Jaką masz korektę długoterminową A jaką krótką.
A to nowe to jakieś idioto-odporne że nie trzeba ich stroić? na gazie pracuje dobrze Taa, a ta korekta długoterminowa nie mieszcząca się w zakresie regulacji to niby na benzynie?
Nie znajdziesz bo tych parametrów nie podają te programy. Kup ELM 327 - on pokaże korekty po zwykłym protokole OBD.
Korekta długoterminowa.
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Przy +15,6 wywala juz check engine błąd na desce... W oplu chyba graniczne jest +-15,6%
Ciśnienie trzeba dopasować do reszty ale ja przy z14xep merivie mam 0,90-0,95 bo jakoś tak wyszło. Instalacja na STAGu qbox basic. No ale to wszystko powiązane ze sobą więc nie wiadomo na ile możesz zejść w dół w zależności od mnożnika i średnicy dysz. Początkowo miałem 1,5 czyli nie ruszany reduktor kme tur i też się jeździło tyle że dysze też stockowe....
Jak już masz wszystko posprawdzane i usunięte nieczelnosci z kolektorem ssącym. To czas na świece a potem sprawdź jaką masz korektę długoterminowa. Bo najczęściej w takim wypadku to ma za bogato.
No fajnie że podchodzisz z grubej rury ale gdzie dane odnośnie kompresji na cylindrach? Nieszczelność sprawdzana w dolocie? Luzy w normie mówisz? sprawdzane na zimnym czy ciepłym? Checka nie ma żadnego znaczy błędu? Korekty długoterminowe w okolicach zera? Czujnik temperatury poprawnie widzi temp?
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Nie wiem jaki samochód i jak w nim korekty chodzą. Mogę się wypowiedzieć na podstawie obserwacji w mojej corolli. U mnie przy źle, albo inaczej nie - ustawionej instalacji gazowej jak LTFT bujało się w okolicach ok. -8%, to po przejściu na benzynę korekta po ok. 100 km zjechała w okolice +1%. Na razie po 200 km ani drgnie, stoi w miejscu. Jak to Kolega...
Już to stroiłem. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba.
Ciśnienie paliwa w normie? Korekty krótkoterminowe i długoterminowe jak się mają. Mimo niskiego ciśnienia w dolocie nieszczelność może być (powietrze omija przepływomierz)?
Do sprawdzenia luzy zaworowe oraz korekta długoterminowa.
Najwyżej podejrzeć jakie masz korekty długoterminowe w silniku benzynowym i dopiero dopasowywać dyszę.
Mapa wtrysku LPG pasożytuje na mapie PB i ją modyfikuje. Tzw długoterminowa korekta mieszanki.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
Korekty długoterminowe o wiele za duże. Sprawdź sondy lambda w szczególności tą przed katalizatorem.
Pójdę tą drogą. Tak sobie pomyślałem, że sprawdzę jeszcze jutro jakie są korekty długoterminowe. Jak zasysa dodatkowe powietrze to chyba powinien mieć korekty mocno na +.
Sprawdź korektę długoterminową. Pewnie jest sporo na plusie.
Może mieć wpływ na spalanie. Najlepiej podjechać do kumatego mechanika lub gazownika z analizatorem i porównać co pokazuje sonda i korekty krótko i długoterminowe ze składem spalin.
Przepływomierz podmieniony, choć nigdy nie spotkałem się z usterką przepływki, która w każdych obrotach przekłamuje w górę i to o stały mnożnik. Na wolnych obrotach chodzi ładnie, korekta długoterminowa + krótkoterminowa łącznie w granicach 3%
Nie „podlejesz” większą ilością paliwa. Jak mieszanka będzie za bogata to sterownik zmniejszy automatycznie ilość paliwa używając korekt krótko i długoterminowych. W skrajnym przypadku zanotuje błąd, zaświeci check i przejdzie w tryb awaryjny.
Złe cisnienie paliwa można poznać po korektach długoterminowych lambdy. w silniku bbz ostatnio korekty leciały na 25% jak powyżej pojawiał się błąd okazało się że zamiast 4 barów regulator w filtrze dawał 5bar aż pompa zaczynała zwalniać i głośno chodzić.
