Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Nie wiem jak to wygląda dokładnie ale nie ma możliwość abyś miske miał zintegrowaną z łożyskami wału korbowego stosuje się albo malutka miseczka i druga miska aluminiowa jaka usztywnienie bloku albo duża miska i to wszystko albo miska olejowa duża a druga połowa bloku to łożyskowanie wału, możesz miske zdjac bo napewno nie będzie tak że odkręcając miske...
Witam Również jestem posiadaczem takiego samego silnika :). Wszystkie części kupuję oryginalne w Andorii ( zamawiam przez maila, prowadzą sprzedaż wysyłkową). Myślę że jeśli wyśle Pan meila z pytaniem o wymiary wału po poszczególnych szlifach na pewno odpowiedzą :). A i potem można u nich zamówić panewki po danym szlifie oryginalne. Nie trzeba dopasowywać...
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Witam, posiadam cinquecento 700 na gaźniku fos, silnik po sprawdzeniu wał po szlifie, panewki jak i te panewki główne i pierscienie nowe, montując wał i panewki jest luz osiowy o ile dobrze mówię z 2-4mm coś pomiędzy tym dosyć solidny czy taki luz ma być bo mi coś nie pasuje, jak go zniwelować jeżeli jest nieprawidłowy??? Z góry dziękuję.
Dokonaj oględzin i pomiarów w jakim jest stanie . Czy mieści się w parametrach danego szlifu Tak tak, bo na pewno ma mikrometr, albo transametr w domu, żeby zmierzyć średnicę i owalizację czopów. Czy muszę szlifować wał korbowy po wyciągnięciu go w Ursusie 360? A z jakiego powodu był wyjęty? Panewki są dobre, z pełną warstwą kompozytową bez przetarć...
Witam, z góry dziękuję za szybką wcześniejszą informacje. Czy mógłbym uzyskać jeszcze bardzo ważne informacje od spodniej części silnika. Czyli: - śruby zamykające wał korbowy ( półblok silnika), - śruby zamykające panewki wału korbowego, - śruby zamykające panewki główne walu korbowego /// śruby o większej średnicy łba nasadki - chodzi o to, że są...
Witam chciałem upewnić się w moim przekonaniu temat taki czy wymieniać tylko panewki czy od razu robić szlif wału? Zdjęcia w załączniku https://obrazki.elektroda.pl/1395506600_... https://obrazki.elektroda.pl/1874263600_... https://obrazki.elektroda.pl/3459139000_...
Witam, Wymieniłem właśnie panewki w w/w sprężarce. Mimo że poziom oleju mieścił się w przewidzianym poziomie (okienko kontrolne w karterze), to po ściągnięciu cylindrów całe wnętrze powyżej poziomu oleju było suche. Co tłumaczy zużycie panewek. Dziś poskładałem całość i naszły mnie wątpliwości. Zalałem 1 l nowego oleju, co lekko przekroczyło wskazanie...
Witam szanownych kolegów. Wymieniam panewki z wałem korbowym i szukam momentów dokręcania wału korbowego w silniku OM 611962. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Witam mam taki sam problem powyżej 1500 do 2000 tys obrotów cos stuka master 165 km bi turbo jakieś sugestie od czego z acząć z góry dziękuję Wprowadzenie Stukanie w silniku Renault Master 165 KM z układem bi-turbo w zakresie obrotów 1500-2000 RPM może być objawem poważnej usterki, która wymaga natychmiastowej diagnostyki. W silnikach z turbosprężarkami,...
Winnym zużycia oleju we wczesnych latach były materiał tłoków, profil I materiał pierścieni tłokowych oraz design tulei cylindrowych. Wersja 510 koni miała od początku stalowe tłoki I pierścienie w tulejach cylindrowych zapobiegające polerowaniu gładzi przez nagar nagromadzony na koronach tłoków. Decyzja co z tym zrobić należy do ciebie. Być może powierzchowna...
Zdjąłem miskę, smok olejowy czysty, założyłem nowe panewki wału korbowego i nową pompę oleju. Po wymianie oleju ciśnienie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach trochę powyżej 1 bar, przy wyższych obrotach ciśnienie idzie w górę. Zalałem również nowy olej i wymieniłem nowy filtr. Po tych naprawach kontrolka nadal się zapala, mruga przez jakiś czas...
