Proszę o pomoc. Jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to oczywiste że trzeba znaleźć źródło brania oleju. Sprawdzałeś turbo, odme, ciśnienie sprężania, czy jest nadciśnienie po otwarciu korka oleju?
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
Odpowiem krótko-może..."masło"na korku to typowy objaw niedogrzanego silnika.Wymień termostat.
Lala jeździła, jeździła i dziś już przyjechała do mnie na lawecie. Uszczelka pod głowicą puściła, masło pod korkiem oleju, płynu zero.
żadna uszczelka typu woda w oleju?
Plamkę czego oleju ,płynu . Zlokalizuj wyciek.
Po wymianie oleju w robocie powinno się CLIP`em wykonać adaptację. A gdzie znajdę korek spustowy oleju w " robocie" :?:
Skusiłem się i zrobiłem z tym olejem i efekt jest taki I efekt jest taki, że dodatkowo masz do wymiany przyrząd do pomiaru kompresji. Jeżeli nie masz przyrządu do pomiaru szczelności można to zrobić w prosty sposób. Dorób na tokarce imitację wtryskiwacza albo świecy żarowej z przejściem na kompresor. Ustaw dany cylinder w górnym martwym punkcie. Podłącz...
Jak zapala się i jeszcze jeździ to czujnik oleju.
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
Ciekawy egzemplarz, po takim przestoju mogło wylecieć trochę oleju. Nie wiemy ile. Na start znajdź oznaczenie skrzyni i procedurę wymiany i napełnienia oleju. ATF jest X rodzaji i ma to znaczenie a na dodatek one nie mieszają się w pełni. Opisane objawy wskazuja dla mnie na niski stan oleju, gdzie zaczyna się spieniać i już nie przenosi momentu. Po...
Otwierasz maske i stojac przodem do sam. masz w polowie wysokosci skrzyni od przodu plastikowy motylek, jest to korek wlewowy a zarazem miernik stanu oleju (powinno go byc po rant otworu). Spustowa srube masz od dolu skrzyni.
Witam posiadam w/w sam.Skrzynia biegów AT2612F potrzebuje wiedzieć ile olej oraz jaki wchodzi do skrzyni.Również nie mogę znależ korka wlew oleju do niej proszę o pomoc.
ktory rok tego clio ? Dodano po 38 masz w misce dwa korki 1)na klucz trojkatny to korek spustowy 2)na klucz kwadrat to korek kontrolny.Na odpalonym silniku i przy temp. silnika ok 40C, odkrec korek kontrolny,powinno sie z niego obficie ulewac (to poziom oleju jest ok),jezeli nic nie leci uzupelniaj bardzo powoli olej przez rurke z gumowym korkiem.
Powiedz mi jedno potem wystarczy dolać tylko oleju cały chyba olej nie wycieknie korka wlewu też nie umiem znaleźć w tej skrzyni
płyn chłodniczy grzeje też mikser w inst. gazowej - może masz tam jakiś wyciek i płyn dostaje się do układu... ale dziwne, że wtedy jeździ... nie masz majonezu na korku oleju po takiej jeździ z ubytkami płynu?
Z pod korka olejowego nie wyrzuca oleju. To nie ma znaczenia.
Według autodaty 4.8l
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
Wymieniłem olej i pokazało wartość "00000" czyli ok, ale dzień później już tylko "0000_" czyli trochę ubyło i faktycznie po sprawdzeniu oleju bagnetem okazało się że jest mniej. Wygląda że korek wylewu oleju przecieka (chyba że to normalny objaw). Mam pytanko: gdzie znaleść korek wylweu oleju, bo chciałbym go wymienić.
tylko taka kwestia, że jak szukałem po modelu i dokładnych danych, nie mogłem tego znaleźć i wszędzie były modele inne od mojego. Nie jestem pewien, jaka musi być długość bagnetu lub są miarki oleju wraz z korkiem, a ja potrzebuję samego bagnetu i po prostu chcę dobrze dopasować długość.
