Użyj WYSZUKAJ.PIONOWO()
dane z wielu plików i wklejać je jako niesformatowane dane do jednego arkusza w oddzielnym skoroszycie... każda tabela z danymi ma inna liczbe wierszy . Zaczynają się zawsze w tym samym punkcie i liczba kolumna jest taka sama ale liczba wierszy zawsze inna. Różna jest także liczba arkuszy ale dane zawsze znajdują się w ostatnim . Wszystkie pliki z...
Hmm. Jak się orientujesz w tych wszystkich GoTo? To samo, uzupełnione, w innej wersji.[syntax=vb]Option Explicit Sub Kopiuj() Dim WksDo As Workbook, PierwszyWolny1 As Long, PierwszyWolny2 As Long On Error GoTo koniec If MsgBox("Rozpocząć kopiowanie ?", vbQuestion + vbYesNo) = vbYes Then 'Potwierdzenie rozpoczęcia kopiowania With Application .ScreenUpdating...
U mnie działa...
Witaj Dodano po 9 albo w arkusz X column B =JEŻELI(LICZ.JEŻELI(Y!A:A;A1)>0;WYSZUKAJ...
"Zabawa" ciągami się kłania.
Zeby tworzyla sie historia/baza danych rzeczy zeskanowanych danego dnia To nienajlepszy pomysł.
A dlaczego nie dać szansy Excelowi, tylko go wyręczać? [syntax=vbscript]Sub Zapis_do_CSV() ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\baza test2.csv", _ FileFormat:= xlCSV, CreateBackup:=False, Local:=True End Sub[/syntax] Nie zwróciłem uwagi, że to ma być bez pierwszego wiersza, ale ten zawsze można usunąć później. Najważniejsze, żeby Excel...
z excel do innego programu Co to za inny program?
Powinno działać.
Cześć, spróbuj takie makro [syntax=vbscript]Sub Przenies() Dim O As Worksheet: Set O = Worksheets("Obliczenia") Dim N As Worksheet: Set N = Worksheets("Nowe Dane") Dim i&, Ow&, Nw&, a$ Ow = O.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1 Nw = N.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row Application.ScreenUpdating = False With O .Activate .Range(Cells(Ow...
Proponuję: 1) Zamiast formuły z funkcją JEŻELI zastosować formułę z funkcją MAX. Uniknie się w ten sposób dwukrotnego odwołania do tych samych danych. 2) Jeżeli będziesz przestrzegał zasady, że nowe arkusze są dodawane zawsze na początku (a nie na końcu, jak robi się zazwyczaj), to będziesz potrzebować zawsze odwołań do następnego arkusza w kolejności....
nie mam możliwości przesłania pliku ( nie wiem dlaczego) Jak to jest .XLSM - spakuj RAR lub ZIP Dodano po 2 komórka G3 - data od, komórka G4 - data do Nie ma tam tego w komorce G4 - OPIEKUN, G3 scalona z B3 dane wprowadzone przez użytkownika ( kolumny B:M) N:U - nie trzeba?
Zrobiłby to w ten sposób: (dopisz formuły w szarze komorki)
Dlaczego zmienna 'l' jest nadawana z wartości ostatniego wiersza (+1) z pliku 'b', a nie z 'a'?[/quote]
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
A zatem tak spróbuj: [syntax=vbscript]Private Sub CommandButton1_Click() Dim ws As Worksheet Dim fso As Object Dim oFile As Object Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject... Set oFile = fso.CreateTextFile("c:\wynik.txt") For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets Call PrintRange(oFile, ws, ws.Range("A2:E4"), 3) Call PrintRange(oFile, ws, ws.Range("J6:M8"),...
Mogę zmienić, by wszystkie nazwy były takie same w obydwu plikach. Nie możesz, tylko musisz - jeżeli makro ma coś wyszukiwać i dopasowywać po nazwie, taka "radosna twórczość" jest niedopuszczalna. W Prod.xlsx - tabele w Sheet1, Sheet2 i Sheet3 najlepiej, żeby zaczynały się w tych samych komórkach (wiersz, kolumna). Liczba tabel (arkuszy) jest stała...
Pierwsza metoda - zdefiniować niektóre zmienne globalne i używać ich do przekazywania danych w innej formie
Witaj Pomysł 1:
Jasne, nie mniej jednak taka sama sytuacja może wydarzyć się w przypadku rozwiązania z przyciskiem. Ja bym to połączył ze sprawdzeniem czy taki wpis nie istnieje już w zestawieniu(np zrobienie unikatowego rekordu z Pozycja&grupa&Data.). Jeśli istnieje można wyświetlić monit o potencjalnym dublowaniu. Edytowałem. Nie cytuj w całości postu poprzedzającego....
