A to nowe to jakieś idioto-odporne że nie trzeba ich stroić? na gazie pracuje dobrze Taa, a ta korekta długoterminowa nie mieszcząca się w zakresie regulacji to niby na benzynie?
Korekta długoterminowa.
Nie wiem jaki samochód i jak w nim korekty chodzą. Mogę się wypowiedzieć na podstawie obserwacji w mojej corolli. U mnie przy źle, albo inaczej nie - ustawionej instalacji gazowej jak LTFT bujało się w okolicach ok. -8%, to po przejściu na benzynę korekta po ok. 100 km zjechała w okolice +1%. Na razie po 200 km ani drgnie, stoi w miejscu. Jak to Kolega...
Mapa wtrysku LPG pasożytuje na mapie PB i ją modyfikuje. Tzw długoterminowa korekta mieszanki.
Do sprawdzenia luzy zaworowe oraz korekta długoterminowa.
Jaką masz korektę długoterminową A jaką krótką.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zależności wskazań . Dzisiaj podczas jazdy na trasie wskazania przedstawiały się następująco: -pozycja przepustnicy 20-21% -przepływomierz 29- 32g/s - ciśnienie absolutne kolektora 41-55kPa - kąt wyprzedzenia zapłonu 21-24 stopnie - korekta długoterminowa 10,2-10,9% - SHRTFT1 -3,1- +1,6 - SHRTFTB1S1 -2-+1 Korekta długoterminowa...
Przepływomierz podmieniony, choć nigdy nie spotkałem się z usterką przepływki, która w każdych obrotach przekłamuje w górę i to o stały mnożnik. Na wolnych obrotach chodzi ładnie, korekta długoterminowa + krótkoterminowa łącznie w granicach 3%
Kompresja, cewka zapłonowa, świece mimo że nowe wcale nie znaczy że dobre. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa.
Jakie masz korekty na wolnych i jakie odczyty z sond? To samo przy 3000rpm? Samochód rozgrzany, wszystkie odbiorniki wyłączone, nie wiem dlaczego teraz MAF czyta 2.9g/s a nie katalogowa 3.9g/sec Wolne obroty: Korekta krótkoterminowa: około 3% Korekta długoterminowa: -7% Sonda 1: 0.5V Sonda 2: 0.8V MAF 2.9g/s (powinno byc katalogowa 3.9g/s) 3000obr/min:...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Ponownie przeproszę za post pod postem, myślę że możemy zacząć mówić o jakimś sukcesie. Dzisiejszy przejazd z nowym filtrem powietrza, zrobione z 10-15 km, korekta długoterminowa 6%, a krótkotrwałe chodzą z zakresie -3/+6%, na wolnych obrotach -3/+3%, korekty już nie latają jak chcą i na pewno nie w takim zakresie jak wcześniej. Co o tym myślicie? Dodatkowo...
... ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń. Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną: Liczba błędów: P0420 System paliwowy 1: CL, używa HO2S System...
To co może być nie tak? Dziś z ciekawości sprawdziłem sobie korekty i tak; na benzynie korekta krótkoterminowa i długoterminowa wahają się od ok -3% do +3%, natomiast po przełączeniu na gaz korekta krótkoterminowa szaleje od -25% do +25%. O czym to świadczy?
VAG COM niewiele ci powie. Jedynie ogólna korekta Lambda (krótkoteminowa i długoterminowa). Chałupniczo możesz wyjąc listwę i włączyć pompę paliwa czy nie cieknie z któregoś wtrysku i/lub wykręcić świece . Założyć buteleczki i nie ktoś inny kręci rozrusznikiem. Wtedy można wizualnie wstępnie ocenić czy rozpylenie jest równe bez kropli. Na upartego zakładając...
100kPa pokazuje na samym zapłonie, na jałowych zaraz po odpaleniu faluje w okolicach 30-34kPa, po przejechaniu kilkunastu km i zostawieniu na obrotach jałowych jest prawie wartość stała, czasem tylko coś piknie w tym zakresie co poprzednio. No i co jeszcze przy okazji zauważyłem, to korekta długoterminowa 16%.
