Kolego jeśli po pewnym czasie pracy kosiarka nie przestała dymić na biało tzn., że jest już zużyty silnik (10 lat pracy) lub częściowo zatarty. Należy sprawdzić jakie ciśnienie ma silnik, w przypadku zbyt niskiego ciśnienia czeka Cię remont silnika. Po zdemontowaniu głowicy można sprawdzić...
Dlaczego ma unikać hondy?? to Bardzo dobre silniki i przedewszystkim górnozaworowe! mają większą moc i moment z mniejszej pojemności a co za tym idzie mniej palą!!! aa nie tak jak napisał kolega że palą więcej( chyba się za bardzo nie zna na silnikach). Jakby dolnozaworówki paliły mniej...
Stan pierścieni możesz sprawdzić w prosty sposób, rozgrzej silnik, ustaw tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, zablokuj wał i podłącz do cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 5 atm. Jeżeli przez odmę będzie wylatywało powietrze to pierścienie lub cylinder w kiepskim stanie. Przy...
To już rozebrałeś silnik. Twierdzisz, że pierścienie dobre, a czy przynajmniej sprawdziłeś, czy cylinder nie jest przytarty i jakie mają luzy pierścienie, co dałoby Ci podgląd na kondycję silnika. Pewnie nie sprawdziłeś też jakie ma ciśnienie silnik w cylindrze. Może poprzedni właściciel...
Kosiarka już letnia i chyba swoje odpracowała. Niebieski dym nic dobrego nie wróży - bierze olej. Sprawdź ten klin, ale również filtr powietrza, odmę oraz ciśnienie w cylindrze (przy otwartej przepustnicy) i gaźnik do rzetelnego przeglądu. Czy przypadkiem kosiarka nie była przechylona na...
Kosiarka traci moc w gęściejszej trawie, mimo, że ciśnienie sprężania na zimnym silniku ok. 8 atm. Nie dymi, ale świeca czarna zabrudzona sadzą. Ostatnio czyściłem komorę spalania bo było dużo nagaru i ciężko paliła. Cylinder gładki, żadnych najdrobniejszych rys. Jaka może być przyczyna...
Posiadam traktorek z silnikiem jak w temacie. Problem jest taki, że nie pali na jeden cylinder (lewy). Co zostało zrobione: wymienione świece, cewka lewa nowa, gaźnik czyszczony 3 razy, zmieniony olej, filtry, wyregulowane luzy zaworowe, sprawdzone ciśnienie sprężania. Kosiarką nieraz udaje...
Dzień dobry. Mam taki dziwny problem z kosiarką AS Motor (silnik też firmy AS Motor, 2T). Otóż najpierw bardzo trudno było ją odpalić, ciągnięcie szarpaka wymagało dużej siły (z wyjętą świecą obracała się lekko). W końcu zgasła w czasie pracy i w ogóle już nie daje się odpalić....
Nie obyło się bez zdjęcia głowicy, okazało się iż między cylindrem, a zaworem wylotowym wydmuchana była uszczelka pod głowicą. Ciśnienie zrobiło sobie taki mały przelot w postaci braku kawałka uszczelki. Założyłem nową i kosiarka pracuje normalnie.
Kolego tak na początek, po pracy kosiarki sprawdź kolor świecy. Jeśli będzie czarna (okopcona) to sprawdź czystość filtr powietrza, ewentualne ustawienia gaźnika i czy "bierze" olej. Może kosisz na zbyt dużych obrotach silnika i stąd większe spalanie, a może należałoby zwiększyć "tempo"...
No ta kompresja trochę odstaje ale myślałam że 1 bar nie robi różnicy i nie będzie to przyczyną błędu (wiadomo że silnik nie salon) dodam że inaczej się jeździć nie da ta kosiarka przy 120km ma już 3.5 tys obrotów :((((((((Na ECU nie stawiałam sugerując się że błąd jest zawsze...
Udało mi się zdjąć głowicę nie niszcząc uszczelki. Raczej nie ma wyczuwalnego progu w cylindrze. Dla pewności zanim kupię membranę wklejam zdjęcia makro rozkręconego silnika: Od innego mechanika słyszałem, że powinno się sprawdzić ciśnienie w czasie gdy tłok jest maksymalnie...
