Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Ciśnienie płynu chłodniczego. Sprawdź wtyczkę czy nie uszkodzona, przewod elektryczny lub wymiana czujnika najprawdopodobnie.
należałoby zacząc od korka... Witam Tak już przy wymianie na wiadomo jaki, kolega sprawdzi czy w zbiorniku wyrównawczym płyn nie bom belkuje i drugi sprawdzian dosyć nie miły, nadstawić dłoń do rury wydechowej i smakowo ocenić skroploną ciecz na dłoni.
Uszczelka pod głowicą.Dymi na niebiesko?
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Z chłodnicy do zbiornika płynie. I na pewno płynie jeżeli masz 90 stopni i auto się nie grzeje oraz nie wzrasta nadmiernie ciśnienie.
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Witam Mam taki problem. W zbiorniczku płynu chłodniczego robi się ciśnienie a temperatura silnika dochodzi nawet lekko powyżej 100 stopni. Minimalnie ubywa też płynu. Czy to na 100% uszczelka pod głowicą? Wycieków nie widać. Jeśli tak to jakich kosztów mogę się spodziewać? BMW E60 530i 2008r Silnik to N53B30 272KM Tak, wiem że to lipny silnik.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
Nic nie odsysaj, w korku masz zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w czasie pracy.
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować Są. i właśnie tak to działa, jak opisujesz. palą się wszystkie kontrolki na desce Sprawdzałeś, czy gasną po odpaleniu silnika? Akumulator, ciśnienie...
a to tylko na niskich obrotach, by ciśnienie budowało?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Lewy- temperatura oleju w silniku Prawy - temperatura wody Górny - poziom paliwa Dolny - napięcie ładowania Środkowy - ciśnienie oleju w silniku
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Witam, Citroen XANTIA 1.8 16V, 1996r. Auto się grzeje + jest wysokie ciśnienie płynu chłodniczego. Otwarcie korka (nawet na zimnym silniku łączy się z wybuchem płynu. Kiedy odkręcam odpowietrznik (ten przed nagrzewnicą) jest tylko delikatne syczenie i nic więcej. Ciśnienie na korku pozostaje bez zmian. Termostat sprawdzony. Korek zamówiony nowy - będzie...
A pompa sprawna? Ciśnienie przy większych obrotach robi?
Ja na razie obstawiam teorię że nie da się zregenerować głowicy. Trzeba kupić "sprawną" używaną lub nową. Wtedy po za grzaniu nie będzie puszczać płynu chłodniczego do cylindra powodując wypadania zapłonu. Twoja teoria jest słuszna. Mechanik z serwisu powiedział mi ,że tych głowic się nie regeneruje(szkoda ,że dowiedziałem się o tym po remoncie silnika)....
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
No i jak ten problem został rozwiązany? Mam od kilku dni to samo w swoim aucie. Proszę o poradę.
Masz rację, lecz Mercedes, DAF, MAN i inni też tego nie przewidywali, że kawitacja bloku powali im prognozy. Przewidują natomiast wymianę bloku, głowicy na nowe. Wyjmij z portfela kilkadziesiąt tysięcy, bo tak przewidział producent. DAF i MAN mają tuleje nadwymiarowe, w takich przypadkach opracowali procedurę naprawczą przez frezowanie gniazd bloku...
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
Termostaty wymienione chociaż oryginalne są dobre. Dodałem płyn i minutę po odpaleniu silnika po odkręceniu korka już delikatnie woda ucieka a po 10 minutach jak odkręciłem korek to już mocno leciało i było słychać jak ciśnienie wypycha płyn chłodniczy Dodano po 40 Czyli uszkodzona glowiczka sprężarki?
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
Nie.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Sprawdź ciśnienie sprężania oraz płyn chłodniczy na obecność CO2.
Sprawdź dokładnie czy nie masz gdzieś wycieków płynu pod spodem silnika. Zawsze możesz podjechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie jakie jest w zbiorniczku płynu chłodniczego.
Witam wszystkich na forum. Mam taki problem z Mercedsem MP4 Euro 6 z 2016 roku. Pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego oraz większe ciśnienie niż zwykle. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale zachodzi pytanie, czy nie czasem coś innego. Czy miał ktoś podobny problem? Proszę o informację.
Witam. W samochodach po około 2000r płyn na gorącym silniku może mieć około 110 stopni C , a na wskaźniku będzie pokazywać 90 . Po odkręceniu korka płyn może zacząć wrzeć ze względu na zmniejszone ciśnienie. Może to normalna sytuacja, ale może być też uszkodzenie. Aby się upewnić, samochód powinien obejrzeć fachowiec. Można zastosować jakiś wykrywacz...
