W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Przede wszystkim, żeby nie wróżyć ze szklanej kuli, wskazane byłoby podanie jaką instalacją zainfekowałeś silnik. Błąd jak w temacie :"P0171-92 zbyt uboga mieszanka, rząd 1 - Nieprawidłowe osiągi lub działanie" Po tym wpisie od razu nasuwa się pytanie, czy ta sytuacja dotyczy tylko jazdy na gazie, czy występuje również na benzynie. Jeżeli tylko na gazie,...
Nie wiem jaki wpływ na zachowanie się silnika w oplu mają wskazania drugiej sondy lambda, bo w mojej corolli razej takiego wpływu nie zauważyłem. Ja w sytuacji autora tematu sprawdziłbym co się nie podoba sterownikowi benzynowemu, szczególnie wtedy gdy jest zimny: - jak wyglądają korekty paliwowe długa, a szczególnie krótka, - jak wygląda wtedy wykres...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Jak sonda szerokopasmowa ma oscylować to ja chyba zgłosze post. Nikt nie czyta ze zrozumieniem. Błąd wskazuje na grzałkę i co ma do tego gaz? W polo 1.4 wymieniałem taka sondę bo walila błędami czasem po 50km a korekty paliwowe nie były stabilne. Trzeba zrobić pełna diagnostykę spod vaga podczas jazdy na pb i wtedy analizować. Grzałkę sondy można zmierzyć.
Nie zawsze check engine powoduje przejście w tryb awaryjny, zależy to od rodzaju błędu. Jeśli jest to spowodowane instalacją LPG, to możliwe, że rozjechały się korekty paliwowe poza dozwolony zakres i dlatego masz checka. To nie powoduje trybu awaryjnego, tylko wypalanie zaworów albo wykończenie katalizatora. Jeśli to prawda, to masz źle wyregulowaną...
Korekty paliwowe dadzą obraz sytuacji ale trzeba zwrócić uwagę czy jedziemy w ol czy cl. Dodatkowo, warto zerknąć na cisnienie paliwa. Wydech (drożność, katalizator) odczyty temperator z czujnikow. To tak na początek. Resztę koledzy juz podpowiedzieli.
Cześć, Kompresja wygląda bardzo dobrze, różnice między cylindrami nie są dramatyczne, więc silnik mechanicznie raczej OK. Skoro świece czarne, ciśnienie paliwa trzyma, a cewki i fajki podmieniane – to zostają wtryski. W GDi często któryś leje albo źle rozpylają, a ECU nic nie pokazuje. Protec nie zawsze daje radę, jak mechanicznie któryś puszcza. Warto...
Auto nie wyrzuca żadnych błędów, ale dopóki doładowanie nie wzrośnie powyżej tych 0,4 bar, jest kompletny brak mocy i przed to są również duże korekty paliwowe
KOD BŁĘDU P2188 - zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym. Pacjent to Audi A3 1.4 TFSI 2009 r. Wymieniono świece, obie sondy lambda, nowe cewki. Błąd nadal występuje. Dodatkowo na postoju czuć na kierownicy i fotelu delikatne wibracje, poszarpywania. Macie jakieś sugestie, gdzie dalej szukać? AI: Czy sprawdzałeś szczelność układu dolotowego (np. przewody,...
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Korekty paliwowe ok. Ale czemu coś takiego się dzieje również na gazie jak mam włączony
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Od pewnego czasu wyskoczył mi błąd p0171. Błąd ten oznacza zbyt ubogą mieszankę. Skanerem diagnostycznym sprawdziłem że wykres lambdy 1 idzie prawie po zerze. Wskazywało to dużo tlenu w spalinach. Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. Potem w miarę pracy silnika schodzą do +17%. Pytanie czy ktoś miał z takim zdarzeniem...
