gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Oczywiście wszystko dobrze odpowietrzy się tylko wtedy, jeśli korek zbiornika wyrównawczego działa poprawnie (zawór jest sprawny). Poprawnie działający korek zbiorniczka płynu chłodniczego jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli nie masz pewności co do stanu tej części, to odpowietrzenie trzeba będzie korygować...
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
ale na otwartym zbiorniku gazujac nie wyrzuca plynu.. Na początek... Wymień korek na nowy.
Typowo jest tak spaliny idą do zbiornika ciśnienie rośnie i poziom się podnosi (w zbirniku). Jak ciśnienie przekroczy 0,7 -0,9 bara korek upuszcza je. Teraz w zależności od ilości płynu w zbiorniczku albo spaliny parę albo płyn. Po zatrzymaniu układ ma czas się odpowietrzyć i poziom spada. Płyn ze zbiornika wywala tędy. https://obrazki.elektroda.pl/4215294600_...
Do scani zamontowałem nową sprężarkę powietrza bo ponoć w 98% takich objawów to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisałem , płyn chłodniczy bardzo szybko krąży przewodami przelewowymi w głowicach (zamontowałem bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej słabiej i trzeciej jeszcze słabiej,reszta głowic praktycznie woda stoi.Szybkie krążenie...
Witam, mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Posiadam Audi A3 z silnikiem 1.6, 101 KM (produkcja - 1999 rok). Co 2-3 dni muszę dolewać do zbiornika wyrównawczego płyn, przejadę kilkadziesiąt kilometrów i włańcza mi się kontrolka od chłodzenia. Byłem u mechanika, poradził bym wymienił korek od zbiornika wyrównawczego, powiedział że w zbiorniku...
Witam też ma podobny problem wiec tak. Wszystko było ok do pewnego momentu. Wczoraj przejechałem 50km i otworzyłem maskę i odkręciłem na pracującym silniku korek od płyny chłodniczego poszło ciśnienie i woda znikła, po chwili na zegarze dochodziło do 100 stopni nie przejmowałem się tym. Podczas jazdy z powrotem temperatura wróciła do 90 stopni gdy dotarłem...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Witam ! Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do...
Co za problemem było dać ciśnienie di zbiornika i otworami po wtruskiwaczach patrzeć gdzie mokro sie robi ... Dodatkowo sprawdzić korek przy jakim cisnieniu sie otwiera... Ktos tutaj bogaty jest.
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Dzień dobry Master II 2.5 80 kw W samochodzie ubywało płynu chłodniczego i kopcił, nieszczelność wykluczono bo po umyciu silnika robieniu ciśnienie nigdzie nic sie nie pokazywało - 100% Korek Z Oleju czysty Dodatkowo jak wspomniałem samochód kopcił. W układzie nie robiło sie ciśnienie A w samochodzie nie EGR- chyba od nowości- głowica jest zaślepiona...
Ciężko będzie coś tu napisać - ma być wlane pod ciśnieniem (vacum) - i dalej rozmawiać i to na odległość , zalewalismy kiedyś w ten sposob bulgotalo w nagrzewnicy itp (ierwsze auto/) teraz nawet na drodze- napelniamy podcisnieniowo. Masz termostaty u góry i w chłodnicy powietrza dwa małe, Masz czujnik ciśnienia płynu w chłodnicy na dole?nie pamiętam...
Mam dość nietypowe pytanie odnośnie Boxer-a 2.2 2013. Miałem uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego spowodowało to wyrwanie węża dolnego chłodnicy. Po wymianie korka i węża, ze wzrostem temperatury robią się twarde węże, korek słychać jak upuszcza nadmiar ciśnienia. Co mnie najbardziej zastanawia ... ze wzrostem temperatury objętość płynu spada...
O 6 rano z pracy jakoś dostałem się do auta na mieście, w zbiorniku pusto jak na saharze, dolałem płynu jak trzeba i ruszyłem, za jakieś 3km zatrzymałem się na stacji żeby sprawdzić poziom, ubyło sporo....dolałem, jechałem dalej, za jakieś 3-4km znów się zatrzymałem i znów dolałem, już strach w oczach że nie dojadę do domu,dolałem ostatni raz i jakoś...
Wiecie Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać....
