Złamany metalowy łącznik kostki stacyjki.
No to jasne-cofnęła sie kostka.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Łap puki nie "wystygło" do końca: https://web.archive.org/web/201802041620...
Może został ułamany kawałek w kostce?
Dowolny mostek prostowniczy. Do wyprowadzeń +i - podłączasz buzzer, do wyprowadzeń ~~ kable od świateł i zapłonu znalezione w kostce radia.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Kostka stacyjki sprawna?
Pierścień i owszem może generować błędy lecz do przejrzenia instalacja czujnika do nadkola zwłaszcza kostki.
Prawdopodobnie kostka stacyjki do wymiany.
Kostka stacyjki, i lub wysterowanie przekaźników - tutaj musisz szukać problemu. Podejrzewam słaby styk (zielenina na kostkach).
2,5,8, 11, 9,12 były podłaczone 9 brązowy 12 brązowo szary . Reszta została obciągnięta z kolorów. Nie ma zmieniarki ani pilota przy kierownicy. Dodano po 1 Brązowo szary, biały, zielony. 1 godzina szukania po schematach i czytania niemieckiego.
Masz zasilania na bezpieczniku dmuchawy i grzania szyby? Wygląda na kostkę stacyjki.
Pytanie zasadnicze, czy tablica rejestracyjna jest np. na klapie bagażnika? Bo jeżeli na klapie, to może po prostu przełamany przewód gdzieś w przelotce od ciągłego otwierania i zamykania. Bo to Corsa Combi - ona ma na klapie (wersje wschodnie). Wersja europejska nie było w ofercie Corsy C innej jak w Hatchbacku 3 lub 5 drzwiowym. Opel Combo to inny...
zobacz czy masz 5v i 12v. znikajace 12v swiadczy min o uszkodzonej kostce.
Z Twojego opisu to radio zachowuje się tak jakby nie miało napięcia po stacyjce. Sprawdzałeś na kostce zasilanie ? Pzdr
Poczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Dioda - nie ale znaczna część elektroniki radia może pozostawać w stanie czuwania i pobierać prąd. Corsa w kostkach ISO będzie miała zamienione 12V po stacyjce (15) i 12V stałe (30). Przy prawidłowym podłączeniu porządne radia dają się włączyć bez zapłonu ale w tym trybie wyłączają się po jakimś czasie (45min - 1h).
Zamienić miejscami plus po kluczyku z plusem stałym i odciąć z kostki kabel z sygnałem prędkości.
Patrząc na spód proponuje obejrzeć płytę w okolicy kostki połączeniowej .
Nie ma takiej możliwości żeby wymiana filtrów pomogla....z tego co rozumiem gaśnie od razu, a nie dławi się, faluje czy cokolwiek, więc najprawdopodobniej jest to stykologia- wtyczka wtryskiwacza, przekaźnik 15 albo pompy, kostka stacyjki. Na twoim miejscu sprawdziłbym organoleptycznie, a jeśli nic nie znajdziesz sprawdzaj na odpalonym silniku lekko...
MOże ma ktoś rozpiskę tej kostki?
tu powinno być: http://www.corsa-b.cba.pl/ele.htm
Wymiana kostki stacyjki powinna wyeliminować opisany problem.
Po wymianie kostki stacyjki jest wszystko ok. Dzięki wszystkim! Zamykam
Problem z temperaturą został rozwiązany. Z przodu samochodu zaraz za przednim zderzakiem był urwany jeden kabel od kostki.
Zrób wyraźne zdjęcie pinów w tych dwóch kostkach
Pasują do siebie. Z auta wystaje duża,z przejściówki podobna ,tylko męska . Potem zostają dwie iso do radiowej przejściówki.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Ok jutro posprawdzam kostki
Wymień kostkę stacyjki.
Kable nie mają nic do TID-a, jeżeli włożysz nie oryginalne radio, bez wejścia na trzecią kostkę, to dopiero wtedy nie będziesz miał.
