Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Witam, pękł mi korbowód w silniku Briggs 12,5 jak sprawdzić czy wał korbowy i wałek rozrządu nie uległy skrzywieniu? Rozebrać silnik i sprawdzić elementy.
Wał sprawdzałeś? Jak będzie wytarty to nowy korbowód nic nie da.
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
Pierwszy, do silników z datą produkcji 1. 07. 1998. Drugi, średnica otworu na wał, mniejsza o 0.5mm (0.020cala) W ogóle, to są cztery numery korbowodów do tego silnika. Oprócz tego z mniejsza średnicą, różnią się datą produkcji silnika. Data jest w ostatnim członie numeru (code) rok, miesiąc, dzień (rr, mm, dd).
Po pierwsze musisz się bezwzględnie pozbyć tego aluminium z wału i to dokładnie. Nie szlifuj papierem tylko zanurz w roztworze sody kaustycznej, czyli popularnego "kreta do rur" aluminium się rozpuści, inaczej nowy korbowód szlag trafi bardzo szybko. Jak to zrobisz to pomyślimy dalej. Tu masz z wymiarami nominalnymi: http://ikaktus.pl/pl/p/KORBOWOD-BRIGGS-4...
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
To nie normalne brak panewki i zobacz korbowód.
Dokręcanie, jest zależne od modelu silnika. Dokręć z silą 20 Nm. Klej, nie jest wymagany. Uszczelka, jest wymagana.
Zapisz numery silnika - są gdzieś na obudowie rozrusznika nad tłumikiem lub nad świecą i można wstawić short block, czyli cały korpus silnika. Gaźnik, koło magnesowe, moduł wstawisz ze starego silnika. Wyjdzie na pewno taniej niż kompletny silnik. Przy pracy bez oleju często pierwszy urywa się korbowód.
A jak inaczej wymienisz pierścienie,cylindra nie ściągniesz bo jest odlany razem c korpusem. Widzisz to jest skutek czytania odpowiedzi których udzielają ludzie nie mający zielonego pojęcia o czym piszą. Sworzeń jest w tłoku i łączy go z korbowodem Kol abrge już Ci opisał co trzeba zrobić. Odkręć misę dalej rozkręć panewkę korbowodu następnie zdejm...
Przepraszam ale wkradł się błąd, model silnika to; 286707, typ 1185-E1, code 010914ZD. Mam jeszcze jedno pytanie, czym się różnią silniki 12,5 a13 HP, tłok, korbowód, itp?
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Witam! Prośba moja dotyczy danych serwisowych do złożenia silnika Briggs&Stratton 675 126T02-0174-B1. Potrzebne są Mi momenty dokręcania śrub oraz kolejność dokręcania śrub głowicy oraz korbowodu. Pozdrawiam
Jeżeli uderzenie było tak silne, że skrzywił się nóż, to niema sposobu aby wał tego nie odczul. Możesz to łatwo sprawdzić, przewróć kosiarkę "do tyłu' zdejm nóż, wykręć swiecę i niech ktoś pociągnie za sznurek. Zorientujesz się czy wał jest krzywy, patrząc na niego gdy będzie się obracał. Możesz zaryzykować i poszukać wału na Allegro. Musisz zwracać...
Jak brakuje można coś dołożyć jak korbowód skręcany W silnikach B&S bywa dodatkowa blaszka. https://skladczesci.pl/Korbowod_do_Brigg... Tam bodajże jest tak że w poziomym chlapie regulator odśrodkowy a w pionowym układzie trzeba "rozchlapywacz".
Witam. Chcialbym sie dowiedziec, czy trzeba to w jakis sposob ustawic i jaka funkcje to spelnia oraz jak sie nazywa .
Czy z tego otworu spogląda na nas korbowód?
Jutro będę spawał korpus mig/mag z argonem to popatrzę. Nie urwałem korbowodu.
