Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Właśnie przez emulację sondy głupieje - jak widzi awarię sondy to nie będzie robił korekt i po przejściu na benzynę i dołączeniu sondy wszystko będzie ok. Jak ma emulację na sztywno ustawioną na 50/50 to w pewnych okolicznościach próbuje wzbogacić mieszankę, nie zauważa różnicy w sygnale z sondy więc wprowadza korektę czasu wtrysku i tak aż do osiągnięcia...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
Skoro wiesz lepiej to jak kończę dyskusję... chciałem pomóc ale Tobie nie da rady. Może komuś innemu się temat przyda. Nie musisz bo ciśnienie w dolocie się nie zmieni? Wcześniej pisałeś o górce, pochyleniu jezdni. Zmieni się, ale właśnie o to chodzi, żeby się zmieniało, bo to jest potrzebne do stworzenia mapy korekcyjnej, a nie tylko statycznej korekty....
o naprawie ustawiłem ciśnienie na 2,2. Być może wcześniej nastawy były pod całkowicie inne ciśnienie. Tego nie wiem. Ustawione ciśnienie gazu na reduktorze nie ma istotnego wpływu na dawkowanie ilościowe gazu. Algorytm sterownika Prinsa przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. W tym przeliczeniu uwzględniane jest ciśnienie i temperatura...
Krotko jezeli silnik pracuje na benzynie to pracuje z pominieciem centralki gazu-to chyba jak najbardziej zrozumiale... Wiec nie rozumiem jakim cudem silnik pracuje inaczej na benzynie po zmianach dokonanych w korekcjach dawek gazu-bo tylko tym zajmuja sie gaziarze. Bez cudów - sterownik benzyny wprowadza korekty do mapy wtrysku na podstawie odczytów...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Dopiero co zmieniłem świece i zdejmowałem listew zasilająca i nie spojrzałem. Nie znam się ale raczej ECU nie powinien podawać takich wartości na korektach bo gdyby wtryski lały to sonda wykrywa dużo zawartość paliwa w wydechu i ECU powinien to korygować i odejmować paliwo. Jeszcze jedno ważne pytanie jeśli korekta jest na minus to znaczy że ECU fizycznie...
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
Ktoś mi piwiedział że może być uszkidzony czujnik sprzęgła i obroty zaburza Powiedz temu ktoś by zajął się tym czym umie. Widzisz te błędy ? Musisz je wszystkie naprawić bo nic z tej naprawy nie będzie. Widzisz jakie masz korekty ? Musi się zająć tym typ co się zna przykro mi. Jak już bym miał zgadywać patrząc na ten filtr to MAF,może sonda. Do tego...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Wtryski kiepskie, że po prostu kiepskie czy stare ? Kupiłem nowki przy walce z problemem. Wyciąć dotryski w sensie w opcjach w tym okienku w parametrach ustawień lpg tak ? Tam jest to gdzieś przy końcu. I mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus...
mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu. no właśnie nie jest, dlatego tak nierówno idzie, Nie znam szczegółów i jako powiedzmy trochę ignorant w tej dziedzinie, mam co do tego wątpliwości, bo nie wiem jak rozumieć - no właśnie nie jest. Opiszę jak zachowywał...
Pokrywa się to z tym co zostało napisane... oczywiście można w uproszczeniu napisać, że chwilowo wzbogacasz/zubażasz mieszankę w danych przedziałach (niemniej użycie tego sformułowania uważam za mylące) ale robisz to tylko po to, by ECU benzyny nie skompensowało tych zmian. Należy na to patrzyć jak na wydłużanie/skracanie impulsów sterujący wtryski...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
gimak napisał: to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie. Wszystkie zdjęcia dotyczą tego auta. To jak rozumieć ten cytat Tablica które załączyłem przedstawiają parametry z pracą na E95. Instalacja gazowa nie jest zintegrowana z OBDII. Moja również, ale jej ustawienie rzutuje na korekty czasu wtrysku benzyny....
Stary... nie Diego masz resetować, ale sterownik silnika. To w sterowniku silnika rozjeżdża się program. Czasem dochodzi nawet do tego, że trzeba wgrywać nowy. Możliwe tylko fabrycznym ( czyt. serwisowym ) sprzętem. Uniwersalnym srzętem możesz zrobić nastawy podstawowe w ECU silnika, ale rób to podczas pracy na benzynie. Póżniej ustaw gaz podglądając...
