Nie ma absolutnie żadnej potrzeby żeby zakręcać butlę czy przełączać na benzynę. Silnik i parownik rozgrzać, wtedy zgasić silnik i odkręcać korek. Wcześniej pod parownik podłożyć jakieś naczynie lub szmatę, żeby nie upaćkać sobie niczego tym co wycieknie.
Dzięki, jutro spróbuje go wykrecic i zobacze czy czysty , wykręcałem dzis korek parownika , ten od dołu i bylo troche tej maźi ,lecz nie bylo tragicznie , to zwykła instalacja na jednopunkcie,przy regeneracji parownika ,gazownik pewnie nie czyscil elektrozaworu .
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Korek odkręciłem z parownika i oliwę spuściłem, chociasz mało jej było.
Nieodpowietrzony prawidłowo. Poluzuj górny przewód przy parowniku i korek zbiorniczka wyrównawczego, aż poleci płyn.
Witam. Odkąd kupiłem moja megankę r98 1.6e mam problem z obrotami. Wczesniej na jałowym biegu falowały mi obroty z 2000 na 2500. Gdy zaprowadziłem do mechanika i wymienił kopułe filtra pow, świece, przepustnice z krokowcem obroty juz tak nie falują ale nie są stabilne. w momencie gdy stoi ma różne wahania raz ma 1000 raz ma 800 a po rozgrzaniu ma nawet...
Zrób tak jak Ci mówiłem. To że sprawdzany to nie zawsze zobaczy że dobry. Może też być że parownik. Powinieneś mieć u dołu parownika taki mały plastikowy korek jeżeli tak to rozgrzej samochód do aż parownik będzie gorący zgas i odkręc ten korek. Czasami wypływa taki syf i to może też pomóc.
1 to regulacja obrotów 2 to korek spustu oleju
Odkręcić korek i napełnić zbiornik płynem na zgaszonym silniku, zsunąć wąż z parownika aż do chwili pojawienia się cieczy w obu końcach (koniec pierwszy napełniony przytkać palcem) zakręcić opaskę .Uzupełnić płyn do max .Zakręcić korek wlewu płynu. Jeżeli parownik zamontowany jest na wysokości wlewu płynu chłodniczego ,odpowietrzenie dokonać na podwyższonych...
Niektóre instalacje gazowe mają korek spustowy cieczy z parownika, powinno się go wykręcać co parę tysięcy kilometrów i odwadniać
Możesz troche szczególowiej opisać jak to zrobić. Jeżeli chodzi o korek spuszczania szlanu z parownika to na oko wydaje się uszkodzony, bardzo lekko się odkręca i przeskakuje na gwincie.
Witam Nie we wszystkich parownikach znajduje się korek do spuszczania,a już napewno wiele parowników jest żle zamocowanych i odkręcenie śrubki nic nie da. Trzeba najprawdopodobniej rozkręcić parownik wyjąć wszystkie membrany i jak są jeszcze dosyć miękkie to przemyć cały parownik ropuszczalnikiem nitro (oczywiście bez membran). Pozdrawiam
Ten zawór jest po to by ciepłe i wilgotne powietrze nie dopływało do parownika a woda powstała podczas rozmrażania spływała do misy. Wyczyść płynem do mycia naczyń, zamontuj i śpij spokojnie.
jak to sprawdzic? parownik wyglada w porządku. a korek sprawdzałem i jest ok i na chłodnicy tez nie ma wycieków:/
Korek na chłodnicy wymieniony. Omijałem również parownik bo jest instalacja lpg i nic to nie pomogło
Przy parowniku jest pokretlo ,sprubuj je wykrecic 1/2 lub troche wiecej obrotu i sprawdz najlepiej na zimnym silniku wczesniej jednak zaznacz pierwotne polozenie,Pod spodem jest tez korek [czesto plastikowy]odkrec i poczekaj az zleci olej.Pozdro.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
Odkryłem taką ciekawostkę: ciśnienie pod korkiem chłodnicy normalne a w parowniku ciśnienia nie ma żadnego. A podpięty jest zwykłymi trójnikami pod nagrzewnicę a ona działa. Jak to możliwe? Przecież wszystkie przewody gumowe są ze sobą połączone!
nie "ciągnie" lewego powietrza? zobacz czy masz korek spustowy od "szlamu" w parowniku - ja mimo, że staram sie tankować na dobrych stacjach to i tak co jakiś czas wypuszczam tego świństwa trochę.
