Mało 0,3V. Robo, podpiłuj trochę otworki na elipsę i obróć go. Korekta krótkoterminowa obrotów leci przez przesunięcie KWZ
To co może być nie tak? Dziś z ciekawości sprawdziłem sobie korekty i tak; na benzynie korekta krótkoterminowa i długoterminowa wahają się od ok -3% do +3%, natomiast po przełączeniu na gaz korekta krótkoterminowa szaleje od -25% do +25%. O czym to świadczy?
Jak nie wiesz co to mieszanka stechiometryczna, korekta np. krótkoterminowa itd. to nie zdiagnozujesz tego poprawnie.W internetach masz wszystko tylko trzeba poszukać.
Kompresja, cewka zapłonowa, świece mimo że nowe wcale nie znaczy że dobre. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa.
Korekta krótkoterminowa to między -2/3%. Dodano po 1 A jak sprawdzić korektę długoterminową?
Przy 3000 korekta krótkoterminowa schodzi do zera Obwód sondy zamknięty jeśli o to pytasz ale sonda na postoju przy 3tyś też uboga.
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Na benzynie na wolnych podglądając korektę krótkoterminową, oscyluje ona w granicach 0 +3. Przełączając na gaz trzęsie budą i korekta krótka idzie na -25%. raczej sprawdził bym wtryskiwacze niż reduktor, jakby on puszczał podciśnieniem to problem był by przy odpalaniu auta
Jakie masz korekty na wolnych i jakie odczyty z sond? To samo przy 3000rpm? Samochód rozgrzany, wszystkie odbiorniki wyłączone, nie wiem dlaczego teraz MAF czyta 2.9g/s a nie katalogowa 3.9g/sec Wolne obroty: Korekta krótkoterminowa: około 3% Korekta długoterminowa: -7% Sonda 1: 0.5V Sonda 2: 0.8V MAF 2.9g/s (powinno byc katalogowa 3.9g/s) 3000obr/min:...
Jak potrzymasz wyższe obroty, tak około 2500 3000obr. to korekta krótkoterminowa też jest 25% ?
Sprawdziłem że w momencie przełączania na gaz gdy instalacja jest zimna to korekta krótkoterminowa spada na maksimus w minusie. Gdy instalacja jest rozgrzana ten problem nie występuje. Ma ktoś może wykres albo tabele jak się zmienia gęstość gazu w funkcji temperatury żebym miał pojęcie do czego dążyć?
Odczepiłem ten wężyk zaznaczony na czerwono i sonda lambda ożyła. Pokazywała wartości poprawne tworząc sinusoide. Korekta krótkoterminowa spadła do wartości normalnych powiedzmy. Wężyk jest podczepiony przed przepustnice. https://obrazki.elektroda.pl/7726991600_... https://obrazki.elektroda.pl/7039548100_...
Witam, przepływka jak i Map sensor przemyte bardzo dokładnie, jako iż zdjąłem klemę + na akumulatorze zresetowały się prawdopodobnie mapy paliwowe, więc wrócę tu za jakieś 100-150km jak wszystko się ustabilizuje, bo korekty w czasie jazdy sięgały nawet 17% na +. Co do doładowania, w opcjach jest wyświetlanie doładowania jako bezwzględne, lecz gdy zaznaczę...
Jak pierwsza stoi na np 0.16 - korekta krótkoterminowa podaje +24.22% a 2 sonda stoi na 0.98. Jak pierwsza zaczyna pseudo pracować czasami w zakresie 0-0.65 - korekty spadają do 0- +1.78 a ostatnia też oscyluje 0-1. Przeplywka sprawna.
Przepływomierz podmieniony, choć nigdy nie spotkałem się z usterką przepływki, która w każdych obrotach przekłamuje w górę i to o stały mnożnik. Na wolnych obrotach chodzi ładnie, korekta długoterminowa + krótkoterminowa łącznie w granicach 3%
Ciśnienie paliwa w normie? Korekty krótkoterminowe i długoterminowe jak się mają. Mimo niskiego ciśnienia w dolocie nieszczelność może być (powietrze omija przepływomierz)?
Wciąż walczę z tym tematem. Korekta krótkoterminowa na dużym minusie oraz długoterminowa. Zlikwidowany ubytek lewego powietrza w dolocie oraz na wydechu. Wydaje się być wszystko szczelne a korekty wciąż na dużym minusie czyli mieszanka za bogata. Na zimnym silniku czuć przymulenie i szarpanie przez około kilometra. Gdy silnik nabierze trochę temperatury...
