Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Piec nagrzewa się i trzyma temperaturę około 70 stopni, a grzejniki ciepłe jedynie w górnej (10 cm) części. Czyli masz za mały przepływ, może być korek powietrzny, ... Także stawiam na to, że układ się zapowietrza na skutek powstawania lewara wodnego. Naczynie wzbiorcze jak widać na zdjęciu, zamontowane jest prawdopodobnie na rurze powrotnej. Skoro...
I tu mamy podwójny syfon. Jeden w kotle i drugi za ścianą. Miałem przypadek, że mi się zrobiło tak, że woda nie spływała bo się zrobił korek powietrzny. Proszę powiedzieć czy jest szczelnie w połączeniu za ścianą na wejsciu pomiędzy szarą rurą a białą. Jezeli tak to tu należy rozszczelnić i wtedy obserwować(jest drugi syfon więc zapachy nie będą się...
Zkryzować czyli zakręcić zawory grzejnikowe - zakręć również wszystkie (oprócz badanego) może gdzieś się zrobił się korek powietrzny.
Prawdopodobnie masz korek powietrzny na powrocie.
Odpowietrz tylną nagrzewnicę przede wszystkim, na przewodach. Innej opcji nie ma, nie ma tam odpowietrzników żadnych. Masz korek powietrzny w układzie i tyle.
Więc trzeba wyczuć zapowietrzenie rur, bo gdzieś jest korek powietrzny.
O jaki rząd nadciśnienia nam tu chodzi? Nagrzewnicy nie "przebije", bo to największe opory przepływu w tym silniku. Po drugie, to mały obieg, nie ma gdzie tego wypchać. Jak się otworzy, to siłą rzeczy pójdzie na duży a ten korek powietrzny możesz wozić w aucie i miesiąc.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
kolor gliny zalezy od stopnia utlenienia zawartego w niej żelaza - poleży na powietrzu to zrudzieje.W prawdziwej cegielni glina leżakowała kiedyś ze 20 lat co nadawało cegle jednolity czerwony kolor. Kolor Twojej zdaje się raczej świdczyć o mokrym, torfowym charakterze gruntu , rozum podpowiada jednak aby ostroznie szacować właściwości gruntu a ocena...
Z pamięci, bo to stare dzieje-problem taki robił dodatkowy przekaźnik pompy paliwa (K142 na schemacie) jak i moduł sterujący wentylatorami. W tym modelu zastosowano schładzanie listwy paliwowej (pompa przetłaczała paliwo) aby nie tworzyły się korki powietrzne. http://obrazki.elektroda.pl/2920196000_1...
Witam. Chciałem się dołączyć do tematu bo widzę , iż dotyczy zapowietrzania się pompy hydroforowej. U mnie pompa też się zapowietrzała bo były nieszczelności na łączeniach w studni. Wszystko zostało wymienione i teraz się nie zapowietrza ,ale mam inny problem. Odległość od studni do pompy to około 135m studnia ma około 9 metrów głębokości ,ale i tak...
Jeśli napełniałeś instalację bardzo powoli, to chwała Ci za to, bardzo mądrze. Tym bardziej nie mogę wytłumaczyć nawet sobie, dlaczego zrobił się gdzieś korek powietrzny? Czyżby w ścianie z zabudowy zrobiono jakieś głupie "wygibasy" z rur? Skłaniam się ku temu, że jednak, bez rzucenia okiem na instalację, nie da się tego doprowadzić do stanu używania.
:arrow: Rzuuf - a co się stanie jak będzie korek powietrzny na rurze wylotowej?
Może masz niewłaściwą technikę odpowietrzania? Cudów nie ma ale gdzieś może się chować korek powietrzny. Spróbuj popuszczać połączenia skręcane przy wciśniętym hamulcu.
Instalacja jest do chrzanu. Rury (nie tylko zasilanie, ale i powrót) są powyżej tego grzejnika drabinkowego i prawdopodobnie w nich zalega powietrze (i będzie zalegać). Jedna sprawa to odpowietrzenie grzejnika, a druga to odpowietrzenie pionu (tu raczej trudno mówić o pionie). W tych pętlach na powrocie (i na zasilaniu) będą się gromadzić korki powietrzne,...