1. zatankuj na "pożądnej" stacji typu statoil czy shell 2. spuść kondensat z parownika(śróbka lub korek od dołu" 3. jak nie pomoże to wymień filtr gazu
należałoby zacząc od korka...
Witka Mam pytanie.. Słyszałem coś o jakichś korkach spustowych na parowniku- ale u mnie NIC nie ma na dole!...mam instalke II-ej gen. BRC...czy ktoś wie jak spuścić ten szlam? pzdr
ja mam nissan primera p10 i miałem identyczny problem na początku regulowałem zawór od gazu przykręcałem go co było błędem później rozgrzałem parownik odkręciłem korek znajdujący się na dole i gdy cały syf wypłynął z niego po bawiłem się regulacją membrany i tak szczerze udało się obroty nie skaczą trzymają się na tym samym poziomie więc jeśli jest...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Jesli twoj parownik wyglada jak moj, to ma dwa pokretlla. Jedno to regulacja wolnych obrotow, a drugie to nie pokretlo, a zakretka. Wlasnie do czyszczenia. W parowniku moga sie zbierac rozne swinstwa z gazu. Odkrecasz ten korek i pozwalasz splynac "miazmatom" (jesli parownik dobrze zamocowany, ten korek powinien byc na dole).Potem zakrecasz i po sprawie...
Witam wszystkich forumowiczów. Własnie dzisiaj stałem się szczęśliwym nabywcą Fiata Cinquecento 900 B + G. Gdy go kupowałem poprzedni właściciel mówił że jeździł tylko na gazie. Ja chciałem wlać trochę benzyny bo słyszałem jak pompka chodzi żeby się nie zatarła no i też jakby zbrakło gazu aby dojechać do stacji paliw. Ale do rzeczy... Wlałem Pb i odpaliłem...
należy wymienić filtr gazu Dodano po 56 jeżeli to nie pomoże to trzeba sprawdzić parownik ;czy jest odpowietrzony,a jeśli ma czujnik temperatury to należy sprawdzić działanie i jego przewody el.,oraz szczelność układu chłodzenia przy parowniku ,na koniec korek naczynka wyrównawczego Wlepić ostrzeżenie za pisanie bzdur?
W tej, jak to nazwałeś ,,nagrzewnicy "(poprawnie blok parownika) zamontowana jest rzeczona grzałka, i ta ,,kostka" to właśnie podłączenie do niej. Grzejnik odladzający, to stalowa rurka, tym różniąca sie od reszty, że jest zakończona korkami izolacyjnymi z przepustami na przewody. To właśnie masz sprawdzić omomierzem. Powinno mieć rezystancje ok. 100...
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Zauważyłem, że grzejnik pod parownikiem dość mocno się rozgrzewał (podtapiał produkty), ale się wyłączał, po około dwóch tygodniach przegrzewania zamrażalnika przestał się przegrzewać i po kolejnych 2 tygodniach parownik się oblodził. Rozmroziłem - był duży lodowy blok/korek pod tylną osłoną, możliwe, że wcześniej zablokował odpływ poza zasięgiem grzałki....
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
...Wczesniej w czasie jazdy na gazie przy gwałtownym hamowaniu potrafił zgasnąć i musialem jezdzic na benzynie. "Wyleczalo" go powtorne gwałtowne hamowanie.... tzn jazda na beznynie, przelaczenie na gaz i zanim zgasł hamowałem ostro :) W tej chwili w czasie przelaczania na gaz na elektrozaworze pojawia sie naoiecie ok 12,5 V, a po chwili zanika - samochod...
Ten osad na korku o niczym nie świadczy. Często mechanicy twierdzą na tej podstawie, że to uszczelka pod głowicą ale tak nie jest. Może to być jakość oleju, higroskopijność itp. Pojeździj nim trochę, bo może faktycznie wilgoć w wydechu.
