To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
VW PASSAT B5 1,6 benzyna 1998 rok (kod silnika AHL ? chyba ) Po przekręceniu kluczyka wtrysk benzynowy numer 1 ( stojąc przed autem, 1szy od rozrządu ) lał paliwo cały czas. Wymieniona listwa wtryskowa na drugą , bez zmian. Sprawdzona instalacja elektryczna od wtrysków do komputer a, rozpruta i przemierzona omomierzem, bez zmian. 1211336 Rozebrany...
Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
W większości przypadków wystarczy wyjąć bezpiecznik od stałego zasilania sterownika LPG. Niektóre sterownik LPG wykorzystują OBD do odczytu korekt czasu wtrysku. W większości druciarze to stosują żeby błędy kasowało.
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
Krotko jezeli silnik pracuje na benzynie to pracuje z pominieciem centralki gazu-to chyba jak najbardziej zrozumiale... Wiec nie rozumiem jakim cudem silnik pracuje inaczej na benzynie po zmianach dokonanych w korekcjach dawek gazu-bo tylko tym zajmuja sie gaziarze. Bez cudów - sterownik benzyny wprowadza korekty do mapy wtrysku na podstawie odczytów...
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Intake temp -3 C? Czas wtrysku raczej z kosmosu. Znajdź normalny komputer albo spróbuj po OBD2 (tryb zgodności). Tam są na pewno korekty i sygnały lambda. Sterownik LPG powinien też czytać czasy wtrysku benzyny po podłączeniu do sterownika LPG.
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
Na filmikach masz tylko postój i wszystko wygląda książkowo, korekty wg mnie idealne, patrzyłem też na czasy wtrysku i też są ok więc korekty pokazują prawdę. Auto musi być pod obciążeniem i wtedy poprzełączać gaz benzyna by porównać korekty czy czasy wtrysku. Ja tam prinsa nie robię stąd nie wiem który parametr (po nazwie skrótowej) co robi ale kolega...
Właśnie przez emulację sondy głupieje - jak widzi awarię sondy to nie będzie robił korekt i po przejściu na benzynę i dołączeniu sondy wszystko będzie ok. Jak ma emulację na sztywno ustawioną na 50/50 to w pewnych okolicznościach próbuje wzbogacić mieszankę, nie zauważa różnicy w sygnale z sondy więc wprowadza korektę czasu wtrysku i tak aż do osiągnięcia...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Zaraz, diagnozujesz wersją demonstracyjną? No to zamykam.
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Zakładam, że mechanicznie wszystko ogarnięte. Najpierw autokonfiguracja. Potem potrzebujesz drugiej osoby do pomocy (jeden prowadzi, drugi zbiera dane) i w trasę - różne prędkości i różne obciążenia. Patrzysz jak się zchowuje na gazie i jak na benzynie. Korekty dla gazu poprawiasz tak, żeby sterownik nie musiał zbytnio wzbogacać lub zubażać mieszanki...
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
gimak napisał: to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie. Wszystkie zdjęcia dotyczą tego auta. To jak rozumieć ten cytat Tablica które załączyłem przedstawiają parametry z pracą na E95. Instalacja gazowa nie jest zintegrowana z OBDII. Moja również, ale jej ustawienie rzutuje na korekty czasu wtrysku benzyny....
Diagnoza sond wymaga nagrzanego silnika szczególnie jak chodzi o sondę 2. Zostawmy to.Ja tu widzę za bogato. Albo lejące wtryski benzyny/gazu albo nie wiem gaz w dolocie zła regulacja itp. Zakręć gaz i sprawdź korekty na samej benzynie.
Zalałeś paliwa? VCDSem sprawdzisz ewentualnie same korekty a czy wtrysk leje to na stole. A więc jak sprawdzić korekty?
Idiotoodporne, znaczy że (prawie) każdy "paprok" to założy i będzie działać (mniej więcej) poprawnie. Centralki "z OBD" mają możliwość śledzenia korekt czasu wtrysku benzyny i automatycznego korygowania mnożnika czasu LPG, czyli (teoretycznie) instalator nie musi takiej instalacji stroić. Przy instalacji IV i wyższych generacji (wtryskowych) nie ma...
W zasadzie to nic mu nie trzeba, możesz odpowiednio wyregulować ciśnienie gazu, dobrać średnicę dysz LPG i podłączyć wtryski LPG w miejsce benzynowych... Problem w tym, ze wtryski LPG nie są liniowe, a co gorsza są znacznie bardziej nieliniowe niż wtryskiwacze benzyny. Stąd konieczność generowania mapy korekcyjnej czasu wtrysku. Mnożnik czasu wtrysku...
ze wzgledu na wtryski cisnienie ustawia sie 850-950mb. a masz mozliwosc do 1100mb. wiec z reduktorem ok. o ile nie leci cisnienie przy max mocy ale to inna kwestia.dlaczego chcesz ustawic cisnienie ponad 1100mb. te wtryski sie nie otworza.podjedz na diagnostyke i odczytaj korekty sterownika pb po przelaczeniu na gaz lub jak zmieniaja sie czasy wtrysku...
