Bez wyciągnięcia skrzyni z traktorka się nie obejdzie,oraz zlania oleju przez korek wlewowy oraz zbiorniczek wyrównawczy. Poniżej serwisówka.
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Korek ma za zadanie utrzymać ciśnienie w układzie, jeżeli ciśnienia niema a woda wylatuje przez zbiorniczek to albo kiepskiej jakości korek, albo pęknięty zbiorniczek albo jednak ciśnienie w układzie się pojawia.
Zbiorniczek zasadniczo ma ścianki na tyle przeźroczyste, że powinno być widać poziom płynu. Chyba że płynu nie ma w ogóle w zbiorniczku, stąd wydaje się że nie widać poziomu (bo nie a poziomu :wink: ). Na zimnym silniku należy odkręcić korek i płyn ma być do mniej-więcej połowy zbiorniczka. Są tam znaki Max i Min Natomiast jak sprawdzić nie poziom a...
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Witam mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006r . Ogrzewanie działa w kratkę jak się zagrzewa silnik leci ciepłe gdy osiągnie 90 stopni dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Za obserwowałem że poziom płynu chłodzącego jest minimum wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu ciśnie...
Tak ma być - to zawór upustowy żeby nadmiar ciśnienia uchodził "bezpiecznie" korkiem a nie strzelał wężami.
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy. Korek I zbiorniczek są nowe. Nie pomogło.
Go chyba mozna kupic osobno - realoem.com katalog czesci sprawdz sobie. Kosztuje chyba 10 zl.
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Panowie, pacjent E46 2.5 benzyna M54B25. Zapala się kontrolka poziomu płynu chłodniczego. Dzieje się to po przejechaniu paru km na zimnym silniku. Świeci przez kilka, czasem kilkanaście km. W dłuższej trasie problem nie występuje. Wymieniony jak dotąd czujnik poziomu, korek zbiorniczka. Temperature trzyma ok, grzeje bardzo ładnie. Spróbować wymienić...
Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi". Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje. Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera. Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze,...
jeśli wskazówka lata to zawsze było tak bo mam doświadczenie w autobusach że było za mało płynu.Możesz mieć też powietrze.czyli tyłem niżej jak przód odkręć korek od zbiorniczka zostaw na noc i powietrze ujdzie.wyrównaj zapal otworzy termostat i zakręć zbiorniczek
Katoo ,nie rozumie co znaczy odpowietrznik 1/2 cala .Gdzie masz taki ? Chodzi mi o odpowietrznik w sprężarce w samej pompie ,tam gdzie masz wał korbowy w tej aluminiowej części . Już ktoś kiedyś pytał dlaczego sprężarka staje przy niedużym ciśnieniu i był to brak odpowietrzenia . Dodano po 7 Teraz obejrzałem zdjęcia i masz to nie najlepiej rozwiązane...
witam nie wiem jak z aku ale normalna 230 masz z tyłu zbiorniczek na olej i tam jest korek ja stawiałem pionowo dolewałem oleju zatykałem kila razy próbowałem aż nie było już powietrza i działa, olej dałem hl26 może ktoś inny coś innego doradzi
Za prawa lampa ( trochę powyżej jej wysokosci) jest korek taki jak w zbiorniczku wyrownawczym płynu chlodzacego od tylu wykrec go i pompka napełnić zbiorniczek klimy postojowej max do 10 cm od gory- ( pod podłogą pasażera - za webastem masz zbiornik). Wszystko wykonujesz od przodu auta. Kabina opuszczona.
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Korek od zbiornika wyrównawczego mam nowy. A może być ze zbiorniczek jest nie szczelny ?
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
Problem z hamulcami w VW golf 5 plus 1.6 tdi. Witam uprzejmie. Przychodzę do Was z problemem w golfie 5. Ale do rzeczy, podczas postoju pedał hamulca po napompowaniu jest twardy. Gdy trzymam nogę w momencie gdy jest twardy i odpalę silnik pedał schodzi prawie na sam dół. Gdyby wpadł trochę to bym się nie martwił bo wiedziałbym że serwo pracuje. Ale...
A na krótko. To weź ten silnik pierw rozgrzej jeżdżąc nim a nie muskając tylko pedał gazu. Następnie na parkingu odkręć korek ze zbiorniczka, wyłącz ogrzewanie w kabinie, posadź jednego w kabinie aby trzymał obroty na 2500, i obserwuj co się dzieje z wężami i czy się robią ciepłe. Ten silnik przy obecnych temperaturach to sam się musi pierw zagrzać...
