Witam. Odkąd kupiłem moja megankę r98 1.6e mam problem z obrotami. Wczesniej na jałowym biegu falowały mi obroty z 2000 na 2500. Gdy zaprowadziłem do mechanika i wymienił kopułe filtra pow, świece, przepustnice z krokowcem obroty juz tak nie falują ale nie są stabilne. w momencie gdy stoi ma różne wahania raz ma 1000 raz ma 800 a po rozgrzaniu ma nawet...
Witam. Posiadam golfa 2 1.6 na gaźniku pierburg 2e2 z instalacją gazową pierwszej generacji. Mój problem polega na tym iż auto po postoju dłuższym jak około 5-6h nie chce odpalić na gazie, na ciepłym odpala ale też nie od razu. Parownik to tomasetto model AT bez zintegrowanego filtra gazu. Parownik regenerowałem 2tygodnie temu na oryginalnych częściach,...
wyregulowałem mierząc napięcie na sondzie tak aby w całym zakresie obrotów sonda była na granicy przejścia , czyli około λ=1. Nie da się tak ustawić. Nie dość że reduktor nie ma liniowego wydatku, to tak samo silnik nie ma liniowego zapotrzebowania na paliwo. Po to właśnie są układy korekcji z silniczkiem krokowym, sterowane kontrolerem sondy....
Witam, posiadam Audi A6 1.8t z instalacją gazową KME Diego G3 z parownikiem KME silver oraz wtryskami Migic Jet obecnie , planuje przejść na Hana. Autokalibracje, zbieranie map mam już za sobą , jednak zostały tylko korekty. Po sprawdzeniu vagiem okazuje się że korekty wynoszą mniej więcej -20% a w instrukcji instalacji wspomniane jest coś o adapterze...
Wykres odchyłki pokazuje w którą stronę ruszać mnożnikiem. Jak odchyłka na minus, to mnożnik w górę. W miarę ładnie się pokrywają mapy. Jak dla mnie to strasznie duży mnożnik. Źle dobrane ciśnienie lub dysze. Podaj więcej info (jaki silnik i parownik). opel Vectra B 2,0 136KM parownik zavoli zeta
Witam Regulacji na "wężu" dokonujesz tak jak opisał kolega wyżej a na reduktorze wkręcasz regulacje wolnych do oporu (bez przesady łatwo urwać iglice) i skręcasz obroty śrubą do czułości do takiego stopnia zeby silnik jeszcze chodził ale miał za niskie obroty takie ze prawie gaśnie po tym wykręcasz iglice do uzyskania normalnych obrotów robisz korekte...
To że masz bałwanka na parowniku to jest to po prostu nie szczelny parownik.Jeżeli grzeje ci się silnik,to sprawdż czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły tak samo jak dolny.To się tyczy także chłodnicy.Ma być równomiernie ciepła,jeśli nie jest,to znajdż korek odpowietrznika na wężach od chłodzenia,odkręć korek i puść płyn ,jednocześnie dolewając do...
Witam. Mam nastepujący problem brak ogrzewania w samochodzie. Ford mondeo 93r 1.8 +lpg BRC Just. Autko przejechało 150tys na gazie w okresie 4 lat od jakigos czasu mam problem z ogrzewaniem autko grzeje w środku ale słabym ciepełkiem. Zostało juz wymienione w autku chłodnica, termostat x2, pompa wodna, przeczyszczona nagrzewnica, wymieniony korek ze...
Witam przedwczoraj wymieniłem sondę w astrze i wszystko było niby w porządku , ale dzisiaj jak wracałem rano z pracy to po na ciśnięciu sprzęgła auto gasło za równo na benzynie jak i gazie:/ strasznie rwało i szarpało silnikiem podczas jazdy.. co wcześniej nawet na zepsutej sondzie się nie zdarzało!! jak zajechałem na pobocze i otworzyłem machę ujrzałem...
A więc... jeździ na jednym parowniku i to bez problemu przyśpiesza nie kicha daje radę. Parownik OMVL REG R90E R90/E 380KM 6L wielozawór zwykły 6mm do filtra gazu ok 50cm miedź 6mm później od filtra do parownika ok 8metrów miedź 8mm. Miksery 2 sztuki takie uniwersalne wstawiane w wąż (z powodu tego że na mikserze który dostałem od gazownika nie chciał...