Jest to, po prostu, odśrodkowy odprężnik. Przy małych obrotach, jakie są podczas ręcznego odpalania, powoduje lekkie uchylenie zaworu wydechowego, podczas fazy sprężania. Ułatwia to rozruch, poprzez zmniejszenie ciśnienia w cylindrze, więc można użyć mniejszej siły przy ciągnięciu...
Rozumiem ze przykładałeś rękę do wylotów z cylindra. Jeżeli czułeś podciśnienie a nie czułeś ciśnienia (oczywiście obróciłeś wal o cztery obroty) to możliwe ze zawór ssący jest zawieszony lub uszkodzony. Spróbuj jeszcze raz, zatkaj wylot spalin i obróć walem cztery razy.
Gaźnik został wyczyszczony tak, że lepiej się już chyba nie da. Powietrzem i parą pod ciśnieniem. Wygada jak nowy. Uszczelkę miedzy cylindrem tez wymieniłem na nową. Taka okrągła gumowa. Silnik odpala na ssaniu. Jak przesunę na FAST to silnik pracuje wysoko i równo, hura. Na SLOW,...
Witam. Spróbowałbym jednak wymienić świecę, czasem jeżeli nawet na wolnym powietrzu wydaje się, że "jest iskra", to może ona zaniknąć przy wyższym ciśnieniu, które panuje podczas sprężania wewnątrz cylindra.
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe...
Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ...
Mozna jakos sprawdzic czy ma odpowiednia jesli nie to jakas regulacja. Sprawdzić to jedynie można ciśnienie sprężania. A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane...
Sprawdź, czy klin koła magnesowego nie został ścięty (np. po uderzeniu nożem w kamień, korzeń itp), bo wówczas zapłon może występować w innym punkcie niż powinien. Zdemontuj dekiel głowicy silnika i sprawdź działanie zaworów tj. czy oba pracują i czy zamykają się szczelnie, możesz...
Sprawdź, czy przewód WN nie ma przebicia na karter silnika. Spróbuj zbliżyć cewkę do koła magnesowego na odległość ok. 0,3 mm (na grubość kartki z zeszytu), aby koło magnesowe nie ocierało o cewkę. Zbadaj sprawność tzw. fajki świecy, może w niej kryje się usterką. Najlepiej sprawdź...
Przypuszczam, że przy rozrządzie nikt nie grzebał. Może silnik wymaga remontu, więc na początek sprawdź ciśnienie w cylindrze. W przypadku zbyt niskiego zdemontuj głowicę, sprawdź szczelność zaworów, usuń nagar z gniazd zaworowych i z głowicy, ewentualnie sprawdź luzy zaworowe. Na...
Czy przypadkiem nie przechylałeś kosiarkę "na cylinder", co może skutkować takimi objawami, a może zalałeś zbyt dużo oleju. Kosiarki z silnikami 4T można jedynie bezpiecznie przechylać do tyłu i nie należy nimi kosić na pochyłościach. Jeśli poziom oleju jest właściwy i ciśnienie sprężania...
Miałem też przypadek, kiedy wszystko było oprócz ciśnienia w cylindrze. Ale na to wpadłem późno. Wcześniej naczyściłem się kilka razy gaźnik, dmuchanie sprężonym powietrzem we wszystkie otwory silnika, wymiana kilku świec. O bezsensownym szarpaniu startera nie wspomnę. Nie mierzyłem...
2. planuje wymienić pierścienie i czy w tym silniku raczej winno się honować gładź cylindra? 3. Czy regulacja luzu zaworowego odbywa się przez korektę jego długości? jeśli tak to czym to szlifować. 6. jakie powinno być w tym silniku ciśnie sprężania i jak je mierzyć? czy duży...
Taki temat juz byl ostatnio, no ale nic. Tak jak ktos juz wspomnial wydechy przelotowe jak i o wiekszej srednicy maja zastosowanie w silnikach doladowanych. Choc ta srednice dobieramy do tego co chcemy osiagnac inaczej to bedzie w autach do driftu inaczej w autach na 1/4. W wolnossacym zle dobranie...