Cześć, ponownie chłodniczka oleju / podkładka lub głowica? Ciężko na odległość bez zdjęcia zdiagnozować😏 Oczywiście możesz spróbować jeszcze raz umyć układ, mogło coś zostać w zakamarkach. Ja myję około 3 razy, odkręcam korek na dole mam dorobiony górny korek z wentylem i pomagam trochę dmuchnąć sprężonym powietrzem w zbiorniczek jednak powietrze zbiera...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Czy korek, o którym pisałeś, to ten metalowy na górze chłodnicy? Ten który ma zaworek bezpieczeństwa, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest elementem układu pod ciśnieniem to korek na chłodnicy, jeśli jest to korek na zbiorniczku (to Koreańczyk więc pewnie zbiorniczek nie jest pod ciśnieniem) Wymień korek i odpal silnik, daj mu się rozgrzać i nie włączaj...
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy bo był niedawno wymieniany, wentylator działa prawidłowo, rozrząd razem z pompą oryginalne Reno był wymieniany w serwisie a zrobiłem już 15 tys po wymianie dodatkowo była również robiona regeneracja wtrysków i wymiana zaworu ciśnienia-stukowego ... Auto ma przejechane 152 tys od nowości a był kupowany w salonie...
Zbiorniczek jest razem z chłodnicą, ten drugi korek to spryskiwacze.
dziekowka BYCHO czyli odpowietrznika nie kupuje zakładam tylko zbiorniczek z auta na rurke od wejscia do kolektora Ale jak korek masz zakrecony do konca? to nie ma za duzego cisnienia bo ja chcialem w zbiorniku zaslepic kruciec od przelewu ten mały zeby własnie nie parowala woda moze dysponujesz jakimis fotkami swojego cudenka
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Dzień dobry. Mam problem z ładowarką teleskopową massey ferguson 9407. pracowała 20min w upale na powietrzu, zauważyłem że temperatura silnika jest wysoka, ale wskazówka nie wchodziła na poziom czerwony. zdecydowałem że uruchomie wentylator na gorące powietrze żeby ochłodzić silnik. Później dokończyłem prace (10min) i wyłączyłem silnik. wtedy płyn chłodniczy...
W hdi pompa od dodatku paliwa podaje go impulsowo. Podaje go tylko po zatankowaniu paliwa do zbiornika. (ważny korek wlewu paliwa- ma wpływ na działanie). Stan ilości dodatku eolys jest wyliczany teoretycznie. Nie ma czegoś takiego że diagbox widzi ile jest dodatku. On tylko przypuszcza że tyle powinno być (po przejechanych kilometrach,ilości tankowań...
Termostatow bylo juz 50 nowych korek od zbiorniczka jak i zbiorniczek wymieniony na nowy. Tak naprawde kazda czesc nowa kazda sprawdzona :(
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
To zmienia sprawę. Na razie odkręciłem cały zbiorniczek pływaka i wylałem resztki i delikatnie odkręciłem korek zbiornika. Na razie chodzi równo jak odbędzie pełne koszenie zobaczymy co się będzie działo, najwyżej przeczyszczę go całego jak pisałeś. Na razie dzięki za pomoc, wiem ze masz dużą cierpliwość, poczytałem o tych nierównych obrotach na elektrodzie...
Do autora postu: nie podałeś przy jakiej temperaturze silnika odkręciłeś korek zbiorniczka. Musisz jednak przyjąć do wiadomości, jak nie wiesz kiedy można ów korek odkręcić, to lepiej tego nie rób-choćby dla własnego dobra. Koledzy wyraźnie sugerują, układ ciśnieniowy ma być szczelnie zamknięty. Dodano po 2 Do autora postu: nie podałeś przy jakiej temperaturze...
We fiatach standardowa usterka to wentylator chłodnicy. Pompa nie była wymieniana, więc do wymiany musowo - koszt 100 zł + 40 zł termostat. Musisz sprawdzić czy zbiorniczek jest cały, jeżeli tak to korek od zbiorniczka warto wymienić (15 zł) (może nie trzymać jak gotowała Ci się woda i uciekała). Warto sprawdzić chłodnicę cieczy, ale tutaj kwota jest...
