Witam. Po tylu km możesz mieć pycha i łańcuch urwie się. Co do rozrządu, to należy sprawdzić: (rys.) http://obrazki.elektroda.pl/7497625400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1358057500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9650268200_1...
Super, bardzo dziękuję za link. Czeka mnie zrzutka skrzyni. Okazuje się, że korelacja wałek-wałek jest w porządku, ale korelacja wałków rozrządu z wałem korbowym wykazuje przesunięcie. Simmering do wymiany, założony został po partacko wykonanym rozrządzie przy okazji wymiany wysprzęglika. Ale radę ze sprawdzeniem ciśnienia oleju biorę też pod uwagę....
O ile się nie mylę ,to na wałku rozrządu jest hall. twoim oscyloskopem możesz sprawdzić jego sygnał. Przebieg znasz. " _Π_" Jeżeli będzie prawidłowy,to znaczy że jest sprawny i tylko korelacja wchodzi w rachubę.
Masz błąd sygnału odniesienia cylindra czyli czujnik wałka albo korelacja wał - wałek. Zajrzyj profilaktycznie czy się wałek rozrządu kręci... To częsta awaria w hdi, dali za długi przebieg między rozrządami...
Po podłączeniu złącza ELM327 pokazuję błąd P0016 - położenie wału korbowego, nieprawidłowa korelacja położenia wałka rozrządu... Chciałem wymontować i sprawdzić czujnik położenia wału lecz nie mogę go zlokalizować. Pomoże ktoś ?
To jest zapis szestnastkowy. 3A14 HEX = 14868 DEC. Czyli nr błędu to 14868. Korelacja pomiędzy czujnikiem wału a wałka - wyciągnięty łańcuch/przestawiony rozrząd. Najlepiej zapiąć oscyloskop na te 2 czujniki i porównać odczyt ze sprawnym silnikiem. Pewnie benzyna na łańcuchu.
Witam, mam problem z Mazda z 2003r model 6, silnik diesel 89kW 2.0 , Auto nie odpala -wyrzuca błąd P0016 problem z korelacja czujnika wałka rozrządu. Po odpięciu czujnika Wałka auto odpala ale wiadomo że nie pracuje prawidłowo. Proszę powiedzcie mi jakie zasilanie powinien dostawać czujnik wałka ?? Nic nie dochodzi w moim przypadku, proszę poratujcie...
Przy przeskoczonym rozrządzie będzie błąd, czujnik wału wałka brak synchronizacji/ korelacji lub czujnik wałka sygnał niezrozumiały. Czujnik wału oczywiście sprawdzony? Jeśli przeskoczył rozrząd to wymiana tylko rozrządu, to najlepsza rzecz jak Cię może spotkać.
Mam problem ze swoim Boxerem a problem polega na tym że auto odpala i po minucie gasnie. Po wciśnięciu gazu i go trzymaniu auto chodzi. Jedyny błąd jaki jest to :P0016 – Pozycja wału korbowego / pozycja wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. rząd 1. Błąd wskakuje dopiero po 2-3 odpaleniu. Miał może ktoś taki przypadek??
P0017 położenia wału korbowego - Korelacja położenia wałka rozrządu (Bank 1 Czujnik B) Dodano po 4 Przyczyny mogą być następujące: Łańcuch rozrządu rozciągnięty, lub pasek rozrządu pomijane zęba z powodu zużycia Nieprawidłowe ustawienie rozrządu / łańcucha Dzwonek na wale korbowym poślizgnął / uszkodzony Dzwonek na wałku rozrządu spadł / uszkodzony...
Witam. Mam problem z ustawieniem rozrządu , po wymianie paska i rozgrzaniu silnika mruga kontrolka świec żarowych. Auto odpala normlanie i ma moc po podłączeniu komputera wyrzuca błąd P001600 Korelacja sygnałów wału korbowego i wałka rozrządu Bank 1 Sensor A - Permamentny. Może ktoś poratować mnie schematem z autodaty poprawnego ustawienia rozrządu...
