Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
Witam!! Czy moze mi ktos sprawdzic w serwisowce jakim momentem dokrecac korbowody w silniku Scania DSC9 Pozdrawiam
Korbowody 25 Nm plus 90 stopni , podpory wału 50 Nm plus 90 stopni. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Wiem że korbowody na 20 Nm+90 stopni
Auto w Niemczech było serwisowane bynajmniej tak wynika z książki serwisowej. Serwis który robił przegląd jak się dowiaduję miał przypadki, że źle wyregulował zawory i w autach się one urywały, zazwyczaj za granicą, o trzech takich przypadkach wiem, bo akurat poznałem tych przewoźników. Jeżeli chodzi o korbowody to są dobre, tłoki i pierścienie też,...
Witam podaj numer części z tego sterownika co był z tym silnikiem euro2.Jeśli biega o konstrukcję tych silników to inne są pompki tak jak pisał habi 7 i wałek rozrządu,reszta elementów takich jak tuleje,tłoki,blok silnika,głowice czy korbowody są takie same.Silnik euro2 powinien mieć numer 5772362 za to twój euro3 6106756 sprawdz czy tak jest.
Serwis w Radomiu moze się wypowiedzieć o takim sposobie czyszczenia intercoolera (5lat wstecz). Silnik pracował na takich obrotach ze paliwa nie trzeba było a blok i korbowody zakończyły żywot :D Najlepszy jest płyn do mycia przemysłowego np. Dimmer firmy Atas (ten od plakow) oraz woda. Płukanie należy przeprowadzić na placu a wylot z intercoolera wyprowadzić...
śruby korbowodów dokręć na przemian na: 1 stopień 50 Nm 2 stopień 110 Nm
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Jeśli są śruby z łbem sześciokątnym to korby 20 Nm+90 stopni a główne 50 Nm+90stopni
Witam wszystkich ! Potrzebowałbym informację dotyczące składania silnika w Scanii 164 V8 580 z 2003 roku silnik DC 16 01. Chodzi i konkretnie o kolejność i moment dokręcania śrub głowic oraz korbowodów. Pozdrawiam !
Witam Do tego dojdzie na pewno inny wałek rozrządu,tłoki,korbowody i pompki.
polecam sie serwis scania :)
To silnik 11 litrowy więc; 20 Nm+ 90° śruby korbowodów, 300 Nm + 60° śruby podpór wału.
Dziękuję bardzo za info przyda się jak by co mogę pomóż w temacie scania
Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.
Moze grzechotac sama sprezarka (korbowody, sworznie tlokowe) albo kolo napedu sprężarki. 500 obrotow na wolnych jest jak najbardziej ok.
To nie był żart silnik lata siódmy rok w scanii P94 220.Ja tego nie robiłem tylko udostępniłem dane techniczne na temat tego silnika,na początku jak usłyszałem co zrobił koleś z silnikiem to się za głowę złapałem.Znajomy który się podął naprawy tego silnika pracował kilka lat na silnikowni(dokładnie na kadłubach) ja bym wywali go na złom.Zeszlifowali...
Jeśli przy odpalaniu nie wygnie korbowodu ta jest szansa , że pokona ten dystans bo cylindry będą systematycznie przewietrzane ale oczy trzeba mieć szeroko otwarte i obserwować wszystkie wskazania zegarów i monitora.
kolego Dakin11 fajnie że chcesz mi pomóc, z tego co się orientuję to silniki DC to były na PDE i chyba na oko to się różnią od DT, mam teraz zagadkę, numery na wale korbowym są takie same jak i na korbowodach, oba silniki euro 4, prosiłem człowieka od którego kupiłem silnik o vin auta ale pod górkę ma, nie mam możliwości odczytać nr rozrządu
Posprawdzaj czy nie ma oleju w kolektorze ssącym i w rurach doprowadzających do kolektora żeby czasem nie zassał bo go nie zgasisz dopóki nie wypali oleju z rur a jak sobie weźmie nie raz więcej na cylinder to i korbowód ugnie.Ale jak ściągniesz przewód z kolektora to turbo po dodaniu gazu jak będzie olej w przewodach to go wyrzuci.
silnik został zamontowany miesiąc temu, więc na razie ktoś z zewnątrz Scanii odpada na następne 3 lata. Muszę skoczyć do serwisu i im trochę zmęczyć głowę:P Co do różnic w silniku, poświęciłem trochę czasu i porównałem numery blok i głowica maja inne, pewnie chodzi o inny montaż chłodzenia bo to się zupełnie różni od silnika samochodowego. zawory, łożyska...
A jaki to samochodzik bo jak stoi za bramką to chyba nie SCANIA? Rok temu też próbowałem z grzałką 1,4 KW w misce olejowej , zakupiłem nawet drugą miskę owierciłem otwory i włożyłem grzałkę,miejsca był dużo do korbowodów. Ale jakoś nie miałem czasu przeżucić misek, i w tym roku robię prostowniki rozruchowe i sobie też sprawiłem, jak to zawsze coś zostanie,...
Witam po długiej przerwie :) Wracając do tematu sprawdziłem śruby korbowodów oraz wału i żadna nie była ukręcona czy luźna . Wymieniłem panewki na korbach oraz uszczelnienia na metalowej rurce łączącej pompę olejową ze smokiem na której był duży luz a oringi po wyjęciu były twarde i płaskie co polepszyło zdecydowanie ciśnienie oleju w aucie . Problem...
Witam! Potrzebuje informacji w jakich pojazdach stosowane były sprężarki powietrza z łożyskami kulowymi tj. bez panewek i smarowania pod ciśnieniem, tylko zwykłe rozbryzgowe. Dokładnie przeszukałem forum i wstępnie wiem, że są to Ził i Skot (więc może też Tatra, ale z tego co na razie widziałem to są 1 tłokowe). Pytam, ponieważ nie chcę ryzykować przeróbki...
Witam Warto by mieć chociażby numery tych wałów,ewentualnie numery silników lub nadwozi....
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Witam.W tym tygodniu mam zamiar wymienić panewki korbowe i główne w scani R z 2007 rok.Jakiej firmy proponujecie?
scania korbowody mazda korbowody korbowody renault
bezpiecznik zwłoczny szybki przepływomierz calibra admin haslo
gniazdko odginanie myjka norwegia
Renault Master 2.3 dCi – napięcie na wtyczce regulatora ciśnienia paliwa Bosch CP4 IMV Sharp Aquos cztery mignięcia diody – nie włącza się, błąd zasilania lub podświetlenia