Witam. Jeżeli jest korek, to nie jest bez obsługowy, a jezeli jest bez obsługowy, to nie może być korka. Bez obsługowy jest hermetyczny. Przeczytaj ten link, szczególnie ostatni akapit "Co z tego wynika" http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art...
Czy podczas ładowania akumulatora samochodowego powinienem ładować akumulator z otwartymi celami czy nie muszę otwierać tych korków. Korki akumulatora powinny mieć malutki otworek , względnie taką konstrukcję zakrętki która nie powodowała by szczelnosci celki akumulatorowej. Kazde ładowanie ( a szczegolnie tzw. szybkie ) powoduje powstawanie gazów...
Tam były akumulatory z odkręcanymi korkami. Teraz też niektóre mają. Jeżeli w Twoim ich brak , to ładujesz tak jakby były korki, prostownikiem automatycznym ( najlepiej ) .
Wygląda na to, że plastikowa osłona od big capa ,,odkleja się" od góry, to znak, że zakrętka wymaga wymiany. ,,Obieranie" może być również od spodu. Wymień też ten korek
To w zasadzie akumulator bezobsługowy. Korek służy jedynie do uzupełniania wody destylowanej. Kiedy czas ją uzupełnić? Będziesz o tym wiedzieć jak oczko zrobi się białe bo z elektrolitu ta woda odparuje. Miłego korzystania.
Nawet nie napisałeś jakiego typu jest akumulator i jakie są objawy jego usterki. Większość obecnie produkowanych akumulatorów nie posiada możliwości kontroli poziomu elektrolitu w celach bo korków nie ma.
Czy w akumulatorze kozak są korki?
Przy tak małym prądzie nie będzie się gotował, często nawet stosuje się 1/20 pojemności i nawet zostawienie akumulatora na 2 dni nic mu nie zrobi (nawet i tydzień, chociaż to już nie zalecane), za mały prąd jak na jego pojemność. Testowane wielokrotnie. To jest akumulator ołowiowy i nie jest tak wrażliwy na napięcie jak inne. Oczywiście nie jest to...
Ktoś te korki celowo zeszlifował nie wyjmując akumulatora z samochodu. Po co? To wie tylko autor pomysłu.
Obecna zima jest niezbyt przyjazna dla akumulatorów. Czy to jest już bardziej do wymiany czy tylko naładować i nic takiego ? "Obecna" zima to nie zima. 20, 30 lat temu... to były zimy, i auta jeździły ;-) Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz. Ważne jest, aby przy ładowaniu utrzymywać odpowiednie parametry - nie przekroczyć prądu, nie przekroczyć...
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
No jeszcze ważna sprawa przy tym radzieckim prostowniku wypada odkręcić korki akumulatora których w większości nowych akumulatorów nie masz albo utrudniony dostęp.
Yamaha virago 920 ma pomiar poziomu elektrolitu, jeden korek akumulatora ma elektrodę wędlową i jest bezpiśrednio podłączona do zestawu wskaźników LCD. Odłączenie/niski poziom powoduje zapalenie napisu BATT.
Miesiąc styczeń dał mi oszczędności 46kWh ale cały miesiąc moja instalacja nie pracowała (była wyłączona). Przykładowo dziś pracowała ale tylko zbierała na magazyn (zapewne jeszcze jutro a może i dłużej), bo będę montował kolumba więc muszę mieć pełny magazyn po korek :)
Ja zaś regenerowałem je przez dolanie wody destylowanej. Po zalaniu (prawie pod sam korek) akumulator ma stać jakieś 2-3 godziny, potem ma być na nowo sformatowany. Nadmiar elektrolitu sciągam strzykawką z igłą.
Nie mam korków w akumulatorze.
dokręć ten korek albo wymień oring na nim albo cały korek z podobnego akumulatora na złomie sobie wykręć i zmień i tyle
Przecież masz korki jak w zwykłym akumulatorze... zresztą jest to zwykły akumulator, tylko elektrolit uwięziony we włóknie szklanym.
Zakupiem akumulator Banner z serii Starting Bull...obsługowy-pod naklejką są korki do kontroli elektrolitu.
Nie ma potrzeby otwierania korków. To akumulator bezobsługowy.
