Siemanko wszystkim.Masz zapowietrzony układ chłodzenia.Zrób tak w kabinie na maxa przekręć ogrzewanie odkręć zawór przy wejściu do kabiny (nagrzewnicy) odpowietrzający - jak nie masz to odkręć przy chłodnicy poczekaj jak zacznie wypływać tamtędy płyn chłodzący wtedy zamknij zaworek.Włącz silnik i przy odkręconym korku tego zbiorniczna wyrównawczego...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
W VAG nigdy nie używam adapterów, zamiast korka, do sprawdzania szczelności. Tylko zdejmuję wężyk od przelewu, zaślepiam a w zbiornik nabijam ciśnienie innym wężykiem i małą pompką elektryczną. Przy okazji mogę wtedy i korek przetestować.
Rozwiązałeś problem? Mnie się zdarzało że pływak się wieszał a raczej opadał w dół - wymiana zbiornika pomagała. Dodano po 1 W manach i mercedesach wiem ze prawie pod sam korek musi byc nalane. W MANach się nie spotkałem, nie trzeba pod korek. Jak jest mało to komunikat na żółto i można go skasować OK. A jak już naprawdę mało to na czerwono i obcięcie...
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
Możesz przerobić na smarowanie rozbryzgowe link do strony http://icark.narod.ru/autotech/compess.h... z której korzystałem jakieś 2 lata temu przy przeróbce sprężarek od Ziła 130, ta z twojego zdjęcia jest chyba też od Ziła. Sprężarki działają dwa lata bez problemu pracowały nawet bez układu chłodzenia i nic im nie jest, Skorzystałem z tego postu przy...
Sądzisz że płyn przy 85° zrobi Ci to samo co woda i rączka się sparzy? Szkoda czasu na dyskusje z tobą Nie każdy forumowicz to kaleka, uwierz na słowo honoru. Niebawem na dopięcie trytytek przy kołpakach na serwis będziecie wysyłać. Czytałeś, przy jakich temperaturach woda z domieszką koncentratu wre? Fakt, zbiornik wyrównawczy będzie gorący ale nie...
Z boku przelew a u góry wstaw kolanko i kawałek węża możesz na dól do wiadra podciągnąć, w zasadzie byś nie musiał tego robić i zostawić tak jak jest tylko trzeba pamiętać przy uzupełnianiu wody żeby pomału uzupełniać bo jak od góry nie będzie fajki to się może przelać nad zbiornik, jeżeli wstawisz korek może się zrobić tzw. lewar, naturalnie miałeś...
Witam byłem na tym forum i czytałem troche bo chciałem wykonać sobie instalacje która bedzie mi grzać wodę użytkową latem nie za dużym kosztem. Głównym czynnikiem miała być niezawodość i niska cena. Jako że mieszkam na 1 pietrze i mam jeszcze troche miejsca pod dachem ok 1.7 umieściłem nad łazienką zbiornik na wodę centralnego ogrzewania z klasycznym...
Czy korek, o którym pisałeś, to ten metalowy na górze chłodnicy? Ten który ma zaworek bezpieczeństwa, jeśli zbiornik wyrównawczy nie jest elementem układu pod ciśnieniem to korek na chłodnicy, jeśli jest to korek na zbiorniczku (to Koreańczyk więc pewnie zbiorniczek nie jest pod ciśnieniem) Wymień korek i odpal silnik, daj mu się rozgrzać i nie włączaj...
Sprawdź poziom oleju w silniku oraz płynu w ukł. chłodzenia. Dawno temu dzwoni kumpel ze chyba kończy mu się sprzęgło, bo czuć jakiś smród po dłuższej jeździe. Mówię; przyjedź, zobaczymy. Przyjechał, wsiadam do auta (Atos) i już miałem pewne podejrzenia co do tego smrodu i wiedziałem że to nie sprzęgło. Otwieram maskę i w nos buchnęło mi smrodem przegrzanego...
W którym miejscu on jest? Jak żyję to jeszcze ŻADNEGO układu chłodniczego nie odpowietrzałem przy pomocy jakiś zaworków. Zbiornik wyrównawczy i korek od tego jest. A tak zapytam. Kiedy wymieniałeś tam pompę wody i termostat?
Węże od chłodnicy nie są twarde na gorącym silniku, nie puchną. Ale sprawdzę jeszcze czy nie puchną przy utrzymywaniu wyższych obrotów ( 2-3 tys ). Jakie ciśnienie powinno być w układzie ciśnienia na gorącym silniku? Zastanawia mnie jeszcze czy sam zbiornik wyrównawczy może być w jakiś sposób uszkodzony i powodować takie objawy? Bo to, że korek może...
