Witam Źle mnie zrozumiałeś ,szyby nic do tego nie mają.To mnie tylko naprowadziło na trop.Wygląd był podejrzany.Odepnij jeden z przewodów idących do tylnej szyby i zobacz.Radio również może być przyczyną.Jakieś uszkodzenie może to powodować. Ja zawsze sprawdzam w taki sposób ; 1. wyciągam wszystkie bezpieczniki 2. odłączam klemę plusową od akumulatora...
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
To jest ta kostka przy przekaźniku siemens. c66
To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
Na podłużnicy, po lewej, gnije kostka.
A sprawdzałeś przekaźnik świec czy działa prawidłowo, kostki przy przekaźniku czy nie zaśniedziałe, kable nie poprzecierane, połączenia masowe...,
Kilka razy te moduły naprawiałem - przepalone ścieżki wskutek przeciążenia. Warto zajrzeć do środka. Kostkę-przekaźnik podmieniałeś? Na wtyczkach modułu można sprawdzić pobór prądu na wyjściach do wszystkich sześciu żarówek (3 lewe i 3 prawe) - wychodzą wtedy na jaw zwarcia w pogniecionych lub pordzewiałych lampach.
Jest dana dioda w kostce przekaźnika pomiędzy 86 a 85. Czyli 85 do masy w takim razie? I dlaczego dioda odgrywa takie znaczenie? Dioda niweluje przepięcia na cewce kiedy wyłączane jest napięcie zasilające cewkę przekaźnika. Zabezpiecza to tranzystory sterujące przed przepięciami. Zatem diody w przekaźniku stosuje się tam gdzie cewka przekaźnika kluczowana...
O ile pamiętam, musisz znaleść sterownik (taka kostka jak przekaźnik, tylko ciut wyższa) i tam jest jeden wolny pin do otwierania. Ta kostka była chyba żółta, ale to była noc i nie widziałem dokładnie.
Kolega źle sprawdził chyba bezpiecznik nr 6, 20A. Prąd "biegnie" bezpośrednio ze skrzynki, więc nie ma możliwości by go nie było. O ile nie brak go już na bezpieczniku (np uszkodzenie skrzynki)?
kostka stacyjki albo przekaźnik zasilający ECU
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Nie wiem jak fizycznie wygląda , nie mam foto na Helmucie . Obniż ciśnienie i jak się "drze" sprawdzaj w którym miejscu. MB instalował w postaci kostki "małego przekaźnika"i piszczałka piezo - malutka okrągła , lutowana do druku!
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki Kostka stacyjki ma w tej cytrynie tyle do gadania co nic. Rozrusznikiem steruje bsm, prawdopodobnie utopiony
Z tego co piszesz to najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kostki stacyjki, lub przekaźnika zapłonu.
Kostka stacyjki lub przekaźnik nr 109 do przelutowania .
Stacyjka sprawdzona -nowa kostka, Przekaźniki sprawdzone czy zamykają po pododaniu napięcia, Bezpieczniki sprawdzone
Czujnik wału,przekaźnik silnika,kostka stacyjki. Takie podejrzenia.
Sprawdziles czy jest zasilanie na kostce przekaźnik? I czy przewód z sterownika ma przejscie do kostki przekaźnik
Witam, mam problem z Mercedesem E 430 W210 z 2000 roku. Raz zapala, raz nie zapala. Wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem pompę i dalej to samo. Raz ma tak, że chodzi normalnie, zapala za każdym razem, a raz mam tak, że raz odpali, przejadę parę km, zgaszę auto i już tylko kręci, nie pali. Dopiero za jakiś czas, po kilku próbach, złapie. Dodam, że pompę...
Elementy które wymieniłeś są zasilane z przekaźnika styku X. Do sprawdzenia ten przekaźnik bądź kostka stacyjki która nim steruję. Przekaźnik nr 100 w gnieździe nr 2 nad nogami kierowcy. Zobacz czy na jednej z grubych nóg jest zasilanie i czy te nogi zwierają po włączeniu zapłonu - można też włożyć zworke zamiast przekaźnika.
Ja cię zaraz przepale. 15 idzie wprost z kostki, X ma przekaźnik odciążający.