Jeżeli korki mają otworki w akumulatorze to przeważnie w naszym klimacie zawsze wydziela on opary a ich ilość zależy od temperatury kwasu...
Jenox classic robił z korkami , ale po co ci te korki odkręcane, jeśli będzie potrzeba dolania wody to i tak już po akumulatorze jest do wymiany. I jeszcze Autopart ma korki.
Albo akumulator jest wybitnie kiepski, albo za krótko ładowałeś, albo jest jeszcze jedno, sprawdź poziom elektrolitu, jeśli jest to akumulator z 6 ma korkami.
plyn jest pod korek, zasilanie nie bo nowy akumulator I wyciągnij trochę tego płynu strzykawką, bo pod korek to jest za dużo. Ma być 3-4mm poniżej gwintu od korka.
Witam Mam pytanie co akumulatora żelowego, przez korek akumulatora widać że żel jest dość suchy i spękany, widać płyty, co prawda płyty otoczone są elektrolitem ale mimo wszystko są widoczne. Żel jest biały i jest około 7-8mm powyżej płyty. Każda cela jest identyczna. Czy to prawidłowe? Czy można coś z tym zrobić? Akumulatory to EXIDE ES650 i zamontowane...
Zainteresowałem się prostownikiem EST-305 12V 15A firmy Stef-Pol. W instrukcji jest napisane żeby przed rozpoczęciem ładowania odkręcić korki akumulatora i dolać wody destylowanej. JAKIE KORKI? Akumulator mam bezobsługowy... Producent nie wie że obsługowych akumulatorów do aut osobowych już prawie nie ma?
Już ci pisałem że to nie korek a zawór. Kiedyś akumulatory służyły długo bo raz na tydzień się do kościoła jeździło. A dzisiaj to nawet do sklepu który jest 50 m dalej trzeba auto odpalić. Inna sprawa że akumulator tej wielkości kosztował trochę ponad średnią krajową. Więc jak dzisiaj kupisz akumulator za 4000 zł to też ci potrzeba tyle samo. Ewentualnie...
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
Witaj. Ja tak miałem we fiacie sedici. Korek wlewowy do skrzyni na klucz kwadratowy się "objechał". Dospawałem kawałek śruby M10 z łbem na klucz 17. Śruba o twardości bodajże 10.9. Nic się nie stopiło ale spawałem punktowo elektrodą 2,5. Przyspawałem w 3 punktach, po każdym punkcie odczekałem do wystygnięcia. Spawanie sprawiło również że klej na którym...
W czerwcu 2019 kupiłem nowego Mitsubishi ASX. Ma wolnossącego benzyniaka bez wtrysku bezpośredniego, nie ma systemu start&stop a akumulator ma malutkiego Hitachi z odkręcanymi korkami!
co do stosowania antymonu w akumulatorach to nie stosuje się go w bezobsługowych, natomiast w tradycyjnych akumulatorach z korkami czyli głównie akumulatory do ciężarówek czy traktorów zawartość antymonu została obniżona poniżej 3,5%. Pozdrawiam
Jeżeli akumulator ma korki i można uzupełniać wodę jest jak najbardziej obsługowym, dlatego często spotykam się z pustymi bo od momentu zakupu nikt do niego nie zagląda sugerując się właśnie napisem bez obsługowy, a takimi są tylko klejone z oczkiem naładowania.P
Jak dla mnie to kwiecień 2008 rok. Wybicie pod korkiem 5 celi.
Akumulatory AGM wymagają specjalnego traktowanie tzn prąd ładowania etc... w samochodach te parametry są"kontrolowane" przez komputery , najprawdopodobniej akumulator padł na skutek nie właściwej eksploatacji. Probonuję wydłubać korki, w akumulatorze najprawdopodobniej jest sucho , nalać wody destylowanej, trochę odczekać, naładowac taki akumulator,...
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
Nie, nie to staruszek było sympatyczne. Ja mówiłem o tym płukaniu i ładowaniu, jakbyś się nudził. To się robiło w latach 80-tych, kiedy zdobycie nowego akumulatora, czy opon było jak wygrana w Totka. Wtedy akumulatory miały wykręcane korki. Ale wycinałem też otwór w pokrywie akumulatora jak zrobiła się przerwa w ołowianym mostku między celami. Otwór...