Wykres sondy raczej poprawny. Pokaż jak wygląda długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki czyli LTFT i STFT. LTFT 3.93 cały czas stoi STFT od - 5 do 5 generalnie cały czas wokół zera więc jak na moje oko chyba ok?
Z tekstu ja bym wnioskował, że to dzieję się przy każdym przełączaniu obojętnie zimny czy ciepły silnik, więc opcja "podgrzewanie wtryskiwaczy" wg mnie nic nie da. Pisząc o dwóch paliwach miałem na myśli, chwilowe nakładanie się - równoczesny wtrysk benzyny i gazu w momencie przełączenia, bo o takiej możliwości ustawienia niektórych instalacji czytałem...
Ja nie wiem jak interpretować te przebiegi, ale dołączam zdjęcie z początku logu (rozpoczynającego jazdę) z PCMScan'u, jaki zdjąłem przy okazji sprawdzania ustawienia instalacji gazowej, dla zobrazowania koledze, jak to wygląda w mojej corolli. Na dolnym pasie wykresów przedstawione są przebiegi: czerwony - korekta długoterminowa, zielony - korekta...
U mnie w corolli na wolnych obrotach - 642 i temperaturze 88 st.C, uchylenie przepustnicy TP = 15%, a MAF = 2g/s. Na temat wartości sond trudno się wypowiedzieć, bo nie wiem czy to jest wartość chwilowa czy jakaś uśredniona. Jeżeli uśredniona to mieszanka paliwowa jest bardzo uboga i sterownik wydłuża czasy wtrysku. Jeżeli sonda pracuje niewłaściwie,...
Narazie podreguluj mnożnik nie ruszając nic więcej dla tego zakresu co ci się rozjechało. Dopiero dziś miałem chwilę czasu. Nie otwieram nowego tematu. Chciałbym zapytać o kilka praktycznych porad. Podłączyłem VCDS kanał 032 - korekta długoterminowa, kanał 033 korekta krótka. Podłączyłem też AC Stag W załączeniu - korekta krótka zerowa bo na wyłączonym...
Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
wymieniłem sterownik. z tamtym juz było zle miał stałe błedy z egr i czujnika wału czasami jak i z przepływomierza, czesto wpadał w tryb awaryjny. teraz jest inaczej, błedów niema (tylko z katalizatora p0170) , jezdzi na benzynie bardzo dobrze, Został problem przy odpalaniu, szarpie, strzela nierówno pracuje dopóki sie nie rozgrzeje lub nie przełaczy...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Problem rozwiązałem właśnei wten sposób. Wyjeździłem stare paliwo i do zbiornika wlałem na początek za 50pln 98-ki i problem ustąpił. Mam dość wcześnie ustawione przejście na LPG i w ciepłe dni następuje praktycznie chwilę. Pół zbiornika jakie miałem zalegało ponad pół roku. Być może z autem jest coś nie do końca tak nie próbowałem 95 swieżej wlać tylko...
Jesli masz się czym podpiąć to odczytaj korekty długoterminowe przy jeżdzie na gazie,a potem przełącz na benę i zrób dokładnie taki sam przejazd.Dobrze zestrojona instalka nie zmieni korekt. To nie jest tak, jak kolega pisze. Ja na początku, tym się kierując tą zasadą, goniłem w piętkę, bo korekty raz były takie same, a następnym razem już były rozjechane....
Jeżeli autokalibracja nie wystarczy to testery diagnostyczne w trybie obd w parametrach bieżących mają zakładki długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki . Trzeba przez ingerencję w mapę gazu doprowadzić do stanu aby te parametry były dla gazu zbliżone do wartości jakie pokazuje tester gdy silnik pracuje na samej benzynie.
Nagrałem parametry podczas jazdy ale recorder zapisał w niewłaściwym formacie, muszę je przeconwertować. Jedno co zwróciło moją uwagę a czego nie umieściłem w zamieszczonych parametrach to krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 1 czujnik 2 która bez względu na obroty silnika i obciążenie pozostaje na poziomie 99,2 %. Po odłączeniu EGR nie widzą...
Jest ktoś mi wstanie powiedzieć czemu korekty krótkoterminowe i długoterminowe stoją na zero i wgl nic się nie zmienia podczas jazdy?
