Akademia ładowalogii nie będzie miała końca. Zatem zapytam. Czy podczas jazdy samochodem zadajesz sobie takie pytanie? A wówczas w pewnych okolicznościach akumulator pochłania czasem i 20 A (zależnie od wielkości i okoliczności). Pomijam taki drobiazg, że coraz mniej akumulatorów ma możliwość odkręcania tych korków. Problem polega na odpowiednim ładowaniu...
Jeżeli korki mają otworki w akumulatorze to przeważnie w naszym klimacie zawsze wydziela on opary a ich ilość zależy od temperatury kwasu...
Dlaczego prostownik wyłącza się podczas ładowania? Możliwe przyczyny to przegrzanie, przeciążenie, uszkodzenie akumulatora lub automatyczne wyłączanie po pełnym naładowaniu.
Uzupełniać można tylko te które mają korki, natomiast jeżeli rzeczywiście nie masz elektrolitu tzn że ładowanie jest zbyt wysokie i raczej nie ma możliwości jego uratowania.P A kto tobie mówił że ta centra nie ma korków i jest bezobsługowa. Jeśli oczko jest białe to dolej wody destylowanej. w centrach zamiast korków (nakrętek ) jest cała listwa którą...
Stał naładowany po wymianie elektrolitu drobnym ładowaniu od marca i efekt. Ma obecnie 1,210 g/cm³ 12,09V -klasyczny trup w/g mnie nie mierząc dalej pod obciążeniem, obstawiam jego sprawność na 50-60%. Więc wymiana elektrolitu i wstawienie korków w tym akumulatorze nic nie dała. Na wymianę elektrolitu i korki szkoda nafty przy tych bez obsługowych jak...
Wracając do Kozaka. Na plus tego akumulatora jest to, że ma normalne korki, którymi można skontrolować poziom elektrolitu i stopień naładowania. Gdzie dla przykładu Futura ma zaspawany dekiel. Tak więc do dziś nie wiem, jaki w tej mojej Futurze jest poziom elektrolitu, bo musiałbym dziury wiercić w obudowie aby to sprawdzić. Moim zdaniem, nawet dziś...
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Jenox classic robił z korkami , ale po co ci te korki odkręcane, jeśli będzie potrzeba dolania wody to i tak już po akumulatorze jest do wymiany. I jeszcze Autopart ma korki.
Ładowanie powyżej 15V wiąże się z dużym wydzielaniem wodoru, kolega tak pozbawił się nowego accu varty. Odkręcił korki i ładował aż elektrolit zaczął się gotować... odpiął elektrodę, iskra spowodowała wybuch w celi, dobrze, że miał okulary i blisko do łazienki. Stracił akumulator, ubranie i poparzył twarz. Wracając do tematu ładowanie do 14,4-14,6 wystarcza,...
Te korki pod pokrywką w Excellu są zintegrowane z pokrywą jako jeden element. Każdego korka z osobna odkręcać nie można, ale można otworzyć wszystkie cele przez zdjęcie pokrywy razem z korkami. Jednak otwarcie cel wymaga odklejenia lub przecięcia naklejki na pokrywie - prawdopodobnie może to mieć wpływ na utratę gwarancji. Odkręcane pojedyncze korki...
(at)tojestnick, trochę mnie to dziwi, że tak jak napisałeś, bawisz się w ładowanie akumulatorów, nie zdajesz sobie sprawy z tego, że tym prostownikiem, o którym mowa, zarzynasz ładowane nim akumulatory. Ten prostownik, nie analizowałem schematu i nie czytałem instrukcji, prawdopodobnie powinien działać wg następującego rygoru: - najpierw ładuje stałym...
W tym prostowniku jest amperomierz i pokazuje jakim prądem jest ładowany akumulator a czas jaki potrzebuje do pełnego naładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Im bardziej będzie naładowany akumulator to wskazówka amperomierza będzie bliżej zera. Ten prostownik zapewne ma napięcie końcowe w okolicy 16,4 V więc jak masz korki w akumulatorze...
Po 10h ładowania prąd spadł prawie do zera :), zatem chyba nie jest najgorzej, natomiast zielona dioda w akumulatorze dalej nie świeci a to był powód mojego zakłopotania. Tam nie ma diody to kulka o odpowiednio dobranej gęstości. Robi za aeromert. Jak nie widzisz to znaczy że masz nie naładowany akumulator. Siarka z elektrolitu jest w płytach zamiast...