No jak z bakiem samochodu nie napełnianym pod korek. Będą działać ale krócej. Bierzesz pdf z danymi akumulatora litowo jonowego i sprawdzasz ile % energii będzie wepchnięte przy napięciu niższym niż 4.2V. Najlepiej znaleźć oznaczenie akumulatorów z baterii i ich charakterystyki. przypadkowy akumulator US18650VTC4 ma około 80% pojemności przy napięciu...
Te korki pod pokrywką w Excellu są zintegrowane z pokrywą jako jeden element. Każdego korka z osobna odkręcać nie można, ale można otworzyć wszystkie cele przez zdjęcie pokrywy razem z korkami. Jednak otwarcie cel wymaga odklejenia lub przecięcia naklejki na pokrywie - prawdopodobnie może to mieć wpływ na utratę gwarancji. Odkręcane pojedyncze korki...
Akumulatorów nie zalewa się pod korek tylko właśnie tak żeby dobrze były przykryte płyty (dobre 5mm ponad płyty).
Pewnie położył jakiś metal na klemach. Albo może odkręcił korek i sprawdzał poziom elektrolitu, przyświecając sobie zapalniczką (rok 1991, lokalizacja - ciemna piwnica, akumulator 120 Ah, 12V) miał człowiek szczęście że nie był tam sam. Ale teraz ciężko trafić akumulator z takimi korkami.
Nie martw sie bedzie ok tylko odkreć korki akumulatora pozdrawiam Jacek
https://obrazki.elektroda.pl/8381593900_... Witam. Mam wielką prośbę mianowicie mam taki akumulator kupiony w Grecji firmy BOHAI 57512 i chciałbym się dowiedzieć czy to jest akumulator obsługowy czy raczej bez obsługowy, mianowicie chciałbym sprawdzić czy poziom elektrolitu jest w nim prawidłowy i ewentualnie dolać wody destylowanej,...
Miałem taki akumulator, tylko bez korków. Wg instrukcji: Czarny akumulator nadaje się do użytku. Biały/żółty - akumulator na śmietnik, bo jest za mało elektrolitu, a nie uzupełnisz, bo to akumulator bezobsługowy. A na zdjęciu widać odkręcane korki.
Jeśli elektrolit wyciekł spoza otworu wlewowego, to akumulator należy wymienić. Jeśli zaś przez korek, a akumulator wart jest działań naprawczych, to należy go naładować i sprawdzić gęstość we wszystkich celach. Jeśli w danej celi gęstość różni się od gęstości w pozostałych pozostałych i jest inna niż instrukcyjna (najczęściej ok. 1,25 g/cm3) to należy...
wystrzeliła poduszka z siedzenia kierowcy No to ładna ta dziura. Jeśli poducha wystrzeliła felga popękała to jak najbardziej mogło to zaszkodzić pompie znajdującej się z przodu lewej podłużnicy, zobacz czy wystaje korek pod akumulatorem. Ja bym go puknął Najprostsze rzeczy czasem przynoszą pożądany skutek :) A bezpieczniki zobacz te na akumulatorze,...
są już alternatory pracujące na 15.6 lub 16.3V w osobówkach także.... aku ca-ca 16.2V Co to daje skoro napięcie gazowania akumulatorów wapniowych nie wzrosło :?: W takim układzie, powinno się stosować akumulatory Ca tylko z korkami.
Ładowanie prawidłowe 13,4V. Ładowanie nieprawidłowe . Jak to z tym jest, czy montując te korki i uzupełniając w razie potrzeby wodę destylowana przedłużę żywotność akumulatora czy to tylko mit? Mit...
Ładuj akumulator zamontowany w samochodzie .Nie zapomnij poluzować korków akumulatora jeśli takowe są w nim zabudowane.ładowanie prądem 1/10 pojemności akumulatora w czasie nie większym niż 10 godz.W trakcie ładowania uchyl maskę samochodu celem wentylacji zapobiegając korozji w przedziale silnikowym.Po naładowaniu najpierw odłącz prostownik od sieci...
sokoleokoo2 - na chwile obecną zasięg jest idealny do jazdy w miejskich korkach. Ale ciekawe jak żywotność akumulatora.
