Może Cię nie ratuje,ale może się przydać https://docplayer.net/37602801-T31-nissa... W załączniku masz już konkret
Kolego korby dokręcamy kluczem dynamometrycznym na 35 Nm i kluczem kątowym dociągany o 150 stopni . A martwe to w zależności od średnicy szpilki , szpilki 14 dokręcamy na 80Nm i 180 stopni , a 16 dokręcamy na 100 Nm i 90 stopni
Panewki korbowodu
Dziwna rzeczą jest to że silnik wysokoprężny po podaniu plaka nie próbuje zapalić , wygląda jak by był brak kompresji . Dodano po 1 Zla synchronizacja walkow z korbowodem?
Witam.Miałem raz taki problem i przyczyną okazał się ugięty korbowód (tłok uderzał o przeciwwagi wału korbowego) oraz uszkodzona panewka korbowodu.
Możesz podać vin sprawdze
Tu sprawdzałam i nie mogę znaleźć tego co chcę jest M9x1,25. Była np. do odpowietrzników chłodnicy BMW lub śruba korbowodu Renault 1,9dCi F9Q. Ale ta, której szukam musi mieć gwint na całej długości trzpienia i najlepiej łeb sześciokątny. Może ktoś kupował M9x1?
Głowica: 1- 5Nm 2- 30Nm 3- 150 stopni +- 3st. 4- 150 stopni +- 3st. Szpilki nowe, jeśli dokręcisz tak na starych, to na pewno zerwiesz! To samo z korbowodami!!! Korbowody: 1- 25Nm 2- 55 stopni +-6st. Jak nie chcesz kupować nowych to kręć na własne wyczucie i odpowiedzialność.
Witam. Potrzebuję pomocy, przy ustaleniu momentu dokręcenia łożyska korbowodu w Renault Scenic 1.9 DCI 88 KW 2004r.
Potrzebuje momenty dokrecania stopek korbowodu w renault master 3,0 DCI 136 KM z 2006 roku ? ma ktos moze?>
Zatarty mechanizm wycieraczek ( korbowody)
Problem został rozwiązany jednak to była panewka na korbowodzie. Teraz jest problem z zakupem wału, korbowodu, panewek.
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
Serwisówka do K4M
stuka ci korbowód na pierwszym tłoku
Korbowody są zamienne, zamontowałem je jak leci, nie patrząc na oznaczenia. Jest między nimi ok. 3 gramy różnicy na kilkuset gramach masy, więc nie ma to znaczenia. Co do dysz nie miałem jak ich sprawdzić, ale samochód jeździ już ponad miesiąc więc chyba działają, a jeśli nie to nie wpływają na jazdę.
Kilka. Chociaż w 80 KM żadko, na pewno masz tam 80 klaczy? Nie więcej? A koszt? Skąd mam wiedzieć, pewnie nie mały. W najlepszym wypadku szlif wału i takie tam "drobnostki" do tego. Ale najpierw zdejmij miskę, odkręć pokrywy korbowodów i oglądaj, dalej będziesz myślał.
Filtr,olej. nowiusieńkie palito ma 4 dni ,ciśnienia nie mierzyłem. Dodano po 2 Jakie ma być ciśnienie. Korbowód wygląda na nienaruszony.
Przy tym przebiegu wszystko jest możliwe, Wybita główka korbowodu może powodować stukanie, aby to zdiagnozować musisz wyciągnąć tłok z korbowodem z tulei.
Ford 2.0 TDCI za wtryskiwacze, Renault za silniki DCI gdzie wychodzą korbowody bokiem i wtryskiwacze, Subaru za sprzęgła w dieslu które podobno potrafią paść po 7 tys. km. (tak stoi na ich forum.
Witam. Klawiatury nie mam. http://obrazki.elektroda.pl/4756189000_1...