Samochód: Citroen C4 2014 Hatchback Silnik: HDI 1.6 92KM (68kW), pojemność silnika 1560cm^3 Problem : Płyn chłodniczy znika do zera. Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie (filmik nr. 1) i płyn minimalnie sie podnosi. Po dolaniu między min-max (do zgrzewu), jeździe 30 minutowej, znowu gdzieś ubywa i znika. Po czwartym...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Syczy z korka zbiorniczka no to jest nieszczelny, a syczy bo ciśnienie się robi, jak by korek był szczelny to by węże twarde były aż by coś strzeliło (wąż, chłodnica, nagrzewnica, uszczelniacz pompy wodnej...) więc pewnie ktoś wyjął sprężynkę z zaworka w korku żeby jeszcze pojeździć i pewnie sprzedał Ci to auto Dla mnie jasna sprawa - uszczelka pod...
Okazało się że chłodnica od dołu miała nieszczelność, wymieniłem na nową jednak ubytek płynu nadal jest. Czuć nawet zapach płynu jak silnik dobrze rozgrzany. Od dołu widać na trójniku od połączenia wody z LPG że "poci się" oraz dużo brudy pod pompą wody tylko czy to jakiś olej czy faktycznie pompa wody puszcza ? Zdjęcia w załącznikach. Mechanik powiedział...
Zbiornik powinnien być zamontowany w najwyższym miejscu, aby nie było problemu z odpowietrzeniem i znajdujących się poduszek powietrza w układzie chłodzenia. Układ powinien być szczelny, w szczególności korek od chłodnicy. Zalecane jest zalanie układu płynem - mniejsza temperatura wrzenia powoduje mniejsze ciśnienie w układzie w przypadku podwyższonej...
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym. To jest typowy objaw nieszczelnego zaworka (otwiera się przy zbyt małym ciśnieniu) Jeżdżąc po mieście płyn szybciej się nagrzewa, ciśnienie wzrasta i para uchodzi przez zaworek.
Odkręć OSTROŻNIE po jeździe korek zbiorniczka wyrównawczego i spuść ciśnienie z układu. Zobacz po jakimś czasie jak odpali. Biały gęsty dym sugeruje dostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów.
Witam. Posiadam Mazdę 323. Gdy ją zapale, pochodzi chwilę robi się ciśnienie na wężach od chłodzenia i płyn wyrzuca na zbiorniczek wyrównawczy. Głowica była planowana dwa razy. Uszczelka trzy razy była wymieniana. Ostatni raz gdy wymieniłem uszczelkę pod głowicą to samochód pochodził chwile i zgasiłem go, żeby dolać płynu. Dolałem płyn i zapaliłem znowu...
Witam. Wczoraj zrobiłem Nissanem Primera ok 30 km. Dziś odkręcając korek od płynu chłodniczego zauważyłem ze było lekkie ciśnienie w układzie i płyn był dziwnie spieniony. Podrzuci mi ktoś pomysł co to może być??? Z góry bardzo dziękuję;)
Problem dotyczy wycieku płynu chłodniczego z matiza . Zaczęło się od tego ze wyciekał lekko płyn więc uszczelniłem korek .Było dobrze do czasu . Potem przestał mi grzać więc wymieniałem Termostat. Wymieniłem potem zbiornik wyrównawczy bo stwierdziłem ze gwint był zjechany ;p .A teraz wycieka mi płyn bo robi się takie ciśnienie ze płyn podchodzi pod...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Po rozgrzaniu bardzo mocno bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym (wydaje mi się że bąble lecą z dolnego węża - grubego), strasznie szaleje poziom płynu chłodniczego - raz max, za chwile zapala się kontrolka o niskim stanie. Po dwóch dniach stania, na zupełnie zimnym silniku, cały czas jest wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (podczas odkręcania jest...
Jeżeli jesteś w 100% pewien , że płyn nie ucieka przez nie dokręcone złączki itp. to opiszę swój przypadek Ubywało mi płynu. Najpierw ok 0,2 l na 1000km potem więcej aż do 1l na 100-200km. Sprawdziłem dosłownie wszystko. Od złączek , węży aż do ciśnienia na poszczególnych garach. Wymieniłem korek z zaworem w zbiorniczku i nic. Ale zaobserwowałem ciekawy...