Może spróbuję z tym zaworem ... co mi szkodzi ? Jak się nazywa taki zawór fachowo bym nie kupił złego i gdzie go zainstalować ? na rurce przelewowej ? Też dokładnie nie wiem jak to nazwać. Ja to nazywam zawór ciśnieniowy, albo bezpieczeństwa. Ma zadziałać jak ciśnienie przekroczy określoną - ustawioną wartość. W tym wypadku ustawiona wartość tego ciśnienia...
Witam mam pewien problem... Mianowicie gotuje mi się woda w układzie chłodzenia i ucieka przez korek zbiornika wyrównawczego,po chwili układ jest prawie pusty (spokojnie wchodzi 5 litrów wody). Teraz leje wode bo na płyn chłodniczy to bym nie zarobił... Najpierw podmieniłem korek z innego bmw e36 dalej ciekło... Potem podmieniłem zbiornik wyrównawczy...
Popierwsze dokładnie odkamienić układ, dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia, w wózkach również obowiazują takie same zasady jak w samochodach czyli korek chłodnicy dedykowany do tego typu układu ,zawsze jest lekkie nadciśnienie ,chodzi o podniesienie punktu wrzenia cieczy, zbiornik wyrównawczy prawidłowo skonfigurowany z układem , przy jakiej teperaturze...
To dałeś odpowiedź sam sobie. Odpowietrz nagrzewnice cały układ a na początek rozgrzej auto tak aby zbiornik wyrównawczy był ciepły i pomału od kręć korek i pogazuj dobrze to samo się odpowietrzy
.... gdy go uzupełnię to zostaje wyrzucony przez korek zbiornika wyrównawczego do poziomu minimum......... gdy odtworzę zbiornik i przygazuję to nic się nie dzieje, niema bombelków ani płyn się nie podnosi. Jak płyn zostaje wyrzucony przez korek to jakaś przyczyna musi być, że wyrzuca. Albo źle odpowietrzony, albo jest stale "napowietrzany". Przy źle...
Korek jest ale powinna być pod nim poduszka powietrzna. Układ jest najprawdopdoobniej zapowietrzony, bąbel powietrza w nagrzewnicy bądź gdzieś w silniku daje takie objawy, że zbiornik wyrównawczy jest przepełniony choć q układzie jest mało płynu i jak pompa zaciągnie to zapala kontrolkę, a jak spadną obroty to wybija z powrotem do zbiornika wyrównawczego....
Witam, pojazd z 2011r, z przebiegiem 1,1mln km. Zaczął pobierać kilka litrów płynu i zarazem wywalał płyn przez korek z zaworkiem w zbiorniku wyrównawczym. Pierwsze moje podejżenie to sprężarka, wymieniona na regenerowaną z Moto Press. Następny tydzień w trasie i dalej to samo. Decyzja z mechanikami że zrzucamy głowicę bo pewnie pęknięty kanał wodny....
Tak z ciekawości to po co? W 30-ce role zbiornika wyrównawczego spełnia górny zbiornik chłodnicy. Ale jeśli już chcesz to podłączasz pod przelew przy korku. trzeba tylko sam korek uszczelnić.
Witam! Jeżeli masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego z tzw. przelewem, po schłodzeniu silnika, ostrożnie otwórz korek od tego zbiornika i uruchom silnik. Niech druga osoba delikatnie doda gazu, a Ty sprawdź czy po dodaniu gazu przelewem wraca płyn chłodzący. Jeżeli nie, bądź bardzo słabo przyczyna prawdopodobnie tkwi w pompie wymuszajacej obieg...
Witam! Prawdopodobnie sygnalizuje za niski poziom płynu chłodniczego. Proszę (przy zimnym silniku,żeby się nie poparzyć) odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i sprawdzić ile jest tam płynu. Można to zrobić od zewnątrz zbiorniczka-jest tam oznaczenie min. i max.,ale czasem ścianki wewnątrz są tak pokryte nalotem,że nic przez nie nie widać.
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witam. Mam problem z układem chłodzącym a mianowicie wywala mi płyn przez zbiornik wyrównawczy bo boku i przez korek jak by zwariował podczas jazdy :bomb: , wymieniłem pompę wody, 2x zbiorniczek wyrównawczy z korkiem nowe oryginalne z czujką :angry2: , samochód normalnie nagrzewa do 90stopni więc czujnik od temperatury odpada. Gdy włącze ogrzewanie...
