pacjent to Suzuki Grand Vitara rok 2002 poj 2.0 diesel . Po włożeniu klucza do stacyjki słychać jak pompa paliwa podaje paliwo . Kręcenie rozrusznikiem , autko odpala . Po ok 30 sek max ok 10 min autko gaśnie jakby wyłączone z kluczyka . Ponowne włączenie klucza pompy nie słychać , kilka razy włączany zapłon pompa zaskakuje i podaje paliwo . Odpalanie...
Witam. W trakcie jazdy zapaliła mi się bursztynowa lampka kontrolna układu elektronicznego sterowania silnikiem. Poczułem spadek mocy i "szarpnięcia" (tak jak by się paliwo skończyło). Na biegu jałowym wszedł już w 1500 obr./min. Doczytałem się w instrukcji, że: ----------------------------------------... "W przypadku...
Na podłużnicy, po lewej, gnije kostka.
Wymień kostkę stacyjki i nie szukaj przekaźników
Wracam do tematu. Gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa w tym modelu Peugeota 206 1.1 z 2000 r? Pod komputerem nie znajduję takiej kostki, proszę o pomoc.
Witaj, na samym początku to musisz sprawdzić instalację, bo każda odpowiedz będzie wróżeniem z fusów. Sprawdź kostkę przy pompie paliwa, przekaźnik pompy Ew. instalację elektryczną gazu. Poszukaj na forum schematu zasilania pompy, to będzie Ci łatwiej zdiagnozować problem. Nie wiem czy jest w Passatach możliwość sprawdzenia błędów komputera domowym...
jaki silnik? kostkę stacyjki sprawdź
A co z 12V? Masz 12 v na cewce jak krecisz? Tam czesto leciala kostka pod stacyjka.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Nie napisałeś który jest to dokładnie model, ale obstawiam że 8P. Ona ma moduł pompy paliwa w zbiorniku - dochodzi zasilanie i komunikacja, a z niego wychodzi kostka 4-ro pionowa na zbiornik.
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika F2 i napiecia na nim. Dodano po 5 Zasilanie na pompe wychodzi z pinu 11 szarej kostki.
Zmostkuj w kostce przełącznika kabel czerwony i żółty i wtedy powinien zadziałać na benzynie. Możliwe, że do odcięcia benzyny ktoś użył przekaźnika NO zamiast NC i aby podawał paliwo przekaźnik musi być zasilany.
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa i styki na kostce którą rozłączyłeś. Check się oświeca?
Najpierw dobrze auto zdiagnozuj. To tylko golf czwarty 20minut i usterka znaleziona. Według mnie przyczyna coś z klasyki modelu. Przekaźnik 109, kostka stacyjki potem regulacja pompy - kąt wtrysku i dawka paliwa.
Srawdż przekażnik i sprawdż czego brakuje + czy- przy kostce od pompki.
Wymieniłem przekaźnik i problem z pompom paliwa jest rozwiązany. Czy ten przekaźnik odpowiada za jakieś inne urządzenia ? Ma może kto schemat jak powinny być doprowadzone przewody do kostki w którą wpięty jest przekaźnik ? i opis pinów tego przekaźnika .
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Jest to przekażnik zespolony w okolicy sterownika silnika duża puszka na dwie kostki
Da się ,np probówką 12v. Stacyjka nie zapina pompy, tylko sterownik przez przekaźnik.
A ja bym dokladnie sprawdził wszystkie połączenia i przewody we wiązce, miałem podobne zdarzenie i skoro mówisz, że pompa, alarm, przekaźniki itp. ok, to przerwa musi być w kostce albo na przewodzie inaczej powinno gadać. Miłego szukania :D
a iskra jest?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... Twojego dokładnie nie ma, ale może pomoże w rozszyfrowaniu zagadki. Niektóre challenger'y miały dwupinowe złącze z prawej strony dużej kostki. W innych był tylko przewód do sterowania przekaźnikiem o ile pamiętam różowy.
ytałem, że częstą przyczyną takich problemów w silniku 1.9sdi czy 1.9d może być uszkodzony przekaźnik od pompy wtryskowej Czytaj dalej głupoty. Nie ma czegoś takiego. Jest przekaźnik albo od świec albo od całego układu. Czytaj co się do ciebie pisze. Sprawdź zasilanie na zaworze pompy wtedy, gdy nie pali. Jak nie ma, to albo kabelki albo kostka stacyjki....