Tak teraz się zastanawiam czy źle wyregulowany gaz nie rozjechał korekt długoterminowych. Musze pojeździć na benzynie i zobaczyć.
Ponownie przeproszę za post pod postem, myślę że możemy zacząć mówić o jakimś sukcesie. Dzisiejszy przejazd z nowym filtrem powietrza, zrobione z 10-15 km, korekta długoterminowa 6%, a krótkotrwałe chodzą z zakresie -3/+6%, na wolnych obrotach -3/+3%, korekty już nie latają jak chcą i na pewno nie w takim zakresie jak wcześniej. Co o tym myślicie? Dodatkowo...
Mój błąd, teraz zauważyłem ze to kg/h a nie g/s. Odczytaj korekty długoterminową i krótkoterminową.
Vanosy trochę grają ale szczelne sa maja dobre parametry w Inpie , katy napewno ok bo motor ma moc taka sama tylko czuć trzęsienie leciutkie na jałowych i widać to na korektach w Inpie . Na korektach długoterminowych widać ze 6 i 7 czyli silnik ma uboga mieszankę .
Jakie masz korekty na wolnych i jakie odczyty z sond? To samo przy 3000rpm? Samochód rozgrzany, wszystkie odbiorniki wyłączone, nie wiem dlaczego teraz MAF czyta 2.9g/s a nie katalogowa 3.9g/sec Wolne obroty: Korekta krótkoterminowa: około 3% Korekta długoterminowa: -7% Sonda 1: 0.5V Sonda 2: 0.8V MAF 2.9g/s (powinno byc katalogowa 3.9g/s) 3000obr/min:...
No to jak błąd sondy, to jak piszesz, że brak błędów? Skoro jest błąd sondy, to silnik chodzi w trybie awaryjnym, a na pewno ECU nie ustawia korekt Long Term. Jaki ten błąd sondy? Tam jest pewnie szerokopasmowa, to drogo jest (ok. 600)... pewnie dlatego to olewasz? jest tak jak piszesz... przy uszkodzonej sondzie lambda na sterowniku simos o "poprawnych"...
Jaki model silnika i rok? A masz logi z całości danych , co z korektą długoterminową? Nie masz w logach opcoma czy czego używasz 1 sondy? Nie mierzysz też przypadkiem zasilania grzałki? Sonda nie jest 1V przypadkiem?
https://obrazki.elektroda.pl/3164997700_... Cześć. Mam Accorda z KME Nevo + ACW03 i reduktor KME Tur. Problemy mam od samego początku. Autko jeździło ok ale spalanie gazu miało zbyt niskie, wówczas chodził na ubogo, korekty długoterminowe mocno na +. Podjechałem do serwisu, który montował instalację. Zrobiona zostało ponowna kalibracja...
Opel 1.6 XEP. Szarpie, nie działa prawidłowo, korekty długoterminowe na wolnych obrotach 12 do 15%, między 1000 a 2000 obrotów 0%, powyżej 2000 nawet do 20%. Błędy P0171 i wypadanie zapłonów. Wymienione świece, cewka, rurka od odmy do przepustnicy (była dziurawa), dekiel zaworów też. Masa powietrza ok. 2 g/s, ciśnienie 12 na każdym cylindrze. Proszę...
Podaj wartość korekty długoterminowej. Wygląda na uszkodzoną pierwszą sondę. Czarny dym, dużo pali, druga sonda pokazuje za bogato. Ewentualnie sprawdź skład spalin dla potwierdzenia.
... ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System...
LTFT - oznacza korektę długoterminową, a STFT - oznacza korektę krótkoterminową. Co one oznaczają i jak powstają, to bardzo obrazowo opisał kolega [b]cubik2k[/] tu http://lpg-forum.pl/post850122.html#p850... Warto przeczytać całość.
1. Czujniki temperatury (płynu ,powietrza) czy pokazują temperatury prawdopodobne. Po postoju w nocy temperatura otoczenia lub blisko. 2. Korekty długoterminowa i krótko terminowa czy nie za bardzo rozjechane przez LPG. 3. Czy czasem dolot nie jest zalany przez wyciek z układu LPG. Zakręcić butle i pojeździć trochę na samej benzynie czy problem ustąpi....
gimak, odgrzewany kotlet, ale obiecałeś powiedzieć jaki był skutek tego przestawienia na 103, to powiedz. :) czy to ostatecznie wyzerowało korektę długoterminową i check przestał Ci się pojawiać?