Czyli kostka do wymiany. Przekaźnik X nie ma z tym nic wspólnego, on właśnie odłącza zbędne odbiorniki w czasie rozruchu.
Kostki stacyjki, lub przekaźników. Sterownik silnika nie dostaje zasilania 15. W Golfie 6 to kostka stacyjki już chyba taka fikuśna niskoprądowa i mniej awaryjna. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Może wpierw dobra diagnoza i podgląd parametrów ,był kiedyś podobny przypadek winna była kostka stacyjki ,sprawdź przekaźnik główny
Z tego co widzę na płytce jest przekaźnik (czarna kostka z białą nalepką). Ścieżki włączające ten przekaźnik z tego co widzę prowadzą w miejsce, gdzie wystąpiła usterka. Trzeba dokładniej sprawdzić elementy być może jest coś więcej uszkodzone i przekaźnik nie włącza silnika.
Ponizej za listwą obok miejsca gdzie trzyma sie lewą stopę jest pulpit z kostkami jest tam przekaźnik to tam powinien być bezpiecznik sprawdź bo już nie pamiętam?
brak swiatel, nawiewu, wycieraczek Kostka stacyjki albo uszkodzony przekaźnik linii 75x
Wymień kostkę stacyjki i nie szukaj przekaźników
Cześć, pytanie mam – mam Mercedesa W124 230E z 1988 r. Była wymiana stacyjki i mechanik odpiął kostkę z pinami, która rozpięła się. Dostałem schemat na forum, jak poukładać 7 pinów i podpiąłem ją. Obecnie nie odpala mi – nie działa na liczniku wskaźnik paliwa oraz temperatura cieczy, dolne kontrolki działają i zapalają się. Przy włączeniu świateł awaryjnych...
A1 A2 to cewka tu dajesz L1 N1. A do kotła przewód niebieski-brązowy na kostkę np styki przekaźnika 12-8. Nie ma znaczenia kolejność.
Problem z grzaniem świec master 2.3 dci BŁĄD P0380 podgrzewanie wstępne układ otwarty Świece sprawdzone przekaźnik sprawdzony Zasilania na pinach kostki przekaźnika Duże piny mam i - kolejne 4 piny od świec i dwa cienkie przewody na jednym plus na drugim nic. Podpowie ktoś, sterowanie tego przekaźnika wychodzi prosto z komputera i masa na cienkim przewodzie...
Sprawdzić okablowanie i przekaźnik systemowy, pewnie rozlutowany. Sterowany masą z ECU (pin 33) na pin 4 tego przekaźnika. Ewentualnie kostka stacyjki. Sam ECU zapewne w 100% sprawny.
Potrzebuję schematu/informacji, gdzie idzie zasilanie na kostkę s30?Który bezpiecznik/przekaźnik może coś więcej. Zasilanie idzie z bezpiecznika nr 7 do złącza S30 na pin 2.
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Witam mechaników i elektromechaników. Mam problem z lewymi kierunkami w Xara Picasso 2001 r. Wszystkie bezpieczniki i kostki przekaźników są sprawne. Co może być przyczyną tego problemu? Dopiero zakupiłem ten samochód i problem się pojawił po zakupie auta. Ktoś pomoże? Pozdrawiam.
Sprawdzałem kostki przekaźników A od czego sprawdzałeś przekażniki w tym Seicento .. ?
Wszystkie demontowałes razem z kostkami przekaźników czy tylko te małe? Na odłączonym akumulatorze?
Wypalona kostka przekaźnika.
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
Dokładnie kostka J1. Zasilanie - wiadomo jak. Przekaźnik jeden do minusa a drugi do openA.
Pierwsza wtyczka z prawej do programatora,jedyna wsunięta na męskie konektory,a nie na płytkę drukowaną-po ścieżkach dojdziesz do przekaźnika grzałki,zresztą na całej płytce są tylko bodaj dwie czarne kostki 2cmX2X2 czyli przekaźniki,pod nim 5 nóżek,przelutuj wszystkie,to pięć minut pracy.Hydrostat jest na dole , z przodu,mała puszka od której odchodzi...
Witam. Te szare to kondensatory są opisane a ten Biały to przekaźnik.