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Popuść korki akumulator ładuj tak długo aż wskazówka na amperomierzu opadnie do poziomu 0 A czyli tak jak na wyłączonym prostowniku
Witam. Wskazówka na amperomierzu w miarę doładowywania akumulatora powinna zbliżać się do 0, jak będzie w twoim prostowniku nie wiem. Całkowicie rozładowany akumulator ładuj małym prądem co najmniej 12 godzin, ja po odkręceniu korków zostawiam na całą noc i jest ok.
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
No wiesz, potrzebowałem samochodu, a akumulator musiałem naładować a do dyspozycji mam tylko ten prostownik. Ostatnio musiałem kupić wode destylowaną bo niestety nic nie było w korkach...
Według mnie pracuje Ci to prawidłowo 👍. Akumulatory naładowane po korek. Dodanie diod tutaj nic nie zmieni. To co zaznaczyłeś to ładowanie akumulatora, a więc jest to Absorb Charging Absorb Charging: obniża prąd ładowania (A DC) w celu zapewnienia optymalnego poziomu prądu ładowania dla wybranego typu akumulatora. Tryb ten jest utrzymywany od 1 do 12...
Kolego odkręć wszystkie korki akumulatora i zewrzyj rozrusznik na krótko,jeśli będzie gazować w którymś akumulatorze to do wymiany.Druga sprawa to słaby styk przewodów .Wyczuwalne ciepło na klemach lub przewodach świadczy o słabym styku.
Lata temu ładowałem akumulator, po naładowaniu zamiast odłączyć najpierw zasilanie ładowarki odłączyłem najpierw zasilanie od aku, poleciała iskra (korki akumulatora były odkręcone) i akumulator został rozerwany, na szczęście tylko popaliło mi ubranie.
Pewnie padł czujnik kąta skrętu (albo kabelki od niego). Wtedy sterownik nie widzi jak szybko kręcisz kierownicą i nie podnosi obrotów elektrycznej pompy wspomagania. Jak wolno kręcąc kierownica jest ok a przy szybkich ruchach stawia opór to masz ten problem. Najlepiej podłączyć pod VAG/VCDS i sprawdzić błędy ewentualnie odczyty modułu wspomagania....
To będzie dobre przed snem Opowieść z dwóch odcinków https://youtu.be/Y20Oyr3RlaI 20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Nie da się naładować 120%. Ale rada o dwudziestu minutach "zyciowo" nie jest głupia, w normalnych warunkach...
W Mutlu są korki i co to zmienia? :)
/sąsiadki mierzy (...) , robi ładne focie sąsiadki zapatrują na taki skutek Hmm, (at)vorlog Ty to potrafisz temat akumulatora sprowadzić do prawie pieleszy ;), - taki przerywnik w tej technicznej pogawędce a czemu nie. Oprócz mnie nikt się nie pokusi wyciąć naklejkę z korków akumulatora a może są już jakieś indukcyjne areometry?, hehehe Piszecie o...
Pamiętajmy że wykładnikiem naładowania jest gęstość elektrolitu a nie nasze pobożne życzenia. Wszystko fajnie, tylko jak w akumulatorze nie mamy korków i wszystko zaklejone to nam pozostają ...pobożne życzenia.
Zrub w korkach akumulatora małe dziurki i strzukawką wlej do keżdej celi troche wody destylowanej , pozaklejaj dziurki klejem i spróbuj go naładować .
Tylko, że tymi z Lidla nie nie zbudujesz gęstości elektrolitu (w rozsądnym czasie tj. mniej niż tydzień) w normalnym z korkami akumulatorze kwasowym, ładują do napięcia najwyżej 14.7V a czasem trzeba akumulator potraktować napięciem do 16.2V i wtedy taki stary prostownik jak znalazł. Swoja ładowarkę z Lidla model ULGD 5A musiałem przerobić aby wyżej...
Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle). Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza...
Tak jak wyżej, pomału ładować małym prądem i później rozładować np. żarówką i jeszcze raz naładować, to w wielu wypadkach pomaga na zasiarczony akumulator. Kwasu sie nigdy nie dolewa bo kwas nie odparuje, odparowuje tylko woda. Dbaj aby zawsze płyty były przykryte elektrolitem (tylko bez przesady, nie pod sam korek :) )
Ja mam wytoczone foremki czopów z metalu,oczywiście stożkowe,reszta czyli węgielek bez zmian tylko trzeba bardzo uważać ,korki odkręcone ,akumulator raczej nie po naładowaniu(sprawa wodoru).