Wiem o czym piszesz,mam ten sam sterownik w aucie,gazownik na początku tez tak nisko ustawił,podniosłem do około 1,1 i problemy znikły.Ustawiasz na odpalonym na parowniku,korekt nie trzeba ruszać.Jaki masz reduktor?A mapy masz bardzo rozjechane?
Korek jest ważna sprawa. ma być taki jaki był fabrycznie bez względu czy ci się coś przegrzewa czy nie. Ta membrana w korku to taki zawór bezpieczeństwa. W obiegu wody zawsze będzie ciśnienie jak rozgrzejesz silnik. To, że nie ogrzewa tobie parownika czy wnętrza samochodu lub też wyrzuca płyn na zewnątrz to nie wina korka! układ sam się odpowietrzy...
Zsunąć ten wąż żeby z parownika na obrotach podwyższonych wylatywał płyn ,po czym nasunąć i skręcić opaskę . Zakręcić korek.
Parownik został odpięty w warsztacie, gdyż wtedy silnik funkcjonował bez zarzutu. Tak go z resztą ściągnąłem z ,,warsztatu.. z zaleceniem że mam się zgłosić z tym problemem do ,,gazownika,,. W tym czasie wymieniłem zbiornik wyrównawczy i korek, oraz kilka nieszczelności w układzie chłodzenia. Po prostu opaski na wężach były nie dokręcone, cała robota...
... Próbowałem odpowietrzyc jak należy tzn ogrzewanie na full itd i po dosłownie 30 sekundach (na zimnym) płyn zaczął wyciekac przez korek chłodnicy, ten ciśnieniowy. O czym to świadczy? ... Podwyższone ciśnienie powyżej ciśnienia zadziałania zaworu upustowego korka. Tworzy się korek powietrzny w układzie chłodzenia, nie pozwalając na przepływ płynu,...
Nie przesadzajmy :) 1 gen każdy jako-tako ogarnięty człowiek sobie ustawi, zresztą i tak żeby było dobrze to trzeba pojeździć i porobić korekty jeszcze wstępnych ustawień. Gazownicy zwykle ustawiają tylko na rozgrzanym tak jak przyjedzie i tyle, a potem na zimnym nierówno pracuje, dla tego ja tam ustawiam nie na środku zakresu śruby parownika przy rozgrzanym...
przecież Ci już napisałem w poprzednim temacie to się reguluje na pracującym silniku a nie ileś tam mm wkręcić wykręcić, każdy parownik jest nieco inny (każda sztuka), każdy silnik nieco inny, każda instalacja zamontowana nieco inaczej, jak by ustawienie było jedno to by tych pokręteł w ogóle nie było. w skrócie - na parowniku skład mieszanki - ustawiasz...
Jeżeli idą bąbelki po odkręceniu korka to napewno uszczelka pod głowicą i w tym przypadku może sie parownik zapowietrzać
Sądzę po ustawieniach, że reduktor jest WOGÓLE nie regulowany, AL700 nie zrobi tego za Ciebie. Wymuś attuator na 100 kroków i odłącz wtyczkę od attuatora a potem tak reguluj imbusem na reduktorze aż uzyskasz 0,4V. Regulację dawki podstawowej zakręć całkiem i o 1 obrót odkręć. Dopiero wyregulowany reduktor nadaje się do korekcji Autronikiem.
Sztywny 13 - (śruby) Z tymi śrubami, to rozumiem, że dla dwóch w lewo (przeciwnie do wskazówek) wzbogacam? Jak czuła jest ta na imbus - tej nie znam \ nie kręciłem (pewnie zależy to trochę od zasilanego silnika), ale tak z doświadczenia, mówimy tu o obrotach, czy ułamkowych ruchach, dla niewielkiej korekty (tu nie trzeba dużo, aby było OK) ? Autoas...
Witam Problem polega na tym że gdy silnik jeszcze jest w miare zimny na gazie to jedzie sie super-wkręca sie na obrotym, ma moc. Po ok 20 min jazdy gdy wcisne mocniej gaz to aż go cofie-zamula i nic sie nie rozpędza-reaguje tylko na min dodaanie gazu. Jeszcze gorzej jest gdy z 15 min postoje w korku to jak chce ruszyc ze swiatel to nie mam z czego-totalnie...