Da się go podejrzeć w trybie OBD, jeżeli tak to sprawdź korektę krótkoterminową jak wygląda gdy nie chce ciągnąć .
Witam, mam awarię w Toyota Prius 2010, wypadnie zapłonów na LPG. Szybka diagnoza i pojawiły się korekty krótko terminowe w granicach -20. Na benzynie jest ok. Instalacja KME Nevo Sky, parownik Shark 1200. Niestety termin u gazownika, za dwa tygodnie. Ludzie mówią, że to Map Sensor. Czy jest to prawdopodobne? Auto w całym zakresie o rotow https://obrazki.elektroda.pl/1619090400_...
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
podglądałem, ale nie widzę niczego niepokojącego. Sonda oscyluje poprawnie, korekty krótkoterminowe szaleją jak to w renault.
Witam. Odgrzeję temat... Mam podobny przypadek. Błąd zbyt bogatej mieszanki. Krótkoterminowa korekta na poziome -20%. Silnik gaśnie przy schodzeniu z obrotów i nieregularnie pracuje. Brak wypadania zapłonów. Rok temu robiłem mu remont (popękane zawory w głowicy, wymiana łańcucha itd...). Ciśnienie paliwa w normie, sondy pracują, rozrząd ok. Teoretycznie...
korekty długoterminowe,korekty krótkoterminowe na biegu jałowym mogę sprawdzić?
No to wystarczy patrzeć na korekty krótkoterminowe i długoterminowe w parametrach i tyle. Albo na czas wtrysku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa pod obciążeniem, albo podgladnac sondę lambda i korekty krótkoterminowe dawki paliwa jak się to dzieje.
map sensor widzi realne podciśnienie, korekty krótkoterminowe idą wtedy +20%. To gdzieś ciągnie lewiznę i tyle. Jak by to był turbo 1.4 to usterka jest jasna . Nie pamiętam czy jest tam podobny grzyb. Sprawdź ogólnie kolektor, i odpowietrzenie skrzyni korbowej,evap itd.
Wszedłeś w korekty krótkoterminowe. Poszukaj wykresu napięcia sondy w czasie, musi być.
Cześć. Możecie podpowiedzieć, jak się korzysta z funkcji "linear autocalibration"? Lovato Smart 11.34. Filtr z mapsensorem. Będę regulował instalację po resecie sterownika. Czy po resecie i zrobieniu kalibracji mam włączyć liniową? Pojeździć jakoś i wyłączyć, czy ma zostać włączona? Co z ustawianiem mapy po korektach? AI: Jakie kroki już podjąłeś lub...
Przyszła nowa sonda. Po założeniu od razu widać różnicę na wykresie, widać że pracuje. Falowanie jak powinno być. Po przejechaniu kilkunastu km. błąd nie wyskakuje. Korekty krótkoterminowe od - 5 do - 20 w czasie jazdy. Tylko długoterminowe po włączeniu stacyjki idą na - 20%. W czasie jazdy schodzą do - 17,5% i wykres prawie poziomy z nie wielkimi skokami....
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Hejka mam takie pytanie czy ktoś może orientować się o co chodzi , wzrosło mi spalanie w 1.8t passat, jest w gazie Dodatkowo problem iż zauwazyłęm ze mam korekty krótkoterminowe wachąjace się od 0 aż do 35 % długoterminowa jest na 25% doładowanie z turbiny pokazuje mi tylko 0.2 Bara
Może opiszę pokrótce w czym jest problem. Na wstępie dodam że błędów nie ma żadnych (te które się na chwilę pojawiły to raczej jakiś przypadek, nie mają nic wspólnego z problemem). Moim zdaniem jest coś nie tak z mieszanką albo z zapłonem (lekko opóźniony albo przyspieszony). Pomijając już dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem, silnik nie pracuje...
Witam Bardzo proszę o podpowiedź gdzie w wyżej wymienionych programach znajdę korekty długoterminowe i krótkoterminowe. Przeszukałem trochę internetu i nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Pozdrawiam
Jaki to sterownik (IAW-16F?) i czy jest jakiś emulator sondy na LPG, jeśli jest to jak jest ustawiony? Jeśli nie ma emulatora lub odcięcia sondy to nie to prawa dobrze działać. "korekta sondy lambda" w czasie około minuty spada z 1.00 do 0.66 Czyli sterownik widzi, że mieszanka jest zbyt bogata i ją zubaża, ale nie widzi efektu i wyłącza korekty krótkoterminowe...