Witam, auto BP i LPG. Od kilku tygodni zmagam się z problemem utraty mocy. Tak jakby odcina moc gdy obroty osiągną pow 4tys/min. Wymienione świece, kable, sonda lambda przed katalizatorem. Sprawdzona przepustnica. Sporadycznie pojawia się błąd P0136. Korekta długoterminowa -8, 4. Mam dostęp do VCDS 21.3. Dla jakich bloków pomiarowych zrobić logi i w...
Wsadź do mycia wtryski, korekta wróci do normy.
Korekta długoterminowa 2,3% Dzisiaj rano zauważyłem dodatkowo, tuż pod odpaleniu (sinik całkowicie zimny) przy ruszaniu auto nie miało siły wkręcić się na obroty do tego stopnia, że zgasło. Po ponownym odpaleniu wszytko ok, błędów dalej brak. Wrzucam jeszcze film dwie sondy i korekty od 13 sekundy ~2000 obr/min [youtube]https://youtu.be/fNcrSvXQ6ug[/y...
Nie znajdziesz bo tych parametrów nie podają te programy. Kup ELM 327 - on pokaże korekty po zwykłym protokole OBD.
Ja nie wiem jak interpretować te przebiegi, ale dołączam zdjęcie z początku logu (rozpoczynającego jazdę) z PCMScan'u, jaki zdjąłem przy okazji sprawdzania ustawienia instalacji gazowej, dla zobrazowania koledze, jak to wygląda w mojej corolli. Na dolnym pasie wykresów przedstawione są przebiegi: czerwony - korekta długoterminowa, zielony - korekta...
Może się komuś przyda. Rozwiązałem to w następujący sposób 1. Auto jeździ tylko na benzynie i zakręconym wielozaworze LPG (to ważne) - sprawdzam na wstępie wartość korekty długoterminowej (LTFT1) oraz pomocniczo korektę krótkoterminową(STFT1) U mnie LTFT1 =+9% a STFT1 skacze od zera do - 16% na biegu jałowym / podczas jazdy ~ 10% Jadę w trasę ( u mnie...
Narazie podreguluj mnożnik nie ruszając nic więcej dla tego zakresu co ci się rozjechało. Dopiero dziś miałem chwilę czasu. Nie otwieram nowego tematu. Chciałbym zapytać o kilka praktycznych porad. Podłączyłem VCDS kanał 032 - korekta długoterminowa, kanał 033 korekta krótka. Podłączyłem też AC Stag W załączeniu - korekta krótka zerowa bo na wyłączonym...
Katalizator odleciał. Nie byłbym taki prędki w spisywaniu kata na straty. Jeżeli ten błąd wyskakuje tylko na gazie, to przyjrzałbym się instalacji gazowej. Miałem taki przypadek w corolli z gazem i też to sugerowano. Analizy spalin na benzynie i gazie były wzorcowe (według diagnostów na okręgowej stacji kontroli pojazdów). Wystarczyło dobranie ustawień...
3. Czy któreś koło ci się nie grzeje, świadczyło by to o zapieczonym hamulcu, przez co osiągi jak i spalanie mogły by się pogorszyć. 4. Jak ma emulator sondy lambda to bywa żę korekta długoterminowa się rozjeżdza. Reset komputera do nastawów fabrycznych+adaptacje wykonaj, na benzynie. Nie podałeś jaki dokładnie masz silnik (3 magiczne literki) Tak samo...
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
Korekta krótka oscyluje w granicach 0,0% z minimalnymi odchylami -,+ wiec chyba dobrze? Dobrze, bo ona ma zdążać do tego, aby bujać się koło zera, a to co ona nie skoryguje odkłada się na korekcie długoterminowej. Korekta długoterminowa też powinna bujać się w okolicach zera, ale w bardzo dużo wolniejszym tempie niż krótkoterminowa. U mnie w corolli...
Hmm to nie chodzi o spaliny lecz samo ustawienie, mało kto to potrafi zrobić porządnie. Znam przypadek samochodu audi a4 1.8T do której została założona instalacja prinsa i od momentu założenia wyskakiwał błąd małej sprawności kata, błąd pojawiał się tylko na lpg. Kat został zmieniony na nowy oryginalny i po 30km znowu błąd kata, znowu nie sprawny?....