Idiotoodporne, znaczy że (prawie) każdy "paprok" to założy i będzie działać (mniej więcej) poprawnie. Centralki "z OBD" mają możliwość śledzenia korekt czasu wtrysku benzyny i automatycznego korygowania mnożnika czasu LPG, czyli (teoretycznie) instalator nie musi takiej instalacji stroić. Przy instalacji IV i wyższych generacji (wtryskowych) nie ma...
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
Zaraz, diagnozujesz wersją demonstracyjną? No to zamykam.
Wtrysk benzyny jest full-group, więc wymagania co do wtryskiwaczy LPG są spore i trzeba trochę czasu poświęcić na dobór odpowiednich dysz, ciśnienia i kalibrację map (na pewno automatyczna, na postoju, nie wystarczy). Resetter ECU mi się nie podoba, adaptacje można wyłączyć w tym ECU przy pomocy testera diagnostycznego ale chyba lepiej doprowadzić do...
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
Nie do końca wiem o czym piszesz ale postaram sie to wydrukować i dać mechanikowi do zapoznania się. Podejrzewam, że on też nie będzie wiedział. Spróbuję przedstawić w przybliżeniu algorytm działania Prins'a. Polega on na tym, że komp gazowy pobiera aktualne czasy wtrysku i na podstawie ciśnienia i temperatury gazu na listwie wtryskiwaczy przelicza...
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
Jeśli masz taką możliwość w swoim sterowniku, to wyłączaj wtryski gazu pojedynczo i wtedy patrz. Nie mam u siebie takiej opcji w sterowniku lpg. Na benzynie na wolnych podglądając korektę krótkoterminową, oscyluje ona w granicach 0 +3. Przełączając na gaz trzęsie budą i korekta krótka idzie na -25%. raczej sprawdził bym wtryskiwacze niż reduktor, jakby...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
korekta od temperatury zasysanego powietrza Na pewno to uwzględnia komp benzynowy w swoim oprogramowaniu i generuje odpowiedni czas wtrysku benzyny. W Prinsie (tym moim - 8 letnim), program przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu według wzoru: Tg = RC_inj * Tb + OFF_inj. RC - współczynnik nachylenia prostej (mnożnik - jeden dla całego zakresu),...
Witam.. W BMW serii 5, rok 2000, silnik 2.0 150KM wyskoczył mi wczoraj słynny check :] Po odczycie błędu P0173 zasugerowałem się wadą instalacji LPG, po skasowaniu błędu i przejechaniu 10km na benzynie błąd znów się pojawił.. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie zacząć poszukiwania ? Poniżej zamieszczam mam nadzieje pomocne parametry pracy ciepłego...
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Masz bogato na gazie i przez to spada ci czas wtrysku . Czasy wtrysku pb pracując na tylko na pb a potem lpg powinny być zbliżone. A czemu mam za niskie podciśnienie na benzynie ? te 2ms to nie za dużo na gorącym silniku ? Dodano po 1 Tak można zrobić adaptacje kanał 0 ok i jazda. Potem sprawdzić czasy na lpg ew. korekta i apiać. Możesz podać mi instrukcję...
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Posłuchaj kolego,ustawienie po czasach wtrysku jest najbardziej wskazane.Autoadaptacja w Qbox,Nevo,Techu całkiem przyzwoicie działa,więc to narzęzie jak najbardziej można wykorzystać.Nie mówię,by włączyć to na stałe(po to jest auto-stop),bo wiadomo,co się stanie,gdy np.sonda padnie.Ja też ustawiam w większości przypadków na korekty OBD,ale wiesz,że...
Ciężko się przełącza tzn gaśnie, jak nie przegazuje konkretnie to nie załapie. Poradziłem się dzisiaj mojego gazownika. Jestem teraz w UK a tu gaz jest gorszej jakości i vag pokazał błąd słabej mieszanki. Międzyczasy wtrysków benzyny na benzynie były mniejsze niż na gazie więc gazownik stwierdził że to przyczyna słabej mieszanki i skorygowałiśmy wykres...
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
wymieniłem sterownik. z tamtym juz było zle miał stałe błedy z egr i czujnika wału czasami jak i z przepływomierza, czesto wpadał w tryb awaryjny. teraz jest inaczej, błedów niema (tylko z katalizatora p0170) , jezdzi na benzynie bardzo dobrze, Został problem przy odpalaniu, szarpie, strzela nierówno pracuje dopóki sie nie rozgrzeje lub nie przełaczy...
