to raczej napewno coś z czujnikien obrotów lub urządzeniem sterującym (komputer) albo okablowanie (połączenia, przewody, kostki)
kostka stacyjki
Woltomierzem możesz sprawdzić który kabel jest od czego :lol: Nie jestem w 100% pewny, dwa czerwone (gruby i cienki) oraz jeden gruby czarny.
Zobacz czy dochodzi na styk na wsówke na rozruszniku napiecie jak bedziesz prówował odpalać, ja bedzie to coś z rozrusznikiem jak nie to prwnie kostka w stacyjce.
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć radio w Polonezie, kupiłem kostki ISO, ale nie wiem jak podłączyć je do starej instalacji?
Nic to nie da, grzeje się kostka. Trzeba przewody przylutować bezpośrednio, z pominięciem kostki.
A oświetlenie wnętrza ma zwłoke? Jak tak, to do pomiaru nie wystarczy wyjąć żarówkę. Trzeba zdjąć kostkę.
Poszukaj na allegro, albo w sklepach elektronicznych z radyjkami, przejśćiówka z kostki poloneza na ISO, powinno to kosztować max 30 zł, a to ile zawołali to lekko śmieszna cena ;)
Poszukuję dokładnego opisu kostki diagnostycznej od Poloneza 1,6GSI. W opisach interface diagnostycznych często spotyka się opis podłączenia: masa, +12V, Data. Jaką literką na kostce oznaczone jest złącze Data?
TYPOWA USTERKA. Uszkodzoną masz kostkę stacyjki. Tak jak w Polonezie, Żuku, Nysie, Tarpanie. W kostce stacyjki są osobne styki na "ZAPŁON" i drugi na "ODBIORNIKI" (stop, kierunki, zegary, wycieraczki). Przestaje wtedy działać wszystko zasilane +15 poza zapłonem.
Słaby styk kostka stacyjki.
Kontrolka ta jest powiazana scisle z wtryskiem paliwa jeszcze mozna sprawdzic kostke od czujnika cisnienia atmosferycznego ta czarna kosteczka z zielona chyba kostka
dzisiaj rozkleiłem wiązkę od poloneza i okazuje się że ta czerwona kostka to jest to masa łączy się z innymi grubymi kablami kolory brązowy 2 kable jeden cienki drugi gruby 2 czarne kable jeden cienki drugi gruby i jeden cienki czerwony 2 rzecz to od kable od kostki h4 lewej lampy i prawej h4 idzie bezpośrednio do puszki bezpiecznikowej do bezpiecznika...
Może też być kostka stacyjki.
witam.objaw uszkodzonej kostki stacyjki.pozdr
Sprawdż kostkę stacyjki.
Ja bym ugryzł stacyjkę /kostkę/ . Pozdrawiam.
A tak na marginesie: to na pewo jest pęknięcie, czy moze tylko skaza na odlewie? Gdzie ono dokładnie jest? czy kluczyk wchodzi i wychodzi ze stacyjki normalnie? Przekręca się bez oporów i innych problemów? blokada działa? Jak tak, to wymień tylko tę kostkę i po sprawie.
żeby sprawdzic głosniki prostym sposobem to odkręć obudowę głosnika i zobacz jakiego koloru idą przewody góśników lub omomierzem wtedy powinno być 4 ohmy na każdej parze do radia proponuje podciągnać nowe przewody od akumulatora oczywiscie zabespieczone bespiecznikiem co do koloru żółtego i czerwonego możesz go zmostkować razem i podac +12
O ile w większym rozmiarze przekaźników (rozmiar "kostka do Poloneza") jest spora dowolność i różnorodność wewnętrznych "bebechów" to ten mniejszy rozmiar którego szukasz ma w zasadzie tylko jedną rozpiskę pinów. No - powiedzmy dwie. Druga to cztery piny i brak styku rozwiernego 87a którego nie potrzebujesz. Opornikiem się bardzo nie przejmuj - ma za...
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
witam zlocze diagnistyczne w polonezie monobosch jest w okolicach serwa kostka na 3 piny pozdr
Wypalony włącznik świateł stała przypadłość tych aut. Jak sprawdziłeś ze to nie kostka stacyjki?
To odkręcasz plasikowy boczek na lewym słupku, dostajesz się do kostki łączącej wiązkę przednią z tylną i wyciągasz pin z kostki. Albo przecinasz kablel.
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
ani pod maską ani pod schowkiem nie ma żadnych bezpieczników, są jedynie pod deską od strony kierowcy, rozbebeszyłem już wszystko co się dało . Zaczynam podejrzewać kostkę stacyjki ...
Moze są od alarmu???? Te kostki
Oczywiście - czyli masa jest niezbędny dla kondensatora za dławikiem. Oczywiście nie jest to fitlr dla radia 4x100W- były stosowane przy safarii, skaldach itp. dla gaszenia zakłóceń od zapłonu czy aternatora w maluchach i polonezach..... Pozdr.J.