Witam jak w temacie .Chłodnica wymieniona ,dalej się grzeje .Głowice zdjęte może kamień się osadził,ale nie widać oznak dużego zakamienienia tuleja wyjęta też nie widać aby kamień aż tak się osadził .Czy pierscienie na tłokach mogą miec winę ze silnik się grzeje? Luz na zamku 0.55 czy prawidłowy?.Następna sprawa jakim momentem dokręcić korbowody, głowice...
Sprawdź czy w korbowodach są kanały do smarowania sworznia.
Tłoki mogą pukać bo straciły swój kształt /owal/, mogą też ten sam efekt dawać pierścienie uderzające o próg w cylindrze /jeśli jest/, panewki na korbowodach.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Z czym może być to jeszcze związane?? Czujniki tylko mierzą ciśnienie. Wartość ciśnienia zależy głównie od sprawności pompy oleju, ale też od stanu panewek wału, panewek korbowodów itd. Zacząłbym od sprawdzenia pompy.
w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci
Witam okazało się ze jest luz na korbowodzie tzn. na tulejce ze sworzniem łączącym tłok na 4 cylindrze i zastanawiam się czy wymienić jeden korbowód na nowy czy muszę wymienić wszystkie korbowody ??? A może wystarczy wymienić te tulejki?
https://cardiagn.com/nissan-qashqai-mode... "Engine Mechanical" od strony 359 Głowica 443 Wał 454 Korbowody 457 Ewentualnie tutaj: https://zinref.ru/avtomobili/Nissan/004_... Głowica: https://zinref.ru/avtomobili/Nissan/004_... Wał:...
Łożyska główne: Jeśli M14 - 80Nm+180* jeśli M16 - 100Nm+90*. Łożyska korbowodów: 35Nm+150*. Luzy zaworów (na zimno): dolot - 0,25mm wydech - 0,5mm.
Dokładnie silnik w volvo s40 1.9td i mitsubishi carisma 1.9td to te same auta(tylko nadwozie inne. Takie samo zawieszenie,silnik, układ wydechowy. A silniki z renault wiem bo u brata padłą głowica i korbowód wgięty to stwierdziliśmy ze silnik trzeba i z renault taki sam tylko osprzęt inny( uchwyt klimy i alternatora i turbina bez chłodzenia wodnego.
Dzięki myślałem,że mogą być tam takie cuda :D z ustawieniem jak w renault premium dci .
Witam W zał. dane dotyczące regulacji dla RENAULT Master II 2.5 dCi 120 - w tym m/i ustawienia momentu obrotowego dla panewek łożyskowych stóp korbowodów.
Wałek rozrządu jest w ładnym stanie. I czy jest możliwe, że owe krzywki powodują stukot? By rozłączyć tłok z korbowodem trzeba go jakoś nagrzewać czy wyjdzie na prasie bez problemu ?
Witam Renault Master 2001r 2.5 dci w silniku padł korbowód ,remont nie opłacalny. czy jest możliwa zamiana silnika na 2.2 dci czy osprzęt i sterowanie by pasowało. pozdrawiam
Posiadam reno magan 1.4 8v i mam pytanie Jak po winem założyć panewki na korbowodach czy ząbkami do siebie czy na przemian??
Witam, potrzebuję pilnie momenty dokręcania głowicy do silnika B18U z linii Volvo - podobno ten sam co F3P z Renault. Niestety w książce nie mam momentu głowicy. Aha i porównując momenty dokręcenia korbowodów tych obu silników to Volvo ma słabsze, mimo że to te same silniki konstrukcyjnie - może mi to ktoś wyjaśnić?? Może lepiej zastosować te z Renault??...
Możliwe że dobrze ustawiony, ale możliwe że źle. Ktoś sprawdzał znaki na kołach? Skoro zawory były pogięte to doszło do kolizji tłoków z zaworami. W jakim stanie tłoki? Pozostałe zawory? Korbowody? Wał? Zapewne głowica była ściągana do wymiany zaworów, pozostałe rzeczy były sprawdzane? Rozrząd powtórnie był ustawiony dobrze?
