W VAG nigdy nie używam adapterów, zamiast korka, do sprawdzania szczelności. Tylko zdejmuję wężyk od przelewu, zaślepiam a w zbiornik nabijam ciśnienie innym wężykiem i małą pompką elektryczną. Przy okazji mogę wtedy i korek przetestować.
Rozwiązałeś problem? Mnie się zdarzało że pływak się wieszał a raczej opadał w dół - wymiana zbiornika pomagała. Dodano po 1 W manach i mercedesach wiem ze prawie pod sam korek musi byc nalane. W MANach się nie spotkałem, nie trzeba pod korek. Jak jest mało to komunikat na żółto i można go skasować OK. A jak już naprawdę mało to na czerwono i obcięcie...
Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia...
Ma wisieć sobie swobodnie. To przelew w razie zagotowania, lub zbyt dużej ilości płynu chłodzącego.
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Popuść korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź różnicę.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Korek od zbiornika wyrównawczego mam nowy. A może być ze zbiorniczek jest nie szczelny ?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Inaczej stygnie przy +5 stopniach i wietrze, inaczej przy +30. Zależy też od indywidualnej odporności na temperaturę. Pół godziny z otwartą maską powinno wystarczyć. Jak kolega peyo32 sugeruje, kup „zaciski proste do węży wodnych”. Koszt koło 30zł, a komfort pracy o wiele lepszy. Przed rozpoczęciem pracy ostrożnie odkręć...
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Przekręcisz silnikiem przy otwartym korku zbiornika wyrównawczego to pompa wody napełni wszystkie kanały wtedy dolejesz ile będzie brakowało... Swoją drogą to jaką pompę czyściliście skoro piszesz ze masz pompo-wtryskiwacze ?
Silnik VW więc test na obecność CO2, czyli uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub korek zbiornika wyrównawczy utrzymuje ciśnienia nieprawidłowo.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Myślę że połowa wymieniona niepotrzebnie. Zasadnicze pytanie, sprawdzał ktoś przy jakiej temperaturze otwiera termostat, przy jakiej załącza się wentylator? Może być wiele powodów. A i doprecyzuj proszę dodam jeszcze ze gdy odkrece korek od zbiornika wyrównawczego jak samochód chodzi to płyna zaczyna wypychać ze zbiorniczka znaczy, kiedy jak go odkręcisz,...
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
Więc trzeba byłoby zapytać czy pompa wody była sprawdzana, a korek w zbiorniku wyrównawczym zmieniony ?
Jak robiłeś ten test na szczelność głowicy? Czym? W jakich warunkach? Temat przedmuchów przez uszczelkę przerabiałem w Seacie z 1,9 tdi. Co prawda inny silnik niż twój jednak ja zrobiłem tak: odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, wstawiłem korek od butli do pędzenia wina z wężykiem, a druga końcówka węża do butelki z wodą. Mimo dodawania gazu na...
Witam,zobacz czy nie masz zatkanego odpowietrzenia w korku od tego zbiornika,mialem tak samo w golfie II.Jak wymienilem korek to przestalo wywalac wode. Pozdrawiam
Nie raczej ten co idzie do termostatu i ten poniżej czuć że są cieple i tak jak by była w nich ciecz wymień korek zbiornika wyrównawczego. prawdopodobnie nie trzyma ciśnienia.
Witam Próbowałem podważyć ten korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ale nie chce się odblokować. Jest jakiś patent na odblokowanie?
Pierwsze to do sprawdzenia termostat, potem termo wyłącznik, ten w chłodnicy, wiem, że pisałeś iż wymieniłeś te elementy. Moim zdaniem masz dwie usterki i albo obieg wody przez chłodnice jest zbyt mały (np zamulona chłodnica, uszkodzona pompa wody, zapowietrzony układ) albo masz usterkę termo włącznika. Zmierz temperaturę na chłodnicy, bo gorąca to...
Pozostaje ci jeszcze podmiana korka zbiornika wyrównawczego bo chyba ma zaworki ciśnienia
Wlewasz płyn nie zakręcasz korka na zbiorniku wyrównawczym, odkręcasz ten kapturek, w środku nie ma żadnego zaworka. I czekasz aż poleci ci płyn. Jak na wiosnę miałaś robiony rozrząd to już dawno się odpowietrzył.
Poxipolem to można mamie ucho od kubka przykleić... Możesz tą myśl rozwinąć? Uszkodzona uszczelka + uciekający masowo płyn to albo woda w płynie albo płyn i mydło w oleju. Kolego lakzop , odrobinkę nt benzynowych silników Opla wiem. Wracając do wcześniejszego mojego posta, proponuję na ledwo dokręconym korku zbiornika wyrównawczego powtórzyć wszystkie...