Olej jest czysty Jak pod korkiem tak bagnet, oleju nie przybywa. Samochód kopci na biało jak sie lekko rozgrzeje Wycieków brak ...
to jeszcze mam pytanie z której strony znajduje się rozrusznik w lagunie II bo nie widzę go z góry ? No wiesz kolego znając się lub nie, to tym pytaniem poprostu się ośmieszyłeś.... To jest ewidentne pójście na łatwizne... Tak samo jak wczoraj szukałeś korka wlewu oleju do skrzyni podczas wymiany czujnika wsteznego....
Kupiłem klucz specjalny 8x8 i 10x10 do renault. Na allegro 35 zł. Bez problemu odkręciłem korek oleju. Gwint standardowy, odkręcamy jak butelkę Filter trzeba było odkręcić przecinakiem i młotkiem.
Elektrozawory wymienisz sam jak masz zdolnosci manualne,same zawory 200zł więc koszta znośne. Stan oleju sprawdz na zagrzanym silniku do temperatury roboczej lub nizej,60 to optimum,uważaj bo oliwa ciepła. Silnik pracuje,kanał lub spod auta i niski pojemnik. Na spodzie skrzyni masz spust i przelw,są to dwa korki-korek w korku,musisz wykręcić ten mniejszy....
To zrób dokładne zdjęcie okolicy korka wlewu oleju do silnika(od góry), w silnikach ze zmiennymi fazami zawór siedzi właśnie za korkiem. Zdjęcie możesz umieścić tutaj, nie potrzebne mi na mailu.
Niestety nie posiadam manometru żeby sprawdzić ciśnienie , jakoś inaczej mogę to sprawdzić ? Po odkręceniu korka oleju wał się kręci jeśli to ważne . Mechanik stwierdził że u mnie nie ma wariatora . ( 2001 rocznik przed liftem )
Witam, czy wie ktoś jaki olej zalecany jest do mostu i skrzyni w Masterze 2,3 150km 2014r, napęd na tył i gdzie znajdują się korki spustowy/wlewu w skrzyni biegów? Dobrze byłoby też wiedzieć ile wchodzi tam oleju.
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
Witam, samochód jak w tytule ,motor 2.5 120 KM rok 2007 usterka jak w temacie, wymieniono uszczelkę głowicy, dodam że przed wymianą uszczelki po odkręceniu korka spustowego oleju z misy pierwsze popłynęła czysta woda ok 3 L a następnie olej silnikowy jak na razie woda nie zbiera się w misie oleju a płynu ubywa,silnik pracuje idealnie, nie dymi , ale...
w megane z tego rocznika układ się sam nie odpowietrza, trzeba to zrobić ręcznie odkręcając odpowietrznik na ciepłym ale nie gorącym silniku. a odnośnie "masła" na korku wlewu oleju to wcale nie musi to oznaczać padniętej uszczelki pod głowicą może to być z powodu nie dogrzania silnika
Jeżeli jest 1,6 16v to jest ta sama skrzynia. Poziom oleju sprawdza się za pomocą korka spustowego wykręcona całość powoduje spust oleju a samego środka tylko wylanie ilości przelanej. Ja spuściłem całość i wlałem równo 4 litry deksterona syntetycznego zalecanego przez Renault i kupionego w serwisie bo hurtownie i sklepy miały zwykłe.
kord131: z tym odkręcaniem korka wlewu oleju i sprawdzaniu niby przedmuchów to bym uważał żeby olej prosto w ryj nie dowalił ;)
Witam. Skrzynia automatyczna. Dzisiaj usłyszałem dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Zwłaszcza przy biegach 10 na 11 Proszę jeszcze o zdjęcie gdzie jest korek aby sprawdzić i uzupełnić stan oleju. Czy może to być wina niskiego poziomu oleju?
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Witam, Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci. Z góry dziekuje...
jeśli się nie mylę tu chodzi o wymianę oleju i ogólny przegląd samochodu. Wymień olej, zmień filtr i daj nową uszczelkę pod korek i wtedy spróbuj skasować ten błąd metodą opisaną wcześniej.
