To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Znalazłem, proszę:) 36Korektor oktanowy - nieprawidłowa liczba oktanowa
Ale kolega nowość odkrył, że stacje typu "najtańszepaliwotylkounas" a między wierszami, "gorszegoniekupicienigdzie", jest gorsze od MOLa i dajmy mu się tym nacieszyć, a nie wyjeżdża kolega z liczbami oktanowymi i jak to działa. No, daj spokój kolego. A poważnie, to teraz wiesz, czemu na stacjach Carrefour i podobnych jest mało ludzi. Co wyciągniesz...
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
witam jakim urzadzeniem mozna sprawdzic ilosc oktanow w benzynie?
DZIEŃ DOBRY tak jak napisał domex32 jedyna korekta to zmiana przy innej liczbie oktanowej paliwa.jesli masz problem należy odczytać kody błędów i dopiero wtedy spróbować zdiagnozować usterkę.http://www.corsa-a.pl/forum/view... pod wymienionym adresem dowiesz co i jak
A skąd taka pewność ? Gdybyś wiedział, co to jest liczba oktanowa, to nie zadałbyś tego pytania. A producent podaje zwykle minimalną liczbę oktanową.
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
Można przestawić zapłon można też wymieszać benzynę z ekstrakcyjną dzięki temu obniżysz liczbę oktanowa.
Kolego nie oktany decydują o mocy jaką można wyciągnąć z silnika, calorie zawarte w paliwie. Paliwo o większej liczbie oktanowej jest odporniejsze na samozapłon i spalanie detonacyjne (stukowe). Przy dobrze ustawionych sekwencyjnych instalacjach gazowych nie ma wyczuwalnej różnicy w dynamice silnika między benzyną i gazem (to są moje odczucia - eksploatuję...
Żeliwne głowice, to lepsza wytrzymałość mechaniczna, praktycznie nie odkształcone. Wystarczyło sprawdzić poprawność. Aluminium i jego stopy, to inna para kaloszy, łatwiej się odkształcają, a szlif to jest po to, aby je dopasować do siebie. I żeby było to dobrze, to zgonie z normą dla obu materiałów. Druga spraw to dobór uszczelki... Dobór grubości i...
merc-nieopodal modułu,okrągła gniazdko z tkwiącą weń wtyczką,wtyczkę sie obraca buma-awaria sterownika silnika,typowe w tym modelu.
Jestem chemikiem ... Zacznę od tego, że jego liczba oktanowa jest dramatycznie niska... Widzisz kolego ? I po co Tobie to było. Youtube chyba wie lepiej !
Liczba oktanowa mówi o składzie paliwa stosunek zawartości izooktanu do n-heptanu... Izooktan spała się lepiej a n-heptanu gorzej... Reszte tłumaczyć nie będę bo to bardzo dużo... benzyna sporządzona z izooktanu i heptanu to benzyna testowa, porównawcza do oznaczania liczby oktanowej benzyn rafinowanych z ropy naftowej, aby można było stwierdzić ile...
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Chodzi zapewne o to, że benzyna z dodatkiem ON ma niższą liczbę oktanową niż benzyna niezanieczyszczona. Niższa liczba oktanowa to większa podatność na spalanie stukowe. Obecnie silniki są dostosowane do zasilania benzyną o LO minimum 95, chociaż te najnowsze zapewne wolą LO 98. Więc zastosowanie paliwa o niskiej LO spowoduje kłopoty silnika ze spalaniem...
Witam. Silnik nierówno pracuje na niskich obrotach. Po zatrzymaniu się, zaczyna przeć chwilę wibrować silnik, żeby po chwili się ustabilizować. Stukają jakby zawory, ogólnie chodzi jak diesel. Można się spotkać z opiniami, że te silniki 3 cylindrowe już tak mają... Podejrzewam, że jest to coś związane ze spalaniem sutkowym, Ale moje pytanie jest takie....
Ja poprawiłem osiągi zakładając mityczna zworę na ECU - fabrycznie były robione na paliwo gorsze niż było w Polsce (z liczbą oktanową niższą niż 95), zwora dawała zmianę mapy paliwa i poprawę osiągów silnika.
Jeśli się miesza to można pojechać ale na czystej to jak katoda napisał i na pewno spalanie stukowe wtedy będzie.W bezołowiowej sa dodatki zwiększające liczbę oktanową.
Super artykuł, ale mały błąd. "Opracowana przez nich technologia krakingu termicznego umożliwiła produkcję i sprzedaż ropy o najwyższej liczbie oktanowej." jeżeli ropa to liczba cetanowa, chyba że chodzi o benzynę. "Jeśli dla benzyny bezołowiowej jest to 14,7 do 1, to dla metanolu mówimy o 6,5 do 1, a dla etanolu o 9 do 1. Oznacza to, że aby uzyskać...
