Witam, pękł mi korbowód w silniku Briggs 12,5 jak sprawdzić czy wał korbowy i wałek rozrządu nie uległy skrzywieniu? Rozebrać silnik i sprawdzić elementy.
Witam,mam duży problem z silnikiem B$S model 28M707 type 104201 code 94101.14D. Mianowicie podczas ostatniego odśnieżania coś strzeliło w silniku. Silnik momentalnie zgasł. Po rozebraniu silnika okazało się ,że poszedł korbowód ogólnie rozsypał się tylko pozostała ta część co jest tłok przymocowany. Obawiam się ,że wał też oberwał i będzie do prostowania...
Uratowałem taki silnik przed zgonem u znajomego. Obroty przy koszeniu tak wysokie, że tylko było patrzeć, jak korbowód bokiem wyjdzie. Jako, że nie ma pojęcia o mechanice, ktoś mu kiedyś zrobił na krótko drutem połączenie zamiast tej dużej sprężyny (kwint esencja druciarstwa :) ), czyli bezpośrednie sterowanie przepustnicą z linki. Dźwignie dawał na...
Kosiarkę radzę zalać markowym olejem do samochodów z dodatkiem dwusiarczku molibdenu wtedy korbowód wytrzyma dużo dłużej. Ja wlewam olej firmy Liqui Moly z dodatkiem MoS2.
Czy kupiłeś korbowód dedykowany do Twojego silnika. Może uszkodzony korbowód uszkodził też wał silnika, a może domowym sposobem "przetoczyłeś" wał. Wykonaj pomiary wału, może jest owalny.
Witam mam problem z ustawienie rozrządu mianowicie poczytałem trochę w necie i ustawiłem rozrząd według znaków ale czytałem że tłok powinien być ustawiony w najwyższym położeniu a u mnie tak nie jest widać na zdjęciu. Zaznaczam że koło zębate na wale jest na klin a więc nie ma innej możliwości założenia tej zębatki. A więc czy ustawienie rozrządu jest...
Oczywiście masz rację w tym silniku uszczelka nie ma wpływu na ten parametr. Wykonałem już owalizację tłoka i tulejowanie cylindra. Mam też nowe pierscienie. Wał jest po szlifie i nowy korbowód z panewką. Całość fajnie pasuje i jest dopieszczona. teraz osprzęt. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w temacie momentów. Gaźnik mam wylatany ale na razie muszę...
Cylinder ma rysę, widać to na drugim zdjęciu. Korbowód jest pewnie zatarty w panewce.
Ja bym podkręcił obroty obroty lub na kowadełku trzeba opóźnić zapłon, bo jak strzeli na wysokich obrotach to może korbowód nie wytrzymać. Dodano po 8 Na wolnych obrotach fuka bo tłok jest w górnym martwym punkcie i zawór ssący jeszcze się nie zamkną a nastąpił zapłon mieszanki, takie fukanie spowoduje wypalenie tego zaworu na dłuższą metę.
Jak przeciwwagi mam założyć, która na dół a która do góry. I czy muszę korbowód dokręcić tym kluczem bo nie mogę dostać takiego klucza a do mechanika mam 20 km
Witam, zauważyłem że w mojej kosiarce jest krzywy wał, miałem akurat drugi taki silnik na części więc postanowiłem go przełożyć. Najpierw rozebrałem stary silnik i wyjąłem z niego wał, potem rozebrałem drugi silnik i też wyjąłem wał, zamontowałem nowy wał, przykręciłem korbowód wraz z tłokiem i teraz mam problem bo nie wiem jak odpowiednio złożyć ze...
Nie ma takiej możliwości, żeby wyciągnąć tłok musisz odkręcić korbowód od wału, a żeby to zrobić trzeba ściągnąć miskę.
Korbowód, musisz tak zamontować na wale aby śruby panewki były od strony wałka rozrządu.