Mnie gazownik też zabrał 60 PLN, ale musiał uszczelki wymieniać. Ten filtr jest na wlocie do parownika razem z zaworem (przynajmniej u mnie). Uszczelki są bardzo ważne, jak sam to rozkręcałem i czyściłem to o mało w powietrze nie wyleciałem, uszczelki były już do niczego o czym nie wiedziałem bo wyglądały normalnie. Objaw: gdy silnik rozgrzany na max,...
witam. Ja miałem też ten sam problem, dojazd do krzyżówki wolne obroty i kapa silnik stoi. gazownicy tak go pokręcili aby to zlikwidować że zużycie gazu doszło do 19 litrów. Dodam że byłem w trzech warsztatach i każdy mówił co innego. Zabrałem się sam i efekt przy silniku 2.0 ie fiat Croma gaz leonardo IIgeneracji parownik Emmegas miasto 10-11litrów...
jeśli chodził dobrze na gazie to srubę ne weżu zostaw (jeśli coś będzie nie tak to pokręcisz nią później) śrubka radełkowana to dysza wolnych obrotów śruba na imbus nad radełkowaną to napięcie przepony druga śruba na imbus nie jest regulacją jak już trochę podgrzejesz silnik przełączasz na gaz i starasz się pokręcić tak żeby pracował na wolnych jak...
Nie ma absolutnie żadnej potrzeby żeby zakręcać butlę czy przełączać na benzynę. Silnik i parownik rozgrzać, wtedy zgasić silnik i odkręcać korek. Wcześniej pod parownik podłożyć jakieś naczynie lub szmatę, żeby nie upaćkać sobie niczego tym co wycieknie.
Witam Jak w temacie parownik Tomasetto AT-07 zintegrowany z filtrem. Obejżałem cały parownik (właściwie obmacałem bo jest zamontowany na dole) i nie wyczułem żadnego korka ani śruby jak w innych. Trzeba rozkręcać cały parownik żeby spuścić syf ?
Witam. Samochód: Volvo 460 1,8 94' gaz holenderski, parownik Lovato Mam problem z pracą silnika na gazie: Silnik na benzynie odpala normalnie, wchodzi na 1200rpm i delikatnie schodzi do 1000rpm. Sprawa na gazie wygląda inaczej: odpala od razu, czasem lekko się przydusi, wejdzie na około 1000-1100rpm i schodzi na około 900rpm (spalanie średnie około...
Okazało się że miałem prawie dokręconą do oporu śrubę od napięcia membran.Rozkręciłem ją po czym patrzyłem kiedy mieszanka na wolnych obrotach będzie uboga.Po tym zrobiłem tryb nauka i PWA ustawiło się na poziomie 88 kroków,zrobiłem korekcję w/g sugestji i silnik chodzi bardzo ładnie.O poziomie spalanie poinformuję trochę później.Przy okazji,czy Cut-Off...
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Cześć Mam Citroena z silnikiem V6, automat. Zagazowany. Mam też Webasto. No i wpięcie tego Webasto spowodowało że na wolnych obrotach nie dogrzewa się parownik. Ogrzewanie w kabinie działa prawidłowo. Reduktor jest bardzo wysoko zamontowany (przy kielichu) i prawdopodobnie dlatego są problemy z dogrzewaniem. Prawidłowa cyrkulacja płynu chłodzącego zaczyna...
korekty długoterminowe,korekty krótkoterminowe na biegu jałowym mogę sprawdzić?
Zczytałem błędy i wyszło: 00525- Oxygen (lambda) sensor (g39) 07-10 Signla too LOw - Intermittent 00529 - Engine Speed Missing 03-10 No Signal - Intermittent 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 36-10 Open circuit - Intermittent Skasowałem błędy. Przeczyściłem potencjometr co jest w środku przepustnicy. Zrobiłem adaptacje przepustnicy. Potem kalibracja...
do Waldek23401 - ten sam Lanos w moim przypadku, niestety Stag2l założony w warsztacie tak że musiałem sam nauczyć się poprawnego mantażu, tzn.podłączyć TPS, wyregulować moment włączenia, oczywiście CHECK po ich instalacji świecił prawie na okrągło - zmieniłem na sterowniku emulacje sondy z fala na tylko sonda i od tej pory nie zaświeciła ani razu,...