Ja bym jeszcze sprawdził kostkę stacyjki i przekaźnik główny . Najlepiej by było poczekać aż zgaśnie i spróbować nawiązać komunikację ze sterownikiem silnika jeśli jej nie bezie to albo ginie zasilanie na sterownik albo sam sterownik jest uszkodzony. Miałem kilka przypadków z tymi sterownikami że głupiały i kończyło się wymianą na inny .
Tak,łatwo osiągalne,w zestawie razem ze stykami.
Witam !! Poszukuje pilknie schematu instalacji elektrycznej do volkswagena passata B3 1.8 kod silnika KR 16V z 1991 roku. Dokładnie to potrzebóje ABS , ELEKTRYCZNE USTAWIANIE REFLEKTORÓW , CENTRALNEGO ZAMKA , PODŁONCZENIE WSZYSTKICH CZUJNIKÓW NA SILNIKU I W KOMORZE SILNIKOWEJ , PODŁONCZENIE WSZYSTKICH KOSTEK, PRZEKAŹNIKÓW BEZKIECZNIKÓW CAŁEJ SKRZYNKI...
starczy się wpiąć w pin 22 w kostce ct1 Tak, zadziała. Zobacz tylko prądy, czy nie przekraczasz 20A.
Pod maską, ale po prawej stronie samochodu (lewej jak otworzysz maskę), pod komputerem silnika. Musisz odkręcić komputer a pod nim jest przekaźnik 15-pin. (brązowa kostka).
Podejrzewam kostkę stacyjki lub przekaźnik .
Ale tutaj - to chyba "się nie zmieści". Pogadam z Mod_em - może przez FTP. Dodano po 12 Dołączam. Jak coś nieczytelne - poprawię - bo mocno ścisnąłem.
Witam wszystkich. Mam ibize 2 FL i w niej manualne lusterka Dorwałem od jednego goscia od cordoby kompletną przekładke lusterek z manuala na elektryczne. Wszystko pasuje, jego wiązki przełożyłem, szyby, głośniki i zamek działają, lecz lusterka nie działają. Spojrzałem w autodate i okazało się że nie mam przekaźnika od elektrycznych lusterek (przynajmniej...
Moje dane wg. TD. K-22 przekaźnik systemowy. Kostka B, pin nr. 13 złącz sterownika, 15, czyli plus po zapłonie.
Wentylator elektroniczny (PWM). Na dużej 2 stykowej kostce ma być "+" i masa. Jak nie ma zasilania to szukaj pod skrzynką bezp. w komorze silnika - bezpiecznik maxi 50A, pierwszy z lewej. Na małej 3 stykowej kostce: 1 - sygnał zwrotny do ECM (D4, 48 styk. czarna), 2 - sterowanie z ECM (C3, 48 styk. czarna), 3 - "+ po zapłonie" ze skrzynki bezp. w komorze...
"Kostki" z napisem (chyba) OMRON to przekaźniki. Sprawne "klikają", niesprawne nie klikają. Ale fotka niewyraźna i nie widać dokładnie.
Linia X75. Kostka stacyjki,przekaźnik ,bezpiecznik. Nic innego. No jeszcze jak by się upierać korozja na złaczu lub uszkodzony przewód. Stawiam na przekaznik.
Naprawiaj. Ze zdjęć ciężko to ocenić. Wydaje się, że tylko przekaźnik skończył swój żywo. Jeśli sam nie potrafisz, to daj to dobremu fachmanowi. Naprawa, to nie tylko wymiana przekaźnika. Całość do sprawdzenia, wyczyszczenia i poprawienie połączeń lutowanych. Pierwszy z lewej przekaźnik też jakiś podejrzany. Sprawdź kostkę i szczególnie konektory, które...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
I znowu się trzeba dopytywać o dane auta. Tak z wróżb to kostka stacyjki, przekaźnik albo jaki alarm.
