Dzięki za zainteresowanie się moim tematem :) Z wyżej opisanym problemem byłem już u kilku mechaników oraz serwisie citroena. Do chwili obecnej wymienione zostały: -wszystkie filtry, (sprawdzony był dolot i czyszczona przepustnica) - świece + cewka zapłonowa - listwa wtryskowa+wtryskiwacze - wariator - sprawdzany był moduł sterujący a dodatkowo w serwisie...
Zawsze jest jakieś minimalne podciśnienie ,nawet w valvetronic. Dziura w dolocie,sprawdź uszczelkę korka oleju.
czyli bez komputera się nie obejdzie ? tylko skąd ropa w oleju i czemu wytwarza się podciśnienie i pakuje z korka wlewu oleju >.
Na pewno ok jest to że: 1. Chlapie po otwarciu korka oleju. Jeśli wałek jest blisko wlewu, to brak chlapania oznaczałby, że nie ma smarowania. 2. Podciśnienie zaysające korek oleju czy bagnet oleju. Brak podciśnienia to niedrożna odma lub duże przedmuchu. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
Witam. Kolego odkręć dekiel na zbiorniku oleju, ten z korkiem wlewu i smokiem zasilającym pompę wspomagania ukł.kier. Następnie wyczyść smok. Prawdopodobnie zapchany smok powoduje powstawanie podciśnienie na pompie, co z kolei jest przyczyną zasysania oleju przez ową pompę za skrzyni. Pozdrawiam.
Nie miałem takiego przypadku, więc tylko teoretyczne rozważania: gdyby była zatkana odma, to ciśnienie w skrzyni korbowej mogło by zbijać podciśnienie wakupompy, stąd jego spadek przy doładowaniu. Można na próbę przejechać się z odkręconym korkiem wlewu oleju, tylko jakoś to zabezpieczyć, żeby nie zachlapało wszystkiego
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Witam Z racji zbliżającej się zimy pomyślałem nad modyfikacją odmy w moim aucie aby nie mieć problemów z zamarzaniem odmy. Pomysł zaczerpnąłem z poprawionego silnika 1.4 BBY. Odmę z tego modelu założyłem zamiast oryginalnej i podpiąłem ją jak w silniku bby do podciśnienia z kolektora ssącego. Silnik pracuje ok, jedynie po odkręceniu korka oleju pojawiło...
Posiadam Opla Insignia. Świeci się check the engine i wyświetla się błąd 59. A w silniku wytwarza się takie podciśnienie, że nie można odkręcić korka wlewu oleju. Czy to jest spowodowane zapchaną odmą? I w jaki sposób można ją naprawić?
Prawdopodobnie nieszczelny układ dolotowy lub jeżeli jest to może być uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynię korbową stwierdzisz to po odkręceniu korka wlewu oleju przytkaj go dłonią jak będziesz miał podciśnienie to on do wymiany opis masz tu.
Zobacz dokładnie szczelność odm ,przewodów podciśnienia, korka oleju i bagnetu.
Sprawdź podciśnienie w silniku. Ciężko otworzyć korek oleju na pracującym silniku. Czasami membrana odmy jest zabrudzona i wysysa olej z silnika.
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Z odmy nie powinny. Ani z korka oleju również nie. Wiadomo że jakieś tam ciśnienie i podciśnienie szczątkowe zawsze będzie w komorze korbowej, jeśli masz spaliny sprawdź ciśnienie sprężania i pierścienie.
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
To np walnięte pierścienie nie będą puszczać oleju i powodować kiepskie sprężanie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zdjąć korek oleju na odpalonym i zobaczyć czy jest podciśnienie czy nadciśnienie? Chciałbym to w miarę zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Remont przewyższa cenę auta. Ile tak w ogóle kosztuje przekładka silnika do takiego golfa?
A możesz mi wytłumaczyć co to znaczy podciśnienie??? Nie znam się na tych pojęciach, na co to wpływa
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Jakby odma była zatkana to wtedy by skakał korek (przedmuchy większe niż podciśnienie) albo jak już bardzo duże przedmuchy (większe niż pobór powietrza przez odmę).
