Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
Muszę zrobić wymianę oleju w nie moim aucie i chcę się wcześniej przygotować do tego. Czy ktoś wie jaki jest rozmiar imbusa potrzebnego do odkręcenia korka spustowego oleju? Seicento 1100 2004r
Oki dzieki za info, sprawdze to. Korek jest orginalny.
Witam! Mam pytanie.... Czy wentylator chłodnicy powinien działać przy wyłączonym zapłonie? W innych fiatach, którymi jeździłem tak właśnie jest. Przy włączonym zapłonie działa a jak go wyłączę to nie... Ze schematu elektrycznego wynika że powinien... Jak to w końcu jest? Jaka może być przyczyna ewentualnej niesprawności? Proszę o pomoc! Seicento 1.1MPI...
Wprawdzie nie jest to urządzenie elektryczne,tylko hydrauliczne,ale jednak związane z reflektorami, dlatego pozwolę sobie zadać pytanie na tym forum...Przypadkowo wyrwałem wężyk z regulatora przy kolumnie kierownicy,wyciekł płyn.Wężyk włożyłem ,ale wiadomo,brak regulacji i co najgorsze,reflektory opadły i świecą teraz trzy metry przed maską. W związku...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Szczerze to nie wiem, mam nadzieję że trochę mniej będzie grzał się w korkach.
Kiedy to nastąpiło? Przy normalnej jeździe? Czy podczas stania w korku?
natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Jeżeli odkręciłeś korek zbiorniczka podczas pracy silnika i silnik pracował jeszcze jakiś czas przy otwartym zbiorniku wyrównawczym to mogło (choć nie musiało) się to zdarzyć. Układ chłodzenia jest tam ciśnieniowy i przy otwartym zbiorniku może dochodzić do takich "anomalii". Czasami takie zachowanie...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Wiatm mam problem z seicento ponieważ stoję w korku deszcz pada i zimno jest a wentylator w samochodzie załącza się i nie wiem czy to jest normalne. Prosze o poradę czy cos poważnego może się dziać?
Wilgoć z powietrza i krótkie dystansy+ niedogrzany silnik. Nic złego nie podejrzewaj jeśli nie ubywa płynu. Dłuższa trasa i mazi nie będzie.
hm........ Nie napawa to optymizmem :( No ale cóż chyba trzeba się będzie wspomóc "fachowcem" :( i znowu koszta ...... na razie dzięki za to . Może komuś coś jeszcze wpadnie do głowy z moim problemem.......
Wrzuć zdjęcia jak wygląda korek wlewu oleju, gdy silnik jest zimny jak i ciepły.
Jestem posiadaczem Astry i Seicento. Oba te autka pokonują dziennie ok 15 km w sezonie letnim i zimowym. W Astrze miałem podobne objawy - czyli krople wody na bagnecie a pod korkiem wlewu oleju pianę (nie ubywa oleju ani płynu), natomiast w Seicento nie zaobserwowałem żadnych śladów kropli na bagnecie ani piany pod korkiem - jak to wytłumaczyć :?:
W tej sytuacji (zapowietrzony układ, korek parowy) wskaźnik też nic by nie pokazał.
Kolego WOPOR od niewielkiej ilości wody w benzynie nie uciekniesz i Musiałbyś tankować samochód co dzień do pełna pod korek.Ze względu na metalowy zbiornik i różnicę temperatury otoczenia na wewnętrznych ściankach zbiornika osadzają się skropliny wody i na to nie mamy wpływu a woda cięższa od benzyny zalega na dnie zbiornika.
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego.
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Ten zestaw startowy ma być z tego roku co produkcja auta? Zaglądałem na allegro i tam jest opisane, że pasuje do Fiata Punto i Seicento. Będzie to tak pasować? Wymiana jest trudna, czy lepiej powierzyć to jakiemuś warsztatowi? Dodano po 1 Seicento 2003 rok, silnik 1,1. Dodano po 2 No tak, z zamkami też coś trzeba zrobić, korek wlewu paliwa też na kluczyk.
Rura/dolot filtra, przewód ssący filtra - różnie to nazywają. Jeśli płyn się nie gotuje, no to się nie przegrzewa. Wentylator się włącza np. w korkach?
