i bardzo dobrze, że odłączona, zaślep tylko króciec do gaźnika żeby nie ssało brudnego powietrza, a do gumowej rurki daj kawałek węża/rurki w górę żeby olej nie chlapał i tyle, poco silnik ma ssać ten olej z powietrzem i tworzyć jeszcze nagar i mieć mniej mocy... a nie pasuje bo ktoś pewnie zmienił kolanko, albo gaźnik, albo kolektor na nieco inny i...
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
A właściwie to jakie ma wysokie obroty to nie wiesz, bo powinny być w granicach 3000 - 3400 obr/min, nie większe, bo dysza główna nie jest przystosowana do takiego dawkowania. Sprężyna regulatora obrotów pracuje prawidłowo? Bo po dodaniu gazu powinna sterować przepustnicą gazu, tak samo regulator odśrodkowy, musi być ustawiony w prawidłowy sposób. Wałek...
czy ta scieta strona w strone wydechu czy w stronę gaźnika Jeśli to dwusuw to w stronę kolektora ssącego.
To gniazdo pewnie wyleciało. Zdejmuj głowicę.
Przepnę sprężynę przy najbliższej okazji. Co do obrotów silnika, było to ustawienie chwilowe (akurat wtedy musiałem nagrać film) i nie było koszone nigdy na takich obrotach. O-ring między gaźnikiem a kolektorem jest nowy, jest tam szczelnie, wydaje się to wszytko być dobrze przykręcone. Bi-metal na moje oko wydaję się działać ok, czyli: - silnik zimny...
Luzy na obu zaworach są jednakowe .004"wymiar w calach, 0.1016 mm. Czyli 0.10 mm.
Kosiarka Unitech, bodajże 4KM, w tej kosiarce jest automatyczne ssanie.
Witam. Zawsze Podczas odpalania kosiarki zaciągałem ssanie i po chwili pracy wyłączałem ssanie i kosiarka pracował normalnie na swoich obrotach. Ostatnio miałem problem z odpaleniem kosiarka na ssaniu, dopiero odpaliła na wyłączonym saniu i co ciekawe żeby silnik pracował dalej musiałem częściowo zaciągnąć ssanie a i tak kosiarka nie miała pełnej swojej...
Ustaw 15 ssący 20 wydech I powinno być dobrze. Ja używam masy uszczelniającej Victor rainz .
Jak na plaka odpala, to nie ma wątpliwości że gaźnik jest zapchany. Zdaje się że tam jest prosty gaźnik jak w kosiarce, a ssanie jest realizowane dodatkową przepustnicą, więc powinno być od razu widoczne w gardzieli czy paliwo jest zasysane czy nie.
Więc wygląda to na napęd ssania. Zapewne gdy się nagrzeje od tłumika, to dźwigienka się przestawia i za pośrednictwem linki wyłącza ssanie. Sprawdź, czy to reaguje na nagrzanie.
ustaw 0,15 na ssącym i 0,20 na wydechu i powinno być ok
Możesz sprawdzić ten elektrozawór (tu masz co nieco o nim http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... ) on "zamyka" paliwo do dyszy głównej więc w przypadku jego niezamykania i zawieszonym zaworku iglicowym lub nieszczelnym pływaku paliwo śmiało może wędrować przez zawór ssący do silnika.
Od kiedy mamy ssanie, w kosiarkach z silnikiem B&S, membranowych?
Ten silnik jest trudny do poprawnego zidentyfikowania, natomiast silniki Loncin i NAC, czyli zapewne bardzo bliscy krewni Twojego silnika, mają luzy: zawór ssący 0,10 mm zawór wydechowy 0,15 mm.
Termostat automatycznego ssania, jak zimny tłumik ssanie włączone. Kiedy się nagrzewa dźwigienka się przesuwa i za pomocą cięgna wyłącza ssanie. Iskra na świecy jest? Jeśli tak podłej trochę paliwa bezpośrednio do cylindra. Jak odpalić i zaraz zgaśnie to gaźnik do czyszczenia lub wymiany.