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Jeden jak na moim foto pod przekaźnik, drugi pod białą kostkę obok przekaźnika. Przy braku sterownika 3F w sumie bez znaczenia w który pin przekaźnik się wepnę bo chyba oba idą na mostek? A SMPS jest zasilany przez dwie diody zewnętrzne i NTC i "kawałek mostka". Poprawiłem TONI_2003
Wreszcie znalazłem chwilę czasu i ogarnąłem tę sprawę. Kupiłem przekaźnik 5-pin i gniazdo pod ten przekaźnik, jeden niepotrzebny przewód odłączyłem, a resztę połączyłem ze starą kostką przekaźnika. Wszystko działa. Dzięki wielkie za pomoc! ;)
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Dzień dobry Zadzwoniłem do serwisu, przyszedł pracownik, wymienił jakąś drobna kostkę (przekaźnik) i zmywarka zaczęła działać poprawnie. pozdrawiam
to o co pytasz nazywa się chyba gniazdo przekaźnika(kostka przekaźnika)
sam sobie odpowiedziałeś - kostki też mają wypalone piny. to, że wymienisz przełącznik nic nie da bo masz wypalony konektor w kostce którą wpinasz w nowy przełącznik a ten wypalony konektor słabo znów przewodzi więc się grzeje i topi kolejny przełącznik - musisz wymienić też kostki lub najlepiej dorób sobie przekaźniki do tych lamp i nigdy więcej już...
Wygląda na brak zasilania ECU, możliwe że uszkodzona kostka stacyjki lub przekaźnik główny, stawiam na przekaźnik.
Te czarne kostki to przekaźniki.
Do zrobienia diagnostyka, sprawdzenie kostek zegarów, sprawdzenie dokładnie bezpieczników i przekaźników i sprawdzenie kostki stacyjki.
Weź kawałek dowolnego kabla, podłącz do 30 kostki przekaźnika, do drugiego końca miernik ustawiony na buzzer i szukaj w skrzynce bezpieczników skąd wychodzi zasilanie przekaźnika świec
Witam Mam taki problem, przyjechałem do domu samochodem było wszystko w porządku lecz następnego dnia już nie odpalił. Zauważyłem, że podczas przekręcania kluczyka nie słychać pompy paliwa. Dostałem się do niej i co się okazało, że nie dochodzi do niej prąd. Bezpiecznik sprawdziłem jest ok. W kostce przekaźnika jest prąd także przekaźnik charakterystycznie...
Pierścień to czytnik immo, ten przy stacyjce. Drugim powodem są zgnite kostki przekaźników w skrzynce na lewym błotniku wewnętrznym. Lamerki, tak jak ten przedmówca mogły by nie udawac, że są dowcipni?
Po zregenerowaniu połączeń na wyjściach z płytki wstaw przekaźniki,gwarantowany spokój na lata.Załączam rozpiskę kostek płytki przełącznika.
Problemy, które ja miałem okazje spotkać, oprócz tych wymienionych przez skryn - niedociśnięte styki wtyczki od czujnika NTC (trzeba było odrobinę dogiąć blaszki we wtyczce przy module, jakieś 3h szukania usterki), - uszkodzony przekaźnik napięciowy, Najlepiej wybebeszyć moduł z obudowy, uruchomić szybki program, chwilę po stuknięciu klapki od pojemnika...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
udało mi się ją uruchomić obchodząc (zwierając na krótko pomiędzy kostką zasilania a przekaźnikiem) termostat - załącza się na kilka/naście sekund Nie wiadomo czy zwarłeś właściwe przewody, dlatego najlepiej zewrzeć na termostacie. Jeśli efekt będzie taki sam, to znaczy, że uszkodzona jest sprężarka lub przekaźnik rozruchowy. Przekaźnik podczas pracy...
BSM: kup jakiś dobry preparat do styków elektrycznych i delikatnie rozepnij każde połączenie, kostkę, przekaźnik wypnij, podobnie bezpieczniki. Obejrzyj szczególnie piny bo te cieniutkie igiełki lubią się odłamywać (utleniły się i zgniły). Jeżeli wszystko na swoim miejscu zapsikać preparatem i delitanie poskładać. Jeżeli w którymś już te igiełki będą...
Przy wieku pojazdu 26 lat alternatora bym nie wykluczał bez sprawdzenia. Choć zaczął bym kostki stacyjki ,przekaźników , bezpieczników (czy któryś nie jest nadtopiony) ,wiązki głównej prądowej (masa i zasilanie) a na końcu podmienił zregenerował alternator jak poprzednich krokach nie znajdzie się usterka.