Witam poszukuję specyfikacji do silnika renault dxi7 będę go remontował i potrzebuje ustawienia rozrządu moment dokręcania głowicy wału korbowego korbowodów luzy zaworowe. Pomoże ktoś?
Tam mogło się narobić dużo złego,połamane zawory,pokrzywione korbowody,pęknięte tłoki, wałek rozrządu ,itp. niestety ale tylko mechanik po zdjęciu głowicy może coś stwierdzić, i koszt dość spory.
Witam, Potrzebuję momenty skrecania silnika(korbowody,wtryskiwacze,głowica,p... oraz Ustawienie rozrządu i regulacja zaworów. Silnik DXI 11 450KM Jest ktoś w stanie pomóc? Z góry dziękuje.
Zamontowany był silnik K4M ale pękł korbowód, wymieniłem na silnik K4J - sprawny Kolego zdecyduj sie czy sa takie same czy nie.
Witam. Posiadam samochód Renault Laguna II Kombi z 2003 r z silnikiem 1,9 DCI , moc 120 km z oznaczeniem F9Q 750. W silniku zatarł się korbowód. Interesuje mnie czy do głowicy i mocowań nie pasowałby dół silnika od innych silników diesla Renault z oznaczeniem F9Q lub innych o poj 1,9 w ostateczności sam wał korbowy. Pozdrawiam . Robert.
Nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi o jakie zaświadczenie mam prosić diagnostę? W silniku dwa korbowody zespawały się z wałem korbowym Auto ogólnie przyjechało ze nie odpala na lawecie jako ze rozrusznik nie kręcił założyłem grzechotkę też nie dałem rady więc zdjąłem miskę i ujrzałem dwa korbowody koloru fioletowego Został wezwany właściciel który...
Silnik dostał samozapłonu bo spalał olej który puszczała turbina, wiec pewnie wkręcił się w takie obroty ze zabrakło obrotomierza :D Aż dziw ze korbowód bokiem nie wyszedł.Proponuje dobrego fachowca żeby silnik przejrzał może coś z niego jeszcze będzie.
To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga?? Dodano po 11 Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
Do tej pory większość silników robiona była na tym samym bloku i wale korbowym - stare Ople, Renault, itp. Samym korbowodom nigdy się nie przyglądałem pod kątem różnic benzyna/diesel. Tłoki oczywiście inne - dużo cięższe, z grubszymi denkami, ściankami i masywniejszym osadzeniem sworznia, często z zatopionymi stalowymi wkładkami. A głowica to już zupełnie...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam . Mam pytanie jaka jest różnica pomiedzy blokiem 1.9 Dti z 2002r. a 1.9 Dti z 1998r. Kupiłem Renault Megane Scenic z uszkodzonym silnikiem i jest do wymiany blok gdyż korbowód zrobił dziurę w bloku i mam blok ale z 98r czy można go użyć ?
Blok będzie planowany tylko do zabielenia , a tuleje wyjdą taniej o nadwymiarowych tłoków , poprzedni silnik skończył z urwanym korbowodem a znalezienie naprawdę dobrego z gwarancją chyba nie możliwe więc kupiłem dół silnika i wolę zrobić tak będzie najpewniej.
WITAM. WYGLADA NA TO, ZE COS MOZE DZIAC SIE Z KOMPESOREM POWIETRZA. WYMONTUJ JA I SPRAWDZ KORBOWOD.
Witam! Mechanik stwierdził, że to na pewno pęknięta tulejka korbowodu czy coś takiego. Ale moim zdaniem gada bzdury bo nic takiego się nie działo przed regulacją. żeby cokolwiek stwierdzić trzeba zdjąć głowice? Czy wystarczy dekiel zaworów?
W przypadku "Reni" to się zgodzę, a po fuzji Nissana z Renault to japoński producent tylko ucierpiał i jakoś aut spadła, a tym bardziej jak napisałeś to są już współczesne silniki, gdzie wszystko robią tak by nie dojechać 200 tyś km bez nowego silnika... . W Maździe akurat to spokojnie duże przebiegi pokonywały te silniki bez awarii, pomimo iż są konstrukcji...