Skrzynka jest taka sama dla benzyny i diesla, różnica jest chyba tylko w przekaźniku nr 3 (sterowanie ECU/EDC) i nr 12 (przekaźnik pompy paliwa/świec żarowych). Ciebie interesuje czy na wyjściu skrzynki w kostce G1 pin 7 pojawia się masa w momencie kręcenia rozrusznikiem (ona załącza ten przekaźnik) oraz czy w tym samym momencie jest na tej samej wtyczce...
A ja nie wierze żeby się przekaźnik spalił prędzej się styki w kostkach wypalą niż przekaźnik się uszkodzi
Do sprawdzenia bezpiecznik oraz przekaźnik http://obrazki.elektroda.pl/4686751500_1... Przekaźnik działa tylko jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu lub cały czas w podczas pracy silnika czyli na bezpieczniku też jest tylko zasilanie przez 2 sek lub cały czas gdy silnik pracuje (weź to pod uwagę przy pomiarach).
Pod pokrywą silnika z prawej strony bezpiecznik F2 - 15A. Do sprawdzenia wyłącznik bezwładnościowy - bezpieczeństwa pompy paliwa ( wystarczy wcisnąć ) i przekaźnik pompy ( potrafią się wytopić styki w kostce).
Może zamarza paliwo, filtr paliwa zabrudzony, zatankuj porządnego drogiego paliwa może tu jest pies pogrzebany , lub drobna nieszczelność w układzie paliwowym. Usterka która pojawia się raz na 20 razy jest trudna do diagnozy, może wtedy akurat nie ostaje paliwa, dostaje powietrze lub któryś czujnik się kończy. Może, może, może..... Może prędzej byś...
Sprawdź przekaźnik od pompy paliwa czy ma sterowanie i jest napięcie na przekaźniku . Jeśli jest a pompki nie słychać to zdejmij kostkę od pompy paliwa i sprawdź czy masz napięcie na kostce zasilania pompy jeśli będzie to pompka do wymiany.
Chomika - skąd wykombinowałeś kostkę stacyjki? Przekaznik pompy paliwa spina na pewno ECU , przez kilka sekund. W czasie rozruchu , przy braku impulsów z czujnika zapłonowego , pompa się nie włącza. Jeszcze tylko samochód i typ silnika.
Bartek J ma rację, przekaznik pompy zasila również wtryski/+/. Pomierz po włączeniu kluczyka czy masz napięcie na wtryskach, ale mierz nie miernikiem tylko żarówką ,najmniej 5W , a masę bierz z silnika, tak samo z kostką pompy paliwa. Przekaznik główny sterowany jest masą z komputera pin nr.49 , a pompy pin 54.
Tak , przyczyną była nie wpięta do końca kostka w skrzynce bezpieczników dochodząca do przekaźnika pompy paliwa .
Przekaźnik pompy albo jak zwykle kostka stacyjki
z reguły czarny to masa, czerwony to plus. Sterowanie idzie z przekaźnika pompy, który dostaje sygnał z "czujnika" ciśnienia paliwa. Namierz przekaźnik wyjmij go i zrób zworę między "grubymi" stykami. Pompa powinna pracować wtedy na okrągło (tylko do testów). Przekaźnik powinien klapnąć na sekundę po włączeniu zapłonu aby pompa uzupełniła paliwo przed...
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Tak powinno być zasilanie na tej kostce jeżeli pompka razem z pływakiem to dwa grubsze będą od pompy paliwa.Teraz tak co sprawdzić na początek najprościej bezpiecznik przekaznik jeżeli z tym będzie ok. to przewody do sprawdzenia. Dodano po 4 Sprawdzić obwód uziemienia pompy. Sprawdzić przewód zasilania pomiędzy pompą a przekaźnikiem. Sprawdzić działanie...
sprawdź przekaźnik
Sprawdzałem i prąd nie dochodzi do kostki od pompki paliwa. Przekaźnik wymieniałem i nic, dalej bez zmian, musze ręcznie naciskać przekaźnik żeby mi odpalił.
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Problem rozwiązany. Uszkodzony przekaźnik pompy paliwa nr 30 pod maską.