Załóż obie nowe sprężynki i powinno być OK. Ta jest już do wymiany. Sprawdź szczelność połączenia gaźnika z kolektorem ssącym (ta grubsza rurka) i samego kolektora z cylindrem.
Daj zdjęcie tego gaźnika. Dźwignia przepustnicy powinna załączać ssanie.
Kupiłeś nową czy używaną, zacznij od takiej głupiej sprawy jak, sprawdzenie odpowietrzenia zbiornika i wymiany świecy. Potem, sprawdź luzy zaworów. Ssący, 0,15 ± 0,02 mm. Wydechowy, 0,20 ± 0,02 mm.
Kosiarka z silnikiem Loncin 196,5 KM. Nowa. Bardzo ciężko ją odpalić. Paliwo w zbiorniku jest, ale po długim odpalaniu nie zalewa świecy. Iskra jest. Filtr powietrza nie jest zapchany. Zimny nie chce zagadać. Nagrzany pali na dotyk. Nie wiem, co to. Firma mówi, aby ją przysłać, ale podejrzewam, że to jakaś głupota i próbuję to rozwikłać. Chcę jeszcze...
10-20 bedzie ok ...
Może to nie elektryka, napisz jaki silnik. czy ma gaz w manetce. Ręczne czy automatyczne ssanie. Jeżeli silnik to B&S przeczyść gaźnik i zobacz membranę pod nim. Miałem coś podobnego też szukałem po elektryce. pozdrawiam
Dla zimnego silnika luzy to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm; zawór wydechowy 0,23 - 0,28 mm.
Została już chyba tylko cewka zapłonowa lub luz na osi przepustnicy, ewentualnie uszczelki na kolektorze ssącym. Trudno coś więcej powiedzieć nie widząc silnika. Jeżeli tego czarnego nalotu nie jest dużo to nie przejmuj się nim.
Odkręć gaźnik wraz ze zbiornikiem, czyli od strony głowicy na kluczyk 10 mm (oryginalnie 3/8" ) od prawej strony silnika na kluczyk 13 mm (org 1/2 "). Jak zdejmiesz, oczyść, i te 5 śrub na gwiazdkę które łączą gaźnik ze zbiornikiem odkręć, oczyść długą rurkę, sitko, membranę wymień (koszt 10 zł) paliwo wylej, zalej nowe- świeże. Poskładaj, z uwagą na...
Świeca nowa zawory ustawione 0,10 ssący 0,15 wydechowy
Rozumiem ze przykładałeś rękę do wylotów z cylindra. Jeżeli czułeś podciśnienie a nie czułeś ciśnienia (oczywiście obróciłeś wal o cztery obroty) to możliwe ze zawór ssący jest zawieszony lub uszkodzony. Spróbuj jeszcze raz, zatkaj wylot spalin i obróć walem cztery razy.
Co do przerywanych obrotów i traceniu na obrotach po nagrzaniu się silnika przy kosiarce traktorku 17,5 . W sobotę ustawiłem zawory. ssący 0,10 wydech 0,15. a było ssący dobre 0,17 wydech 0,23. po tym ustawieniu kosiarka śmiga. jest OK. Dziękuje za podpowiedz. naprawdę dałem jej dobrze w kość. wykosiłem 50 arów działki i chodziła idealnie. uważam temat...
Luz dla zaworu ssącego 0.10mm. A dla wydechowego 0.15 mm.
W przypadku np. złamania się wałka rozrządu obydwa zawory nie otwierałyby się. Może trzonek zaworu został skrzywiony lub ułamany. Wałek pęka między krzywkami i gdy jego łożyskowanie jest w dobrym stanie to wtedy otwiera się tylko zawór dolny. Ssący lub wydechowy, zależnie od modelu silnika.
Moim zdaniem opisałeś jak najbardziej prawidłowe działanie silnika. Silnik, pracujący na ssaniu, daje objawy duszenia się jeżeli jest prawidłowo wyregulowany. Dostaje bowiem proporcjonalnie więcej paliwa z powodu zamknięcia przepustnicy powietrza. We współczesnych silnikach ssanie służy praktycznie tylko do rozruchu a nie do jego rozgrzania. Wyjątkiem...