Temat gazu bym sobie odpuścił. Pierwsze to nie te objawy, drugie to zmieniałem reduktor i sam kalibrowałem. Poza tym, przy zmianie reduktora, zresetowalem sterownik silnika i trzy dni jeździłem tylko na benzynce, objawy te same. Jeżeli chodzi o sondę to znam to lepiej z Mitsubishi bo tam łatwiej ogarnąć, ale to też nie te objawy, może by więcej palił,...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
Jak byś miał przewody źle ,to miał byś błąd obwodu grzałki i błąd sondy. Ale nie mieszanki ale błąd elektryczny. Masz wziąć tester i sprawdzić parametry. A konkretnie korekty paliwowe itd. Kurde ,to już czwarty raz się powtarzam.
Co do sondy, podczas przyspieszania oscyluje szybko od 0 do 0.9. Przy spokojnej jeździe już słupki są dłuższe, widać wolniej reaguje i dochodzi do ok 0.7v. Na wolnych obrotach jeszcze wolniej pracuje w stosunki do przyspieszania i dochodzi podobnie jak przy spokojniej jeździe. Co do ciśnienia jest ono na wolnych od 38 do 40, pisałem na forum megane...
Odświeżam, czy ma ktoś informację jakim programem, sprzętem mogę odczytać korekty paliwowe bądź odczyty czujników albo przynajmniej skasować adaptację? Pozdrawiam
Diego w tym zakresie powodowało wyłączenie dawkowania przez ECU PB i szło ze sztywnej mapy przez co cud miód auta się ***********. Było to panaceum na chyba złe korekty paliwowe między obciążeniem a biegiem jałowym - nic bardziej mylnego. Jak działa w nevo nie mam pojęcia ale gdyby tak samo to cuda mogą się dziać. Natomiast jak chodzi o poszarpywanie...
Witam, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze w 2.0TSI EA113 CDLA 265km Przebieg 109tys 15tys km wymieniony rozrzad (pasek+lancuch) Cewki, N75, N80, DV, PCV, HPFP 10tys km temu wyczyszczony nagar, wszystkie nowe uszczelki kolektora, wtryski czyszczone Wszystkie części ori ASO Po zdiagnozowaniu wypadania zaplonu wymienione ponownie swiece, stare po 15tys wygladaly...
Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi odpalić. W momencie gdy dodam gazu na pedale, obrotomierz jakby wchodzi na wyższe obroty i auto odpala. Informacja o zachowani się obrotów podczas kręcenia jest trochę dla mnie niezrozumiała, bo i mnie tego nie obserwowałem. Co do kłopotów z...
Drodzy koledzy korekty paliwowe krotko i długo terminowe na których blokach w vcds w silniku ajh 1.8 t 150 km
Szczelność dolotu do sprawdzenia, posprawdzać czy wszystko podłączone , po co zmieniałeś wtryski skoro było wszystko dobrze?, wątpię żeby miernik cię specjalnie oszukiwał chyba że on też jest nieznanego pochodzenia jak piszesz. Jak rozrząd był zablokowany i nie było możliwości go przestawić (wszystko zablokowane na sztywno to raczej bym się go nie czepiał,...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Jak jest nieszczelnie i łapie lewe powietrze to będziesz miał cały czas , a szarpanie właśnie wtedy jest gdy jedziesz na niskich obrotach i mało gazu . Sprawdzę to, muszę po odpaleniu (w piątek auto będzie po 2 dniach stania więc idealnie) zerknąć na przewody paliwowe czy nie ma w nich potwietrza. Ja bym na twoim miejscu odłączył wtyczkę od EGR i zaślepił...
Witam, Dziś wyjechał ode mnie po ostatecznych doszlifowaniach pierwszy 2.2 direct na instalacji Stag 400 DPI. Chodzi bez najmniejszych problemów. Zlitrażowaliśmy go na trasie 465km, czyli od pełnego do pustego zbiornika LPG (to Signum, wchodzą ok. 42 litry max). Tryb pozamiejski, w większości cięgiem 140-150km/h, trochę 120km/h, jeden korek na jakieś...