Płyn jest wypluwany przez rurkę zbiornika wyrównawczego, Po tym wpisie przypuszczam, że zbiornik wyrównawczy pracuje jako bezciśnieniowy, a przy chłodnicy jest korek do napełniania układu chłodzenia. W takiej sytuacji jak kolega opisał (pusty zbiornk), to należy odkręcić korek na chłodnicy i tam dolać płynu, a następnie do zbiornika wyrównawczego....
różnicówka jest zamontowana, nie narysowana ogolnie rzecz biorąc mam cały zespół obejcie pompy zaraz nad piecami. Przed chwilą na wyłaczonej pompie odkreciłem jeszcze raz korek z odpowietrznikiem, poczekałem jeszcze troche, dolałem wody do zbiornika wyrównawczego i na szczescie, poleciała woda. Po odpaleniu kaloryfer ze zdjecia z lewej strony jest oki...
Piszesz, że wymieniłeś wszystkie czujniki. Jakie?? Wentylator jest uruchamiany i zatrzymywany przez sam sterownik cytryny na podstawie odczytu temperatury z czujnika wkręconego w głowicę silnika (z zieloną wtyczką). Szybki bieg wentylatora najprościej sprawdzić wypinając ową wtyczkę na pracującym silniku. Pojawi się wtedy sygnalizacja przegrzania na...
Witam ,zakupiłem mercedesa viano W639 z 2004 r z silnikiem cdi 2,2 ,mam problem z poziomem płynu chłodniczego i ogrzewaniem. Jak zaleje zbiornik wyrównawczy do kreski max to po przejechaniu około 300 km zapala mi się kontrolka o niskim stanie,na pracującym silniku w zbiorniku wyrównawczym jest stan na kresce minimum.Jak wykręcę korek ze zbiornika to...
Wiem, ale pompy próżniowe klasy że tak powiem za kilkaset złotych uzyskują taką próżnię 3-2 a nawet właśnie 1 % Odnośnie napełnienia pod korek to się zgadza, układ się odpowietrzy bo będzie wyższy poziom cieczy w zbiorniczku niż pozostałe części układu. Tyle że spójrzcie na rysunki które zamieściłem kilka postów wyżej. Przecież w tej nagrzewnicy twoży...
Nie za bardzo rozumiem. Jeśli masz obieg zamknięty, to NIE masz/potrzebujesz zbiornika wyrównawczego (jego rolę przejęło przeponowe naczynie wzbiorcze zamontowane w kotle). Możesz więc śmiało usunąć naczynie wzbiorcze, montując w to miejsce korek lub odpowietrznik automatyczny. To jest koszt KILKU złotych. Chyba, że nie rozumiem Twojej instalacji. Dla...
gimak napisał: "Nic prostszego zakręcić gaz na butli, spuścić resztę gazu z instalacji i pojeździć parę dni na benzynie i zobaczyć jaki będzie efekt. Puki co nie jeżdżę samochodem, boję się że mi rozwali chłodnicę kilkanaście lub kilkadziesiąt km od domu. Natomiast wspomniane zjawisko nie występuje zawsze na lpg. Zaobserwowałem trzy razy na jakieś...
Witam Ze zdjęć widać , że jest to kompresor do jakiegoś pojazdu . Prawdopodobnie chłodzenie było podłączone do układu chłodzącego silnika spalinowego napędzającego pojazd i jednocześnie kompresor. Smarowanie cylindrów i wału korbowego najprawdopodobniej będzie realizowane samoczynnie przy pomocy rozrzutnika , znajdującego się wewnątrz komory z korbowodem...
Kolego calebzzz , gdybyś zadał sobie trochę trudu i poczytał na ten temat w tym dziale lub dla początkujących, to poczyniłbyś więcej obserwacji zachowania się układu i podzieliłbyś się nimi zadając pytanie. Nikt nie jest jasnowidzem. Na podstawie tych skąpych informacji można tylko gdybać. Z wpisu: przyczyna wylewania płynu korkiem ze zbiornika na chłodnicy...
Na początek wymień korek zbiorniczka. Zakładając że faktycznie korek nie trzyma to gdzie się w takim razie podziewa płyn??? Musiał by się pocić z pod korka a co za tym idzie zbiornik wyrównawczy był by mokry. Kolejna sprawa żeby wyrzuciło płyn przez korek to musiał by zbiornik być zalany do pełna (a tak się nigdy nie robi). Po za tym do wyrzucenia...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Temat ten jest wałkowany na dziesiątkach tematów, ale nie znalazłem dokładnie mojego przypadku. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu (ponoć był podejrzany) 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) nie widać nigdzie wycieków 5) auto pali ładnie, temp. max...
Własnie sprawdziłem. i tak weże miękie do tego gorące Węże, więc do i z nagrzewnicy i do tego gorące (tak to interpretuję) - to świadczy, że obieg przez nagrzewnicę jest prawidłowy i nie ma co tam szukać dziury. Według mnie problem tkwi w sterowaniu strumieniem powietrza. weże miękie do tego gorące Z tego można wyciągnąć dwa wnioski: pierwszy - układ...