Program który urzywałem do Hyundaia to CASCADE. Nie znam tego programu, ale nie jest to program diagnostyczny do instalacji gazowej i nie daje wglądu w to co widzi sterownik gazowy. Obwiniam za to instalacje LPG. Daje krótsze czasy wtrysku i sterowniki benzyny zapisuje to w swojej mapie i jak go odpalę zimnego to daje za mało paliwa przez te 30s do...
Jeśli nie jest to ISA to nic samo się nie koryguje. Autokalibracja to tylko wstępne ustawienie. Sterownik rejestruje każde połączenie, więc gazownik i tak będzie wiedział, że się logowałeś do centralki, nie ważne co robiłeś, zawsze możesz zapisać ustawienia i później do nich wrócić... Tutaj albo po OBD (FT) albo po mapach, tylko z uwagi na niesprawność...
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
Czy jest możliwe że po regeneracji reduktora ciśnienie jest za niskie przez co auto jest słabsze i więcej pali? Bo gdyby było wysokie ciśnienie to raczej na mocy by nie stracił. Taka jest uroda Pinsa, że czas wtrysku przejęty od kompa benzynowego komp gazowy Prinsa, uwzględniając ciśnienie i temperaturę gazu, przelicza na czas wtrysku gazu i go realizuje....
Zalałeś paliwa? VCDSem sprawdzisz ewentualnie same korekty a czy wtrysk leje to na stole. A więc jak sprawdzić korekty?
W większości przypadków wystarczy wyjąć bezpiecznik od stałego zasilania sterownika LPG. Niektóre sterownik LPG wykorzystują OBD do odczytu korekt czasu wtrysku. W większości druciarze to stosują żeby błędy kasowało.
ze wzgledu na wtryski cisnienie ustawia sie 850-950mb. a masz mozliwosc do 1100mb. wiec z reduktorem ok. o ile nie leci cisnienie przy max mocy ale to inna kwestia.dlaczego chcesz ustawic cisnienie ponad 1100mb. te wtryski sie nie otworza.podjedz na diagnostyke i odczytaj korekty sterownika pb po przelaczeniu na gaz lub jak zmieniaja sie czasy wtrysku...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Chodzi o to że naprawa auta z LPG jest droższa i bardziej skomplikowana oraz wkur...... ca jak monter był lamerkiem. Normą jest zmiana korekt map, upalona pompa paliwa , uszkodzone wtryski benzyny, uszkodzone wtryski gazu i reduktor zalewający gazem silnik, nieszczelności układu chodzenia i wydechowego.
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Witam po dłuższej przerwie! Wszystkim dziękuję za pomoc i rady. Po wizycie u kolegi gazownika, problem checka skończył się. Rozwiązanie: Kolega uznał, że skoro pokazuje się błąd P0170 (regulacja mieszanki, bank 1), uznał, że dysze wtryskowe (2.0 mm) są za duże i silnik jest "zalewany" gazem. Wymieniliśmy dysze na 1.8 mm. Podłączyliśmy kompa. Kalibracji...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Witam Posiadam Zafirę B 2007 z silnikiem Z16XE1 (1.6 16V benzyna). Pojawił mi się błąd P0171 (zbyt uboga mieszanka)-powodów niestety może być wiele.... Po wstępnym badaniu u Opla wypisali mi 3 możliwości. -uszkodzony układ odmy w obudowie zaworów - wymieniłem -uszkodzona lambda -uszkodzony katalizator Zrobili mi update ECU i wyczyścili przepustnice....
VW PASSAT B5 1,6 benzyna 1998 rok (kod silnika AHL ? chyba ) Po przekręceniu kluczyka wtrysk benzynowy numer 1 ( stojąc przed autem, 1szy od rozrządu ) lał paliwo cały czas. Wymieniona listwa wtryskowa na drugą , bez zmian. Sprawdzona instalacja elektryczna od wtrysków do komputer a, rozpruta i przemierzona omomierzem, bez zmian. 1211336 Rozebrany...
