Czy ktos bawil sie korektorem oktanowym w tym silniku ? Mozna recznie go przestawic z 91 na 95 oktan lub 95/98. Ja mam ten 91/95 a chcialbym z racji instalacji gazowej przyspieszyc zaplon czyli korektor na 98 oktan. Korektor ten to zwykly opornik wmontowany we wtyczke tylko nie wiem jakie powinien przyjmowac wartosci dla 98 oktan. I drugie pytanie....
Witam, dokładnie jest to wartość 220 ohmów dla 95 oktanów. Pozdrawiam!
otwierając maske po lewej stronie za kielichem masz trzy kostki jedna trzy piny diagnostyczna,druga dwa piny prostokąt to korektor oktanowy a trzecia owalna dwa piny to bodajże zasilanie urządzena diag(ja podłączałem scaner snap-on więc nie pamiętam w 100% co do trzeciej kostki http://www.btinternet.com/~madmole/Refer... http://www.btinternet.com/~madmole/Refer...
Znalazłem, proszę:) 36Korektor oktanowy - nieprawidłowa liczba oktanowa
Na wtyczce C pinie 12 jest podwieszony korektor oktanowy , sprawdz połaczenia na nim.
to jest w mordę korektor oktanowy jak ci piszą, a jeszcze dokładniej opornik 220om w takiej gustownej oprawce.
Ok... Zwracam honor. Niemniej jednak autor pisze ze ma ten model silnika. Zreszta nie uwazam zeby korektor oktanowy byl usterka auta autora. Pozdrawiam
Zapłonu sam nie ustawie. Kupiłem manometr i wyszło mi że pompa podaje 0.55 bara. Korektor oktanowy jest ustawiony na 95.
to co ma liczby 91 i 95 to korektor oktanowy a nie bardzo rozumiem o który wskaźnik chodzi (temp. zewnętrznej czy silnika?)
NIie piszcie głupot ze nie ma regulacji bo ma ,na kopułce przecież regulowałem, korektor oktanowy też jest i zgadza sie trzeba go troszeczke przesunąć orginalnie kąt wyprzedzenia jest chyba 5 trzeba ustawić około 10 na gazie.Jak jest czujnik halla i kopułka to regulacja zapłonu jest ale w małym zakresie.Napisz co udało ci sie ustawić.
aha no dzięki a ten korektor oktanowy co robi?za co odpowiada bo mam przedarty????? Dodano po 11 już wiem za co to odpowiada za mieszankę-za oktanówkę..heheheh
w czasie jazdy mi się check nie zapala więc chyba połączenie z czujnikiem jest ok, gdy go odłącze to od razu się zaświeca, nowy czyjnik temp powietrza zasysanego kosztuje 100zł(strasznie drogo) naprostuje ten drucik i zobacze czy bedzie jakaś poprawa wyjeżdze paliwo pb95 i zaleje 98 i zmienie korektor oktanowy na 98, może bedzie poprawa, bo do tej pory...
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Więc może spośród wszystkich propozucji wybierzmy jedną i skupmy się na niej? Np ukłąd zapłonowy w skłąd którego wchodzić bedą elementy takie jak: 2Xcewka podwójna dająca napięcie bezpośrednio na świece, czujniki indukcyjny podciśnieniowy, czujnik temperatury, w aparacie eliminujemy rozdzielacz umieszczamy hallotron. Do tego czujnik wybierajkący impusy...
Dziękuje bardzo!!!!! To potwierdza moje podejrzenia. Właśnie dziwiło mnie że sygnał zbiera ten czarno-biały, który ma zasilać wg schematu a powinien niebieski. A elektryk(onik) ze mnie żaden dlatego chciałem się upewnić. Boję się tylko zmieniać, bo wtyczka wygląda na oryginalną i nie ruszaną. Jest pewien "myk"-wcześniej był podłączony uklad zewnętrzny...
Ta "igła" jest tylko w silnikach do 93r. Po za tym masz kiepską instrukcję, wyjęcie korektora oktanowego nic nie zmienia, tam się zwiera piny A i B (jak do czytania błędów) w gnieździe diagnostycznym.
Witam Przeczytałem cały wątek, który miejscami staje się dziwna polemiką ale temat jest wielce ciekawy. Oczywiście, zmiany w scalaku bez dobierania indywidualnego weryfikowanego pod obciążeniem dadzą lepsze rezultaty i bezpieczniejsze. Są oczywiście takze chipy uniwersalne tj. trochę lepsze od fabrycznych ale na tyle uniwersalne by silnik nie popłynął....
Gniazdo serwisowe ALDL znajduje się pod maską w przedziale silnika w okolicach korektora oktanowego.( za lewym mocowaniem kolumny zawieszenia- patrząc od przodu samochodu pod maskę za prawym ) Po otwarciu maski stań przed samochodem i szukaj z prawej strony blisko podszybia.Patrz zdjęcie .
