Złamany metalowy łącznik kostki stacyjki.
Dioda - nie ale znaczna część elektroniki radia może pozostawać w stanie czuwania i pobierać prąd. Corsa w kostkach ISO będzie miała zamienione 12V po stacyjce (15) i 12V stałe (30). Przy prawidłowym podłączeniu porządne radia dają się włączyć bez zapłonu ale w tym trybie wyłączają się po jakimś czasie (45min - 1h).
Pytanie zasadnicze, czy tablica rejestracyjna jest np. na klapie bagażnika? Bo jeżeli na klapie, to może po prostu przełamany przewód gdzieś w przelotce od ciągłego otwierania i zamykania. Bo to Corsa Combi - ona ma na klapie (wersje wschodnie). Wersja europejska nie było w ofercie Corsy C innej jak w Hatchbacku 3 lub 5 drzwiowym. Opel Combo to inny...
No to jasne-cofnęła sie kostka.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
Tak to mniej więcej wygląda u ciebie - po prostu ktoś poszedł na łatwiznę i nie wymienił wkładu(bębenka z wałkiem ) lub kostki tylko dołożył dodatkowy przełącznik .. Dokładnie tak- były zwarte ( tym dodatkowym wyłącznikiem ) oba "plusy" - owszem szyby i lusterka po zwarciu plusów działają, ale od razu po otwarciu drzwi piszczy sygnalizator/piszczyk...
Łap puki nie "wystygło" do końca: https://web.archive.org/web/201802041620...
Poczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
tu powinno być: http://www.corsa-b.cba.pl/ele.htm
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
2,5,8, 11, 9,12 były podłaczone 9 brązowy 12 brązowo szary . Reszta została obciągnięta z kolorów. Nie ma zmieniarki ani pilota przy kierownicy. Dodano po 1 Brązowo szary, biały, zielony. 1 godzina szukania po schematach i czytania niemieckiego.
Dowolny mostek prostowniczy. Do wyprowadzeń +i - podłączasz buzzer, do wyprowadzeń ~~ kable od świateł i zapłonu znalezione w kostce radia.
Pasują do siebie. Z auta wystaje duża,z przejściówki podobna ,tylko męska . Potem zostają dwie iso do radiowej przejściówki.
Prawdopodobnie kostka stacyjki do wymiany.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Może został ułamany kawałek w kostce?
Kostka stacyjki sprawna?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
wiesz, obawiam się,że nie pomogę, poszły wskazówki, masz powielone nawet posty, możliwe,że to alarm, radzę jednak zaprosić fachowca, poradzi sobie w 5 minut.
Z Twojego opisu to radio zachowuje się tak jakby nie miało napięcia po stacyjce. Sprawdzałeś na kostce zasilanie ? Pzdr
Zamienić miejscami plus po kluczyku z plusem stałym i odciąć z kostki kabel z sygnałem prędkości.
Pierścień i owszem może generować błędy lecz do przejrzenia instalacja czujnika do nadkola zwłaszcza kostki.
Wymiana kostki stacyjki powinna wyeliminować opisany problem.
Przekaźnik od zapłonu sprawdź pod maską czy się nie z kleił .
Daj zdjęcie tego złącza, które masz aktualnie w samochodzie. Podejrzewam że to po prostu przejściówka do jakiegoś specyficznego radia, której ktoś nie wyjął.
Masz zasilania na bezpieczniku dmuchawy i grzania szyby? Wygląda na kostkę stacyjki.
Zdjecie jest troche nie ostre, ale ja sprawdzil bym w pierwszej kolejności bezpiecznki od wycieraczek w drugiej kolejności jak pisal "cunio" przekaznik a kolejnym krokiem było by upewnienie się czy instalacja nie zostala uszkodzona gdzies miedzy karoseria a klapą
Zrób wyraźne zdjęcie pinów w tych dwóch kostkach
Patrząc na spód proponuje obejrzeć płytę w okolicy kostki połączeniowej .
Kostka stacyjki, i lub wysterowanie przekaźników - tutaj musisz szukać problemu. Podejrzewam słaby styk (zielenina na kostkach).
Kable nie mają nic do TID-a, jeżeli włożysz nie oryginalne radio, bez wejścia na trzecią kostkę, to dopiero wtedy nie będziesz miał.
Czy jesteś pewny że na kostce zasilającej masz dwa napięcia.
Witam. Moj problem polega na tym ze po podpięciu kostki zasilającej swieca przyciski lecz nie dziala wyswietlacz. Moze nie mam podpietego ktoregos kabla. Ponizej foto opisu kostki i prosze o podanie co ma byc pod ktorym pinem radio montowane w opel borsa b oryginalna kostka. http://obrazki.elektroda.pl/1666308500_1...