Na pewno masz zły czujnik ciśnienia gazu - nie możliwe żeby było tak niskie, przy w sumie niezłej mapie... Przy tym samym podciśnieniu czas wtrysku na gazie jest dłuższy niż na benzynie - czyli za niskie ciśnienie gazu/za niski mnożnik. Pamiętaj, że podawane czasy wtrysków dotyczą zawsze czasu impulsów sterujących generowanych przez sterownik wtrysku...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
diagnostyka wskazuje zanik czasu wtrysku PB a nie uszkodzenie listwy LPG o ile mnie wzrok nie myli. zgłoś ten problem gazownikowi bo to Cię zdecydowanie przerasta. Działanie strerownika gazowego polega na "podglądaniu" pracy wtrysków benzyny i po mnożniku oraz korektach odpowiedniemu sterowaniu wtryskami gazu. Uprzedzając Twoje pytanie , tak sterownik...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
To nie reagowanie na gaz było zaraz po przełączeniu na lpg. Z tym dopałem to miałem na myśli że jak spadają obroty i muli po przełączeniu na lpg i szybko przełącze ręcznie na benzynę to od razu wkręca się w obroty, czyli chyba ewidentna wina gazu. To jest bezsporne, że przyczyna leży po stronie gazu, tylko bez podglądu sterownika gazowego w tym momencie...
A to się jednak pomyliłem, masz instalację IV generacji, to nieco zmienia postać rzeczy. Masz możliwość podłączenia się komputerem do sterownika LPG? Jak masz włączony emulator wtryskiwaczy - po prostu odcięcie wszystkich na jednym przewodzie (bo to full-group) czy każdy wtrysk oddzielnie? Jeśli oddzielnie to może przekaźnik w emulatorze się przywiesza...
To samo masz przy Sterowniku LPG z komunikacją po OBD. Czas wtrysku sobie zmierzy z benzyny a odchylenie od normy ma w korekcie krótkiej i długiej.
Potwierdziłeś rozjechane mapy. ECU koryguje po odczytach sądy. Bez niej idzie po sztywnych mapach. A te są rozjechane przez gaz. Sprawdź jeszcze jakie masz korekty krótką i długą.
Mam problem z benzyną w oleju. silnik m52tu Oleju przybywa , śmierdzi benzyną. Na pewno nie od niedogrzania/ krótki tras. Z wydechu / wlewu/ bagnetu czuć benzynę. Od strony czujników wszystko wygląda ok , przepławka pracuje tempratura cieczy / powietrza dolotowego działa , sterownik pracuje w close loop , sonda pracuje. Wyczyściłem wtryski na myjce...
Witam wszystkich , od kilku dni borykam się z problemem wypadających zapłonów i zalewanie (szarpaniem) na gazie w swoim bmw e39 silnik m54. Po 3 dniach jazdy na benzynie zero błędów,po przełączeniu na lpg zapłon wypada na 5 i 6 cylindrze, po wielu testach wychodzi że faktycznie problem od instalacji LPG, byłem u gazownika warsztat bardzo renomowany...
Mam, ale te korekty były mierzone po dłuższej jeździe na benzynie. Zresztą po resecie ECM też tak rosną. Na LPG wartości korekt są podobne, bo mapy benzyna/LPG dość dobrze się zgadzają.
Ludzie o czym Wy piszecie!?! Przecież to nie instalacja mieszalnikowa, tylko wtrysk LPG, nim steruje ECU od benzyny, poprzez sterownik LPG, tzn. sterownik LPG wprowadza tylko korektę czasu wtrysku (bierze sygnał z wyjść sterujących wtryskiwaczami benzyny). Wystarczy spojrzeć na mapy korekcyjne LPG i wszystko widać jak na dłoni. Tu nie ma żadnych emulatorów...
Jeśli ktoś jest w stanie podać mi jakieś przybliżone parametry ustawienia dla Mojego auta Vectra B 1,8poj. 116KM X18XEV Wyczytałem, że reguluje się na zasadzie prób i błędów, bo każde auto pracuje inaczej na tych samych ustawieniach Ale na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę Nie wiem jaką masz wersję oprogramowania kompa gazowego, ale jak...
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
zakręcić tak, ale spuszczać nic nie musisz, po prostu inst. wypali gaz z przewodu i tyle, co do programu, to nie pokaże Ci, że masz wtryski uszkodzone, możesz to sprawdzić wyłączając poszczególny wtryskiwacz i obserwować czas wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, lub korekty OBD, ale bez doświadczenia zawodowego ciężko Ci będzie to zweryfikować, zła...