Widziałeś korektę na 2 sondzie? Od tego zacznij. Nie wiem czy te pomiary są w ogóle poprawne. Raz masz korektę krótkoterminową na S1B1 0.78% a na drugim zdjęciu już - 16.41%. S2B1 ma - 88. 28% a na drugim zdjęciu brak odczytu.
Zapewne masz silnik o oznaczenie AEB, więc u Ciebie korektę krótkoterminową masz w grupie 006, 007, a długie w 008.
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
Tymczasem zbadałem czujnik IAT i jest sprawny. Pojeździłem trochę po mieście i temp. dolotu spadała w czasie jazdy z postojowych 26 st C do 23 - 24 st C, a po zdjęciu nogi z gazu nawet do 21 st C. Korekty krótkoterminowe trzymały się na blisko 25 %, ale w tym czasie silnik trzymał 2 k rpm, gdy spadał do normalnych wolnych obrotów korekty też spadały...
Witaj. Przygotowuje właśnie materiał na elektrode bo faktycznie nie ma nigdzie jasno napisane ani o zwykłych sondach a tymbardziej o szerokopasmowych, które są nieco bardziej zawiłe i enigmatyczne w zrozumieniu działania i diagnozowania przez korekty krótkoterminowe długoterminowe współczynniki wypełnienia impulsu i inne prądy pompy. Materiał nie jest...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
LTFT - oznacza korektę długoterminową, a STFT - oznacza korektę krótkoterminową. Co one oznaczają i jak powstają, to bardzo obrazowo opisał kolega [b]cubik2k[/] tu http://lpg-forum.pl/post850122.html#p850... Warto przeczytać całość.
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
Najlepiej zloguj wszystkie naraz a nie wykresy 4ch. OPCOm chinski w logu wskazuje kg/h. Możesz mieć rację - ważne że podczas jazdy nie na postoju się to zmienia a w twoim przypadku to raczej stoi. Ale to i tak masz błąd z sondą 1 nie drugą. Tylko nie wiadomo czy masz coś nie stykające czy też LPG komputer coś psuje jak sonda podpięta pod niego do podglądu...
Właśnie nie mam pojęcia na czym to polega. Gdy hamuje silnikiem to sonda wskazuje 0% to raczej normalne, ale po chwili dostaje błąd "b1s1 no activity" w oknie obok korekty krótkoterminowej wskazuje normalnie, ale nie bierze jej wskazań pod uwagę bo ma zapisany błąd. Gdy go skasuje działa normalnie do następnego błędu
(at)kinggustav Działa, ale chodzi mi po głowie mały projekt z Citroënem (tudzież innymi samochodami). Chodzi mi o to, żeby jak najbardziej wykorzystać to co fabryka dała (oczywiście bez przesady, jak nie ma sensu czegoś wykorzystać, bo się nie da, albo nie jest wystarczająco dobre to nie będę próbował na siłę). Ten przykład z prędkością na wyświetlaczu...
No więc tak: 1) korekty krótkoterminowe i długoterminowe zmierzone na nagrzanym silniku przy obrotach 2500rpm. O ile te wartości są poprawnie opisane przez interfejs (mam co do tego wątpliwości), to wyglądają następująco: https://obrazki.elektroda.pl/3174775200_... 2) analiza spalin powiedziała że wszystko mieści się w normie - żadnych...
Golf Plus 1.4 16v błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected Witam,mam Golfa plus 1.4 16v w którym dzisiaj zapaliła się kontrolka check i po sprawdzeniem elm 327 wyskoczył błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected, dziennik zamrożonych ramek: Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 38,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 9 °C Krótkoterminowa korekta czasu...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Może się komuś przyda. Rozwiązałem to w następujący sposób 1. Auto jeździ tylko na benzynie i zakręconym wielozaworze LPG (to ważne) - sprawdzam na wstępie wartość korekty długoterminowej (LTFT1) oraz pomocniczo korektę krótkoterminową(STFT1) U mnie LTFT1 =+9% a STFT1 skacze od zera do - 16% na biegu jałowym / podczas jazdy ~ 10% Jadę w trasę ( u mnie...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Witam, Borykam się z problemem P2098 (mieszanka zbyt uboga za katalizatorem, bank 2). Na początku sądziłem że to problem związany z LPG. Wyczyściłem wszelkie nastawy, błędy za pomocą JLR SDD i jeździłem wyłącznie na benzynie. W trakcie jazdy zauważyłem że sonda nie oscyluje tylko stoi w miejscu na napięciu 0,755-0,800v. Postanowiłem zatem wymienić sondę...