Kod Twojego silnika wskazuje na datę produkcji w 2000 roku (dwie pierwsze cyfry). Zatem właściwym korbowodem dla niego jest korbowód nominalny o numerze 692419. Korbowód o numerze 494504s jest używany do silników z 1998 roku i starszych.
Briggs ma w sprzedaży korbowody z otworem mniejszym o 0,020 cala (0.50 mm) przeznaczone na wał po szlifie.
A można wiedzieć co mu było??? Czy tajemnica?? Witam Sory, teraz zauważyłem pytanie. Okazało się, że cały remont przeprowadzony był prawidłowo lecz nie przyłożyłem się odpowiednio do czyszczenia i regulacji gaźnika. Najpierw zawieszał się pływak i paliwo przelewało się przez tłumik, następnie zaciągał lewe powietrze na uszczelkach od dźwigni przepustnicy....
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Pewnie są luzy we wszystkich możliwych miejscach i po nagrzaniu powiększają się. Najprawdopodobniej na korbowodzie.
Cylinder ma rysę, widać to na drugim zdjęciu. Korbowód jest pewnie zatarty w panewce.
W takim razie te stuki to od luzu wału na boki. Luz góra-dół jest w każdym silniku, z pionowym wałem, tym się nie przejmuj. To pęknięcie jest skutkiem urwanego korbowodu, raczej pomyśl o wymianie na sprawne.
Nie zdejmuj tylko, wyjmij tłok i posmaruj go olejem, razem z pierścieniami, cylinder też. Pierścienie są bez tej blaszki, zostaw starą. Tak samo panewkę korbowodu i wał, przed skręceniem.
Możesz ją oddać do naprawy gwarancyjnej, tylko w żadnym wypadku nie przyznaj się ze uruchamiałeś ją bez założonego noża. Podstawowa zasada, to nie uruchamiać kosiarek czterosuwowych bez noża, kończy się to, prawie zawsze, zerwanym klinem lub urwanym korbowodem. Jeżeli zobaczą krzywy nóż to raczej pożegnaj się z gwarancją. Sprawdź ten klin, kosztuje...
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Słuszna uwaga;na temat korbowodów oraz tłoków, oraz jak mają być założone. Na zdjęciu jeden z nich jest odwrotnie niż powinien być.
KORBOWÓD B&S BRIGGS AND STRATTON 10 - 15 HP serie 251000, 252000, 253400, 280700 numer oryginalny 490348 WYMIARY: odległość osi otworów 120 mm średnica sworznia 20 mm średnica czopu wału 32 mm Dodano po 2 a to mój numer silnika http://obrazki.elektroda.pl/1089202000_1... Dodano po 7 Podałem co trzeba i co wy na to ? Dodano po 1 Te wymiary...
Dziękuję za odpowiedź, na razie dałem blok do tulejowania. Cena 150 zł u Pana Malickiego w Luboniu. Specjalista stwierdził, że tłok jest w dobrym stanie więc do wymiany tylko pierścienie i korbowód. Dam znać, jak się udała naprawa.
Co polecisz, wymianę na drugi czy naprawę obecnego, jeszcze nie rozbierałem go ale coś chyba jest nie tak z korbowodem, są jakieś stuki. Z obrotami już doszedłem do ładu. Znalazłem używanego Briggsa za 1200 zł.
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Witam.Moj silnik po uderzeniu w wystajacy konar potrzebuje prostowania walu, i wymiany miski olejowej, ktora pekla.Mam jedno dosyc wazne pytanie i nie moge znalzezc na nie odpowiedzi, a mianowicie, jakim momentem ma byc dokrecona stopka korbowodu do walu? nie moglem znalezc nigdzie odpowiedzi na to pytanie.
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Olej był normalny ale wnętrze komory jest faktycznie jakby pokryte jakimś nagarem. Wydaje mi się że żeby wyjąć balans trzeba wyjąć go razem z wałem, to pewnie trzeba odpiąć korbowód. Pewnie trzeba oddać komplet do spasowania jakichś tulei. Chyba to dla mnie za skomplikowane. Trudno pewnie po weekendzie zawiozę do serwisu.