Wymodziłem Ci coś takiego na szybko... Mam nadzieję że pomoże.
mnożenie :D To zwykła matematyka. Zasadniczo przetłumacz na polski i wszystko stanie się jasne :D
Jeśli dobrze rozumiem, to tak:
Przeczytaj w pomocy funkcje WYSZUKAJ.PIONOWO
Musisz ustawić zmienne odpowiedzialne za bieżący arkusz oraz arkusz z drugiego pliku, a następnie odpowiednio nimi manipulować przy kopiowaniu. Ja to robię zwykle w ten sposób: [syntax=vb] Set wswyn = ThisWorkbook.Worksheets("Wyniki") 'bieżący arkusz Set wrkSrc = Workbooks.Open(Filename:=myPath, ReadOnly:=True) 'otwórz plik źródłowy Set wsSrc = wrkSrc.Worksheets("Dane")...
A nie lepiej zamiast trzech przycisków w każdym arkuszu byłoby zrobić jeden przycisk w arkuszu "lista" uruchamiający mechanizm pobierania danych ze wszystkich pozostałych arkuszy? Druga kwestia, że do takiej operacji to nawet nie trzeba makra, wystarczy MSQuery i następująca kwerenda: [syntax=sql]SELECT * FROM [1$] UNION ALL SELECT * FROM [2$] UNION...
Zadanie polega na tym żeby skopiować z arkusza nr 1 (Data), tylko te kolumny z którymi pokrywają się nagłówki znajdujące się w arkuszu nr 2 Zadanie polega na tym czego nie dopowiedziałeś. Czy kopiowane mają być wszystkie, czy tylko wyfiltrowane wiersze, jak np. te według "Kolekcja/Seria", wyfiltrowane po "Casual" ? Wyfiltrowanych jest 4 062, a nie...
[syntax=vb]Sub kopie2() Dim r&, rb& For r = 11 To Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row With Sheets("DataBaza") rb = Application.WorksheetFunction.Match(Rang... & r), .Columns(4), 0) .Range("EZ" & rb).Offset(, Day(Cells(r, 5))) = Cells(r, 9) End With Next End Sub [/syntax]
A zmienić tu[syntax=vb]wiersz = wswyn.Range("a1048576").End(xlUp).Row + 1 'ostatnia wolna komórka w tym pliku[/syntax]oraz tu[syntax=vb]wswyn.Range("A" & wiersz & ":S" & wiersz).Value = wsSrc.Range("A" & nnn & ":S" & nnn).Value[/syntax]nie wystarczy?
ma nadzieję że zrozumiale jest napisane Niezupełnie. po zliczeniu wszystkich wartości z kol. H ( arkusz1) Chyba chodziło o Arkusz2, a Arkusz1 jest skoroszytem, w którym ma być podsumowanie (?) Założyłem, że nazwy i stawki VAT będą wprowadzone w arkuszu1. Przetestuj takie makro. [syntax=vbscript]Sub Podsumuj() Dim A1 As Worksheet: Set A1 = Workbooks("Arkusz1").Sheets("dok...
Koledzy dobrze radzą, ale to trzeba wdrażać od początku projektu. Więc na przyszłość trzeba to zaplanować inaczej. Tymczasem jednak potrzebne jest rozwiązanie doraźne, polegające na kopiowaniu tego co jest. Na razie to jest ilość danych, z którą Excel sobie poradzi, ale jak danych będzie przybywać, to kopiowanie będzie trwało coraz dłużej. Ponieważ...
Jednak wtedy kopiowanie danych różniących się do "pustych miejsc" trzeba będzie dokonać "na piechotę" Jeśli w kolumnie "title" nie będą występowały powtórzenia danych (duplikaty) to całą robotę wykona proponowana formuła przeciągnięta do dołu wynikowej tabeli :-)
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
A jak kopiujesz nie używając skrótu klawiaturowego, a prawego przycisku myszy?
Oczywiście makra mogą (prawie) wszystko. :) Ja czegoś takiego raczej bym wolał nie robić. Przemyśl jeszcze raz czego naprawdę potrzebujesz. Może pomogą Ci w tym poniższe uwagi. Nie lubię niczego uruchamiać "wejściem" w komórkę, działa "topornie". Robię to tylko jeżeli nie ma innego (prostszego) wyjścia. Zwykle lepiej działa normalny przycisk uruchamiający...
Na obrazku skoroszyt jest otwarty na Twoim kompie Na obrazku widać, że Excel jest otwarty na komputerze zdalnym (AnyDesk). Na filmie uruchamiam makro, które importuje z Arkusz1 (z zasobu sieciowego \\serwer\bekap\a.xlsx) do tabeli Excel, co działa. Chyba o pobranie danych Ci chodzi, a nie o kopiowanie pliku, prawda? [syntax=vbscript]Kill Ustawienia.Ścieżka...