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Na krótkich odcinkach jeśli jeździsz a silnik jest nie dogrzany to tak się wytrąca ta maź musisz wymyć korek odmę i w lecie nie będzie tego gorzej w zimie.
Możliwe że wycisnęło ci korek ale to by było widać z góry bo on się znajduje w głowicy
Odkręć korek miski olejowej i sprawdź czy olej jest czysty. Mogłeś rozwalić wałek rozrządu.
Witam Jestem szcześliwo-nieszcześliwym posiadaczem seicento. Pare tygodni temu zepsułem korek do regulacji świateł w seicento i nigdzie w sklepach nie moge znaleźć tego pokrętełka do regulacji (ani w sklepach, ani na szrotach, ani w internecie). Wie ktoś może czy było by dużo zamiegu z włożeniem elektrycznej regulacji świateł do tego modelu (o ile wogóle...
Wymienić silnik skoro reszta w porządku. W czasie jazdy samochód nie ma prawa się zagotować mimo niesprawnego wentylatora (sam jeżdżę Seicento i z reguły wentylator włącza się tylko podczas stania w korku). Co może sugerować, że coś było z nim nie tak zaraz po zakupie.
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
jezeli idzie ci bialy dym z rury to masz wypalona uszczelke pod glowica,odkrec korek od zbiorniczka zapal silnik i sprawdz czy nie dostaja sie spaliny do zbiorniczka bedzie sie objawiac bulgotaniem
to narazie możesz wykręcić całkiem termostat spod obudowy (kominka) i nie dokręcać korka zbiorniczka, to jeszcze się tak zwykle daje ze 2 miesiące jeździć ;)
wczoraj jeszcze jak jechałem to mi się woda zagotowała, odkręciłem korek, zakreciłem, przejechałem ze 2 km i mi się wiatrak włączył... wiec może uszczelka pod głowicą, ale od tego by sie kontrolka mogła świecić?
Co z tą pompą - słyszysz ją przez kilka sekund od włączenia zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem)? Możesz rozpiąć szybkozłączkę przy filtrze paliwa, włożyć wężyk do butelki i włączyć zapłon. Dostęp do pompy masz pod tylną kanapą, jak nie masz zatankowany "pod korek" to nie musisz spuszczać paliwa by wyjąć pompę.
Witam Problem następującej treści: Po zalaniu paliwa do pełna w kabinie bardzo mocno "pachnie" benzyna. Obejrzałem bak dookoła, zdjąłem boczek, sprawdziłem rurę od wlewu do zbiornika. Zlokalizowane zostały ślady "wypacania" się uszczelki zepołu pompy - zbiornik mokry dookoła. Uszczelka została wymieniona, problem pozostał. Nie ma fabrycznego korka,...
dzisiaj sprawdzilem czujnik ktory znajduje się w okolicy termostatu w tem. ok5 stopni rezystancja wynosi 4.4 kohm czyli chyba dobrze sprawdze jeszcze pozniej na rozgrzanym silniku Mam jeszcze pytanie czy w zbiorniku paliwa powinno wytwarzac sie cisnienie bo dzisiaj podczas otwierania korka pufnęło powietrze ..
Paliwem czuć bo jest zimno i mieszanka jest wzbogacona, jak się zagrzeje to powinno przestać śmierdzieć. za 50zł to jest koło 9l paliwa, rezerwa jest dość umowna, więc można przyjąć że pali koło 10-11l/100km ale taki pomiar jest bardzo niemiarodajny. Podjeżdżając po 2-3km po mieście przy niskiej temperaturze w korkach to jest realne spalanie.
