Czujnik kolteca ma trochę duży opór obrotu, magnes "wisi" na takiej "ośce", ale suwak, styk jeżdżący po drucie oporowym, wprowadza dość mocne tarcie i te dwa magnesy w zaworze i czujniku muszą dobrze się sprzęglać, widzieć, czy jak to tam nazwać. Mój póki działał, wskazywał trochę skokowo, ale raz przekładnia pływaka była już wyrobiona, dwa sam czujnik...
Witam, przychodzę z problemem z moim Fordem Focusem Ford Focus Mk1 1,6 16V Zetec 101 KM benzyna z 2001 roku, przebieg około 65 000 km Mianowicie, auto na biegu jałowym chodzi równo dopóki nie dodaję powoli gazu. Wtedy tak jakby zacina się przy 2 100 obr./min i faluje między 2 100 a 2 000 obr./min. Dodając dalej powoli gaz, nic się nie dzieje do momentu,...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Witam Czy ktoś wie jaki ma być mikser w silniczku ZETEC 1.8 16V 105KM (75kW) (FORD ESCORT MK7)?? Rura doprowadzająca powietrze to 70mm. Mam mikser ktory zweza 33mm. Autko pali 20litrów gazu i jezdze tak z rok czasu.Z rury wydechowej czuc gaz - regulacja nic nie daje - jak zuboże mieszanke to pali 17litrow ale strasznie sie grzeje i muł jest, jak zdławie...
Który to rok? Która buda? Najpierw zajmij się prądami błądzącymi. Obrotomierz sprawdź na stole na niezależnym zasilaniu. Jak po zasileniu tylko jego samego i bez podawania sygnału na wejście też się podniesie, to coś go boli. Jak nie, to masz nadal problem z instalacją.
firma Luk ma dobre tarcze jedne z lepszych
To (wrzucenie wyższego biegu) spowoduje w każdym TD kopcenie na takich zakresach obrotów.
Nie wiem jak w zetecu 1,25 ale w 1.6 jest pod kolektorem ssącym. Wygląda to (niereklamując) tak: http://www.allegro.pl/show_item.php?item... Nazywa się to również zaworem bocznikowym powietrza. A sprawność jego polega na tym co napisał przedmówca: bolec ma chodzić bez problemów. Przed wymianą na nowy warto spróbować wyczyścić benzyną ekstrakcyjną....
nie polecam gumy lepiej jak pisałem silikon albo masa ewntualnie z brystolu
P1000 jest zawsze jeżeli nie ma błędów w PCM. Nie przejmuj się tym. Spróbuj wyczyścić IAC. Tam nie ma żadnej krokówki, tam jest zawór regulacji biegu jałowego IAC. Nauczcie się w końcu co to silnik krokowy to zaczniecie odróżniać krokowy od zwykłego silnika czy zaworu. Krokowy ma minimum 2 cewki czyli 4 zaciski. IAC ma tylko 2 zaciski.
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
odłącz czujnik prędkości pojazdu-jeśli obroty nie będą się zawieszały w czasie jazdy-polecimy z tym dalej......cdn
może to przewód od czujnika prędkości?
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Wymyłeś przepustnicę dokładnie....
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
Wszystko na pb
Hacker_ice, więc może podziel się trochę doświadczeniami, mój Zetec też ostatnio zaczyna zawieszać się na obrotach, a czasem nawet rosną, dopiero jak przyhamuję silnikiem to spadają. Przekopałem już różne fora... podpowiedz coś..
Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.
możne byc kilka usterek zaczni od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdź ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie na wyższych obrotach!!
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
No problem
chermenegilda1 -gdzie w mondeo masz jakiś czujnik wolnych obrotów? Resztę dopowiedzial carrot
Dzięki za cenne informacje ale gdy by ktoś miał jakieś podpowiedzi to z góry dziękuje .Pozdrawiam.
przecież niedawno wymienił silniczek krokowy! odrazu sie nie zabrudzi!!!! podwinduj mu obroty na regulacji
Pytałem się kilku mechaników co jest, ale żaden nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć. Czy ktoś wie co jest z moim autem??? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Mechanicy nie po to mają zakłady, aby ci odpowiadać na pytania...zleć naprawę i ciesz się sprawnym autkiem
ten sam problem miałem przy swoim win był czujnik położenia wału do tego zabrudzone koło zębate(nie potrafię podać fachowej nazwy)na wale z którego czujnik czyta położenie i może obroty, było zaklejone nagarem z oleju,pewnie poprzedni właściciel dawno nie zmieniał oleju i w dpdatku jeżdził na mineralnym. Naprawiłem sam ale po odkryciu innych zaniedbań...
miałem już ten problem z przewodami i świecami :)
Wymyj przepływomierz zmywaczem do hamulców, ale rozbierz go tak, abyś widział "gorący film"
A co to jest czujnik obrotów minimalnych? Bo ja o takim nie słyszałem.
A autko wchodzi na wysokie obroty?
wspólnym pierwiastkiem będzie moduł GEM
czego nie ma ? krokowego ?
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
Tak ma być.
Sprawdź świece.
problem może być gdzieś w układzie zapłonowym
To wtedy nie ma pełnego gazu.
witam miałem identyczny problem cewka zapłonowa miała przebicie i niemiałem na 4 garze
powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
Wypnij przepływomierz i spróbuj czy dalej jest usterka
Też mam pytanie czy ktoś wie co zrobić w tym zetec-u żeby trzymał obroty na normalnym poziomie .Sprawdziłem silnik na lewe powietrze nigdzie nie ciągnie w starych fordach była procedura uczenia (rozgrzać silnik przegazować trzymać na 1200 obr) ale chyba w tym sie już tego nie robi .Ktoś sobie poradził z tym problemem ?
Witam. W silniku Zetec, (który zresztą uważam go za bardzo udaną konstrukcję), jest gumowy przewód doprowadzający powietrze do czujnika zimnego powietrza. Jak spojrzysz w góry na blok silnika to zobaczysz gumowa rurkę około 1 cm średnicy. Prowadzi za silnik, pod krokowca. Często jest nieszczelna lub pęknięta przy kroćcu dolotowym. Ona powoduje podanie...
Sprawdz czy sitko od pompy paliwa nie jest zanieczyszcone. może nie dostawać paliwa. Podobną usterkę przerabiałem w fordzie mondeo.
Jak brak błedów to się patrzy na parametry, i taki jeden o nazwie "obciązenie CLV".
Podbijam bo b. podobny problem z tym że zapala bez problemu. Poszarpuje między 2-3tysiące obrotów tylko gdzi wrzuci się niski bieg i "pedał w podłogę" (duże obciążenie silnika). Auto ma nową cewke(ngk) swiece( orginały) i kable ngk) na strej cewnce praktycznie nie dało się szybciej wyjechać z skrzyżowania migał "check" i silnik się całkowice dławił(...
Najprawdopodobniej źle wyregulowany TPS, skoro właśnie wymieniałeś. Inne powody to zawór wolnych obrotów, czujnik na pedale sprzęgła.
zetec obrót escort zetec obrót zetec wolne obrót
zawór ograniczający ciśnienie oleju zmiana ciśnienie wtrysk przewozić pralka
Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć? Zawór dławiący hydrauliczny T-25 Władimirec – regulacja, budowa, objawy usterek