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest NOWY Zaworek bezpieczeństwa jest w korku chłodnicy, nie zbiorniczka :D Twoja opinia jest błędna Korek jest jeden bo zbiorniczek z chłodnicą zintegrowany i to właśnie ten korek na zbiorniczku ma zaworek Taktowne było by zapytanie się czy np.potrzebnie wymieniłem ten korek bo to czy tamto...? ale po co lepiej od razu...
chodzi mi dokładnie o tą cześć http://obrazki.elektroda.pl/8370329400_1... nie da się tego naprawić, sprzęgło już praktycznie mi nie łapie, to jest bardzo uciążliwe ruszyć z pod świateł na przykład Dodano po 14 ogólnie te chińskie silniki nie są złe , jedynym problemem jaki miałem i mam to zawsze z tą dźwignia sprzęgła :/ Dodano po 18...
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
Witam wszystkich. Mam taki problem a raczej zagadkę. Jakiś czas temu miałem wyciek płynu wspomagania kierownicy przez odpowietrznik korka zbiorniczka. Wymieniłem kompletny zbiorniczek na nowy firmy maxgear , przepłukałem układ i zalałem nowym oryginalnym płynem. Miesiąc było ok aż do dziś. Znowu korek zbiorniczka był mokry od płynu. Sprawdzałem nigdzie...
Witam, odgrzebuję temat aczkolwiek właśnie rozwiązałem problem u siebie, a że nie znalazłem za bardzo szczegółowego opisu w internecie to podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Za uruchomienie dociągu klapy faktycznie odpowiada mikrostyk w zamku ale nie znajduje się on przy napędzie dociągu lecz w siłowniku zamka w klapie. Po rozebraniu tego siłownika...
Pewnie korek zbiorniczka do wymiany. Częsty przypadek w jedynkach.
Może korek zbiorniczka ma uszkodzone zaworki odpowietrzające.
Mam taki sprzęcik z TRW i jest naprawdę ok. poza jednym-mam w komplecie tylko jeden korek do zbiorniczka pasujący przede wszystkim do Niemców i Francuzów. W efekcie coraz częściej sięgam po zwykły zbiorniczek wyciągający płyn podciśnieniowo, minus to tylko obowiązek pilnowania stanu płynu w zbiorniczku.
Sprawdź korek zbiorniczka lub sam zbiorniczek płynu. Tam na pewno jest info o płynie. i z tą informacją idź do sklepu i kup płyn taki na jaki Cię stać
Ogrzewanie na max, odkręć korek zbiorniczka, odpal, dodaj szybko gazu kilka razy, powinno wystarczyć.
Rozebrałem boki zmywarki i faktycznie była woda na spodzie. Ale dzień wcześniej, zanim zmywarka pracowała, podkusiło mnie odkręcić korek tam, gdzie się wsypuje sól zmiękczania wody. Ale nie ten korek pierwszy, tylko tam jest drugi, taki jakby trzymający zbiorniczek i nie wiem, ale jak go odkręciłem, to od spodu jest taka gumowa uszczelka. Natomiast...
W VW masz ciśnieniowy układ chłodzenia (tym samym podwyższa się temperatura wrzenia płynu). Zwiększająca się temperatura płynu powoduje zwiększenie jego objętości i nadmiar płynu z chłodnicy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy (tym cienkim przewodem). Jeśli ciśnienie w układzie zwiększy się ponad ustaloną wartość (ok. 1,2÷1,5 bara), płyn (przy szczelnym...
Najlepiej metodą ciśnieniową DYI. Butla z nowym płynem, połączona ze zbiorniczkiem wyrównawczym. coś jest tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree... i tutaj [url=http://faculty.ccp.edu/faculty/dree...
Cześć, sprawdziles ta pompę wody o której pisano wyżej? Kanały wodne o których pisałaś wyżej nie są zakamienione? Zalewany zawsze płynem? Nie wodą. Ogólnie z tego co piszesz auto nie wyjeżdża w trasę? Bo pytanie jak z ostatecznie z odpowietrzeniem układu jest u ciebie - ile wchodzi ci litrów? Ja akurat korzystam z systemu do zalewania mana euro 6 -...
Napompuj pedał, wduś, odkręć odpowietrznik, zakręć, popuść pedał i w kółko tak w 2 osoby. Musi pójść. A zbiorniczek zalej pod korek i go pilnuj.
korek ma odpowietrzenie , w zbiorniczku nie ma ciśnienia i to jakaś epidemia z tymi pojedyńczymi tłoczkami ostatnio -a na zapłonie odpowietrzasz? bo wiesz ABS
Ale ucieka mu do pewnego poziomu gdzie jest pewnie dziura i potem trzyma poziom . Takie coś się szuka na zimnym silniku nabijając ciśnienie w układ tak około pół bara i wychodzą wszelkie nieszczelności . Trzeba tylko jakiś korek zbiorniczka poświęcić do wprawienia zaworka z koła samochodowego . Jeszcze prościej . Nalać płynu do wymaganego poziomu ....