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Witam, mam problem z układem chłodzenia - bulgotanie płynu. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale nic z tego problem ten sam, myślę że może coś jest z termostatem albo korkiem od zbiorniczka, mógłby ktoś doradzić co jest nie tak???
tak tylko ze wczesniej załączał się jak np. postałem w korku a teraz tylko przekręce stacyjke już kręci i tak podczas całej jazdy
Witam Spróbuj się przejechać z luźnym korkiem wlewu paliwa, może jest zapchany lub uszkodzony układ wpuszczający powietrze do zbiornika. Pozdrawiam
Zgadza się ,ale ja głównie jeżdżę po mieście Kraków,korki non stop światła i tam się grzeje,dlatego pytanie o osłone czy to cos da czy wręcz odwrotnie ?
samochód chodził bez jazdy jednak grzanie nie było takie powinno czy odpowietrzenie nagrzewnicy polega na odkręceniu koreczka wychodzacego z przewodu z nagrzewnicy który znajduje się po lewej stronie komory silnika , jeśli tak to na czym polega odpowietrzenie . Mam troszke inny silnik ale chodziło o to aby termostat się otworzył. Ważne aby ustawić...
Po pierwsze musisz przeprowadzić weryfikację układu hamulcowego. Należy zdemontować tylne koła, bębny hamulcowe i sprawdzić stan cylinderków hamulcowych, szczęk hamulcowych oraz samo-regulatorów. Przeprowadzić weryfikację korektorów siły hamowania. Odpowietrzyć układ hamulcowy. Płyn hamulcowy powinno się zmieniać co dwa lata. Do naprawy układu hamulcowego...
Panowie a do czego służą te dwa korki? http://obrazki.elektroda.net/31_12580369...
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Zaobserwowałem, że powtaraza się to w momencie gdy długo jeżdżę czyli silnik się bardziej rozgrzeje. Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Nie ukrywam że stanie w korku i co jakiś czas taki dźwięk nie jest niczym przyjemnym?
Zaświecenie się kontrolki zbyt wysokiej temperatury nie świadczy jeszcze o przegrzaniu silnika , o przegrzaniu można mówić jak wywali płyn przez korek w zbiorniku wyrównawczym.W tych silnikach kontrolka podwyższonej temperatury płynu chłodzącego świeci się z wielu powodów ,nie koniecznie z powodu przekroczenia dopuszczalnej temperatury pracy silnika.
A może pojeździj trochę na odkręconym korku paliwa, podejrzewam, że nie odpowietrza się zbiornik. Nie zawsze ta usterka diagnozuje się komputerem. Pozdrawiam.
Trzeba dokładnie czytać opis aukcji - zestaw ok, ale z pompą wody Kraft. Zmień sobie pompę na pompę renomowanego producenta tak jak pisał kolega wyżej i zestaw będzie super. Z moich doświadczeń z identycznym autkiem warto poszukać pompy z większą liczbą łopatek - w korku będzie się rzadziej włączał wentylator ;)
Raz sobie w ramach testów majstrowałem przy tylnym korektorze ale w całkiem innym samochodzie, jak ustawiłem maksymalną skuteczność z tyłu to nie dało się tym samochodem jeździć, bo przy ostrzejszym hamowaniu bokiem stawiało.
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
UNO FIAT 2000r. 899 ccm ( silni według mechanika od 0,9 Seicento) przebieg 110480 km Bardzo dużo pali trasa 60% miasto 40%(korek) i średni z 2 miesięcy(2500 km) wyszło 9,4 od kija do kija. proszę o rady. jest po: wymianie oleju filtra powietrza termostatu wymiana baku jesienią Filtr Paliwa 09052011r Witam nowy objaw jak się nagrzeje (jazda w korku 45...
...Wczesniej w czasie jazdy na gazie przy gwałtownym hamowaniu potrafił zgasnąć i musialem jezdzic na benzynie. "Wyleczalo" go powtorne gwałtowne hamowanie.... tzn jazda na beznynie, przelaczenie na gaz i zanim zgasł hamowałem ostro :) W tej chwili w czasie przelaczania na gaz na elektrozaworze pojawia sie naoiecie ok 12,5 V, a po chwili zanika - samochod...
Powód wymiany zacisków ze względu na urwanie odpowietrznika w jednym, nie szło nawet rozwiercić tego, więc zdecydowałem się na 2 nowe. Z tyłu też poszły dwa nowe cylinderki. Układ odpowietrzałem 3 razy, za pierwszym razem pompą i ciśnieniem 2 bar, następnie 2 razy metodą nożną na odpalonym silniku, ale nic się już nie poprawiło. Przy mocnym naciśnięciu...
odkrec korek baku i posluchaj czy nie cichnie.moze miec zepsute odpowietrzenie Zwracaj uwagę na daty publikacji w postach. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i właściwą pisownię. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych.
