dzięki
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Kolego WOPOR od niewielkiej ilości wody w benzynie nie uciekniesz i Musiałbyś tankować samochód co dzień do pełna pod korek.Ze względu na metalowy zbiornik i różnicę temperatury otoczenia na wewnętrznych ściankach zbiornika osadzają się skropliny wody i na to nie mamy wpływu a woda cięższa od benzyny zalega na dnie zbiornika.
Jestem posiadaczem Astry i Seicento. Oba te autka pokonują dziennie ok 15 km w sezonie letnim i zimowym. W Astrze miałem podobne objawy - czyli krople wody na bagnecie a pod korkiem wlewu oleju pianę (nie ubywa oleju ani płynu), natomiast w Seicento nie zaobserwowałem żadnych śladów kropli na bagnecie ani piany pod korkiem - jak to wytłumaczyć :?:
Witam, Wymieniałem ostatnio olej w samochodzie w którym nie wiem jak dawno temu był wymieniany olej, teoretycznie 7 tyś km temu jednak to samochód mojego dziadka, ten olej mógł rzeczywiście przejechać 7tyś KM ale mógł długo dłużej stać. Pod korkiem oleju była maź.. koloru żółtawego, śliska i lekko piankowa.. trochę przypominało to gąbczastego-śliskiego...
Na krótkich odcinkach jeśli jeździsz a silnik jest nie dogrzany to tak się wytrąca ta maź musisz wymyć korek odmę i w lecie nie będzie tego gorzej w zimie.
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Obudowa filtra nie musi być specjalnie szczelna... na benzynie zaburzenie ilości powietrza sterownik sobie skompensuje (coś tam powietrza będzie ciągnął choćby przez odmę i korek wlewu oleju bo w SC jest nieszczelny), ale LPG II generacji jest na to bardzo wrażliwe. Jak chcesz sprawdzić to zdemontuj obudowę filtra powietrza i zatkaj wlot powietrza nad...
Jeżeli piana nalot jest tylko na korku bagnet jest czysty i jeździsz na lotosie to nie stresuj się i jeździj dalej jeżeli woda pojawi się w oleju to do roboty na warsztat
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam Mam taki problem z moim Seicento od niedawna zaczął mi dymić na niebiesko zwłaszcza kiedy jest zimny i coraz bardziej się to nasila , zwłaszcza kiedy ruszam spod świateł . Moje pytanie jest takie czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy pierścieni , dodam jeszcze że po odpaleniu straszenie przerywa i gaśnie ale kiedy przełącze na gaz znika problem,...
Witam Mam problem bo niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszytko jest okej ale dziś zauważyłem że w odmie zbiera się majonez dość powoli ale jest pod korkiem też widać delikatny nagar , oleju wcale nie ubywa i płynu też (sprawdzam codziennie) , co może być przyczyną , źle coś poskładane czy coś ? Proszę o porade 😔
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Moim zdaniem olejowe pierścienie albo zapchane szlamem albo stanęły. Raczej przedmuchów kompresji do misy oleju nie ma, bo by rzygał korkiem i każdą dziurą, uszczelniaczem, a autor pisze że suchy. W miarę. Do weryfikacji głowica. I to organoleptycznie, bo jak 8V piłby olej w takich ilościach uszczelniaczami na zaworach, to tam uszczelniacze nie istnieją....
Oczywiście nie mam możliwości ani wiedzy, by w garażu przeprowadzić analizę fizykochemiczną starego i nowego oleju, ale jakoś nie mogę się przekonać, że ta czarna gęsta ciecz, która po 15k km z pewnym trudem wylewa się przez korek spustowy, ma takie same własności, jak żółta i przejrzysta z nowej butelki. Być może ma, ale eksperymentować na "żywym organizmie"...
autko oleju nie bierze ani kropli a po odkręceniu korka wlewu oleju nic sie nie dzieje nawet lekkiego podmuchu nie ma!!!!!!! a w jaki sposób w tym samochodzie ustawia sie zapłon????? Dodano po 2 a nawet jak jest silnik rozgrzany to po wcisnieciu pedału gazu do dechy to strzela w tłumnik tak jakby nie przepalał
Jak poleci uszczelka pod głowicą, to wodę znajdziesz albo w oleju /biały nalot na korku oleju/ albo w spalinach. Uruchom silnik i sprawdź czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Para wodna z tłumika po przejechaniu krótkiego odcinka nie jest niczym nadzwyczajnym. Ale wydobywająca się w dużych ilościach, po przejechaniu powyżej 10km i...