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
W momencie występowania anomalii na LPG ("szpilek") sonda generuje... istne karpaty! Normalnie na PB wykres z sondy jest delikatnie pofalowany. Emulator chyba wykluczyłem, bo odpiąłem do testu wtryski PB (odłączyłem przewody). Przeglądałem wszystkie parametry które czyta mój skaner OBD (raz na LPG, raz na PB) i zauważyłem jedynie anomalie w odczycie...
No właśnie zmiana prądu wygląda, że sterownik reaguje prawidłowo i jakiś tam pomiar jest który wskazywałby, że jest ok. Natomiast nie bardzo chyba jest jak sprawdzić, czy pomiar jest dobry (tzn czy nie jest zaniżony lub zawyżony) Maf nie ma, ale nagrałem też pomiar z MAP sensora i korekty krótkoterminowe (tutaj jest błąd w opisie w aplikacji i pisze...
Kod silnika podaj na początek. Parametry najważniejsze typu obie sondy ,MAP, MAF, korekty, długo i krótkoterminowa, temp powietrza paliwa, czas wtrysku.
P1046 to błąd sygnału tylnej sondy, P105A błąd mieszanki albo uszkodzona sonda, P0170 błąd mieszanki. Do sprawdzenia obie sondy, sygnały, grzałki, korekty długo i krótkoterminowe. Jak ok, to patrzymy na komponenty związane ze składem mieszanki, mapsensor czy przepływka, tam raczej mapsensor, szczelność dolotu itp
bak paliwa oczyszczony, filtr paliwa, cewka i świece także Świec się nie czyści tylko wymienia. Co dla Ciebie oznacza od 300 do 305? Te dwa czy więcej? Nie szukał bym problemu mechanicznego tylko elektrycznego. Sprawdziłeś w ogóle czy masz iskrę na tym cylindrze? Jakie są korekty długo i krótkoterminowe? Zawór par paliwa sprawny? EGR pracuje poprawnie?...
Doraźnie podniósłbym próg przełączenia na gaz czy to coś zmieni. Te silniki mają niskie obroty biegu jałowego i przez to LPG musi być wyregulowane idealnie. Ciekawe jakie masz korekty Lambda (szczególnie krótkoterminowa) przed przełączeniem (praca na benzynie) i zaraz po nim (praca na LPG ). Na szybko możesz sprawdzić jakie czasy wtrysku benzyny są...
Ale zdecydowanie tańsze niż MED-y. Ponieważ robiłem to sam, to wybrałem wtryski lepiej opisane na forach, wraz z dobranymi już ustawieniami prądowymi w pliku konfiguracyjnym. Metodę też wybrałem "plug &play". W miejsce listwy z MED-ami weszła listwa z barrakudami, czujnik ciśnienia i temperatury bocha-a z listwy na gniazdo, dopasowanie węży (12/14)....
Test wygląda dobrze, choć nie podoba mi się prąd pompy, albo jeden parametr zachodzi na drugi. Tak czy tak, błąd wyraźnie mówi: System Too Lean. Jak mamy teoretycznie wydajną pompę paliwa, to zostają nieszczelności dolotu. Teraz powinieneś zająć się korektami długo- i krótkoterminowymi. Nie powinny przekraczać +/- 5%. W VCDS była to grupa około 32/33/34,...
A jak najlepiej sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze? Nie wiem czy najlepiej ale najłatwiej rozpylić trochę samostartu lub Plaka wokół kolektora dolotowego na pracującym silniku i obserwować czy nie podniosą się obroty (jeśli go zassie, np. przez nieszczelność to obroty się podniosą). Trzeba to zrobić w takim miejscu, żeby opary nie miały szans być...
Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami. 1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo...
Mój błąd, teraz zauważyłem ze to kg/h a nie g/s. Odczytaj korekty długoterminową i krótkoterminową.