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Witam. Posiadam golfa 2 1.6 na gaźniku pierburg 2e2 z instalacją gazową pierwszej generacji. Mój problem polega na tym iż auto po postoju dłuższym jak około 5-6h nie chce odpalić na gazie, na ciepłym odpala ale też nie od razu. Parownik to tomasetto model AT bez zintegrowanego filtra gazu. Parownik regenerowałem 2tygodnie temu na oryginalnych częściach,...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Korek jest ważna sprawa. ma być taki jaki był fabrycznie bez względu czy ci się coś przegrzewa czy nie. Ta membrana w korku to taki zawór bezpieczeństwa. W obiegu wody zawsze będzie ciśnienie jak rozgrzejesz silnik. To, że nie ogrzewa tobie parownika czy wnętrza samochodu lub też wyrzuca płyn na zewnątrz to nie wina korka! układ sam się odpowietrzy...
Pacjent Insignia A przed lift. 1.6 turbo A16let. Po kapitalnym remoncie. Wał, blok mierzony przez szlifierza, szczelny, splanowany. Nowe panewki, tłoki, pierścienie. Głowica kompletny remont, luzy zrobione. Oczywiście plan. Uszczelka pod głowicę nowa. Problem typu, że wyrzuca płyn chłodniczy przy jeździe. Na postoju po rozgrzaniu załącza się wentylator...
Skoro po ściągnięciu węża z parownika nic nie płynie to coś wysoko ten parownik jest umieszczony(dziwne że wcześniej nie było problemów).Nie mieszajmy w to termostatu bo jak nagrzewnica działa to i parownik powinien być podgrzany.Termostat puszcza wode na chłodnice.Proponuje odkręcić reduktor z uchwytu(nie odkręcając węży) i dać go chwilowo niżej żeby...
Witam Jak w temacie parownik Tomasetto AT-07 zintegrowany z filtrem. Obejżałem cały parownik (właściwie obmacałem bo jest zamontowany na dole) i nie wyczułem żadnego korka ani śruby jak w innych. Trzeba rozkręcać cały parownik żeby spuścić syf ?
zacznij od wymiany świec , spuść korkiem spustowym zanieczyszczenia z parownika, może to być też coś z filterkiem gazowym (wymień na nowy =4zł)a jeżeli nie pomoże to listwe wysokiego napięcia będziesz potrzebował zmienić na nową(żaden zamiennik ).
Witam ! Mam kilka problemów związanych z instalacją gazową w Renault CLIO I ‘93. Problemy te dotyczą w zasadzie komfortu w użytkowaniu instalacji, i chciałbym jakoś je naprawić, żeby nie mieć za dużo zmartwień :). Pierwszą rzeczą jak mnie denerwuje to, to że gdy silnik jest zimny, na gazie gaśnie na niskich obrotach. Mam parownik LANDI (chyba...
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Ja miałem podobną akcje, problemem był czujnik temperatury parownika kiedy w korku silnik się mocno zagrzał włączał się wentylator chłodnicy i chłodził czujnik do po niżej 20 stopni a taki był próg przełączenia na gaz i automatycznie przełączal się na benzyne.
tzn to nie bylo tak ze ja bezmyslnie sobie krecilem. spalal mi latem okolo 10litrow gazu. postanowilem przykrecic ten korek , myslalem ze dokrecajac go spalanie spadnie troche , wiadomo ze mocy tez bedzie mial mniej , ale dla mnie wazne jest to aby palil malo i moze nawet miec 10km. przykrecilem ten zawor, moc spadla, lecz spalanie nie spadlo, potem...
Stosowanie powyższej rady grozi uszkodzeniem układu chłodzenia! Nie wolno na gorącym silniku odkręcać korka! Układ pracuje pod ciśnieniem
sprawdz filtr gazu i wywal wszystkie syfy z parownika ( jak masz parownik starego typu to na dole jest plastikowy korek a jak nowszego to z boku jest śruba imbusowa - jak to odkręcisz to wylecą wszystkie syfy z reduktora)- może to jest twoim problemem ps. jak będziesz zmieniał filterek gazu to zakrę gaz (przy butli)
Witam Wg. mnie może to być wina złego programowania sterownika gazu (często od instalatorów wyjeżdżają kompy bez odpowiednio skonfigurowanego TPS-a i ze złymi parametrami otwarcia i zamknięcia sil krokowego) lub przepony po kilku łykach "lewego gazu". Czy usuwałeś a raczej spuszczałeś zawartość komory rozprężającej parownika jeśli nie to odkręć korek...