W Excelu 2003 kopiowanie danych spod filtra kopiuje także dane ukryte, a nie tylko widoczne rekordy. Nie chcę w tej chwili sprawdzać, ale chyba / być może ten problem nie występuje w Excelu 2007 (albo myli mi się z Open Office - tam na pewno kopiują się tylko widoczne rekordy przy autofiltrze). Aby uniknąć tego kopiowania ukrytych rekordów wchodzi się...
Bez VBA się raczej nie obędzie. Są co najmniej dwa wyjścia (w pętli): 1. Filtrowanie i wydruk po każdej zmianie parametrów 2. Arkusz tymczasowy (czyszczenie, kopiowanie warunkowe, wydruk) Które wydajniejsze? Stawiam na Nr.1
[syntax=vbscript]Sub Baza() Range("A4:K4").Copy Set b = Workbooks.Open(Environ("USERPROFILE") & "\DropBox\Baza.xlsx") nw = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 Sheets(1).Range("A" & nw).PasteSpecial xlPasteValues b.Close True Application.CutCopyMode = False End Sub [/syntax]
Nie widzę potrzeby stosowana makr. Formuły i formatowania powinny wystarczyć. Ad.1. Poprawność danych > lista Ad.2. WYSZUKAJ.PIONOWO z argumentem (nazwa arkusza) podstawianym przez ADR.POŚR
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
Prototyp. Chcemy aby, po wpisaniu danych w dowolną komórkę pustego skoroszytu, excel sprawdził, czy w skoroszycie pierwszym To nie jest dobry pomysł, żeby za każdą zmianą w jakiejkolwiek komórce przeszukiwać arkusz z pliku z danymi. No chyba, że plik otworzymy przy otwieraniu pliku głównego.
[syntax=vbnet]Sub Bazy() On Error Resume Next Dim a As Worksheet, b As Worksheet Set a = Sheets("Baza danych A") Set b = Sheets("Baza danych B") a.Select owa = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row owb = b.Cells(Rows.Count, "C").End(xlUp).Row For x = 5 To owa w = "" w = Application.Match(Cells(x, 2), b.Range("C5:C" & owb), 0) + 4 If w > 0 Then Cells(x,...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Tu masz gotowy plik .z wykorzystanie Power Query Jest to dodatek do excela 2010 i 2013 a wbudowany w 2016 Z Power Query zajmuje to kilka minut Tu jest link do filmów jak działa PQ https://www.youtube.com/watch?v=UNy_HfT5...
Kopiowanie formuł jest właściwością tabeli i w zasadzie sposób odwoływania się nie powinien tu mieć znaczenia. Mnie jednak po przekształceniu zwykłego zakresu w tabelę, to od razu nie zadziałało, dlatego zmieniłem sposób odwołania. Można też raz skopiować formułę, a potem powinno już działać automatycznie. Jeśli po wpisaniu czegoś do kolumny C chcemy...
Zakres danych mam podany (powiedzmy A1:A5 ) komórkę docelową chcę ustawić powiedzmy A6. To jest pod zaznaczonymi komórkami ;) Zmienic WorkRng(1).Offset(WorkRng.Co... Text:=koment na Range("A1000").NoteTex... Text:=koment
Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze pytanie - czy istnieje możliwość pomijania kopiowania, gdy w danej komórce dodatkowej nie ma żadnej wartości / danych?
Witam, Mam taki problem do rozwiązania. Musze zrobić połączenie między dwoma plikami exela, tak by wpisując nowe dane do jednego pliku uzupełniało mi dane w 2 pliku. Nie wiem czy możliwość taka jest w exelu czy po prostu powinnienem napisać program w c++, który po odpaleniu uzupełnia 2 plik exela. Wolałbym pierwsze rozwiązanie, które byłoby automatyczne....
Cześć, mam problem z przyciskami, w których umieściłem makro, które kopiuje wartości z komórek C6:C45 w zeszycie Sheet1 do zeszytu PASS (A3:AN3). Jak wciskam przycisk "Pass" wartości są kopiowane do zeszytu pass, ale jakoś dziwnie bo nie w jednym wierszu tak jak bym chciał tylko łapie kilka wierszy?? Drugi problem jest taki, że nie wiem jak to zrobić,...
Jak przerobic to makro, aby dane z komórek z jednego arkusza: B3:B500, M3:M500, U3:U500, Y3:Y500, AM3:AM500, AQ3:AQ500 pobierało do mojego arkusza , ale w te same miejsca, czyli B3:B500, M3:M500, U3:U500, Y3:Y500, AM3:AM500, AQ3:AQ500 ? [syntax=vb]Sub Otworz() Dim wb As Workbook Dim ws As Worksheet Dim strQ As String Dim actWS As Worksheet Application.ScreenUpdating...