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
Jak najszybciej wymień ten korek w zbiorniczku na nowy, płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i nie powinien mieć kontaktu z powietrzem
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem jaguara x-type 2003r 2.5 v6 196 koni z LPG. Mam pewien problem z układem chłodzenia. Mianowicie, po wymianie na nowe elementy (pompa wody, termostat, zbiorniczek wyrównawczy) zaczął mi się pojawiać ubytek w zbiorniczku (wiem, że jest to układ ciśnieniowy fordowski) i na zewnątrz czuć płyn. Z tego co się...
Ściągnij filtr i skręć gaźnik bez niego, załącz ssanie i zobacz czy przepustnica się zamyka lub zapowietrza się zbiorniczek i na start nie dostaje paliwa. Jak pisałem w innych tematach że moja MS nie lubi jak jest benzyny pod korek bo wtedy też nie idzie odpalić.
Przyczyną był zaworek bezpieczeństwa w korku zbiorniczka wyrównawczego, korek zrobiłem zbiorniczek skliłem poksiliną,auto odpowietrzyłem i autko chula że cho cho dzięki wszystkim za pomoc.
A po co zakłądać , jak jest szczelny korek chłodnicy to nic nie wyleje się. A jak nieszczelny korek to i zbiorniczek nic nie pomoże. W ciągnikach jest inaczej niż w samochodach, w samochodzie jest zbiorniczek wyrównawczy i szczelny korek, a w ciągniku jest korek przelewowy i pod nim rurka.
Zdjąć przewód przed termostatem odkręcić korek zbiorniczka i w tym miejscu /po korku/dmuchnąć sprężonym powietrzem 90% płynu zleci.
Witam troche drążyłem temat jeżeli chodzi o odpowietrzenie układu chłodzenia u siebie zrobiłem tak .. (zasada jest właściwie taka sama ale prostrza nie potrzeba zadnych lejków) zalałem zbiorniczek wyrównawczy prawie pod korek tak aby te cienkie weżyki były zanużone i widać jak powietrze z nich wychodzi, jak termostat otworzy zaczyna sie przelewać w...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Witam, szukam porady odnośnie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia w Audi a4 z silnikiem 1.9 TDI ajm o mocy 115 KM z 2000 roku. W samochodzie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do takiego stopnia, że bardzo ciężko zdusić wąż jest to prawie niemożliwe, a dodatkowo wyrzuca lekko płyn przez zbiorniczek jakieś 200 ml na 2 tysiące kilometrów, co...
W Polo 9N w mojej rodzinie dzialo sie tak (tzn na zimnym plynie alarmy o poziomie plynu na cieplym brak) kiedy koncowki w zbiorniczku byly juz mocno zakamienione/skorodowane (niepotrzebne skreslic). Zbiorniczek z auta zdemontowalem, litr octu zagotowalem, cieplutkiego do zbiorniczka zaaplikowalem, poczekalem az wyzre co sie zlego nazbieralo I problem...
witam,proponuję sprawdzić korek zbiorniczka wyrównawczego,jak uruchomisz silnik to po kilku kilkunastu minutach pracy sprawdź czy jak będziesz go odkręcał to będzie słychać uchodzące powietrze z układu chłodzenia,ma być słychać.Aha i jeszcze jedno korek ma być dokręcony do oporu.Powodzenia. W kia sephia zbiorniczek nie jest zakręcany tylko zatykany...
siemka w układzie jest płyn chłodzący bo wymieniałem korek od zbiorniczka tez jest w porządku czyli zostaje wymienić uszczelkę tez się tego obawiałem
tak chodzi mi o korek na zbiorniczku taki niebieski zbiornicze okrągły po prawej stronie pasażer gdy otworzysz maske układ chłodzenia jest jeden dla całego auta czyli silnik się nagrzewa, wpierw jest mały obieg czyli leci ciepły płyn na nagrzewnice która jest w aucie dzięki temu możesz sie ogrzać potem otwiera sie termostat i cześć płynu leci na chłodnice...