Witka Mam pytanie.. Słyszałem coś o jakichś korkach spustowych na parowniku- ale u mnie NIC nie ma na dole!...mam instalke II-ej gen. BRC...czy ktoś wie jak spuścić ten szlam? pzdr
1 to regulacja obrotów 2 to korek spustu oleju
Mam takiego golfa właśnie z takim gazem i podejrzewam że to syczenie pochodzi ze zbiorniczka wyrównawczego od płynu chłodniczego, a dokładniej z jego korka który posiada w sobie zawór nadciśnienia i być może po zgaszeniu silnika jeszcze schodzi nadmiar powietrza w tym zbiorniczku, a przez to że zbiorniczek jest bardzo blisko parownika wydaje się że...
regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą...
Krótki poemat na gazu temat JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz....
To przeciwieństwo do mojej cc900, rozgrzewa się błyskawicznie, nie mam ustawionej temperatury przełączenia bo zanim wyjadę z garażu i bramy to już czuć ciepełko więc przełączam na gaz. Problem występuje tylko w korkach i przy szybkiej jeździe bo przekracza 90 stopni ale wentylator mu daje radę.
Witam, Przerabiałem taki problem w swoim Polonezie GLE. Zapalam rano na Pb i jeżdżę do zagrzania - jest niby OK. Niby - bo można było zaobserwować wahania wskaźnika temperatury, ale silnik nie gasł. Przełączam na LPG nagrzany motor - jest OK. Ale jeśli robiłem to na zimnym lub niedogrzanym silniku - zamarzał parownik. Zanim to następowało szalał wskaźnik...
Witam wszystkich forumowiczów. Własnie dzisiaj stałem się szczęśliwym nabywcą Fiata Cinquecento 900 B + G. Gdy go kupowałem poprzedni właściciel mówił że jeździł tylko na gazie. Ja chciałem wlać trochę benzyny bo słyszałem jak pompka chodzi żeby się nie zatarła no i też jakby zbrakło gazu aby dojechać do stacji paliw. Ale do rzeczy... Wlałem Pb i odpaliłem...
Rozgrzej auto do ponad 90 stopni.Odkręć ostrożnie korek z chłodnicy(OSTROZNIE BO BEDZIE GORACA PARA)Przy termostacie powinien byc korek odpowietrzania odkręć go aż poleci plyn chlodniczy ...Potem zakręć i sprawdz czy jakichś korków niema na przewodach wchodzących od silnika do wnetrza samochodu(od nagrzewnicy ) zrób to samo powinno pomóc ja tez tak...
Pozamieniałem węże podłączyłem szeregowo nadal szronieje jak szroniał, ogrzewanie jest i to baaardzo mocne... nawet kupiłem jeszcze raz korek.... nic to nie dało... dzisiaj jadę do znajomego po parownik z jego auta na podmianę zobaczymy czy to coś zmieni.... I szczerze oby bo autko jest tak naprawdę sprzedane i bierze je mój znajomy a nie chce mu takiego...
Witam Mam problem z moim Golfem, mianowicie chcialem dolalac plynu chlodniczego do ukladu bo w zbiorniczku go juz nie bylo. Dolalem, chcialem odpowietrzyc wiec na wlączonym silniku otworzylem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn zaczelo wyrzucac. Bulgotało i wyrzucalo bardzo gorący plyn jak by ktoś dmuchał rurką :/ Czy to jest normalne zjawisko?...
czyli dmuchasz w kapilarę, spirytus dziś miewa do 5% wody i raczej szkodzi niż pomaga. Po przedmuchaniu warto umyć specjalistycznym płynem (tym co masz). Ja wpompowywałem płyn czyszczący w kapilarę (z przylutowanym wentylem) za pomocą dużej strzykawki. Ale zabawy na 3/4 dnia :) 1. Nie spirytus (etanol, nie daj Boże), a tylko metanol (reglamentowany)....