KORBOWÓD B&S BRIGGS AND STRATTON 10 - 15 HP serie 251000, 252000, 253400, 280700 numer oryginalny 490348 WYMIARY: odległość osi otworów 120 mm średnica sworznia 20 mm średnica czopu wału 32 mm Dodano po 2 a to mój numer silnika http://obrazki.elektroda.pl/1089202000_1... Dodano po 7 Podałem co trzeba i co wy na to ? Dodano po 1 Te wymiary...
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Witam wszystkich!! Jako że ostatnio wymieniałem pierścienie tłokowe w silniku B&S 3.75 Sprint, zrobiłem kilka zdjęć, opiszę krok po kroku jak to zrobić.... Największym problemem w rozebraniu silnika był adapter, na którym zamocowany jest nóż, zdjęcie poniżej: http://obrazki.elektroda.net/84_12752327... Do ściągnięcia adaptera najlepiej posłużyć...
Wał sprawdzałeś? Jak będzie wytarty to nowy korbowód nic nie da.
Jak brakuje można coś dołożyć jak korbowód skręcany W silnikach B&S bywa dodatkowa blaszka. https://skladczesci.pl/Korbowod_do_Brigg... Tam bodajże jest tak że w poziomym chlapie regulator odśrodkowy a w pionowym układzie trzeba "rozchlapywacz".
Po pierwsze musisz się bezwzględnie pozbyć tego aluminium z wału i to dokładnie. Nie szlifuj papierem tylko zanurz w roztworze sody kaustycznej, czyli popularnego "kreta do rur" aluminium się rozpuści, inaczej nowy korbowód szlag trafi bardzo szybko. Jak to zrobisz to pomyślimy dalej. Tu masz z wymiarami nominalnymi: http://ikaktus.pl/pl/p/KORBOWOD-BRIGGS-4...
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Dokręcanie, jest zależne od modelu silnika. Dokręć z silą 20 Nm. Klej, nie jest wymagany. Uszczelka, jest wymagana.
Pierwszy, do silników z datą produkcji 1. 07. 1998. Drugi, średnica otworu na wał, mniejsza o 0.5mm (0.020cala) W ogóle, to są cztery numery korbowodów do tego silnika. Oprócz tego z mniejsza średnicą, różnią się datą produkcji silnika. Data jest w ostatnim członie numeru (code) rok, miesiąc, dzień (rr, mm, dd).
Witam, Potrzebuje danych do silnika briggs&stratton 28N707-1201-E1: 1) momenty dokręcania śrub na: głowicy, korbowodzie, misie olejowej, 2) jakie luzy na zaworach
Jeżeli uderzenie było tak silne, że skrzywił się nóż, to niema sposobu aby wał tego nie odczul. Możesz to łatwo sprawdzić, przewróć kosiarkę "do tyłu' zdejm nóż, wykręć swiecę i niech ktoś pociągnie za sznurek. Zorientujesz się czy wał jest krzywy, patrząc na niego gdy będzie się obracał. Możesz zaryzykować i poszukać wału na Allegro. Musisz zwracać...
Pewnie są luzy we wszystkich możliwych miejscach i po nagrzaniu powiększają się. Najprawdopodobniej na korbowodzie.
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
Czy z tego otworu spogląda na nas korbowód?
Przepraszam ale wkradł się błąd, model silnika to; 286707, typ 1185-E1, code 010914ZD. Mam jeszcze jedno pytanie, czym się różnią silniki 12,5 a13 HP, tłok, korbowód, itp?
Luzy : ssący 0.15 wydech 0.2 Podają różnie te luzy, ale te są optymalne dla każdego typu silnika ko-siarkowego. Momenty dokręcenia śrub, he he. Miska około 12 NM, głowica 18 Nm, korbowód 10Nm. Te dane z książki serwisowej są tak śmieszne że nikt ich nie stosuje, kręć z wyczuciem i będzie git. Dodano po 2 Kolejność dokręcania głowicy, zaczynasz od środka,...