Na lewym nadkolu od strony maski są przykręcone masy dla instalacji elektrycznej, u mnie jak naprawiałem nie było kawałka zdrowej blachy. Podobne objawy daje przekaźnik główny lub kostka stacyjki.
no właśnie czyli powinno ono być (to zwarcie) miedzy kostką przekaźnika a stacyjka tak? tylko jak to sprawdzić? i na którym przewodzie?
Nie znam dobrze tego sterownika ale wygląda na to że uszkodził się jeden z triaków sterujących prędkością silnika, na jeden siłownik przypada jeden triak. Przekaźnik (OMRON) odpowiada za przełączanie kierunków pracy (zamknij, otwórz). Triaki to pewnikiem te czarne kostki obok przekaźnika. Wymień dla pewność oba na nowe, bo nie wiadomo który jest otwórz...
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Przekaznik odciaza styki kostki stacyjki
byłem, zrobili mi to, uszkodzony był czujnik klimy (używkę kupiłem, 50zł) i coś nie tak było z instalacją, konkretnie z takimi kostkami (przekaźnikami) które znajdują się przy wentylatorze, teraz jest ok...
(at)ste Wiesz może która kostka odpowiada za zasilanie Ecu lub łączy Ecu ze stacyjką? Dostęp jest mega ciężki. Tutaj znajdziesz dokładne schematy: https://cardiagn.com/audi-a4-8d8d28d5-ew... Wymieniony przekaźnik i kostki, o które pytasz też tam są zaznaczone (kolory kostek są w opisach). Nie ma sensu, żebym ja tutaj opisywał schemat....
Jack63, ta pastylka wyglądała rzeczywiscie na bardzo przepaloną. Jeśli miałbyś coś z tym zrobić żeby działało cały czas to jakie rozwiązanie zastosował byś. Wywalić ta kostkę a zastąpić przekaźnikiem czasowym? Wybacz, ale z tym goownem nic nie zrobisz kostruktywnego. Najwyżej się wykosztujesz i stracisz czas... Uwierz na słowo, a jak nie to ooszukaj...
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Problem leżał w elektryce pod kierownicą. A dokładniej w kostce, która zasila przekaźniki. Pozdrawiam
Przekaźnik to jest taka kostka, która robi pstryk zaraz po włączeniu. Zaśniedziałe styki mogą dawać opisane efekty.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
U mnie w golfie jest podobnie. Przeciołeś przewód czarny którym idzie napięcie po stacyjce do komputera i przez to nie masz kontrolek. Do przewodu żółtego musisz podpiąć inny kabel gdzie idzie +12 V po stacyjce i łączysz żółty kabel z centralki z żółtym kostki przekaźnika 86. Pomaraźczowy z centralki z pomarańcz. kostki przekaźnika 85. A ten czarny...
Nie, nie ma takiej sygnalizacji. Brzęczek ten sygnalizował tylko i wyłącznie i niezgaszonych światłach. Dźwięk kierunkowskazów jest mechaniczny z tej kostki przekaźnika od kierunkowskazu.
Przekaźnik 18 to styk X , jak jest załączony to powinno działać wszystko prądożerne od świateł, wycieraczki po dmuchawę mimo wyłączonego zapłonu. Nie napisałeś który to bezpiecznik na akumulatorze czy skrzynka bliżej podszybia i który dokładnie. Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź czy przekaźnik 18 się wyłączył..
Przekaźnik masz pod kierownicą nisko, nad nogami przy słupku.
Ta kostka to przekaźnik. https://www.tme.eu/pl/katalog/?search=hf...
Biała kostka obok przekaźnika to był bezpiecznik. U mnie to mi kolega elektryk wymieniał. Nie mam zdjęcia płytki.
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
Sprawdź kostki przekaźnika, powinny być koło bezpieczników. Miałem w t4 podobny problem i okazało się, że ne jednym przekaźniku był zimny lut.
kostek przekaźnik paliwo kostek hyundai przepływomierz kostek
wharfedale peavey regulacja prędkości falownik wiertarka bosch wirnik
moment dokrecania pokrywy zaworów stare drukarki
Rok produkcji telewizora Blaupunkt BN32H1032EEB Jak otworzyć bagażnik Mercedes E200 W212 2014 po zamknięciu kluczyków?