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
Juz wiem - sprawa sie 'wyjasnila na 99%', bo okazalo sie - ze 'ktos pamietal', ze przy podstawach aparatow zaplonowych dawniej - byl 'korektor Oktanowy', ktorym regulowalo sie wyprzedzenie zaplonu wstepnie / w zaleznosci od Liczby Oktanowej zastosowanego akurat paliwa, a dalej - wyprzedzal moment zaplonu regulator odsrodkowy i membrana podcisnieniowa...
Witam, w UAZ-ie moze byc tak bardzo 'pozny zaplon' - ze 'az wczesny' jakby, bo UAZ byl oryginalnie na benzyne 74 - 78 Oktan i po to ma przy podstawie aparatu zaplonowego tzw. 'korektor oktanowy'. Sluzy on do wstepnej regulacji wyprzedzenia zaplonu - do Liczby Oktanowej benzyny, ktora sie wlewa akurat do zbiornika. Jako ze benzyny niskooktanowe [ 60/68...
Przepraszam, że tak długo nie pisałem. Niestety nie znalazłem nic konkretnego w książce. Na dodatek doszła jeszcze mi usterka w mojej Astrze: dławienie podczas szybkiego dodania gazu na niskich obrotach. Jak coś jeszcze znajdę to opisze. Przyczyna dławienia zlokalizowana i usunięta- uszkodzony MapSensor, Ten w komorze silnika na podszybiu po stronie...
W astrze F z początku lat 90 mam taki "myczek" przy sterowniku silnika co się nazywa bodajże "korektor oktanowy". I można bodajże za jego pomocą zaprogramować jedną z trzech liczb oktanowych paliwa na jakim się jeździ.
Witam... Czy ustawienie korektora oktanowego w pozycji "91" wyeliminuje spalanie stukowe na paliwie 95PB... Wiem, ze korektor ma bezpośredni wpłym na dobór map zapłonu, więc powinno pomóc...
To jest korektor oktanowy.Powinien być ustawiony na "S".
Korektor liczby oktanowej masz z lewej strony na podszybiu. Ale nie wydaje mi się by on był winny.
no przecież tam jest nieregulowany.Drobną korektę się robi korektorem oktanowym.
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
Znajomy stwierdził że przyczyną może być opóźniony zapłon. Sprawdziłeś to i WIESZ czy tylko ci się wydaje? Jeżeli nie masz doświadczenia diagnostycznego, to lepiej załatw sobie lampę stroboskopową i porządnie to sprawdź. Wartość kąta zapłonu powinna być podana na takiej naklejce na pasie przednim:jaki kąt, przy jakich obrotach i czy podciśnienie ma...
nie,ta na dwa piny to korektor oktanowy. Ma byc na 10 pinów. Ale co to za kadett? Na wtrysku?
Pod maską przy prawym (pasażera) kielichu amortyzatora. Na 1000% :) . Lub tez na scianie grodziowej zaraz obok serwa hamulcowego, na wspolnej podstawce z korektorem oktanowym :) Rav
Jest korektor oktanowy, ktorym mozna samemu przelaczac przyspieszenie zaplonu, o czujniku oktanowym nie slyszalem. A watpie, zeby w poczciwych Essinkach byly czujniki stukowe. P.S. Zapraszam na www.fordescort.org - strona Ford Escort FanKlub Polska.
To nie są bynajmniej "moje mądrości", tylko wiedza praktyczna, motoryzacyjna, która zaginęła u nas całkowicie niestety, ok. 33-34 lata temu, jak zaprzestano u nas produkcji benzyny "niebieskiej LO 78" - najlepszej do wiekszosci niskopreznych silnikow zabytkowych... Co ciekawe, to np. w Anglii ta wiedza jest nadal rozpowszechniona, nigdy nie "zaginęła",...
Domyślam się że to C18NZ po pytaniu o korektor oktanowy. - błąd 25 nie powoduje zapalenia kontrolki - przepływomierza to tam nie masz - silniczki krokowe same się nie psują prawie nigdy!
w komorze silniaka,po lewej stronie (czyli stronie kierowcy),koło modułu EDIS,złacze czarne 3 pinowe,w jego okolicy złacze białe korektora oktanowego
Jego nie trzeba zasilać aby wzbudzić napięcie. Co do korektora oktanowego , to się zgadza ,bo sterownik widzi oporność większą lub mniejszą.Natomiast czujnik spalania stukowaego "słyszy stuki" spalania detonacyjnego , które przetwarza napięcie mniejsze lub większe.
