i klima nie działa sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku nie było nic. Dolałem dwa razy ale problem znowu się pojawiał. Pojechałem do mechanika po rozebraniu silnika stwierdził ze pęknięta jest tuleja w bloku silnika. Zawiózł...
ale jakby spalał to by chyba kopcił na biało przynajmniej tak miałem jak była uszkodzona uszczelka pod głowica. A tu nie kopci i auto 3h chodziło i nic a jak jade to ubywa. Wyjeżdzam z domu mam max robię ok 400km i mam ponizej min ledwo co na dnie zbiorniczka.
Termostat ok. tylko zauważyłem coś innego. ostatnio samochód zaczął "kopcić" tak na biało i ciężej zapala, oraz jak odkręcam korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym to czuć spaliny. tak jakby olej się dostawał do zbiorniczka czy coś? czy to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą?
Mam podobnie jak w temacie ta sama astra ten sam rok.. 1.7 DTi Isuzu, 2000r., 3 drzwi, 175 tys. chipnięta na 101KM, 3 lata temu. Od lata zaczął schodzić płyn... tak średnio po 3L tygodniowo, mechanik stwierdził pekniecie zbiorniczka i założył nowy + węże. Przez półtora miecha miałem spokój ale znowu zaczęła gdzieś pożerać, więc zdałem dziś do mechanika...
Witam Mam problem z odpaleniem Forda Fiesty M4 1.3 Benzyna Przyszła zima, odpaliłem fieste by się rozgrzała bym mógł wymienić bezpiecznik od klimy. Niestety rozwaliło mi zbiornik od płynu chłodniczego z powodu zimy i złego płynu(zbyt dużo wody) zauwarzyłem że się kopci spod maski to był właśnie ten zbiorniczek, zgasiłem auro i chciałem wymienić wcześniej...