Przy parowniku jest pokretlo ,sprubuj je wykrecic 1/2 lub troche wiecej obrotu i sprawdz najlepiej na zimnym silniku wczesniej jednak zaznacz pierwotne polozenie,Pod spodem jest tez korek [czesto plastikowy]odkrec i poczekaj az zleci olej.Pozdro.
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
Witam :) Kolejność postępowania jest następująca 1. Pozdejmuj rury żeby sobie benzyna odparowała, pozostaw otwarty korek oleju itp. Wymień filtry i olej, najlepiej korzystając ze słońca bez odpalania zlej olej, zalej jakiś tańszy, przejedź na nim jakiś kawałek i znów wymień żeby wypłukało silnik, a żeby nie jeździł na tym rozrzedzonym oleju. 2. Musisz...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Dla zrozumienia jak działają układy chłodnicze trzeba zapoznać się z tym wykresem, i go zrozumieć. https://obrazki.elektroda.pl/6504919300_... przegrzanie jest 11,3C Przegrzanie nie może być 11,3°C, przegrzanie podaje się w K. I jeśli wychodzi ci że masz 11,3K przegrzania tzn że zawór dławiący podaje za mało czynnika, i ciepło które...
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
...Wczesniej w czasie jazdy na gazie przy gwałtownym hamowaniu potrafił zgasnąć i musialem jezdzic na benzynie. "Wyleczalo" go powtorne gwałtowne hamowanie.... tzn jazda na beznynie, przelaczenie na gaz i zanim zgasł hamowałem ostro :) W tej chwili w czasie przelaczania na gaz na elektrozaworze pojawia sie naoiecie ok 12,5 V, a po chwili zanika - samochod...
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
Nieodpowietrzony prawidłowo. Poluzuj górny przewód przy parowniku i korek zbiorniczka wyrównawczego, aż poleci płyn.
Sprawdź czy przypadkiem w parowniku coś nie walnęło i wody nie wali do ssania. W takim wypadku cuda mogą się dziać. Poza tym nie we wszystkich modelach był ten zaworek do odpowietrzania. Rozumiem, że nie kapie z chłodnicy? Zobacz pod chłodnicą, czy nie jest ubity korek spustowy.
nie "ciągnie" lewego powietrza? zobacz czy masz korek spustowy od "szlamu" w parowniku - ja mimo, że staram sie tankować na dobrych stacjach to i tak co jakiś czas wypuszczam tego świństwa trochę.
Jesli twoj parownik wyglada jak moj, to ma dwa pokretlla. Jedno to regulacja wolnych obrotow, a drugie to nie pokretlo, a zakretka. Wlasnie do czyszczenia. W parowniku moga sie zbierac rozne swinstwa z gazu. Odkrecasz ten korek i pozwalasz splynac "miazmatom" (jesli parownik dobrze zamocowany, ten korek powinien byc na dole).Potem zakrecasz i po sprawie...
należy wymienić filtr gazu Dodano po 56 jeżeli to nie pomoże to trzeba sprawdzić parownik ;czy jest odpowietrzony,a jeśli ma czujnik temperatury to należy sprawdzić działanie i jego przewody el.,oraz szczelność układu chłodzenia przy parowniku ,na koniec korek naczynka wyrównawczego Wlepić ostrzeżenie za pisanie bzdur?
Witam. Mam nastepujący problem brak ogrzewania w samochodzie. Ford mondeo 93r 1.8 +lpg BRC Just. Autko przejechało 150tys na gazie w okresie 4 lat od jakigos czasu mam problem z ogrzewaniem autko grzeje w środku ale słabym ciepełkiem. Zostało juz wymienione w autku chłodnica, termostat x2, pompa wodna, przeczyszczona nagrzewnica, wymieniony korek ze...
Witam. Odkąd kupiłem moja megankę r98 1.6e mam problem z obrotami. Wczesniej na jałowym biegu falowały mi obroty z 2000 na 2500. Gdy zaprowadziłem do mechanika i wymienił kopułe filtra pow, świece, przepustnice z krokowcem obroty juz tak nie falują ale nie są stabilne. w momencie gdy stoi ma różne wahania raz ma 1000 raz ma 800 a po rozgrzaniu ma nawet...
A więc... jeździ na jednym parowniku i to bez problemu przyśpiesza nie kicha daje radę. Parownik OMVL REG R90E R90/E 380KM 6L wielozawór zwykły 6mm do filtra gazu ok 50cm miedź 6mm później od filtra do parownika ok 8metrów miedź 8mm. Miksery 2 sztuki takie uniwersalne wstawiane w wąż (z powodu tego że na mikserze który dostałem od gazownika nie chciał...
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
Zrobiłem tak że zakrecilem lpg. I słuchaj na parowniku odkreciłem wąż od wody który wypuszcza wode z parownika. I nie leci płyn, tylko leci wtedy gdy dodam gazu troche i im wiecej dodam go tym szybciej leci. A i plyn w zbiorniku nie wylatuje az tak mocno przez korek tylko dochodzi do korka i po chwili spada.