Ale kto napisał że ten 8 letni akumulator był w jakikolwiek sposób regenerowany? On jest sprawny i odpala 20 letniego mondeo mk3 bez zająknięcia. Czy umycie i odkurzenie samochodu też klasyfikuje go jako produkt regenerowany? Wydruku nie mam jak zrobić bo tester mam bez drukarki. Wynik to aku sprawny. Dokładnych procentowych wartości nie podam bo robiłem...
Ale jesteś uparty! Pisałem Ci, że akumulator żelowy (to też jest kwasowy! - poczytaj) nie nadaje się do twojego motoru. Padnie bardzo szybko i będziesz musiał kupić nowy. Kup zwykły z korkami bez żadnych udziwnień!
Na każdym akumulatorze jest informacja o tym jakie jest jego napięcie pracy. Możesz również rozpoznać napięcie po tym ile ma korków akumulator: 6V ma trzy korki (cele) a 12V ma 6 korków Sprawdziłem w Google i chyba były dwie wersje na 12V i na 24V Na 24V w niektórych Ursusach są stosowane rozruszniki, tam są dwa akumulatory 12V i przełącznik 12/24 ale...
Coś ci kroi prąd z akumulatora i trzeba teraz ustalić, co a nie dywagować nad korkami akumulatora. 120-140mA za dużo, sprawdź radio,oświetlenie bagażnika,alarm. Trzeba szukać nas czuja, nie ma typowej usterki w tym przypadku
Mocowanie akumulatora w Corsa B za całokształt: -akumulator zamocowany na podszybiu nad którym są kratki przez które się leje woda spłukując z akumulatora kwas co powoduje silną korozję pod akumulatorem. -dostęp do korków w akumulatorze blokuje plastikowa kratka podszybia której zdemontowanie i ponowny montaż trwa dobre kilka minut. -śruba mocująca...
Mostki to jest kolejny jakiś głupi wymysł, cele w normalnych akumulatorach są od siebie odizolowane plastikiem nie mają możliwości się połączyć, nalanie za dużo wody spowoduje jej wylanie przez korek w czasie ładowania.
jeszcze inny własnej konstrukcji ze sterowaniem tyrystorowym z regulacją i stabilizacją napięcia i ograniczeniem prądu. I tym ostatnim, oraz zasilaczem warsztatowym naładuję pojedynczą celę. Tak dokładnie można - robiłem testy DC-DC back boos coverter'em i tez mozna. Równoległe mierzyłem miernikiem prad i napięcie ładowanych ogniw i udawało się pobudzić...
No wlasnie tak myslalem, ale probowalem podwazac delikatnie i nie idzie. Trzeba na brutala:| Moze ktos wie czy nie uszkodze tego dziadostwa.. To sa chyba tak zwane akumulatory bezobslugowe ktore maja te korki zabudowane. Bo sa jeszcze takie, ktore sa calkowicie hermetyczne. I pytanie: czy te "pol-bezobslugowe" mozna ladowac bezodkrecania korkow.. Ostatni...
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
W tym prostowniku jest amperomierz i pokazuje jakim prądem jest ładowany akumulator a czas jaki potrzebuje do pełnego naładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Im bardziej będzie naładowany akumulator to wskazówka amperomierza będzie bliżej zera. Ten prostownik zapewne ma napięcie końcowe w okolicy 16,4 V więc jak masz korki w akumulatorze...
Na razie olej zostaw w spokoju, przecież do przodu jedzie. Na początek sprawdź akumulator (na płycie zaworowej) biegu wstecznego (częsta przyczyna). Drut zabezpieczający korek uszczelniający lubi pękać i zaczynają się problemy z biegiem wstecznym.
Układ elektryczny lampki nie różni się od układu latarek masowo sprzedawanych na każdym pchlim targu. Tam także nie zaleca się włączania podczas ładowania, i trzeba przyznać, że to mądrze wymyślony zapis. Chińczyk dobrze wie, że ładowanie akumulatora kwasowego bez żadnego nadzoru szybko doprowadzi do jego uszkodzenia przez odparowanie części lotnych...