Odkręć koło magnesowe, misę i korbowód. Tłok wciśnij do samej góry i wał powinien dać się wyciągnąć. Sprawdź czy to nie krzywki lub zębatka na wałku się obraca.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
W tych silnikach są trzy rodzaje korbowodów i balansów. Nowe, tylko w serwisie. Myślę że cena, to około 900 zł za komplet. Z używanymi, to różnie bywa.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Tak jest podobnie tylko że w tym ostatnim filmiku ewidentnie widać delikatne uchylenie w 16' 15" i jest to zawór wydechowy a w Briggsie DOV zaworem uchylającym jest zawór ssący - być może się mylę ale to nie ma większego znaczenia ważnym jest aby działało Dodano po 35 Teraz pytanie na co zwrócić uwagę jak go rozbiore coś gdzieś wyleci że nie będzie...
Briggs ma fabrykę też w Chinach. Zmierz średnicę wału, prawdopodobnie wynosi ona 22,2mm (7/8 cala). Tak samo ważna jest długość wału, musi być identyczna aby nie trzeba wymieniać piasty noża. Są też z walem o średnicy 25mm, trudno do nich dokupić piastę noża. Można pokusić się i wstawić do cylindra żeliwną tuleje, ale jest z tym trochę zachodu. Trzeba...
Uratowałem taki silnik przed zgonem u znajomego. Obroty przy koszeniu tak wysokie, że tylko było patrzeć, jak korbowód bokiem wyjdzie. Jako, że nie ma pojęcia o mechanice, ktoś mu kiedyś zrobił na krótko drutem połączenie zamiast tej dużej sprężyny (kwint esencja druciarstwa :) ), czyli bezpośrednie sterowanie przepustnicą z linki. Dźwignie dawał na...
w Loncinach są żeliwne tuleje, to nie jest jakiś beznadziejny Briggs, loncin to kopia Hondy, tym tulejom i tłokom nic nie jest od zatarcia, panewka pierwsza płynie, bo tam w sumie niema panewki, cały korbowód jest aluminiowy, dzięki czemu też wał się nie uszkadza, po prostu rozsmarowuje się na nim to aluminium które zaczyna płynąć, równie dobrze można...
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
Sprawdzałeś czy cylindry nie są tulejowane, jezeli są, to zrobic szlif, kupić nadwymiarowe tłoki. Można je kupić, bez problemu. Jeżeli brak tulei, można ja wstawić. Wstawienie tulei to około 250 zł. sztuka, kompletny tłok (pierścienie, sworzeń) około 200 zł. sztuka. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, czy są luzy na korbowodach (brak wymiennych panewek)...
Witam mam problem z ustawienie rozrządu mianowicie poczytałem trochę w necie i ustawiłem rozrząd według znaków ale czytałem że tłok powinien być ustawiony w najwyższym położeniu a u mnie tak nie jest widać na zdjęciu. Zaznaczam że koło zębate na wale jest na klin a więc nie ma innej możliwości założenia tej zębatki. A więc czy ustawienie rozrządu jest...
Witam, zauważyłem że w mojej kosiarce jest krzywy wał, miałem akurat drugi taki silnik na części więc postanowiłem go przełożyć. Najpierw rozebrałem stary silnik i wyjąłem z niego wał, potem rozebrałem drugi silnik i też wyjąłem wał, zamontowałem nowy wał, przykręciłem korbowód wraz z tłokiem i teraz mam problem bo nie wiem jak odpowiednio złożyć ze...
Nie klei mi się Twoja teoria: ten syf to po prostu nagar - silnik już bierze olej i ten olej spalając się z paliwem tworzy taki syf Ponieważ silnik nie bierze oleju, po uruchomieniu chodzi cicho (korbowód nie stuka) pięknie trzyma wolne obroty i kompletnie zero dymu. I dlaczego zawór wydechowy jest w idealnym stanie? Nie był dotykany. W domu mam dolnozaworowego...