Tak jak pisze SP7EC lub nieszczelny korek zbiornika wyrównawczego.
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka. No tak, ale do tego trzeba mieć węch jak pies. O ile wcześniej nie pryśnie ci płyn z układu i gębę poparzy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia...
Zazwyczaj w tym miejscu bierze się z nagrzewnicy, która tam właśnie jest. Odkręć sobie korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia silnika i powąchaj czy to to...
Pewnie że za późno. W chłodnicy masz czujnik uruchamiający wentylator - może się okazać że zawarty w środku bimetal się zużył i włącza wiatrak grubo powyżej 100 stopni. Do tego korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny - to obieg ciśnieniowy i 100 stopni nie powinno powodować wrzenia.
Pożycz od kogoś (ew.ze szrotu) korek zbiornika wyrównawczego i napisz,czy jest jakaś zmiana?
...nie wiem gdzie przy nim jest spust od spodu Miejsce spustu płynu jest umieszczone zawsze w najniższej części układu chłodzącego. Najczęściej niewielki korek jest w prawym dolnym rogu chłodnicy. Jeśli nie, to szukaj najniżej położonego miejsca na układzie i tam zlokalizuj korek. ...od góry niema dostępu do tej chłodnicy W wielu pojazdach nie ma korka...
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
...a może to tylko uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego? W nim jest zawór ciśnieniowy i jeśli się uszkodzi lub zablokuje to mogą być właśnie takie objawy.
korek zbiornika wyrównawczego, a w zasadzie jego uszczelka- o-ring do sprawdzenia, wymiany
Słuszna uwaga - korek zbiornika wyrównawczego to nie jest po prostu korek, on zawiera zawór ciśnieniowy, musi być dokręcony i sprawny, a zdarzają się jego uszkodzenia.
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Jak mogę sprawdzić czy się układ odpowietrza, może to wina korka na zbiorniku wyrównawczy, jak sprawdzić ten korek czy nie jest zatkany
Witam. Układ chłodzenia silnika nie jest jeszcze poprawnie odpowietrzony. Trzeba trochę pojeździć, doprowadzić do załączenia wentylatora chłodnicy, ostudzić, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i zakręcić. Czynność można powtórzyć. Sprawdzać poziom płynu jak jest zimny, ewentualnie uzupełnić.
czesc, mam takie pytanko, jestem posiadaczem golf 4 2.0 w gazie, pewnego razu uciekł mi cały płyn chłodniczy, winowajcą okazał się jakiś plasticzek obok czujki temperatury, czesc wymienilem auto sprawne, lecz dzisiaj stalo sie to samo... plyn caly wylecial, pod maska mokro w tym samym miescu, nie widze czy konkretnie ta sama czesc popsuta, moje pytanie...
Witam , borykałem się z tym problemem "Wiatrak nie włącza sie" Okazało sie że korek zbiornika wyrównawczego popsuł się wymiana na nowy i OK .Wiatrak wł. przy 105C i chłodzi do 75C mierzone pirometrem. pytanka 882477423 :)
Jeśli w układzie chłodzenia nie ma ciśnienia (ok. 1 bar) to powstają tzw. korki parowe i prawie zawsze płyn będzie się gotował. Spróbuj podmienić korek zbiornika wyrównawczego.
Witam Kilka dni temu wymieniłem uszczelkę w obudowie termostatu (oring na termostacie) ponieważ wyciekał płyn. Po całym zabiegu wlałem płyn do zbiornika. Pojawił mi się efekt wybijania płynu przez korek zbiornika wyrównawczego. Czytałem że w focusach układ sam się odpowietrza. Nie wiem tylko czy mam mu w tym jakoś pomóc czy nie. Proszę o pomoc. A i...
Dzięki chłopaki. Jednak korek i badziewny zbiornik wyrównawczy.
Sprawdź korek od zbiornika wyrównawczego i pompę wody. Z tego co pamiętam w tych autach są tuleje pływające w bloku i tam może być błąd.
Zakładam, że sprawdziłeś, czy nie ma płynu w oleju i / lub oleju w płynie. Zacznij więc od najprostszej rzeczy - sprawdź korek zbiornika wyrównawczego płynu. Z autopsji wiem, że czasem zamiast wymieniać UPG wystarczy dokręcić korek :D. Może to być też brudny lub uszkodzony zaworek w korku - Demontaż, czyszczenie i montaż może pomóc, ewentualnie wymiana...