Może się komuś przyda. Rozwiązałem to w następujący sposób 1. Auto jeździ tylko na benzynie i zakręconym wielozaworze LPG (to ważne) - sprawdzam na wstępie wartość korekty długoterminowej (LTFT1) oraz pomocniczo korektę krótkoterminową(STFT1) U mnie LTFT1 =+9% a STFT1 skacze od zera do - 16% na biegu jałowym / podczas jazdy ~ 10% Jadę w trasę ( u mnie...
Kompresja, cewka zapłonowa, świece mimo że nowe wcale nie znaczy że dobre. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa.
Zasadniczo ta komunikacja przy sprawnym aucie i porządnie wyregulowanej instalacji Lpg nie jest potrzebna, można wyłączyć na stałe. Teoretycznie może sobie czytać krótko i długoterminową korektę mieszanki, albo ( jeżeli ten sterownik ma taką możliwość) włączone jest kasowanie błędów. Na przykład od nieprawidłowej mieszanki czy P0420, sprawność katalizatora.
Przecież jakby komputer pokazywał spalanie 75 litrów to ASO by się nie opedzilo od zleceń. W jeepie kolegi 5.2 przy jeździe w górach to zamykało licznik spalania na 99.9. ja bym spróbował to w trasie. Mam w domu Subaru co pali na miejscu 11-12 a na trasie mniej niż 8. Tak ma i już. Jeżeli błędów brak, odczyty sondy, korekty krótko i długoterminowe są...
Yaris adaptuje się niemal w czasie rzeczywistym, Jak napisałem moje spostrzeżenia dotyczą Prinsa w corolli. A trochę czasu straciłem na obserwacje, jak wyglądają przebiegi sondy lambda, korekt krótko i długoterminowych na benzynie i na gazie, zanim wyciągnąłem wnioski jakie będą optymalne parametry w Prinsie. Na podstawie tych obserwacji w mojej corolli...
Korekty mieszanki krótko i długoterminowa.
Witam, czy za pomocą vag-com i najostrzejszego kabla KKL da się wykonać reset korekt długoterminowych i krótkoterminowych w ECU silnika Volkswagen 1,4l 16v o oznaczeniu bby, jeśli tak to jak? Może da się przywrócić jakoś sterownik do ustawień fabrycznych?
Pierwsze test na samej benzynie czy po przejechaniu ok 100 km dalej jest błąd ewentualnie jak się mają korekty długoterminowe po przełączeniu na benzynę. Bo błąd może być powodowany przez złe ustawienie LPG. Najczęstsze przyczyny ubogiej mieszanki w BSE bez LPG to nieszczelny kolektor na uszczelkach lub za małe ciśnienie paliwa przez umierająca pompę...
Obecnie czyszczę i wymieniam graty w parowniku i od 3 dni auto chodzi tylko na benzynie i jak by mniej było albo delikatniejsze te szarpnięcia. Patrzyłem na parametry na benzynie i korekty długoterminowe poszły mocno w minus jakieś -15, -20. Auto chodzi praktycznie 99% czasu na gazie i nigdy nie było regulowane przy wymianie filtrów bo wszystko było...
100kPa pokazuje na samym zapłonie, na jałowych zaraz po odpaleniu faluje w okolicach 30-34kPa, po przejechaniu kilkunastu km i zostawieniu na obrotach jałowych jest prawie wartość stała, czasem tylko coś piknie w tym zakresie co poprzednio. No i co jeszcze przy okazji zauważyłem, to korekta długoterminowa 16%.
Jedynie co mnie zastanawia to korekty długoterminowe, po przyuczenie przepustnicy ustawiają się na zero i po ok 50km idą na 4.69% po następnych 50 km na 9.38%i tak zostają. Krótkie skaczą sobie +-.no ale krótkie to chyba normalne. Co to jest "korekty długoterminowe" i krótkie - czego. :?: Nie kojarzę dla SAGEM3000 takich parametrów w %. :| Są, ale...