Prawdopodobnie kostka stacyjki .
pin 2 w złączu A
Samą kostkę.
Jutro tam zajrzę.Podejrzewałem te kostki...
wiesz, obawiam się,że nie pomogę, poszły wskazówki, masz powielone nawet posty, możliwe,że to alarm, radzę jednak zaprosić fachowca, poradzi sobie w 5 minut.
Jeżeli wyświetlacz Tid lub Mid lub coś w tym stylu to w innym aucie nie GM nie będzie działało nic poza temperaturą,godziną. Chyba że razem z radiem to większa szansa na wyświetlanie nazw stacji.
Czy jesteś pewny że na kostce zasilającej masz dwa napięcia.
SATAn_: i jak skonczyla sie historia? sory za odgrzewanego kotleta ale mam to samo... zaden silownik nie chodzi zatem to sterownik albo kable. nie moge znalezc sterownika - po zdjeciu oslony przy nodze pasazera jest tylko komputer a wyzej dwa male prekazniki kostki.
Przekaźnik od zapłonu sprawdź pod maską czy się nie z kleił .
Komputer masz przy silniku, z prawej strony podajze, przykrecony jest na 2 srubki, wchodza do niej 2 kostki.
Temat stary jak świat, ale szkoda, żeby ktoś inny został wprowadzony w błąd. Przewody do zapalniczki są (w wersji wyposażenia, która zapalniczki nie miała) podklejone taśmą do wiązki gdzieś w okolicy, gdzie gniazdo powinno się znajdować. Po wyjęciu radia powinno się dać namacać je ręką (są zakończone kostką).
Witam, Podczepię się pod temat - wczoraj złamał mi się trzpień w stacyjce wchodzący do kostki. Auto to Corsa C 1.3 z immo. Pytanie - czy mogę kupić pierwszą lepszą stacyjkę na allegro i przełożyć do niej zamek z moimi kluczykami ? Czy może musi być jakaś specjalna stacyjka do immobiliserów ?
Kostka stacyjki do wymiany
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Żeby odłączyć przełącznik kierunkowskazów wystarczy odkręcić górną i dolną osłonę kolumny i go wypiąć razem z kostką?
Witam. opisz co to za przewody (kolory) Sprawdź, czy żółty i czerwony są podpięte osobno i czy jest możliwość ich złączenia między radiem a kostką od samochodu.
Czy na kostce jest zasilanie?
Poczytaj na forum Opla, tam bawili się w wyrzucanie easytrocnica
Możesz od razu wymienić kostkę stacyjki oraz wkład. Wymiana banalnie prosta, części po dwadzieścia parę zł.
Wypnij włącznik świateł i zobacz czy dalej będzie piszczeć. Zrób to samo dla przełącznika świateł pod kierownicą, i dla kostki stacyjki.
przewody to niebiesko biały i biały łączone są w 2 miejscach kostki zobacz bezpiecznik f24 5a
Nakrętka M8 pod nią izolator, oznaczenie B+, na foto po lewej od kostki.
Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki.
Czyli w pierwszej kolejności posprawdzać kostki i przewody w drzwiach kierowcy?
Corsa posiada elektryczne szyby, prawdopodobnie dorobione przez poprzedniego właściciela. Prześledziłem instalacje i + wzięto z białej kostki na zdjęciu. Raz plus jest, raz go nie ma. Co to za kostka i gdzie może znikać plus? Przy okazji zapytam o czarną kostkę ze zdjęcia. Czy dobrze myślę, że to kostka ogrzewania lusterka? [/s]
Sprawdź bezpieczniki jeszcze raz i skojarz z tym co nie działa np. Wyświetlacz, podświetlanie schowka, sygnał dźwiękowy. Na moje oko to będzie bezpiecznik F12 i nie działa Ci również wyświetlacz od radia. Bezpieczniki wyjmując możesz zrobić bałagan w komputerze auta, łatwiej je sprawdzać lampką, czy świeci z obu styków bezpiecznika, uszkodzony będzie...