Witam. Czy można zmieszać ze sobą te oleje : ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 z ELF COMPETITION STI 10W40. Muszę odkręcić korek na dole, delikatnie nim kapie.
czy wymiana pompy załatwi problem? wymiana pompy nie załatwiła problemu, nadal znika płyn tylko teraz nie wiem gdzie przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy oraz olej na 10w40 wraz z filtrem (nie wiem jaki był wcześniej, auto kupione miesiąc temu). Po wymianie dmucha z korka oleju oraz bagnetu (biały dymek). Silnik jest bardzo mocny i raczej nie bierze...
Witam wyczyściłem dzisiaj odmę Przepustnice i EGR . EGR strasznie zabrudzony więc go wyczyściłem założyłem i to samo z przepustnica. W odmie też znajdowało się dużo syfu z oleju więc też wyrzuciłem . Wszystko fajnie skręcone . Samochód zaczął jeździł dużo lepiej niż wcześniej . Pojechałem. Się przejechać no i samochód się zbiera jedzie,pracuje rowno,...
Witam, mam problem raenowka, po otwarciu korka wlewu oleju leci dym, kopco teżz wydechu na niebiesko, czy to wina turbiny? Dodam ze słychać gwizdanie i jest zapluta trochę olejem. Silnik 1.9dci 2005 rok
Otwór sprawdzony drożny ,,z tym że jak patrzę przy odpaleniu przez korek wlewu oleju to zasuwa tam olej aż miło na zimnym ,coś mi się wydaję że jest problem z powrotem z koła
Zauważyłem że gdy jadę do pracy to silnik się nie przegrzewa ale dosyć szybko się nagrzewa i po zrobieniu 20 mil po części w korku i wyłączeniu silnika otwieram zbiornik wyrownawczy a tam nawet nie syknie tak jak by ciśnienia nie było. Mam jeszcze jedno pytanie, czy te auta posiadają chlodniczke oleju?? Dziekuje.
Turbina była wymieniana u znajomego mechanika, ale nic nie zostało mierzone. Jak samochód pracuje i odkręcę korek od oleju to wydobywa się jakieś ciśnienie. To by świadczyło o nieszczelności tłoków ?
Jadę po kolei .samochód kreci,ale tak jak by paliwa nie dostawał nie chwyta.czyli sprawdzić czy nie pękł blok?? i woda nie dostaje się do oleju?korek sam olej i w plyn czysty.
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha...
Dzień dobry, podepnę się do tematu, Renault Clio 2 1.4 16V 2001r. Automat. Na gorąco wrażenie jakby "ślizgało się" sprzęgło błędy: 794763 - czujnik obrotów wyjściowych skrzyni biegów; 794767 - regulacja ciśnienia oleju; Możesz podpowiedzieć kolego co z tym zrobić ? Widzę że jesteś obeznany w temacie. Przy temperaturze oleju skrzyni 60oC odkręciłem korek...
A czy jest jakas mozliwosc zeby udroznic ten kanal bez odkrecania korka spustowego w misce olejowej, poprzedni wlasciciel go po prostu zaspawal. Moze jest mozliwosc przedmuchania go powietrzem pod cisnieniem przez gniazdo filtra olejowego ewentualnie jakis plyn dolac do oleju?
Ciekawe że na dolocie jest tyle mułu, pewnie wszystko wali przez odmę a turbo podaje dalej aż do cylindra. Dlatego nie widać wycieków. Jak sprawdziłeś czy w oleju jest płyn, chyba nie miarką oleju... Najlepiej zlej olej z silnika do czystego pojemnika, żeby ewentualnie go wykorzystać ponownie. Jak płyn będzie szedł do oleju to będzie na dnie miski olejowej...
Jeśli olej pochodzi z silnika to masz duży problem, uszczelka pod głowicą albo co gorsza głowica uszkodzona... Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy przypadkiem nie masz płynu chłodniczego w misce olejowej, olej robi się wtedy bardzo jasny, żólto-mleczny...