Do pierwszej te chodzi mi o zbliżanie się do świateł i korku to żeby nie spowalniać biegami a wykorzystywać prędkość do swobodnej jazdy i nie nic poza ową kontrolką się nie zaświeca. A druga część to max 100 przez jakieś 30 min po w miarę równej drodze (Jak to u nas w kraju)
UNO FIAT 2000r. 899 ccm ( silni według mechanika od 0,9 Seicento) przebieg 110480 km Bardzo dużo pali trasa 60% miasto 40%(korek) i średni z 2 miesięcy(2500 km) wyszło 9,4 od kija do kija. proszę o rady. jest po: wymianie oleju filtra powietrza termostatu wymiana baku jesienią Filtr Paliwa 09052011r Witam nowy objaw jak się nagrzeje (jazda w korku 45...
Akurat temat który linkujesz nie jest mój Silnik to masz chyba taki sam. Popatrz na dźwigienkę z popychaczem, trochę pomniejsz i zobaczysz że kanał olejowy popychacza ma góra z 1,5mm. Nie życzę przepychania wszystkich podobnych dziurek, na "moim" forum już ktoś męczył się z takim przypadkiem braku smarowania góry głowicy. Jakiś paproch i miał zabawę...
Stara uszczelka nie była przerwana ale widać że ją "brało" Pewnie wystarczyło to żeby puścić płyn http://obrazki.elektroda.pl/1870261100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4949977700_1... Tak jak pisałem zrobiłem partyzantkę i wymieniłem tylko uszczelkę Samochód odpaliłem i po kilku minutach lekko ale wreszcie zaczął grać...
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
filtr gazakowy powinienes wymienic jak filtr oleju raz w roku do tego raz w roku spuscic z reduktora(mieszlanika) korkiem spustowym olej ktory sie odklada Filtry gazu masz 2 Jeden filtr stanu cieklego Drugi filtr stanu lotnego Stan ciekly rzadko sie wymienia Stan lotny znajduje sie od reduktora (mieszalnika) do obudowy filtra (bo tak masz chyba puszczony...
Witam. Mam podobny problem, więc podepnę się tu, bo mój temat został kiedyś usunięty. Mianowicie posiadam Fiata 600 1.1 MPI oraz instalację gazową drugiej generacji ze sterownikiem TEC99 i centralką Tartarini, która została zamontowana w grudniu zeszłego roku i wszystko było dobrze, do czasu odbioru auta po naprawie w ASO. Otworzyłem maskę przed odbiorem...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Michu, jest jeszcze parę innych grup. Jest grupa wymieniaczy uszczelek pod głowicą jak tylko zobaczą "majonez" na korku wlewu. Jest grupa wymieniaczy sterowników, uznająca iż własną niewiedzę i brak jakiejkolwiek diagnostyki zastąpią tym odważnym i kosztownym często krokiem. Jest też spora i całkiem silna grupa typu: ja nie wiem, ale sąsiad mojego sąsiada...
Witam! Chciałbym się kolegów poradzić, w sobotę zrobiłem z moim seju uszczelkę pod głowicą z względów wiadomych - białe tumany dymu za autem + autko odmówiło posłuszeństwa na mieście wypluwając całą wodę korkiem i zostawiając mnie na przystanku z otwartą maską. Auto poskładane, dymi dalej... Jak na mój gust to pozostały dwie opcje: uszczelniacze zaworowe...
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
2. To dobrze i zle, moze miejsce gdzie zaopatruje się stacja w lpg akurat ma kiepski gaz i wtedy bedzie go wiecej spalalo. Proprnuje potestowac na innych stacjach najlepiej takich ktore maja innych dostawcow. Po napisaniu wcześniejszego posta pomyślałem w identyczny sposób. ;) 3. Pytanko - w takim razie co ile wymieniasz olej?(standardowo olej powinno...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Witam. Posiadam na sprzedaż cały silnik od CC 900 na wtrysku. Silnik rozebrany na części, sprzedam poszczególne elementy. Przykładowe ceny: -Głowica, sprawna, zawory szczelne, do wymiany uszczelniacze: 30zł. -Pokrywa zaworów wraz z korkiem wlewu oleju- 10zł. -Tłoki wraz z korbowodami, stan dobry do wymiany wiadomo pierścienie: 10zł/szt. -Wał korbowy...
seicento korek oleju korek seicento seicento korek
podłączyć telewizor philips router amplituner pioneer gramofon czujnik biegu wstecznego
generator ozonu generator ozonu
Symetryzator RCA/XLR przy wyjściu RCA pre out – wybór i porady Błąd "nie znaleziono CC32290MT.DLL" w aplikacjach TI i Embarcadero