Tak tylko że vcds kosztuje 1500 zl Przykro mi że drogi, problem że moja kula czarodziejska nie chce powiedzieć co dokładnie jest zepsute w twoim aucie, bez urazy
Korekty długoterminowe w mojej Nexi są w okolicach 140, dla wyższych obciążeń nawet 143, czyli okolice końca zakresu, dla GM 150 zdajsie. Gdzie szukać? Ciśnienie paliwa sprawdzone, wtryski czyszczone. Auto jeżdzi dobrze, ale jak długoterminowa jeszcze bardziej wzrośnie to pozostanie tylko integrator, no i coś jest chyba mechanicznie nie tak?
Do sprawdzenia korekty lambda zarówno na LPG jak i benzynie. Korekty długoterminowe oczywiście. Piszesz że jeździłeś na benzynie? Zakręcona butla? Sonda oryginał czy zamiennik? Instalacja LPG połączona z sondą ? Nie zaznaczyłeś której generacji LPG. Sprawdź czy monterzy gazowni nie zmodyfikowali dolotu powietrza. Jednak jako podstawę diagnozy sprawdzilbym...
Czy uważacie, że te wykresy dają do myślenia? Trudno mi się odnieść do tych wykresów, bo w zasadzie pierwszy raz je oglądam, programem ProScan się jeszcze nie posługiwałem, ale... Oglądając te wykresy nasuwa mi się pytanie, czy te cztery wykresy na benzynie i gazie dotyczą tego samego okresu (drogi)? Pytam dlatego, bo porównując przebieg wykresu sondy...
Witam, auto BP i LPG. Od kilku tygodni zmagam się z problemem utraty mocy. Tak jakby odcina moc gdy obroty osiągną pow 4tys/min. Wymienione świece, kable, sonda lambda przed katalizatorem. Sprawdzona przepustnica. Sporadycznie pojawia się błąd P0136. Korekta długoterminowa -8, 4. Mam dostęp do VCDS 21.3. Dla jakich bloków pomiarowych zrobić logi i w...
Witam. Zakładam nowy temat gdyż przeszukując info w sieci nie znalazłem satysfakcjonujących rozwiązań mojego problemu. Otóż sprawa ma się tak że w tym aucie układ paliwowy nie ma a przelewu do zbiornika. Pompa jest sterowana PWM który nie spada poniżej 18%. Przy pracy na LPG powoduje to zapalanie kontrolki check engine i info o wysokich korektach długoterminowych....
A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Możesz mi bliżej wyjaśnij o co chodzi z tą korektą.Trudno powiedzieć mi jednoznacznie czy spalanie wzrosło akurat po wymianie reduktora.RC mam ustawione na 115,Offset na 0.Może zmniejszyć Idle level z 2 bar na 1,8 bar.Jest to mały silnik
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Chciałbym żeby to było uszkodzone ECU, ale to niestety nie ECU. Korekty długoterminowe ok. 5 na plusie, nie zmieniają się w zależności od temperatury silnika. Proszę mi wierzyć że wymieniłem i zrobiłem już wszystko co jest typowe dla takich objawów w astrze G. Problem jest nietypowy, a czuję że to będzie pierdoła tylko trzeba znaleźć igłę w stogu siana....
Sposób poprawny, u mnie ustawienie trwa 30 minut to nie bardzo mam czas podglądać korektę długoterminową dlatego opieram ustawienie na korekcie szybkiej, jeżeli korekta szybka jest identyczna na gazie i benzynie to i długa nie będzie się zmieniać tak wynika z mojego doświadczenia, w samochodzie z turbiną jest trochę trudniej bo ustawienie bez jazdy...
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
To co może być nie tak? Dziś z ciekawości sprawdziłem sobie korekty i tak; na benzynie korekta krótkoterminowa i długoterminowa wahają się od ok -3% do +3%, natomiast po przełączeniu na gaz korekta krótkoterminowa szaleje od -25% do +25%. O czym to świadczy?
Autokalibracja to wstęp do pełnej kalibracji. Dobrze byłoby poznać przyczynę tego nagłego zachowania, ale jeżeli wcześniej mapy się nie pokrywały to pewnie z czasem rozjechały się korekty długoterminowe aż do momentu przegięcia. Staga nie znam za bardzo, ale dobrze byłoby zrobić pełne strojenie - szczególnie na koniec podczas pracy w OL - najlepiej...