Witam wszystkich. Nie ładowałem prostownikiem akumulatora a teraz muszę stad moje pytanie. Mam akumulator Hart 524 426. Gdzie są korki do uwalniania gazu, żebym mógł je otworzyć, żeby mi nie wywaliło akumulatora? Może mi ktoś powiedzieć, gdyż nie mogę ich znaleźć. https://obrazki.elektroda.pl/1494431700_...
Weź jakąś dużą podkładkę lub monetę i spróbuj dokręcić (dopasowuje się lepiej niż płaski wkrętak). Zauważyłem w akumulatorze z identycznie wykonaną obudową i korkami, że korki były słabo dokręcone — stawiają pierwszy opór kiedy korki wystają ponad pokrywę. Następnie można dalej dokręcać aż korki będą lekko zagłębione i wtedy dopiero jest koniec...
Czy w tym akumulatorze są korki ? Czy elektrolit jest przeźroczysty w każdej celi ? Czy auto miało jakąś awarię i było na warsztacie ? Mechanicy wolą na rozruszniku wjeżdżać na warsztat niż szukać chętnych do wpychania.
No właśnie bo samo to słowo bezobsługowy od ponad 20stu lat wprowadza wszystkich w błąd. Prawda jest taka, że wiele akumulatorów pod nalepką ma korki. Wystarczy ją odkleić i naszym oczom ukazują się jak za dawnych lat albo cała listwa z korkami daje się grubym śrubokrętem podnieść. Na razie z tego co wiem to tylko Centra, Varta i Bosch może Exide czasami...
Należy odpowiedzieć na pytanie co znaczy "akumulator bezobsługowy"?! Akumulator bezobsługowy to taki który spełnia normę o bezobsługowości. A norma ta określa ilość zużycia wody w % w określonym czasie oraz samorozładowanie akumulatora w % i w czasie. Oczywiście w normie są podane wartości które normalnemu urzytkownikowi są nie potrzebne. Ubytek wody...
Kolego odkręć wszystkie korki akumulatora i zewrzyj rozrusznik na krótko,jeśli będzie gazować w którymś akumulatorze to do wymiany.Druga sprawa to słaby styk przewodów .Wyczuwalne ciepło na klemach lub przewodach świadczy o słabym styku.
Na każdym akumulatorze jest informacja o tym jakie jest jego napięcie pracy. Możesz również rozpoznać napięcie po tym ile ma korków akumulator: 6V ma trzy korki (cele) a 12V ma 6 korków Sprawdziłem w Google i chyba były dwie wersje na 12V i na 24V Na 24V w niektórych Ursusach są stosowane rozruszniki, tam są dwa akumulatory 12V i przełącznik 12/24 ale...
Jeśli nie była nigdy używana i akumulator jest suchy to trzeba odkręcić te trzy korki i zalać cele elektrolitem (roztworem kwasu siarkowego i wody w odpowiedniej proporcji). W razie potrzeby podładować choć akumulator powienien być już fabrycznie tzw. "suchonaładowany". Tu masz więcej na ten temat, przetłumacz sobie translatorem google: https://caves.ru/threads/какой-электроли...
Podłączenie zwykłego prostownika bardzo powoli zwiększa napięcie, obecnie jest 6,92V. W międzyczasie odkręciłem korki i zauważyłem, że w akumulatorze wysechł elektrolit. Rozumiem, że powinienem go uzupełnić i tutaj moje pytanie, czy powinienem dolać wodę demineralizowaną (no bo w sumie wyparowała sama woda), a może elektrolit. Czy może lepiej dolać...
Witam. Jeżeli jest korek, to nie jest bez obsługowy, a jezeli jest bez obsługowy, to nie może być korka. Bez obsługowy jest hermetyczny. Przeczytaj ten link, szczególnie ostatni akapit "Co z tego wynika" http://www.akumulator.pl/aktualnosci/art...
Oczywiście "oldking" ma rację - nie sugeruj się czasem podanym w moim poprzednim poście - podałem go tylko jako przykład. Reszta bez zmian. Jeszcze jedna rada - podczas ładowania wykręć korki na wieczku akumulatora(jeżeli są) - podczas ładowania (w końcowej fazie) akumulator dość intensywnie gazuje. Zawsze bezpieczniej jest ładować małym prądem a dłużej,...
Skoro doradztwo poszło tak daleko, to i ja dołożę kilka słów. Światło przy topieniu ołowiu jest bardzo jasne (żeby nie powiedzieć, prawie białe, grozi uszkodzeniem wzroku), dlatego doradzam okulary spawalnicze. Druga sprawa, przy takiej operacji akumulator mocno gazuje (wydziela się wodór), bezwzględnie trzeba odkręcić wszystkie korki w akumulatorze...
Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny tryb życia...