Dziwne, że w krótkim okresie czasu "zniknęło" tyle płynu. Jak by ubywało to jeszcze bym rozumiał i szukał nieszczelności. Ale tak to już głupi zupełnie jestem. Może macie jakieś sugestie czego szukać, gdzie i jak? Teraz upały i różne "dziwne" rzeczy się dzieją. W Stilo mojej ślubnej wyciekł cały płyn. Na szczęście miałem z górki pod dom i dojechałem...
To nie powód do paniki. Raczej normalny objaw. Ciśnienie w układzie rośnie wraz z temperaturą płynu (rozszerzanie cieczy), pęcznieją przewody elastyczne itp. a w samym zbiorniczku zbiera się ciśnienie powietrza - innymi słowy, otwierając korek uwalniasz sprężone powietrze więc i zmienia się poziom płynu w zbiorniczku. Dla spokojności możesz wymienić...
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Zainteresuj się korkiem w zbiorniku. Objawy przy otwieraniu gorącego układu są ok. Tam powinno być ciśnienie ok 1 bara. Dokładna informacja na korku lub w dokumentacji. Może się okazać że okazjonalnie korek robi psikusa.
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Właśnie nic się nie dzieje wszystko jest ok.. tylko mi chodzi o ten wskaźnik Dodano po 8 Witam Panowie rozmawiałem z mechanikiem od bmw.Umówiłem się profilaktycznie za 3 tyg na sprawdzenie tego.Powiedziałem co się dzieje koleś powiedział odpowietrzenie układu w e46 to kwestia 15minut.Ja mówię ogrzewanie działa poprawnie,płynu nie wywala,temperatura...
A czy to prawda jak odkręci się korek od wlewu oleju na odpalonym silniku i chlapie olejem tzn że jest coś nie tak? I jak jest odkręcony korek to się przykłada rękę i jeżeli wciąga powietrze to jest wtedy ok? I czy po dłuższej pracy na odkręconym korku to powinien silnik sam zgasnąć czy powinien chodzić ? - Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem...
Ale ucieka mu do pewnego poziomu gdzie jest pewnie dziura i potem trzyma poziom . Takie coś się szuka na zimnym silniku nabijając ciśnienie w układ tak około pół bara i wychodzą wszelkie nieszczelności . Trzeba tylko jakiś korek zbiorniczka poświęcić do wprawienia zaworka z koła samochodowego . Jeszcze prościej . Nalać płynu do wymaganego poziomu ....
regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą...
Sprawdziłem. Trochę to trwało ale jest. Zrobiłem tak - po nagrzaniu silnika do 90 stopni (tak przynajmniej pokazywał wskaźnik) odkręciłem korek i spuściłem ciśnienie z układu chłodzenia. Ku mojemu zdziwieniu poziom płynu chłodniczego bardzo się podniósł - jakieś 3cm ponad max, a potem powoli opadł do maxa. Potem przejechałem jakieś 12km i ciśnienie...
Witam ,wychodzi wg mnie że to nie uszczelka pod głowicą.Sprawdziłem ciśnienie w układzie chłodzącym i było około 1 do 1,5 bara,zrobiłem też test na zawartość co2 w płynie chłodniczym i nic nie wykazał.Wymieniłem zbiornik wyrównawczy ,po jednym dniu jazdy jak nalałem płynu na maxa pod korek to po zatrzymaniu był poniżej kreski minimum ale jak odkręciłem...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Te mechaniki to jakieś ciule... Raczej jak podstawisz karton pod auto w garażu to nic się nie dowiesz. Jak silnik pracuje to wtedy jest ciśnienie w wężach i może wtedy coś uciekać kropelkami. -Na włączonym silniku odkręć korek od chłodnicy, zatkaj ręką, przytrzymaj i puść. Jak będzie ciśnienie to może być uszczelka pod głowicą. -Na rozgrzanym silniku...
Korek powinien upuścić ciśnienie przy 120 KPa. W warunkach domowych ciężko będzie pewnie sprawdzić. Ja poszedłem na ryzyko i kupiłem nowy, zwłaszcza, że oryginał Motorcraft nie jest drogi... Jeżeli masz korek o symbolu 98BB-8100-AA lub zastępujący go 98BB-8100-AB to jest to wydatek ok 40 PLN. Sprawdź jeszcze drożność tej cienkiej rurki- która łączy...
