8D0121107M wąż 4B0422379 obejmy
Przekaźnik np. Przekaźnik LY2N 2P 230V AC/10A z podstawką. https://obrazki.elektroda.pl/8219364900_... Bezpiecznik 4A wystarczy z oprawką. Mostek prostowniczy 5-10A może być na dowolne napięcie. One są tanie. Odkamienianie: bojler jest na dwóch śrubach (wystarczy poluzować). Odłączyć wszystkie wtyczki elektrozaworów, grzałki, węże i...
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
Witam, prawdopodobnie to bedzie wygladało tak jak na zdjęciu, jeżeli nie to po numerze vin dojdziemy co tam się kryje. Pozdrawiam
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Podejrzewam, że jest to ruina, która faktycznie powinna trafić na złom.
Czarny wężyk u nasady tam gdzie zaznaczone żółtymi strzałkami rozrobiony (rozszerzony) W stosunku do średnicy zaznaczonej pomarańczowymi strzałkami. https://obrazki.elektroda.pl/9704433000_... Jeśli jest takiego wężyka na tyle to można obciąć i założyć jako nie rozrobiony, po prostu bardziej ciasny. Jeśli nie ma go na tyle, aby obciąć...
tam niema żadnego obiegu, to jest taki rezerwuar, żeby właśnie jak się zagotuje to do tego zbiorniczka naleciało a nie na ziemie i się zmarnowało, poza tym wężyk w tym zbiorniczku powinien sięgać prawie dna a nie kończyć się na górze, wtedy teoretycznie niby powinno zaciągnąć płynu jeśli jest za mało w chłodnicy i stworzy się tam podciśnienie
Uszkodzony korek. Za duże ciśnienie w układzie (skutek innej usterki).
Ale gdzie jest wyrównawczy i jak sprawdzić stan płynu?
Z jakością części tych no-name jest kiepsko, jeśli masz takie kłopoty, to może wymiana zbiorniczka z korkiem na nowe lub używane, byle komplet. To nie jest tylko twój problem.
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Całą przyczyną całego zamieszania był blok silnika.
Osobiście stosowałem już nie pamiętam jaki środek do płukania układu chłodzenia ale z miernym skutkiem , wypróbowałem za to krecik w granulkach ten do czyszczenia instalacji sanitarnych efekt piorunujący w przenośni i dosłownie . Do zbiorniczka wyrównawczego wsyp łyżkę stołową powoli bo będziesz miał gejzer - uwaga na oczy , zakręć korek i jazda 15...
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Po lewej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego masz intercooler. a z niego wychodzi z prawej strony wtyczka (dwa piny od czujnika temp. powietrza w dolocie) poniżej masz wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem aż dojdziesz do sterownika silnika - poniżej akumulatora) i w jego wnętrzu pod obudową będzie dalsza część wężyka aż do czujnika...
Wygląda na to że zapowietrzony jest układ chłodzenia-należy powtórzyć procedurę odpowietrzenia,ale z zakręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i wykręconym na max pokrętłem stopnia nagrzewania kabiny. Powinno pomóc,jeżeli ubędzie płynu należy odczekać chwilę -aby nie poparzyć rąk przy odkręcaniu korka-i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Koło zbiorniczka wyrównawczego przy skrzynce z przekaźnikami. Gdy wyłącznik ok proponuję zajrzeć do tej właśnie skrzynki.
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Jeśli woda nie idzie do oleju to możliwe że masz uszkodzony termostat i płyn idzie do zbiorniczka wyrównawczego skąd wycieka przez korek, sprawdz to.
Tak jest płyn chłodniczy. Możesz spróbować przed i za zaworem zacisnąć szczypcami przewód dzięki temu nie wycieknie albo podstawić miskę i wlać z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego płynu.
Jest to układ ciśnieniowy, wiec zawsze po jeździe będzie ciśnienie w układzie. Nie zaleca się otwierania zbiorniczka bezpośrednio po wyłączeniu silnika, jednak skoro wywala ci płyn podczas jazdy to albo układ był zapowietrzony, albo idzie cisnieni spalin w układ.
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
Zatkane przewody, padnięty termostat, zrób test na obecność spalin w układzie chłodniczym.
Hej, sądzę że najlepiej by było użyć płynu REVKOGEL 2000, ale dla pewności odciąg trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego do pojemniczka i dolej tyle samo REVKOGELA. Odczekaj chwilę, jeśli się nie zważy to możesz śmiało zalać.
Na przyszłość lepiej kupić nowe oringi . sprawdzone w ciągu 11 letniej eksploatacji . A obudowy najczęściej różnią się tym że od polo mają cienki króciec do zbiorniczka wyrównawczego a od golfiny nie .