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Dobrałem się do wnętrza silnika i ogólnie to masakra jest. Wszystko zmielone. Urwał się korbowód, wał zatarty, wyłamana prowadnica wałka w misce olejowej, wyłamane zęby trybu na wale od strony miski. Szkoda trochę bo krzywki wałka były w fajnym stanie, zawory nie miały luzu, tłok i cylinder również w bardzo fajnym stanie. Teraz pytanie, czy lepiej kupić...
Troche się buja, widać to na twoim filmiku, ale gorsze chodziły, i to bez tulejowania. Nie wiem jak tam sytuacja z cylindrem bo z filmiku nic nie wynika na temat tych rys, ale skoro masz zamiar tulejować, to zrób ciaśniejsza tuleje, tłok minimalnie przetocz, a nowe pierścienie podpiłuj pilnikiem tak by wchodziły w nową tuleje. Nie jest to fachowe, ale...
Najlepiej rozebrać silnik, i zanieść do jakiejś firmy robiącej szlify cylindrów samochodowych. Wszystko pomierzą, sprawdzą czy jest tuleja żeliwną, i powiedzą czy naprawa jest możliwa. Poza tym trzeba pomierzyć wał i korbowód, nie ma tam wymiennych panewek. Możesz wyjąć pierścienie i włożyć ja do cylindra, jeżeli luz na zamku będzie przekraczał 1.2mm,...
Uderzenie nożem o kamień mogło spowodować uszkodzenie klina koła zamachowego, a tym samym przestawienie zapłonu. Stuki w silniku mogą być powodem uszkodzenia korbowodu, przyczyna to też ten nieszczęsny kamień. Kolejnym uszkodzeniem może być skrzywiony wał. Uszkodzona pompka (primer) też do wymiany. Niebieskie spaliny, to objaw spalania oleju przez silnik,...
No kolego dokładnie Ci nie powiem, ale w silnikach Briggs & Stratton (które wg mnie jako jedyne się nadają do tego, bo są nie do zdarcia), które miały taką samą moc, czyli np. 3 KM z pionowym wałem i 3KM z poziomym wałem, można zamienić zamachy, i jak w pionowcu założysz zamach z poziomego to będzie chodził, teraz tylko kwestia gaźnika i zrobienia "bryzgacza"...
Witam wszystkich!! Jako że ostatnio wymieniałem pierścienie tłokowe w silniku B&S 3.75 Sprint, zrobiłem kilka zdjęć, opiszę krok po kroku jak to zrobić.... Największym problemem w rozebraniu silnika był adapter, na którym zamocowany jest nóż, zdjęcie poniżej: http://obrazki.elektroda.net/84_12752327... Do ściągnięcia adaptera najlepiej posłużyć...
Witam wszystkich Forumowiczów ! Na początku mojego postu postaram się dokładnie opisać sytuację i nurtujący mnie od dawna problem. Jakiś czas temu zakupiłem kosiarkę samojezdną Yard Man z uszkodzonym silnikiem (pęknięty korbowód). Udało mi się kupić sprawny silnik tej samej mocy i go zamontować w maszynie. Powstał natomiast problem z uruchomieniem silnika...
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
W tym roku spotkałem się z bardzo dziwną sprawą a mianowicie trzecią śrubą od korbowodu, z tym ze nie była ona wkręcona w swoje miejsce a siedziała w silniku, zrobiła tym troche zamieszania gdyż uszkodziła komore z wnętrza silnika do komory zaworowej robiąc w ten sposób trzeci ale za to bardzo duży otwór do komory zaworowej, w tym przypadku podparła...