Problem tkwi w kostce stacyjki.
NEC 78......
Np. czarno/żółty kabel w kostce stacyjki.
Napewno wylecial Ci transponder (taka czarna kostka) jak nie znajdziesz to musisz dorobic nowy. Koszt z kodowaniem to okolo 200-300 zl.
możliwe że żaróweczki ale wydaje mi się ze mogła się wypiąć kostka z tyłu licznika a co do bezpieczników to będziesz miał opis na pokrywie od bezpieczników.
Podejrzewam że to po prostu przejściówka do jakiegoś specyficznego radia, której ktoś nie wyjął. Masz rację, okazało się że tam głębiej jednak jest kostka ISO, po prostu za słabo szukałem. Dzięki :)
Sprawdzane miernikiem po każdym lucie, wszystkie po podpięciu kostki działają prawidłowo.
Brak komunikacji,kostkę wpiąłeś prawidłowo?
są przytaśmowane do instalacji .Jeżeli patrzysz we wnętrze szczeliny na radio to po lewej stronie widzisz wiązkę kabli ,dłonia wyczujesz tam zgrubienie.Jest to kostka radia.Nożykiem do tapet musisz rozciąć tasme izolacyjną,kostka jest nią zamaskowana.Kostka jest koloru niebieskiego.
Potrzebuje pomocy, muszę wymienić kostke stacyjki, ale nie potrafie wymontować starej. Czy ktoś może wyjaśnić jak to zrobić. Chętnie przyję wszystkie rady. pozdrawiam
Oraz kostki przy siedzeniach!
Błędny odczytane wskazuję na obwody / przerwy niestałe lub przywarcia/ sygnałowe sondy i podgrzewania. Przemierz kostkę i przewody od kostki do ECU / warunek - jeżeli masz założoną nową sondę z prawidłowo zestawioną kostką/.
Nic to nie pomogło, rozkręciłem licznik i nie ma tam śladów zgnilizny czy czegokolwiek. Ogólnie sprawdziłem też przejście miedzy gniazdem OBD a ECU i wychodzi na to (jeśli na OBD pin nr 7 to jest K-LINE) to nie ma przejścia pomiędzy tym pinem a żadnym na kostce ECU.
Przepalona kostka wymieniłem na porcelanową i wszystko gra.
Witam Opel Corsa C z 2005r 1.7 CDTI Problem jest taki że coraz częściej wyłącza się wspomaganie kierownicy i pali się kontrolka EPS. Auto postoi 2 godziny i znowu wszystko działa C1507 - Napięcie silnika - usterka lub uszkodzony Wtedy jak nie działa , na postoju i zaloguje się do wspomagania to na wykresie najęcie silnika jak kręcę kierownicą to pokazuje...
Może ktoś napisać jaki kolor kabli powinien iść do kostki czujnika temperatury zewnętrznej Corsa C 2003 r 1,2
miałem takie przypadki problem lezał w złym styku kostki w liczniku
Niestety w oplu tylko komputer, ale przy okazji jesteś w stanie zobaczyć gdzie jest błąd, może okazać się że to taśma w kierownicy i nie potrzebnie wytniesz kostki pod siedzeniami.
Ja bym jednak od kostki stacyjki zaczął.
Może to też być przekaźnik od sterowania silniczkiem.
Corsa C rok 2003 - do kostki od radia nie dochodzi stałe 12V tylko po przekręceniu kluczyka pojawia się na cienkim czerwonym przewodzie. Bezpieczniki sprawdzałem które są odpowiedzialne za radia i są sprawne. Przewód na którym powinno być stałe 12V jest. ( gruby czerwony). Czy lepiej będzie zdiagnozować usterkę czy poprowadzić nowy przewód o akumulatora...
Pytałeś o uciętą kostkę ISO w instalacji. Dałem więc fotę co i jak.