Zostawiam dla ciekawskich. Wymieniłem przepustnicę i wszystko wróciło do normy. Zmiany: - auto nie szarpię przy odejmowaniu i dodawaniu gazu. - zbiera się od 1800-2000 obrotów z 4-5-6 biegu, zamiast grubo ponad 3000+ wcześniej. - poprawił się dźwięk przy przyspieszaniu(taki świst/echo z wydechu), od razu dostał cugu. - moc wróciła, w końcu znowu zrywa...
Witam wszystkich, wstęp Zacznę może od początku :) Mamy jesień 2021 roku, ogólnie paliwo diesel po 6zł, jeździ się dużo więc i szuka się nowych rozwiązań. Na youtube w ostatnich miesiącach ukazał się film jak to pan mechanik testuje czy stara Laguna pojedzie na oleju przepalonym, ale ogólnie w Internecie na forach temat wymarł- a sam szukając informacji,...
Cześć, posiadam taki problem, że nie mogę rozwiązać problemu bogatej mieszanki. Próbowałem chyba wszystkiego, oprócz wtrysków. Tutaj moje zapytanie: czy ktoś się spotkał z czymś takim? Auto rocznik 2002 na niskich obrotach, ale podczas ruszania trochę trzęsie. Muszę mu dać więcej obrotów. Obroty jałowe perfect, ale jak chcę utrzymać obroty na biegu...
Kwarantanna trochę przeszkodziła mi w naprawie auta, ale udało mi się w końcu powtórzyć testy i prosiłbym jeszcze o konsultację. Błędów na sterowniku brak. Wizualnie i słuchowo nigdzie nie znalazłem nieszczelności, silnik pracuje równo. Brak wypadania zapłonu, kompresja ok, świece wizualnie wyglądają podobnie. Na wolnych obrotach (670-680rpm i rozgrzanym...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
Witam. Musisz zrobić diagnostykę komputerową, ale nie tylko znaleźć błędy, tylko specjalista musi sprawdzić korekty paliwowe i inne ,sprawdź też pod kątem lewego powietrza, silnik krokowy wolnych obrotów, czy przepustnica się domyka , przepływomierz powietrza jak jest lub map sensor.
Masz tam tylko dwie sondy czy cztery? W silnikach widlastych Bank 2 to nie sonda druga tylko pierwsza w grupie cylindrów 5-8,w przypadku v8(bank1 to cylindry 1-4,bank2 to 5-8),drugie sondy to diagnostyka katalizatorów i nie oscylują jsk pierwsze Oczywista oczywistość. Tak mam 2 sondy na każdy bank czyli 4 sondy w pojeździe bo to v8. I tak mamy: Bank...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Witam. Mam problem z najprawdopodobniej zbyt bogatą mieszanką paliwa. "Najprawdopodobniej" ponieważ nie wiem czy poprawnie interpretuję wskazania skanera. W każdym razie mieszanka jest albo zbyt bogata lub zbyt uboga. Samochód to Skoda Octavia z instalacją gazową. Od czasu do czasu podłączam skaner, by m.in. sprawdzić czy korekty paliwowe mieszczą się...
Trzeba zrobić podgląd parametrów po nocnym postoju bez odpalania. Np temp czujników. Zobaczyć korekty paliwowe bo może coś nie tak z gazem i robi się zamieszanie.
Skoro na gazie jeździ, a na benzynie nie, to może korekty paliwowe się rozjechały? Co pokazuje komputer jako wartość korekt? Check engine zapala się w takiej sytuacji, jeśli te korekty są poza dopuszczalnym przez producenta zakresem.
Tankuje dosyć często.Początkowo było tak, że gdy poziom paliwa spdał do dołu, przed rezerwą wtedy przestawał odpalać za pierwszym, gdy dolałem około 10 litrów był spokój na jakiś czas Czyli dokładnie tak jak u mnie wcześniej, natomiast to ale teraz ten patent nie pomaga - wczoraj zatankowałem około 20l i dalej to samo. może wskazywać na to co zasugerował...