Zgadzam się, że nie należy przesadzać z ładowaniem regeneracyjny, ale uważam je też za konieczność. Gdyż trzeba mieć świadomość, iż inteligentne ładowarki nie są w stanie naładować akumulatora do 100%, a w trybie regeneracji już tak. Jest to spowodowane, że ładowarki w standardowym trybie (w zimowym również) ładują niewysokim bezpiecznym napięciem,...
To ze w pomieszczeniu mamy 20 stopni nie oznacza ze elektrolit tyle ma. Oczywiście ale gdy wyjmuję akumulator po kilku godzinach postoju auta w temp. ok. 20 a domu mam 22 stopnie to mówię o przedziale temp. 20-22°C a nie -12+22°C Co do oceny gazowania "na słuch". Nie wiem czy ktoś ma tak idealne ucho by rozróżnić czy bardzo lekko gazują wszystkie cele...
HAHAHAHA Akumulator bezobsługowy :D Nic nie dolejesz, chyba że chcesz wstawiać korki :)
Jeśli chodzi o akumulatory to należy zwracać uwagę na trzy sprawy: -Sklep - jeśli ruch jest mały a sprzedawcom nie chce się ładować zalanych elektrolitem akumulatorów co dwa trzy miesiące (dotyczy szczególnie bezobsługowych zalewanych fabrycznie ). Taki akumulator można po zakupie oddać na złom (na pewno stracił kilkadziesiąt !!! procent pojemności...
OK, małe zainteresowanie, trochę czasu minęło, a zdobyłem trochę wiedzy więc napiszę na czym stanęło... Zakupiłem KOH na allegro, za 0,5kg zapłaciłem 8zł+wysyłka. Trzeba zrobić roztwór z wodą destylowaną dokładnie w proporcji 266g/1L wody destylowanej. W ten sposób otrzymamy odpowiednie stężenie zasady. Więc kupujemy też taką małą i dokładną "wagę dilera...
Możesz teraz odłączyć prostownik i sprawdzić te styki, ale jeśli dzieje się to cyklicznie to raczej bym te brudne styki wykluczył. Napięcie na akumulatorze rośnie więc jest wszystko ok, po prostu trzeba czekać bo ładowanie trochę potrwa. Ładuj aż akumulator osiągnie ok 14.4V. I myślę że odkręciłeś korki w akumulatorze?
Bo to bezobsługowy akumulator. Jeżeli nie był długotrwale "gotowany", to poziom elektrolitu nie powinien się znacząco zmienić. Korki prawdopodobnie są wciskane.
Tu nie ma żadnej filozofii. Skoro zasiarczony akumulator nie chce już pobierać prądu, to ja wylejesz z niego elektrolit i zalejesz czystą wodą to tym bardziej nie będzie pobierał prądu! Czyż nie tak? Chyba, że masz jakąś inną wersję teorii wodnych akumulatorów? Dokładnie tak. Te zasiarczone do regeneracji nie były całkowitymi trupami po 5 lat w piwnicy,...
Korki do cel są zawsze. Zasłonięte dekielkiem np. na stałe, zaklejone naklejką lub zabezpieczone w inny sposób, żeby tam nie otwierać !!! Temat został założony z powodu czarnego oczka w akumulatorze. Rozbrajając akumulator w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu naruszając jego obudowę mija się z celem. Należy dokonać pomiarów napięcia ładowania w pojeździe...
Panowie, a co sądzicie o akumulatorze Moll? np m3 plus k2? Mają korki na wierzchu a oprócz tego drogie jak nie powiem co.. Chyba się nie opłaca? Akumulator to dziś się kupuje za 2-3 lata następny. Chyba pozostanę przy tej futurze CA530.
Ładuj jak Ci radził "unitra".Po 8-12 godzinach wykręć korki w akumulatorze i zobacz czy gazuje.Czy przy podłączaniu prostownika jest iskrzenie na styku?Jeśli nie, sprawdź go żarówką.Zanim kupisz nowy akumulator sprawdź w nim gęstość elektrolitu aerometrem - kosztuje parę zł a zawsze się przyda.
Dzięki za podpowiedzi. Wiem, że akumulator jest zużyty i to kwestia czasu by go wymienić. Ładując akumulator, potrzebowałem go aby sprawdzić w jakim stanie jest wózek. Czy żyje czy nie. Wózek na szczęście żyje. Bardziej obawiałem się czy taki akumulator mimo, że nie jest do niczego podłączony nie "narozrabia". Zużyty, nie zużyty trochę energii w nim...