Przeprowadziłem regeneracje reduktora brc zestawem naprawczym. Odkręcilem korek zbiornika, wyrównawczego płynu chłodzącego i dolałem nie zakręcałem go. Samochód tak pochodził 10min. Zakręciłem. Kolejnego dnia zauważyłem że wskazówka cieczy na blacie podchodziła pod max temp. Podniosłem maskę a tam w zbiorniku płyn chodzącymi podbiło na maxa. Co jest,...
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
Temat podłączenia już opanowałem (podejrzałem w innym aucie). Ale dalej nie włącza mi się wentylator a woda w chłodnicy wrze i ucieka przez korek zbiornika wyrównawczego... Więc teraz z jednego problemu zrobiły się dwa :(
Korek w zbiorniku wyrównawczym ok?
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Byłem przekonany że ten skrzeczący dźwięk wydobywa się przez korek zbiornika wyrównawczego, niestety to nie to gdyż odkręciłem korek na zimnym silniku i skrzeczenie nadal było. Zauważyłem natomiast jedną małą tłustą plamę na powierzchni płynu chłodzącego. Uszczelka pod głowicą?
Proponuję wymienić korki w zbiorniku wyrównawczym, miałem taki przypadek że płyn się wylewał na wolnych obrotach na odkręconym korku. Wymieniłem oba korki i pomogło
Sprawdź korek zbiornika wyrównawczego, uszkodzony tj. nie trzymający ciśnienia może dać podobny efekt. Korek ma zawór który otwiera się przy zbyt dużym wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia, jeżeli jest uszkodzony to płyn wywali zanim pójdzie na duży obieg.
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
miałem spawaną głowice ( regeneracja ),planowanie i nadal mam za duże ciśnienie w zbiorniczku od chłodnicy .czy to może być chłodniczką bo tak podejrzewam ,a jeżeli nie tym to może ktoś miał podobną sytuacje Może też być niesprawny zawór w korku zbiornika wyrównawczego. Spróbuj wymienić bądź podmienić korek zbiornika wyrównawczego i zaobserwować, czy...
obieg przepływu cieczy nie odbywa się w należyty sposób. Zakręć ten odpowietrznik uzupełnij płyn do poziomu MAX i pozwól aby układ się zagrzał do 90'C następnie powoli odkręć korek zbiornika wyrównawczego aby zaczął się odpowietrzać. Rozumiem że uszczelka pod głowicą jest sprawna? Przy normalnym i sprawnym silniku oraz układzie chłodniczym nie potrzeba...
"matimon22" podał dobry kierunek, biały dym to raczej domieszka pary wodnej z układu chłodzenia, sprawdź czy nie rośnie ciśnienie w obwodzie w wężach idących do chłodnicy, możesz też odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy nie wydostają się gazy
Sprawdź jeszcze korek od zbiornika wyrównawczego. Jeżeli płyn jest w porządku i termostat też - przyczyną przegrzewania może być korek regulujący ciśnienie w układzie na zbiorniku wyrównawczym. Miałem podobnie u siebie i jak ręką odjął po wymianie korka. Temperatura wróciła do 90 stopni.
czy w aucie sprawdzony został korek zbiornika wyrównawczego? mam na myśli o-ring uszczelniający. zdarza się /i to często/, że przy starszych autach jest on trochę "ciastowaty" i przy odkręcaniu korka potrafi się podwinąć. ps. tych korków nie dokręca się na siłę. czuć kiedy o-ring uszczelnia. to dla tych po którch trzeba szczypcami odkręcać.
Dodatkowa pompka elektryczna obiegu faktycznie była uszkodzona nie włączała się po zgaszeniu silnika, skończyły się w niej szczotki i wymieniłem na inną, włącza się teraz po zgaszeniu silnika na około 3 min. Jednak nie rozwiązało to mojego problemu z wyrzucaniem płynu z układu chłodzenia przez korek zbiornika wyrównawczego. Jak dobrze przycisnę do ok....
Dzień dobry. Jak mogę sprawdzić sprawność działania zaworu ciśnieniowego zamontowanego w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego? Auto to Skoda Superb 2,8v6 z 2002 roku. Kiedy są mrozy wycieka płyn (w sumie nawet ciężko namierzyć którędy). W lecie problemu nie ma, lub występuje raz na kilka lat. Na internetach wyczytałem że może to być właśnie...
Nie, tutaj napewno nikt Cię nie zapewni o usterce, bo nikt o zdrowych zmysłach nie widząc wozu, nie sprawdzając kilku elementów nie wyda opinii o uszkodzeniu uszczelki. Uszkodzona może być głowica, blok, uszczelka pod głowicą, pompy wody, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, korek zbiornika. Jest wiele potencjalnych usterek. Koszty wymiany uszczelki...