Ocet jest dobry, do syrenki na kamień kotłowy. Tutaj potrzeba detergentu więc ocet nie pomoże, dlatego pisałem o preparacie do płukania układów, tylko nie lej "domowych" detergentów bo za bardzo się pienią - ot co ;) Może w cale płynu nie było po korek, tylko ciśnienie spalin wypchało go "pod korek" robiąc poduszkę powietrzną w głowicy... Stożek płucze...
Termostat się otwiera? Chłodnica czysta, kratki przelotowe powietrza? Dół chłodnicy gorący? Może tworzy się korek powietrzny i nie ma obiegu. Pompa pracuje?
moze układ nie odpowietrzony i gdzis sie zrobił korek powietrzny trzeba dobrze sprawdzic czy gdzies nie ma jakichs dodatkwych odpoietrznikow
górny wylot ze spirali kominkowej połączony z górnym wejściem kołnierza zasobnika cwu ? Jest poprawnie. Górą "wchodzi" gorące, oddaje ciepło- "wychodzi" dołem. Jeśli masz zawór zwrotny tak jak na rysunku, to nie możesz do końca odpowietrzyć instalacji; w zasadzie zasobnika. Tutaj bym upatrywał problemu. Powietrze rozszerza się dość znacznie, tworzy...
A odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia? Być może siedzi gdzieś korek powietrzny, przez co nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Jak nie ma odpowietrznika na jakimś przewodzie, to ja ściągam zawsze najwyżej położony przewód "wodny", żeby wypuścić powietrze z najwyższego punktu układu chłodzenia.
Jeżeli rura jest cały czas nachylona w kierunku domu, to powinna się sama odpowietrzyć. Natomiast jeżeli masz jakieś załamanie rury tzn. patrząc od studni rura idzie w dół, potem idzie do góry i później znowu w dół, to tam zrobił się korek powietrzny który należy usunąć. Pozdrawiam
Witam!Powodem moze byc korek powietrzny w miejscu zamontowania czujnika. Sprawdz dzialanie wskaznika omomierzem i zapalniczka.Jezeli dziala to podlacz do wskaznika w samochodzie.Pozdrawiam.Stefan.
2.5 tds sam się odpowietrza Teoretycznie tak,ale w praktyce bywa różnie.Potrafi w układzie zrobić się korek powietrzny i samoistnie nie chce ustąpić.Tak kiedyś miałem w Mercedesie W126.Dopiero mocne rozgrzanie na postoju z poluzowaniem elektrozaworów puściło korek i potem do końca było dobrze.
jesli nie jest to wina termostatu to slyszalem o przypadku kiedy to poarwnik byl zamocmowany zbyt nisko a monowicie tworzyl sei korek powietrzny w ukladie chlodzenia moze to jest przyczyna..
Co do wymiennika i zaworu, to serwisanci mają rację. Jak sprawdziłeś to naczynie przeponowe? Jesteś pewny, że jest sprawne. Objawy są jednoznaczne, wręcz książkowe. nie masz wody w wentylku? Chodzi mi jeszcze po głowie jedna ewentualność... Może gdzieś w instalacji masz jakiś ,,korek" powietrzny lub coś, co blokuje przepływ... mało realna teoria ale...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Sądzę że gałązki zasilanie i powrót są dość długie i nadal jest w nich powietrze. Należało by upuścić pare litrów wody i to z pewnym impetem, aby ciśnienie w sieci przepchnęło powietrze (korek powietrzny) w rurkach. Powolne odpowietrzanie nie przepycha powietrza w rurkach, a jedynie nieznaczniie je przesuwa, po czym wraca ono z powrotem w miejsce zasyfonowania....
Tak jak napisałem w pierwszym poście test na C02 był i jest negatywny tj. w układzie nie stwierdza się C02 ... Fakt, pisałeś. W takim układzie jedyne, co przychodzi do głowy, to korek powietrzny w obrębie głowicy, czyli - tak jak Kolega powyżej napisał - problem z właściwym odpowietrzeniem układu. Nie pamiętam już dokładnie, bo dawno nie grzebałem...
Obieg nr 4. Podaj dane jakie są grzejniki, jaka średnica rur, gdzie zamontowano odpowietrzniki. Wszystko wskazuje na korek powietrzny w obwodzie nr4. Wyjaśnij jeszcze co to jest ogranicznik kierunku przepływu - czy to zawór różnicowy? Sprawdź dokładnie, czy strzałki na tym zaworze i na pompie są zgodne z kierunkiem przepływu wody zasilającej układ....