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Nie wiem, ale chyba coś pomyliłeś. Niedawno zamówiłem Boscha Serie 8 WTX87K40PL z systemem AutoClean i przed zamówieniem zrobiłem research mały na temat czyszczenia tego condenser'a, a właściwie parownika. Jeszcze nie miałem okazji obejrzeć jak to wszystko działa, bo jestem w pracy poza Polską jeszcze jakieś 3 tyg, ale z tego co wiem, to AutoClean podczas...
Jeżeli idą bąbelki po odkręceniu korka to napewno uszczelka pod głowicą i w tym przypadku może sie parownik zapowietrzać
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
Według twojego opisu to prawdopodobnie masz zużyte membrany (sztywne) i zalewa się gazem. A spuszczałes kiedys korkiem spustowym gazolinę (taki brunatny płyn z parownika)
Moim zdaniem powodem nadciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym, które hamuje wypływ gazu. Jak sobie z tym poradzić? Nie wiem jak usytuowany jest wlot powietrza do rury prowadzącej do filtra. Jeśli chwyta powietrze "czołowo" może zastosować należy prysłonę kilka centymetrów przed wlotem tak, by powietrze musiało zmieniać kierunek i nie wpadało bezpośrednio...
Ja miałem podobną akcje, problemem był czujnik temperatury parownika kiedy w korku silnik się mocno zagrzał włączał się wntylator i chłodził czujnik do po niżej 20 stopni a taki był próg przełączenia na gaz i automatycznie przełączal się na benzyne tak samo bylo przy szybszej jeździe w chłodne dni:)
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Witam.Problem polega na tym ze auto nagle zaczęło mi przerywać na gazie.Otworzyłem maskę a tam zamarznięty parownik.Myślałem ze płyn mi gdzieś wyleciał i nie ogrzewa parownika ale gdy zacząłem odkręcać korek wlewu płynu chłodzącego to było słychać głośne syczenie i wydobywała się jasna piana.Musiało się wytworzyć spore ciśnienie.Jak przygazowałem i...
Osuszacz po 2-3 latach jest i tak do wymiany. Filtr oleju też używany kupisz.... to to samo a nawet gorzej :!: , bo otwarty osuszacz zostawiony na powietrzu jest do wywalenia po 24h. Jeśli ktoś jakiś będzie sprzedawał to z rozbitka gdzie instalacja była w puzlach, teraz wróć na początek zdania. Parownik do ewentualnego płukania pulsacyjnego w wyspecjalizowanej...
No to sobie sam odpowiem ;] Otóż w parowniku zebrał się tzw mazut i po spuszczeniu go już nie traci mocy po rozgrzaniu-ładnie wkreca sie na obroty. Ale jednak gdy postoje w korku problem pozostał-spadają obroty, słabnie i musze przełanczac na benzyne. Czy to membramy w parowniku mogą to powodować?
to typowa usterka głowicy lub uszczelki pod nią ubywa płynu,kopci,masło pod korkiem,brak ogrzewania i obiegu na parowniku te dwie ostatnie rzeczy są spowodowane pchaniem kompresji w układ chłodzenia i przez co sie zapowietrzają tak ja bym na to postawił choć moge sie mylić ale w poldkach to bardzo czesta usterka :)
Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku), ale nie ma wpływu na jego zapowietrzanie się. Jeśli układ się zapowietrza to trzeba zlokalizować przyczynę - najprostsze powody to uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego Dokładnie - wysokość reduktora nie ma żadnego wpływu na obieg cieczy. Tak,...