Jeżeli piana nalot jest tylko na korku bagnet jest czysty i jeździsz na lotosie to nie stresuj się i jeździj dalej jeżeli woda pojawi się w oleju to do roboty na warsztat
Jeśli problemem jest tylko "krzywe" ustawienie kierownicy - po prostu nieco głębszy skręt i tak powinien dźwignię wyłączyć; jeśli jednak przy zakładaniu kierownicy źle ją założono (to wersja optymistyczna) lub coś złamano (wersja gorsza) - żaden skręt nie spowoduje powrotu dźwigni. Dźwignie jest wyłączana takimi krzywkami współpracującymi z odpowiednio...
kiedy jadę na gazie przerzuca samemu na benz i piszczy coś tak sie dzieje kiedy skonczy sie gaz w butli na benz i piszczy coś i auto gaśnie w środku korku to moze oznaczac uszkodzona pompe paliwa lub brak bezyny
To może winny jest styl Twojej jazdy. I nie chodzi tu tylko o gazowanie. Może inną trasą jeździ kumpel (mniej stoi w korkach), a może tankujesz kiepskie paliwo. Tak jak wyżej napisali nie sprawdzisz prawdziwego spalania bez tankowania do pełna.
Po co od razu kupować termostat, łatwo go sprawdzić, odpalasz zimny silnik i kontrolujesz ręką temperaturę obu węży idących do chłodnicy, jak jeden robi się gorący, a drugi pozostaje zimny, to termostat działa. Druga metoda to obserwacja wskaźnika temperatury (o ile jest w samochodzie), przy sprawnym termostacie będzie stabilny, jak podnosi się w korku...
We fiatach standardowa usterka to wentylator chłodnicy. Pompa nie była wymieniana, więc do wymiany musowo - koszt 100 zł + 40 zł termostat. Musisz sprawdzić czy zbiorniczek jest cały, jeżeli tak to korek od zbiorniczka warto wymienić (15 zł) (może nie trzymać jak gotowała Ci się woda i uciekała). Warto sprawdzić chłodnicę cieczy, ale tutaj kwota jest...
Można jeździć w mieście, ale mocno wskazane jest robić jakieś trasy. Poza miastem auto rozwija większe prędkości przez dłuzszy czas, nie stoi na światłach i w korkach... Wtedy też alternator, którego wydajność jest zależna od obrotów silnika, jest w stanie doładować akumulator.
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Witam. Szukałem na elektrodzie ale nic nie znalazłem z podobnej usterki. Mianowicie mam nowy wentylator termostat, sprawne bezpieczniki a gdy stoję w korku wentylator czasem się nie załącza, co to znaczy czasem... W zimie nawet przy odsłoniętej chłodnicy potrafił się załączyć. Któregoś dnia w korku latem, stałem dosłownie 5 minut i zapalił się żagielek......
No a spróbuj przy tej czkawce dokładnie dolac mu troche wiecej gazu lub mniej.Poprostu zrób korekcje po obrotach obciazeniu no wiesz.
To też jest bardzo dobry sposób polecam! Robiłem tak już 4 razy ;) korek przerobiłem na wentyl i kompresorem leciałem, to wszystko ładnie sie odpowietrzyło :) Ale jednak będe musiał wymienić z tyłu sczęki i i tłoczki. Tylko nie chce się iść narazie do sklepu ;P No ale już w tym tygodniu to zrobię ;)
Brak abs-u i zimą masz przekichane Występował ABS w Seicento. Tak jak wspomaganie kierownicy, poduszki powietrzne czy klimatyzacja. Ale fakt, mimo tego nie można powiedzieć że jest to samochód bezpieczny. Pandy 1,2 bez lpg będzie miał zimą w korkach spalanie 9/100 także super oszczędność. Ale i tak będzie to auto nowsze, z mniejszym przelotem i tańsze...