No skoro Ci tak bulgotało na odpalonym silniku to skłaniałbym się ku tej uszczelce pod głowicą. Poobserwuj wskaźnik temperatury czy nie szaleje, oraz na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i popatrz czy nie idą pęcheżyki powietrza .Opsane objawy mogą wskazywać na uszczelkę ponieważ po rannym odpaleniu silnika parownik posiada temperaturę otoczenia...
Może nie dokładnie wyraziłem się w swoim poprzednim poście.Filterek od gazu jest przed parownikiem.W samym zaś parowniku odkręca się od jego dołu korek do spuszczania nagromadzonych zanieczyszczeń.TYLKO NAJPIERW ZAKRĘĆ ZAWÓR PRZY BUTLI!(jeśli masz instalację starszego typu,bez elektrozaworu-upewnij się przed rozpoczęciem działań).Opisane masz sporo...
Te pokretla sa na parowniku? Jesli tak - postaraj sie gdzies na nim doczytac, albo dowiedz sie id gazownika, albo (jesli masz) przeczytaj w papierach od instalacji, co to konkretnie za parownik -wtedy ktos kto mial z nim doswiadczenia bedzie mogl pomoc - bo pytasz o szczegoly dotyczace konkretnego sprzetu. Jesli dziala on podobnie jak u mnie (mam BRC...
To że masz bałwanka na parowniku to jest to po prostu nie szczelny parownik.Jeżeli grzeje ci się silnik,to sprawdż czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły tak samo jak dolny.To się tyczy także chłodnicy.Ma być równomiernie ciepła,jeśli nie jest,to znajdż korek odpowietrznika na wężach od chłodzenia,odkręć korek i puść płyn ,jednocześnie dolewając do...
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury. Takich bredni już dawno nie słyszałem. Powiedz kolego co ma membrana w parowniku do płynu chłodzącego skoro ona nawet nie ma z nim kontaktu....
Witam mam parę pytań co do mojej instalacji gaz. w oplu 1.6 1.wyczytałem ze w parowniku osadza się brud/syf i trzeba odkręcić śrubkę by go zlać tzn która ?? 2. czy to normalne ze śrubki na klucz "8" są poluzowane ?? 3. do czego jest to pokrętło od dołu z sprężynka :) 4. czy ta "dziura" co jest na foto czy tam powinien być jakiś korek czy cuś... 5.Gdzie...
Nie ma absolutnie żadnej potrzeby żeby zakręcać butlę czy przełączać na benzynę. Silnik i parownik rozgrzać, wtedy zgasić silnik i odkręcać korek. Wcześniej pod parownik podłożyć jakieś naczynie lub szmatę, żeby nie upaćkać sobie niczego tym co wycieknie.
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
Dzięki, jutro spróbuje go wykrecic i zobacze czy czysty , wykręcałem dzis korek parownika , ten od dołu i bylo troche tej maźi ,lecz nie bylo tragicznie , to zwykła instalacja na jednopunkcie,przy regeneracji parownika ,gazownik pewnie nie czyscil elektrozaworu .
Ten zawór jest po to by ciepłe i wilgotne powietrze nie dopływało do parownika a woda powstała podczas rozmrażania spływała do misy. Wyczyść płynem do mycia naczyń, zamontuj i śpij spokojnie.
Korek odkręciłem z parownika i oliwę spuściłem, chociasz mało jej było.
Podnieś przód auta na kobyłki . I poluzuj węże parownika. I odpowietrznik. Można kupić stary korek chlodnicy i wstawic wentyl z wezykiem i podać mu plyn z pojemnika zawieszonego. Tze. kroplówka. To ciężkie czasem auto do odpowietrzenia
1 to regulacja obrotów 2 to korek spustu oleju
Zrób tak jak Ci mówiłem. To że sprawdzany to nie zawsze zobaczy że dobry. Może też być że parownik. Powinieneś mieć u dołu parownika taki mały plastikowy korek jeżeli tak to rozgrzej samochód do aż parownik będzie gorący zgas i odkręc ten korek. Czasami wypływa taki syf i to może też pomóc.
Witam Nie we wszystkich parownikach znajduje się korek do spuszczania,a już napewno wiele parowników jest żle zamocowanych i odkręcenie śrubki nic nie da. Trzeba najprawdopodobniej rozkręcić parownik wyjąć wszystkie membrany i jak są jeszcze dosyć miękkie to przemyć cały parownik ropuszczalnikiem nitro (oczywiście bez membran). Pozdrawiam
Możesz troche szczególowiej opisać jak to zrobić. Jeżeli chodzi o korek spuszczania szlanu z parownika to na oko wydaje się uszkodzony, bardzo lekko się odkręca i przeskakuje na gwincie.