Jakie mapy i do czego on chce tam wgrywać?!? Tak - konfiguracja w STAGu na wtrysk pełna sekwencja, wtryski przynajmniej MagicJet, reset komputera benzynowego, zebranie mapy na benzynie w trasie i porządna kalibracja mapy korekcyjnej LPG, w razie konieczności korekcja ciśnienia na parowniku i średnicy dysz.
Problem rozwiązany. Pstrykanie to gaz wypuszczany z zaworu bezpieczeństwa, po regeneracji parownika problemu nie ma - "grzybki" zaworów wewnątrz parownika były już powybijane. Teraz pozostał tylko problem ze spadającymi obrotami , czasem prawie do 0 rpm przy hamowaniu w trakcie jazdy w korku lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Co to może powodować...
sprawdź: - czy nie ma lewego powietrza za mikserem (bo zakładam że to II generacja LPG) - czy silnik krokowy LPG nie zacina się - najlepiej wykręcić i przeczyścić - z parownika trzeba spuścić olej, który odkłada się z naszego kochanego gazu (na spodzie powinien być korek)
No skoro Ci tak bulgotało na odpalonym silniku to skłaniałbym się ku tej uszczelce pod głowicą. Poobserwuj wskaźnik temperatury czy nie szaleje, oraz na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i popatrz czy nie idą pęcheżyki powietrza .Opsane objawy mogą wskazywać na uszczelkę ponieważ po rannym odpaleniu silnika parownik posiada temperaturę otoczenia...
Dzięki za pomoc, niestety dalej nie potrafię rozwiązać problemu. Sytuacja wygląda tak: http://naforum.zapodaj.net/7512c65c26fc.... http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7512c6... Na wężach do nagrzewnicy 1 i 2, założone są trójniki, które prowadzą wodę do parownika, próbowałem na obu idących do parownika zakładać trójniki i na obu napełnia zbiorniczek...
Może nie dokładnie wyraziłem się w swoim poprzednim poście.Filterek od gazu jest przed parownikiem.W samym zaś parowniku odkręca się od jego dołu korek do spuszczania nagromadzonych zanieczyszczeń.TYLKO NAJPIERW ZAKRĘĆ ZAWÓR PRZY BUTLI!(jeśli masz instalację starszego typu,bez elektrozaworu-upewnij się przed rozpoczęciem działań).Opisane masz sporo...
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
Witam. Posiadam opla omege b z silnikiem 2 litry o mocy 136 koni z instalacją lpg . Nabyłem to auto dość nie dawno a już są problemy. Na górze chłodnicy mamy dwie rurki jedna prowadzi do termostatu, a druga o znacznie mniejszym króćcu ? No właśnie u mnie był zaślepiony kawałkiem wężyka a na końcu korek od szampana, który dzisiaj w korkach mi wysadziło...
Wymień aparat zapłonowy, przewody może też. Po 6 latach wypadało by regulacje lub i wymianę parownika przeprowadzić. Te 14 litrów to w mieście ?? w trasie?? w korku??
pokazuje się przez ODPŁYW Poszukaj między gotowymi już kostkami czy nie leży tam jakaś plastikowa część. Taki korek zamykający odpływ wody z komory pompy. Można go łatwo ściągnąć przez nieuwagę i woda zamiast płynąć na parownik spływa w kanał.
Witam ma problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia Chrysler Town & Country II 2014r 3,6 benzyna z gazem . Przewód od wody jest twardy, pirwszym objawem był wyciek z pod oringu od parownika następnie pękł trójnik od nagrzewnicy.Wymieniłem termostat i korek do chłodnicy na nowy kupiony w serwisie. Mechanik myślał że uszczelka pod głowicą ale...
czynnika musi być na tyle mało, by nie był nasycony. Co to znaczy, że czynnik jest nasycony? Czym nasycony? Logicznie rzecz biorąc, to coś może być czymś nasycone a nie być nasycone same sobą. A tak na prawdę chodzi o to aby w układzie był czynnik w postaci cieczy. I tylko wtedy : czy jest go 0,5kg czy 100kg, będzie miał ciśnienie zależne od temperatury,...
