I byś w pytę przepłacił. Tu masz z ASO. https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-... Część nr 15 "plug, oil level". Cena niecałe 50zł. Skoro to z ASO to będzie pasować na 100%. Tylko sprawdź czy to faktycznie twój model.
szukaj przy metalowej pokrywie od strony kierowcy,powinno byc widac przy skręceniu kół,pojemnośc 1,8 litra
Zawór zwrotny do czyszczenia/wymiany, jak on puszcza to i przez sprężarkę będzie szło
Dwa śrubokręty płaskie, jeden w lewą rękę, drugi w prawą. Zaprzeć ich końcówki na dnie korka na jego obwodzie, pchać śrubokrętami tak by korek kręcił się w lewo. Dłuta były by lepsze do tego bo by się nie ślizgały po dnie korka.
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Kolego to nie jest korek wlewu oleju tylko otwór do ustawienia wału korbowego w OT, tam powinna być zielona zaślepka , ale nic to nie szkodzi
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
Trzeba sprawdzić najprostsze rozwiązania. Czy filtr oleju dokręcony, czy korek spustu oleju z misy olejowej dokręcony, czy korek wlewu oleju jest na miejscu, jak i miarka poziomu oleju. Dowiedz się także, jaki olej jest zalecany do tego samochodu, a jaki został wlany. https://www.forumsamochodowe.pl/o...
Silnik nie dogrzany zdejmij korek wlewu oleju jest śmietanka?
Jak odkręcisz korek wlewu oleju i przyświecisz latarką, to widać zużycie krzywek na wałku rozrządu
Zastępcze korki z Topran'u mają nieco inna konstrukcję, on nie powinien się kręcić. Ryzykujesz jakieś 7 zł... https://allegro.pl/oferta/korek-wlewu-ol...
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
Odpal sprzeta i puki chodzi wyciąg bagnet od oleju lub otwórz korek wlewu oleju, jeśli bmucha dość mocno to po silniku.
Wymieniona pokrywa zaworów na nową.
Sprawdzić ciśnienie sprężania! Wszystko się wyjaśni Jak się stało to nagle to prędzej uszczelka pod głowicą ale możemy tak wyliczać i zgadywać w nieskończoność
Niestety nie mam rysunku od 414, ale mam za to od 400. http://obrazki.elektroda.pl/9123899700_1...
Zaciera się któraś sekcja na pompach wtryskowych. Trafi Ci pewnie je wyciągnąć i zregenerować. Tam przez korek wlewu oleju można ruszyć listwę. Sprawdź czy chodzi tak samo płynnie na zimnym jak i ciepłym silniku. Dodatkowo można sprawdzić czy jak ruszysz listwę zapali, oraz czy ustawia się w dawkę rozruchową w trakcie kręcenia
Gdzie jest w Ducato 2.8 korek wlewu oleju do skrzyni biegów? https://obrazki.elektroda.pl/2703208300_... https://obrazki.elektroda.pl/4714053300_...
Na YouTube dodaj filmik.
Więc pewnie chlapie wałek rozrządu - to nic nie znaczy. To nie jest wyznacznik jakości i stanu technicznego silnika.
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i pod korek wlewu oleju jak jest biało-szara ciapa to uszczelka pod głowicą(problemy z odpalaniem, słaba moc, niska kompresja) poza tym silnik prawdopodobnie do remontu, zużyte pierścienie i Bóg wie co jeszcze. Nie wiem czego szuka jeszcze ten mechanik? może czas go zmienić?
zwarcie do masy To ogólnie słaby "plus" Zwarcie do plusa to ogólnie słaby "minus"
A przybywa oleju ?
Czy podczas włączonej klimy wentylator powinien działać odrazu Od razu
korka do wlewania nie szukaj bo nie znajdziesz , spusć wszystko i nalej ile potrzeba , jak sie nie myle to 2.5 litr i wlewasz przez odpowietrzenie skrzyni biegów ,patrząc od góry pod maską na lewo od f. powietrza taki czarny kapturek ;) georges mnie wyprzedził i ma racje
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Nie przegrzałeś go ?
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
Nie przeczy. Instrukcja wymiany oleju w tej skrzyni nawet na youtube jest. Jakby komuś czytać się nie chciało.
Wykręca się linkę prędkościomierza.Wlewamy tyle ile spuściliśmy.