Bez korekty kanałów cylindra, planowania głowicy, dobraniu nowej świecy o innej wartości cieplnej i zwiększenia kąta wyprzedzenia zapłonu nawet przy dzisiejszym paliwie o wyższej liczbie oktanowej NIC Z TEGO NIE BĘDZIE. Jedyne co się zmieni przy rozprężonym wydechu, to nieco wzrośnie moment przy niskich obrotach, a spadnie moc pomijając wzrost hałasu....
W zasadzie to WARSZAWA 224, ale silnik jest jak wyzej. Czy ktoś wie może jak wygląda tam programator liczby oktanowej- czy jest to jakis potencjometr czy zwykly DIPswich-zostaly mi w module 2 kable do tego, tylko nikt nie wie co to jest. W zasadzie silnik chodzi, tylko jak z pelnego gazu zamkne przepustnice to idzie ogień z rury :] - mnie sie podoba,...
Oczywiście że jest to możliwe, powiem więcej alkohol etylowy jest lepszym paliwem od benzyny, nie dawno widziałem w telewizji jak inżynierowie z Saab-a zrobili test porównawczy samochodu napędzanego benzyną i alkoholem. W tym drugim zapłon został odpowiednio przesunięty bo alkohol ma wyższą liczbę oktanową. Postawili dwa auta obok siebie i sie ścigali,...
CNG to gaz ziemny. LPG to gaz ciekły propan i butan. Z tego co kojarzę nie są określone proporcje składu propanu i butanu dla samochodów. A co do butli to kiedyś zdarzało się ze można było na stacji napełnić. Wartość opałowa paliwa nie ma nic wspólnego z odpornością na spalanie stukowe. O tym mówi liczba oktanowa.
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
nie ma
Dokładnie ołów w paliwie miał na celu zapobieganie wypalaniu gniazd zaworowych. Jeżeli oddamy głowicę do regeneracji i wtedy wstawią nam "nowe" gniazda zaworowe to możemy już stosować paliwo bezołowiowe. Co do liczby oktanowej to im wyższa to paliwo jest wtedy bardziej odporne na spalanie stukowe. Czyli możemy bardziej sprężyć mieszankę. Ale samo nalewanie...
Witam jeszcze w tym temacie , tu jest caly artykul na temat : ' Liczby Oktanowej / kalorycznosci / mocy silnikow, opozniania - przyspieszania zaplonu do paliw wysokooktanowych, itp.' no chyba - ze autor tego artykulu 'wlasnie sie myli, a wszyscy inni - sa znawcami'..? : https://autokult.pl/13068,liczba-oktanow... Pozdrawiam.
Może to nie zawory, tylko spalanie detonacyjne (stukowe), które objawia się metalicznym stukaniem. Dochodzi do niego, gdy część mieszanki zapala się samoczynnie, zanim płomień ze świecy zapłonowej zdąży ją spalić. Przyczyny: niewłaściwa liczba oktanowa paliwa, zły kąt zapłonu lub przegrzewanie silnika. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej...
Witam, wyprzedzenie zaplonu '3mm przed GMP' - dotyczylo tylko paliw o LO 68 - 78 Oktan [ lata 50 - 70te/80te ] i stopni sprezania silnikow od 5,5 - do 7 : 1. Takie paliwa spalaly sie wtedy bardzo krotko / wybuchowo przy niskim sprezaniu zabytkowych silnikow, max do pozycji tloka w cylindrze 12 - 15 stopni po GMP i wtedy silniki mialy pelna moc z instrukcji......
Ja się tylko wypowiem na temat liczby oktanowej, to nie jest tak że jeśli paliwo ma wyższą liczbę oktanową to silnik nagle dostanie skrzydeł, to nie o to chodzi! Liczba oktanowa to tylko wskaźnik, który mówi o odporności na spalanie stukowe i jeśli chcesz uzyskać więcej mocy z paliwa o większej liczbie oktanowej od standardowego do danego silnika ,...
W sumie nic w tym dziwnego - etanol ma dużo niższą od benzyny kaloryczność, więc skoro wlałeś paliwo o mniejszej zawartości etanolu (a więc paliwo o większej kaloryczności) to spalono go mniej by uzyskać taki sam efekt. W normalnym silniku sterowanym mechanicznie zauważyłbyś wzrost mocy (ta sama ilość paliwa ale o wyższej kaloryczności), ale że dzisiaj...
Wszystkie silniki obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych wymagają paliwa o liczbie oktanowej co najmniej 92. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. W ogólnej dystrybucji nie ma na chwilę obecną paliw o niższej liczbie oktanowej. 35 lat temu była jeszcze benzyna o liczbie oktanowej 78 (niebieska), a 25 lat temu 86 (zielona) która...