Szukaj dalej dziury w całym. To normalne że skrzyni korbowej jest podciśnienie. Tak się teraz projektuję silniki. Ma to kilka zalet. Mniej wycieków bo jest podciśnienie. Mniejsze opory/straty niby niewiele ale zawsze coś. Lepszy rozbryzg mgły olejejowej i jej szybsze opadanie. Brak powietrza to brak wilgoci = mniej skrapaljacej się wody = mniej "masła"...
A poziomy wlew oleju to idiota napewno wymyslił.,w tym modelu. To akurat wymyślił producent silników GX160 - Honda, a inne firmy to skopiowały w swoich "klonach GX160". silnik gaśnie co chwila .,dusi się jak okresla to mąż Teoretycznie brak oleju spowodowałby nagłe odcięcie zapłonu (nie duszenie), ale może warto szukać w tym kierunku (za mało oleju?)...
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Dzisiaj założyłem kolejne nowe świece i nowe cewki NGK i na zimno znowu tragedia na gorąco trochę lepiej. Teraz po odpięciu odmy także od czasu do czasu przerywa i wypada zapłon na 3 cylindrze, na gorąco na każdym z cylindrów po 10 barów. Zauważyłem pewną zależność: jak się odepnie odmę i wciśnie gaz to wydech praktycznie nie dmucha, co innego jest...
Sprawdź stan rozrządu. Rozrząd sprawdzony, wszystko się zgadza. Zmierzyłem dodatkowo podciśnienie w kolektorze vacumetrem i na wolnych obrotach wynosi około 0.28 bar, ciśnienie abolutne w kolektorze według czujnika jest takie samo. Ponownie sprawdzałem szczelność dolotu i bez zastrzeżeń, po otworzeniu filtra powietrza jakakolwiek rzecz w świetle przepływomierza...
Zasysa korek wlewu oleju, czasami aż kopci, gaśnie na zimnym silniku. Wymieniona membranka w pokrywie, była pęknięta i nadal to podciśnienie po zdjęciu węża z pokrywy czy przepustnicy. Wszędzie piszą o tej membrance... Błędów brak.
Twoje przypuszczenia są raczej trafne. To albo dziura w dolocie ale raczej wygląda to na nie domykający się EGR (zostaje w pozycji otwartej ) ale raczej zawór EVAP dostał grudkami węgla aktywnego i nie domyka się. Bagnet i korek wlewu oleju szczelny. Bo w tym silniku w przestrzeni korbowej panuje podciśnienie i nieszczelność na tych elementach też daje...
Jedno mnie dzisiaj trochę zadziwiło mianowicie podciśnienie w skrzyni korbowej i słyszalny syk powietrza , korek wlewu oleju nie bardo chciał się podnieść , ale jak to by wpływało na prace zaworu nad miarowego . Po zdjęciu korka i przegazowaniu ciśnienie na zegarze bez zmian .
Pompa wspomagania ma własny zbiornik oleju, podłączyłeś rozdzielacza z wyjściem wysokiego ciśnienia pompy. Na co drugi zbiornik oleju? Czy ten olej się cofa do zbiornika pompy jak pompa jest wyłączona, albo jak tłok wraca? Możesz objaśnić jaki jest obieg płynów? Już tłumaczę. W oryginalnym zbiorniku mieści się zbyt mało oleju i trzeba dorobić drugi....
BBZ czyli na pewno podciśnienie w skrzyni korbowej tak jak pisałem wcześniej nieszczelność (korek wlewu ,bagnet ,odma ).
Rezystancji ani bezpieczników nie sprawdzałem. Napięcie powinno być na obu białych kablach ? bo na obu białych oscyluje wartość od 0 do 1,5 V. Komputer na starych sondach pokazał złe parametry sondy lambda oraz zwarcie w obwodzie grzałki. Może wiązka być gdzieś uwalona? Jeszcze się dopatrzyłem że odma jest jakoś dziwnnie podłączona. w taki sposób że...