Witam Męczę się już kolejny dzień, nie wiem co zmienić w tym kodzie aby Dane z pliku "A" w którym jest tabela z danymi (A1:M30) - wiele komórek scalonych, kolorowa i w ogóle no i dane oraz formuły. Problem w tym, że formuła kopiuje tylko do pierwszego arkusza a di tego wyskakuje komunikat "subscript out of range" a ja chciałbym kopiować do arkusza w...
Wiem, że na ten temat opisywano już wiele razy, ale szukając po forach nie znalazłem tego czego szukam już od miesiąca. Potrzebuje kodu lub jakiejś wskazówki która pomogła by mi w tym problemie. Jestem zielony w tych sprawach , dopiero zaczynam się w to bawić, dlatego szukam pomocy na forum. Mam dwa pliki, jeden xlsm w którym znajduje się kilka zakładek,...
witam mam problem a przyznam że makr/vba do tej pory nie używałem mam raporty które generują się codziennie, w zależności od miesiąca 30-31 raportów jeden raport składa się z 3 arkuszy, nazwy arkuszy są niezmienne, chciałbym automatycznie kopiować całą zawartość wierszy które w 2 kolumnach spełniają różne warunki. dodatkowa trudnosc jest taka ze 1 warunek...
Witam. Mam następujący problem. W excelu mam wykonaną tabelkę w której każda komórka powstało ze scalenia 5 kolumn. Kopiując dane z powiedzmy 3 tych komórek i wklejając je do innego arkusza, kopiowane są te scalone komórki z danymi a nie same dane które w nich są. Chciałbym aby po skopiowaniu do innego arkusza te dane były po prostu klejone do 3 zwykłych...
Mam tabelkę taką jak w obrazku w pdf. Chciałbym ją przekopiować do Excela, jednakże pojawia się kłopot - wrzuca osobno w wiersze - tak jak na obrazku. Czy jest jakiś sposób aby wrzucał do jednej komórki? Póki co najefektywniejszy sposób to obrobienie danych w notepad, a potem do arkusza. Konwertowałem na .doc, ale przy przeklejaniu dzieje się to samo...
Witam wszystkich, mam następujący problem. Mam skoroszyt w którym mam pozapisywane dane dotyczące komponentów w module i potrzebuję kopiować to (formuła, makro) do innego skoroszytu na podstawie wpisanego tam do komórki numeru modułu. Najlepiej żeby dało się ręcznie ustalać która komórka gdzie ma się znaleźć. Przykład podałem w pliku z tą różnicą że...
Jestem początkującym użytkownikiem VBA Mam następujący problem: Chciałbym skopiować wybrane wiersze plików excela do jednego zbiorczego excela. Pliki Excel z którego chce pobierać dane mają zawsze taki sam format. Chce kopiować wszystkie niepuste wiersze które znajdują się pod stałą wartością w konkretnej komórce. Makro, które zasysa lokalizację plików...
Witam, jestem początkujący w temacie VBA a mam następujący problem: 1) plik .xlsx zawiera ok. 30 tys. rekordów 2) w kolumnie K jest ok. 100 unikatowych wartości 3) chciałbym, aby makro vs. ww. kolumny otworzyło ok. 100 plików w wybranym w kodzie folderze - w nazwie każdego pliku powinny znaleźć się poszczególne 100 unikatowe wartości z kolumny K, dane...
Proszę o pomoc, jestem początkujący (bardzo) i mam następujący problem Mam dane w akruszu1 kolejno w kolumnach od A do D 31.05.202113:581020 31.05.202113:587564 ... Potrzebuję skopiować wszystkie wiersze z arkusza1 dla liczby >=31 z kolumny 3 (C) do drugiego arkusza2. Najlepiej jakby skopiowane...
Cześć, mam pytanie odnośnie kopiowania danych z kilku arkuszy do jednego excela. Przerobiłem pod siebie poniższy kod, ale nie wiem jak ustawić żeby te dane kopiowały się po kolei, bo w tej chwili się nadpisują jeden na drugi. Chodzi o to, żeby dane z pierwszego excela wklejały się np. w komórce A2, z następnego do przypuśćmy A12, A18 itd. a najlepiej...
Hej, szukam rozwiązania następującego problemu: - jest sobie kilka plików Excela o tej samej strukturze w jednym katalogu. Chciałbym skopiować zawartość OTWARTYCH plików do innego, nowego pliku i go zapisać. Niestety moja znajomość VBA jest bardzo słaba, czy ktoś potrafi mi pomóc?
excel kopiowanie danych kopiowanie wybranych danych excel sortowanie kopiowanie danych excel
lexia sterowniki interfejsu cyfrowy tuner telewizji kablowej zmywarka smv50e10eu
google chromecast naprawa wentylatora chłodnicy
Gdzie znaleźć schematy radiowe i telewizyjne online? Jak odkręcić zawór bezpieczeństwa w myjce parowej?