Tak sam i nie planowałem głowicy. Silnik pracuje równo i przewody nie sa twarde, normalnie mozna go wcisnąc. Kompresji nie sprawdzałem ale czy zimny czy ciepły odpala bez problemu.Tylko to ze jak sie rozgrzeje to wysadza ten płyn. Wskaźnik pokazuje 90stopni ale jest taki odgłos jak by ta woda sie gotowała albo powietrze przez przewody przepływało.Dodam...
"] Nie zostaje jeszcze LPG Co masz na mysli ? Uszkodzony parownik. Ile na nim zrobiłeś, bo powinieneś go regularnie regenerować lub wymieniać co 60k.
Ten zawór jest po to by ciepłe i wilgotne powietrze nie dopływało do parownika a woda powstała podczas rozmrażania spływała do misy. Wyczyść płynem do mycia naczyń, zamontuj i śpij spokojnie.
Szybkość korekcji na wolnych obrotach
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Jesli nie ma sladów białych na przewodach ( najczesciej inst. lpg, parownik! ) , to popuszcza uszczelką na tłok. Zobacz przez otwór po świecy jak denko tłoków wygląda ( dioda na przewodach i drucie jako latarka i tłok w gmp ).
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
Jak wyglądają korekty. Parownik nie puszcza. Co do korekt, nie wiem. Auto nic nie dymi. Raz sprawdzałem, czy parownik nie puszcza, zakręcając zbiornik gazu i spuszczając gaz z węży. Nawet zostawiłem wąż odpięty na noc. Chyba że to źle zrobiłem...? Wtedy został ewentualnie tylko gaz w listwie wtryskowej gazu.
Dzięki, jutro spróbuje go wykrecic i zobacze czy czysty , wykręcałem dzis korek parownika , ten od dołu i bylo troche tej maźi ,lecz nie bylo tragicznie , to zwykła instalacja na jednopunkcie,przy regeneracji parownika ,gazownik pewnie nie czyscil elektrozaworu .
(at)dino777 chcesz wmówić że przy temperaturze parownika 20 gaz będzie miał 60. Inną fizyka? Większość instalacji nowszych wprowadza korekcję po O2. Bo silnik nic nie wie że pracuje na LPG i przy odchyłkach w pracy zaczna wprowadzać korekty. A mieszanka stechiometryczna dla LPG jest inną niż dla PB. Nie pałowani twoim zdaniem to jazda 5 10 czy 15km/h....
Witam Posiadam instalację BRC jak w temacie i od kilku dni usiłuję się z nią połączyć. Przeszukałem już kilkanaście może kilkadziesiąt tematów i wszędzie była informacja że moja instalacja czyli MY07 z okrągłym włącznikiem komunikuje się przez program Plug&Drive. Próbowałem połączyć się przez kilka wersji tego programu 203, 204, 205, 206, 307, 3.08.01,...
Interfejs od 3 lat jest dostępny na allegro, co do softu trzeba kod i będzie działać. Regulacja jest dość ciężka ale soft ma parę fajnych ukrytych opcji. Problemem instalacji w naszym kraju jest zanieczyszczenie gazu i zacinanie się regulacji ciśnienia w parowniku. Raz ustawiona dobrze instalacja nie wymaga żadnych korekt, jedynie ustawienia ciśnienia...
wszystko podpięte niezbyt prawidłowo dochodzi do uszkodzenia tzw. map paliwowych i sterownik działa wtedy niezbyt prawidłowo Nie map lecz korekt. Mapy są zapisane w pamięci nieulotnej (w tym przypadku EPROM) i "nietykalne" dla sterownika. Korekty są przechowywane w pamięci RAM i po wyłączeniu zapłonu "zrzucane" do pamięci EEPROM. Nieprawidłowe wartości...
To nie jest regulacja 0-100%, raczej korekta. Także jak elektrozawór jest otwarty, to LPG w formie gazowej powinno się wydobywać z parownika, ale jego ilość powinna zależeć od podciśnienia w kolektorze ssącym. W reduktorze jest duża gumowa membrana, która pod wpływem oleju zawartego w LPG ulega degradacji, gdy zesztywnieje, reduktor przestaje działać....