Komputerowi nie podoba się korelacja sygnałów z wału do wałka/ków. Może też któryś z sygnałów być błędny albo rozrząd przestawiony. Dwa obroty wałem robi bez problemu?
Witam po podłączeniu Madzi pod komputer pokazuje błąd P0016 Korelacja pomiędzy położeniem wału korbowego a położeniem wałka rozrządu, auto nie odpala. Po odpięciu kostki od czujnika wałka rozrządu auto odpala. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu ale dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny ?
witam i co kolego z tym błędem p0016 ja mam łańcuch zmieniony i pojawia mi się błąd p0016 korelacja wałków czujnik a nie wiem gdzie tkwi problem czujniki zmieniałem na wale na wałku i dalej to samo . ustawienia rozrządu i jest ok
Ten nr. błędu , to brak korelacji pomiędzy czujnikiem wału głównego a czujnikiem wałka rozrządu. Który chcesz wymieniać?
Z tego co widzę to nie może być przesunięć i korelacja sygnałów jest na sztywno.
P2138 korelacja sygnałów pedału przyspieszenia - bezwzglednie do przeglądu wiązka ECU. Wiecej do tego mechanika na elektronike już nie jedź.
Zasiliłem z naprędce zrobionego stabilizatora, mam 5V na MAP idzie bajkowo, równiutko, ale tylko do czasu jak nie dodasz gazu. Silnik zgaszony mam 98kPa, zapalę mam 30kPa, dodam gazu ponad 3000 obr i zaczyna podciśnienie iśc w górę, do 60kPa. Silnikiem zaczyna rzucać tak, że aż w skrzyni oddaje, błąd korelacja czujnika MAP i błąd czujnika wałka rozrządu....
Witam serdecznie, mam problem ze swoim Fordem fiesta 1.3 Enduro (44 kw)z 2001 roku 4 generacja po lifcie. Kupiony niedawno jako sprowadzony z Niemiec. Z racji ze bardzo dużo jeżdżę od razu założyłem sekwencje LPG, STAG 4 Eco z reduktorem Tomasetto i wtryskami Valteka. Objawy pojawiły się od razu po założeniu instalacji. Tak więc auto szarpie i strzela...
Nie ma znaczenia amplituda, a wzajemna korelacja sygnałów pomiędzy oboma czujnikami. Ten silnik bedzie pieknie pracował z odłaczonym czujnikiem wałka rozrządu, przejdzie wtedy z wtrysku sekwencyjnego na sterowanie grupowe. Jezeli masz problem z mocą, generalnie osiągami to w pierwszej kolejności, jeżeli obstajemy przy elektryce sprawdzamy działanie...
Witam, mam pytanie odnośnie tego silnika. Kupiłem autko w którym ktoś zmieniał rozrząd i niestety wyrzuca błąd brak korelacji miedzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Pytanie moje co z czym musi sie zgadzać żeby rozrząd był dobrze ustawiony. Na wał jest blokada w postaci trzpienia, na wałkach pod pokrywom zaworów w ich połowie można postawić płaskownik...
Witam. Pacjent A8 D3 4.2 v8 benzyna, występuje błąd dopiero po odpaleniu 17748 P1340 Czujnik pozycji wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika: niewłaściwa korelacja - nieciągły. Parametry z bloków 90-93 wahają się między 0 a -1. Czujnik wałka rozrządu od ściany grodziowej i drugi od strony rozrządu podmieniony, dalej to samo. Co jeszcze sprawdzić...
Oczywiście może nie odpalać z tego powodu. ECU kontroluje synchronizacje na podstawie korelacji dwóch sygnałów z czujnika położenia wału i wałka rozrządu. Gdy różnice faz sygnału są większe niż dozwolone ECU nie pozwala odpalić silnika. Lepiej już nie próbować uruchamiać tym bardziej na plaka tylko wymieniać rozrząd. 180 tyś. km to jest akurat pora...