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Bartku, wygląda na to, że trafiłeś w dziesiątkę. Wczoraj po przekręceniu kluczyka i zapaleniu samochodu bardzo delikatnie kręciłem kluczykiem w prawo i w lewo. W pewnym momencie trafiłem na taki punkt, kiedy silnik samochodu był dalej włączony, natomiast wyłączała się dmuchawa nawiewu. Pozwolę zadać sobie ostatnie pytanie: czy masz może jakiś opis,...
niestety - kostka przy instalacji jest ok - :-(
Zacznij od kostki stacyjki jeżeli dobrze opisałaś problem to tu będzie.
może to pomoże
Ile może mnie to kosztować mniej więcej. Kostki w porządku .
Wymontuj kostkę to się dowiesz.
Sprawdź czy napięcia i masy przechodzą przez kostkę na sterownik. Ostatnio z renault tak miałem niby wszystko jest a na sterowniku nic, wymiana pinów w kostce rozwiązało sprawę.
Witam Tak jak kolega pisze.Trzeba odciąć jeden z dwóch kabli na pinie sterujacym wzmacniaczem antenowym. Odetnij ten z czerwonym paskiem. Oczywiscie na kostce zasilajacej z samochodu.
Biały -> czerwono-czarny, szary -> brązowo-szary, czerwony -> brązowy żółty -> brązowo-żółty, niebieski -> czerwono-biały.
Sie masz Błażej! Kopę lat i widzę chęci pomocy innym pozostały nadal. Niestety dane nie do końca aktualne. Kostka jest tak jak piszesz przyklejona do wiązki instalacyjnej po lewej stronie. Do montażu potrzebne będą: adaptor plastikowy żeby zamaskować otwór na radio, przejściówka z nowego złącza radiowego (jeszcze chyba nie wymyślili nazwy) na ISO oraz...
Co jest na kostce wyświetlacza? Jak oscyluje CAN?
Tak właśnie już mi podpowiadano, tylko w którym miejscu bo świecą pozycyjne, czyli wychodzi na to, że przez pin nr 1 w kostce na reflektor jest masa podawana
I to pomoze?
Koledzy a podeśle mi ktoś schemat przednich przeciwmgielnych. Musze zrobić instalację od samego włącznika bo jest wolne miejsce w kostce pokrętła świateł.
Witam mam problem z kabelkami (powinna być kostka)w corsa 1.2 B sprawdzałem w astrze 1.4 ale tam nie ma tego ,,modułku'' jak ktoś by mógł zobaczyć pod maskę swojej corsy i podać mi kolejność tych kabelków był bym wdzięczny PODAJE ZDJECIE DLA UŁATWIENIA http://obrazki.elektroda.net/85_12330664...
Po przekręceniu kluczyka w pozycję "starter" nie kontaktują styki w kostce stacyjki i nie ma napięcia dla pompy, zapłonu, komputera i nie zapali, przy " przy pychu" stacyjka jest w pozycji "zapłon" i w tej pozycji styki kontaktują i można samochód od palić.... sprawdź kostkę stacyjki....
Jeśli zamiana zasilań nie pomogła, to możliwe, że uszkodzone jest radio. Czy w kostce ISO nie ma podłączonych jakiś dodatkowych sygnałów? Zostaw w kostce tylko zasilania, masę. Jak radio ruszy, to podłączysz zasilanie anteny i ewentualnie podświetlenie.
Opel Corsa B, radio: car300 (na kasety) kostka ISO chciałem podpiąć do kostki jack-a żeby móc podłączyć np. MP3... tylko niech mi ktoś powie czy jest taka możliwość i ewentualnie do którego pinu. Wiem że mogę kupić "specjalną" kasetę z jack-iem ale wolałbym mieć to zrobione w taki sposób... dziękuję za wszelaką pomoc :)
corsa kostka corsa radio kostka corsa kostka radio
alpine kostka świateł focus amplituner pioneer gramofon
regulator temperatury smart licznik
Kasowanie trybu awaryjnego w silniku Mercury 115 Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka?