Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
Witam, otóż czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć jakiego kodu użyć aby automatycznie wyfiltrować dane: Mianowicie: mam zakres danych z którego chciał bym wyfiltorwać dane z arkusz po zakresach wartości : 31 , 33 , 35 mianowicie każdy zakres ma swój arkusz do którego chciał bym żeby przekopiowało dane. po czym filtruje kolejny zakres i tak w kółko aż...
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Podałeś zdecydowanie za mało informacji. Jeśli Twoje dane robocze liczą ok. 10 tys. wierszy, to przykład powinien obejmować ok. 50 wierszy w reprezentatywnym układzie. Należy to pokazać w załączonym pliku wraz z oczekiwanym wynikiem. Z przykładu, który pokazałeś nie wynika m.in. 1) czy wszystkie wartości w kolumnie A występują parami, czy mogą też być...
Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
To nie taki hop-siup: w VBA masz trochę ograniczoną liczbę obiektów którymi by można to wykonać w miarę prostu, więc trzeba samemu napisać dwa fragmenty kodu: jeden odpowiedzialny za wyłuskanie niepowtarzających się wartości z podanego zakresu i drugi, który je posortuje rosnąco (zakładając, że te dane mają być posortowane). Można by do tego wykorzystać...
Sheets("DRUKI SORTOWANIE").Select Range("A1").Select Selection.Copy Sheets("KP").Select Range("V28:W28").Select ActiveSheet.Paste Taki fragment można zapisać krócej tak: Gdzieś na początku makra: [syntax=vb]Set wsSort = Sheets("DRUKI SORTOWANIE") Set wsKp = Sheets("KP")[/syntax] a dalej: 1. jeżeli chcesz skopiować tyko wartości, bez formatów: [syntax=vb]wsKp.Range("V28:W28").Value.....
Celem operacji jest "obróbka" w Excel-u pliku bazowego z większą ilością najczęściej używanych pozycji kosztorysowych, następnie zapisywanie tego pliku (po wprowadzonych zmianach) właśnie jako Dane XML i otwieranie w Zuzi. "Obróbka" polegałaby głównie na usuwaniu zbędnych pozycji i pozostawianiu tych potrzebnych. A dlatego w Excelu chciałbym to robić,...
Pożądany efekt ma być taki jak w arkuszu "Efekt dla B FINALNY" w pierwszym załączonym pliku tyle, że dla wszystkich przepisów głównych - tj. w tym wypadku A, B, C, D...od nich mają się zaczynać "sekcje". Dla większego zrozumienia umieściłem załącznik w którym opisuję, krok po kroku co powinno być zrobione jeszcze raz, tego od tej chwili się trzymajmy....
Dzień dobry, Zawsze w takich przypadkach należy dodawać załącznik z reprezentatywnymi danymi, bo tak to trzeba się domyślać. Rozumiem, że "ilość_1", "ilość_2" i "ilość_3" są to stałe teksty identyfikujące dane, a x, y, z oraz kg to zmienne. Nazwą oraz Datą nie zajmowałem się, rozumiem, że zostaną po prostu skopiowane. Moja propozycja to zastosować funkcje...
Błąd mi nie wyskakuje, natomiast jutro może uda mi się przetestować na innym kompie, no i może uda się zmienić ustawienia z ENG na PL w systemie. Chociaż dziwna sprawa bo poprzednie makro (to pierwsze trochę edytowałem i nie miałem problemu z jego działaniem, a teraz jak dam komentarz (tak aby nie działała dana linijka kodu np: ' waz_wb.Close to od...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
Siemka. Jako, że excel ma tyyyyle możliwości (których jeszcze nie odkryłem), mam takie pytanie: czy istnieje możliwość aby po wpisaniu pewnych danych do różnych arkuszy, określone dane zostały samoczynnie skopiowane do takiego arkusza nazwijmy go "zbiorczego" i uzupełniały się te dane z podziałem na miesiące (w załączeniu przykładowy plik). Szczegółowiej...
Dzień dobry, Można za pomocą funkcji INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ jak w załączonym przykładzie. Formuły można kopiować pionowo. Będzie działać przy założeniu, że nazwy się nie powtarzają i że nazwy są zgodne z indeksami. Te formuły bazują na zgodności nazw, a zgodność indeksów jest domniemana.
Przyczyn może być kilka. Formuła powinna wyglądać tak: =WYSZUKAJ.PIONOWO($A7;Arkusz3!B1:D163;1;... 0 na końcu jest jednoznaczne z fałsz. Jeżeli formuła, jako ostatni argument dostanie coś innego niż fałsz (lub 0) to jako wynik zwróci pierwszy "najbardziej zbliżony” wynik na jaki napotka przy przeszukiwaniu kolumny, przy czym funkcja przyjmuje ze...
W dalszym ciągu nie rozumiem zasady pomysłu naszego kolegi. A w tej chwili nawet sortowaniem tego nie nazwę. Sortowanie według np. Wiki Polega na uporządkowaniu zbioru danych względem pewnych cech charakterystycznych każdego elementu tego zbioru. Podaj proszę według której cechy ma to być uporządkowane? Patrząc na dane w pliku nasuwa mi się pomysł podzielenia...
Nie wiem jak Ci dziękować! Działa:) Poprzednią wersję pliku (przy ok. 460 pozycjach) formułką i filtrami excel'a sortowałem ok. 3h :) Jeszcze raz wielkie dzięki! Rozumiem, że przy innej tabeli to już nie zadziała? Musiałbym np. zmienić DaneX = 2 DaneY = 2 na DaneX = 3 DaneY = 3 żeby startował od A3 i C1 tak? Czy coś jeszcze? Sory za głupie pytanie,...
Chodzi o takie same wartości w we wszystkich kolumnach na raz? Czy duplikaty w każdej z osobna. Ogólnie najprostszy według mnie sposób to posortowanie danych (Dane -> Sortuj) po wszystkich kolumnach. Jeśli są duplikaty to znajdą się one wtedy jeden nad drugim. Potem w kolumnie K3 lub dowolnej innej wklejasz formułę: =ORAZ(E3=E2;F3=F2;G3=G2;H3=H2;I3=I2;J3=J...
Nie analizowałem całości makra, ale nawiązując do tematu związanego z sortowaniem przy FileDialog.AllowMultiSelect=True, wyglądałoby to tak:[syntax=vbscript]With fd .InitialFileName = Environ("HOMEPATH") & "\Desktop\" .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excel", "*.xl*; *.xls*" .AllowMultiSelect = True .Show For i = 1 To .SelectedItems.Count Set wkb2...
Witam, dostałem od znajomego 3 zadania (żadna praca domowa, raczej forma sprawdzenia się/nauki w Excelu). Próbowałem je wykonać ale brakuje mi wiedzy, a chciałbym wiedzieć na przyszłość jak to robić. Domyślam się, że wbrew pozorom rozwiązanie jest proste. Czy mógłby ktoś mi w tym pomóc? Zadanie 1: umieść w Arkuszu 1, w kolumnie B, przy użyciu formuły,...
Witam, Troszkę odgrzebię temat. Mam pewien problem, ponieważ dostosowałem podany przez Was kod do swoich potrzeb (de facto zmiana kolumny sortowania), ale... nie działa do końca tak jak powinien. Kod powinien dodawać do nowego arkusza tylko wiersze z danej grupy, czyli w tym przypadku jeżeli mamy "A" to wiersze z tej grupy. "A" w tym przypadku znajduje...
Witam Jestem początkujący w VBA i mój problem (dla innych pewnie żaden) polega na ty, że stworzyłem sobie kod, który ma formatować i przepisywać dane z innego pliku excela. Stworzyłem sobie zmienną, która zawiera nazwę aktualnie wybranego pliku. Moje pytanie: jak spowodować, żeby do poszczególnych komórek procedura przepisywała komórki z pliku, który...
dzięki wielkie, oczywiscie działa jak chciałem. W podobny sposób ma to działac dla innych danych,ale napotkałem problem. Arkusz2 wyglada tak: data nr maszynyilosc 12.10.2010 5 5000 13.10.2010 5 14.10.2010 4 14.10.2010 5 3100 14.10.2010 4 3000 14.10.2010 4 14.10.2010 4 3000 I teraz generalnie to ma działac tak samo z tym że tutaj warunkiem jest kloumna...
Czyli (jak myślałem) operujesz na liście wartości w komórkach. Nie nazywajmy tutaj tego typami, bo to jest mylące, choć biznesowo pewnie poprawne. Zastanów się jeszcze co ci właściwie jest potrzebne. Robiąc to w aplikacji z użyciem formuł robisz to jak napisałeś (filtrujesz i co dalej? kopiujesz gdzieś, wysyłasz mailem?), jednak makro mogłoby to zrobić...