Opis jest dość skąpy, ale szukałbym w tej kolejności; - sprawdzić filtr powietrza, solidnie przedmuchać lub wymienić na nowy. Można też sprawdzić, czy są zmiany na wolnych obrotach po wyjęciu filtra powietrza. - sprawdzić kable zapłonowe. Elementy układu zapłonowego można pokryć olejem silikonowym. - sprawdzić ubytki w układzie chłodzenia, skontrolować...
Po pierwsze sprawdzić drożność nagrzewnicy, mogła sie zapchać tym syfem który widziałeś. Po drugie czy korek od zbiornika wyrównawczego jest szczelny ?
Ale wylewa nawet wtedy, kiedy korek jest całkiem odkręcony. Bez korka na pewno będzie wylewać. Wymień korek zbiornika wyrównawczego na nowy, na pewno nie zaszkodzi. Sugerował to już kolega anaba 255 . Tym bardziej, że korek działa w dwie strony (w jedną stronę nadciśnienie, a w drugą podciśnienie) i ważne przy jakich wartościach się otwierają.
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Sprawdź korek, przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór, standardowo, 0.9-1.1 bara, w razie potrzeby wymień korek na oryginalny.
Witam. Mam taki problem z moim samochodem. Dziś próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia bo klimatyzacja raz grzała a raz nie. Dokładniej mówiąc to zapaliłem samochód wiało zimne powietrze a po przejechaniu np. 5km, zgaszeniu i ponownym zapaleniu samochodu, grzało normalnie. Zabrałem się za odpowietrzanie i odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i...
Czyli co gdzieś jest zwyczajnie dziura?? Bo korek na zbiorniku wyrównawczym wymieniony został na nowy.
Z boku przelew a u góry wstaw kolanko i kawałek węża możesz na dól do wiadra podciągnąć, w zasadzie byś nie musiał tego robić i zostawić tak jak jest tylko trzeba pamiętać przy uzupełnianiu wody żeby pomału uzupełniać bo jak od góry nie będzie fajki to się może przelać nad zbiornik, jeżeli wstawisz korek może się zrobić tzw. lewar, naturalnie miałeś...
Trzeba przeprowadzić test CO2, czasem pomaga wymiana korka zbiornika wyrównawczego. Czy wentylator chłodnicy uruchamia się gdy pracuje klimatyzacja?
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
znam osobę, która zatarła dokładnie taki sam silnik w takim samym samochodzie przez... nieszczelny korek w zbiorniku wyrównawczym.
Czasem upg nie daje typowych objawów. Na próbę zdemontuj oring z korka zbiornik wyrównawczy płynu.
Witam, wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia..... I najpierw wymien korek na zbiorniku wyrównawczym,bo on robi takie psikusy....10 zł
Okazało się że problem nie leżał w elektryce. Ale powiem o co chodziło. Po "ugotowaniu" czujnika wentylator załączył się na pierwszy i drugi bieg. Okazało się że ktoś zamontował niestandardowy korek zbiornika wyrównawczego, na nizsze cisnienie w układzie widocznie, i woda nie mogła osiągnąć temperatury załączenia wentylatorów bo była wyrzycana korkiem...
Też już podejrzewałem zapowietrzanie się układu i dlatego wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Póki co nie zauważyłem ubytków płynu chłodzącego, ale sprawdzę wszystkie połączenia węży a w pierwszej kolejności te nie oryginalne związane z wpięciem w układ reduktora LPG. Być może gdzieś dostaje się powietrze. Dodano po 10 Sprawdziłem...
Miałem kiedyś taką przygodę jak TY. Po paru dniach okazało się że problemem u mnie był zacinający się termostat w pozycji zamkniętej i źle działający korek zbiornika wyrównawczego- który nie upuszczał ciśnienia z układu. Jeśli z czujników cieknie płyn, można dokupić małe o-ringi uszczelniające. Szkoda,że ktoś zapaprał uszczelniaczem instalację. Powinno...
Witam mam pewien problem... Mianowicie gotuje mi się woda w układzie chłodzenia i ucieka przez korek zbiornika wyrównawczego,po chwili układ jest prawie pusty (spokojnie wchodzi 5 litrów wody). Teraz leje wode bo na płyn chłodniczy to bym nie zarobił... Najpierw podmieniłem korek z innego bmw e36 dalej ciekło... Potem podmieniłem zbiornik wyrównawczy...