Jest ktoś mi wstanie powiedzieć czemu korekty krótkoterminowe i długoterminowe stoją na zero i wgl nic się nie zmienia podczas jazdy?
Witam. Od pewnego czasu wyskoczył mi błąd p0171. Błąd ten oznacza zbyt ubogą mieszankę. Skanerem diagnostycznym sprawdziłem że wykres lambdy 1 idzie prawie po zerze. Wskazywało to dużo tlenu w spalinach. Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. Potem w miarę pracy silnika schodzą do +17%. Pytanie czy ktoś miał z takim zdarzeniem...
Jedz do diagnosty który ogarnia problem diagnostyki nowoczesnych samochodów w których silnik pracuje w układzie zamkniętym. Sprawdź korekty długoterminowe na sondach bo jeśli jest nieszczelność w wydechu to nie dziwne ze bierze więcej paliwa... Kolega robokop ma racje - sprawdź skład spalin, jeśli jest "na bogato" to masz problem - jeśli jest w normie...
Ja nie wiem jak interpretować te przebiegi, ale dołączam zdjęcie z początku logu (rozpoczynającego jazdę) z PCMScan'u, jaki zdjąłem przy okazji sprawdzania ustawienia instalacji gazowej, dla zobrazowania koledze, jak to wygląda w mojej corolli. Na dolnym pasie wykresów przedstawione są przebiegi: czerwony - korekta długoterminowa, zielony - korekta...
Narazie podreguluj mnożnik nie ruszając nic więcej dla tego zakresu co ci się rozjechało. Dopiero dziś miałem chwilę czasu. Nie otwieram nowego tematu. Chciałbym zapytać o kilka praktycznych porad. Podłączyłem VCDS kanał 032 - korekta długoterminowa, kanał 033 korekta krótka. Podłączyłem też AC Stag W załączeniu - korekta krótka zerowa bo na wyłączonym...
Katalizator odleciał. Nie byłbym taki prędki w spisywaniu kata na straty. Jeżeli ten błąd wyskakuje tylko na gazie, to przyjrzałbym się instalacji gazowej. Miałem taki przypadek w corolli z gazem i też to sugerowano. Analizy spalin na benzynie i gazie były wzorcowe (według diagnostów na okręgowej stacji kontroli pojazdów). Wystarczyło dobranie ustawień...
VAG COM niewiele ci powie. Jedynie ogólna korekta Lambda (krótkoteminowa i długoterminowa). Chałupniczo możesz wyjąc listwę i włączyć pompę paliwa czy nie cieknie z któregoś wtrysku i/lub wykręcić świece . Założyć buteleczki i nie ktoś inny kręci rozrusznikiem. Wtedy można wizualnie wstępnie ocenić czy rozpylenie jest równe bez kropli. Na upartego zakładając...
Jakie masz korekty krótko i długoterminowe? Podstawą jest diagnostyka a nie tylko odczytanie błędów. Nie bierz się za naprawę jak nie masz czym diagnozować auta. Wymieniłeś sporo części bez diagnostyki i jak widzisz nic to nie dało.
Po przejrzeniu internetu wynika, że kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest prawidłowy i są zbyt duże korekty długoterminowe. Jako że parę miesięcy temu czyściłem przepustnice i po odłączeniu jej i ponownym zamontowaniu zauważyłem krótkotrwałą poprawę na 1-2 dni, to stawiam na walnięty czujnik nastawnika przepustnicy, który wysyła błędne informacje do ECU....
To masz sprawdził korekty krótko i długoterminowe.
3. Czy któreś koło ci się nie grzeje, świadczyło by to o zapieczonym hamulcu, przez co osiągi jak i spalanie mogły by się pogorszyć. 4. Jak ma emulator sondy lambda to bywa żę korekta długoterminowa się rozjeżdza. Reset komputera do nastawów fabrycznych+adaptacje wykonaj, na benzynie. Nie podałeś jaki dokładnie masz silnik (3 magiczne literki) Tak samo...
https://obrazki.elektroda.pl/1535697000_... Czerwony wężyk podrównać do zera (patrz prawa strona wykresu) czyli do zera. punkty można strzałkami podnosić/opuszczać i się przesuwać w bok po mnożniku. Na pewno za bogata dawka? Nie za uboga przypadkiem? Może ten wykres odchyłki nie aktualny albo te valteki tak powtarzalnie "działają"?...