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
Najprawdopodobniej prze korek zbiornika płynu chłodniczego, który posiada również zawór regulujący odpowiednie ciśnienie w układzie chłodniczym.
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Jazda na benzynie nic nie zmienia. Dziś doszło do takiej sytuacji że w pewnym momencie zaczęło lecieć zimne powietrze z nadmuchu, wskazówka od temperatury mocniej się wychyliła więc się zatrzymałem i odkręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym - nie było żadnego ciśnienia mimo że był tylko nico poniżej minimum. Później dolałem trochę płynu i ciśnienie...
No a jak ta zatkana nagrzewnica miałaby powodować ciśnienie w układzie.bo ja sobie tego nie mogę wyobrazić.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Możliwe, że wyciek jest tylko wtedy, gdy płyn się nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w obiegu. Wtedy nie zauważysz, bo od razu odparuje. Najlepiej nabić zbiornik powietrzem około 8 psi i patrzeć/słuchać, skąd ucieka płyn lub powietrze, jeśli jest niski poziom płynu.
Ślady płynu nie są jednoznaczne. Przemyj to dokładnie, zrób ciśnienie aby mieć pewność, że to nie przepuszczający oring między króćcem a głowicą albo pęknięty króciec.
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
12 bar to ciśnienie normalne.
Czyli masz powoli otwierać korek płynu chłodniczego, bo tam jest ciśnienie w układzie . Koniecznie rób to na zimnym silniku !!!
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Też coś koło tego, ale raczej do pracy ciągłej się nie nadaje. Grzeje się bardziej niż przy pompowaniu płynu chłodniczego.
Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
hej najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink: A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ??? Ta kontrolka nie informuje tylko i wyłącznie o ciśnieniu oleju ale także o ciśnieniu płynu chłodniczego. Naprawdę polecam...
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
No to jeszcze gorzej, znaczy że robi się ciśnienie i wypycha płyn, czyli jak by na zimnym było płynu tyle co trzeba to by wywaliło go korkiem, ale że jest za mało to tyle że napełnia zbiorniczek. Kolejny powód do wymiany UPG
Sprawdź chłodnicę spalin. Jeśli ją masz. Robi się wyższe ciśnienie w układzie?
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Odkręcenie korka na zimno wszystko wyjaśnia. Działa to tak: silnik zimny - nie ma ciśnienia w układzie, silnik nagrzany - ciśnienie jest bo płyn zwiększył objętość, silnik ostygł - ciśnienie spadło do zera bo płyn się skurczył. Jeśli po ostygnięciu jest ciśnienie znaczy że czegoś przybyło, płynu nikt nie dolał więc przybyło gazu (kompresji).
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym. To jest typowy objaw nieszczelnego zaworka (otwiera się przy zbyt małym ciśnieniu) Jeżdżąc po mieście płyn szybciej się nagrzewa, ciśnienie wzrasta i para uchodzi przez zaworek.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
witam mam taki problem mam vento z 92r z silnikiem 1.9TDiesel po włączeniu auta wszystkie kontrolki gasną na około 20 sekund po czym zapalają się i na przemian migają od ciśnienia oleju i poziomu płynu chłodniczego płyn sprawdziłem poziom ok ,ciśnienie sprawdzone wszystko ok czujniki wymienione na nowe i dalej to samo ;( podejrzewam że może być coś...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy poziom tegoż płynu drastycznie nie opadł ?
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
Prawda ,wyjmij termostat jeśli ciśnienie rośnie to pozostaje uszczelka ,znikąd ciśnienie sie nie weźmie
Mam też cały czas to samo lecz będę walczył z tym we wtorek. Dam info jak poszło. I jak tam ogarnąłeś temat?Ja nadal z tym walczę , przepłukałem nagrzewnicę wodą z węża ( wyleciało sporo rudej wody ) plus nalałem gorącą wodę z odkamieniaczem ale finalnie bez efektu ( przy obrotach 1400 nagrzewnica się nagrzewała ale jakoś bez rewelacji ) dlatego obstawiam...
Witam, samochód to E36 Cabrio '99 M43B18 z Climatronic'iem. Połowę dużego problemu już rozwiązałem, gdyż woda przedostawała się przez uszczelkę/gąbkę pomiędzy karoserią a obudową nagrzewnicy/dmuchawy. Nowa uszczelka zamontowana i tam już nie leci, aczkolwiek teraz kapie kropelkami z jasnego łącznika aluminiowych przewodów nagrzewnicy z plastikowymi...