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
To na LPG czy na PB tak samo? Jak widać długoterminowa korekta sporawa. Jakie są wskazania sondy lub sond najlepiej przy rozgrzaniu właśnie jak wypadają już zapłony? Nie leci za bogato?
Jesli masz się czym podpiąć to odczytaj korekty długoterminowe przy jeżdzie na gazie,a potem przełącz na benę i zrób dokładnie taki sam przejazd.Dobrze zestrojona instalka nie zmieni korekt. To nie jest tak, jak kolega pisze. Ja na początku, tym się kierując tą zasadą, goniłem w piętkę, bo korekty raz były takie same, a następnym razem już były rozjechane....
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Częstość błędu: 7. Wróci. Co widać było w parametrach? Czy jest różnica między benzyną a LPG, korekta krótko i długoterminowa przedniej sondy?
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Witam. Mam założoną instalację sekwencyjną STAG 4 ECO, wtsryski hana zielone pojedyncze, reduktor ACR-01 czerwony.Auto to VW Bora 1.8t AUM (150KM). Problem jest taki, że wypadają zapłony zawsze na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko na 4 cylindrze. Cewki (oryginał ASO) nowe, świece (NGK platynowe) nowe, nowy wtrysk(Hana) na 4 cylindrze, nieszczelności...
Witam. Podepne sie pod temat jezeli mozna. Mam corse D 1.0 i uporczywy blad 0171. Sprawdzilem cisnienie paliwa, wymienilem świece, sprawdzilem zawor par paliwa cewki wyglądają ok. Sonda daje odczyt na wolnych 0-0.7 V. Sprawdzilem dolot. Nie znalazlem przeplywki podobno nie ma. Dalej zapala sie blad 0171, długoterminowa korekta 25%. Jak jade stabilnie...
Dzień dobry. Nabyłem Toyotę Celicę z silnikiem benzynowym 1,8 VVT, 143KM, 2002r,przebieg 220 tys. Auto nie ma mocy, ale nie zgłasza żadnego błędu. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i świece. Wyczyściłem katalizator i wymieniłem 2 sondy lambda. Sprawdziłem kompresję silnika. Sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz. Wyczyściłem...
Ciśnienie trzeba dopasować do reszty ale ja przy z14xep merivie mam 0,90-0,95 bo jakoś tak wyszło. Instalacja na STAGu qbox basic. No ale to wszystko powiązane ze sobą więc nie wiadomo na ile możesz zejść w dół w zależności od mnożnika i średnicy dysz. Początkowo miałem 1,5 czyli nie ruszany reduktor kme tur i też się jeździło tyle że dysze też stockowe....
Jak już masz wszystko posprawdzane i usunięte nieczelnosci z kolektorem ssącym. To czas na świece a potem sprawdź jaką masz korektę długoterminowa. Bo najczęściej w takim wypadku to ma za bogato.
No fajnie że podchodzisz z grubej rury ale gdzie dane odnośnie kompresji na cylindrach? Nieszczelność sprawdzana w dolocie? Luzy w normie mówisz? sprawdzane na zimnym czy ciepłym? Checka nie ma żadnego znaczy błędu? Korekty długoterminowe w okolicach zera? Czujnik temperatury poprawnie widzi temp?
Wykres sondy raczej poprawny. Pokaż jak wygląda długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki czyli LTFT i STFT. LTFT 3.93 cały czas stoi STFT od - 5 do 5 generalnie cały czas wokół zera więc jak na moje oko chyba ok?
Witam zapaliła mi się kontrolka check engine po sprawdzeniu sprawy mam błędy: Długoterminowa korekta mieszanki, Bank1 kod błędu: 17536 System katalizatora - wydajność poniżej progu kod błędu: 16804 Czujnik położenia wałka i rozrządu kod błędu: 16395 Co powinienem wymienić zrobić w takiej sytuacji ?
Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami. 1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo...