Zobacz czy w chłodnicy nie ma takiego wykręcanego korka żeby w jego miejscu wkręcić termo włącznik, czasem jest, a jak nie to najłatwiej założyć chłodnicę z miejscem na czujnik, czujnik, przekaźnik, parę kabelków do akumulatora i gotowe, ja tam w Seicento (jakimś nowoczesnym z ostatniej serii) znajomemu zrobiłem, bo się mu też nie włączał wentylator,...
W samochodzie były wymieniane tylne drzwi i tzw. tylna listwa (nie za bardzo wiem, co to dokładnie jest), ale było to robione bodajże 2 lata temu, kiedy to jak stałam w korku inny kierowca zajęty rozmową przez telefon komórkowy wjechał mi w tył samochodu. Wezmę kredę i sprawdzę to, co mi poradziłeś. Dziękuję!
Część Z prawej strony z tyłu szczęk nie mogłem zdjąć zapiekły się na trzpieniach na których są osadzone. Po założeniu szczęk miałem problem założeniem bębnów. Tył ma opory chyba muszę poluzować linkę ręcznego. Byłem na jeździe próbnej i auto w korku mi się zagotowała. Kontrolka się nie zapaliła i teraz nie wiem czemu Wentylator spalony to już trzeci...
W moim seiczenciaku ostatnio nie słyszę aby włączał się wentylator chłodnicy- szczególnie jak stoję w korku w upale powinien działać. Silnik samochodu wtedy zaczyna mi nierównomiernie pracować - czy to ma związek? Na trasie nie ma problemu - tylko w korkach ulicznych. Sprawdziłem bezpiecznik 20A. Smigło wentylatora poruszone ręką kręci się bez oporów....
Obudowa filtra nie musi być specjalnie szczelna... na benzynie zaburzenie ilości powietrza sterownik sobie skompensuje (coś tam powietrza będzie ciągnął choćby przez odmę i korek wlewu oleju bo w SC jest nieszczelny), ale LPG II generacji jest na to bardzo wrażliwe. Jak chcesz sprawdzić to zdemontuj obudowę filtra powietrza i zatkaj wlot powietrza nad...
Radiosystem dziękuję za informacje i jednocześnie chciałbym sprostować, bo nie odczuwam różnicy w odbiorze zarówno przy wyłączonym silniku jak również włączonym przy wolnej jeździe (np. podczas ruchu miejskiego lub jazdy w korku) i kiedy mój rozmówca znajduje się blisko mnie. Pozdrawiam
jeżeli nie możesz odpowietrzyć lub co odpowietrzysz to się znowu zapowietrza najprędzej jest nieszczelna uszczelka pod głowicą, zwróć uwagę czy przy zakręconym korku sztywnieją węże wodne i czy po odkręceniu wywala płyn , sprawdź termostat . Koszt takiej naprawy z 500 zł z gratami i szlifowaniem płaszczyzny .
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
łojejku pompa wody 200zł, a cały silnik 250-300zł :) w seju wymiana silnika to pół dnia roboty samemu :) Oczywiście że zapewne przegrzał go bez wody Kolego "AnonymouSpZ" odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy tam w ogóle coś jest, jak niema to podstaw miskę i zdejmij dolny wąż chłodnicy (pod zderzakiem) i powiedz ile wody wypłynęło, ciekawe...
Witam Mam problem bo niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszytko jest okej ale dziś zauważyłem że w odmie zbiera się majonez dość powoli ale jest pod korkiem też widać delikatny nagar , oleju wcale nie ubywa i płynu też (sprawdzam codziennie) , co może być przyczyną , źle coś poskładane czy coś ? Proszę o porade 😔
Kolega teoretyk jak widze,otwieralem zbiorniki zatankowane po korek i zawsze byla wolna przestrzen,gaz nie woda ,a skroplic dziesiec litrow gazu to nie bedzie dziesieciu litrow objetosci,jak pracujesz przy gazie to sobie sprawdz zalej do pelna i otworz wielozawor przy minus dwudziestu stopnia :D ch a zobaczysz ,ze do pelna mu jeszcze brakuje
Witam Mam taki problem z moim Seicento od niedawna zaczął mi dymić na niebiesko zwłaszcza kiedy jest zimny i coraz bardziej się to nasila , zwłaszcza kiedy ruszam spod świateł . Moje pytanie jest takie czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy pierścieni , dodam jeszcze że po odpaleniu straszenie przerywa i gaśnie ale kiedy przełącze na gaz znika problem,...