Jeśli to akumulator kwasowy to MUSI mieć korki, są one najczęściej schowane pod pokrywką. Jeśli to akumulator żelowy to korków nie znajdziesz. Nieprawda, każdy akumulator żelowy również ma gumowe korki... :cry: Rzecz w tym, iż są one często (b. starannie) zasłonięte elementem obudowy.
Pierwsze pytanie - akumulator ma napięcie znamionowe 6 czy 12 V? Jaką pojemność znamionową ma akumulator? Akumulator jest z korkami i ma właściwy poziom elektrolitu, czy to wariant bezobsługowy? Ładowarkę "z Lidla" kolega przetestuje na sprawnym samochodowym akumulatorze o znacznej pojemności znamionowej, tj. 45 do 60 Ah. Generalnie im więcej kolega...
Witam, w tamtym roku kupiłem nowy żelowy akumulator do motocykla 12V 7AH, ładowałem go raz po kupnie. Od tamtego czasu leżał nie używany, nie sprawdziłem prądu, podłączyłem to pod ładowarkę która była do niego dołączona. Po 5 minutach wystrzelił jeden korek po 5ciu kolejnych drugi. Czy on się jeszcze nadaje do użytku? Nie ma osłony która zakrywala te...
Spytam z przekorą, a jak się ma przepis, pozwalający na pracę silnika pojazdu nie dłużej niż minutę na postoju ` poza terenem zabudowanym może chodzić aż mu się skończy paliwo . Wtrysk, jest to czterosuw. spokojnie raz w miesiącu, przy gaźniku nieraz częściej ze względu na wyparowanie paliwa z gaźnika i tworzenie się osadów(gaźnik potrafi zarosnąć),...
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Masz 2 zaworki w okolicach akumulatora. Odkręć korek na jednym z nich i wciśnij zawór cienkim płaskim śrubokrętem. Jak wyleci odparowany czynnik pod ciśnieniem i poczujesz zimno na ręku to jest czynnik w układzie i prawdopodobnie tyle wystarczy aby układ ruszył. Jak tak jest to spróbuj na krótko odpalić sprężarkę ale nie w przeciwnym wypadku...
Nie wszyscy chyba dobrze czytaja. Ładuje takim prądem bo to prąd z panela fotowoltaicznego. Nie mam prostownika niestety. Wrzucilbym go do auta ale pewnie nie przekręci przy napięciu poniżej 11v. Natomiast nie napisałem wyżej ważnej rzeczy jakim jest to iż akumulator nie jest AGM a obsługowy. Ale czy to znaczy że mam mu do ładowania odkręcić wszystkie...
futura wybuchła , wysadziło korek (wziernik w akumulatorze ) i dość pokaźnie został wybulony na boku. Elektrolit uległ rozbryznięciu wszędzie Tak Vodiczka tylko nie wiadomo czy eksplodował wodór z tlenem czy tylko gwałtowny wzrost ciśnienia wyrwał oczko i rozpęczył obudowę . Raczej to drugie , bo wątpię aby nastąpiła eksplozja wodoru we wnętrzu akumulatora...
Stał naładowany po wymianie elektrolitu drobnym ładowaniu od marca i efekt. Ma obecnie 1,210 g/cm³ 12,09V -klasyczny trup w/g mnie nie mierząc dalej pod obciążeniem, obstawiam jego sprawność na 50-60%. Więc wymiana elektrolitu i wstawienie korków w tym akumulatorze nic nie dała. Na wymianę elektrolitu i korki szkoda nafty przy tych bez obsługowych jak...
Witam serdecznie, czy akumulator EXIDE Classic EC551 wymaga uzupełniania elektrolitu? Pytam bo nie widać korków, ale akumulator nie ma też "zielonego oczka". Jeśli należy kontrolować i uzupełniać poziom elektrolitu, to jak należy dostać się do korków? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Grzegorz.