EKO - Elektroniczny Korektor Oktanowy. Element układu zapłonowego służący do ręcznej regulacji kąta zapłonu w zależności od jakości paliwa i pracy silnika. W tej chwili - całkowicie nieprzydatne, chyba że jeździsz maluchem. Bo współpracuje z przerywaczem mechanicznym. Warte jakieś 20 zł :)
właśnie o to chodzi że jest pozycja zamkniecia-sprawdzałem miernikiem i teraz nawet zrobiłem mostek omijając ten czujnik i dalej sie pali.miałem drugą osobę która naciskała i puszczała pedał gazu i przy puszczonym pedale jest przejście od samej wtyczki poprzez korektor oktanowy,czujnik i wraca do wtyczki sterownika.po nacisnięciu gazu przejścia nie...
A jestes pewny ze to zlacze diagnostyczne a nie korektor liczby oktanowej??
Nie - wydaje mi się, że złącze znajduje się pod maską po prawej stronie pomiędzy kopułą amortyzatora a grodzią; złącze jest w kształcie trójkątnym (chyba 3-pinowe), obok będzie się znajdował wtyk korektora oktanowego oraz najprawdopodobniej podwójny wtyk z możliwością podłączenia testera.....Ciśnienie paliwa prawidłowe.....
I kolejne pytanie, czy ktoś wie od czego jest ten potencjometr/przekaźnik? Jest ustawiony na pozycji "1" i zaplombowany. Znajduje się po prawej stronie, przy kielichu (stojąc przodem do silnika) Niektórzy myślą, że jest to korektor oktanowy, a jest to po prostu regulator zmiany map silnika. Służy np. do przestawienia mapy po usunięciu katalizatora....
Jaki silnik siedzi w tej vectrze ? kolego wyżej w vectrach złącze diagnostyczne zwane ALDL jest pod maską , gniazdo te znajduje się za lewym mocowaniem kolumny zawieszenia obok korektora oktanowego zewrzeć musisz styki A i B włączyć zapłon i zacznie ci migac kontrolka CHECK jak by co to wal mam całą ksiązke do vectry pozdrawiam marniu
Witam, czy moglbym prosic o wrzucenie tych ksiazeczek na PW/rapidshare etc? Szukam informacji nt korektora liczby oktanowej w swoim Escorcie MKV. Bede wdzieczny za pomoc, pozdrawiam.
Miałem kadeta z motore 1,8 i tam przy prawym kielichu amortyzatora przedniego powinien być korektor liczby oktanowej paliwa. Zobacz na ile oktan jest ustawiony, jeżeli jest w ty modelu. Tylko silnik C20XE miał automatyczny korektor. Może poprostu masz ustawiony na 91 oktan(normal) a powinien być na 95 (Super bleifrei) i problem może ustąpić, gdyż zmienisz...
Witam poszukuje schemat modulu korektora oktanowego digitech OK-1 Lub schemat podobnego urzadzenia ..
Jeszcze to mi się kojarzy http://forum.opel24.com/topic/40021-x14x... , ale jak z czujnikiem VSS, nie wiem czy jeszcze masz go mieć, czy już nie. Ja mam zarówno czujnik stukowy i korektor... A funkcję czujnika prędkości może przejąć czujnik ABS. No, ale szukamy... Wtyczka z tego ostatniego zdjęcia jest chyba gdzieś pod akumulatorem....
buma-awaria sterownika silnika,typowe w tym modelu. a można coś dokładniej prosić o wyjaśnienie W124....................................... Tak było we wcześniejszych modelach (motor 102 i 103) - motor M111 (o ile mnie pamięć nie myli) ma czujniki spalania stukowego i korektora już nie ma. a na diagnozie wychodzi taki właśnie błąd - przerwa w korektorze...
C16NZ z początku produkcji,tak do około 1993 roku ma ograniczone możliwości diagnostyczne.Po tym roku coś tam się powiększyło.Tak że nie wina programu a ograniczonych możliwości ECU. C20NZ-ten z cali już pozwala na wiecej,choć i tak nie dużo.Dobra jaest fukcja uruchamiania aktuatorów. Co do forda-jak zwykle w tyle.Tylko migawka.Od rocznika 1994 (escort,fiesta)...
Panowie nikt nie wspomniał o sondzie Bo na gazie też jest problem. Dodano po 48 A korektor liczby oktanowej ? A jak po odpięciu kolektorów wylotowych? też muł?
Witam Ja mam takie same objawy co kolega wyżej w takiej samej fieście ale byłem autodiagnostyce i komputer pokazał uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy i mam pytanie czy może być on powodem spalania stukowego? a występuje ono przy nagrzanym silniku do normalnej temperatury w czasie jazdy nawet na prostej drodze przy łagodnym przyspieszaniu,słyszałem...
liczba oktanowy technics korektor korektor korektor trzeszczy
motorola unlock kodem samsung blade wydruki enkoder pomiar
Ładowanie baterii Joyor S5: 36V zamiast 48V? Wpływ temperatury 0°C na baterię Joyor S5