Moje podejrzenia padały najbardziej na niesprawną przepustnicę, ale dla pewności zmierzyłem sprężanie, i wyszło na pierwszym cylindrze 7,5 bar, na drugim koło 5, a trzeci i czwarty ok. 4. Nawet ciśnienia nie umiesz poprawnie zmierzyć - wiesz że przy takich wartościach silnik za chiny ludowe...
Witam. Postanowiłem zrobić remont mojej kosiarce, gdyż pod koniec poprzedniego sezonu odmówiła posłuszeństwa. Jest to model dolnozaworowy znany jako classic. W kosiarce cylinder wygląda bardzo dobrze, tłok również. Pokusiłem się o rozebranie miski. Wyczyściłem ją pod ciśnieniem....
Kolego ten silnik- złom. Remont nieopłacalny. Co do smoka w tym silniku jest on bardzo blisko dna miski i jest kruchy. Ja raz uderzyłem lekko w próg zwalniający, miska nawet się nie wgięła a ciśnienie się zaświeciło i smok uksyty. Bardzo delikatne aluminium. Jak masz blisko do mnie (miejscowość...
Witam. Pytałem znajomego o ten silnik i... dowiedziałem się złych rzeczy. Przyczyną pęknięcia korbowodu było zatarcie się silnika :-( - nie wiem co prawda, co miał na myśli, ale te słowa źle wróżą. Przyjrzałem się lepiej cylindrowi (cylindru?), i niestety zauważyłem dość potężne...
Pacjent Ford Fiesta MK7 1.6 TDCi Po podłączeniu do komputera wyskoczył owy błąd Kod: P0174 - Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2). Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Mieszanka w układzie zbyt uboga...
Przykładowo dawniej w takich sprzętach czyszczenie świecy było rutyną natomiast we współczesnych pilarkach/kosiarkach mimo iż jest tam silnik 2T to świecy nie trzeba czyścić (u siebie już ze 4 lata nie miałem potrzeby wykręcać świecy zarówno w pilarce jak i kosie spalinowej). W poście...
kosiarka posiada 1atm bo pewnie jest dekompresor odśrodkowy .A to nie oznacza że takie jest ciśnienie faktyczne . Pilarki o większych pojemnościach też mają dekompresatory zmontowane w cylindrach, i zamykają się one dopiero po uruchomieniu silnika.
Witam wszystkich. Temat rozwiązany, na końcu piszę jak. Dziękuję za podpowiedzi. W opisie usterki zasugerowałem nieprawdziwą okoliczność: kosiarka co prawda nie dymiła, ale świeca po którymś wykręceniu kompletnie okopcona. A więc mieszanka była zbyt bogata a nie zbyt uboga. Wniosek,...
Potrzebowałem sprężarki do malowania, która zajmuje mało miejsca i jest w miarę tania. Czyli najlepiej samemu coś zrobić. Kupiłem kompresor dwutłokowy z dwoma stopniami, typowy chiński produkt o parametrach: sprężarka dwucylindrowa * smarowana olejem; * cylindry urządzenia wykonane...
Jeśli kosiarka stara, to ciśnienie w cylindrze też do sprawdzenia. W zbiorniku paliwa pewnie jest jeszcze "stare" paliwo wraz ze śmieciami (rdzą), więc proponuję jeszcze raz dokładnie przeglądnąć gaźnik (dysze i kanaliki) i usunąć ewentualne zanieczyszczenia ze zbiornika. Gaźnik należy...
Jeśli odma jest drożna, to wskazanym jest sprawdzić ciśnienie w cylindrze i poziom oleju (może być za wysoki). Szczelina pierścieni kompresyjnych, to wg mnie max. do 0,5 mm, a 1 mm dla pierścieni odoliwiających, to za dużo. Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał...
To po co podważasz to co pisalem? Jaki to miało cel? Dyskredytacja dla zasady? Zdecydowanie nie dla zasady. Zdawanie się na ekspercką opinię przeciętnych obywateli odnośnie energetyki w tym jądrowej, w zderzeniu z ich realnymi możliwościami poznawczymi np. gniazdko elektryczne albo spalinowa...