Po pierwsze Witam wszystkich i przepraszam ze nieuzywanie polskich znakow, ale mieszkam w UK i tak mam lapka ustawionego Mam Lagune MK3 2010 2.0 DCI FAP 150 KM. Ostatnio (a dokladnie po wymianie oleju i fitrow - dzien moze dwa po) zauwazylem, ze samochod ledwo sie buja tak do zakresu 2300 obrotow. Potem gdy zalacza sie turbo juz jest OK (chyba). Na...
Witam Posiadam Nissana Almerę N 16 1.5 Dci 2003 i mam oto taki problem : przepadł mi korek od wlewu oleju , nie wiem jak to sie stało ,na szczęście szybko to zauwazyłem.Byłem dzisiaj w paru sklepach i niestety nie ma.Nissan posiada silnik od Renualt,, więc mam takie pytanie czy korek od tego samochodu będzie pasowal i konkretnie od jakiego modelu ?
Odkrec korek wlewu oleju i zerknij na klawiaturę, jak czysta i żółta to zalej ten 5W i lataj a zamiast płukanki kup browar i w nagrodę wypłucz se żołądek od środka po wymianie oleju.
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
w plynie chłodzącym oleju brak, na korku oleju też brak jakiejkolwiek wody, więc uszczelka nam odpada, w wodzie na pewno pokazałby się olej po tych przejechanych 10km. W poniedziałek zrobimy pomiar ciśnienia. Czy możliwe jest aby samoistnie przestawił się rozrząd?
Załóżmy że masz silnik ośmio zaworowy. To myśle że jednak nie jest to dzwięk od zbyt dużych luzów zaworowych. Skoro masz gaz bardziej spodziewał bym się braku luzu zaworowego. To co ci stuka to najprawdopodobniej wypracowana prowadnica szklanki popychacza. Bardzo częsty przypadek w Renaultach, LPG sprzyja temu. Wymiana szklanek na nowe, w zależności...
dzisiaj po prawie połowie roku postanowiłem zajrzeć do Mastera. Ale najpierw sprawdziłem bagnet - zero oleju, więc tak jak kilka miesięcy temu dolałem 2 L (myslalem ze olej wykapal w tym czasie ) i odpaliłem - zapalił od razu, a potem zaczynał sporo kopcić na niebiesko. Przekulałem go kilka minut, aż przyszli sąsiedzi, że coś się pali. Odpaliłem ponownie...
Witam posiadam od niedawna luguna 1 z silnikiem 2.0 8v 95 rok i niestety mam problem z chłodzeniem ,otóż gdy odpalę samochód i zacznę jechać to po przejechaniu niewielkiego odcinka nagle temp. rośnie do około 90 stopni wtedy przyciskam na gaz do około 110km/h temp spada do normy i jest już ok dopóki się nie zatrzymam ,gdy stanę gdzieś dosłownie na minute...
Witajcie chodzi mi o to że zauważyłem że jak mam pełny zbiornik paliwa, to leci z pod samochodu olej napędowy jak jest poniżej maksa to już nie leci ostatnio,, mechanicy,, wymieniali mi jakąś małą pompkę paliwa. I od tego czasu zaczęło lecieć jeżeli zatankuje na maksa. Pytanie czy pod zbiornikiem są jakieś uszczelki może oni je poruszali i od starości...
Tez bym sprawdzil najpierw swiece i napewno jak niedziala to nie jedna a 3. Jak odpalisz to odkrec korek od wlewu oleju i zobacz czy ci chlapie olejem jesli tak to silnik do remontu ale w lecie nawet diesel ze slaba kompresja musi odpalic , co innego zima. Pozdrawiam.
problem rozwiązany, rozwiązanie znalazłem na innym forum, jak odszukam stronę to wkleję linka do źródła, wystarczyło odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni i dłuższym śrubokrętem popchnąć wodzik, który z charakterystycznym kliknięciem wskoczył na miejsce, z jakiegoś powodu wodzik wysunął się za daleko, nie wiem czy to całkowicie rozwiązało sprawę i czy...