A po dłuższej jeździe na gazie jakie są korekty długo i krótkoterminowe na luzie i 3000 obrotów? Masz możliwośc podpięcia sie pod sterownik gazu? Może chodzi na dwóch paliwach przy benzynie bo korekcje na minus nie na plus?
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
Yaris adaptuje się niemal w czasie rzeczywistym, Jak napisałem moje spostrzeżenia dotyczą Prinsa w corolli. A trochę czasu straciłem na obserwacje, jak wyglądają przebiegi sondy lambda, korekt krótko i długoterminowych na benzynie i na gazie, zanim wyciągnąłem wnioski jakie będą optymalne parametry w Prinsie. Na podstawie tych obserwacji w mojej corolli...
Witam, czy za pomocą vag-com i najostrzejszego kabla KKL da się wykonać reset korekt długoterminowych i krótkoterminowych w ECU silnika Volkswagen 1,4l 16v o oznaczeniu bby, jeśli tak to jak? Może da się przywrócić jakoś sterownik do ustawień fabrycznych?
System działa w pętli zamkniętej, krótkoterminowe korekty powinny załatwić sprawę. EURO5 spełniać nie będzie ale jeździć bez tych korekt powinno. Ciśnienie gazu, przy przyzwoitym reduktorze jest mniej więcej stałe, a centralki pokroju Zenita miały tylko 2-3 progi temperatury i przełączane korekty...
Po prostu alternator mechanicznie obciąża silnik. Przepustnicę wyczyść bo pewnie zabita czarnym smalcem... Małe wyjaśnienie-krokowy NIE MA nic do rzeczy, szybką i krótkoterminową korektę obrotów strownik sobie robi poprzez przesunięcie zapłonu .
Tak się składa, że pokusiłem się 2 lata temu o sterownik kotła CO. Zadanie jakie miał spełnić to ograniczenie szybkości dopływu powietrza do kotła aby wydłużyć czas oddawania ciepła przez spaliny w wymienniku. Mój sterownik dopuszcza utrzymanie temperatury kotła w granicach 11°C. W tym przedziale dysponuje pięcioma szybkościami obrotowymi wentylatora...
Korekta krótka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze? Dobrze, bo ona ma zdążać do tego, aby bujać się koło zera, a to co ona nie skoryguje odkłada się na korekcie długoterminowej. Korekta długoterminowa też powinna bujać się w okolicach zera, ale w bardzo dużo wolniejszym tempie niż krótkoterminowa. U mnie w corolli...
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Dzięki zrobiłem mniej więcej jak mówiłeś tylko zamiast kierowcy użyłem narzędzia "rejestrator" i wyrównałem czasy korekty oscylują krótkoterminowe -7 do 7 a długoterminowe 0-0.8 i wywaliłem listwę magic Jet zastąpiłem ją pojedyńczymi Hana Green i jak tak patrzę na czasy myślę czy by nie zmniejszyć ciśnienia obecnie mam 1.1 bar a chciałbym zejść do 0.9-1.0,...
Jak dobrze dobierze punkt statyczny to układ ładnie będzie pracował. Grzać będzie grzało, ale nie będzie to pełna moc paneli. W panelach jeśli chodzi o moc nic nie jest statyczne, nawet w jednakowych warunkach temperatury i natężenia promieniowania to się zmienia, bo dochodzi czas. Na wykresach napięciowo-prądowych dla jednej temperatury można poprowadzić...
Witam ponownie. Miałem w najbliższym czasie wykonać wspomniane logi przez (at)Kantylena natomiast doszedł kolejny problem. Wyskoczył Błąd P0010 obwód siłownika położenia wałka rozrządu. Czyli problem leży po stronie nastawnika faz rozrządu w napinaczu. Tak więc właśnie szykuje się na wymianę napinacza rozrządu oraz prawdopodobnie łańcucha z wszystkimi...
Jak wyglądają korekty lambda w blokach pomiarowych (długoterminowa i krótkoterminowa)? Kompresja sprawdzona na ciepłym?
ELM 327 sobie zakupić i na smartfonie na żywo sprawdzić jak działa sonda lambda przy tych opóźnionych spadkach obrotów, ewentualnie korekty długo i krótkoterminowe. Ogólnie powinnieneś coś już zobaczyć podczas jazdy. A nie masz problemu z płynnością jazdy na gazie przy deptaniu przypadkiem? Spalanie to nie spadnie bo skąd jak to byś musiał w sterowniku...