A filtr fazy lotnej jaki zamontowany? Instalacja nowa? Stag Bulpren 12mm. Założony 300km temu. W instalacji nowe są wtryskiwacze, filtry,przewody gazowe gumowe oraz podciśnienia, elektrozawór z filtrem przy parowniku. Parownik z 2021 roku, z przebiegiem około 15-20 tyś Samochód kupiłem na jesieni z niesprawną instalacją lpg. Po zmianie parownika i...
Zrób tak jak Ci mówiłem. To że sprawdzany to nie zawsze zobaczy że dobry. Może też być że parownik. Powinieneś mieć u dołu parownika taki mały plastikowy korek jeżeli tak to rozgrzej samochód do aż parownik będzie gorący zgas i odkręc ten korek. Czasami wypływa taki syf i to może też pomóc.
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury. Takich bredni już dawno nie słyszałem. Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu....
Moim zdaniem powodem nadciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym, które hamuje wypływ gazu. Jak sobie z tym poradzić? Nie wiem jak usytuowany jest wlot powietrza do rury prowadzącej do filtra. Jeśli chwyta powietrze "czołowo" może zastosować należy prysłonę kilka centymetrów przed wlotem tak, by powietrze musiało zmieniać kierunek i nie wpadało bezpośrednio...
Wyciek przez parownik już wyjaśniony. Wyciek przez nagrzewnicę - parujące szyby w fazie nagrzewania silnika (powiedzmy 60-80st), para znika jak silnik ma już ustabilizowaną temperaturę i w czasie jazdy już się nie pojawia, po pewnym czasie osad na szybie (coś jak lekka mgła widoczna b.dobrze po ciemku jak zbliża się samochód z przeciwka), jeśli odkręcić...
Witam, szukam na prawdę kogoś z doświadczeniem kto pomoże rozwikłac mój ciągły problem.. BMW e30 Silnik M20B20 + Lpg na parowniku. Brak mi już pomysłów mianowicie autko podczas postoju w korku czy też ogólnie na postoju łapie wysoką temperaturę (nie wiem jak wysoką bo zawsze reagowałem w porę). Podczas jazdy gdy już się chłodzi pędem powietrza jest...
Dzieki za wszystkie odpowiedzi, opisze wszystko dokladnie. Samochod to Fiat Stilo 1.6 r. 2002. Instalacja BRC sequent (nie 24) Problem: Przy niskich temp. zewnetrznych problemy z przelaczaniem na gaz. Temp przelaczania ustawiona na 40 stopni. Jak osiagnie ta temp. usiluje sie przelaczyc ale gasnie (reaguje tak jakby zupelnie nie mial paliwa) Po mocniejszym...
Wreszcie dzisiaj podłączyłem się do ecu lpg :) zadzwoniłem pod wskazany numer który dał mi pan z serwisu z katowic i nie było problemu z wygenerowaniem hasła. i teraz tak: gdy włączam autokalibrację wyskakuje okienko aby utrzymywać 2500obr/min po tym zabiegu wyskakuje okienko "za duża średnica dysz" ale w starszej wersji programu dtgas(interfejs) to...
Bo ubywa mi ze zbiorniczka. dodam że mam gaz na parowniku. Dodano po 1 robi się pod korkiem wlewu oleju maź koloru biało beżowego zrobiłem na tym oleju 300km Dodano po 1 silnik ma temperaturę w normie deczko ponad 80 stopni po nagrzaniu Dodano po 1 i nadal pluje i to nie mało po pół godz nakapało około 40ml do kubeczka z wydechu Dodano po 6 w silniku...
Ustawienia komputera LPG zależą od tego, co ów komputer pozwala ustawić. Ponadto zależą - o ile taka korekta jest po instalacji możliwa - od średnicy dysz, tudzież samych wtryskiwaczy. Niedawno, wypadło mi zmienić wtryskiwacze. Pracowały w sumie ok. 4 lat i pewne parametry zaczęły się już lekko "rozłazić". W tej sprawie udałem się do pewnego fachowca,...
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
Obieg wężykiem cieńkim do zbiorniczka wyrównawczego masz? Wychodziłoby na to, że jest bo widać górą normalnie jak płyn wlatuje do zbiorniczka - na wolnych obrotach pomału, na wyższych aż przez cały zbiorniczek przelatuje strumień. Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie...