Moim zdaniem są 3 sposoby na unikniecie małego Bummm Po pierwsze podpinamy klemę w klemę a nie gdzieś do bloku bo to tylko pogarsza styk Po drugie otwieramy korki w akumulatorze biorcy, celem lepszej wentylacji Po trzecie odpinamy kable najpierw u dawcy i wtedy nawet jak coś zaiskrzy to daleko od gazujacego akumulatora biorcy
Witam, mam problem z T-25 z paleniem, ponieważ nie pali bez odprężnika. Kolego praw fizyki nie złamiesz. Jak nie chce odpalić przytrzymaj z 6 sekund w tym stanie a następnie obadaj ręką co się nagrzało w układzie rozruchu. Klemy , automat rozrusznika czy sama zwora na rozruszniku i tam będzie usterka najczęściej. Możesz też odkręcić korki w akumulatorze...
sprawdz stan elektrolitu a akumulatorze jeżeli brakuje uzupełnij wodą destylowaną po czym go portządnie naładuj , przy ładowaniu pozostaw korki odkręcone
Cześć.Jeśli będą korki zatkane to grozi ich wysadzeniem podczas ładowania.
Przeciętna centra nadal wytrzymuje 5 lat o ile nie jeździ na zasadzie market - praca -dom - market. To że wieść gminna niesie iż akumulatory straciły na jakości jest spowodowane "januszami" którzy kupują jakieś "super powery" w marketach. Druga sprawa, to rzekoma bez obsługowość, zmieniono lekko skład płyt, dodatki wapniowe, antymonowe i takie cuda,...
Ok - to coś będę próbował bliżej weekendu. Z tego co już trochę poczytałem to jakąś żarówkę powinienem dać 21-55W w oprawce czy przylutowaną i do styków, tak żeby akumulator mógł ją świecić i woltomierzem obserwować napięcie, odcinając instalację nim napięcie spadnie poniżej wartości krytycznej. Dochodzę do wniosków że jest to tak oczywiste, że nikt...
Przy tak małym prądzie nie będzie się gotował, często nawet stosuje się 1/20 pojemności i nawet zostawienie akumulatora na 2 dni nic mu nie zrobi (nawet i tydzień, chociaż to już nie zalecane), za mały prąd jak na jego pojemność. Testowane wielokrotnie. To jest akumulator ołowiowy i nie jest tak wrażliwy na napięcie jak inne. Oczywiście nie jest to...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
Witam. Posiadam zasilacz regulowany 0-30V 5A, oraz akumulator samochodowy typu Bosch S3 45Ah. Akumulator leży wyjęty ze złomowanego poprzednio auta, jednak chciałem go nieco podładować, aby nie wyjałowił się nieodwracalnie. Napięcie wynosi na nim obecnie 11,7V, a więc myślę, że jeszcze coś z niego będzie. Czy zasilacz laboratoryjny o parametrach jw....
I ja też dalej nie wiem co robić z tymi korkami, co by mi kwas nie wyparował :P W akumulatorze jest elektrolit - kwas + woda i wyparowuje tylko woda a kwas zostaje.Jeśli jest za mało to dolewasz tylko wodę destylowaną.Uparłeś się na te korki mogą być odkręcone ale nie muszą.
Poziomu elektrolitu nie sprawdzę, bo trzeba usuwać pewnie naklejki albo rozklejać górę. Szkoda mi gwarancji. Poza tym jakiś czas temu była kłótnia na temat akumulatorów bezobsługowych, tzn że bezobsługowe mają korki itp. Okazuje się że nie zawsze. Moje poprzednie Futury, mimo że były identyczne i z podobnego okresu czas- jedna miała korki pod pokrywką,...
Witam. Mam traktorek mtd z silnikiem b&s 15,5hp. Kupiłem ostatnio nowy oryginalny akumulator i po około 4 godz pracy mało go nie rozerwało gdyż sprzedający mnie nie ostrzegł żeby wyciągnąć korki z odpowietrzników, ale pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem ładowanie na akumulatorze i okazało się że jest 16,8V przy pełnych obrotach (silnik na pełnych obrotach...
Tam były akumulatory z odkręcanymi korkami. Teraz też niektóre mają. Jeżeli w Twoim ich brak , to ładujesz tak jakby były korki, prostownikiem automatycznym ( najlepiej ) .
gazowanie akumulatorze ampery akumulatorze elektrolitu akumulatorze
zrobić generator kwarc nagrywa rozmowa xiaomi buzzer miernik
Renault Trafic III – odległość podłużnic w komorze silnika, wymiary, punkty pomiarowe Citroen C5 II – kontrolka STOP i hamulców świeci, niski poziom płynu, błąd EPB/ABS