#Jar-woj Temperaturę wody zmieniałem na głowicach termostatycznych na wejsciu, nic nie dało. Rurki są bardzo ciepłe przed wejściem natomiast na powrocie zimne. #saskia Woda była zalewana przez pompę. Gdyby zostało jakieś miejsce z powietrzem w obiegu pompka powinna chyba sobie z tym poradzić? Rurki są nad izolacja termiczna Niestety nie zawsze pompka...
tworzą się korki powietrzne w magistrali paliwowej,doskonale to widać jeżeli załozymy na czas próby przeźroczysty wężyk
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego glowice ktory jest podlaczony do zbiornika ,przy pracujacym silniku powinna z niego plynac woda ,jesli jest zapchany w chlodnicy powstaje korek powietrzny co powoduje zatrzymanie krazenia i wypychanie wody do zbiornika,mialem taki przypadek w volvo 840 wymienili uszczelke pod glowica i...
Zwróć uwagę na kilka rzeczy: 1. Napęd pompki oleju/cieczy - w silnikach chłodzonych cieczą standardem jest wyrobienie się połączenia wałka pompy z kołem pasowym oraz przecieki uszczelniacza pompy. Pasek zębaty i koło pasowe podlega wymianie po przejechaniu pewnego przebiegu (nie pamiętam ile). Wymiana pompy w serwisie Piaggio z użyciem przyrządów specjalnych...
A dobrze odpowietrzyles uklad?Najlepiej wyciagnij zawleczke od czujnika temp. i lekko go podnies (ostroznie jest na oringu i trza go kiwac na boki zeby podciagnac).Co do uszczelki to nie jest jedyny wyznacznik ze padla (olej w plynie lub na odwrot)wystarczy ze przepalil sie rant na styku z plaszczem wodnym i kompresja laduje ci uklad i robi korek powietrzny.Co...
Odpowietrzanie układu chłodzenia w skuterach polega na odkręceniu odpowietrznika umieszczonego na głowicy. Cylinder z głowicą znajdują się powyżej przewodów chłodzących umieszczonych poziomo pod podłogą, po zalaniu układu zawsze powstanie tam korek powietrzny. Nie wiem czy przypadkiem na tym cylindrze nie ma takiego czegoś, w żadnym poradniku do minarelli...
Na grzejnikach mam zainstalowane zawory kulowe. Czy pompa pociśnie te korki powietrzne?? PS. Na ostatniej kondygnacji z odpowietrznika leciała woda i przez zbiornik wyrównawczy też przeleciała, więc nie sądzę, żeby to były korki powietrzne.
Jest to prawdopodobne. Ciemny olej o zapachu spalenizny świadczy o poślizgu sprzęgieł. A naprawdę niewiele potrzeba aby sprzęgło uległo nieodwracalnemu uszkodzeniu. Jakikolwiek dłuższy poślizg masz przypalone okładziny oraz przegrzane tarcze przekładkowe. Bywa również tak, że przy źle wykonanej wymianie dynamicznej układ się zapowietrzy. Nie wiem jak...
Musiał się gdzieś zrobić korek powietrzny, nim rozkręcisz spróbuj odpowietrzyć jeszcze raz, jak autko ma klimę to na jednym z węży do nagrzewnicy założony jest taki zawór elektromagnetyczny który przy włączonym ciepłym powietrzu otwiera sie i zamyka regulując ilość przepływającej ciepłej cieczy przez nagrzewnice. U mnie jak był przedmuch z cylindra...
Witam. Jaki typ pompki? Czy wiesz, jak ją odpowietrzyć ? Nie kręć pompki, jeżeli nie jesteś pewny, że jest całkowicie zalana. Jeżeli to pomka "mokra", to powinna mieć wałek w poziomie. Najprawdopodobniej masz korek powietrzny w wężownicy boilera. W układzie który narysowałeś tego nie ma jak odpowietrzyć. Korek uniemożliwia pracę grawitacyjną, a "zawór...