Lambdy nowe BOSCHa, ECU podmieniane kilka lat temu na nowe, pedał gazu podmieniany, przepustnic mam chyba ze 4. Korekty paliwowe i wskazania map sensora nie sugerują że są jakieś nieszczelności, a wręcz że silnik jest w doskonałej kondycji. Jeżeli chodzi o korekty krótkoterminowe -2 do +2 na wolnych obrotach to nie może tak być. Ma być 0. Kiedyś tak...
Moim zdaniem bez sensu pakować BRC, czy na pewno masz tam Z16XE a nie x16xel(l)? Trzeba sprawdzić korekty paliwowe a najlepiej afr przy przyśpieszaniu wtedy dowiesz się czy nie przelewa lub czy nie jest zbyt ubogo. Jaki masz spadek ciśnienia wtedy? Jak zachowują się czasy wtrysku?
w momencie przełączenia temp. wody ok. 10 cm przed reduktorem wynosi 40 °C, temp. silnika na OBD ok. 55°C więc jest lekko rozgrzany, ogrzewanie już zaczyna konkretnie grzać, natomiast temp. gazu taka jak temp. listw Matrix (czujnik wbudowany) i wynosi jak ostatnio sprawdziłem 4-5°C, w tym czasie temp. powietrza ok. 0°C, temp. gazu zmienia się w górę...
Podczas pracy na gazie zakręć zawór na butli LPG. Po zgaśnięciu odpal na benzynie, niech sobie tak pochodzi z minutkę. Zgaś silnik i tak zostaw do następnego dnia. Rano odpal i zobacz, czy to poprawiło sytuację. Jeśli tak to masz nieszczelność w układzie LPG i przez noc gaz zalewa silnik. Jeśli nadal jest problem, trzeba podłączyć diagnoskop, skasować...
No kumam chodziło mi o to czy mieszanka paliwowa jest ok czy nie zalewa świecy bo sonda lambda pokazuje mi duży vol od prawidłowego czyli 0.6 do 0.78 pomiar zmienia się dynamicznie i obroty faluja korekty paliwowe skaczą myślę że sąda działa bo po odpieciu mapsensora sąda stoi w miejscu i pokazuje 0.95 v ślnikiem trzęcie obroty falują pryskałem plakiem...
witam, Samochód fiat punto 2 silnik pojemność 1.2 16v Instalacja lpg KME Diego G3 nowy reduktor AT03 Alaska nowe wtryskiwacze valtek 3ohm Benzyna ogarnięta pracuje dobrze nie ma błędów w sterowniku korekty paliwowe w normie Walczę z ustawieniami LPG może ktoś jest mi w stanie doradzić jak doprowadzić mapę do porządku ? jak na razie dziękuje za rady...
Czujnik temperatury trzeba wymienić na oryginalny. Jeżeli tam siedzi Chińczyk to on robi te anomalia. Sprawdź także korekty paliwowe, czy nie dostaje się do układu dolotowego lewe powietrze, najlepiej dymem.
Witam, wedle prośby zrobiłem dzisiaj logi plus również logi statyczne oraz grupę 090, 093. Martwią mnie duże korekty paliwowe nawet na biegu jałowym +25% oraz doszło również wypadanie zapłonu w zakresie około 5,5tys obrotów i też raz na jakiś czas na wolnych obrotach. Czy za wszystkie problemy odpowiedzialny jest ten rozrząd? DYNAMICZNE (3 BIEG I PRAWIE...
Tylko czy wtedy nie powinny pojawiać się jakiekolwiek losowe błędy? Od tak sterownik zaczyna źle działać, zimny lut albo nawet lekkie zwarcie nie powinno generować błędów? To byłby niesamowity przypadek, że najpierw był błąd P0130, potem wypadanie zapłonu (z przyczyną w zalanych świecach) i jeszcze doszedł by do tego ECU... Poniżej kilka pytań: 1. Czy...