U mnie mechanik sprawdzał obecność spalin w płynie chłodniczym (małe dwa zbiorniczki z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin wciśnięte poprzez korek w zbiorniczek z płynem) i nic nie wykazało. Warto sprawdzić przed dostaniem się do głowicy. U mnie akurat w golfie V 1.9TDI nadal nie działa ogrzewanie ale to pewnie wina zaworu nagrzewnicy, przy...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
tak ale przewody twardnieja odrazu po odpowietrzeniu układu a pozatym wywala wode przez korek i zbiorniczek wyrównawczy bez wzgledu na temperature
Jeżeli w zbiorniku masz całe sitko i przegrode masz do wymiany przekładnie jesli chcesz sprawdzic zbiorniczek odpal auto odkrec korek i zobacz czy nie ma piany jesli jest znaczy rozleciał sie zbiornik jesli piany szukasz przekładni pozdrawiam
Witam! Passat b6 2.0 TDI 140km 2006r Otóż mój problem polega na tym że mam Passata :D A tak poważnie to wywala mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym po ostrzejszej jezdzie. Nabija ciśnienie w wężach i są twarde jak by była wywalona UPG ALE ROBILEM TEST NA MOCNO ROZGRZANYM I NIBY NIE JEST, NIE MA Co2 tak więc wymieniłem już termostat zbiorniczek korek od...
Kia Carnival 2,9 CRDI wyrzuca mi wode z obiegu , ze zbiorniczka wyrównawczego. ... Ja Ci poradzę inaczej... Wiem że tak się nie powinno robić z dieslem ale to chyba dobry sposób na sprawdzenie czy to pompa czy uszczelka: Odpal samochód, rozgrzej trochę tak do 40-60°C, odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i jednocześnie gazuj i patrz na zbiorniczek...
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje. No właśnie był dopiero wymieniony 2 czujniki...
Korki w takim układzie mają za zadanie wypuszczać powietrze ze zbiorniczka przy nadciśnieniu w układzie w na zewnątrz Korki nie wypuszczają na zewnątrz nic, bo mają za zadanie utrzymać w układzie określony poziom NADCIŚNIENIA, co przesuwa w górę punkt wrzenia płynu. Dopiero op przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia w układzie, mają wypuścić...
Siema mam zamiar wziąć się za wymianę płynu chłodniczego w Reni. Silnik 1.6 16v 107 KM oznaczenie k4M rok 2002. I teraz chcę się utwierdzić w przekonaniu czy dobrze się do tego zabieram, bo czytałem trochę na forach i każdy ma swoje metody wymiany. Oto sposób w jaki chce to zrobić: 1 Na zimnym silniku odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, ustawiam...
Normalnie, troszkę sprzętu potrzeba. Zakładasz korek ze sprzętu na zbiorniczek wyrównawczy, podłaczasz wąż z magistrali z powietrzem, patrzysz na zegar czy ma odpowiednie podciśnienie, przekręcasz zawór na zasysanie płynu. No prościej się nie da tego opisać. No teraz inna rozmowa. Czyli podciśnienie wytwarzasz ciśnieniem. Nie myślałeś nad przeróbką...
Na ścianie grodziowej komory silnika z prawej strony jest zbiorniczek płynu chłodniczego a w nim "wlew" http://obrazki.elektroda.net/86_12787139... W linku powyżej masz fotkę, na fotce zaznaczony czerwonym kółkiem jest korek wlewu płynu do zbiorniczka.
Układ chłodzenia w busie T3 ma 12 litrów pojemności w autach z jedną nagrzewnicą z przodu, 14 litrów w wersji Caravelle/Multivan z dwiema nagrzewnicami (przód+tył). Może wejść trochę mniej ponieważ ciężko spuścić całość płynu z układu. Odpowietrzenie: - stawiamy auto przodem pod górkę - zbiorniczek z płynem zalewamy po korek (można zassać płyn kilkakrotnie...
sprawdź czy jak zapalisz auto węze od cieczy chłodzącej nie robią się twarde tzn czy dasz rady go scisnąć, spróbuj tez odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego zapalic auto i zobacz czy nie bedziesz czuł spalin. moze tez byc wina pompy cieczy mogla się ukręcic i wtedy tez będą takie objawy. pompe mozesz spwawdzic odkręcając zbiorniczek płynu zapal...
jeszcze takie spostrzeżenia z dzisiaj, mianowicie: WENTYLATORY się włączyły przy około 75 stopniach (na oko) po wpięciu w czujnik w chłodnicy oczywiście wcześniej wentylatory cały czas pracowały na "krótko" i włanczają się za każdym razem aleee jak jest odkręcony korek ze zbiorniczka wyrównawczego to cały czas wywala płyn i idą duże bąbelki powietrza...