Zamieszczam link do YT na którym umieściłem filmik przedstawiający prace mojego silnika 1.9 dci (120 km) w Renault Scenic II (2004). Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem (panewka). Po remoncie kapitalnym - nowy wał, panewki, korbowody, pierścienie, tulejowanie oraz regeneracja głowicy po przebiegu 10 000 km w głowicy zaczęło stukać. Dźwięk "stukania...
Witam. Znajomy posiada auto jak w temacie które wykończyło mu już drugą turbinę. Obie turbiny były po regeneracji jedna nie wytrzymała nawet 2000 km. i przy okazji uszkodziła jeszcze korbowód. Druga chodziła około dwóch miesięcy i też padła. Istnieje możliwość odpięcia turbiny ? znajomy liczy się z częściową utratą mocy ,ale mu to nie przeszkadza.
Teraz dopiero poskładałem fakty. Na krótko przed awarią poszedł mi pasek alternatora, postrzępił się. Musiało jakieś frędzle nawinąć na wałek i one spowodowały przeskoczenie paska rozrządu. Po rozbiórce zauważyłem jakieś resztki frędzli za kółkiem zębatym rozrządu, zastanawiało mnie skąd bo pasek od rozrządu wyglądał na nietknięty, nie zakumałem że...
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
Witam wszystkich forumowiczów, Dane samochodu: Renault Master 2.5 dci 120 ( około 115km ) 2006r. Mam prośbę o podanie wskazówek albo przesłanie schematu który pomoże złożyć silnik. Auto w ostatnim czasie zaczęło tracić na mocy po czym mój brat mechanik ( przerabiał wiele silników jak ostatnio Iveco 2.8td, Lt 2.5 td ... ) wyjął ze mną silnik i po rozebraniu...
Temat zakończył się tak że klientka zabrała autko i zawiozła do innego szpeca, który metodą prób i błędów moskował po kolei czujniki i trafił! Autko zaczeło chodzić normalnie i oddał klientce że niby zrobione, skasował odpowiednio i poszło! Problem polegał na tym że ujechała kilka km i korbowody powychodziły bokiem. Z analiz expertów okazało się że...
Właśnie, że wsadził ktoś tam łapy i to na dodatek jakiś "kowal" ! Kupiłem auto z obróconą panewką i po rozebraniu silnika okazało się, że to nie pierwsza usterka tego typu w tym silniku. Ktoś wcześniej na tyle kombinował, że pokusił się na podkładanie blaszek pod panewki korbowe i zamianę stopek korbowych pomiędzy korbowodami ! (przypominam, że są tam...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
ten samochód przyjechał do nas jakieś 1.5roku temu ze stukami w silniku po zdjęciu miski okazało się ze jedna z panewek się obróciła i tak stał przez 1,5 roku jakieś dwa miesiące temu stałem się włascicielem tego auta , wał niestety był na trzeci szlif więc kupiłem nowy z serwisu , korbowód poszedł z używki ale był sprawdzony , panewki nowe tez oryginał...
Korby nie gną się same z siebie, najczęściej w wyniku wycieku płynu do komory spalania. jest nie szczelność na cylindrach spowodowane podobno nie wiem jak on to zdiagnozował nie rozbierając silnika? Wygięciem korbowód i uszkodzenia mechanicznego cylindrów Jedno nie ma związku z drugim, sprawdzić dokładnie kompresję przed i po próbie olejowej, jak nic...
To punto z 60 na 130KM ponad 100% przyrostu mocy a tloki fabryczne?korbowody?łożyska wału?panewki?skrzynia biegów itp. Po pierwsze trzeba zakuć cały motor, dobrać wytrzymalsze panewki, założyć chłodnice oleju i zastanowić sie jak to poskładać żeby wytrzymało wiecej niż wyjazd za brame ;) a co do skrzyni to polecał bym zamontowanie tej od wersji turbo...