Niektóre instalacje gazowe mają korek spustowy cieczy z parownika, powinno się go wykręcać co parę tysięcy kilometrów i odwadniać
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Korek na chłodnicy wymieniony. Omijałem również parownik bo jest instalacja lpg i nic to nie pomogło
1. zatankuj na "pożądnej" stacji typu statoil czy shell 2. spuść kondensat z parownika(śróbka lub korek od dołu" 3. jak nie pomoże to wymień filtr gazu
Zauważyłem, że grzejnik pod parownikiem dość mocno się rozgrzewał (podtapiał produkty), ale się wyłączał, po około dwóch tygodniach przegrzewania zamrażalnika przestał się przegrzewać i po kolejnych 2 tygodniach parownik się oblodził. Rozmroziłem - był duży lodowy blok/korek pod tylną osłoną, możliwe, że wcześniej zablokował odpływ poza zasięgiem grzałki....
ja mam nissan primera p10 i miałem identyczny problem na początku regulowałem zawór od gazu przykręcałem go co było błędem później rozgrzałem parownik odkręciłem korek znajdujący się na dole i gdy cały syf wypłynął z niego po bawiłem się regulacją membrany i tak szczerze udało się obroty nie skaczą trzymają się na tym samym poziomie więc jeśli jest...
Skoro po ściągnięciu węża z parownika nic nie płynie to coś wysoko ten parownik jest umieszczony(dziwne że wcześniej nie było problemów).Nie mieszajmy w to termostatu bo jak nagrzewnica działa to i parownik powinien być podgrzany.Termostat puszcza wode na chłodnice.Proponuje odkręcić reduktor z uchwytu(nie odkręcając węży) i dać go chwilowo niżej żeby...
Jakie mapy i do czego on chce tam wgrywać?!? Tak - konfiguracja w STAGu na wtrysk pełna sekwencja, wtryski przynajmniej MagicJet, reset komputera benzynowego, zebranie mapy na benzynie w trasie i porządna kalibracja mapy korekcyjnej LPG, w razie konieczności korekcja ciśnienia na parowniku i średnicy dysz.
sprawdz filtr gazu i wywal wszystkie syfy z parownika ( jak masz parownik starego typu to na dole jest plastikowy korek a jak nowszego to z boku jest śruba imbusowa - jak to odkręcisz to wylecą wszystkie syfy z reduktora)- może to jest twoim problemem ps. jak będziesz zmieniał filterek gazu to zakrę gaz (przy butli)
tzn to nie bylo tak ze ja bezmyslnie sobie krecilem. spalal mi latem okolo 10litrow gazu. postanowilem przykrecic ten korek , myslalem ze dokrecajac go spalanie spadnie troche , wiadomo ze mocy tez bedzie mial mniej , ale dla mnie wazne jest to aby palil malo i moze nawet miec 10km. przykrecilem ten zawor, moc spadla, lecz spalanie nie spadlo, potem...
Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku), ale nie ma wpływu na jego zapowietrzanie się. Jeśli układ się zapowietrza to trzeba zlokalizować przyczynę - najprostsze powody to uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego Dokładnie - wysokość reduktora nie ma żadnego wpływu na obieg cieczy. Tak,...
czasem może to być plastikowy korek ale zawsze trzeba szukać w dolnej części obudowy reduktora gazu. Jeśli masz II gen. to MUSISZ mieć spust gazoliny.
Korek jest ważna sprawa. ma być taki jaki był fabrycznie bez względu czy ci się coś przegrzewa czy nie. Ta membrana w korku to taki zawór bezpieczeństwa. W obiegu wody zawsze będzie ciśnienie jak rozgrzejesz silnik. To, że nie ogrzewa tobie parownika czy wnętrza samochodu lub też wyrzuca płyn na zewnątrz to nie wina korka! układ sam się odpowietrzy...
Witam.Problem polega na tym ze auto nagle zaczęło mi przerywać na gazie.Otworzyłem maskę a tam zamarznięty parownik.Myślałem ze płyn mi gdzieś wyleciał i nie ogrzewa parownika ale gdy zacząłem odkręcać korek wlewu płynu chłodzącego to było słychać głośne syczenie i wydobywała się jasna piana.Musiało się wytworzyć spore ciśnienie.Jak przygazowałem i...
Nie wiem, ale chyba coś pomyliłeś. Niedawno zamówiłem Boscha Serie 8 WTX87K40PL z systemem AutoClean i przed zamówieniem zrobiłem research mały na temat czyszczenia tego condenser'a, a właściwie parownika. Jeszcze nie miałem okazji obejrzeć jak to wszystko działa, bo jestem w pracy poza Polską jeszcze jakieś 3 tyg, ale z tego co wiem, to AutoClean podczas...
membrany parowniku dziura parowniku króciec parowniku
szlifierka kątowy miękki start niebieski matryca blaupunkt mostek l293d
uszczelka trapezowa inteligenty czujnik akumulatora
Jak uruchomić pilarkę spalinową Tajga? Kiedy unikać zaciągania hamulca ręcznego?