Witam, Mam bazę danych, w osobnym arkuszu utworzyłam sobie listę w której mogę wybrać nr klienta (nr klienta jest czasami z jakimś tekstem lub z jakimiś dodatkowymi liczbami ale mam go traktować jako jeden klient). Udalo mi się napisać proste makro (jestem poczatkujaca) które z wyfiltrowanej listy kopiuje te nr do osobnego arkusza, sortuje tam te dane,...
Witam koleżeństwo. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam dwa arkusze kalkulacyjne. W nich różne dane. Chcę część danych które są w nich ułożone wierszami ale nie są posortowane i nie ma możliwości ich sortowania (scalone komórki). Miałoby wyglądać to tak iż w pierwszym arkuszu szukam dane w jakiejś komórce i wierszu np oznaczenie (tekst) następnie...
Witam, Na początku mam nadzieję że piszę w dobrym miejscu. Jeśli nie to przepraszam. OPIS PROBLEMU. Mam dwie bazy danych: Pierwsza to baza danych osobowych wraz z przypisanymi do kont klientów adresami IP. Druga to baza adresów IP wraz z loginami i hasłami użytkowników internetu. Bazy nie są połączone, więc przy tworzeniu konta dla nowego klienta w...
witam :) Próbuje napisać mały programik jednak cały czas mam jakieś błędy, a na niektóre rozwiązania brak mi pomysłów. To mój pierwszy program, dotychczasowe wypociny opieram na tym co wyczytałem w internecie. Chciałbym stworzyć makro w Excelu, miałby to być wykaz uwzględniający wszystkie informacje z pozostałych zakładek (które edytowane są ręcznie)....
Jeśli chodzi o finalną wersję to jest mi to obojętne, byle listy będą połączone i posortowane alfabetycznie. Dodam jeszcze że te cztery listy pracowników nie są jeszcze kompletne. Do list muszą byś dołączone jeszcze dwie dodatkowe kolumny które będą zawierały dodatkowe dane związane z danym pracownikiem. Oczywiście sortowanie alfabetyczne musi odpowiednio...
Super o to chodziło ! Dziękuje ;) co bym musiał zmienić w kodzie, gdybym chciał aby dane pdfy z podanej lokalizacji nie były przenoszone a kopiowane ??
Nie jest oczywiste, że pliki będą otwierane kolejno wg nazwy. Sortowanie w Windowsie nie jest liczbowe, a tekstowe (1, 10, 2, 20, etc) Jeśli z nazwy pliku można wyciągnąć adres docelowy (z offsetem), wtedy[syntax=vb]Sub Importuj2() Dim wbDst As Workbook, wbSrc As Workbook Dim strPath As String, plik As String, rng1 As String, rng As String strPath =...
Chcę aby w arkuszu produkcja kolumna N , wpisując słowo 'got.' formuła przekopiowała mi cały wiersz do arkusza zrobione. No a jak "kolumna N" nie zna dobrze VBA :?: :D To jeśli W Excelu porusza(m) się biegle szuka(m) innych możliwych rozwiązań dla uzyskania pożądanego rezultatu. Przykładowo w Excelu 2007: 1. Porządkuje skoroszyt Produkcja.xls :sprawdzam...
Witam poradziłem sobie z VB w Excel Mam tylko jedno pytanie, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi lub po prostu źle szukam. Program działa tak, że otwiera mi jakiś plik kopiuje dane wprowadza zmiany i zapisuje w formacie xls. Tak jak wspomniałem mam ok 60 plików. Mam problem z tym, że chciałbym, żeby móje makro nie sypało się gdy nie znajdzie pliku...
Witam, próbowałem już kilku sposobów na rozwiązanie mojego problemu, ale niestety nic konstruktywnego nie udało mi się stworzyć. O co chodzi: pragnę stworzyć makro które kopiowałoby wybrane elementy z Arkusza1 Przykład: 1) mamy Arkusz1 z ID klienta (powiedzmy, że mamy 1000 pozycji) , przypisany mu wiersz chce uzupełnić o date logowania się np. na koncie,...