Witam, Problem leży w silniku spalinowym czterosuwowym do kosiarki marki Briggs & Stratton 475. Silnik wrócił ostatnio od zaprzyjaźnionego mechanika. Jego zadaniem była zwykła zmiana oleju i ogólny przegląd. Jednak Pan Mechanik najwidoczniej rozebrał dla zabawy pół silnika, co poskutkowało złym założeniem wałka rozrządu i obcieraniem korbowodu o ten...
Sprawa dotyczy kosiarki AL-KO 5.15 SP-B Plus z silnikiem B&S 625E a dokładniej 122T02-5157-H1 Problem polega na tym, iż nóż koszący można zamontować na piaście w dowolnym położeniu względem wału (suwu tłoka). Nie ma żadnych oznaczeń, bolców czy wypustów po za podtoczeniem do centrowania noża na piaście. W żadnej instrukcji nie ma nic na temat ustawienia...
Witam. Problem jak na zdjęciu. Stosowana mieszanka z olejem Motul 510 2T 1:40. Wydech czysty, filtr powietrza czysty, a coś takiego się stało. Po cięciu chwile chodziła na wolnych obrotach, aż zgasła. Cylinder i tłok wymieniony. Jak na przyszłość tego uniknąć. Pokaż jak wygląda zdjęcie świecy zapłonowej. Przyczyn tego typu usterek może być szereg....
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Wg mnie hałas wydobywa się spod kosiarki, a więc sprawdź mocowanie noża, który powinien być mocno dokręcony. Luz na korbowodzie byłby słyszalny raczej przy "gaszeniu" silnika, a w Twoim przypadku słyszę go przy rozruchu jak i wyłączeniu silnika.
Ad 1/ Na podstawie zdjęć klin oceniam jako konieczny do wymiany mimo braku objawów zerwania. Proponuję użycie oryginalnego - aktualny na pewno nie jest oryginalny. Sugeruję również dokładne obejrzenie rowka wpustowego w kole magnesowym. Ad2/ Zalecany przez Briggsa luz na zaworze wydechowym to w tym silniku 0,18-0,23 mm. Zatem podany przez Ciebie luz...
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
Witam. Posiadam w traktorku silnik Briggs&Stratton 15,5 HP OHV. Model: 28S777 Type: 1142-E1 Code: 010306ZE Silnik stuka na niskich obrotach. Mam luz na panewkach przeciwwag wału. Czy istnieje gdzieś możliwość dorobienia tych panewek? Korbowód też ma już minimalne luzy, założyć go z powrotem czy założyć zamiennik z Allegro? Pytanie też co do tłoka, widać...
W jakim stanie jest odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika?
Witam, nóż kosiarki zatopił się w ziemi(tzn. wrył się w ziemie, zbyt nisko ustawiana wysokość koszenia), co skutkowało natychmiastowym zatrzymaniem silnika. Czy taka sytuacja mogła spowodować uszkodzenie kosiarki? Spotkałem się z taką informacją: "Wygięcie wału korbowego wynika z nagłego zatrzymania noży, które działają z ogromnymi prędkościami –...
Wygląda to na odmę silnika , czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej . Spróbuj odpiąć przewód i wtedy ją odpal . Jak odmą będą duże przedmuchy to silnik do remontu . Ostatecznie można przewód od odmy skierować na bok , otwór w gaźniku zatkać i powinna chodzić .
Tu również, podciśnienie/ciśnienie brane jest ze skrzyni korbowej, lub z kanału ssącego.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
tak, mam wrażenie jakby robiło się jakieś dziwne ciśnienie w skrzyni korbowej. Albo kompresja siadła i gdy przy suwie sprężania zawory są zamknięte to część sprężonego powietrza dostaje się do skrzyni i ulatuje wlewem oleju. Stąd to chlapanie. Ale dziwne jest żeby silnik stracił kompresję z dnia na dzień....
To taka okrągła klapka, która otwiera się, gdy tłok cofa się do komory korbowej. Prowadnice zaworów w jakim są stanie, nie maja dużego luzu?