Witam Opiszę problem, Od jakiegoś czasu borykam się z problemem mulącego auta nawet lekko przerywającego na zimnym silniku. Odpala bardzo dobrze i chodzi płynnie na wolnych obrotach. Ale kiedy jadę wyraźnie czuję że coś go trzyma i lekko nawet przerywa tak do czasu aż przejadę około 1km i czuję ewidentnie jak po przejechaniu tego odcinka auto dostaje...
Witam wszystkich kolegów! Nie odzywałem sie długo ale przez ten okres testowałem auto w/g wskazówek strazakusa. Wygląda na to że ta metoda okazała się skuteczna, autko przechodzi na LPG bez problemów. CZYLI > CZYŚCIMY PRZEPUSTNICĘ> DZIEKI kolego STRAZAKUS !!! Mam pewne wątpliwości czy akurat czyszczenie przepustnicy pomogło, bo na takiej samej zasadzie...
Już to stroiłem. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba.
Ciśnienie paliwa w normie? Korekty krótkoterminowe i długoterminowe jak się mają. Mimo niskiego ciśnienia w dolocie nieszczelność może być (powietrze omija przepływomierz)?
Sposób poprawny, u mnie ustawienie trwa 30 minut to nie bardzo mam czas podglądać korektę długoterminową dlatego opieram ustawienie na korekcie szybkiej, jeżeli korekta szybka jest identyczna na gazie i benzynie to i długa nie będzie się zmieniać tak wynika z mojego doświadczenia, w samochodzie z turbiną jest trochę trudniej bo ustawienie bez jazdy...
Najwyżej podejrzeć jakie masz korekty długoterminowe w silniku benzynowym i dopiero dopasowywać dyszę.
Korekty długoterminowe o wiele za duże. Sprawdź sondy lambda w szczególności tą przed katalizatorem.
Pójdę tą drogą. Tak sobie pomyślałem, że sprawdzę jeszcze jutro jakie są korekty długoterminowe. Jak zasysa dodatkowe powietrze to chyba powinien mieć korekty mocno na +.
Sprawdź korektę długoterminową. Pewnie jest sporo na plusie.
Może mieć wpływ na spalanie. Najlepiej podjechać do kumatego mechanika lub gazownika z analizatorem i porównać co pokazuje sonda i korekty krótko i długoterminowe ze składem spalin.
Nie „podlejesz” większą ilością paliwa. Jak mieszanka będzie za bogata to sterownik zmniejszy automatycznie ilość paliwa używając korekt krótko i długoterminowych. W skrajnym przypadku zanotuje błąd, zaświeci check i przejdzie w tryb awaryjny.
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
Jeżeli autokalibracja nie wystarczy to testery diagnostyczne w trybie obd w parametrach bieżących mają zakładki długoterminowa i krótkoterminowa korekta mieszanki . Trzeba przez ingerencję w mapę gazu doprowadzić do stanu aby te parametry były dla gazu zbliżone do wartości jakie pokazuje tester gdy silnik pracuje na samej benzynie.
Tak teraz się zastanawiam czy źle wyregulowany gaz nie rozjechał korekt długoterminowych. Musze pojeździć na benzynie i zobaczyć.
Mój błąd, teraz zauważyłem ze to kg/h a nie g/s. Odczytaj korekty długoterminową i krótkoterminową.
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
Jaki model silnika i rok? A masz logi z całości danych , co z korektą długoterminową? Nie masz w logach opcoma czy czego używasz 1 sondy? Nie mierzysz też przypadkiem zasilania grzałki? Sonda nie jest 1V przypadkiem?
https://obrazki.elektroda.pl/3164997700_... Cześć. Mam Accorda z KME Nevo + ACW03 i reduktor KME Tur. Problemy mam od samego początku. Autko jeździło ok ale spalanie gazu miało zbyt niskie, wówczas chodził na ubogo, korekty długoterminowe mocno na +. Podjechałem do serwisu, który montował instalację. Zrobiona zostało ponowna kalibracja...
Opel 1.6 XEP. Szarpie, nie działa prawidłowo, korekty długoterminowe na wolnych obrotach 12 do 15%, między 1000 a 2000 obrotów 0%, powyżej 2000 nawet do 20%. Błędy P0171 i wypadanie zapłonów. Wymienione świece, cewka, rurka od odmy do przepustnicy (była dziurawa), dekiel zaworów też. Masa powietrza ok. 2 g/s, ciśnienie 12 na każdym cylindrze. Proszę...