Diagnoza sond wymaga nagrzanego silnika szczególnie jak chodzi o sondę 2. Zostawmy to.Ja tu widzę za bogato. Albo lejące wtryski benzyny/gazu albo nie wiem gaz w dolocie zła regulacja itp. Zakręć gaz i sprawdź korekty na samej benzynie.
Może pomyliłeś modele i miałeś na mysli A3 od 03- gdzie były silniki FSI i TFSI Niczego nie pomyliłem, do tych (FSI, TFSI) silników rozsądnie patrząc można założyć tylko V generację Vialle LPdi. Ale juz zwykły silnik z pośrednim wtryskiem i turbo podnosi wymagania jeśli chodzi o reduktor i wtryskiwacze, bo wymagane jest wyższe niż standardowe ciśnienie...
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
Produkuję się dopiero teraz, bo trochę eksperymentowałem z ustawieniami. Uważam, że nie masz racji z tymi za małymi niebieskimi wtryskami. Gdyby rzeczywiście były za mało wydajne, to powinny wystąpić problemy przy dużym obciążeniu, a nie przy wolnej jeździe. U mnie, jak pisałem, też czasem występowały lekkie pojedyncze szapnięcia (ja to nazywałem skubaniem)...
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Czy ustawienie dotrysków jest możliwe: - przy odpowiednio szybkich wtryskiwaczach LPG, - sterowniku LPG mającym taka funkcję? Nie jest możliwe ustawienie z przyczyny oczywistej, dotryski robi ECU PB jak i wszystko co związane z dawkowaniem PB jak i LPG robi ECU PB, sterownik LPG to tylko proteza która kontroluje inne od PB właściwości paliwa o czym...
Jaki emulator sondy w IV generacji?!? Czytanie błędów to żadna diagnostyka... druga sonda ma niewielkie znaczenia na pracę silnika, jest używana do wykrywania usterki katalizatora. Jakie masz korekty krótko- i długo-terminowe czasu wtrysku, jakie jest podciśnienie w kolektorze i czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach i ciepłym silniku?
Co masz na myśli porządną regulację? Reduktor mam ig1 z punktem ciśnienia pomiędzy listwami wtryskowymi (przeróbka wg SMC z lpg-forum.pl), wtryski to hana h2000 zielone. Instalacja strojona na podstawie korekt benzyny przy użyciu pcmscan. Naprawdę trudno było by lepiej wystroić gaz. I żeby było jasne nie jestem hurraoptymistą i gorącym zwolennikiem...
Tulejka niedroga, można spróbować, nie zawsze działa. Katalizator lepiej montować zakupiony u tego, co montuje, gdyby nie robił, łatwiejsza reklamacja. Pewnie drożej niż na Allegro, ale z reguły oni wiedzą czy zamiennik będzie działał, czy nie. Przez rozjechaną mieszankę na LPG auto może nie palić na zimnym. Masz na przykład za bogatą mieszankę na LPG,...
Nie mapy wtryskowej, bo ona jest stała ale jej korekt. W tym aucie powinien wystarczyć emulator sondy lambda, on powinien zapobiec rozjeżdżaniu się adaptacji wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. Ale jakbyś znalazł trochę wolnej gotówki to rozważyłbym przeróbkę na instalację wtryskową.
Prawdopodobnie też, ale również do poprawnej pracy instalacji sekwencyjnej. Zasada działania sekwencyjnych instalacji tych które znam (Prinsa - dobrze, Dream XXI N - mniej) wygląda w następujący sposób: Sterownik benzynowy na podstawie swojej mapy wtrysku benzyny oraz na podstawie danych z różnych czujników w tym z sondy lambda określa czas wtrysku...
Emulator rozwiązał problem. Wymieniana była, pompa beznyny, regulator ciśnienia paliwa, filtr paliwa, uszczelki dolotu, świecie, przewody zapłonowe, cewka, sprawdzona szczelność dolotu dymem, dolot szczelny podciśnienie na jałowym 0.29bara, nowy czujnik temperatury, sprawdzony przepływomierz (dobrze mierzy) podmieniany przpływomierz, sprawdzona sodna...
Kolego czeski90 30 sekund o których tu mowa jest to czas jaki potrzebuje sonda lambda by osiągnąć pełną sprawność do prawidłowego odczytu składu spalin niezależnie czy nasz silnik jest ciepły czy zimny bo sonda i tak po wyłączeniu zapłonu bardzo szybko stygnie a do prawidłowego odczytu składu spalin musi osiągnąć temperaturę około 300*C.... Przy sekwencyjnym...