Witam. Problem rozwiązany - za trzecim grzejnikiem fachowiec instalator starej instalacji poprowadzil rurę zasilania w nietypowy sposób bo na drodze był wieszak grzejnika. Rura szła poziomo i przed wieszakiem kolanko i ok 4cm pionowo do góry pózniej poziomo nastepnie kolanko za wieszakiem i sobowtórem pionowo w dół następnie znowu poziomo w kierunku...
A czy problem jest od początku czy powstał teraz? Od początku. Ale to stojące powietrze to jakoś mi nie trafia do przekonania. Jakby był korek powietrzny to powrót byłby zimny albo się długo nagrzewał wskutek małego przepływu. A jest tak że po odkręceniu obiegu na bojler powrót bardzo szybko robi sie gorący. Najlepiej byłoby zaglądnąć do środka bojlera....
Witam Mam problem ze swoim golfem 3 1.8 bez/gaz , mianowicie brak ogrzewania i wystepuje dosyc czesto ubytek płynu chłodzącego na 2 tygodnie litr płynu Wymieniłem już termostat , nagrzewnice , sprawdziłem pompe wody , odpowietrzałem kilka krotnie bo myslałe że gdzieś stworzył sie korek powietrzny , ale nadal nic tak słabo dmucha ciepłe powietrze przy...
Rurki pod podłogą masz tak, jak masz - i nic nie zmieniaj. Z tym odpowietrzaniem. Jak będziesz zalewał układ wodą przegotowaną to ona będzie również odgazowana ( tzw. odgazowanie termiczne w czajniku :D ). Tu bardziej idzie o to, żeby układ zalewać bardzo powoli, tak, by nie zostawić korków powietrznych w trakcie zalewania. Po zalaniu włączyć na trochę...
... Próbowałem odpowietrzyc jak należy tzn ogrzewanie na full itd i po dosłownie 30 sekundach (na zimnym) płyn zaczął wyciekac przez korek chłodnicy, ten ciśnieniowy. O czym to świadczy? ... Podwyższone ciśnienie powyżej ciśnienia zadziałania zaworu upustowego korka. Tworzy się korek powietrzny w układzie chłodzenia, nie pozwalając na przepływ płynu,...
Witam, Szukam pomocy w rozwiązaniu problemu z ogrzewaniem w domu jednorodzinnym - 3 kondygnacje (piwnica, parter, pietro), kocioł w piwnicy. Problemem jest ogrzewanie na pietrze, zwłaszcza podłogowe. Dystrybucja ciepła do grzejników jest na b.niskim poziomie, podłogowe praktycznie wogole sie nie rozgrzewa (dwie plamy ciepła): Odpowietrzanie przez zawory...
Być może kwestia korków powietrznych w przewodach paliwowych. Trzeba zaobserwować co z ciśnieniem paliwa.
może jakieś korki powietrzne, spróbuj dokładnie odpowietrzyć, a może pompa wodna "puszcza"
Bardzo częstym problemem powodującym taki objaw w fordach, zazwyczaj występuje w upalne dni po przejechaniu się jakiś odcinek trasy, to tworzenie się korków powietrznych w przewodach paliwowych.
Na twoim schemacie rura zasilająca wychodzi z pieca skręca w dół i potem znowu idzie do góry do pompy tworząc syfon ,takie U. Teraz wyobraź sobie że napełniasz układ wodą. Woda pomału napełnia układ płynąc do pieca i grzejników. Przy pewnym poziomie pojawi się z obydwu stron tego syfonu zamykając powietrza które się tam znajduje. W wyniku tego tworzy...
Witam Układ jest dobry, zbiornik wyrównawczy z rurą wzbiorczą daje się na WYJŚCIU z kotła czyli na zasilaniu, pompę daje się na powrocie,tak więc układ jest dobrze narysowany, ale czy zrobiony to inna sprawa :) wg mnie w instalacji jest korek powietrzny i to na samym początku pomiędzy naczyniem a grzejnikami albo na powrocie pomiędzy pompą a grzejnikami,...
Profilaktycznie obejdź instalację i z każdego punktu spuść wodę...czasami korki powietrzne mogą wywoływać podobny efekt. Oczywiście mikroprzełącznik niewykluczony.