Witam w moim samochodzie nie ma ogrzewania.Samochód to Audi 100 c3 2.2 benzyna/gaz.Nie ma w ogóle ogrzewania węże od nagrzewnicy zimne.Parownik od LPG gorący.Po ściśnięciu węża od parownika płyn nie przedostaje się do nagrzewnicy.Moim zdanie układ jest zapowietrzony,niestety w aucie nie ma nigdzie odpowietrznika powinno się samo odpowietrzyć.Jak w inny...
... Próbowałem odpowietrzyc jak należy tzn ogrzewanie na full itd i po dosłownie 30 sekundach (na zimnym) płyn zaczął wyciekac przez korek chłodnicy, ten ciśnieniowy. O czym to świadczy? ... Podwyższone ciśnienie powyżej ciśnienia zadziałania zaworu upustowego korka. Tworzy się korek powietrzny w układzie chłodzenia, nie pozwalając na przepływ płynu,...
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
Witam W zasadzie zgadzam się z kolegami wyżej. Od siebie dorzuciłbym jeszcze wymiane: filtru powietrza co około 10 tys., świece około 10-15 tys., przewody wysokiego napięcia 40-50 tys. oraz spuszczenie kondensatu z reduktora za pomocą korka spustowego - co 5 tys.(koniecznie gdy parownik jest rozgrzany). Okresowo polecałbym sprawdzenie składu mieszanki....
Jesli nie ma sladów białych na przewodach ( najczesciej inst. lpg, parownik! ) , to popuszcza uszczelką na tłok. Zobacz przez otwór po świecy jak denko tłoków wygląda ( dioda na przewodach i drucie jako latarka i tłok w gmp ).
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
A czy jest możliwość, że układ się zapowietrza. Jeśli jest odpowiedni poziom płynu, sprawna pompa, termostat i szczelny układ to nie ma takiej możliwości.Wyjątkiem jest przepalona uszczelka pod głowicą, bądź rozszczelniony parownik gazu.Bywa że wtedy gaz przedostaje się w układ chłodzenia, tym samym go zapowietrzając. Wadliwy korek na zbiorniku wyrownawczym?...
Witam ponownie, zastosowałem się do do wskazówki odkamieniłem, ale niestety po ok 10 minutach ponownie zaczyna lecieć woda, po odkręceniu korka i wypuszczeniu wody problem na kolejne 10 minut znika tak jakby w parowniku był za duży stan wody, i tu mam pytanie jaki element odpowiada za odcięcie dopływu wody z pojemnika plastikowego do parownika ?? Czy...
Witam. grabek_radek napisał: jak to szyte na miare ?? ja chce to szklo razem z tym miedzianym wypustem i nic wiecej no niech bedzie jeszcze ten korek gumowy takie cos jak w zalaczniku A nie prościej zrobić samemu? Długa rurka fi8 jako parownik a to zgrubienie na końcu (skraplacz) z łuski jakiegoś naboju pospawane razem, w środek aceton (5ml) i jest...
Coś nie rozumiem. Klienci którzy zapłacą czekają a Ty zastanawiasz się czy zapłaci klient za Twój stracony czas? Powinno być tak że przedstawiasz kosztorys a klient albo decyduje się na naprawę albo nie. Nie chodzi o to aby za wszelką cenę kosztem wlasnego czasu eksperymentować z przypadkiem którym z góry wiesz jak się skończy. To tak jakbys wlewał...
Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz że się nie da? Ja odpowiem tak - w II generacji też się da, bo zasadniczo to ona poza sprzężeniem z sondy niewiele się różni od...
Sprawdź opaski na wężach wodnych przy parowniku i trójnikach czy nie są luźne bo tam też często lubi uciekać płyn chłodniczy.
Witam. Mam nastepujący problem brak ogrzewania w samochodzie. Ford mondeo 93r 1.8 +lpg BRC Just. Autko przejechało 150tys na gazie w okresie 4 lat od jakigos czasu mam problem z ogrzewaniem autko grzeje w środku ale słabym ciepełkiem. Zostało juz wymienione w autku chłodnica, termostat x2, pompa wodna, przeczyszczona nagrzewnica, wymieniony korek ze...