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
Auto zostało zakupione wczoraj. Po przejrzeniu podejrzewam, że winowajcą jest korek wlewu oleju silnikowego – brak uszczelki, zasysanie powietrza.
Według serwisu oleju w Power Shifcie się nie wymienia - też mam taki. Mam 200 k na liczniku a skrzynia działa jak złoto.
Zobaczyć jak mocno dmucha prze korek wlewu oleju, nie powinno nic dmuchać, a na początek to można wlać płukankę długo dystansową, pomaga na zapieczone pierścienie
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Zgadzam się z panem up. Gdy się otworzy korek wlewu oleju słychać podobnie, brak pokrywy to potęguje.
Oczywiście tylko już z nowym korkiem wlewu oleju.
Ale po wymianie pokrywy dalej ssie korek wlewu oleju i bagnet ? Jeśli tak to odma walnięta .
280-320mBar powinno być- albo masz nieszczelność w kolektorze albo jednak rozrząd przestawiony. Odma szczelna? Korek wlewu oleju + wężyk do separatora? Podpięcie separatora do przepustnicy z tylu szczelne?
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
U mnie też był kupiec też dymi-mechanik (kupca)stwierdził że pierścienie że do remontu-przy -27 palił za pierwszym razem oleju nie spożywa jeżdzi ponad 200 kopa ma .Dymi spod korka.Niech dymi.(kurna ale to mondelas)
Dolot też był mokry, napisałeś że także masz w 3 i 4 gnieździe wtrysku jest to przy korku wlewu oleju a przy korku tam jest ponoć najczęściej pękający szew. Po odkreceniu korka u mnie to samo troszkę bryzga i mały dymek - opary.
A jak go wymienić, u góry mam korek wlewu oleju, po kolei jak go wymienić? Dodatkowo mam nieszczelność, jak to naprawić? https://obrazki.elektroda.pl/5712108800_...
Jeszcze nic nie wierciłem :P czyli tam gdzie ja narysowałem podłączenie zbiorniczka oleju trzeba zrobić korek wlewu oleju, o ile ten otwór jest poniżej osi wału (raczej w to wątpię), a jeśli nie to trzeba go zaślepić i zrobić otwór około 1cm niżej niż oś wału, nagwintować i zrobić korek. Jak zrobić podłączenie przewodu do tego dekielka bocznego? Wystarczy...
Cześć, mam taki sam problem, z autem kolegi, który zapomniał dokręcić korek oleju, po założeniu nowego auto strasznie faluje na obrotach, poradziłeś sobie z tym problemem?
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
U mnie chyba problem był banalny - okręcony korek wlewu oleju. Zakręciłem go i silnik pracuje równo... pzdr
Korek wlewu ( na imbusa) oleju do skrzyni jak mniemam Nie bardzo do oleju, to jest rewizyjny do znaku na kole zamachowym. Jak nie będzie korka nic się nie stanie. :D
Witam. Mam pytanie, dysponuje ktoś może schematem lub zdjęciem, na którym wskazany jest korek wlewu oleju do skrzyni biegów w samochodzie Peugeot Partner 2.0 HDi 2006? Pozdrawiam
najprostrzym sposobem sprawdzenia sprężania jest odkręcenie korka wlewu oleju na wolnych obrotach nie powinno z niego dymic.
Podaj typ tej łuparki, może jakiś schemat hydrauliki da się znaleźć. Tak możemy gdybać (i słusznie), że coś dławi powrót. Dodam jeszcze ze gdy odkręcę korek od wlewu oleju to wywala olej Dlatego olej jest spieniony. Pozdrawiam.
odkręć pokrywę,tą z korkiem wlewu oleju,tam się ustawia zawory
Należy uszczelnić korek wlewu oleju,przez który zasysa "lewe powietrze" i bije w odmę ponad normatywnie. Płaska uszczelka,bądź nowy oring w zależności od tego,czy 16V,czy 8V. Na oringu,korek po odkreceniu nie powinien podskakiwać w trakcie pracy silnika,tak należy dopasować w/w oring. Kupić zestaw oringów i pobawić się w odpowiednie dopasowanie. Taka...
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
Te silniki to pomyłka w całości.
To że dymi po tym jak się przyłoży do pieca to sią czasami zdarza jak jest niskiej jakości paliwo albo i też o tym że wtryski leją (ale to będzie także odczówalne przy dynamice jazdy). Ważne by dym nie byłe niebieski !!! bo to już sprowadza powoli samochód do remontu. W Audi 100 2.5TDI gwizd turbiny słychac jak jest zimny silnik i chłodno na polu wtedy...
Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika.
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/2971611100_... To jest tylny most Mrcedesa Actrosa. Korek wlewu oleju jest poniżej pochwy przez którą powinien olej dostawać się do łożysk przy kołach. Czy to nie jest za niski poziom i mogą się przez to uszkodzić łożyska ???
Jest tylko jedna wewnątrz silnika. Wyciągnij korek wlewu oleju przy bloku i ją zobaczysz.
Muszę mieć odpowiednie narzędzia, typu klucz dynamometryczny, do przykręcenia tego puznej, no i czym to uszczelnić, co radzisz, jakiś silikon wysokotemperaturowy, noi odporny na olej, jak to w ogóle się roszczelniło, i jeszcze czy to normalne jak odkręcę korek wlewu oleju, to jakby jakieś ciśnienie tam było, to ma tak być, doradź
Kolego a jaki masz olej w silniku nie masz przypadkiem tzw. "kawy z mlekiem" pod korkiem wlewu oleju?
O to mi właśnie chodzi czy da się to jakoś sprawdzić bez zdejmowania pokrywy bo rozmawiałem z trzema mechanikami i tylko jeden stwierdził że zmienia ten łańcuch przy ok 300tys km a dwóch pozostałych sprswdza napięcie przez korek wlewu oleju. Ten co zaleca zmiane przy 300tys mówił mi że to też nie jest tak że przy 300tys jeat on już zużyty bo np samochody...
Masz korek żółty wlewu oleju - patrząc z przodu. Po niżej w podstawie silnika masz śrubę spustową oleju.
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Jak jest podcisnienie to bedzie go zasysał. Ba wystarczy nieszczleny oring nawet na bagnecie i silnik chodzi krzywo. Tak samo korek wlewu.
Jedyny dostęp to przez korek wlewu paliwa. Wlewu oleju, nie paliwa i nic tam nie wsadzaj bo nie dosięgniesz nawet do połowy wysokości silnika. Tylko spust oleju korkiem w misce
Czujnik temperatury w tym silniku jest na krućcu wodnym po prawej stronie silnika (na twoim foto po prawej stronie korka wlewu oleju ) . Ściągnij rurę dolotową z przepustnicy i go fajnie widać . https://obrazki.elektroda.pl/5939680300_...
Jak otworzysz korek wlewu oleju i odpalisz to wieje z niego jak z odkurzacza?
witam gdy masz złe uszczelniacz zaworowe to samochód może brać olej i kopcić może intensywnie dmuchać odmą,korkiem wlewu oleju i bagnetem
http://www.zremb.com.pl/gpwp/gpw202t_par... - filtr oleju silnika PP-8.9 - miarka poziomu oleju silnika znajduje się obok filtra oleju - filtr paliwa WP 40-5 - miarka poziomu paliwa wkręcona jest w zbiornik paliwa z lewej strony wózka - obok korka wlewu paliwa - filtr hydrauliki WO815516525 pod wózkiem - miarka poziomu oleju hydrauliki...
Sprawdź rozrząd,najprościej jak można odkręć korek wlewu oleju i powinno być widać wałek rozrządu i niech ktoś zakręci rozrusznikiem i zobaczysz czy się kreci PZDR.
centalny reczny , szyby korbotronik , klima czterostrefowa korbotroniczna, kierownica regulowana fotelem ktory trzeba do niej "wyciagnac" w dodatku tylko przod tyl i pochyl oparcia zero poprostu zero nawet gorzej niz w polonezie bo korek wlewu oleju na klucz a polonez na lineczke otwierany od sierodka
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
U mnie w c360 wydobywał się dym (sporo) i olej po rozebraniu okazało się że pękł drugi tłok. Pierścienie jak również uszczelki , panewki były ok. ciśnienie również było dobre. Po odkręceniu bocznych pokryw zewsząd leciał dym wiec trzeba było zrzucać górę.
Jak auto ma znaczek okrągły to logo na masce, no chyba ze dachuje ;-) Ewentualnie korek wlewu oleju ale on nie zawsze jest (kołem) ;-)
Sprawdź czy nie dmucha ostro w odmę albo korek wlewu oleju. Może kompresja już ostro uciekać.