Przedmuch nie powstaje wtedy, gdy tłok idzie do góry, tylko gdy zapłon paliwa pcha go w dół. Część gazów przedostaje się do komory korbowej, przez nieszczelne pierścienie i wydostaje się przez zaworek odmy, razem z olejem. Zaworek odmy jest sprawny? Jego zadaniem jest utrzymywanie podciśnienia w komorze korbowej.
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
Na moje oko jest to odgłos przeciwwagi wału korbowego. Miałem tak samo ale po mocnym rozgrzaniu silnika i tylko na wolnych obrotach. Dałem wał z przeciwwagą do regeneracji. Ucichło, na jak długo nie wiem, bo sprzedałem traktorek.
Zdecydowanie AL-KO Przepraszam Panie zagorski-tomasz, ale zdecydowanie NIE!!!. To dla tego że, AL-KO jest na silnikach Briggs&Stratton. Dzisiejsze brigsy to niestety szrot (w przeciwieństwie do starych niezniszczalnych brigsów). Są one przynajmniej o klasę (a nawet dwie) gorsze od loncina. Pytacie dlaczego? Proszę bardzo: 1) loncin-żeliwna tuleja cylindra...
Witam, Od czego zależy duże zużycie paliwa w kosiarce traktorku silnik Briggs 12,5. Mam kosiarkę z silnikiem po kapitalnym remoncie. Zostały wymienione pierścienie, tuleja, zlikwidowany luz na wale korbowym, wymienione gniazdo zaworów, dopasowane zawory, silnik dobrze pali ma dobrą kompresję. Ostatnio jak kosiłem pierwszy raz po kapitalnym remoncie...
Masz przytarty cylinder, widać to na filmie w pierwszym Twoim poście, i są przedmuchy do komory korbowej. Silnik kopci podczas pracy? Uszczelniacz wału jest dobry? Taki wyciek oleju przez odmę nie wróży silnikowi długiego żywota.
Dla wyjaśnienia różnicy pomiędzy "łożyskiem ślizgowym" w silnikach do kosiarek a w łożyskach z panewkami. Na załączonych rysunkach widać, że ani nawale ani w pokrywie nie zastosowano panewek tylko zabezpieczenie przed wyciekiem oleju jest simering. Olej, który znajduje się w komorze silnika smaruje wał korbowy. Dlatego należy stosować olej zalecany...
Jeśli nie będzie luzu, czy może być inny powód, np. popychacze zaworów Tak, jak na zaworze wydechowym będzie zbyt duży luz, to go nie uchyli. Najlepiej zaznacz sobie na wale korbowym pozycję w której oś dekompresatora powinna naciskać na zawór i obserwuj co się dzieje po zdjęciu dekielka z boku silnika (tam, gdzie są sprężyny zaworowe) Po zdjęciu dużego...
Robiłem remont dość starego silnika BRIGGS & STRATTON 12 KM o numerze : 281707-0412-01-90102911. Jestem już na etapie składania i wystąpił problem. Na kole wałka rozrządu mam znaczek ale na kole małym na wale korbowym nie ma żadnego znaku. W zamkniętym już temacie na forum ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... ) wyczytałem, że ten punkt...
Z tego co mi wiadomo to,zawór ssący otwiera się przed GMP ,a zamyka po DMP .Natomiast zawór wydechowy otwiera się przed DMP,a zamyka po GMP. Jeśli luzy zaworowe są za małe ,następuje ,,stszelanie''w gażnik, co skutecznie przerywa jego pracę.Odprężniki w tego typu silnikach służą tylko do lekkiego kręcenia wałem korbowym linką ,są automatycznie wyłączane...
Silnik Briggs & Stratton 500 Series 158 cc jest popularnym silnikiem . Szukaj serwisu silników Brigssa w poblizu twojego miejsca zamieszkania. Zobacz też tu http://briggsandstratton.com.pl/index.ph...