W każdym Polonezie,Fiacie 126p znajdziesz takie kostki ale najprościej obciąc kostkę i założyć standardową wtyczkę ISO. Co do "ciągnięcia" głośników.Weż je poprostu przenieś do tyłu samochodu:D.Przewody do głośników z tyłu daj pod tapicerkę a następnie pod osłona progu(łatwo się odkręca ten plastik).Schemat pewnie masz.Do dzieła.
Witam, Sprawdź przewód masowy czy się nie poluzował. Pozdrawiam Marek PS. Niektóre obiawy świadczą o uszkodzonych stykach w kostce stacyjki.
Uciąć bo raczej takiej przejściówki z seryjnej poloneza na ISO nie znajdziesz.
Wszystkie przewody WN, czy WSZYSTKIE przewody pod maską, a szczególnie kostki wydmuchałeś?
Moim zdaniem usterka tkwi w samym sterowniku abimex lub w jego oprzyrzadowaniu.Jeszcze dla pewności ewentualnie usunąć patyne ze styków w kostkach elektrycznych.
Sprawdż czy wychodzi zasilanie ze stacyjki po przekrEceniu na rozruch.Często przyczyną jest wypalenie styków na włączniku stacyjki[tzw kostka stacyjki]
Po pierwsze , to skąd mamy wiedzieć , co Ty masz w aucie (same kable , czy jakąś kostkę) ? Może warto dołożyć te 30zł na montaż u elektryka ?
Czasami jest to też wina kostki stacyjki. Pozdrawiam.
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
ok odp....spaliła się kostka stacyjki pozdr
Kolega też tak sprawdzał na kostce było a za kostką juz nie.
I kostki połączeniowe od stacyjki.
Witam, poszukuję schematu elektroniki sterowania silnikiem do Poloneza 1.6 GSI (wielopunktowy wtrysk). Jest to sterownik firmy Delco z dwiema kostkami - czerwona i biała Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
No dzięki za info jeśli chodzi o tą kostkę z Poloneza to pierwszy raz o tym słyszę, ja znam tylko tą nazwę jako moduł . Wtyk nr 5 to chodzi o bezpiecznik nr 5 ? a styk 12 lub 13 to nie mam pojęcia o co chodzi ale jeśli jest tylko 1 żółty to go znajdę. Ale mam jedno pytanie czy pod tym kolorem żółtym prąd będzie jeśli włączę światła mijania ? Jak będzie...
Witam, potrzebuje opis lub schemat podpięcia kostek licznika Poloneza 1.6 abimex z 1994 roku.
Przy instalacji gazowej kostka ma większe obciążenie i wypala się. Pasuje od Opla vectry A i chyba Poloneza. Pozdrawiam.
Witam zgodzę się z panem Nik xxl żeto najprawdopodobniej szczotki , tulejki w rozruszniku jednak stawiał bym na kostkę w stacyjce
Chodzi ci o tę kostkę co jest w panelu???
Właśnie wróciłem z garażu i składałem do kupy taki moduł, ale niestety też niemam żadnego schematu. Kabelki urwane na obu kostkach. Też chętny jestem na taki schemacik.
Po co ciągnąć kable? Przecież w każdym polonezie jest oryginalna instalacja na 4 głośniki. Który to rocznik i jaki model?
Na 99% w samochodzie uległ uszkodzeniu mostek prostowniczy.Typowa usterka alternatorów Lucas.Problem zresztą poruszany na forum. Sigi-styki w kostce o której wspominasz się przeplają,owszem,ale nie w polonezie MPI 16V,a w GLD ( dieslu).Polonez-Rover takowej kostki nie ma,ale raz miałem zdarzenie ze była wypalona kostka ze stykami,ta która nachodzi bezpośrednio...
Wiadomo, że chodzi o napiecie rozruchu ze stacyjki. Jest to napięcie na kostce, czy nie ma? Tu masz schematy do Poloneza, szukaj: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Tak tylko te stacyjki były takie same w źukach fiatach polonezach ale kostki się różniły- którą masz?
Kostka pod stacyjką do wymiany.
Pewno trzeba posprawdzać połączenia przewodów (kostki) i masy. Na pierwszy rzut wygląda na wadliwe zasilanie przy pulpicie kierowcy. Gdzieś istnieje zwiększona oporność połączenia.
sprawdzilbym polaczenia na kostkach oraz na puszce bezpieczników-
czujnik temp. znajduje sie poniżej kopulki, najlepiej ją odkręcić, wtedy jest widoczny, kostka na dwa piny
Czyli na kostce iso z radia połączyć czerwony do żółtego i czerwony z poloneza połączyć z czerwonym co mam w kostce zasilającej którą kupiłem a resztę zaizolować.