Witam, fakt gaźnik Aisan częśto wszystkim dokucza, kilka rzeczy które sa problematyczne w tym systemie to podciśnienia, odma która idzie od korka oleju, bardzo częst peka zaraz przy samym kolektorze ssącym pod gaźnikiem no i oczywiście sam gaźnik a dokładnie kanalik który jest zaraz pod górna pokrywa gaźnika wraz z blaszka bimetalową, ten kanalik bardzo...
Może jak zapchana odma to wywala olej do przepustnicy. Sprawdź też zawor podciśnienia przy korku oleju od góry. Przy wymianie oleju zrób płukankę Teca czy coś na starym oleju jak chcesz. Potem na świeży olej i filtr oleju daj motodoktora u mnie w 16v bcb AZD aus było to samo. Dałem nowy OLEJ SHELL HELIX H8X 5W30 i motodoktora Tec. Przestało dymić oleju...
Witam... Bardzo proszę o pomoc... Po podłączniu pod komputer (taki uniwersalny) wyrzuca mi błąd p0171 System Too Lean (Bank 1) Czy jesteście mi w stanie podpowiedzieć gdzie szukać jego przyczyny? Sprawdzałem co tylko dałem radę i nie wychwiciłem jakiejś nieszczelności lub zasysania lewego powietrza.... Dodam,że zuwarzyłem bardzo dziwny objaw w moim...
Tak to wygląda na filmie. Na 100% na forum nie do sprawdzenia. Np: u mnie zaraz za korkiem jest wałek rozrządu, odrobina pary w misce olejowej ten daje podobny efekt, jeszcze bryzga olejem, ale w układzie jest podciśnienie. Ta chmurka jaki ma zapach? Bo to może być para, opary płynu (ale jak rozumiem nie znika) lub spaliny. Odłącz odmę i zobacz. Masz...
Bez rozpoławiania to można tak sprawdzić: odkręcając korek wlewowy oleju i przykładając palec do otworu i kopiąc kopniakiem jeśli pojawi się ciśnienie lub podciśnienie to wina simeringu. Ale przy niewielkiej nieszczelności może być to trudne do diagnozy tą metodą.
Witam Seat Toledo 1995 2.0i 8V typ 2E Mam problem z bardzo nierówną pracą silnika odrazu po uruchonmieniu ale na zimnym silniku Najpierw zaczełem od wymiany kabli wysokiego napiecia i świec Potem mechanik stwierdził przebicie na cewce zapłonowej (tez ją wymieniłem) Następnie skupiłem sie na aparacie zapłonowym (wymieniłem palec i kopułke) Auto podłaczane...
Panowie może zakończcie , bo widzę, że nie macie pojęcia a możecie sobie tylko dodatkowych kosztów przysporzyć. Inna sprawa-do zbiornika paliwa doprowadzone jest podciśnienie i jeżeli otworzysz korek wlewu to silnik nawet może zgasnąć(to samo jeżeli otworzysz korek wlewu oleju). i za chwilę: Przy odkręcaniu należy UWAŻAĆ, bo układ paliwowy jest pod...
Problem inny ,nie mechaniczny. ? przepustnica sama w sobie uszkodzona ? Czemu nie schodzi poniżej tych 1000rpm nawet gdy jest w pełni rozgrzany. Oddme zaślepiałem i wygląda że to nic nie zmienia. Korek oleju zassysa b. mocno jakoś nie pamiętam by tak było w tych silnikach. Pociśnienie mówisz że prawidłowe te 380mBar? Też mi się pamieta może zle że...
na razie upuszczę oleju bo jest go trochę za dużo i będę obserwował czy przybywa.do cylindrów też zerknę ale nie wiem czy przez te małe otwory coś zobaczę.i jeszcze jedno pytanko czy przy wykręconym korku od zbiorniczka na pracującym silniku powinno bulgotać jak jest uwalona uszczelka bo u mnie nic się nie dzieje.
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Wczoraj walczyłem dzielnie cały dzień, szczelność dolotu sprawdzałem z użyciem wytwornicy dymu i podałem gęsta mgiełkę pod ciśnieniem 1,5 bara w przewód evapu do przepustnicy (oczywiście góra przepustnicy szczelnie zaślepiona), nieszczelności absolutnie żadnych, ciśnienie powolutku spadało ale dym nigdzie się nie pojawił, pewnie zawory go przepuściły.......