Witam. Panowie mam pytanie, może ktoś z was posiada informacje katalogi dotyczące silnika stosowanego w cergosach 330 i 350. Posiadam w tej chwili 330 z silnikiem 4 cylindrowym john deera DPS 4045 bez turbiny. Natomiast kolektor i osprzęt silnika pozwala na zamontowanie turbiny bez przeróbek mechanicznych. Chcę założyć turbinę z cergosa 350, który wg...
Witam. Dołączam sie do tematu. Pracuję nad takim pacjentem od dłuższego czasu. Taki sam przypadek. Problem zaczął sie po wymianie silnika (z powodu uszkodzenia, pękł korbowód). Mam możliwość podstawienia różnych podzespołów z jeżdżącego auta. Nie ma ogranicznika prędkości. Sprawdzone podciśnienia, zaworki turbin i egr, rozwinięte i pomierzone kable...
Master 2,5 DCI - 146KM, 2008r. Muszę wymienić wał bo obróciło panewkę korbowodu. "Szlifierz" ocenił, że główne na pierwszy a korbowodowe na trzeci trzeba zbierać więc nie ma sensu. Znalazłem na allegro kilka ofert z wałami różnych producentów. I tak: - Motive za 1770zł z kpl. panewek - Motus za 1770zł z kpl. panewek Motive - Oryginał Renault za 1745zł...
Napisałeś, że silnik po remoncie. Jeśli wymieniane były pierścienie tłokowe i ewentualnie także tłoki czy panewki na wale, korbowodach to wstrzymaj się jeszcze trochę. Zrób z 1000km i zobaczysz czy się poprawia z tą mocą. Ten spadek mocy może być spowodowany zwiększonymi oporami układu korbowo-tłokowego. Jeśli poprawił się rozruch zimnego silnika to...
Witam. Nie mam gdzie kupić pewnego silnika a kupować tzw. kota w worku i wraz wykładać ileś tys. zł nie uśmiecha mi się więc decyduje się wymienić wał na nowy. Stary by musiał mieć już 4 szlif bo pod 1 korbowodem nie wyda na 3. Po wymianie wiem co mam i czym będę jeździł. Wiec moje pytanie. Jaki polecacie zastosować olej silnikowy po wymienionie wału...
Koszt turbiny może i 400 ale używanej. Nie po to się robi przeróbkę aby pchać tam byle co. A porównaj sobie koszt kompetnego silnika 1,9 dti razem z ecu i wszystkim co trzeba. Moim zdaniem totalny absurd, i nie sądzę aby ktoś kombinowal coś takiego i odpowiedział na to pytanie, jednak wątpię aby ten silnik na tym wale i korbowodach to wytrzymał. Do...
Zrobisz wreszcie jakąś sensowną diagnostykę czy diagnostyka przez OBD wskaże, że mam skrzywiony korbowód, brak kompresji, rozerwane pierścienie, zablokowane wyloty wtryskowe, nieszczelne zawory w cylindrach albo niedrożny przewód wydechowy spalin - bo takie mam podejrzenia, jeśli doszło do zalania olejem. Znalazłem taką procedurę kasowania SERV i czy...
Witam. Mogłeś popełnić kilka błędów przy składaniu wymontowanych elementów.1/.zle dobrane panewki. 2/. stopy korbowodów dokręcone złym momentem(metoda siła razy ramię nie sprawdza się).3/ Zle zamontowane stopy korbowodowe tzn. zamek do zamka lub zamki na przeciw siebie. 3/ słabe baterie.4/ . niesprawny rozrusznik. Tyle mogę podpowiedzieć na odstawie...
emu dawałem do środka, linie odcinałem jak ecu jest niesparowane z immo to w clipie w sterowniku silnika stan "KOD NIE PRZYUCZONY" widnieje jako AKTYWNE u mnie jest NIEKATYWNE a jednak BLOKADA ZAPŁONU pokazuje AKTYWNA to taki przypadek jakby jakiś czujnik potrzebny do pracy silnika (taki jak czujnik położenia wałka czy korbowodu) podawał błędny sygnał...
możesz tylko się ratować wbijając 5bieg wdusić hamulec i puścić sprzęgło. Jak jest wszystko oki ze sprzęgłem i skrzynią to jest szansa że go zgasisz. (wyjechała korba-miałem namyśli że korbowód wychodzi z boku silnika-silnik nadaję sie tylko na złom.) Dobra rada. Jak można dbać aby uniknąć uszkodzenia turbo. po ostrej jeździe zanim zgasisz silnik niech...
Witam Zajmuje sie naprawa renault tylko duza gama,prywatnie posiadam clio 1.5 dci 82km i tez urwal sie zawor na pierwszym slupku ,tak przy 140km/h ,szukalem przyczyny i stwierdzilem ze poprostu wada materialu albo nie wytrzymal jazdy, uszkodzenia(tlok,korbowod,odbita panewka,glowica ,swieca ,wtryskiwacz)
witam szanownych kolegów, mam podobny problem, mianowicie: jeżdżę Scenic-iem II rok 2004 i borykam się z szeregiem problemów, ostatni to osławiona panewka, obróciła się, tak więc padło na remont silnika. tak więc wykonałem szlif wału, wymianę panewek, regenerację korbowodów, wymiana pierścieni, a przy okazji zmiana dwumasy, a także turbiny. wszystko...
witam , od sześciu lat walczymy w sądzie o prawdę w sprawie awarii silnika mack 440 w ciągniku magnum E techz 2004roku. Odebraliśmy dwa ciągniki , jednegom silnik rozleciał się po pierwszych 11km do pierszego tankowania , drugi po 91.302km w czasie trasy. \W pierszym problem był w układzie korbowo tłokowym w drugim tryb napędu pompu zsunął się samoostnie...
Wydaje mi się że rozpoczynanie szukania samochodu w ten sposób, że pytamy na forum co kupić nie jest dobrym rozwiązaniem. Różnice w komforcie są ogromne. Na początku poszukiwań napalałem się na Astrę 2007 - 08 bo mi pasowała. Jak wsiadłem, to nie mogłem uwierzyć że to auto może mieć aż tak niewygodne siedzenia. Do dziś jest to dla mnie niepojęte. Z...
W Scenicu zmiana oleju na inny co spowodowała? Silnik (wersja 101KM) został wypłukany przez olej. Zaczął spalać olej, na ok. 100km olej znikał w mgnieniu oka, a nie miał żadnych wycieków, zaczął kopcić. Dodam iż turbo było w pełni sprawne. Po remoncie zaczął się zapowietrzać, doszła usterka wtrysków. Swoją drogą na liczniku miał 180tyś, po sprawdzeniu...
Witam, dzisiaj rano jechałem do pracy i z górki auto leciało na biegu jakieś 50km/h. Chciałem dodać gazu a tu nic , brak reakcji. Myślałem , że zgasł. Zatrzymałem się , próbuje kręcić a tu nic. Podejrzewałem najgorsze -auto zaholowałem do domu ściagnąłem pokrywę paska rozrządu - ZERWANY. ( wymiana była 60 tyś / temu) Miałem już lada chwila wymieniać...
Witam serdecznie, chciałbym z góry podziękować za pomoc. Mój problem nawiązuje do Renault Master 2011r 125 KM. Zrobiłem remont silnika, dosłownie wszystko nowe (or y ginalne części) walki, tłoki (tylko tłoki zamienniki ponieważ Renault nie robi nadwymiarowych tłoków), korbowody, zawory itp. blok po szlifie, tłoki nadwymiarowe +25, po remoncie odpalił...