Witam w swoim seicento 900 mam zmienione sprzęgło kompletne sachs, zestaw naprawczy lewarka biegów, olej w skrzyni na 75w90. Jaki jest problem autem normalnie da się jeździć, biegi nie zgrzytają nie wypadają. Najwiekszy problem jest czasem z jedynką w korku, czasem nie chce wejść i trzeba wyluzować nacisnąć sprzęgło i spróbować jeszcze raz i wtedy zazwyczaj...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Cześć. Mam problem z moim cieniaskiem. Mam w zwyczaju co tydzień sprawdzać płyny w aucie i ostatnio zauważyłam, że nie ma płynu chłodniczego... Płynu dolałam, w zbiorniczku nie było nic, ale weszło może jakieś niecałe 0.5 L. Płyn nadal gdzieś znika. Sprawdzałam węże i na żadnym łączeniu nie ma zapoceń. Chłodnica także sucha. W zbiorniczku wyrównawczym...
Oczywiście nie mam możliwości ani wiedzy, by w garażu przeprowadzić analizę fizykochemiczną starego i nowego oleju, ale jakoś nie mogę się przekonać, że ta czarna gęsta ciecz, która po 15k km z pewnym trudem wylewa się przez korek spustowy, ma takie same własności, jak żółta i przejrzysta z nowej butelki. Być może ma, ale eksperymentować na "żywym organizmie"...
U mnie to bylo tak ze pojechalem w trase, przez 40 km jechalem 120 km/h nagle wyskoczyl check ale auto jedzie dalej wiec nie staje nawet :-D po przejechaniu 60 km zatrzymalem sie na swiatlach a tu wentylator chodzi no to zjechalem zgasilem patrze pod mache wszystko ok odkrecam korek od zbiorniczka a tu plyn ledwo cieply. Przy takiej predkosci powinien...
ja wykorzystałem jako wskaznik temp. wskaznik paliwa . gdy silnik pracuje pokazuje temp.silnika a gdy jast zgaszony poziom paliwa . wykorzystałem do tego 2 czujniki temp od Uno . jeden dawał za słaby sygnał ]kture połaczyłem ruwnolegle .jeden wkręciłem w miejsce czujnoka przegrzania a drugi w miejsce zaslepki czyli korka który znajduje sie pod cewkami...
Dzisiaj jechałem w korku i wentylator włączył się, także mam odpowiedź na pytanie- termowyłącznik jest dobry. Potem na podwórku znowu włączył się wentylator jednak gdy zatrzymywał się słyszałem delikatne ocieranie. Wczoraj wszystko złożyłem, po złożeniu uruchomiłem na krótko wentylator i nic nie ocierało, pytanie rozbierać, czy zostawić. Wentylator...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
A jak świece? Ustaw szczelinę 0,65 mm na test. Zamień wtryski lpg np. wtyczkę 2 z 3 i wężyki 2 z 3 i zobacz czy błąd będzie dalej na drugim cyl. Dodano po 1 Sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu pod ciśnieniem do kolektora. Sprawdź korekty stft i ltft na obu paliwach, jak masz kabel do brc może ma opcje wyłączania po 1 wtryskiwaczu i wtedy dajesz 3...
Pompa wody powinna dać radę, węże będą praktycznie proste i nie będzie przecież tłoczyła 2m w górę tylko w poziomie. Te dwa linki do ogłoszeń co ci podesłałem to widziałeś - da się bez problemu (tylko trochę kombinacji ale chyba o to w tym chodzi :) ) Cudów nie będzie ale polatasz na pewno. Z przodu też daj tarcze - raz że bębny szybciej ugotujesz jak...
Jeśli ktoś lubi sie bawić krokodylkami na klemach, to faktycznie sprawnym autkiem długo może się nie nacieszyć. Czasami lubią krążyć w instalacji od robienia takich rzeczy jakieś impulsy. A najlepiej podczas ładowania wykręcaj korki do połowy - jeśli są, bo w przypadku zatkanych odpowietrzników może być niewesoło. Druga sprawa to ostrożnie z iskrzeniem...