Witam mam problem ze swiatłami w polonezie caro 1994 rok. Objaw jest taki ze działaja swiztła pozycyjne a nie ma drogowych i mijania. Na tablicy rozdzielczej pala sie kontrolki swiateł długich i mijania jednoczesnie. Bezpieczniki są sprawne, przekazniki tez....prosze o sugestie.. Dodano po 35 zarówki są sprawne, włącznik świateł i kostka równiez...
witam wszystkich, mam problem z polonezem 1.6mpi z 2002 roku, padla kostka pod stacyjka, po wymianie kostki i stacyjki samochod nie dziala, nie zapala, ma fabryczny immobilizer, prosze o pomoc.
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
Witam serdecznie.Zanim kupisz komputerek sprawdź kostkę stacyjki.Często lubi paść.Pozdrawiam.
Równolegle do żarówki stop (czyli napięcie zasilające żarówką) podać na cewkę przekaźnika, na styki zwierne z jednej strony zasilanie a z drugiej wyjście na siłownik. Siłownikowi trzeba podać masę. Siłownik ze sprężyną powrotną- jak nie ma napięcia puszcza (mogą być sprężyny szczęk). Dodano po 7 Dość popularny jest przekaźnik od Poloneza (kostka 3x3...
Jak zdemontujesz licznik to masz tam takie śrubki M8(Jak dobrze pamiętam). Na nich musi być napięcie i sygnał z cewki zapłonowe. Pewnie śrubka zaśniedziała lub kostka licznika.
Witam Na kostce nie ma napiecia. Co moze byc przyczyna?
Fabrycznie były montowane takie urządzenia w polonezach z napisem patent USA. Składało się to z plastikowego pudełka i dwóch kwadratowych kostek przyklejonych na lakierze na nadkolu za amortyzatorem przednim. Kostki były połączone przewodem z tym pudełkiem. Kiedyś na szrocie zdemontowałem to i gdzieś leży. Oceniając tego poloneza to był zgnity, najbardziej...
W napędzie wycieraczki jest zainstalowany układ hamowania wirnika i układ podtrzymania. Jest on wykonany na bazie mikrowyłączników lub płytki ze stykami. Trzeba zdemontować i rozkręcić napęd, obejrzeć i sprawdzić co jest nie tak. Przed demontażem warto poruszać i poprawić kontakt złączek silnika, bo problem może tkwić w kostkach.
ok a gdzie to jest i jak to wygląda?ten moduł czy to jest taka kostka w skrzynce z bezpiecznikami???czarna
witam :) a ja stawiałbym na obluzowane i źle kontaktujące przewody . Emeryt - sprawdzałeś napięcie w gniazdku zapalniczki- do tego gniazdka idą zupełnie inne przewody niż te zasilające rozrusznik - poprowadż jakieś kabelki podpięte bezpośrednio do akumulatora do kabiny pojazdu- tylko w ten sposób bedziesz miał mozliwosc kontroli rzeczywistego napięcia...
Witam. Szukam schematu wewnętrznego Wyłącznika czasowego (oświetlenie kabiny) EWZ-10 montowanego w polonezie. Ewentualnie opisu nózek, wyłącznik w formie kostki przekaźnika 5 konektorów męskich na podstawce. ewentualnie fragmentu schematu instalacji polonez z takim rozwiązaniem (na elektrodzie brak) Pozdrawiam
Witam serdecznie. Tam masz dwa moduły w jednym. Iskra jest parami tak jak masz napisane na cewkach. Obydwa raczej nie padły. Jest od tego bezpiecznik obok tego od pompy. Możesz okręcić wszystkie świece i położyć je na obudowie silnika by sprawdzić iskrę. Kostka stacyjki sprawna? Pozdrawiam.
sprawdz kostkę stacyjki podaje za słabe napięcie i elektromagnes rozrusznika nie załączy najlepiej zastosuj przekaźnik pod maską przy złączu koło alternatora i podaj napięcie prosto z baterii a sterowanie rozrusznika podłącz do 86 przekaźnika Popieram .Bywają auta w których bez przekażnika ani rusz,Pomimo wymiany elektromagnesów,kostek stacyjki itd.
dzieki za pomoc okazalo sie że za wszystko byla winna kostka pod stacyjka pozdrowienia
odłącz kontrolkę przy alternatorze i sprawdź czy zgasły kontrolki jeżeli nie wygasły po wyłączeniu kluczyka rozbierz obudowę stacyjki odkręć kostkę od stacyjki i będą ta 3 plastikowe "przyciski" sprawdź czy przestały świecić kontrolki jak nie to rozłącz kostke i pacz czy zgaśnie...