Sory że tak długo, auto u mechanika i na razie brak postępów. Po zamianie sterownika silnika przez chwile było ok ale potem znowu to samo. Inny mechanik grzebał, podmieniał cewki, aż w końcu wyzerował komputer, tzn. pokasował korekty paliwowe i niby było wszystko ok, na podłączonej przepławce tyle że był muł, auto nie bardzo miało moc. Natomiast potem...
Witam Auto Audi A6 C5 1.8T AWT 150KM Auto miało problem z pompą paliwa. Uboga mieszanka. Kupiłem już z założoną i "wyregulowaną" instalacją gazową. Wg mnie instalacja wyregulowana nieprawidłowo. Do pompy paliwa która nie dawała odpowiedniego ciśnienia. Błędy o zapętlaniu wtryskiwaczy gazowych. Na mapie czasy wtrysków benzynowych zebrane po 20-25ms....
Po remoncie chodził normalnie ale przez 30min i potem zaczely się problemy To nie będzie raczej wina czujnika położenia wału. W ogóle wziąłeś się trochę od "d*py" strony. Ale od początku: Czujnik położenia wału wywali błąd, jeśli silnik nie zapali po pewnym czasie kręcenia - w niektórych VAG to normalne. Następnie, wspomniałeś o diagnostyce - sprawdzałeś...
Dobrze Ci napisali. Jeżeli wprowadzisz korekty tylko nie drastycznie to sterownik ładnie zacznie wracać. Druga opcja serwis autoryzowany.
Nie równa praca silnika i dym zaraz po rozruchu to raczej problem zasilaniem pompek paliwem. Bąble powietrza powodują takie cuda. Pierwsze założyłbym przezroczyste węże paliwowe do pompy tandem by zobaczyć czy paliwo nie spływa do filtra i czy z powrotu pompy tandem nie leci powietrze. Jak się zachowują Bip-y i korekty podczas rozruchu i zaraz po nim?...
Witam. W samochodzie Audi A4 B5 1.8 20v APT bez lpg, pojawił się problem przy niskich temperaturach (około 10C), mianowicie samochód odpala i od razu gaśnie lub silnik pracuje bardzo nierówno obroty spadają bardzo nisko, później falują itd. Co ciekawe po naciśnięciu pedału przyspieszenia i trzymaniu wyższych obrotów jest dobrze. Usterka wydaje się typowa,...
Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny: 1 Fault Found: 19528 - Voltage Supply Relay P3072 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: Voltage: 0.00 V (no units): 15.0 Bin. Bits: 00000000 Hex Value: 0x0004...
magnetyzery magnetyzery ,coraz więcej wypowiedzi i coraz więcej nieścisłości testowałem dwa kpl. magnetyzerów na około 30 sam. Warunki pomiaru dla każdego zestawu były identyczne tj pomiar CO przed i po montażu . Efekt dla pierwszego zestawu faktycznie był nijaki, był to pojedyńczy mag. paliwa. Zestaw drugi obejmował dwa paliwowe i jeden powietrzny...
Pozbądź się błędów (szczególnie pierwszego) to pojawią się korekty.
Widzę że kolega ma bardzo dużą wiedzę, niestety jak dla mnie niewiele ma ona wspólnego z rzeczywistością, montuje od dłuższego czasu instalacje gazowe w niemczech, głównie Prins, KME, do tego zajmuje się także mechaniką i co jakiś czas trafiają do mnie auta z syndromem pogazowym, i właśnie (może to czysty przypadek) większość z nich była z instalacjami...
Sugerujesz się tylko błędami ?. Może warto by było zanim wymontujesz katalizator zrobić diagnostykę silnika , jak pracują sondy, wtryski ,korekty paliwowe jakie są, egr, szczelność dolotu, wydechu. Silnik pracuje poprawnie, równo ma moc? Nie twierdze że nie masz racji ale nie napisałeś czy cokolwiek sprawdziłeś.
Zobacz jeszcze EGR.