Ale błędu nie łapie instalacja gazowa tylko błąd łapie samochód, w programie diagnostycznym do instalacji gazowej nie ma nic ciekawego oprócz mapy którą trzeba ustawiać ręcznie na korekty co jest straszliwie upierdliwe w tym konkretnym przypadku bo jest tu bezpośredni wtrysk z ciągłym dotryskiem benzyny a do tego turbosprężarka co daje trochę dziwnych...
Doraźnie podniósłbym próg przełączenia na gaz czy to coś zmieni. Te silniki mają niskie obroty biegu jałowego i przez to LPG musi być wyregulowane idealnie. Ciekawe jakie masz korekty Lambda (szczególnie krótkoterminowa) przed przełączeniem (praca na benzynie) i zaraz po nim (praca na LPG ). Na szybko możesz sprawdzić jakie czasy wtrysku benzyny są...
pisałeś wcześniej trochę inaczej, Skoro 2 dni jeździłeś na benie i dopiero wtedy się naprawiło to przyczyna nie leży w nieszczelności instalacji gazowej. Instalacja gazowa w tym przypadku jest powodem autoadaptacji ecu benzyny do spalania gazu. Ponieważ instalacja gazowa ma jakieś istotne błędy regulacji lub wykonania, jazda na gazie powoduje duże zmiany...
Gazownik podłączył sondę, ja odłączyłem do testu. Nie ma to wpływu na występujący błąd. Robiłem taki test: - praca na LPG, w programie Omegas w zakładce "diagnostyka" wyłączyłem wtryski LPG (czyli praca na benzynie) - odłączyłem zasilanie elektrozaworu LPG i sterowanie wtrysków LPG (wszystko na pracującym silniku) - w takiej konfiguracji przejechałem...
Nadal jeździ, moc nie spadła, ogólnie jestem zadowolony choć chciałoby się żeby było bezawaryjnie. Zrobione jakieś 60 tys km - nie wiem, nie liczę. Spalanie 8 - 15 l/100km LPG (jazda spokojna na trasie, jak się da za tirem - maksymalny fun czyli wysokie obroty, mocne przyspieszenia itp). Technicznie: Co mnie martwi: 1. Przerwane ścieżki ogrzewania tylnej...
Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym. Po co pytasz jak wiesz lepiej? Katalizator nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - to jest robione na podstawie wskazań pierwszej sondy lambda umieszczonej przed katem (w Twoim przypadku przed...
Witam. Mam taki problem. Toyota Avensis t22 1.6 benzyna gaz 1999r produkcji. Po odpaleniu na zimnym silniku oczywiście na benzynie szarpie, czasami nie da się ruszyć bo się dławi. Jak złapie temperatury na benzynie można jechać ale brak jej trochę mocy. Po przełączeniu na gaz zachowuje się normalnie. Praktycznie cały czas jeździ na gazie. Sprawa jest...
Czas wtrysku benzynowego 2-3 ms, jak więcej to za bogato. U mnie przy 5 ms wyskakiwał ten błąd. W VCDS ładnie widać jak korekty latają. Adaptacja benzyny po skasowaniu mapy od nowa, bo ci gaz psuje mapę benzyny. O ile to nie jest stary błąd. Nie wiem gdzie to jest w Citroenie C5. :>
Jakie wtryski? Sondę od ecu odłączyć trzeba bmw tego nie lubi. Reset składu mieszanki potem z 100 km tylko na benzynie . A dopiero następne podgląd korekt czasów podczas jazdy na lpg
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
Podesłać plik oscyloskopu tu lub na PW to powiem co jest nie tak a nie mędrkować. Plik musi zawierać prace na zmianę na PB i na LPG w dokładnie tych samych warunkach czyli bez zmiany czasu wtrysku wynikłego ze zmiany obciążenia silnika. Nikomu nic nie mówi co się dzieje przy 2000 rpm ? Druga sprawa czy ktoś to ustawiał w trasie czy tylko autokalibracja...
korekta wtrysk wtrysk korekta korekta wtryskiwacz benzyna
silnik dymić biały płytka sterownika zgrzewarki syrena alarmu własnym zasilaniem
Regulacja linki napędu noży Honda HF2213 – ustawienie luzu, objawy złej regulacji, wymiana Renault Master 3 DF569 – zbyt niskie ciśnienie doładowania, diagnostyka, typowe usterki