Poeksperymentujesz i trafisz !! A w "sziku" kupowałem kiedyś kosztował dokładnie 30 zł do poloneza, to mała kostka, otwór w desce jakieś 20 x 40 mm.
Jeśli dobrze widzę, to czujniki są połączone bezpośrednio z ECU. A sprawdzić bardzo prosto, możesz na samym czujniku/kostce, jeśli Ci się uda, podłączyć multimetr.
ok, już wiem okazało się ze kostka była spalona, zakupiłem nową i działa.
To nie w sterowniku tylko obok jest wisząca wiązka przewodów zakończona złączem(kostką). tam spinasz piny A i B
jesli chodzi o to swiatlo wewnetrzne to wina zapewne lezy w kostce sterujacej tymi swiatlami, powinna sie ona znajdowac w miejscu gdzie sa bezpieczniki, to jet tala mala kwadratowa kostka o wymiarach okolo 2cm na 2 cm, najlepiej jak bys mial od kogos pozyczyc taka kostke i sprawdzic, ale to powinna byc jej wina, chyba ze jakis kabelek ci sie rozlączyl....
Witam serdecznie. Kiedyś w Polonezach często sypały się kostki stacyjki bo nie wytrzymywały dodatkowego obciążenia. Może u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o opis usterki to na początku było ok. połączone jest za pomocą kostki daewoo/polonez i takim grubszym kablem chyba 2 żyłowym do anteny. Niestety samochód parkuję pod blokiem i radio muszę odłączać. Za którymś podłączeniem najpierw włączyłem kostkę, natąpił trzask w głośnikach i poszedł dym z radia. Po bliższych oględzinach wymieniłem dwa...
Takie coś do wymiany : http://www.swistak.pl/a4693462,Kostka-st... Auto da się uruchomić aby mogło dojechać do Ciebie, wystarczy zmostkować odpowiednie przewody i awaryjnie dojedzie, ale aby zgasic samochód to trzeba wyjąć mostek lub zdusić silnik czego nie polecam :)
Wyłącznik stacyjki tzw. kostka. Sprawdzić też złączkę tej wiązki od strony instalacji.
Musisz zastosować najprostszy "wydłużacz" sygnału na przewodzie z centralnego zamka. Ja do tego celu stosuję... przekaźnik czasowego wyłączania oświetlenia z poloneza - taka kostka wielkości przekaźnika. Wpinasz ją SZEREGOWO w przewód zamykania centralnego wychodzący z alarmu (najlepiej wykonać pełne podłączenie tej kostki do wszystkich pinów).
Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki. Prawdopodobnie kostka pod stacyjką jest przegrzana, Dodano po 17 Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki. Prawdopodobnie kostka pod stacyjką jest przegrzana,
Ma ktoś może ten schemat wyprowadzeń licznika ? bo nie wiem jak kostki przerabiać...
Te przewody o których mowa powyżej są raczej grube i jednokolorowe. W Polonezie często je podłączali do tej kostki (lub jej okolicy) z której biegną przewody do stacyjki. Niezbyt rozumiem twoje stwierdzenie, że "rozrusznik kręci ale coś go blokuje".
te przy kostce od licznika sprawdź dobrze masę i zasilanie licznika
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
A masz tam może kostkę? Czy same kable?
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Kostka stacyjki do wymiany i tyle
Jeszcze zostaje kostka w stacyjce. Sprawdź czy bolce sie nie wytarły.
Wracamy do przekaznika pompy. Jest sterowny minusem, a sprawdzałeś czy w czasie rozruchu jest na uzwojeniu przekaznika PLUS? Jeżeli nie ma , kostka stacyjki do przeglądu lub wymiany.
a sprawdziłeś same żarówki :) moze są popalone moze poszło napięcie :) , może kostki popalone:(, a włacznik świateł może padł
zobacz czy kostka styka wyczyść ja popatrz czy przewód się nie przetar.
Kierunki podpiąłem i jest dobrze. Moduł raczej OK, próby robiłem przy odpiętej kostce. Zaraz sprawdzę to co powiedział szymtro
Nikt nie wspomniał o kostkach na żarówkach które są tam jakie są.
Takie problemy przeważnie generował mikroprocesor, ta niebieska kostka w skrzynce bezpieczników. U mnie było tak że silnik nie gasł nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dało się go tylko zgasić światłami awaryjnymi :)
No i problem usunięty. Wymieniłem złącze pomiędzy stacyjką a kostką. Dziękuję za pomoc.
polonez kostek stacyjka kostek hyundai przepływomierz kostek
tyrystory zamienniki kamera unifi klejenie żywicą metal
Audi A6 C7 3.0 TDI 2014 Injector Deviation Values – VCDS Readings, Bosch Piezo, Fault Limits Citroën Jumpy 2.0 HDI - Przycinające się wspomaganie kierownicy