Masz takie temperatury, że w trasie czy nawet w mieście albo i w korku nie włączy się wentylator, mało tego jak będziesz w trasie jechał około 80km/h to przez 100km termostat otworzy się może z 5 razy przy tej temperaturze. A jak nie masz czujnika to szukaj co tam poprzedni właściciel zrobił.
Do pierwszej te chodzi mi o zbliżanie się do świateł i korku to żeby nie spowalniać biegami a wykorzystywać prędkość do swobodnej jazdy i nie nic poza ową kontrolką się nie zaświeca. A druga część to max 100 przez jakieś 30 min po w miarę równej drodze (Jak to u nas w kraju)
Moim zdaniem olejowe pierścienie albo zapchane szlamem albo stanęły. Raczej przedmuchów kompresji do misy oleju nie ma, bo by rzygał korkiem i każdą dziurą, uszczelniaczem, a autor pisze że suchy. W miarę. Do weryfikacji głowica. I to organoleptycznie, bo jak 8V piłby olej w takich ilościach uszczelniaczami na zaworach, to tam uszczelniacze nie istnieją....
Faktycznie poluzował się jeden kabelek i z kontrolką wtrysku oraz małą mocą jest już ok. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia. Robiłem według instrukcji http://www.unofani.eev.pl/printview.php?... . Z odpowietrznika przy lampie leci płyn cały czas. Natomiast od nagrzewnicy leci tylko kiedy dodam gazu, lub czasem...
Witam! Mam seicento 1.1 mpi z 2003 benzyna 112000 km. 15 listopada zaczęła świecić się żółta kontrolka check engine na około kilka do kilkunastu godzin. Ponownie po kilku/kilkunastu dniach. Na stacji diagnostycznej po podpięciu pod komputer stwierdzili "BŁĄD:WYPADANIE ZAPŁONU/CZ.T. Po kilku dniach wymieniłem świece zapłonowe oraz akumulator. Problem...
Korektor świateł: Styk 1 masa Styk 2 napięcie stabilizujące Styk 3 zasilanie korektora Styk 4 sygnał do silniczków Silniczek świateł: Styk 1 masa Styk 2 sygnał z korektora Styk 3 regulacja
autko oleju nie bierze ani kropli a po odkręceniu korka wlewu oleju nic sie nie dzieje nawet lekkiego podmuchu nie ma!!!!!!! a w jaki sposób w tym samochodzie ustawia sie zapłon????? Dodano po 2 a nawet jak jest silnik rozgrzany to po wcisnieciu pedału gazu do dechy to strzela w tłumnik tak jakby nie przepalał
Właśnie wymieniałem przewody w swojej Astrze F sedan 94r bez ABS, z korektorem siły hamowania 4 wyjściowym, wszystko pomierzyłem i podaję wymiary (trochę z zapasem, ale całkiem fajnie to wyszło Przód: od kierowcy: 60cm końcówki 2x m10 od pasażera: 210cm końcówki 2x m10 do jednego przewodu potrzebna przejściówka m10->m12 (kod przejściówki 5-600-129)...
Jak poleci uszczelka pod głowicą, to wodę znajdziesz albo w oleju /biały nalot na korku oleju/ albo w spalinach. Uruchom silnik i sprawdź czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Para wodna z tłumika po przejechaniu krótkiego odcinka nie jest niczym nadzwyczajnym. Ale wydobywająca się w dużych ilościach, po przejechaniu powyżej 10km i...
Słabe hamulce, które przednie czy tylne, czy nierówno bierze. Skoro wziąłeś się za tylne to pewnie tylne słabe, co z korektorem nie stoi nie jest zatarty? Tłoczki płynnie się przesuwają lewo, prawo
korek seicento seicento korek oleju korek oleju seicento
rezystor hamowania falownika schemat prasa hydrauliczna cannot convert
pilot emtec instrukcja pralka electrolux ewt1260
Mercedes W220 S320 - Problemy z przełączaniem biegów Instrukcja serwisowa SCHNEIDER 1001 SUPERTEAM - gdzie znaleźć?