Od podania tego co sam już ustaliłeś, od lepszego opisu usterki - szarpanie,dławienie itp? Ciśnienie paliwa, zapchany układ wydechowy, uszkodzony przepływomierz, przestawiony rozrząd, uszkodzony czujnik temperatury silnika, uszkodzona sonda lambda. Odczytałeś błędy? Jakie są korekty paliwowe?
Od czego zacząć diagnozowanie błędu, żeby w miarę odrzucić parę opcji. Od diagnozy,np korekt paliwowych. Można tez "zadymić" dolot.
Nie. Lektura na dziś dla ciebie to korekty paliwowe, mieszanka stechiometryczna. Jak się tego nie nauczysz to zawsze będziesz wymieniał połowę osprzętu i nigdy to nie przyniesie efektu.
Odpowiadając niektórym pytającym, (co i tak potem tutaj nie zaglądają)czy ktoś miał taka usterke? Tak ,tysiące razy i tysiące osób. A jaka jest przyczyna ? Nie ma gotowca na błędy p0170. Raz jest to dziura w dolocie, raz sonda, raz wtryski ,raz pompa ,raz MAF, itd. Bez znajomości działania układu wtryskowego,sond ,korekt paliwowych itd naprawa kończy...
Należy podłączyć auto pod analizator spalin i sprawdzić czy parametry sondy regulacyjnej odpowiadają wartością które zostaną odczytane z analizatora. Do tego podgląd korekt paliwowych.
Masz za duże wartości w położeniu i zbyt dużą ilość powietrza jak na 2.0. Zobacz czy przepustnica jest całkowicie zamknięte. To tak dla potomnych. Udało się jakoś ogarnąć te minusowe korekty paliwowe??
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
No to teraz pytanie czy aby napewno ma być zwykła a nie taka. Poszukaj w disie korekt paliwowych zobacz jak oscyluja. Może jest tam stft i ltft?
Ja bym proponował podłączyć VAGa i skasować adaptację oraz podglądnąć korekty paliwowe. Niestety te silniki do zbyt trwałych nie należą i w okolicy 200kkm należy spodziewać się remontu. Bywa też problem z UPG.
A tam czasem sonda regulacyjna nie jest szerokopasmowa? Co do falowania obrotami na zimnym silniku to należałoby przyjrzeć się jak wyglądają korekty paliwowe. Ale napisze z własnego doświadczenia że falowanie uleczone zostało aktualizacją oprogramowania sterownika silnika.
scaner, którym odczytasz korekty paliwowe, czyli chyba Twój VAG, ale też możesz patrzeć na czas wtrysku PB w programie TECH-a, ad1 korekty wprowadzasz jak się zmienia czas wtrysku PB podczas przełączanie z PB na LPG ad2 nie patrz na mapy tylko na czas wtrysku i korekty, co masz włączone w TECH=?? TECH, czy STD??
Wykresy której sondy widzimy na screenach? Pierwszej, przed katalizatorem. Ja byłem przekonany, że są to wykresy sondy po katalizatorze. Jeżeli jest to sonda przed katalizatorem, to w porównaniu z wykresami z mojej corolli, to za mały jest zakres zmian, u mnie sygnał chodzi miedzy 0.2-0.8V, a przy hamowaniu silnikiem spada do zera. W megance przy takim...
Problem z układem paliwowym jeśli zapaliły się dwie czerwone: stop + "silniczek". Podjedź do mechanika, podepnij pod komputer diagnostyczny i do sprawdzenia korekty wtryskiwaczy.
Witam wszystkich Dwa krótkie pytania: 1. Może ktoś podpowie dlaczego nie wyświetla mi wartości bloku pomiarowego 013 ( korekty paliwowe) w Audi A3 8PA SPORTBACK 1.6 102 km? 2. Blok pomiarowy 026 ( napięcie na cylindrach) Wydaje mi się,że mam za duże rozbieżności miedzy cylindrami 1: od 0,4 do 2-4: ponad 2 V ( stan przy obrotach ok 3 tys)
A może jakieś informacje o układzie paliwowym cinienie na rampie jakie? Korekty wtryskiwaczy jakie?