Robiony w samochodzie był remont silnika, w związku z tym również wymieniany był dosyć problematyczny rozrząd. Został ustawiony na znaki wszystko poskręcane etc. odpalony , przeskoczył rozrząd o 3-4 ząbki czyli 2 ogniwa na wałku ssącym, silnik zaczął minimalnie nierówno pracować, powtórna rozbiórka, powtórne ustawienie tym razem dało oczekiwany efekt....
czyli powinno zaczać od 5ms 6ms? Przy 1bar to i 3ms tym wtryskom wystarczy, ale im wyższe ciśnienie tym trudniej mają się otwierać przy krótkich czasach. Wiesz jak działa półsekwecja? Wtryski muszą pracować 2 razy częściej więc i 2 razy szybciej. Zobacz czy czujnik wałka rozrządu działa i/lub czy rozrząd nie przestawiony. czujnik obrotów wałka gdyby...
Mechanik stwierdził że uszkodzony jest Vanos i jutro będzie wymieniany. Mam nadzieje że to to i nie będzie więcej części zbędnych do wymiany To niech mechanik najpierw sprawdzi ustawienie rozrządu i inne elementy mogące wyrzucać ten błąd, a nie pakuje Cię w koszty "vanosa". Podstawowy objaw jego uszkodzenia to klekot i stukot przy porannym rozruchu...
Nie wiem czym to czytasz ale opis świadczy o problemie w obwodzie a nie w jakości sygnału czy jego korelacji do czujnika wału. Najlepiej oscyloskop i zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika walna na zimnym i na ciepłym silniku. Może Twoje urządzenie wprowadza Cię w błąd.
Witam serdecznie. Na wstępie opisze bohaterkę tego tematu, a poniżej schorzenie, najdokładniej jak tylko będę potrafił. 318i LIM E46 N42 1995ccm 143hp 2004r 185000 km przebiegu Engine N46B20A VIN **********KS53280 Objawy: Na co dzień jeżdżąc z domu do pracy nawet ich nie zauważam, ale wystarczy przejażdżka po mieście, bądź dłuższa trasa i się zaczyna.....
Przy czym należy zwrócić uwagę, na prawidłowe ustawienie wałków wobec siebie - minimalne rozjechanie znaków, spowodowane czy złym ustawieniem, czy zużyciem ślizgów i łańcucha powoduje wyrzucanie błędów układu przestawiacza (brak prawidłowej korelacji czujników CKP-CMP) - upierdliwa usterka.
Witam wszystkich, mam problem z synchronizacją rozrządu, zmieniałem obydwa łańcuszki wraz z napinaczami i problem jest następujący po odpaleniu auta a odpala bez problemu,falują obroty trzęsie się silnik słychac tak jakby był nie w tym momencie zapłon. Odczyt błędów vcds 17755 - Czujnik poł.w.rozrządu 2 (G163)/cz.poł.wału korb.(G28) P1347 - 35-00 -...
Teraz podczas jazdy zapalił się check engine pokazało czujnik wału korbowego, czujnik został zamontowany nowy a objawy dalej jak były tak są. Gdy spadną obroty wyskakują również kontroli trakcji oraz ciśnienia w oponach. Natomiast check engine pokazuje teraz brak korelacji między czujnikiem wału a wałkiem oraz rozciągnięty pasek rozrządu a rozrząd był...
Nie żaden termistor tylko potencjometr, podaj kod silnika to będzie wiadomo jaka tam w ogóle jest przepustnica. Ta przepustnica której dałem zdjęcie jest sterowana linką, a potencjometr w niej służy do przekazania informacji o wciśnięciu pedału przyspieszenia / kącie otwarcia przepustnicy do ECU aby to mogło ustalić odpowiednią dawkę paliwa (w korelacji...
CHECK się pewnie zapala przez to że ECU nie może ustabilizować biegu jałowego. Ewentualnie jak przeskoczył rozrząd to pokaże się błąd że brak korelacji między wałem a wałkiem.
korelacja wałka smarowania wałka rozrządu synchronizację wałka rozrządu
instrukcja obsługi royal wtrysk mercedes pneumatyczne zawieszenia
trabant schemat schematy instalacji samochodowych
Jak sprawdzić kabel elektryczny między skrzynką uliczną a tablicą rozdzielczą? Dekoder Wiwa mini LED H.265 wyświetla tylko logo