Jutro będę spawał korpus mig/mag z argonem to popatrzę. Nie urwałem korbowodu.
Briggs ma w sprzedaży korbowody z otworem mniejszym o 0,020 cala (0.50 mm) przeznaczone na wał po szlifie.
Zapisz numery silnika - są gdzieś na obudowie rozrusznika nad tłumikiem lub nad świecą i można wstawić short block, czyli cały korpus silnika. Gaźnik, koło magnesowe, moduł wstawisz ze starego silnika. Wyjdzie na pewno taniej niż kompletny silnik. Przy pracy bez oleju często pierwszy urywa się korbowód.
Możesz ją oddać do naprawy gwarancyjnej, tylko w żadnym wypadku nie przyznaj się ze uruchamiałeś ją bez założonego noża. Podstawowa zasada, to nie uruchamiać kosiarek czterosuwowych bez noża, kończy się to, prawie zawsze, zerwanym klinem lub urwanym korbowodem. Jeżeli zobaczą krzywy nóż to raczej pożegnaj się z gwarancją. Sprawdź ten klin, kosztuje...
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Słuszna uwaga;na temat korbowodów oraz tłoków, oraz jak mają być założone. Na zdjęciu jeden z nich jest odwrotnie niż powinien być.
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
To jest silnik z pionowym wałem, bez łożysk, więc taki luz osiowy wału, około 2-3 mm, jest rzeczą normalną. Korbowód ma jakiś luz na wale, sworzeń tłoka nie jest luźny?
A można wiedzieć co mu było??? Czy tajemnica?? Witam Sory, teraz zauważyłem pytanie. Okazało się, że cały remont przeprowadzony był prawidłowo lecz nie przyłożyłem się odpowiednio do czyszczenia i regulacji gaźnika. Najpierw zawieszał się pływak i paliwo przelewało się przez tłumik, następnie zaciągał lewe powietrze na uszczelkach od dźwigni przepustnicy....
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Olej był normalny ale wnętrze komory jest faktycznie jakby pokryte jakimś nagarem. Wydaje mi się że żeby wyjąć balans trzeba wyjąć go razem z wałem, to pewnie trzeba odpiąć korbowód. Pewnie trzeba oddać komplet do spasowania jakichś tulei. Chyba to dla mnie za skomplikowane. Trudno pewnie po weekendzie zawiozę do serwisu.
Dziękuję za odpowiedź, na razie dałem blok do tulejowania. Cena 150 zł u Pana Malickiego w Luboniu. Specjalista stwierdził, że tłok jest w dobrym stanie więc do wymiany tylko pierścienie i korbowód. Dam znać, jak się udała naprawa.
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Co polecisz, wymianę na drugi czy naprawę obecnego, jeszcze nie rozbierałem go ale coś chyba jest nie tak z korbowodem, są jakieś stuki. Z obrotami już doszedłem do ładu. Znalazłem używanego Briggsa za 1200 zł.
Odkręć koło magnesowe, misę i korbowód. Tłok wciśnij do samej góry i wał powinien dać się wyciągnąć. Sprawdź czy to nie krzywki lub zębatka na wałku się obraca.
Witam.Moj silnik po uderzeniu w wystajacy konar potrzebuje prostowania walu, i wymiany miski olejowej, ktora pekla.Mam jedno dosyc wazne pytanie i nie moge znalzezc na nie odpowiedzi, a mianowicie, jakim momentem ma byc dokrecona stopka korbowodu do walu? nie moglem znalezc nigdzie odpowiedzi na to pytanie.
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
korbowód briggs briggs stratton korbowód krzywy korbowód
lodówki bosch opinie termet wyświetlacza sharan skrzynka
nadajnik odbiornik 315mhz diora ws504
Firmware i MCU do QF001 UIS7862, radio K706, Android 12 (faktycznie 10), update i kompatybilność Błąd E63 w suszarce Bosch seria 4 - przyczyny i rozwiązania