Po przekręceniu kluczyka powinny zapalić cię kontrolki na obrotomierzu:ładowanie, EPC, ukł. wspomagania, na prędkościomierzu: kontyrolka układu hamulcowego na wyświetlaczu środkowym: ciśnienie i poziom oleju, płynu chłodniczego, immobilajzer i poziom paliwa Jest to test kontroli działania, powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika. U mnie nie zapalają...
Pompa sprawdzona? Podaje ciśnienie na układ?
Witam. Wczoraj zrobiłem Nissanem Primera ok 30 km. Dziś odkręcając korek od płynu chłodniczego zauważyłem ze było lekkie ciśnienie w układzie i płyn był dziwnie spieniony. Podrzuci mi ktoś pomysł co to może być??? Z góry bardzo dziękuję;)
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Facet jezdzi parę lat raczej korki rozróżnia,w pierwszej chwili tez tak pomyślałem jak ty ,ale on upiera się ,że czuje ad-blue w zbiorniczku płynu chłodniczego .Może mu ktoś jakieś jaja zrobił.Te układy mają ze sobą styczność tylko w zbiorniku ad-blue,a ciśnienie wyższe jest po stronie płynu chłodniczego, to raczej prędzej on dostał by sie do ad-blue.
trzeba pomierzyć ciśnienie na cylindrach zobaczysz jakie są różnice
Ciepło rozszerza materiały plus ciśnienie w układzie wtedy robi też swoje.
Ciśnienie, które jest w układzie, wyższe niż atmosferyczne, cały czas wypycha płyn z układu. Masz nieszczelność. Niewielka ale jest. I przez noc, płyn jest wyrzucany. Szukaj nieszczelności. Dodatkowo, mam wrażenie, że układ ciągle jest nieco zapowietrzony. Dodano po 45 Ogrzewanie działa na 100%?
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Bo ciśnienie w układzie powoduje że pompują się stare węże pod ciśnieniem. Jak odkręcisz zbiorniczek to ciśnienie spada i płyn z węży wraca do zbiorniczka.
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Może napisz co było przyczyną wymiany cylindra, tłoka i pierścienia na nowe. Warto by zmierzyć przed wymianą na sucho jaka jest szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra. Przyczyn niskiego ciśnienia może być wiele i trzeba je eliminować od najłatwiejszych. Może to być krzywa przylgnia na głowicy, uszkodzona (o ile kopci i ubywa płynu chłodniczego)...
Raczej nie posiada, nie rzuciło mi się nic w oczy, chyba że pod kolektorem ssącym, ale bliżej prawdy jest brak chłodnicy EGR. Jeszcze dziś sprawdzę pod autem ślady, może coś pokaże, bo postawiłem w świeżym miejscu - na betonie, nie na trawce. Dodam jeszcze, że problem zaczął się, gdy mini łapało za duże ciśnienie z powodu zepsutego korka. Po wymianie...
w końcu dojrzałem do jazdy z komputerem i okazało się.......błąd df137 zapala ją czujnik regulacji ciśnienia prowadnicy.....za duże ciśnienie na listwie....
Skorodowany króciec termostatu, do oczyszczenia+nowa opaska. Do sprawdzenia ciśnienie otwarcia zaworu.
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
Zmierz ciśnienie sprężania .
Co sprawdziłeś do tej pory? Iskra jest i jaka? Po kręceniu rozrusznikiem świeca sucha, czy mokra? Mieszanka, czy korzystasz z dozownika? Ciśnienie sprężania? W układzie chłodzenia woda, czy płyn chłodniczy?
Silnik F 2000. Przy odpalonym motorze około 30 min poziom płynu jest w normie natomiast przy odkręczniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie aż mi go wypycha i poziom płynu odrazu idzie na ponad maksimum do korka przelewowego i tak samo sie dzieje jak odkręce przewód głowny od spręzarki powietrza. Skąd takie ciśnienie w tym układzie.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
a czy występują jakieś błędy w komputerze?? sprawdzałeś ciśnienie na 4 cylindrze??? co masz w układzie chłodniczym wodę czy płyn???
duże ciśnienie płynu chłodniczego przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego
przekaźnik zakłócenia uszkodzenie przetwornica wzmacniacz długo pracujący kompresor
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Podłączenie puszki IPRO z pompą SPINOX 3-15 230V TEKA GKST 60 I4 Basic FAC – instrukcja obsługi, montaż, kody błędów, funkcje płyty indukcyjnej