Witam wszystkich forumowiczów i przedstawiam mój problem którym jest moje nowo nabyte renault scenic II 2.0 16V AUTOMAT DPO 2007 rok ,polega to na tym gdy ruszam do tyłu kilka metrów to przez chwilę słychać w skrzyni kilka stuków i po ruszeniu do przodu jest to samo a póżniej jest już wszystko w porządku i mam pytanie do znających się na tych ustrojstwach...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Witam.Rozrząd ok a dymi cały czas na niebiesko(nie tak jak pisałem) czy ciepły czy zimny po odkręceniu korka wlewu oleju pluje olejem i też dymi po dodaniu gazu praca jak traktor dodam ze 2 razy zabrakło oleju stan ponizej minimum i teraz pytanie turbina pierscienie czy cały słupek wstawiac kompresja od 23 do 25atm
Sprawdzałeś czy z pod korka cieczy chłodzącej nie wydostają się bąbelki, nie ma plam oleju lub węże nie są napompowane, nie ubywa ci cieczy chłodzącej, sprawdź poziom i barwę oleju. Jeżeli tak to możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Sprawdź termostat czy działa poprawnie
witam. Po wymianie filtra powietrza świec i oleju temperatura wzrosła powyżej trzeciej kreski na liczniku. Temperatura wzrasta gdy auto stoi w korku i gdy pokonuje jakieś wzniesienie na obrotach silnika w zakresie od 1500 do 2500 a dawniej tak nie było. Dodam jeszcze że wentylator sie włącza
Mógł być to wynik dolewania oleju zimą na mocno rozgrzanym silniku. Też się nad tym zastanawiałem ale jestem pewien, że nigdy nie popełniłem takiego błędu, bo po prostu wiem, że tak się nie robi. Dodatkowo korek wlewowy jest centralnie nad krzywką która pęknięta nie jest. Wydaje mi się że to właśnie ta powinna pęknąć. Dodatkowo popękane są również...
Może ten, który robiłem po prostu się dotarł i dlatego się uspokoił. Ale myślałem nad problemem, i wydaje mi się , że znalazłem rozwiązanie: Pod korek wlewu oleju założyć taką tuleję z króćcem jaką montowało się za komuny w silnikach fiata 125p i poloneza (korek jest taki sam) i do tego dołożyć zbiorniczek płynu do wspomagania np z renault (2 króćce...
Witam. Mam taki problem mianowicie zniknęło mi ogrzewanie w samochodzie renault Thalia 1.4 75km. Zauważyłem że węże do nagrzewnicy są po prostu puste, zdjąłem je i są puste,nie ma w nich płynu. Czy to normalne? Samochód wyposażony jest w instalację LPG. płyn w zbiorniku wyrównawczym jest między max a min ale gdy odkręce korek na gorącym silniku to płyn...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Sprawdziłem dzisiaj węże odmy. Znajdował się w nich czarny, tłusty nalot, ale węże były drożne. Natomiast sama odma była dosyć mocno zanieczyszczona. Wypłukałem zanieczyszczenia, które głównie znajdowały się w tej bocznej komorze. A co do zużycia oleju to dodam, że samochód nie dymi. Czasem delikatnie przy odpalaniu oraz przy gwałtownym przyspieszeniu...
Cześć, w silniku 2,5 DCi G9U 754 rocznik 2005 ucieka mi płyn chłodnicy i do tego jest masło pod korkiem wlewu oleju. Zbiorniczek wyrównawczy czysty, ciśnienia w układzie nie ma, silnik nie dymi. Ostatnio odpowietrzyłem układ, zalałem płyn na maxa i tak samochód stał tydzień i nic nie ubyło, potem przejechałem 20km a w zbiorniczku pusto. Gdzie poza UPG...
A czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś układ paliwowy? Filtr był od tego modelu? Dziwne że Ci zaczął kopcić... Może warto byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Biało - siwy dym to efekt "brania" oleju ale taki rzeczy nie dzieją się od wymiany filtra:) A jak wykręcisz korek wlewu oleju to mocno wypycha powietrze? Pomimo dobrej kompresji możliwe jest...