Witam, Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi. Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym...
Witam, posiadam Renault Megane I z 1997r. Mam problem tego typu, że po złapaniu temperatury przez auto wyrzuca mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Układ był odpowietrzony, korek od wlewu płynu jest ok. Termostatu w tym aucie nie ma bo go ktoś zdemontował. Pompa wodna działa. Czy to jednoznacznie oznacza uszkodzenie uszczelki pod głowicą? Silnik to...
Założyłem nowy korek na zbiorniczek i gazowałem w garażu 30 minut po rozgrzaniu do 90 stopni i nic nie wypychało płynu,ale mocno cieknie pod samochodem,wiec musze najpierw uszczelnic układ,pozniej bedę dalej sprawdzał. Moze to jest przyczyna tego problemu.
Witam! Mam pytanie o doświadczenie związane z używaniem testera z linku: [url=https://www.google.com/search?q=tes... chodzi mi o taki zestaw z korkiem i lejkiem, za parę złotych. Czy jest sens to kupować?...
Może spróbuję z tym zaworem ... co mi szkodzi ? Jak się nazywa taki zawór fachowo bym nie kupił złego i gdzie go zainstalować ? na rurce przelewowej ? Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. W tym wypadku ustawiona wartość tego ciśnienia...
Mam drugi korek na zbiorniczek założe jutro, i pojade za termostatem, a podobno objawem wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest osad na korku wlewu oleju, a ja takiego czegoś nie zaobserwowałem
Jak nie korek to zbiorniczek uszkodzony. Zaworek w korku może się otworzyć dopiero przy ciśnieniu nie mniejszym niż 1.4 bar-a, a gdyby tam takie było to by węże gumowe się 2 razy grubsze zrobiły. :D
Chłodnica jest zimna ze 20 minut no może trochę krócej. Potem robi się gorąca. A wężyki przedmuchiwałem są drożne, jestem w trakcie płukania układu. Nie wspomniałem w sumie najważniejszego w zbiorniczku poza brązowymi złogami jak po rdzy są też jasne grudki ni to mydło ni to smar. Nie jest tego strasznie dużo. W palcach raczej śliskie, jak mydło. Doczytałem...
Witam po dłuższej przerwie. Dziś miałem dziwną sytuację, ogólnie ostatnio dużo jeżdżę i niby wszystko jest ok, dziś jednak był taki przypadek że w dłuższej trasie zapaliła mi się kontrolka od poziomu płynu chłodzącego na autostradzie, oczywiście już najgorsze myśli miałem. Cały czas miałem podgląd na temperaturę w ukrytym menu i było wszystko w normie...
Witam i proszę o poradę. Posiadam Civica 1.4 90kM VII gen. Zauwaźyłem ostatnio, źe przy zwìększeniu obrotów -dodaniu gazu na full-wyrzuca mi płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego(górą pod korkiem).Gdy silnik pracuje na niskich obrotach nic się nie dzieje. Co moźe być przyczyną? Ponadto podczas jazdy(przyspieszania) lekko dusi mi woza na...
Temat trochę fordowy ale na początek załóż nowy korek na zbiorniczek (ważne gdyż to układ ciśnieniowy 1.4 bar) i sprawdź czy płyn wyrzuca i czy ubywa. Ja walczyłem z takim który niby się przegrzewał ale tylko wskaźnik tak pokazywał a faktycznie temperatura płynu była w normie.
W moim BMW powodem zapowietrzania się układu chłodzenia, była maleńka dziurka w przewodzie za termostatem, taka jakby zrobiona szpilką. Wymienialiśmy termostaty, chłodnice i nic. Dopiero na rozgrzanym, zgaszonym silniku zaczęło z tej dziurki pryskać. Dlatego pooglądaj wszystko dokładnie,czy nie ma wycieków i spróbuj wymienić zbiorniczek wyrównawczy,...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
korek zbiorniczek wyrównawczy zbiorniczek wyrównawczy korek korek zbiorniczek sprężarka
korek zbiorniczek komputer wolno stojący rejestrator point
Wybór dokładnego multimetru do 1200 zł: Brymen BM869s, Fluke 115, Keysight U1242C Punkt pracy lampy KT88 w układzie SE 250V