LTFT - oznacza korektę długoterminową, a STFT - oznacza korektę krótkoterminową. Co one oznaczają i jak powstają, to bardzo obrazowo opisał kolega [b]cubik2k[/] tu http://lpg-forum.pl/post850122.html#p850... Warto przeczytać całość.
Witam.Podmiana sterownika bez zmian sprawdzona kompresja 1-13.5 2-13 3-13 4-14 byłem u człowieka co posiada TECH2 i po analizie pracy parametrów powiedział że sonda lambda ta w katalizatorze coś dużo powietrza w pętli podaje czy jakoś tak fakt sonda niby bosch ale uniwersalna długoterminowa korekta paliwa pokazuje -14% chyba dobrze zapamiętałem pozdrawiam....
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
1. Czujniki temperatury (płynu ,powietrza) czy pokazują temperatury prawdopodobne. Po postoju w nocy temperatura otoczenia lub blisko. 2. Korekty długoterminowa i krótko terminowa czy nie za bardzo rozjechane przez LPG. 3. Czy czasem dolot nie jest zalany przez wyciek z układu LPG. Zakręcić butle i pojeździć trochę na samej benzynie czy problem ustąpi....
To może i ja podzielę się moimi spostrzeżeniami na tema P0420. Moja gablota to corolla 1.4 vvti - zagazowana od nowości. Zidentyfikowane pojawianie się tego błędu ćwiczy mnie od jakiegoś czasu. Analiza spalin robiona kilkakrotnie w stacji kontroli pojazdów i zawsze wychodziła dobrze. W ASO na przeglądach do katalizatora nie mieli żadnych zastrzeżeń....
Zasadniczo ta komunikacja przy sprawnym aucie i porządnie wyregulowanej instalacji Lpg nie jest potrzebna, można wyłączyć na stałe. Teoretycznie może sobie czytać krótko i długoterminową korektę mieszanki, albo ( jeżeli ten sterownik ma taką możliwość) włączone jest kasowanie błędów. Na przykład od nieprawidłowej mieszanki czy P0420, sprawność katalizatora.
Złe cisnienie paliwa można poznać po korektach długoterminowych lambdy. w silniku bbz ostatnio korekty leciały na 25% jak powyżej pojawiał się błąd okazało się że zamiast 4 barów regulator w filtrze dawał 5bar aż pompa zaczynała zwalniać i głośno chodzić.
Przecież jakby komputer pokazywał spalanie 75 litrów to ASO by się nie opedzilo od zleceń. W jeepie kolegi 5.2 przy jeździe w górach to zamykało licznik spalania na 99.9. ja bym spróbował to w trasie. Mam w domu Subaru co pali na miejscu 11-12 a na trasie mniej niż 8. Tak ma i już. Jeżeli błędów brak, odczyty sondy, korekty krótko i długoterminowe są...
Yaris adaptuje się niemal w czasie rzeczywistym, Jak napisałem moje spostrzeżenia dotyczą Prinsa w corolli. A trochę czasu straciłem na obserwacje, jak wyglądają przebiegi sondy lambda, korekt krótko i długoterminowych na benzynie i na gazie, zanim wyciągnąłem wnioski jakie będą optymalne parametry w Prinsie. Na podstawie tych obserwacji w mojej corolli...
Korekty mieszanki krótko i długoterminowa.
Witam, czy za pomocą vag-com i najostrzejszego kabla KKL da się wykonać reset korekt długoterminowych i krótkoterminowych w ECU silnika Volkswagen 1,4l 16v o oznaczeniu bby, jeśli tak to jak? Może da się przywrócić jakoś sterownik do ustawień fabrycznych?