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Mam zaznaczone korekty, ze względu na 3 parametry. Postaram się je później zamienić. Jedyne błędy to wypadanie zapłonu na cylindrze 4 oraz bardzo rzadko błędy ubogiej mieszanki. Na benzynie nie ma problemów ze spalaniem, kable i świece wymieniane chyba z 2 lata temu? Przed wymianą i po wymianie nie czuje różnicy. Błędów EGR nie ma. Filtr fazy lotnej...
Jakie mapy i do czego on chce tam wgrywać?!? Tak - konfiguracja w STAGu na wtrysk pełna sekwencja, wtryski przynajmniej MagicJet, reset komputera benzynowego, zebranie mapy na benzynie w trasie i porządna kalibracja mapy korekcyjnej LPG, w razie konieczności korekcja ciśnienia na parowniku i średnicy dysz.
Dzięki za instrukcje, jestem nieco mądrzejszy. Czyli te 'mapy' w sterowniku gazowym są tylko po to, by komputer główny (benzynowy) nie przeginał ze swoimi korektami. Czasy wtrysku gazu mogą być (chyba) niepokojące, bo na jałowcu mam około 6ms. Ciśnienie wyjściowe parownika wg. tych instrukcji dla mojego reduktora to 1,2Atm u mnie jest około 1Atm, muszę...
Wiedzę to trzeba umieć przyjąć taką jakąś ją dostaje. Żeby to zrobić trzeba mieć chociaż minimalne zasób wiedzy na temat działania silnika spalinowego z układem wtryskowym. Tobie tej wiedzy totalnie brak.co więcej nie tylko tej wjedzie język polski też bardzo u ciebie kuleje. I kolejną rzeczą to trzeba mieć narzędzia żeby tą wiedzę wdrożyć. Ty nie masz...
Można spróbować czemu nie ? `Ale po kazdej wymianie miksera nalezy wykonać korekte ustawien parownika na analizatorze spalin. No i wykonać test drogowy.
aha i kolega r biesiada niestey niedokladnie czyta albo czytac nie umie, bo jak napisalem ze wyciagnalem plyn do minimum to po odpaleniu auta gdy temp wzrosla do 3 kreski zbiornik sie napelnil i wtedy bylo widac peczherze (pisalem o tym wczesniej. Dodano po 5 kolega rbiesiada to poprostu zwykly internetowy madrala Nie mam zamiaru się z tobą kłucić...
Witam. Posiadam opla omege b z silnikiem 2 litry o mocy 136 koni z instalacją lpg . Nabyłem to auto dość nie dawno a już są problemy. Na górze chłodnicy mamy dwie rurki jedna prowadzi do termostatu, a druga o znacznie mniejszym króćcu ? No właśnie u mnie był zaślepiony kawałkiem wężyka a na końcu korek od szampana, który dzisiaj w korkach mi wysadziło...
Nie wiem, ale chyba coś pomyliłeś. Niedawno zamówiłem Boscha Serie 8 WTX87K40PL z systemem AutoClean i przed zamówieniem zrobiłem research mały na temat czyszczenia tego condenser'a, a właściwie parownika. Jeszcze nie miałem okazji obejrzeć jak to wszystko działa, bo jestem w pracy poza Polską jeszcze jakieś 3 tyg, ale z tego co wiem, to AutoClean podczas...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
Jesli twoj parownik wyglada jak moj, to ma dwa pokretlla. Jedno to regulacja wolnych obrotow, a drugie to nie pokretlo, a zakretka. Wlasnie do czyszczenia. W parowniku moga sie zbierac rozne swinstwa z gazu. Odkrecasz ten korek i pozwalasz splynac "miazmatom" (jesli parownik dobrze zamocowany, ten korek powinien byc na dole).Potem zakrecasz i po sprawie...