Wszystkie dane są dostępne tu: https://www.google.pl/url?sa=t&source=we... mam nadzieję nadzieje ze komuś sie przyda
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
No jak to gdzie? Musi być na którymś czopie głównym. I to nie panewka, tylko półpierścień, lub dwa(czasem cztery). Chyba że panewki którejś podpory są wykonane razem z powierzchniami oporowymi.
w korbie tłoka nie ma kanałuw olejowych smarowanie jest od wału korbowego czy jak założę panewki z dziurami olejowymi to mogę pogorszyć ciśnienie ,smarowanie ?
z tym remontem to powoli, nie strasz.Miskę olejowo odkręć, głowice też i zalej blok wodą ,jeśli jest uszkodzenie to pod spodem będzie kapać,odnośnie wału- jeśli ma ciśnienie to panewki na pewno dobre a przeciwwagę przykręcić.
Czyli tak jak myślałem. Importer Kymco – Motorland w Warszawie. Cena katalogowa wału korbowego wynosi prawie 400€. Samego korbowodu przypuszczam że nie ma w sprzedaży, a wału nie ma jak złapać w celu rozłożenia na prasie. W komplecie należałoby wymienić panewki w karterach zgodnie ze selekcją nowego wału korbowego. Rzeczywiście stopa korbowodu...
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
Kupie od razu panewki wału korbowego wymiar standardowy bo zakładam, że wał jest w porządku. Czysta głupota, granicząca z szaleństwem. Jak możesz zakładać, jakie panewki należy kupić? Już lepiej nic nie robić, niż odstawić taką fuszerkę. Zaraz będzie płacz, że ciśnienie oleju, że stuka... Na wale są nie tylko panewki korbowe, to też weź pod uwagę.
cyborg39 napisał: czym uszczelniłeś pokrywę głowicy? Jaki to ma związek z brakiem ciśnienia? Taki że konstrukcja pokrywy głowicy i przechodzących tam kanałów olejowych wymusza stosowanie odpowiedniego uszczelniacza, niewłaściwymi można pozatykać kanały lub nie uszczelnić prawidłowo i wtedy ciśnienie ucieka bokami Benny19, czyli raczej to odpowiedni...
Znalazłem. Dla potomnych : Panewki główne : 25Nm+60st Panewki korbowodowe : 20Nm+70st Miska olejowa : 16Nm Pompa olejowa : 16Nm Koło zamachowe : 48Nm Śruba koła pasowego wału korbowego : 70Nm + 62st (nowa śruba)
witam mam takie pytanie muszę wymienić panewki wału korbowego i korbowodów mam takie pytanie czy dam rade to zrobić, z założeniem nie będzie problemu tylko brak mi doświadczenia np. jak przykręcę wał tak jak powinien być to skąd będę wiedział czy niema za dużego luzu czy coś w tym stylu lub jaki ma być luz na sworzeń tłoka mógłby mi ktoś to ładnie opisać
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Przydało by się trochę informacji o momentach dokręcania śrub. - śruby głowicy - kolejność, moment czy trzeba nowe? - śruba koła pasowego wału korbowego - moment, wymiana, klej? - pokrywy, panewki wałków rozrządu - moment, - pokrywy panewek korbowodowych - moment, Jeszcze głowicy nie zdjąłem ale wolę wcześniej zapytać. Co do blokowania rozrządu to wychodzi,...
A ktoś może wie czym się różni wał z z18xer? Jest tego na pęczki za grosze. Panewki są te same. Jedyna różnica w silniku jak patrzyłem to tłoki o średnicy 80mm, zamiast 79mm. Zastanawiam się jeszcze nad wałem z z16xep, też wychodzi na to że różni się jedynie tym że ma koło impulsowe w sobie. Panewki, średnica tłoka, wszystko to samo.
Może zawór przelewowy się zawieszać przy pompie oleju. Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego a na ciepło na biegu jałowym by grały zawory dodatkowo (szklanki). Zmierz manometrem ciśnienie na gorącym silniku.
Akurat jedną sprężarkę miałem z silnika w którym były problemy ze smarowaniem, w tej sprężarce siadły właśnie panewki i czopy korbowe, panewki i czopy główne były w dobrym stanie i trzymały wymiar. W silnikach tak samo pierwsze przy słabym smarowaniu lecą korbowe panewki, przy sprężaniu powstaje największy nacisk na małą powierzchnie ślizgową panewki.
mi tez sie swieca te trzy kontrolki najprawdopodobniej to panewki wału korbowego
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
Jeśli chodzi o łożysko oporowe w manualnej skrzyni biegów (bo choć ma osłonę przeciwpyłową, to nie jest hermetyczne), to bardziej ulega ono degradacji przez produkty zużycia z okładziny tarczy sprzeglowej. Najbardziej wpływ ma na to nieumiejętne operowanie sprzęgłem, a w szczególności tzw „palenie sprzęgła” czyli regularne utrzymywanie go...
4 milimetry? A nie czasem 4 dziesiąte milimetra? Bo jeżeli to pierwsze to jest to poważny problem i najprawdopodobniej wypadły ci lub wytarły się już półpierścienie ustalające wał na stopie środkowej wału korbowego o których wspominałem już tu wcześniej, jestem akurat na etapie ich wymiany, właściwie już je wymieniłem bez ściągania wału po wcześniejszym...