A więc mam już wszystko prawie gotowe poza... No właśnie pojawił się kolejny problem. Mianowicie w każdej nowo tworzonej zakładce dodają się wartości z poprzedniej i sumują z wartościami pliku. Czy ktoś wie moze dlaczego? Dołączam spakowany plik a w nim przykładowe pliki oraz arkusz. Z góry dziękuję za pomoc. Dim Data As String Sub ProCollector()...
posortować dane żeby np. zasilacz nie pojawił się dwa razy, czy żeby automatycznie się dodawało? Bo sortowanie zrobiłem i bez zmian
Próba odpowiedzi na problem Pana okondy. Ponieważ napisał Pan, że słabo zna Excela starałem się opisać wszystko dość dokładnie. Niestety, nie napisał Pan, której wersji Excela Pan używa, ale ponieważ załączony przykład jest w formacie .xls , więc przyjąłem, że jest to wersja 2003 i moje wyjaśnienia odnoszą się do tej wersji. W innych wersjach szczegóły...
Witam, mam problem z programem napisanym w Excelu 2003, sprawa wygląda tak: mam jeden arkusz z danymi zaprojektowany w ten sposób że każda kolumna zawiera dane jednej grupy produktów w początkowych wierszach następnie jest jeden wiersz z typem danej grupy produktów a następnie znajdują się kody poszczególnych produktów każdy w osobnym wierszu (jeden...
Dziękuję za odpowiedź. Tutaj szczególnie chodzi mi o makro. W oryginalnym pliku mam ok 300 rekordów, po posortowaniu kolejne makro (to już mam) kopiuje dane od nazw (które właśnie chciałbym aby posortowały się zgodnie z listą) i wkleja je gdzieś indziej. Właśnie dlatego potrzebuję aby było to makro.
Witam. W arkuszu o nazwie "listaform" posiadam tabele Numer Formy, Nazwa Części, Numer Części, Klient https://obrazki.elektroda.pl/1975883800_... I teraz pytanie, jak zrobić żeby w innym arkuszu automatycznie mi sortowało "formy" po klientach ? Tak że jak dopiszę w arkuszu "listaform" nową pozycję automatycznie mi ją doda i posortuje...
Witam Takie podejście do programu jest genialne. Przeanalizowałem linijkę po linijce i jestem naprawdę znacznie bogatszy o wiedzę. W własnym zakresie rozbudowywałem sobie ten programik o rożne funkcje ale w dwóch kwestiach napotkałem na problem i nie potrafię go obejść mimo, że przesiedziałem nad tym sporo czasu O wspomniane problemy rozbudowałem przykładowy...
Witajcie Jednak zostalo finalnie ustalone, ze sortowanie nie jest konieczne (na szczescie dla mnie) :) Mam do Was jeszcze pytanie. Spojrzcie prosze na wypelniony wzor "zestawienia" i powiedzcie mi jaki kod musze dodac, zeby zakres 5 komorek (O5:S5) kopiowal mi do zakresu (F5:J5) i dalej co 11 wierszy. Rejestr makra zrobil mi takie cos: (jest to juz...
Cześć, potrzebuje napisać makro VBA w Excelu które: - będzie otwierać wszystkie pliki *.xlsx w katalogu w którym znajduje się uruchamiany plik skoroszytu (ew. będzie można wskazać kilkanaście plików w oknie wyboru) - z każdego pliku zostanie skopiowany zakres $$ i doklejony do arkusza "zaimportowane" w pliku w którym jest makro - po zaimportowaniu wszystkich...
Za pomocą powiązania formularza z excelem (mowa o docs.google) zacząłem tworzyć tabele gdzie poszczególne odpowiedzi na pytania tworzą kolumny... Między innymi odpowiedź w formularzu tworzy kolumnę sygnatura czasowa w której jest aktualna data i godzina wpisu gdzie w/g tej kolumny chciałbym uzyskać sortowanie w tabeli ale w/g daty najnowszej, mimo ze...
Witam wszystkich - to mój pierwszy post i miło mi znaleźć się na tym forum. Mam problem następującej treści. Codziennie eksportuję dane do pliku .csv, np. eksport.csv. Dane zapisywane są w 3 kolumnach. Stworzyłem drugi plik (np. drukuj.xls), który ma konkretnie wyglądać - mieć zmienioną orientację strony na poziomą i powiększoną czcionkę, ale te same...
sortowanie danych excel excel kopiowanie danych kopiowanie danych excel
przelotka naprawa działa wkrętarka komunikaty avast
kontrolkę poduszki powietrznej pralka electrolux panel sterowania
Migająca dioda w transformatorze lampek choinkowych Repairing Software on Vortex LED-V32ED2D TV