Pierwsze test na samej benzynie czy po przejechaniu ok 100 km dalej jest błąd ewentualnie jak się mają korekty długoterminowe po przełączeniu na benzynę. Bo błąd może być powodowany przez złe ustawienie LPG. Najczęstsze przyczyny ubogiej mieszanki w BSE bez LPG to nieszczelny kolektor na uszczelkach lub za małe ciśnienie paliwa przez umierająca pompę...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Obecnie czyszczę i wymieniam graty w parowniku i od 3 dni auto chodzi tylko na benzynie i jak by mniej było albo delikatniejsze te szarpnięcia. Patrzyłem na parametry na benzynie i korekty długoterminowe poszły mocno w minus jakieś -15, -20. Auto chodzi praktycznie 99% czasu na gazie i nigdy nie było regulowane przy wymianie filtrów bo wszystko było...
Vanosy trochę grają ale szczelne sa maja dobre parametry w Inpie , katy napewno ok bo motor ma moc taka sama tylko czuć trzęsienie leciutkie na jałowych i widać to na korektach w Inpie . Na korektach długoterminowych widać ze 6 i 7 czyli silnik ma uboga mieszankę .
Jedynie co mnie zastanawia to korekty długoterminowe, po przyuczenie przepustnicy ustawiają się na zero i po ok 50km idą na 4.69% po następnych 50 km na 9.38%i tak zostają. Krótkie skaczą sobie +-.no ale krótkie to chyba normalne. Co to jest "korekty długoterminowe" i krótkie - czego. :?: Nie kojarzę dla SAGEM3000 takich parametrów w %. :| Są, ale...
Tak tylko że vcds kosztuje 1500 zl Przykro mi że drogi, problem że moja kula czarodziejska nie chce powiedzieć co dokładnie jest zepsute w twoim aucie, bez urazy
Korekty długoterminowe w mojej Nexi są w okolicach 140, dla wyższych obciążeń nawet 143, czyli okolice końca zakresu, dla GM 150 zdajsie. Gdzie szukać? Ciśnienie paliwa sprawdzone, wtryski czyszczone. Auto jeżdzi dobrze, ale jak długoterminowa jeszcze bardziej wzrośnie to pozostanie tylko integrator, no i coś jest chyba mechanicznie nie tak?
Do sprawdzenia korekty lambda zarówno na LPG jak i benzynie. Korekty długoterminowe oczywiście. Piszesz że jeździłeś na benzynie? Zakręcona butla? Sonda oryginał czy zamiennik? Instalacja LPG połączona z sondą ? Nie zaznaczyłeś której generacji LPG. Sprawdź czy monterzy gazowni nie zmodyfikowali dolotu powietrza. Jednak jako podstawę diagnozy sprawdzilbym...
Czy uważacie, że te wykresy dają do myślenia? Trudno mi się odnieść do tych wykresów, bo w zasadzie pierwszy raz je oglądam, programem ProScan się jeszcze nie posługiwałem, ale... Oglądając te wykresy nasuwa mi się pytanie, czy te cztery wykresy na benzynie i gazie dotyczą tego samego okresu (drogi)? Pytam dlatego, bo porównując przebieg wykresu sondy...
No to jak błąd sondy, to jak piszesz, że brak błędów? Skoro jest błąd sondy, to silnik chodzi w trybie awaryjnym, a na pewno ECU nie ustawia korekt Long Term. Jaki ten błąd sondy? Tam jest pewnie szerokopasmowa, to drogo jest (ok. 600)... pewnie dlatego to olewasz? jest tak jak piszesz... przy uszkodzonej sondzie lambda na sterowniku simos o "poprawnych"...
laptop z xp (soft vsi wymaga xp) chodzi mi max 30min wiec rzadko go używam... i nie wożę w aucie Mój laptop na baterii wytrzymuje może z 5 min. W garażu korzystam z sieci, a w czasie jazdy z gniazdka zapalniczki > przetwornica 12VDC/220VAC > zasilacz laptopa, ale wygodniej jest kupić zasilacz laptopa uniwersalny 12VDC/z różnymi napięciami wyjściowymi...
Witam Powoli dochodzę do końca naprawy mojego Nissana ale mam teraz taki i nie wiem co dalej. Nie będę opisywał 10 miesięcznej przeprawy z autem ale teraz po podmianie przepływki sondy jest prawie jak ma być. Problem jest taki iż przy pełnym obciążeniu ma być bogato i sonda ma stać na bogato lecz przez pewien czas zawsze idzie na bogato później na ubogo...