Witam Jakiś czas temu pożyczyłem siostrze auto którym podróżuje i niestety wróciło do mnie w stanie tragicznym. Obróciło panewke, zerwało stopę korbowodu itd... Nowy blok silnika dostałem od kolegi. Silnik postanowiłem samodzielnie całkowicie wyremontować. Na ten moment wymieniłem panewki i pierścienie, po złożeniu bloku w całość obracanie wałem korbowym...
Kolego, przy braku ciśnienia zatrze panewki wału korbowego a nie złożenie tłok-gładź. Nie będę ci tłumaczyl czemu, bo widze, że na silnikach znasz się jak wilk na gwiazdach.
Ale co to za chora akcja trzymać auto na postoju powyżej 4 tys obrotów? Wiele aut ma zabezpieczenie żeby sobie przez niewiedzę/głupotę nie wysadzić silnika. Jeśli system w aucie na manualu widzi, że prędkość jest zero to aktywuje tą usługę lub jak widzi z pozycjonera na automacie Park/Neutral. Wkręcanie gwałtowne silnika na postoju to klucz to zniszczenia...
Panewki korbowe i główne według instrukcji serwisowej powinny być dokręcone tym samym momentem wynoszącym 147Nm .
Jaka może być przyczyna pęknięcia śruby mocującej stopę panewki wału korbowego. Silnik ma 250 tyś km, diesel, wał nie ma drgań, panewki w bardzo dobrym stanie, ciśnienie oleju prawidłowe. Wstawiam fotki pękniętej śruby. Ciekaw jestem Waszej opinii. http://obrazki.elektroda.pl/5030222400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1522830500_1...
Nie lepkość tylko gęstość. Gęstość, to masa określonej objętości. W olejach, podaj się lepkość, to zdolność do spływania po powierzchni. Popularnie ludzie to nazywają gęstoscią, chyba przez analogię do grochówki.
Mówicie że nie powinno się demontować wału korbowego , najlepiej pojechać do szlifierza to tam zobaczycie takie silniki , tam możesz kupić panewki do tego silnika . Momentu dokręcania oczywiście nie znajdziesz , ale doświadczony mechanik dokręci jak trzeba .
Przyczyna !!! . . kółko od wałka rozrządu było luźne wiec czujnik położenia wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego się nie zgrały więc samochód zgasł . następna przyczyna zamarzła odma od tej odmy zapiekł się kanałek smarujący wałek rozrządu oraz jeden tłok . panewki wszystkie porysowane ale całe . więc kupiłem inny silnik koszt wszystkiego ok 1800...
To już musisz zweryfikować bo 100 km ze stukiem to i tak byłeś odważny. Musisz liczyć się z wymianą wału korbowego bez względu czy to był korbowód czy panewki główne. Bo również mógł być sworzeń tłokowy. Wszystko zależy jakie stuki i w jakim przedziale obrotów. Najbardziej sensowne było by kupienie słupka czyli silnika bez osprzętu. Tutaj nie ma co...
Witam. Wkret służy do zaslepienia kanału olejowego łaczącego otwór w czopie panewki głównej z otworem w czopie panewki korbowodowej.Po prostu tamtędy wiercono ten kanał.Jest to tzw.otwór technologiczny. Wkręt należy wkręcic na szczeliwo (hermetic) .
Witam Zrobiłem swojego sama około roku temu na silniku 19 diesla wyciagnietym z poloneza przełozenie z silnika na skrzynie odbywa sie poprzez paski klinowe wychodzoce bezposrednio z koła pasowego które dorobiłem na kole zamachowym silnika do skrzyni. chciałbym sie dowiedziec czy poprzez dodatkowa siłe którą działaja paski klinowe na wał silnika nie...
Stan oleju opanowany. Wrócił do poprzedniego poziomu (benzyna prawdopodobnie odparowała). Niestety panewki klepią jak klepały i wymiana oleju (była poprzednio robiona) nic nie daje. Tak wiec są wystukane. Czy mogę je w ciemno wymienić? Jakie to będzie niosło za sobą konsekwencje i jak długo ma szansę to popracować? Nie wiem jak sprawdzić owalizację...
moment panewki panewki mazda założyć panewki
mazda lambda radiotechnik oscyloskop uruchamianie silnika pilotem
Skuter Yamaha, Kymco – szarpanie i brak obrotów na zimno, przyczyny: gaźnik, ssanie, sprzęgło Brak sygnału DTR na porcie RS-232 – diagnostyka FTDI, Prolific, MAX232, adaptery USB-RS232