Odkręć korek zbiornika wyrównawczego,uruchom silnik jeśli po pewnym czasie (od kilku dziesięciu sekund do 2-3 minutn zależy od obrotów)wyrzuci płyn przez wlew to na 100% uszczelka Decyzję o planowaniu należy podjąć po sprawdzeniu powierzchni głowicy na płycie traserskiej Najprostszy sposób-na prostej powierzchni (gruba szyba) rozpiąć drobne płótno ścierne...
Witam. Mam problem z samochodem VW Golf 5 2008r. 2.0 TDI BMM 140KM. Samochód wyrzuca płyn przez korek zbiornika wyrównawczego. Po nagrzaniu węże są bardzo twarde. Oczywiście pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą, ale pierw chciałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości. Objawy: - duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wywala płyn przez korek zbiornika...
Mam identyczny przypadek od jakiegoś czasu. Jak się z nim uporam to umieszczę info. Narazie wymieniłem termostat (bez zmian) i korek na zbiorniku wyrównawczym, bo mi przez korek płyn wywalało i też bez większego efektu. Ogrzewanie działa jak chce i są ubytki płynu chłodzącego. Zabieram się teraz za wymianę pompy bo może mi przez nią płynu ubywać jak...
na początek możesz spróbować zrobić parę razy przygazówkę z otwartym korkiem chłodnicy. Czy masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego?
witam! spróbuj popuścić korek na zbiorniku wyrównawczym czasami sie wieszają robi sie duże ciśnienie i temperatura skacze w górę
Witam ponownie :) U mnie pomogła wymiana płynu chłodzącego (zielone borygo, aluminiowa chłodnica) i porządne odpowietrzenie układu chłodzącego. Przedtem, jeszcze w lecie, miałam to samo, w trasie temperatura doszła (wg wskaźnika) do 130 stopni. Zatrzymałam się, na chodzącym silniku chciałam dolać wody, odkręciłam korek zbiornika wyrównawczego i płyn...
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Teraz prawie godzinę chodził na wolnych obrotach. Wskazówka ciągle stała na połowie. Kolejną rzecz jaką zauważyłem to nieszczelny korek od zbiornika wyrównawczego. Woda nim uciekała.
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka głowicy sprawdź jeszcze o ring w korku zbiornika wyrównawczy.
Pewnie tylko tyle spuściłeś starego, wchodzi 5-6 litrów. Wychodzi na to że spartoliłem sprawę :cry: :cry: :cry: . Odkręciłem korek ze zbiornika wyrównawczego oraz zdjąłem waż na dole przy chłodnicy. Włączyłem przy tym na chwilę silnik
Wydaje mi się że po trochu ubywa. Jak odkręcę korek ze zbiornika wyrównawczego to widać jak się z niego kopci i bulgocze,nawet gdy jest zupełnie zimny.
Najdokładniej czujnik sprawdzisz mierząc napięcie na 7 pinie sterownika: - przy temperaturze 20stC powinno wynisić 3,5V - przy temperaturze 80stC 0,4V Co do ogrzewania w mondkach (osobiście używam tylko mondków) mają one dobre ogrzewanie - jesli nie leci Ci naprawdę ciepły nadmuch to prawdopodobnie nie do konca się uklad odpowietrzył... Swoją drogą...
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi. A więc termostat był niedawno wymieniany, temperatura silnika się nie zmienia. Części które wymieniałem to między innymi, pompa wody, chłodnica, korek od zbiornika wyrównawczego. Czy powyższe informacje są pomocne? Pozdrawiam serdecznie.
Dziś wracałem do domu i postanowiłem go porządnie przegonić po dojechaniu do domu odkręcam korek wlewu płynu i fontanna z pod korka.
pałkarz pewnie sobie poradziłeś już ale odpowiem płyn ci nie wycieknie gdy spuścisz go przez kranik na dole chłodnicy po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego. zbiornik zdemontujesz 1. ściąg złącze elektryczne -wyciąg wtyk 2. ściąg 2 gumowe węże (przelewowy i zasilający) 3. odkręć zbiornik od uchwytów (2 śruby) wkręty z łbem s-10 ale na łbach są...
Jeśli zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest uszkodzony to też będzie skutkowało to gotowaniem płynu. Podmień korek z innego auta.
korek zbiorniczek wyrównawczy korek zbiornik zbiorniczek wyrównawczy korek
regulator obrotów wentylatora dospel zmniejszyć moment obrotowy pendrive odzyskanie partycji
pomiar indukcyjności gardena pompa
Słaby sensor pilota - przyczyny i rozwiązania Błąd E12 w pompie New Energy - brak odgrzewania