Tak, jak napisałem, zasilić stałym plusem po zapłonie. W 10-cio pinowej, pomarańczowej kostce przy sterowniku silnika na podszybiu, pin 3 przewód niebieski, dajesz mase, tak steruje 2,5tdi, plus przekaznik dostaje od głównego przekaznika silnika znajdującego się na podszybiu, w 1.9 też powinien dac plus, ja zasilałem przekaźnik na krótko z listwy pod...
Jest możliwe ale raczej podejrzewam uszkodzenie kostki stacyjki. Czy po jeździe kluczyk wyjęty ze stacyjki nie jest ciepły? Druga rzecz - to uszkodzenie połączenia masy. Przekaźnik #53 nie powinien się grzać, możesz go zastąpić innym przekaźnikiem a pojedynczym stykiem zwiernym o obciążalności 40A. VW ma manię oznaczania przekaźników numerkami, ale...
Witam,męcze się już tydzień z lanosem.Podczas jazdy zgasł silnik i do tej pory cisza.Pompa paliwa sprawna,bezpieczniki dobre ,przekaźniki działają.Na kostce przy pompie paliwa są dziwne napięcia 12v,7,5v.Pomocy:!:
Żarówką sprawdzałeś ten plus stały na cewkę przekaźnika? Schemat masz? Rozpiskę bezpieczników i przekaźników też? Zobacz czy po zmostkowaniu, pojawi się plus na przekaźniku pompy paliwa. Zobacz czy masz plusik po zapłonie na ECU środkowa kostka M2 i M3 z tego przekaźnika i ważny plusik, ma być na E3 tej samej kostki. Piny masz opisane na kości.
Auto stało nieruchome całą zimą pod chmurką i wszystko było dobrze do samego końca. Przewód zasilający jak i minusowy sterownika czyściłem przy klemach. Kostki przy sterowniku wyglądają wręcz bardzo dobrze. Jedynie od czujnika temperatury reduktora było 5cm przegrzanego przewodu, gdzie go skracałem i zastosowałem chwilową kostkę, jak widać na zdjęciach....
Kostka stacyjki, na popych spróbuj . Jakby to była wina stacyjki to i iskry by nie miał, ale na pych nie zdziwił bym się gdyby odpalił. Nie masz takiego przekaźnika, jest tylko pojedynczy od pompy paliwa a reszta prosto ze stacyjki.
Wyciagalem pompe paliwa i sprawdzalem miernikiem czy prad dochodzi tam i ani w pompie na plusie ani w kostce pradu nie ma... Tam ma być napięcie tylko przez chwilę od włączenia zapłonu, stale jest podczas kręcenia rozrusznikiem i przy uruchomionym silniku. Alarm byl wycinany rok wczesniej niz to sie dziac zaczelo Może było licho zrobione i wytrzymało...
(at)ste Wiesz może która kostka odpowiada za zasilanie Ecu lub łączy Ecu ze stacyjką? Dostęp jest mega ciężki. Tutaj znajdziesz dokładne schematy: https://cardiagn.com/audi-a4-8d8d28d5-ew... Wymieniony przekaźnik i kostki, o które pytasz też tam są zaznaczone (kolory kostek są w opisach). Nie ma sensu, żebym ja tutaj opisywał schemat....
Witam, mam problem z Mercedesem E 430 W210 z 2000 roku. Raz zapala, raz nie zapala. Wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem pompę i dalej to samo. Raz ma tak, że chodzi normalnie, zapala za każdym razem, a raz mam tak, że raz odpali, przejadę parę km, zgaszę auto i już tylko kręci, nie pali. Dopiero za jakiś czas, po kilku próbach, złapie. Dodam, że pompę...
Sprawdź kostki połączeniowe pod maską w okolicach nadkola kierowcy przód, pod listwą przekaźników. Możesz to łatwo sprawdzić w sposób taki, że najczęściej przy Twojej awarii nie da się połączyć z komputerem silnika. Takie jaja są na porządku dziennym w tych autach. Większość Ci tutaj podpowiada na podstawie wyczytanych rzeczy z neta, ja te auta naprawiam...
kostek przekaźnik paliwo schemat kostek paliwo kostek przekaźnik
hummer ekran ipconfig system config suszarka suszyć
kabel brake radio electrolux ew6s406bp
Koszt wymiany odbiornika podczerwieni w telewizorze HISENSE Opel Agila - Woda pod dywanikiem pasażera, klimatyzacja