Witam Mam problem z płynem chłodniczym w Renault Laguna 1,9dci (88KW/120KM) Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia podczas odkręcania korka zbiorniczka podnosi się płyn troszkę wykipi i opada auto nie ma utraty mocy poziom oleju nie ulega zmianie nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie. Była robiona uszczelka pod głowicą ok...
Filtr powietrza,paliwa ,oleju+ olej były zmienione Dodano po 2 Zuzycia na tulejach nie było według oceny mechanika Dodano po 3 jak pisałem przed zmianą tej głowicy 8 l szło na wymianę kupowałem 2x5 l czyli zostało 2 l na dolewki i to mi wystarczało na 20 tys km.Też ganiam po Europie Dodano po 17 Z drugiej strony tej głowicy gdzie są sprężyny zaworowe...
Tak jak napisał Szefciu, olej wlewa się z przodu od strony chłodnicy tam jest korek. Olej wlewa się do momentu kiedy będzie równy poziom z korkiem wtedy jest właściwy stan oleju. Wcześniej to ja męczyłem się przez odpowietrznik :-), dlatego mi tyle zeszło z wlewaniem oleju. Ponowne podziękowania w stronę Szefcia - co ekspert to ekspert. PS. chodziło...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Witam Mam mały problem z wyciekiem oleju spod śruby umieszczonej w okolicy zaworów. Na razie nie jest tragicznie i wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/45_12674725... Na początku (ok. 1,5 roku temu) olej wypływał głównie w czasie wiosna-lato. W Grudniu miałem przegląd serwisowy w ASO i zwróciłem na to uwagę. Po odebraniu samochodu było...
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
Tak jak w temacie zapala się kontrolka oleju z napisem " non olej,,mimo ze stan oleju jest prawidłowy na bagnecie gdzieś 0,5cm do maksa a bagnet elektroniczny pokazuje pełen stan czyli 3 kropki. takie objawy zaczynają się pojawiać gdy silnik zostanie rozgrzany a prędkość zmniejszona np 50-40 km/h ograniczona :jazda w terenie zabudowanym lub w korkach...
Czy przewody czujnika ciśnienia układu klimatyzacji będą w tej samej wiązce Tak , są w tej samej wiązce , ale to wystarczy otworzyć maskę i wiadomo - nie trzeba pytać . :D Napraw w końcu tą wiązkę a nie uprawiaj druciarstwo przez puszczanie "lewych" przewodów :cry: Rzeczywiście pytanie jest trochę głupie. Mogłem sobie sprawdzić sam i to zrobiłem. Zamieszczam...
Witam mam problem ostatnio w trasie kierowca przegrzał auto bo przerdzewiał mu korek w głowicy co przy zamarznięciu płynu go wypchnie a nie rozsadzi głowice gdy go wymieniłem okazało się że poszedł płyn do oleju rozebrałem głowice uszczelka nie wygląda na przegrzaną nie ma śladu żeby mógł płyn przejść do kanałów olejowych gdzie jeszcze może przepchnąć...
Może to być zacięty tłoczek hydro-elektrycznego nastawiaka koła zmiennych faz rozrządu (umieszczony koło korka wlewu oleju od góry ,dwa kabelki). Dodano po 35 Chciałem jeszcze dodać,że po wyjęciu zaworu hydro-elektrycznego wałka rozrządu okazało się ,że tłoczek był podwieszony(nagar). Po oczyszczeniu tłoczek wrócił na swoje położenie. Zdjęcie w/w zaworu;...
Witam, Samochód to renault clio 2. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego w instalacji ale problem polega na tym że za nic na świecie nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku. Co udało mi się dotąd ustali to, że kiedy jeżdżę bez włączonego ogrzewania to płynu ubywa mniej więcej 300-400 ml ma jakieś 1000 km bo mniej więcej tyle pokonuję w ciągu...