Kolego kris2 - na pytanie czy w czasie ładowania akumulatora odkręcać korki, odpowiem pytaniem - czy w samochodzie jak alternator ładuje akumulator korki są odkręcone?. Czym się różni ładowanie prostownikiem od ładowania alternatorem (prądnicą)? - tylko tym, że alternator ładuje przy stałej wartości napięcia 14.2-14.4V przy którym nie powinno dochodzić...
Co za temat. Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?) Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra? Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić. Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to...
Akumulatory z zakręcanymi korkami, też miały w korkach odpowietrzenie. Ja swoje akumulatory z tego powodu ładowałem zawsze bez odkręcania korków i odpinaniu akumulatora od instalacji w samochodzie. Ale też mam prostownik (bez automatyki - moja konstrukcja), którym mogę bez obawy przeładowania ładować akumulator nawet przez tydzień i który najczęściej...
Kable sprawne bo podmieniałem na drugie jeśli chodzi o te odpalanie też tak robiłem a z akumulatorami jest nie tak bo po ładowaniu niby jest prąd a gdy spróbuję zakręcić to napięcie tak spada że klakson nawet nie działa a podczas ładowania akumulatorów odkręciłem korki to w dwóch celach ciecz nawet nie bombelkowała jak w innych więc obstawiam że akumulatory...
Jak wygląda sprawa korków w akumulatorze bezobsługowym ? Podobno w są ale nie wiem czy we wszystkich
Gotowców zwrotnic aktywnych jest cała masa, poza tym zdecyduj się najpierw na końcówkę mocy. Często w datasheet'ach do powyższych są przykłady. Wrzuć sobie też w google hasło TL072 lub TL074 i zwrotnica (lub crossover) i przełącz na google grafika to ci wyskoczą tysiące schematów. Tl072 to taki niskoszumny podwójny wzmacniacz operacyjny, a TL074 to...
To dokładnie takie zastosowanie jak moje natomiast na ten moment mam jeden solar 55v 1.2a z regulatorem PWM Te 55v to jest napięcie przy pełnym słońcu bez obciążenia? Jeżeli tak, to moim zdaniem niezbyt szczęśliwie dobrany panel pod względem napięcia - za wysokie napięcie, a tym samym mały prąd jaki daje panel. Ja mam takie panele Model: AMS-10 Maximum...
Ja się spotkałem z takim rozwiązaniem, z czujnikiem poziomu elektrolitu w akumulatrorze. motocyklu import japonia. Akumulator miał specjalny korek z czujnikiem. Jaki jest sens tego pomiaru w jednej celi tego niestety nie wiem ;) A twoim przypadku jeżeli ładowanie jest OK to bym się nie przejmował. Wrzuć zdjęcie kontrolki jak możesz.
http://obrazki.elektroda.pl/9824916400_1... Witam, Korzystając z ostatnich wolnych dni przed studiami chciałbym zaprezentować moją ostatnią konstrukcję. Jest to mały przenośny barometr. Konstrukcja powstała na potrzeby osoby wrażliwej na zmiany ciśnienia oraz spełnia jej wymagania tzn. mały rozmiar( 20x40x9mm) oraz co się z tym wiąże...
Tak gdzieś czytałem że naładowany w 100% akumulator zamarza sporo poniżej -40, a w naładowany w 25% przy -9 stopniach. A te korki rekombinacyjne zakłada się na każdą celę? Jak np. mam 8 akumulatorów i po 3 cele w każdym to potrzebuję 24 korki rekombinacyjne? Jak wygląda sprawa szkodliwości oparów w przypadku ładowania akumulatorów AGM lub kwasowych...
Jeśli pojazd nie będzie przez dłuższy czas używany, a parkowany jest w pomieszczeniu nieogrzewanym należy akumulator wymontować i przechowywać go w w pomieszczeniu o plusowej temperaturze. Fachowcy zalecają podładowywać akumulator np. raz na miesiąc, sprawdzoną i odpowiednią ładowarką do posiadanego akumulatora. Korki cel akumulatora podczas ładowania...
akumulator korek korek parownicy odpływ korek
detektor iskrzenia odpowietrzy rozdzielacz defro wentylatory
Xerox WC6605 – gorąca obudowa pod skanerem w trybie uśpienia, fuser grzeje Schemat instalacji elektrycznej Techlife X7 – gdzie znaleźć dokumentację skutera elektrycznego