Czyli silnik X16XEL. Błędy nie wyskakują czyli nie świeci się kontrolka czy było to sprawdzane interfejsem? Nowe sondy nie gwarantują ich prawidłowej pracy, podgląd korekty paliwowych oraz przebiegów pracy sond jest w stanie naświetlić sytuację. Warto też przyjrzeć się wężykom podciśnienia czy któryś nie jest uszkodzony oraz czy w przepustnicy są drożne...
1. Wtrysków się nie da sprawdzić tak jak ci się wydaje - czasy równe to wtryski git. Otóż to największy błąd w sztuce. Tylko przełączanie 3 pb 1 lpg mogą coś wyjaśnić. 2. Czy przez podciśnienie z reduktora nie ucieka gaz? 3. Szczelność dobrze weryfikuje sie rozpylając benzynę ekstrakcyjną z "atomizera" na wszystkie połączenia kolektora. Warto słuchać...
Przeczytałem to ze cztery razy i głowa mnie rozbolała.Co to są banki paliwowe?
W tych modelach nie ma lampki oleju przy niewłaściwym ciśnieniu oleju powinien pojawiać się komunikat oil faull i tak dalej,czujnik oleju jest wkrecony. U mnie pojawia się komunikat servis stop ale najbardziej mine nurtuje te pierwsze pytania które zadałem to o paliwie katalizatorze korektach paliwowych Dodano po 12 https://obrazki.elektroda.pl/2646996900_...
Mój ELM nie wskazuję ciśnienie na szynie wtryskowej, więc nie wiem. A tu może być problem. Miałem i mam nadal podobny problem z uruchamianiem Corolli. Stało się to nagle, że zimna, nie chciała odpalić na benzynie (jest zagazowana), a jak już odpaliła to chodziła tylko na wolnych obrotach. Przy próbach jazdy gasła. Też mój PCMScan nie pokazuje ciśnienia...
Odtstnio widziałem gdzieś w sieci ruski patent na bezpośredni wtrysk. Przelacznik od kuchenki do gaźnika. Przelew do zbiornika lpg przez trójnik z wlewem tankowania. Zwiększenie ciśnienia lpg pompą zewnętrzną do 6 barów i podanie na pompe hp. Teraz hit. Przełączanie paliw odbywało się za pomocą 3 lub 4 zwykłych elektrozaworów. By wrócić na pb lpg z...
- Odłącz na chwilę MAF i zobacz jak silnik będzie pracował w zakresie od wolnych obr. do 2500 obr/min. Bez przepływomierza wyżej kręcić się nie będzie. Jeżeli nie będzie poprawy to pojeździj kilka godzin na benzynie i napisz nam jak wtedy pracuje silnik. W ogóle nie włączaj gazu. Bardzo często źle działająca instalacja LPG powoduje wprowadzenie dużych...
Cześć, Taka anomalia, gdzie korekty wtrysków podczas jazdy ze stałą prędkością, zwłaszcza na jednym biegu (np. 4.), rosną do ponad ±5 mg/suw, a przy wciskaniu gazu spadają blisko zera, może wskazywać na kilka rzeczy, mimo że same wtryski były sprawdzane i są w porządku. Korekta wtrysków to sygnał sterownika silnika, który koryguje dawkowanie paliwa,...
Co ma dać podpięcie pod komputer? Tu trzeba się z laptopem przejechać w realnych warunkach drogowych kiedy występują problemy. Dla mnie wszystko jest proste jak drut. Po wymianie wtryskiwaczy na zamienniki Landi Renzo n ie zrobiona była konfiguracja plików systemowych na nowe wtryskiwacze . Moze nawet nie zrobiona była pełan regulacja systemu. Trzeba...
Tam jest taki wielki układ, widać go na zdjeciu i tam masz swoje korekty zapisywane. Mapa paliwowa jest niezmienna i zapisana tam gdzi jej szukałeś.