Znalazłem jeszcze taki rysunek w necie https://www.google.pl/search?q=pcv+delet... Wnioskuję z tego że tym nie oryginalnym "PVC delete kit" całkowicie zaślepie ujście...
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Witam wszystkich obeznanych w temacie i proszę o małą pomoc. Jak w temacie podczas pracy silnika wyjmuje szabelkę oleju lub odkręcam korek wlewu i obserwuje ze podciśnienie wciąga je do środka.Wymieniłem kilka zaworków zwrotnych które były uszkodzone i objawy się pomniejszyły ale nie zniknęły. Problem jest w tym ze auto ma kilka innych problemów pobocznych...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Mam taką sprężarkę 3JW60 którą robiłem od podstaw. Szlif wszystkich cylindrów, nowe tłoki oraz nowe pierścienie. Wymienione zawory w głowicy, nowe uszczelki. W pojemniku wypełnionym olejem leży mi jeszcze drugi wał do niej. Z tej dziurki na uciekać powietrze gdyż odpowietrza Ci skrzynię korbową. Zatkanie tej dziurki może skutkować wyrzucaniem oleju...
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Volkswagen Transporter T4 2002r. 2,5 Tdi 102KM oznaczenie AUF (odmiana ACV dla automatycznej skrzyni biegów) Witam. Mam problem. Objawy: Silnik kopci na szaro / biało / błękitno. Dzieje się to podczas jazdy pod górkę, podczas wciśnięcia mocno pedału przyspieszenia z jałowych obrotów, i czasem podczas parkowania (Drive, Reverse na automacie - zwiększone...
Witam Panowie Proszę o pomoc. Silnik chodzi idealnie , ma moc odpala. Na zimnym falują obroty, przez chwilę coś jakby piszczało. Potem jak sie rozgrzeje jest duzo lepiej . Niestety obroty sa czasem jałowe 900-1100 rpm i robi sie podcisnienie takie ze na pracujacych silniku nie mozna odkrecic korka oleju,a po wyjeciu bagnetu slychac syk. Niby poprzedni...
Witam Uszczelka jakby była walnięta to są następujące objawy : płyn przedostaje się do oleju i mamy tzw. emulsję olej jest biały , drugi objaw płyn idzie do wydechu i z rury idzie para wodna kopci na biało , spaliny są wilgotne , trzeci objaw robi na się podciśnienie węże są twarde jak kamień i płyn nam wybija przez zbiornik na zakręconym korku. To...
Hej, od jakiegoś czasu borykam się prawdopodobnie z jakąś nieszczelnością, która powoduje turbo laga i lekki spadek mocy. Robiłem test szczelności dolotu i wszystko ezczelne. Niewiem jak sprawdzic odmę, w każdym razie wymieilem zaworek w trojniku, kolanko odmy i jeden sparcialy waz. Doczytałem też, że mozna niiewielkim ciśnieniem dmuchnąć w odme. I...
Silnik N55B30A zapisuje w sterowniku silnika błąd 28A0 lub 10400 ( to to samo). W skrzyni korbowej jest podciśnienie, pytanie brzmi: Czy jest to prawidłowe? Z analizy konstrukcji silnika dochodzę do wniosku, że nie jest do niczego potrzebne, ale może konstruktor miał na ten temat inne zdanie. Po poluzowaniu korka wlewu oleju odczyty przepływu powietrza...
Mam ostatnio problem i jeśli ktoś się z tym stykał i ma lekarstwo na problem proszę o pomoc. W Astra h 1.6 twinsport 2005 kupiłem przy 185 tys km (montaz gazu) przy 205 tys wymieniłem pasek rozrządu wraz wymiana oleju wlałem mobil syntetyk i zaczął się po dwóch dniach problem. po kolei: przeciekła czujnik oleju wymiana, później zaczął brać więcej oleju...