Może dlatego, że liczba oktanowa gazu jest znacznie wyższa od benzyny i wynosi ponad 100, nawet do 120 Komputer silnika mierzy wiele sygnałów i dostosowuje parametry pracy silnika do liczby oktanowej paliwa.
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
Jak w mechanicznym wtrysku ON rozwiązać sterownie dawką, niezbędne do dotrysku LPG? Ogólnie to ON i LPG są mało kompatybilne, bo ON ma bardzo niską liczbę oktanową (coś chyba koło 20, zwykle dla ON oznacza się liczbę cetanową), a LPG ma z kolei wysoką (koło 110), w silniku o zapłonie samoczynnym to stanowi problem.
Na początek: https://obrazki.elektroda.pl/2654138900_... Na koniec - dodatek oleju napędowego do benzyny bardzo obniżył liczbę oktanową i wzrosła skłonność paliwa do samozapłonu, quod erat demonstrandum...
W samochodach z czujnikiem detonacji należy stosować benzynę o odpowiedniej liczbie oktanowej. Jaką używasz, czy zgodnie z instrukcją? UWAGA: benzyna kupowana w tanich stacjach nie trzyma liczby oktanowej!
"miększa" praca oznaczałaby podniesienie liczby oktanowej paliwa...
Czy to znaczy, że Liqui Molly podwyższa liczbę oktanową ? Pytam, bo nie doczytałem się takiej informacji, a jeśli to sprawa wtrysków to martwi mnie to podwójnie. Wtryski były wymieniane 3 miesiące temu !
W tzw. "stanie wojennym" ludziska lali do swoich pojazdów różne wynalazki. Była także i benzyna lotnicza, która pomimo, że ma całą furę oktanów to jest niestety "sucha". Silniki się rozlatywały (zacierały, wypalało zawory). Liczba oktanowa określa nie tyle temp. spalania co jego sposób. Zbyt niska liczba oktanowa dla danego stopnia sprężania powoduje...
Dziadkowie, ojciec i ja zawsze tankowaliśmy w benzyniakach 95 i nigdy nie było z tym żadnych problemów. "Większą uwagę musimy zwracać przy użytkowaniu starszych aut, szczególnie tych o sportowym zacięciu. W ich przypadku komputer sterujący nie dostosuje nam wymaganych parametrów, bo go w nich nie ma. Dlatego lepiej stosować się do zaleceń producentów...
to ta niebieska kostka. żółta to chyba przełącznik liczby oktanowej:/
Zwykły diesel (odpowiednik pb95) ? Czy ten lepszy (odpowiednik pb98)? Liczba oktanowa oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe. To nie daje mocy a kulturę pracy i wrażenia dźwiękowe.
teoretycznie- więcej oktanów- wieksza moc. Jednak nie wiem, czy w seicento coś to zmieni- spróbuj zatankować 2 razy i zobacz czy poczujesz różnice... Troszkę kolega mija się z prawdą... liczba oktanów wcale nie określa "mocy paliwa" tylko jego odporność na samozapłon. W różnej konstrukcji silnikach ze względu na wyższą kompresję mieszanki paliwowo-powietrznej...
Tak jak kolega wyzej pisze, LSPI. Lekarstwa na to sa dwa i oba warto stosowac. Pierwsze to olej, który minimalizuje prawdopodobieństwo występowanie lspi. Drugie lekarstwo to paliwa o jak najwyższej liczbie oktanowej. Wszystkiemu winny downsize.
To jest rzenujące co wy tu wypisujecie o oszustwach i kmbinacjach ale to jest niestety polska rzeczywistość. Zeby podnieś liczbę oktanową to można dolać takiej chemi co podnosi oktany ale niewiem czy to jest w Polsce dostępne bo w Stanach tak , ale jest w Polsce coś co ma dużą liczbę oktanową i to jest benzol i jest produkowany w kraju
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
... znacznym podniesieniem stopnia sprężania ... silnika na wodorze jest jego niska liczba oktanowa Nie widzisz sprzeczności?
Nie żaden ekspert tylko normalny artykuł a kolega nie podał źródła. Uzupełnię- https://autokult.pl/13068,liczba-oktanow... Pomijając to- to dotyczy współczesnych wysilonych jednostek a nie starego silnika DKW? z lat 30/40. Zapraszam do przeczytania- https://swiatmotocykli.pl/motocykle/dkw-...
korektor oktanowy liczba zwojów kalkulator liczba
motorola oryginalna bateria dokumentacja techniczna zmywarki paliwa avensis
Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39 Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39