Dalszy ciąg nierozwiązanej sprawy. W zasadzie post powinien nazywać się inaczej, ale będziemy kontynuować relację z naprawy w tym. Dałem do sprawdzenia ciśnienie sprężania żeby wykluczyć usterkę samego silnika (głowicy czy pierścieni) i jest OK. Wszędzie równo. Niestety znalazłem coś takiego "Przy przebiegu 98 tys. km stracił wolne obroty - początkowo...
Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został...
Okazało się, że turbina walnęła. Jak turbine skrecałes po załozeniu głowicy? czy przelałes olej (metalową rurką doprowadzajaca smarowanie do turba) na rozruszniku (powinienes miec podstawiony 50ml pojemnik i zapełnic go olejem silnikowym). Wałek w niej ma bardzo duży luz Jaki jest ten luz : gora dół czy osiowy lewo prawo? Mechanik sprawdzał rozrząd...
Witam wszystkich i mam dalsze pytania dotyczące głowicy. Otóż zakupiłem nową uszczelkę i śruby żeby tym razem było wszystko ok, rozebrałem draństwo i co się okazało że był pęknięty żąbek ustawczy na kole żębatym. W związku z tym prawdopodobne jest że cały rozrząd się przesunął na szczeście nie widać aby tłoki spotkały się z zaworami :) I teraz pytanie...
Tak jak mówisz - MaxiEcu jest dedykowany i do każdej marki potrzebna jest nowa licencja a ta kosztuje coś koło stówki... Jednak ogólnie wydając te 5 stówek posiadając jedno auto daje spore możliwości a z oprogramowaniem które się crackuje czy cuduje z nim w dziwny sposób - choć zazwyczaj za darmo to efekt pracy może później niemile zaskakiwać. A to...
Sorki nOKo że wykożystuje Twój temat, ale mam pytanko :) Wiadomo że gaźniki w silnikach samochodowych pracują na podciśnienie, ale jeżeli chciałbym uturbić taki silnik powiedzmy o pojemności 1.1 (wał podparty na pięciu panewkach) i włoże turbine to czy ten gaźnka nadal bedzie działał (w tym momencie w dolocie bedzie juz nadciśnienie). Bo istnieją dwie...
Witam ponownie, Obawiam się, że będę miał do remontu silnik jednak chciałbym się ostatecznie Was poradzić. Silnik 1.0 8V benzyna 91r. , bodajże oznaczenie AAU. Silnik ma swoją moc, odpala bardzo dobrze nawet w mrozy które były, trzyma odpowiednią temp. jak również rozgrzewa się tak jak powinien. Przy gazowaniu nie kopci, nie bierze płynu chłodniczego...
Stojąc przodem do silnika to prawy dolny róg misy i skrzyni na bloku wykręcasz śrubę na żeński torx i wkręcasz kołek nie jest to prosta sprawa umieścić tą blokadę uważaj.
Podglądałeś odczyt obrotów silnika podczas diagnozy?
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zablokować wał korbowy by odkręcić koło zębate? Słyszałem że przez zablokowanie koła dwumasowego ale w którym miejscu? przecież napisał ci wyżej ze wykrecasz śrubę w bloku i wkrecasz tam blokade
Więc mówię na łączeniu skrzynia silnik na górze pod wymiennikiem ciepła.
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
tam nie ma klina i trzeba na blokadę
Ten kod wskazuje na czujnik wału korbowego, sprawdź wiązkę i czujnik, czy daje ładne impulsy. Jakie obroty widzi diagnoskop w czasie kręcenia?
Nic z tego, też kiedyś to przerabiałem:D.
Muszą być jakieś usterki!! Odłącz czujnik ciśnienia w skrzyni korbowej
Sprawdź koło pasowe wału korbowego.
Odległość od koła zamachowego 1mm
8mm a gwint 10
moment korbowody renault moment korbowody korbowody volvo
pralka blokada polar przerwania zegarowe bitlocker uszkodzony windows
odkurzacz xiaomi philips stacja parowa bojler
Skuteczne fungicydy na pleśń agrestu: Switch, Topsin, Signum Bojler sprawny, ale nie grzeje wody - przyczyny i rozwiązania