Witam, Mam silnik z tego co wygooglałem jest to pulsa-jet z bocznym wałem korbowym model (ze silnika) Briggs and Stratton 130292. Typ 3215-01 Silnik z jednej strony jest pokryty olejistym nalotem najprawdopodobniej wyciek następuje z tulejki która wychodzi z bloku silnika a w nią jest wsadzony wodzik(cięgno do gaźnika ) do chyba otwierania przepustnicy...
Mam kosiarkę z silnikiem OHV już kilka ładnych lat. Do zaworów nie zaglądam, bo jak znam życie te silnik są robione z g*wnolitu i może mi gwint na śrubce zostać jak ściągnę pokrywę zaworów, lub się zrobi nieszczelność, a trawnik takiego nawozu raczej nie toleruje. Olej w kosiarce może zmieniałem ze dwa razy - i to tylko wtedy jak mi zostało pół litra...
Kraniki paliwa w silnikach japońskich to normalka. Możesz zamontować "kranik" podciśnieniowy np. taki jaki jest montowany w skuterach. Ostatnio miałem do czynienia w Hondą 160-tką, w której zamontowano właśnie kranik podciśnieniowy, głównie z uwagi, iż zbiornik paliwa jest niżej zamontowany niż gaźnik. Podciśnienie do sterowania tym kranikiem wychodzi...
Po silnikach Sachs firma Sabo do kosiarek z napędem montowała czterosuwowe silniki Briggsa (seria 11.... i 12....) o długości czopa wału korbowego 70 mm. Wszystkie elementy systemu TurboStar dało się zamontować bez problemu. System napędu Vario (koło pasowe o zmiennej średnicy roboczej) jest związany z przekładnią napędową, zatem nie zabiera miejsca...
Witam Tym razem problem z silnikiem Briggsa 13 HP OHV z pompą olejową. Podczas pracy wycieka olej z miejsca, w którym zamontowana jest dźwignia regulatora obrotów. W serwisie powiedzieli mi, że to silnik się kończy. Nic na to jednak nie wskazuje. Silnik pracuje cichutko, nie kopci nie traci mocy. Nie ma także problemów z rozruchem. Może ktoś pomoże...
Witam, benzyne mozna 'postarzyc / odparowac Oktany' z niej, ktore sa przewaznie 'alkoholami' [ alkohol spala sie kilkakrotnie wolniej od benzyny, stad dodaja go do benzyn silnikowych / zeby wydluzyc spalanie wysokooktanowej mieszanki ]. Kanister z benzyna, jesli stoi 'w sloncu' - to paliwo traci ok. 0,2 - 0,5 Oktana / dziennie, widac to po 'napecznieniu'...
Witam. Przerabiałem już takie awarie nie tylko przy kosiarkach ale i przy pilarkach. Jeśli przewód WN nie jest przerwany i ten czarny cienki przewód od gaszenia kosiarki nie jest na stałe zwarty do masy to najprawdopodobniej masz uszkodzony moduł zapłonowy - niestety jest to element którego nie da sie naprawić - nowy to koszt 170-250zł. spróbuj go przysunąć...
To i to jest kosiarką. Jedna na ramię, druga na ramie... Tę na ramię traktuj jako podkaszarkę do użycia w miejscach, do których nie dojedzie kosiarka na ramie/wózku/kołach. Sam używam kosiarkę elektryczną kupioną z przymusu - była tania, a obiecana spalinowa nie mogła dojechać. Trawa nie cchiała czekać na spalinową i rosła... Elektryczna dobra jest...
briggs korbowód briggs stratton korbowód korbowód kosiarki
sterownik ogrzewa postojowe lodówka bosch rozszczelnienie rezystor objętościowy
skrzynia schemat skrzynia schemat
Vileda VR 201 Pet Pro – kod błędu E 268, czujnik ściany, przyczyny i naprawa Mio Spirit 8500 LM – gdzie znaleźć panel SD, alternatywne menu WinCE, pliki do odblokowania