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Chciałbym żeby to było uszkodzone ECU, ale to niestety nie ECU. Korekty długoterminowe ok. 5 na plusie, nie zmieniają się w zależności od temperatury silnika. Proszę mi wierzyć że wymieniłem i zrobiłem już wszystko co jest typowe dla takich objawów w astrze G. Problem jest nietypowy, a czuję że to będzie pierdoła tylko trzeba znaleźć igłę w stogu siana....
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Jest ktoś mi wstanie powiedzieć czemu korekty krótkoterminowe i długoterminowe stoją na zero i wgl nic się nie zmienia podczas jazdy?
Autokalibracja to wstęp do pełnej kalibracji. Dobrze byłoby poznać przyczynę tego nagłego zachowania, ale jeżeli wcześniej mapy się nie pokrywały to pewnie z czasem rozjechały się korekty długoterminowe aż do momentu przegięcia. Staga nie znam za bardzo, ale dobrze byłoby zrobić pełne strojenie - szczególnie na koniec podczas pracy w OL - najlepiej...
Witam, kupiłem interfejs gazu i mam takie spostrzeżenie. Podłączyłem pod laptopa jednoczenie interfejs gazu oraz interfejs obd. Odczytywałem parametry pracy na oprogramowaniu instalacji gazu jak informacje które "widzi" ECU a konkretnie napięcie na sondzie lambda. Chciałbym przypomnieć ze w v6 są dwie sondy , każda na jeden kolektor. Sytuacja wygląda...
Co z tym fantem zrobić? - trudno mi odpowiedzieć z dwóch powodów. 1. Znam tylko swoją instalację i na podstawie jej obserwacji są moje przemyślenia jak ona działa. 2. Trudno mi się też jednoznacznie odnosić do czegoś na odległość, nie widząc tego. Pytanie jakie mi się nasunęło - od kiedy ta dziura istnieje, czy wystąpiła dopiero po obniżeniu temperatury...
Witam. Od pewnego czasu wyskoczył mi błąd p0171. Błąd ten oznacza zbyt ubogą mieszankę. Skanerem diagnostycznym sprawdziłem że wykres lambdy 1 idzie prawie po zerze. Wskazywało to dużo tlenu w spalinach. Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. Potem w miarę pracy silnika schodzą do +17%. Pytanie czy ktoś miał z takim zdarzeniem...
Golf Plus 1.4 16v błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected Witam,mam Golfa plus 1.4 16v w którym dzisiaj zapaliła się kontrolka check i po sprawdzeniem elm 327 wyskoczył błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected, dziennik zamrożonych ramek: Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 38,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 9 °C Krótkoterminowa korekta czasu...
Jedz do diagnosty który ogarnia problem diagnostyki nowoczesnych samochodów w których silnik pracuje w układzie zamkniętym. Sprawdź korekty długoterminowe na sondach bo jeśli jest nieszczelność w wydechu to nie dziwne ze bierze więcej paliwa... Kolega robokop ma racje - sprawdź skład spalin, jeśli jest "na bogato" to masz problem - jeśli jest w normie...
Jakie masz korekty krótko i długoterminowe? Podstawą jest diagnostyka a nie tylko odczytanie błędów. Nie bierz się za naprawę jak nie masz czym diagnozować auta. Wymieniłeś sporo części bez diagnostyki i jak widzisz nic to nie dało.
Po przejrzeniu internetu wynika, że kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest prawidłowy i są zbyt duże korekty długoterminowe. Jako że parę miesięcy temu czyściłem przepustnice i po odłączeniu jej i ponownym zamontowaniu zauważyłem krótkotrwałą poprawę na 1-2 dni, to stawiam na walnięty czujnik nastawnika przepustnicy, który wysyła błędne informacje do ECU....
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
długoterminowa korekta wtrysku korekty długoterminowa pogoda długoterminowa
przełącznik odwrócić polaryzacja klawiatura zalać spirytus syrena alarmu własnym zasilaniem
krups zawór dwubarowy stk463 podróbki
Jak przywrócić ostrość w projektorze InFocus po wymianie żarówki? Kompatybilność pilota DMR-EH57 z DMR-EH56 Panasonic