Trzeba wszystko odpowietrzyć. Korki powietrzne mogą całkiem uniemożliwić cyrkulację. Jeśli to nie pomoże może pompa jest zbyt słaba. Można przymknąć część która grzeje i zobaczyć czy ciepło rozejdzie się w tej zimnej. Jeśli tak pompa jest za słaba.
Witam. To wygląda na zapowietrzoną instalację co. Objawy są typowe - działa na pompce, na grawitacji nie. Pompka ma podnoszenie rzędu metrów, natomiast grawitacja daje ciśnienie czynne rządu centymetrów i nie da rady otworzyć korka powietrznego. Sprawdź instalację pod tym kątem.
Układ chłodzenia ulega samoczynnemu odpowietrzeniu. Ważną rzeczą jest utrzymywanie dobrego poziomu płynu w zbiorniku. W przypadku gdy posiadamy lpg to zamontowanie reduktora powyżej poziomu silnika może tworzyć korki powietrzne i wtedy również występują problemy z ogrzewaniem
Nigdy ale to przenigdy w takich sytuacjach nie robi się próby powietrznej! Szkoda zdrowia. Zalej pięć pod korek wodą i dopiero daj 2bary powietrza, wtedy wyciek się znajdzie.
Wygląda na to , że robią ci się tak zwane "korki" powietrzne. Zjawisko to występuje , gdy się przegrzeje silnik. Na twoim miejscu sprawdziłbym czujnik temperatury , ew. termostat.
Ale nawet gdyby był źle odpowietrzony to możliwe, że w zbiorniku jest dosłownie lód a chłodnicy nie da się dotknąć ani przewodów? Albo pompa nie wymusza obiegu albo układ jest zapowietrzony (poduszka powietrzna działa jak korek). Następne podejrzenie - do układu dostaje się powietrze np. szkodzenie uszczelki pod głowicą.
Podobny przypadek rozwiązałem u mojego dziadka prawie 60 lat temu ! Panowie specjaliści nie poradzili sobie z grzejnikiem 18 żeberkowym który po zmianie na ogrzewanie miejskie grzał na dwa żeberka . Był to parter budynku 3 piętrowego ! Wymiana kryzy i odpowietrzanie dawało ciepło na czas odpowietrzenia a po godzinie znów norma ale specjaliści już sobie...
Jeśli masz blisko do jakiejś politechniki, to jest duża szansa znalezienia starych Radioelektroników w tamtejszej bibliotece. Szukaj numerów z 85r (chyba 4 i 5, albo 5 i 6 - nie pamiętam dokładnie) i z początku 90r (1 albo 2). Możesz też popytać o jakieś książki Witorta, albo jakieś inne o elektroakustyce i budowie kolumn. Jeśli tą drogą nic nie znajdziesz...
nie wiem jak rozwiązany jest system chłodzenia w twoim ciągniku ,ale proponuje sprawdzić odpowietrzenia chłodnicy,gdyż spotkałem sie z takim problemem w autach ,zapchane odpowietrzenie powodowało powstawanie korka powietrznego co unieruchamiało krążenie cieczy ,efektem tego przy zimnej chłodnicy wyrzucało płyn spod korka
Wystarczy poluzowac korek na zbiorniku i wtedy sprobowac - czy dalej 'muli / buczy' na wyzszych obrotach ? Jezeli praca silnika sie poprawi / bedzie sie wkrecal na maksymalne obroty - to bedzie znaczylo, ze korek nie ma odpowietrzenia / jest zbyt szczelny albo ma zatkany brudem / kurzem 'kanalik - otworek powietrzny / odpowietrzajacy' i trzeba go wyczyscic...
Ciśnienie nie wywali zakręconego korka, musiał ktoś celowo go nie zakręcić lub zapomniał go zakręcić po wykonaniu np. pomiaru analizy spalin lub pomiaru nadciśnienia. Zawsze oba korki winny być zakręcone podczas normalnej eksploatacji kotła.
Niestety, w dalszym ciagu to samo. Przejrzałem cała instalację, sprawdziłem samo webasto, pompę. i gó.. Problem jest ewidentnie z przepływem cieczy chłodzącej. Nawet węże układałem tak aby nie tworzyły się korki powietrzne. Nie wiem -co dalej z tym robić???