Witam koledzy. Niedawno poruszyłem mojego staruszka po prawie 3 letnim postoju w garażu. Opel astra f 1.4 gl. Jedyne co przez ten czas go spotykało to jazda na wymianę oleju, oraz przeglądy. Teraz muszę go używać częściej. Po zrobieniu około 100km zaskoczyło mnie, że obok lewego koła mam rozpryśnięty na chodniku jakiś płyn (niczym prysznicem). Po otworzeniu...
Witam! Jeśli na uruchomionym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i będzie tam "bulgotać", i uchodzić ciśnienie (UWAGA: może być gorące), a po zgaszeniu silnika powyższe ustanie, to masz albo uszczelkę pod głowicą do wymiany, albo głowica (bardziej stawiam na uszczelkę). Może być też przyczyną termostat (Zablokował się), ale wtedy...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
objawy które wymienił jedrek59 u mnie nie występują więc mam nadzieje ze to "tylko" nagrzewnica..... Płyn nie ma zapachu spalin przewody sa ciepłe i miekkie a odkręcajac korek zbiorniczka wyrównawczego po dluzszej jezdzie słysze tylko schodzące ciśnienie i wtedy czasami sie zapieni ale nic nie wyrzuca. dopiero w czwartek bede mial czas sprawdzić ta...
Witam ! Mam problem z A160 CDI a dokładnie z płynem chłodniczym którego ubywa. Na trasie 400km - 1,5 litra. - Olej idealnie czysty (jak na CDI) - Brak mleka na bagnecie i pod korkiem - Utrzymuje się ciśnienie w układzie (syknięcie ze zbiorniczka wyrównawczego) - Nie podnosi się stan oleju - Brak widocznych wycieków - Brak kopcenia (czarnego ani siwego)...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Nie, ale zawór ma 3 węże, przełącza między nimi obieg cieczy. Przy zdechłym zaworze, ten "mój" stał z syfem w środku, jeden grzybek już odpadł, w więcej nie wnikałem... Przy jakimś tam przelocie w zaworze, pompa wody przy 600obr pcha sobie w niego na luzie, od niechcenia, pcha tyle ile może, a dziurka może być niewielka - nagrzewnica to duży opór dla...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Nie jestem mechanikiem samochodowym, więc układy chłodzenia znam tylko w tych samochodach z którymi miałem do czynienia. Z opisu wnioskuję, że zbiornik pracuje jako ciśnieniowy. Opisany problem jest podobny do tego który występuje w mojej megance. czy nie szczelny korek od płynu w zbiorniczku moze byc przyczyna ubytku płynu? W korku są dwa zaworki -...
Witam! Posiadam w/w VW golfa i mam z nim duży problem jeśli chodzi o chłodzenie silnika. Pojazd został zakupiony w marcu tego roku. Na początku zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego podczas jazdy. Okazało się, że wyrzuca płyn dolnym przewodem chłodnicy. Poprawiłem opaskę, przestało ciec natomiast zaczęło się robić bardzo duże ciśnienie w przewodach...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
trzecia możliwość zapowietrzony układ,czwarta brak ciśnienia w układzie bo np.otwiera korek na gorącym lub brak w nim oringu uszczelniającego.
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Czyli masz powoli otwierać korek płynu chłodniczego, bo tam jest ciśnienie w układzie . Koniecznie rób to na zimnym silniku !!!
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Witam. Problem z opel vivaro 1.6 2018r. Autko ma przebiegu 395tys. Problemem jest to że przy dodaniu gazu w zbiorniczku sporo ubywa płynu chłodniczego. Gdy odpuszczę gaz wraca. Po przejechaniu 200km płynu w zbiorniczku juz nie ma. Ale jak odkręcę korek ucieknie cisnienie to plyn wraca. Ale nie tyle co go było. Ktoś może przerabiał ten temat? Dzięki...
Witam odkręć korek płynu chłodniczego i sprawdż czy nie ma ubytków płynu tylko na wyłączonym silniku rzebyś się nie poparzył płynem bo robi się ciśnienie.Jeśli płynu jest poniżej stanu masz spalanie wody w wraz z paliwem .Przyczyna nieszczelność na uszczelce pod głowicą ,ewentualnie są przypadki mikro peknięć głowicy i płyn dostaje się na tłoki. Hill...