Może zawór ssący się zawiesił.
Iskra? Nie sprawdzałem. Jak na zimnym silniku odpali to chodzi bez problemów dopiero jak zgaszę to odpalić mogę dopiero jak ostygnie. Muszę zobaczyć to ssanie.
Witaj. Napisz jaki silnik masz w kosiarce i wrzuć foty bo po takiej informacji, którą zamieściłeś nikt Ci nie pomoże. Pozdrawiam
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
Zacznij od naciągnięcia linki hamulca, to częsty objaw w tych kosiarkach. Klin jest stalowy i trzeba naprawdę nieźle przywalić żeby go ścięło. No i zajrzy do gaźnika, tam lubi zrobić się osad który przytyka dysze główną. Sprawdź jeszcze czy sprężanie jest co obrót czy co drugi obrót, powinno być co drugi obrót. Kilka przypadków miałem że się rozpinał...
To jest "kopia" jakiegoś markowego silnika, czy wytwór "własny" Chińczyka? Jaką pojemność ma ten silnik? Mam problem ze znalezieniem uszczelek do gaźnika. Zwłaszcza uszczelki znajdującej się między obudową filtra powietrza a gaźnikiem. Taka metalowo gumowa. W gumie uszczelki są "wyciśnięte" rowki. Nie mogę również znaleźć jakie powinny być luzy zaworowe....
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Ustaw ssący 0,1-0,15 wydech 0,15-0,2mm na zimnym. A po co chcesz regulować?
Sprawdzę fajkę, proszę o bliższe informacje dotyczące sprawdzenia szczelności kolektora ssącego, gdzie znajduje się oring?
Miałem kłopot z piłą "gałęziówką". Serwis podał mi sposób rozruchu. 1. Nie włączać klawisza zapłonu 2. Wyciągnąć ssanie 3. Trzy razy szarpnąć sznurek 4. Schować ssanie 5. Włączyć zapłon 6. Uruchomić sznurkiem Działa :)
Odkręć pokrywę zaworów i sprawdź luz zaworowy. Zawór ssący 0,15mm wydechowy 0,20mm
Podstawa to, dokładne wyczyszczenie i regulacja gaźnika. Łapacz iskier, w tłumiku, też należy wyczyścić. Luz zaworów, ssący 0.15 mm. wydech 0.20 mm.
Możliwe, że trzeba się przyjrzeć luzom zaworowym. Ssący 0.15mm, wydech 0.20mm.
Czy ktos zna odpowiedzi dlaczego jest blokada tylko na zaworze wydechowy a ssący jest bez zabezpieczenia?
Mam podobny problem z tą kosiarką. Kosiarka musi być ustawiona na maks jeśli chodzi o ssanie, jeśli obniżę wajchę to zaczyna szarpać i kopcić. Wymieniłem świece, filtr, olej. Czy jest to kwestia regulacji gaźnika?
Brudny filtr powietrza lub niewyłączające się ssanie.
Chodzi o to że gdy podciągnę gaz na max czyli na "ssanie" i najwyższe obroty to ta zaślepka zasłania wlot do gaźnika tak jak na zdjęciu a gdy trochę popuszczę linki to zaślepka całkowicie odsłania dolot Tak ma być, wszystko jest w porządku. Ta rurka to odma czyli odpowietrzenie komory silnika, przez nią nie może lecieć paliwo. Jesteś pewien, że nie...
czy macie może jakieś jeszcze pomysły, bo mam wrażenie że to ssanie trochę nawala.
ssać kosiarka briggs ssać kosiarka kosiarka honda ssać
otwarty komora zamknąć komora tl431 mosfet ochronniki przepięć
Pilot nie działa - diagnostyka i rozwiązania Hilti DD 130 – rezystancja stojana, wartości serwisowe, pomiar cewek 230V