Sprawdziłem, VAG pokazał już tylko jeden błąd 16786 zawór EGR nadmierny przepływ, (recyrkulacja spalin) błąd skasowałem, jutro pojadę na próbę, i sprawdzę, może są jakieś nieszczelności, napięcie na pinach i odmę. Zawor EGR raczej do wymiany. Po prostu sie konczy. Odme warto sprawdzic, ba, nawet trzeba. Jest opcja, ze moze byc przytkana. Nie masz masla...
Sprawdzałem przed chwilą przytykając palec zamiast korka i myslę że nie powinno wypchać go,daje się wyczuć nawet lekkie podciśnienie czyli jak by wciągało palec jak się go blisko dotknie,tylko strasznie kopci i to mnie najbardziej martwi,ale czytałem o przypadku że komuś równiez kopciło też w cinquecento 700 o ile dobrze pamietam i po jakimś czasie...
Jeśli to była beczka, taka 200 l-- po oleju, paliwie itd., to do przewiezienia jej napełnionej trzeba było ją zamknąć szczelnie, by się nie rozlewało. Po dojechaniu w odpowiednie miejsce, otwarto zawór spustowy, najczęściej duży. Ciecz wypływa dużym strumieniem i jeśli nie otworzy się zaworu(korka) u góry może powstać duże podciśnienie, które potrafi...
Ręce mnie swędzą! Coś nowego chyba trzeba zacząć robić. Rower śmiga, motór śmiga... Kolega zakupił z tablicy ostatnio silnik do Pucha M50, 3 albo 4 biegi. Ma ktoś jakieś wiadomości o tym silniku? Edit: No i przechwaliłem. Jak silnik się dobrze rozgrzeje, zaczyna zachowywać się tak, jakby brakło paliwa, regulacja gaźnikiem nie daje efektów (próbowałem...
Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..? przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie...
Witam, mam taki problem z Renault Clio 2 , 2002r. silnik 1.2 8V 43kW , oznaczenie silnika D7F 746. Silnik raz na jakiś czas gaśnie i jest po zgaśnięciu problem z odpaleniem, gaśnięcie silnika występuje najczęściej stojąc w korku na wolnych obrotach. Odczytałem Clipem błąd DF045 czujnik ciśnienia w kolektorze . Błąd powraca po każdorazowym skasowaniu...
Witam. Podczas jazdy wywaliło mi większość płynu chłodniczego, silnik nie przegrzał się ale komputer wszedł w tryb serwisowy i nie pozwolił dalej jechać po kilku minutach odpala i jedziemy (po uzupełnieniu płynów). Zrobiłem test na CO2 i wyszło OK, płynu nie ma w oleju, wycieków też brak no i pali na dotyk. Auto od lutego jest po wymianie rozrządu łącznie...
Pompa przesunięta najbardziej od silnika jak się tylko dało. Jest dużo lepiej, choć jeszcze na niebiesko dymi na zimnym. Ja trochę kombinowałem wcześniej - dwa dni temu, zanim się wziąłem za pompę, zacząłem ustawiać zawory. W necie nie ma informacji na ile mają być ustawione. Jedni podają 0,25mm, inni 0,35 mm na gorącym. Wyszło mi 0,35 na ciepłym, nie...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
na początek zlikwidować te uloty WN i sprawdzić podciśnienia do gaźnika
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Jak w temacie Silnik popchał 3 stany oleju do zbiornika (wylewało się korkiem) - diagnoza: oringi na sekcjach. Zamontowano pompę wtryskową po zregenerowaniu i dalej to samo. szukając przyczyny podłączyliśmy bańkę z paliwem w celach obserwacji kiedy się paliwo z olejem zmiesza (nie było jakiegoś wyraźnego efektu) i żeby go zgasić zacisnęliśmy wężyk zasilający....
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Ta nie denerwuj się. To nie chodzi tyle o Twoje finanse co wiedzę składającego. Ze coś tam trzeba popatrzeć, pomierzyc, nawet przetrzeć ręczna honownica i dalej powinno się kręcić. A takie pytanie, odma jest oczywiście sprawna i drozna? Nie rośnie ciśnienie w skrzyni korbowej? Kolego lukasz12345678910 sprawdziłem właśnie odmę i całkowicie nie spełnia...