Może w tym samochodzie są odwrócone korerkty paliwowe?
Sprawa z Barracuda wyglada tak...zmien gazownika. Czemu niby maja sie gryzc ze STAGIEM - w ustawieniach ustawiasz opornosc lub typ i tyla. Oczywiscie trza dobrac dysze i wystroic auto najlepiej na drodze na korekty paliwowe. Barracudy sa porownywalne z ACW03 ( ciut lepsze) : sa cichsze przede wszystkim jednak np. zaleta ACW 03 jest to, ze sa rozbieralne...
Sprawdź BIP kanał 23? Nie pamiętam dokładnie. Niektórzy twierdzą że pomaga czyszczenie za pomocą środków chemicznych np. K2 do czyszczenia układu paliwowego. Takie coś co wpina się zamiast diesla.
Witam.Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze.Dawno temu kiedy nie było Rometów na świecie,bawiłem się w "udoskonalanie" układów zapłonowych w silnikach motorowych a później samochodowych (Warczyburg ) Robiłem różne cuda na miarę ówczesnych możliwości ale zawsze najsłabszym punktem był sam przerywacz i nie chodzi tu o wartość pradu płynącego przez styki...
Witam Kolejny z ciekawych przypadków :) Błędy P1189,P1188,P0170,P0173 dotyczą przekroczonej korekty mieszanki paliwowej, błąd P1510 dotyczy "zawór sterujący prędkością biegu jałowego, usterka mechaniczna. Myślałem że błędy z pierwszego wiersza dotyczą źle ustawionej instalacji gazowej ale po odpięciu i jazdy na benzynie jest to samo. Zacznę od czyszczenia...
Powtarzam : nie masz pojęcia o czym piszesz . Czujnik ciśnienia służy do obliczania kompensacji od zmieniającego się ciśnienia gazu. Do kalibracji (mapowania) sterownika potrzebujesz jeszcze drugi pomiar : pomiar podciśnienia . Współczesne sterowniki mają "dwa w jednym" , więc nie mędrkuj tylko doczytaj zamiast błędnie filozofować. Więcej pokory i wiary...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Witam sprawdz palenie przy odpietym czujniku temperatury paliwa. Jesli bedzie poprawa toproponuje korektę dawki startowej.
Z tego opisu wynika że nie ma sprężania No właśnie nic nie wynika bo jest tutaj dużo niespójności,twierdzeń i praktycznie żadnych konkretów.Interpretacji dźwięków też jest dużo różnych,nawet tych dotyczących poprawnego zachowania a branych za usterki. Napisane jest "padł korbowód",no to trzeba to sprawdzić czy padł,tym bardziej ze jak padnie to silnik...
Witam, Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy) Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl...
Typowy objaw bąbli w układzie paliwowym (nieszczelność ). Dwa w 1.6 Hdi rzadko kto pamięta o wymianie filtra paliwa. Komputer wtedy tylko pokaże dziwne skaczące korekty.
Najprawdopodobniej w czystości filtra powietrza. Brudny filtr działa jak włączone ssanie. Zapewne po rozgrzaniu nie osiągał pełnej mocy i palił więcej. Poprzedni właściciel prawdopodobnie zrobił regulację na starym filtrze powietrza. Korekta składu mieszanki paliwowo-powietrznej powinna rozwiązać problem. Dokręć śrubę regulacyjną składu o 1/4 obrotu....
Spróbuj wprowadzić korektę wtryskiwaczy. Jest szansa że pomoże.
korekty liczników programator korekty wtryskiwacze korekty
ekspres bosch wyczyść zaparzacz pomiar parametrów tranzystorów pompa spustowy pralka
turbina wiatrowa pionowa arduino canbus
Lokalizacja przekaźnika tylnej wycieraczki Citroen C3 I 2005 CorelDRAW X8, 2019, 2024 – obsługa monitorów 4K, skalowanie DPI, wydajność GPU