Wtrysk benzyny jest full-group, więc wymagania co do wtryskiwaczy LPG są spore i trzeba trochę czasu poświęcić na dobór odpowiednich dysz, ciśnienia i kalibrację map (na pewno automatyczna, na postoju, nie wystarczy). Resetter ECU mi się nie podoba, adaptacje można wyłączyć w tym ECU przy pomocy testera diagnostycznego ale chyba lepiej doprowadzić do...
Jeśli nie jest to ISA to nic samo się nie koryguje. Autokalibracja to tylko wstępne ustawienie. Sterownik rejestruje każde połączenie, więc gazownik i tak będzie wiedział, że się logowałeś do centralki, nie ważne co robiłeś, zawsze możesz zapisać ustawienia i później do nich wrócić... Tutaj albo po OBD (FT) albo po mapach, tylko z uwagi na niesprawność...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Nie jest. Regulator zepsuty diagnozujesz przez zaciśnięcie przewodu powrotnego.Auto będzie kopcić ,ale jedzie poprawnie ,bo pompa nie da o tyle więcej zeby się udusiło.Wiesz wtedy że niedostatek ciśnienia powoduje błąd regulatora bo "przepuszcza". Jeśli nie leci powrotem,a auto szarpie to masz do czynienia z brakiem paliwa i regulator go nie przywróci....
Chodzi o to że naprawa auta z LPG jest droższa i bardziej skomplikowana oraz wkur...... ca jak monter był lamerkiem. Normą jest zmiana korekt map, upalona pompa paliwa , uszkodzone wtryski benzyny, uszkodzone wtryski gazu i reduktor zalewający gazem silnik, nieszczelności układu chodzenia i wydechowego.
Mam, ale te korekty były mierzone po dłuższej jeździe na benzynie. Zresztą po resecie ECM też tak rosną. Na LPG wartości korekt są podobne, bo mapy benzyna/LPG dość dobrze się zgadzają.
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
Doraźnie podniósłbym próg przełączenia na gaz czy to coś zmieni. Te silniki mają niskie obroty biegu jałowego i przez to LPG musi być wyregulowane idealnie. Ciekawe jakie masz korekty Lambda (szczególnie krótkoterminowa) przed przełączeniem (praca na benzynie) i zaraz po nim (praca na LPG ). Na szybko możesz sprawdzić jakie czasy wtrysku benzyny są...
Czas wtrysku benzynowego 2-3 ms, jak więcej to za bogato. U mnie przy 5 ms wyskakiwał ten błąd. W VCDS ładnie widać jak korekty latają. Adaptacja benzyny po skasowaniu mapy od nowa, bo ci gaz psuje mapę benzyny. O ile to nie jest stary błąd. Nie wiem gdzie to jest w Citroenie C5. :>
To samo masz przy Sterowniku LPG z komunikacją po OBD. Czas wtrysku sobie zmierzy z benzyny a odchylenie od normy ma w korekcie krótkiej i długiej.
Potwierdziłeś rozjechane mapy. ECU koryguje po odczytach sądy. Bez niej idzie po sztywnych mapach. A te są rozjechane przez gaz. Sprawdź jeszcze jakie masz korekty krótką i długą.
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
Interfejs usb LPG do nowego i tak się przyda. Zresztą on jest tak naprawdę do wszystkich sterowników LPG. No może nie do BRC i wtyczki są różne. Transmisja ta sama. Tylko program trzeba mieć do konkretnej marki i serii serowników. Ja bym pierwsze kupił ten fejs viakena do Staga(odpowiednia wtyczka) za 74zł. Podejrzał co i jak z mapą jak zmienia się...
Na pewno masz zły czujnik ciśnienia gazu - nie możliwe żeby było tak niskie, przy w sumie niezłej mapie... Przy tym samym podciśnieniu czas wtrysku na gazie jest dłuższy niż na benzynie - czyli za niskie ciśnienie gazu/za niski mnożnik. Pamiętaj, że podawane czasy wtrysków dotyczą zawsze czasu impulsów sterujących generowanych przez sterownik wtrysku...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
korekta wtrysk wtrysk korekta korekta wtryskiwacz benzyna
zmiana źródła napięcia peugeot nierówno kondensator wykres wektorowy
festool moduł din28425 wyświetlacz
Renault Trafic brak paliwa na listwie wtryskowej – diagnostyka F9Q, G9U, M9R, pompa, filtr, IMV Nissan Murano Z51 – podłączenie adaptera kamery cofania OEM do 24-pinowego ekranu