Zwykle powody to: - Nieszczelny korek układu chłodzenia (nie utrzymuje nadciśnienia). - Chłodnica zamulona, zdeformowana po upadku, pogięte lub zabrudzone finy. - Pompa cieczy niesprawna, połamany wirnik lub brak napędu. - Uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Zbiornik wyrównawczy masz do tego, aby w układzie nie było powietrza (nie było korka powietrznego,...
Odlacz ta petle od rozdzielacza i przeplukaj woda pod cisnieniem z sieci. W podlogowce zapowietrzenia trudno usunac innaczej. Jesli jest w niej powietrze na dluzszym odcinku to wyglada to tak jak dlugie oczko poziomicy ktore zabiera znaczna czesc przekroju rury , a woda tyko cieniutka struzka przeciska sie pod tym oczkiem powietrza. w wiekszosci przypadkow...
Czy to znaczy że będzie problem z przepływem wody i nie nagrzeje tego kolejnego grzejnika? Grzejniki o znacznej długości podłącza się w układzie krzyżowym (np. zasilanie z lewej, powrót z prawej i ew. rura zwrotna pod grzejnikiem). Bez tej zmiany po przedłużeniu istniejącego grzejnika może wystąpić nierówne rozgrzewanie, a przy podłączeniu drugiego...
Przepraszam że się w trące ale miałem coś bardzo podobnego , tylko z innym autkiem . Niestety była to uszczelka pod głowicą .Niewielkie przebicie wtłaczało spaliny w układ chłodzenia - z tego korki "powietrzne" w układzie , okresowy brak ogrzewania , zamarzanie reduktora , wyrzucanie płynu itd. Sprawa nie fajna ale fakt.
Wiem, ale pompy próżniowe klasy że tak powiem za kilkaset złotych uzyskują taką próżnię 3-2 a nawet właśnie 1 % Odnośnie napełnienia pod korek to się zgadza, układ się odpowietrzy bo będzie wyższy poziom cieczy w zbiorniczku niż pozostałe części układu. Tyle że spójrzcie na rysunki które zamieściłem kilka postów wyżej. Przecież w tej nagrzewnicy twoży...
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Opis usterki jest nie do końca jasny - wskazuje na to, że zapala się gaz bez przepływu wody. Najczęściej winny tu jest regulator przepływu wody ukryty w automacie wodnym, ten element z upływem lat ulega zużyciu. Kocioł był produkowany do 1998 (12lat). Jeżeli natomiast działa poprawnie, a chodzi o samo uruchamianie kranem, to może wskazywać na korki...
zapytam jeszcze czy wlewać po prostu do zbiornika wyrównawczego aż będzie odpowiednia ilość na wskaźniku czy najpierw do transformatora bo też jest korek. Chodzi o to czy może (a może ma) być poduszka powietrzna czy coś w tym rodzaju - ten korek to mi się wydaje, że to odpowietrznik ale nie wiem jak jest naprawdę.
Poponuje rozdzielić spadki symetryczne a nie tylko pochylić jedna rurę a to dlatego że zasilajaca powinna opadać do bojlera aby w jego wężownicy ni etworzyły sie korki powietrzne!!! oi właśnie opadajaca rura zasilająca przeciwdziała temu, natomiast powrotns opadająca do odpływu ( od bojlera wspomoze przepływ wody przez weżownicę. Prawdopodobnie to jest...
NIe montuje się daszków na kominach spalinowych w kotłach kondensacyjnych - bo się robią korki lodowe. Woda w kominie kotła kondensacyjnego zostanie odprowadzona do kanalizacji. Daszki robi się na stronie powietrznej. Daszki dotyczą kotłów turbo i atmosferycznych.
Mocno śmierdzi spalinami, nie zawsze musi bąblować - czasami tego nie widać, ponieważ tworzy się w jakimś punkcie układu poduszka gazu, która dopiero po zwiększeniu objętości ulega przemieszczeniu. Jeżeli ogrzewanie jest ok, to zapewne układ w miarę się odpowietrzył. Układy chłodzenia nie zawsze tak od razu same się odpowietrzają. P.S. Jeżeli temperatura...
Wcześnij była tylko przestrzeń powietrzna i deska 2,5cm
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
Nie doczytałem się czy jak piec stał w starym miejscu były kłopoty z grzaniem. Z tego co przeczytałem i zrozumiałem (grzejniki na zasilaniu ciepłe, na powrocie zimne) świadczą o za małym przepływie medium grzewczego przez te grzejniki. Przyczynę trudno w tej chwili jednoznacznie określić bez odpowiedzi na pytanie postawione na wstępie. Może to być złe...