"] Nie zostaje jeszcze LPG Co masz na mysli ? Uszkodzony parownik. Ile na nim zrobiłeś, bo powinieneś go regularnie regenerować lub wymieniać co 60k.
W zbiorniczek wyrównawczy to może sobie patrzeć.... http://obrazki.elektroda.pl/8998368800_1... Odkręcić korek od chłodnicy i "niuchać" czy gazem nie czuć. Ewentualnie odpalić zimny silnik dodatkowo i przełączyć na gaz - zanim termostat puści powinno być widać bąbelki.
To przeciwieństwo do mojej cc900, rozgrzewa się błyskawicznie, nie mam ustawionej temperatury przełączenia bo zanim wyjadę z garażu i bramy to już czuć ciepełko więc przełączam na gaz. Problem występuje tylko w korkach i przy szybkiej jeździe bo przekracza 90 stopni ale wentylator mu daje radę.
Te pokretla sa na parowniku? Jesli tak - postaraj sie gdzies na nim doczytac, albo dowiedz sie id gazownika, albo (jesli masz) przeczytaj w papierach od instalacji, co to konkretnie za parownik -wtedy ktos kto mial z nim doswiadczenia bedzie mogl pomoc - bo pytasz o szczegoly dotyczace konkretnego sprzetu. Jesli dziala on podobnie jak u mnie (mam BRC...
byłem u znajomego majstra sprawdzał samochód powiedział ze to nie uszczelka pod głowicą a co do gąbki na klapie nawiewu faktycznie trzeba bedzie na kleić bo sie skruszyły natomiast nasuwa mi sie jedno czy ubywający płyn to wina pęknietej bembrany w parowniku gazu ?
nie ma cudow, zeby na gazie dobrze silnik pracowal musi miec przynajmniej 30 stopni, zalecam rozgrzewac na benzynie zwlaszcza w zimie, zakladam ze parownik jest podlaczony prawidlowo- obieg cieczy chlodzacej, pozdrawiam
Szarpie zarówno na gazie (Lovato) jak i na benzynie 2 razy przy 1300 i 1800 obrotów na jedynce jak i czasami na 2. Szczególnie na gazie jest to widoczne jak chce się gwałtowniej ruszyć to tym bardziej szarpie. Wymieniłem świece i kable nowy zbiornik i nadal nie pomaga na regenerowanym parowniku zrobiłem ok 80 tyś brak mazi w korku spustowym...Pomocy
tak bez powodu wzroslo nic nie kreciles? moze masz stare membrany w parowniku, sa od niskiet temp sztywne (malo elastyczne) i dostaje za duzo gazu.
Jeśli chodzi o wode w dywanikach to jest troszkę zawsze po deszczu...ale to raczej z tej przyczyny iż kiedys przydarłem spodem o coś, odpadł ten plastikowy odprowadzacz wody i teraz korozja tam troszkę ruszyła. le to sie ogarnie w wolnym czasie:) Jeśli chodzi o parownik gazowy to moze być słusza sugestia...zauważyłem na łączeniu parownika z przewodem...
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
Mam takiego golfa właśnie z takim gazem i podejrzewam że to syczenie pochodzi ze zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego, a dokładniej z jego korka który posiada w sobie zawór nadciśnienia i być może po zgaszeniu silnika jeszcze schodzi nadmiar powietrza w tym zbiorniczku, a przez to że zbiorniczek jest bardzo blisko parownika wydaje się że...
Witam. Samochód odebrałem od mechanika z wymienionym termostatem. Temperatura silnika 90 stopni i już się nie gotuję, ale ogrzewanie mam tylko wtedy gdy obroty są powyżej 2000. W czsie jazdy to wogóle nie przeszkadza ale w korku na niskich obrotach powietrze z climatronika leci tylko letnie. Ostatnią rzecz jaką spróbuję zrobić to usunąć parownik z układu...
membrany parowniku dziura parowniku szron parowniku
silnik briggs zawora radio toyota corolla wzmacniacz vectra błędy komputera
ekspres naprawa analizator widma akustycznego
Programowanie pilota centralnego zamka Suzuki Wagon R+ 1.3 Brak zasilania pompy paliwowej w Jeep WJ 4.7