Witam ! Mam kilka problemów związanych z instalacją gazową w Renault CLIO I ‘93. Problemy te dotyczą w zasadzie komfortu w użytkowaniu instalacji, i chciałbym jakoś je naprawić, żeby nie mieć za dużo zmartwień :). Pierwszą rzeczą jak mnie denerwuje to, to że gdy silnik jest zimny, na gazie gaśnie na niskich obrotach. Mam parownik LANDI (chyba...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
witam problem jak w temacie byłby może typowy gdyby nie mylące objawy. mianowice: na otwartym zbiorniczku po dopowietrzeniu wszystko jest ok. temp. stoi na połowie skali włącza się wiatrak, jednak po zamknięciu korka i kilku kilometrowej jeżdzie w trakcie chwilowego postoju (światła korek itp) po ok 5min temp zaczyna iść w górę a wiatrak załącza się...
Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem...
Witam mam pytanko w moim silniczku opla x18xe1 jest regulator paliwa benzyny w zbiorniku więc niema mechanicznej korekty podciśnienia, chciałem się zapytać czy mi dobrze podłączyli parownik , bo przewód z parownika mierzący podciśnienie jest wpięty w kolektor, czyli rozumiem że przy mniejszym podciśnieniu podaje większe ciśnienie na wtryski gazu ,czy...
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Sprawdź jeszcze parownik, czy nie ma uszkodzonej membrany. Przez nią możesz mieć wodę w spalinach no i skoki ciśnienia w układzie chłodzenia. Ubiegłeś mnie. Na rozgrzanym silniku okręcić korek i patrzeć czy bąbli nie widać. Co do uszczelki, to w benzyniakach to prawie zawsze wywala między cylindrami, w dodatku natychmiast skutecznie - co objawia się...
To jest taki czujnik jak od strony pasażera z tym że jak dobrze pamiętam nieco krótszy i z białym gniazdem. Ja też się balem demontazu kokpitu. Co też znajomy klimatolog mi uswiadamiał - mówił tydzień spokojnej pracy w garażu takie rozbieranie. Garaż mam ale wąski i wymieniałem parownik klimy na poczatku maja teraz. Robilem to w weekend bo auto nacodzień...
Panowie ponawiam pytanie: Powiedzcie mi które rozwiązanie jest wydajniejsze nie patrząc na ciśnienie w układzie. Heat-pipe czy bezciśnieniowy układ: rura próżniowa zalana glikolem. Panowie. Po co tyle emocji. Pawelec idzie w bardzo dobrym kierunku. Z badziewnych heat pipe chce zrobić kolektor o bardzo dobrym uzysku energetycznym. Metoda bezpośredniego...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
(at)seba694637 Grzejniki w domu też masz połączone szeregowo? Nikt nie mówi o potrzebie demontażu nagrzewnicy, wystarczy odłączyć ją od układu chłodzenia i sprawdzić drożność wężem z wodą bez demontażu. W moim samochodzie pół roku od montażu instalacji lpg ciekło z obu trójników. Nawet gdy silnik miał 60-90 stopni to stojąc w korku nagrzewnica dostawała...
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
witam od kilku dni borykam się z problemem braku chłodzenia w Altei 1.6 Benz. z 2004 Altea 1.6 benzyna 75kW 2004 Climatronic menu serwisowe i kody DTC autodiagnostyka na panelu klimatronika daje takie wyniki 00.0 brak błędów 00.0 Numer programu 00.3 Punkt używany 00.4 Recyrkulacja automatyczna 00.5 Ogrzewanie postojowe aktywne 00.6 Jakość powietrza...
Witam. Od 2 lat jestem bardzo zadowolonym posiadaczem Toyoty AURIS E15 (2008r, 2.0D4D 127KM) Tyle że mam z tym samochodem jeden wielki problem od samego początku. Zbiera wilgoć wewnątrz. Objawia się to marznącymi szybami od środka. Wody skrapla się na nich tak dużo że tworzy to grubą warstwę a po odmrożeniu przez ogrzewanie pojawiają się krople/zacieki....
Zauważyłem, że grzejnik pod parownikiem dość mocno się rozgrzewał (podtapiał produkty), ale się wyłączał, po około dwóch tygodniach przegrzewania zamrażalnika przestał się przegrzewać i po kolejnych 2 tygodniach parownik się oblodził. Rozmroziłem - był duży lodowy blok/korek pod tylną osłoną, możliwe, że wcześniej zablokował odpływ poza zasięgiem grzałki....
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...