To dobijałeś, czy wypuszczałeś powietrze ze zbiornika? No jak pisze "dopompował", ale przyczyną chyba jest zbyt mała ilość tego powietrza (nie ciśnienie, bo ciśnienie powietrza może jest dobre), ale gdy powietrza było mało, nie było powietrza, pompa dobiła do ciśnienia, rozciągła przeponę i skutek takiż, że jest ciśnienie, ale teraz aby pompa dobiła...
Jeśli woda przez korek nie ucieka (jest cały - nie popękany i ma uszczelkę) to wymień pułapkę powietrzną na plecach zmywarki. Jest z plastiku, a on po paru latach zaczyna się kruszyć i pękać.
Chodziło o zasadę działania , w miejsce wężownicy wymiennika zakładasz grzejnik tzw kaloryfer.Jest to obieg grawitacyjny.W twoim przypadku podkowa ma 2 wejścia rurowe jedno wyżej /wypływ wody ogrzanej /,dolne powrót wody chłodnej z kaloryfera.Podkowę montuje się w poziomie,aby nie tworzyły się korki parowo-powietrzne,które nie pozwolą na grawitacyjny...
Witaj. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale zarowno ja jak imoja pani jezdzimy Lianami od kilku lat. To co ci moge podpowiedziec to jest: -świeci EGR - a zawór jest sprawny, elektryka ponoć też. ----- zawor ci nie siwci swieci check engine. Takie same objawy byly w lianie mojej pani kiedy padla sonda lambda za katalizatorem - nie wiem jaka masz liane...
Kontrolka start mruga jeśli tak to policz ile razy kontrolka miga ale tylko razem z zaworem domyślam się że gdy kontrolka miga w trybie awaryjnym to jest jakiś kod błedu ale wówczas zmywarka nie pracowalaby -czyli cisza i mruganie a tu normalnie chce pracować i ta kontrolka przygasa w rytm wlaczania pompy czy zaworu czyli nie podaje zadnego kodu -po...
Ciekawa ta teoria z korkiem powietrznym, ale mało prawdopodobna. Pomiędzy szufladą detergentów a zbiornikiem piorącym jest zawsze łącznik z dwoma wężami. Jeden z nich jest odpowietrzający połączony z górą zasobnika na proszek, aby nie doszło do zablokowania przepływu znanego np. z opróżniania butelek. W pralce Siemensa widziałem pionową rurę odpowietrzającą...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
Jak łączysz rozdzielacze: równolegle czy szeregowo ? Hydraulika siłowa nie działa tak jak powietrzna gdzie mamy stałe ciśnienie. Czy korek zaślepia przewód do zbiornika z olejem można sprawdzić sprężonym powietrzem. Powrót oleju do zbiornika kończy się przy dnie zbiornika pod powierzchnią oleju.
Kompresor gotowy. Ostatecznie wszystko zostało złożone. Wszystkie przewody olejowe, powietrzne i elektryczne są zamontowane. Co do próby to tylko sprawdziłem czy silnik działa i w którą stronę się kręci, bo to ważne z uwagi na pompę oleju. Jeszcze muszę poczekać na zamówiony magnetyczny korek spustowy do misy oleju przy pompie. Gdy już korek będzie...
Prawdopodobnie jest problem z wewnętrznym przewodem spalinowym. Albo któraś uszczelka nie trzyma, albo nie ma odpowiedniego spadku w kierunku kotła. Odkręć korek w mniejszej rurce i zobacz czy w poziomym odcinku nie stoi woda, jeśli tak to znaczy że montażyści zbyt wysoko zawiesili kocioł i nie zachowali spadku. Możliwe ale mniej prawdopodobne jest...
To się nazywa "Flash-gas" temu tobie temperatura spadała na rurociągu cieczowym o 5 stopni. Gdzie ci uciekło 5 stopni? Nie masz załamanej rurki lub źle pospawanej jakiś korek w instalacji? Byłem blisko ;) W końcu dotarł ciepłomierz :P czas go zamontować może w sobotę.