Witam. Mam problem z najprawdopodobniej zbyt bogatą mieszanką paliwa. "Najprawdopodobniej" ponieważ nie wiem czy poprawnie interpretuję wskazania skanera. W każdym razie mieszanka jest albo zbyt bogata lub zbyt uboga. Samochód to Skoda Octavia z instalacją gazową. Od czasu do czasu podłączam skaner, by m.in. sprawdzić czy korekty paliwowe mieszczą się...
Zainwestuj kolejne 50 pln w interfejs do złącza OBD i podglądaj sondę cyfrowo, przy okazji możesz ustawiać sterownik lpg na podstawie krótkoterminowych korekt zasilania odczytanych ze sterownika benzyny - to doskonała metoda - ale stosuje się w autach gdzie z różnych powodów zebranie map nie jest możliwe ( skomplikowane i zmienne algorytmy sterowania...
Witam. Posiadam Skodę Octavię z 2011r z silnikiem benzynowym wolnossącym 8 zaworowym 1,6MPI z oznaczeniem BSE. Znany problem w tym silniku (montowanym zresztą też w Audi, Seat itd) to niski obroty biegu jałowego (650rpm). Trzęsie budą, gorzej si zbiera itd. Niestety, żeby ustawić "po bożemu" obroty w moim silniku (BSE), trzeba dysponować kodem logowania,...
Ciśnienia nie mierzyłem lecz podejrzewam że się coś dzieje.Po przejechaniu kilkunastu km w gorący dzień,kiedy silnik jest rozgrzany i schodzi z obrotów zaczyna pikać i pokazywać STOP SERWIS.Po dodaniu gazu znika pikanie,więc myślę że jest problem z magistralą.Co do stuków,nie brzmi to jak panewka.Mam filmik z pracy z silnika,spróbuje dodać.Czy moje...
A dlaczego myślisz, że potrzeba mniej, jak się spala szybciej? Chyba na odwrót, bo na krócej starcza. 20A 12V w dobrym elektrolizerze wytworzy 0.8mmol H2 i 0.4mmol O2 na sekundę - razem 13.44cm³. Nie wiem, dlaczego nie wiesz, dlaczego wyszły MW przy większej ilości, skoro to zostało opisane. ;) czyli okolo 0,8l/min i mnie tak to wychodzi. na razie...
one "patrzyły" tylko czy napięcie sondy jest poniżej czy powyżej napięcia odniesienia no właśnie, nic dodać nic ująć - patrzyły czy napięcie jest powyżej, czy poniżej napięcia odniesienia - czyli dążyły do napięcia odniesienia. Regulacja odbywała się jako PID, były adaptacje krótko i długoterminowe (multiplikatywne i addytywne). Adaptacją nazwałbym...
No to jak błąd sondy, to jak piszesz, że brak błędów? Skoro jest błąd sondy, to silnik chodzi w trybie awaryjnym, a na pewno ECU nie ustawia korekt Long Term. Jaki ten błąd sondy? Tam jest pewnie szerokopasmowa, to drogo jest (ok. 600)... pewnie dlatego to olewasz? jest tak jak piszesz... przy uszkodzonej sondzie lambda na sterowniku simos o "poprawnych"...
Wtrysk benzyny jest full-group, więc wymagania co do wtryskiwaczy LPG są spore i trzeba trochę czasu poświęcić na dobór odpowiednich dysz, ciśnienia i kalibrację map (na pewno automatyczna, na postoju, nie wystarczy). Resetter ECU mi się nie podoba, adaptacje można wyłączyć w tym ECU przy pomocy testera diagnostycznego ale chyba lepiej doprowadzić do...
Witam. Od około miesiąca borykam się z problemami u mnie w aucie. Samochód oddałem do lakiernika, żeby pomalował zderzak pod stłuczce. Auto stało u niego 3 tygodnie, i w dniu kiedy go odebrałem zaczęły się pierwsze problemy. Mianowicie bardzo nim zaczęło telepać, pojawiły się kody błędów m.in P0170,P0173 i błędy o braku iskry na poszczególnych cylindrach....
korekta długoterminowa korekta paliwa korekta faktura
instrukcja lucznik schemat podłączenia włącznika światła power acoustik
czyszczenie monet amica awm612d
Aplikacje na Androida do kasowania błędów w Renault Laguna 3 Electrolux Ergorapido EER77SSM - migająca zielona dioda, brak ładowania