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Za dużo pieniędzy, silnik chcesz sobie rozwalić? Korek ma być szczelnie zamknięty i tyle. Najgorsze co można zrobić to odkręcić korek na rozgrzanym silniku, nagły spadek ciśnienia obniża temperaturę wrzenia.
Układ pracuje w określonym ciśnieniu i widocznie stary korek "przepuszczał" i stąd były braki płynu Jeszcze nie widziałem SPRAWNEGO układu chłodniczego który przepuszczałby ciecz chłodzącą przez korek. Korek poto posiada "zaworek" ponieważ układ chłodniczy pracuje w nadciśnieniu a "zaworek" upuszcza ewentualne zbyt wysokcie nadiśnienie.
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Wepnij manometr w układ i zmierz ciśnienie przy jakim otwiera się korek.
Nie, tutaj napewno nikt Cię nie zapewni o usterce, bo nikt o zdrowych zmysłach nie widząc wozu, nie sprawdzając kilku elementów nie wyda opinii o uszkodzeniu uszczelki. Uszkodzona może być głowica, blok, uszczelka pod głowicą, pompy wody, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, korek zbiornika. Jest wiele potencjalnych usterek. Koszty wymiany uszczelki...
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego. czyli wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego a jak to nie może to pompę wody ?
Korek jest raczej w porządku jak auto po zgaszeniu postoi trochę i odkręcam korek to schodzi ciśnienie, jest szczelny uszczelka w porządku.
Prawdopodobnie... korek nieszczelny a konkretnie zaworek utrzymujący ciśnienie w układzie chłodzenia. Po zakonczonej jeżdzie odczekaj chwilę i ostrożnie poluzuj korek - powinno "syczeć".
jak to cisnienie otwarcia?? chodzi wam o cisnienie na cylindrach?? To co trzeba tylko nowy korek kupic i bedzie ok??
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Grzeje elegancko , obieg jest bo powrotnym wężykiem z chłodnicy po odpaleniu bardzo ładnie leci płyn więc układ działa pompa wody też działa . Po rozgrzaniu silnika obydwa króćce od nagrzewnicy gorące . Dla testów poluzowałem delikatnie korek od zbiorniczka i wydaje mi się że jest lepiej . Jest taka opcja żeby nowy korek z serwisu był do bani? Może...
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Prawdopodobnie korek masz do wymiany. Nie upuszcza ciśnienia i płyn zostaje wypychany do pewnego momentu
Wiadomo z czego cieknie? Spod korka zbiornika? Czy korek był wymieniany? Czy wskazówka temperatury pokazuje więcej niż 90? Czy problem jest zawsze? Przydałoby się zmierzyć ciśnienie w układzie w czasie występowania usterki.
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
otworzyłeś duży obieg ,silnik będzie nie dogrzany wzrośnie zużycie paliwa i zlikwidowałeś tym sposobem ciśnienie w bloku silnika ,a u ciebie napewno uszczelka do wymiany i jesli samochód ci jeszcze służy to warto ją wymienić
Witam Wszystkich serdecznie. Mam na imię Jarek.Posiadam VW T4 2,4D Multivan z klimatyzacja.Od pewnego czasu mam problem z płynem chłodniczym,muszę kilka razy w tygodniu dolewać płynu.Wymieniłem już chłodnice,zbiorniczek wyrównawczy.Szukam ciągle gdzie jest wyciek i nic.Jeden z węży na dole jest mokry ale gdzie to leci nie widać.Rano jak wstaje to zawsze...
Tak, pompa wymieniona. Właśnie odpaliłem auto i zapaliła się czerwona kontrolka chłodnicy, sprawdziłem poziom płynu, zbiorniczek był pusty więc dolałem płynu, po przejechaniu kilku kilometrów sprawdziłem zbiorniczek, poziom płynu na takim samym poziomie jak po dolaniu. Odkręcam korek, zbiorniczek automatycznie wypełnia się płynem i zaczyna się przelewać,...
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
korek chłodniczego ciśnienie środka chłodniczego ciśnienie płynu chłodniczego
oporność głośnik zmiana czasu letni zimowy blokowa video
kontroler napięcia zmiennego marantz pm6010
Silikon Wartung - Konserwacja Bieżni Kettler Komunikat "Silikon Wartung" na bieżni Kettler - co oznacza?