Witam czy ktoś móglby mi wytłumaczyć dlaczego przy nieszczelnym korku lub zbiorniczku jest słabe ogrzewanie, przecież pompka chodzi i "gania" gorący płyn przez nagrzewnice, który ogrzewa się od silnika, po co jest to ciśnienie i dlaczego jest niezbędne, żeby było dobre ogrzewanie? Sprzeczaliśmy się z kolegą o to czy koniecznie musi być szczelny ten...
Napełnić kompletnie na zimno aż popłynie ze wszystkich odpowietrzników (termostat, nagrzewnica i może chłodnica - nie pamiętam dokładnej konfiguracji Picasso). Być może trzeba do tego odkręcić i podnieść zbiornik wyrównawczy lub nałożyć mu szczelny "lejek" w celu podniesienia poziomu (konstruktor przewiduje użycie specjalnego zbiornika-lejka nakręcanego...
Witam, miałem to samo w swoim poldku kombi. Kupiłem go z przebiegiem 47 000 km fajnie chodził ale co mnie denerwowało to co jakiś czas wywalało mi wodę przez korek zbiornika wyrównawczego, niedużo, nawet się nie przegrzewał ale jednak co jakiś czas musiałem dolewać. Gdzie ja niejeździłem, wiele mądrości wysłuchałem a to wymienić termostat, a to chłodnica...
Problem dotyczy wycieku płynu chłodniczego z matiza . Zaczęło się od tego ze wyciekał lekko płyn więc uszczelniłem korek .Było dobrze do czasu . Potem przestał mi grzać więc wymieniałem Termostat. Wymieniłem potem zbiornik wyrównawczy bo stwierdziłem ze gwint był zjechany ;p .A teraz wycieka mi płyn bo robi się takie ciśnienie ze płyn podchodzi pod...
Witam wszystkich serdecznie, Na początek pragnę podkreślić fakt, że jestem kompletny laikiem w tej dziedzinie i potrzebuję pomocy. Jak widać na załączonym obrazku "Fachowiec" zamontował na wyjściu w ten sposób pompę oraz zawór różnicowy. http://obrazki.elektroda.pl/8160883900_1... Problem objawia się w ten sposób, że w pewnych "losowych...
Wstyd się przyznać ale muszę to chyba wyjaśnić aby nie robić zamętu... niestety skłaniam się ku teorii kolegi krick1987 . Jak zmieniałem olej to sprawdzałem stan jakieś 5 min. po zalaniu. A jak stwierdziłem wyższy stan to auto stało przez człą noc :? . Teraz gdy je odpaliłem i po 5 min. sprawdziłem stan to było idealnie po między kreskami. Ach te roztargnienie......
Witam wszystkich. mam problem z moją Fabką 1,2. Niedawni musiałem wymienić zbiornik wyrównawczy ( uszkodzony czujnik poziomu płynu). Po wymianie działał około 2 dni ok Ale teraz jak się silni zagrzeje to mam problemy z odpaleniem.Żeby nie gazł muszę najpierw spuścić ciśnienie we zbiorniczku ,odkręcając korek a potem żeby zapalić i jechać muszę dodać...
Zwykle powody to: - Nieszczelny korek układu chłodzenia (nie utrzymuje nadciśnienia). - Chłodnica zamulona, zdeformowana po upadku, pogięte lub zabrudzone finy. - Pompa cieczy niesprawna, połamany wirnik lub brak napędu. - Uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Zbiornik wyrównawczy masz do tego, aby w układzie nie było powietrza (nie było korka powietrznego,...
W większości pojazdów to właśnie zbiornik wyrównawczy jest najwyższym punktem układu W Puncie mk. 1 zbiornik wyrównawczy jest umiejscowiony z boku chłodnicy i nie jest najwyższym punktem nawet fabrycznego układu chłodzenia (jest nim korpus przepustnicy). Dlatego konieczne są odpowietrzniki (układ chłodzenia w Puncie się sam nie odpowietrza). W samochodach...
witam mam problem tak że w moim samochodzie zaobserwowałem ubytek płynu chłodniczego i mokry zbiornik wyrównawczy z góry, jakieś 8 miesięcy temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, jest nowy termostat, i czujnik na chłodnicy, od czasu do czasu temperatura w trakcie jazdy skacze do niecałych 110st(głównie przy próbie szybszego zwiększenia prędkości...
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
korek zbiorniczek wyrównawczy korek zbiornik zbiorniczek wyrównawczy korek
bosch spalone oporniki pomiar elektromagnesu rozrusznika excel usuwać wiersz
tester diagnostyczny stanley fatmax
Asus P5Q Xeon BIOS – modyfikacje, mikrokody, obsługa LGA 771 Termostat grzałki 3 kW a termostat z grzałki 2 kW – zamiana, parametry, bezpieczeństwo