Witam. Mam problem z autem. Megane III, 1,5dci, 110KM, 97tyś przebiegu (udokumentowany corocznymi fakturami z przeglądów u Zdunka) Niestety bierze mi olej. Około 0,75L na 1000km. Skutkiem tego jest błyskawiczne zatykanie się FAP. Turbina jest cała od oleju, aż morkry jest blok silnika. Jeszcze turbina nie była wyciągana. Mechanik z zewnątrz sprawdził....
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
BMW e46 m43b19 problem z zasysaniem przewodu odmy rozwiązany. Objawem było zasysanie węża odmy oraz nierówna praca silnika do tego stopnia, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy silnik gasł przy dojechaniu do świateł itp. Przewód zassany aż płaski, obroty na biegu jałowym od 400 do 900 i tak skakały. Problemem był sam zawór odmy, sprawny jeśli dmuchamy...
Witam serdecznie Panowie.... Jestem pod wrażenim ilosci podpowiedzi... Więc odpowiem na kilka pytań które Panowie mi zadali. 1. Oleju nie przybywa (na moje oko.Oleju jest na połowie zagłębienia na bagnecie). 2. Dziwne ale korek czuć paliwem... 3. Spalanie i jazda jak na w/w silnik jest Ok. 4. Sonda NOWA sprawdzałem czesto VAG'iem czy są błędy. BRAK....
Witam. Mam nietypowy problem, a mianowicie samochód wchodzi w tryb awaryjny (wyskakuje komunikat EPC), na oko 70% dzieje się to przy ruszaniu, rzadziej na 2 biegu, bardzo rzadko na 3 biegu. Jeżeli przebrnę do 3 biegu i komunikat nie wyskoczy to potem jest ok i można jechać przez 50 km autostradą 100-140 km/h, ale po zatrzymaniu się na bramkach i ruszaniu...
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Pokrywa zaworów z uszczelką i śrubami jest nowa (oryginał), gdyż ciekło. Sprawdzałem, czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.), ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Można to jakoś inaczej przetestować? Otworzyć delikatnie korek wlewu oleju przy pracującym silniku - nie powinno być znacznego nadciśnienia ani podciśnienia...
Jestem już po pierwszej w życiu samodzielnej wymianie oleju wysysarką pneumatyczną.Zdecydowałem się na zakup wysysarki nie jak planowałem wcześniej ze zbiornikiem 80L tylko 30L. Dla osoby, która robiła wymianę za pomocą takiego sprzętu setki razy moje ,,wypociny literackie '' będą pierd...łami.Pomocne będzie dla kogoś kto tak jak ja na początku miał...
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Witam! Mógłby się ktoś podzielić wiadomościami jak mają się zachowywać "podciśnienia" jaki przepływ powietrza powinien być prawidłowy na korku oleju , na tylnej rurce odmy pokrywy i na tych rurkach które zaznaczyłem na zdjęciu Mam w tym silniku 1.6 THP błąd P2074 00 i oczywiście wentylator chłodnicy wyje.... Pozdrawiam! https://obrazki.elektroda.pl/3262178900_...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Hej ;-) Poziom oleju prawidłowy. Pasek osprzętu zdjęty i dalej wyje. Ciśnienie oleju na zimnym 3 bar potem spada. Rozrząd oko-kontrolnie na znaki jest w porządku. Kompresjo-metru nie mam niestety. Po głębszym osłuchaniu wydaje mi się że to lewe powietrze gdzieś piszczy. Rozebrałem cały dolot, włącznie z kolektorem, przepustnicą, wężykami do przepustnicy,...
Witam Pojawil mi sie brazowy nalot na korku od plynu chlodniczego obserwuje caly czas wody nie ubywa w zbiorniczku plyn jest czysty w miare podcisnienie sie zadne nie robi w ukladzie chlodzenia oleju trzyma stan auto ma moc i idzie jak wsciekle jakies pomysly ? Uszcelka pod glowica ?