Nie wiem na ile ten schemat instalacji zgadza się z rzeczywistością, ale można tutaj zauważyć pewne błędy. Generalnie instalacja była zaprojektowana jako grawitacyjna z rozdziałem górnym, dokładanie pompki w takim układzie sprawia że trzeba się trochę namęczyć aby działała jak należy w układzie pompowym. Główny pion służy również jako rura bezpieczeństwa/wzbiorcza....
W pastuchu jest bateria ogniw pierwotnych cynkowo powietrznych. Bez dostępu powietrza do ogniwa (mają korki, które trzeba odciąć) bateria nie będzie działać. 10 Ah + 20 Ah - lepiej, żeby były jednakowe. Chociaż amatorzy nie takie baterie łączyli równolegle i to z różnym skutkiem. W takim połączeniu problemem będzie ustalenie prądu ładowania dla poszczególnych...
Baterie z ogniw cynkowo powietrznych są nadal robione. Pod zdjęciu korków lub odklejeniu naklejki trzeba trochę poczekać i ogniwo/bateria zaczynają działać. Nie wolno do takich ogniw wlewać wody. Prezentowane tu ogniwo jest zapewne z demobilu (hehe, wojskowi obudzili się 40 lat za późno, zupełnie jak ruscy), pełno tego w handlu i z mylną nazwą "bateria...
Koledzy mam pewien problem związany z tą przeróbką.Mam instalację tak zrobioną , że jedna połowa domu grzać może grawitacyjnie (na zdjęciu rury po lewej stronie pod sufitem kotłowni od strony zasobnika) http://obrazki.elektroda.pl/7746133100_1... natomiast rury wychodzące na prawo od pieca schodzą mi od sufitu w dół gdzieś do połowy...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Witam. Szukam odpowiedzi na pytanie i nie wiem czy dobrze trafiłem. :D Mam zbiornik 50 l, chcę to zalać olejem termicznym i podgrzewać grzałką elektryczną do osiągnięcia około 120 stopni. I tu moje pytanie: czy mogę zalać "pod korek", jak wzrośnie ciśnienie? Czy zostawić jakąś przestrzeń powietrzną? Będzie to ogrzewany wał, który się kręci, nie ma możliwości...
właśnie robokop nie mam pojęcia jak zrobić tą poduszke powietrzną gdyż jest to stary hydrofor i nie ma żadnego zaworka i jest jakis korek zaślepka koło tego włącznika ciśnieniowego...co to jest??? i tak samo jest korek przy dopływie wody ze studni przy pompie..co to jest???
Prawdopodobnie zalewany manometr w zbiorniku . Jeżeli są problemy z poduszką powietrzną to przejrzeć górną część zbiornika wokół korka (rdza - dziurawy zbiornik).
Mechanika - może dwa dyski ze szczelinami, jeden obracając się odsłania lub zasłania komorę czujnika, ew korek gumowy na prowadnicy. Może pomyśleć o czujniku w formie kondensatora powietrznego, jedyny problem to konieczność wykrycia niewielkich zmian pojemności oraz konstrukcja stabilna pod względem rozszerzalności temperaturowej.
Dodałem przed manometr małe naczynko kompensacyjne(własnej konstrukcji z mufki i 2 korków 1/2'') z poduszką powietrzną i manometr pokazywał prawie stałe ciśnienie 8 bar. Lepszym rozwiązaniem byłoby podwieszenie manometru poniżej pompy, żeby zalał się paliwem. Wtedy wskazówka bardzo się uspakaja :)
Ile oleju powinienem wlać do tej pompy? Czy należy nalać tyle by olej pokazał się we wzierniku i pozostała część membrany została wypełniona powietrzem Dokładnie - dobrze główkujesz. Jeżeli nie masz specyfikacji to nalej oleju jak w samochodzie do skrzyni biegów; ma się pojawić w korku i tylko pojawić. "poduszka powietrzna" nad olejem spełnia rolę...
poduszka powietrzny paliwowo powietrzny powietrzny cewka
metody pomiaru audio pompa studnia kocioł gazowy przez wymiennik ciepła
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Samoczynne otwieranie bagażnika Skoda Octavia 2 - wpływ na gaśnięcie silnika Lokalizacja gniazda OBD2 w Renault Megane 2001