W uszczelniacze się nie baw, nigdy nie wiadomo co tam za chemia jest - na jedno pomoże a na co innego zaszkodzić może. Jak cieknie to po prostu zmień. Jak temperatura idzie do góry to nie wywala przypadkiem trochę płynu ze zbiorniczka, nie gotuje się? Jakby ci się nudziło to możesz i tu poczytać a mojej przygodzie z tym silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam, niedawno wymieniałem korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Dzisiaj po trasie podniosłem maskę i usłyszałem syczenie z korka od zbiorniczka. Nie zauważyłem skoku temperatury. Czy to normalne że tak się dzieje? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i pod korek wlewu oleju jak jest biało-szara ciapa to uszczelka pod głowicą(problemy z odpalaniem, słaba moc, niska kompresja) poza tym silnik prawdopodobnie do remontu, zużyte pierścienie i Bóg wie co jeszcze. Nie wiem czego szuka jeszcze ten mechanik? może czas go zmienić?
Robiłem dwa badania w dwóch różnych warsztatach? Skoro CO2 w układzie to czemu testy tego nie wykryły...jakieś inne sugestie?
Tester o który pytasz działa na 3 molowym roztworze wodnym błękitu bromotymolowego, który daje reakcję barwną na obecność CO2. Zmienia się kolor indykatora w zbiorniczku z niebieskiego na zielony w diesli i z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym (jeżeli są przedmuchy) taki sam test można przeprowadzić analizatorem spalin zbliżając sondę do zbiorniczka...
hmmmm Ok korek już zamówiony - będzie w piątek to zobaczę. A co myślicie o termostacie - według mnie to chyba raczej nie powinien mieć na to wpływu ?
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka. No tak, ale do tego trzeba mieć węch jak pies. O ile wcześniej nie pryśnie ci płyn z układu i gębę poparzy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia...
nadcisnienie w zbiorniczku to normalna sprawa.Zaworek odpowietrzajacy ma okreslona wartosc nadcisnienia w zbiorniczku przy ktorej otwiera sie, a jezeli ta wartosc nie zostanie osiagnieta to nadcisnienie zostaje w zbiorniczku i po odkreceniu korka uchodzi.
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy. Korek I zbiorniczek są nowe. Nie pomogło.
Jesli jutro bedzie okay to raczej wina termostatu. Nic prostszego próba termostatu w garnku z wodą, jak się otworzy przy właściwej temperaturze, to raczej jednak przedmuch. Wyjęcie termostatu otwarło drogę odpowietrzania na bieżąco układu i przy małym przedmuchu objawy nie wystąpią, ale intensywność przedmuchu z reguły szybko rośnie i objawy wystąpią,...
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
W zbiorniczku wyrównawczym płyn ma się ciągle przelewać w czasie pracy silnika, tym cienkim wężykiem co jest z boku, działa to również jako odpowietrzenie układu. Jeśli płyn się nie przelewa, to stoi pompa płynu, lub masz niedrożny włąśnie ten cienki wężyk przelewowy.
a grzał się Panu ? Bo ja przejechałem 10 km i nie lało z korka ale po 10 km zaczęło lać i temperatura na 110 skoczyła wiec racje Pan może mieć , termostat działa w 100% sprawdzałem , a co do uszczelki to te auto nawet nie dymi na biało nie jest tak ze biała chmura od razu wiadomo jak każde auto kopci delikatnie , a w jakim aucie i silniku Panu sie tak...
Podmienić korek zbiorniczka wyrównawczego na inny sprawny lub nowy.
ociz normalnie odpala dzisiaj :) ... tylko właśnie zastanawiam się czy to może być termostat czy raczej ta uszczelka ... jeżeli wymienię uszczelkę a to okaże się np termostat albo co innego to nie będę zbyt zadowolony - a ja niestety gówno się znam na samochodach
Od bez mała 40 lat naprawiam rowery - wszelkiej maści - no może najmniej tych najnowszych, chyba że jakiś znajomy wpadnie aby mu coś pomóc, ale nigdy nie miałem potrzeby użycia klucza dynamometrycznego ani też nigdy nie udało mi się urwać żadnego gwintu. Onegdaj najgorsze kiedyś były gwinty na rzemieślniczo dorabiane kliny w korbach. Jednak dziś to...
Witam serdecznie, robiono umnie remont silnika UPG w Clio II i po kilku miesiącach dopiero teraz zobaczyłem przeciętą uszczelke pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego. Czy ktoś wie dlaczego tak zrobił i w jakim celu. Dziękuję Pozdrawiam
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego daj adapter do pistoletu i nabij ciśnienie kompresorem. Patrz czy schodzi, gdzie schodzi itd.
Uszkodzona uszczelka pod głowica i przedmuchuje do kanałów z płynem chłodniczym
Na 99% uszczelka
Jest tam powrót płynu do zbiorniczka wyrównawczego? Do zbiorniczka wyrównawczego wchodzi od dołu jeden przewód z pod korka chłodnicy, więcej nic nie ma. Dodam że przegrzewanie nie występuje za każdym razem, samochód potrafi dwa dni przejeździć bezproblemowo a trzeciego dnia się zagotuje.
korek zbiorniczka wyrównawczego czujnik zbiorniczka wyrównawczego korek zbiorniczka
wydajność panel fotowoltaiczny kupczyk kompresor proxima beninca
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Wybór kabla antenowego do TV DVB-T2 na zewnątrz Jak uszczelnić głowicę drukującą w drukarce?