Ile ten silnik ma przejechane kilometrow jak jestes pewien jego stanu. Jak silnik zuzywa olej to dym z rury jest koloru niebieskawego. Kiedys jak padly mi uszczelniacze to silnik zuzywal srednio okolo 1 l oleju na 2 tys kilometrow. Po wymianie niedolewam oleju wogole ( olej 10W40 ) a cena wymiany uszczelniaczy z robocizna w ASO okolo 200zl nie pamietam...
Auto stało w Belgi do wczoraj(już jest w drodze do Polski po tym co wymieniłem jakoś jedzie ale kierowca co 500km musi tankować pod korek bo silnikiem trzepie).W belgi serwis wyliczył za holowanie(35km) i wymianę jednego pompowtrysku 3255 EUR netto. Gwarancję na cześć oczywiście dają. Co do wymiany ich nowego wtrysku na mój stary to można zapomnieć,...
Witam, mam taki problem z Renault Clio 2 , 2002r. silnik 1.2 8V 43kW , oznaczenie silnika D7F 746. Silnik raz na jakiś czas gaśnie i jest po zgaśnięciu problem z odpaleniem, gaśnięcie silnika występuje najczęściej stojąc w korku na wolnych obrotach. Odczytałem Clipem błąd DF045 czujnik ciśnienia w kolektorze . Błąd powraca po każdorazowym skasowaniu...
Zakupiłem Renault Espace 1.9dci. Cena rynkowa, stan rynkowy. Nie wątpię.... Po doradzeniu przez znajomego, odpiąłem EGR, Zmień znajomych, to się wyciąga i czyści. oraz przy jeździe poniżej ok 1800obr na obciążeniu, np pod górę Na kurs prawa jazdy chyba trzeba wrócić i nauczyć się jeździć. Z korka po odkręceniu lekko dmucha niebieskawy dymek bez specjalnie...
Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..? przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Teoretycznie w Renault rekomendowany jest Elf.. I jest to dobry olej, zdecydowanie lepszy niż przereklamowane Castrole i Mobile. Valvoline również jest bardzo dobrym olejem.. Nawet rzekł bym lepszym od Elfa.. Nie bardzo rozumiem podejścia do pisania poprzednich postów.. Skąd sugestia żeby lać 10W40 ? przecież zbrakło najbardziej istotnych informacji...
Upewnij się, że wałek rozrządu jest "cały" i wykręć lekko korek miski olejowej i sprawdź czy nie ma zanieczyszczonego oleju. Bywały przypadki, że wałki rozrządu po jakimś czasie nagle się ścierały i po prostu traciły krzywki. Jak olej będzie czysty to wina elektroniki a za to lepiej się nie brać tylko do fachowca odrazu pędzić.
Witam Panowie Wygląda na to, że udało się rozwiązać problem. Zrobiłem tak jak jeden z kolegów polecił czyli ściągnąłem jeszcze raz cały czynnik (odseparowało 60ml oleju) i wyciągnąłem sprężarkę. Zlałem z niej cały olej i zalałem jedynie niecałe 100 ml świeżego oleju. Zrobiłem próżnię 45 minut i jeszcze raz wpuściłem czynnik do układu (bez dodawania...
Witam. Posiadam Renault Laguna II Dynamique 1.9 dci 120km, w której mam problem z ogrzewaniem objawiający się w następujący sposób: kiedy jeżdżę samochodem po mieście i na małych dystansach (około 60 km) wszystko jest w jak najlepszym porządku. Gdy zaś wybieram się na dłuższe odległości (około 200km) ogrzewanie przez pewien czas chodzi normalnie po...
korku oleju masło korku oleju podciśnienie korku oleju
zrobić czujnik poziomu cieczy połączenia kostki stacyjki magnetofon mechanizm
Schemat elektryczny Rational CCM 202 – dostępność dokumentacji serwisowej Filtr sieciowy EMI/RFI Schaffner, TDK, Corcom – skuteczne tłumienie zakłóceń od radiostacji