Hmm to nie chodzi o spaliny lecz samo ustawienie, mało kto to potrafi zrobić porządnie. Znam przypadek samochodu audi a4 1.8T do której została założona instalacja prinsa i od momentu założenia wyskakiwał błąd małej sprawności kata, błąd pojawiał się tylko na lpg. Kat został zmieniony na nowy oryginalny i po 30km znowu błąd kata, znowu nie sprawny?....
Bardziej się obawiam tego, że ten podmienionym sterownik miał jakieś lepsze ustawienia czy też nie był ,,skażony'' moim osprzętem benzynowym i inaczej sobie przeliczał dozowanie gazu. Na tyle na ile znam Prinsa (VSI), to nie sądzę, aby to miało jakieś znaczenie. Wg mnie, przy właściwie dobranych wtryskiwaczach (Keihin), silnik na gazie powinien pracować...
Korekta krótka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze? Dobrze, bo ona ma zdążać do tego, aby bujać się koło zera, a to co ona nie skoryguje odkłada się na korekcie długoterminowej. Korekta długoterminowa też powinna bujać się w okolicach zera, ale w bardzo dużo wolniejszym tempie niż krótkoterminowa. U mnie w corolli...
Wg katalogu jest ten sam wtryskiwacz dla laguny I i II 1,8 i 2.0 K4M 850 - LAGUNA I / II (04.98 - 09.07) - 1.8 16V , 2.0 16V silniki: F4P 760 F4P 770 F4P 772 F4R 712 F4R 713 F4R 714 F4R 715 F4R 780 F4P 771 F4P 773 F4P 774 F4P 775 Zastanawiam się czy silnik nie nałapał jakiś korekt długoterminowych ze względu na długą pracę z uszkodzoną sondą...
Pomiary z masą wzięta bezpośrednio z Aku. Silnik pracuje Wtyczka sondy I: Pin 1 ---- 2,68V Pin 2 -----0,32V Pin 3 -----14,05V Pin 4 ----- 2,4V Pin 5 ----- 2,49V Pin 6 ----- 0,32V Tylko że silnik był ciepły bo 70 stopni, poczekam aż ostygnie i sprawdzę ponownie. Błąd grzałki nadal jest tak jak był. Co do wtyczki ECU to staram sie wypiąć ale coś haczy....
Dzień dobry. Nabyłem Toyotę Celicę z silnikiem benzynowym 1,8 VVT, 143KM, 2002r,przebieg 220 tys. Auto nie ma mocy, ale nie zgłasza żadnego błędu. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i świece. Wyczyściłem katalizator i wymieniłem 2 sondy lambda. Sprawdziłem kompresję silnika. Sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz. Wyczyściłem...
Witaj. Przygotowuje właśnie materiał na elektrode bo faktycznie nie ma nigdzie jasno napisane ani o zwykłych sondach a tymbardziej o szerokopasmowych, które są nieco bardziej zawiłe i enigmatyczne w zrozumieniu działania i diagnozowania przez korekty krótkoterminowe długoterminowe współczynniki wypełnienia impulsu i inne prądy pompy. Materiał nie jest...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Więcej tych silników widziałem ze złym filtrem paliwa (ma w sobie regulator i są dwie wersje 3 bary i 4 bary) lub padniętym regulatorze. Sprawdź ciśnienie na listwie powinno być w miarę stałe 3 lub 4 bary. Jak wyglądają korekty sondy lambda długoterminowa i krótko-terminowa. Jak włączysz klimę jest poprawa?
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
Trochę z nim pojeździłem niedawno, zmobilizował mnie do tego zapalający się co kilkaset kilometrów check (P0420) i zoptymalizowałem wartość parametru RC_in (115% ->103%). Przy optymalizacji oparłem się o kryterium podobnych (jak najbardziej zbliżonych do siebie) korekt długoterminowych na benzynie i gazie, a to wymagało trochę jeżdżenia, ale to było...
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
Za uboga mięszanka. Pokaż korekty krótko i długo terminowe po skasowaniu adaptacji. Dzięki za odpowiedź. Na czym polegają korekty krótko i długoterminowe ? Jak zrobić z tego logi ?