Chłopie! Nie zawracaj nam tu głwy, ok? Jak robisz krótkie dystanse, a tym samym masz zazwyczaj niedogrzany silnik to normalną sprawą jest tworzenie sie masłowatego osadu na korku wlewu oleju! Dwa-w silniku dwucylindrowym z leżącymi cylindrami jest to rzeczą podwójnie normalną, zobacz na zmiany podciśnienia w skrzyni korbowej. I bardzo Cię proszę-nie...
Manualna też ma blokadę. Trochę źle myślisz, to że na dworze jest poniżej 5stC nie oznacza że ciągle blokuje, w korkach jest rozgrzana komora silnika i czujniki zostaną podgrzane, wtedy odblokuje sprężarkę.. Poprawka drobna, temp poniżej +2 stopni sterownik klimatyzacji u niemożliwi start sprężarki dla w/w auta. Twoja teoria ma lekki sens, ale tylko...
Witam, mam problem z układem chłodniczym w moim citroenie 1.4hdi tzn. dolewam płyn chłodniczy do zbiorniczka, po przejechaniu około 50km komputer sygnalizuje niski poziom płynu. Po wychłodzeniu doleję i dalej to samo. Odkręcając korek na gorącym silniku płyn wraca, ale po krótkim czasie znowu go ubywa. Podkreślam iż korek wymieniłem na nowy (tyle że...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
Nie może tak być, musi być odprowadzenie podciśnienia ze skrzyni korbowej. Może być ono odprowadzane do korka wlewu oleju, gdzie wcześniej jest tzw. sitko-filtr wyłapujący opary olejowe. Przy zapchanym wywala olej korkiem, potrafi walić na 1m w gore przy zapalonym silniku. Swego czasu były stosowane w pokrywie klawiatury, (podobne do tego co miał silnik...
Witam Proszę o pomoc osób które miały podobny problem lub znają się na rzeczy... Przeszukałem forum, auto było u 2 mechaników i nadal to samo... dodam że auto posiada gaz sekwencję, która załącza gaz kiedy silnik osiągnie 37 stopni. jak dawałem auto do zagazowania to problemy już były 1. Pierwszy problem to jest taki że, po odpaleniu zimnego silnika,...
Kiedy się robi krótkie odcinki i jak jest nieszczelność układu i dostaje się płyn do oleju to tworzy się biała maź na korku gdyby był uszkodzony blok lub uszczelka między głowicą a cylindrem. Tak węże bywają sparciałe tym bardziej że masz auto z 89r. Z tym podciśnieniem to jak rano przychodzisz i odkręcasz to syk jest na wyrzucanie czy na wciągnięcie?
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
Witajcie Długo nie byłem na forum proszę o wybaczenie . Posiadam piłę spalinową Husqvarna Practica 44 i przy tej pile w korku zbiornika oleju jest oryginalnie zrobiony odpowietrznik jak korek jest nowy to wszystko jest ok a jak się trochę zużyje to przez te małe otworki sączy się olej robi się jakieś podciśnienie czy coś takiego . Może ktoś się orientuje...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Poziom płynu chłodniczego w normie. Żadnych ubytków, baniek powietrza, śladów oleju. Korek wlewu oleju - czysty - bez "majonezu". Nic nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Podgląd tego, co się dzieje na przewodzie podciśnienia, to dobry pomysł - sprawdzę . Podłączę też analizator spalin.
Dla kodu silnika D 5244T ciśnienie oleju silnik 100 stopni - tak jest podane 1 atm/800 obr i 3,5 atm /4000obr . Wygląda że za wysokie . Zobacz czy w skrzyni korbowej nie ma zbyt wysokiego podciśnienia - czy możesz zdjąć korek wlewu oleju przy pracującym silniku .
podciśnienie korku podciśnienie korku wlewu oleju korku oleju
naprawa statecznika elektronicznego hyundai wentylator chłodnicy siłownik wywrotu
Wymiana uszczelniacza linki zmiany biegów w Mercedesie ML430 W163 Błąd krytyczny w Oplu 2.0 DTI - przyczyny i diagnostyka