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
Kopci na czarno ? Spalany olej nie kopci na czarno tylko na szaro/niebiesko. Dodano po 2 I tak jak koledzy powyzej pisza. Odpal silnik i odkrec korek wlewu oleju. Zobacz jakie ma przedmuchy.
Miałem odpiętą jedną stronę klap w pozycji zamkniętej i nie powodowało to szarpania . Odkręcony korek wlewu oleju nie skacze na ciepłym silniku ?
Tak zasilanie dodatkowych rozdzielaczy należy podpić do kanału olejowego w pokrywie pompy oleju potem montujemy trójnik i mamy zasilanie na dwie pompy. Powrót możemy wpiąc pod korek wlewu oleju do skrzyni należały bt tam również zamontować filtr oleju.
W korku wlewu oleju jest miarka, napełnia się aż osiągnie poziom w połowie wskaźnika(płaska część na końcu) na włożonym nie wkręconym korku. Potem na ok minutę odpalić silnik i po chwili jeszcze raz sprawdzić stan oleju, czy połowa miarki na zimnym. Maksymalnie może być do końca płaskiej części wskaźnika korka, większy poziom może się przyczynić do...
Sprawdźcie sobie pokrywy zaworów, jeżeli na odpalonym silniku próbujecie ściągnąć korek wlewu oleju a on jest mocno zasysany do silnika to uszkodzona jest odma w pokrywie i silnik łapie lewe powietrze. Często gesto w opelkach :) jazda na ubogiej mieszance skutkuje wypaleniem zaworów!
Na włączony silniku korek od wlewu oleju jest lekko zasysany. Może ciśnienie? Bo nie wiem czy lekko może być zasysany czy nie powinno być zasysania?
Czy podczas pracy silnika można odkrecić normalnie bez oporów korek wlewu oleju ?
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wlać olej do skrzyni biegów do Opla corsy D, 1.4 silnik A14XER z 2010 roku, 100KM. Gdzie się znajduje korek wlewu oleju. I jaki olej, czy jest jakiś dedykowany czy zwykły do skrzyni manualnej. Jakieś fotki.
Zagladnij przez korek wlewu oleju czy zawory chodzą. Może pasek rozrządu się skończył.
Jeśli silnik 1,1 a wydaje mi się że tak patrząc na rysunek skrzynki to poniżej foto http://obrazki.elektroda.net/0_123119040... EDIT/ ehh wolniejszy byłem :D Dodano po 2 A -to korek kontroli wlewu oleju B- to spustowy
We wszystkich pochodnych silnika SC/CC/Panda/Uno/Lancia Y/Siena/Palio 1.1 i 1.2 zawory nie kolidują z tłokami w żadnym położeniu. PS. W bardzo starych Uno bodajże 1.1 niestety już nie, ale ten silnik trochę inaczej wygląda (m.in okrągły korek wlewu oleju).
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
Chodzi mi właśnie o to aby skupić się tylko na dpf-ie... i nie zbaczać w dyskusji na inne możliwości/przyczyny dymienia z wlewu-takich tematów jest masa-przyczyn wiele i dyskusji było od groma, natomiast nie spotkałem dyskusji na tak zawężony związek przyczynowo skutkowy... zakładamy że wszystko w aucie jest sprawne- tylko przytkany DPF... i teraz chciałbym...
Jeżeli niema ciśnienia w komorze korbowej to odma ( separator oleju) powinien być Ok No jak wspomnialem, odkrecajc korek wlewu oleju delikatnie sie unosi Moglbys to pierwsze zdanie rozbudowac bo nie wiem czy dobrze zrozumialem. ;pp
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Golf 3 1.6 benzyna. Wszytko zaczęło się po wymianie oleju, po przejechaniu ok. 20 km auto zaczęło tracić moc (ja gaz a on się dusi) zaczął się grzać, silnik zgasł. Po ponownym uruchomieniu silnika wentylator załączał się po ok minucie, silnik chodził jakby na jednym garze, odkręciłem korek wlewu oleju, dmuchało tam spalinami dosyć mocno. Jakby ktoś...
korek wlewu zasysa korek wlewu oleju korek wlewu oleju skrzyni
odblokować huawei bootloader układ wzbudzenia agregatu kyocera wydruk prawidłowy
schema podlaczenia zamka centralnego
Alpine TDM-7526T – demontaż panelu, rozpołowienie, śruby, taśma FFC, VFD Scania – wycie pompy wspomagania po rozgrzaniu oleju, na zimnym cisza