Przy mieszalnikowych instalacjach LPG po to jest emulator, by Checka nie zapalało. Bo mieszanka zawsze będzie bogatsza niż na benzynie. Niby uboższa też mogła by być gdyby nie to że uboga mieszanka niszczy silnik (temperatura). No i też by wywalało Checka. Ta generacja ma gdzieś co pokazuje sonda. Jest zbyt bezwładna by ustalać dawkę na wskazania sondy....
Nowe informacje są takie: Przerywanie od pewnego czasu jest coraz większe. Dziś podłączyłem tester OBD i okazało się, że podczas rozruchu zimnego silnika mam wypadające zapłony na 3 cylindrach (losowo), ale nie aż tak dużo, żeby zapalił się Check Engine. Z dodatkowych informacji, to nadal tuż po zakończeniu procedury rozruchu silnik zachowuje się normalnie...
Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia sond lambda, poobserwowania ich pracy podczas jazdy, oraz związanych z nimi korekty długoterminowych. Niestety ale Chevrolety nie lubią zamienników czujników i sondy lambda trzeba szukać oryginalnych, bądź wysokiej jakości, bo wszelkie uniwersalne, w szczególności Delphi, na nic się nie zdadzą. Ja u siebie też...
Witam. Mam założoną instalację sekwencyjną STAG 4 ECO, wtsryski hana zielone pojedyncze, reduktor ACR-01 czerwony.Auto to VW Bora 1.8t AUM (150KM). Problem jest taki, że wypadają zapłony zawsze na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko na 4 cylindrze. Cewki (oryginał ASO) nowe, świece (NGK platynowe) nowe, nowy wtrysk(Hana) na 4 cylindrze, nieszczelności...
Sprawa wygląda tak. Wykonałem programem alfaobd reset parametrów adaptacyjnych i korekty długoterminowe były na 0. W tym momencie oscylują około minus 4. Auto po nocy chłodniczej tak dzisiaj 19 stopni Celsjusza odpaliło wzorowo po postoju dwie godziny też odpadło tak jak zawsze i po postoju 5 godzinnym odpaliło też tak zawsze czyli normalnie. Problem...
Nie mam możliwości sprawdzenia jak te odchyłki wyglądają u mnie, bo akumulator w lapku wystarcza na 5 min. pracy, a garaż obecnie mam bez światła. Przy takiej odchyłce temperatury reduktora od temperatury rzeczywistej, do przełączenia na LPG dochodzić musi z dużym opóźnieniem - przy dużo wyższej temperaturze silnika. Nie wiem jak to wygląda w innych...
Mieszanka stoi na bogatej i nic nie koryguje, sygnał sond zbieżny. Zobacz, jak wyglądają korekty krótko i długoterminowe, czy zmieniają sie przy przełączeniu gaz/benzyna? Jak wygląda skład mieszanki pod obciążeniem ( w czasie jazdy)? Czy po skasowaniu błędu jest poprawa pracy silnika przy jeździe tylko na benzynie?
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
To na LPG czy na PB tak samo? Jak widać długoterminowa korekta sporawa. Jakie są wskazania sondy lub sond najlepiej przy rozgrzaniu właśnie jak wypadają już zapłony? Nie leci za bogato?
Częstość błędu: 7. Wróci. Co widać było w parametrach? Czy jest różnica między benzyną a LPG, korekta krótko i długoterminowa przedniej sondy?
laptop z xp (soft vsi wymaga xp) chodzi mi max 30min wiec rzadko go używam... i nie wożę w aucie Mój laptop na baterii wytrzymuje może z 5 min. W garażu korzystam z sieci, a w czasie jazdy z gniazdka zapalniczki > przetwornica 12VDC/220VAC > zasilacz laptopa, ale wygodniej jest kupić zasilacz laptopa uniwersalny 12VDC/z różnymi napięciami wyjściowymi...
korekta paliwa długoterminowy korekta paliwo długoterminowy korekta temperatury
alpine kostka zjawisko naskórkowości amica wymiana pompy
Czy można podać napięcie na wyjście softstartu? Ustawienie pompy z płynną regulacją w kotle Junkers ZW24-2DV KEP23