Opel Corsa B, radio: car300 (na kasety) kostka ISO chciałem podpiąć do kostki jack-a żeby móc podłączyć np. MP3... tylko niech mi ktoś powie czy jest taka możliwość i ewentualnie do którego pinu. Wiem że mogę kupić "specjalną" kasetę z jack-iem ale wolałbym mieć to zrobione w taki sposób... dziękuję za wszelaką pomoc :)
zobacz czy masz 5v i 12v. znikajace 12v swiadczy min o uszkodzonej kostce.
pin 2 w złączu A
Wymień kostkę stacyjki.
Możesz od razu wymienić kostkę stacyjki oraz wkład. Wymiana banalnie prosta, części po dwadzieścia parę zł.
może to pomoże
Witam. opisz co to za przewody (kolory) Sprawdź, czy żółty i czerwony są podpięte osobno i czy jest możliwość ich złączenia między radiem a kostką od samochodu.
przewody to niebiesko biały i biały łączone są w 2 miejscach kostki zobacz bezpiecznik f24 5a
MOże ma ktoś rozpiskę tej kostki?
Kostka stacyjki do wymiany
Corsa posiada elektryczne szyby, prawdopodobnie dorobione przez poprzedniego właściciela. Prześledziłem instalacje i + wzięto z białej kostki na zdjęciu. Raz plus jest, raz go nie ma. Co to za kostka i gdzie może znikać plus? Przy okazji zapytam o czarną kostkę ze zdjęcia. Czy dobrze myślę, że to kostka ogrzewania lusterka? [/s]
Biały -> czerwono-czarny, szary -> brązowo-szary, czerwony -> brązowy żółty -> brązowo-żółty, niebieski -> czerwono-biały.
Poczytaj na forum Opla, tam bawili się w wyrzucanie easytrocnica
Ok jutro posprawdzam kostki
Prawdopodobnie kostka stacyjki .
Napewno wylecial Ci transponder (taka czarna kostka) jak nie znajdziesz to musisz dorobic nowy. Koszt z kodowaniem to okolo 200-300 zl.
Nie ma takiej możliwości żeby wymiana filtrów pomogla....z tego co rozumiem gaśnie od razu, a nie dławi się, faluje czy cokolwiek, więc najprawdopodobniej jest to stykologia- wtyczka wtryskiwacza, przekaźnik 15 albo pompy, kostka stacyjki. Na twoim miejscu sprawdziłbym organoleptycznie, a jeśli nic nie znajdziesz sprawdzaj na odpalonym silniku lekko...
możliwe że żaróweczki ale wydaje mi się ze mogła się wypiąć kostka z tyłu licznika a co do bezpieczników to będziesz miał opis na pokrywie od bezpieczników.
Samą kostkę.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Jutro tam zajrzę.Podejrzewałem te kostki...
Pytałeś o uciętą kostkę ISO w instalacji. Dałem więc fotę co i jak.
są przytaśmowane do instalacji .Jeżeli patrzysz we wnętrze szczeliny na radio to po lewej stronie widzisz wiązkę kabli ,dłonia wyczujesz tam zgrubienie.Jest to kostka radia.Nożykiem do tapet musisz rozciąć tasme izolacyjną,kostka jest nią zamaskowana.Kostka jest koloru niebieskiego.
Czyli w pierwszej kolejności posprawdzać kostki i przewody w drzwiach kierowcy?
Jeżeli wyświetlacz Tid lub Mid lub coś w tym stylu to w innym aucie nie GM nie będzie działało nic poza temperaturą,godziną. Chyba że razem z radiem to większa szansa na wyświetlanie nazw stacji.
Problem z temperaturą został rozwiązany. Z przodu samochodu zaraz za przednim zderzakiem był urwany jeden kabel od kostki.
Corsa C rok 2003 - do kostki od radia nie dochodzi stałe 12V tylko po przekręceniu kluczyka pojawia się na cienkim czerwonym przewodzie. Bezpieczniki sprawdzałem które są odpowiedzialne za radia i są sprawne. Przewód na którym powinno być stałe 12V jest. ( gruby czerwony). Czy lepiej będzie zdiagnozować usterkę czy poprowadzić nowy przewód o akumulatora...
Witam, Podczepię się pod temat - wczoraj złamał mi się trzpień w stacyjce wchodzący do kostki. Auto to Corsa C 1.3 z immo. Pytanie - czy mogę kupić pierwszą lepszą stacyjkę na allegro i przełożyć do niej zamek z moimi kluczykami ? Czy może musi być jakaś specjalna stacyjka do immobiliserów ?
Zajrzyj tu http://studio24.prv.pl/
32 str. instrukcji auta. A w skrócie : wyłączyć radio, 2 sek. przytrzymać klawisz z zegarkiem, klawiszem z kółkiem nastawić dzień, nacisnąć zegarek, kółkiem ustawić miesiąc itd. Jest jeszcze funkcja RDS Time, wtedy zegar synchronizuje się z zegarem stacji radiowej z RDS, ale nie polecam. RDS Time aktywuje się : nacisnąć zegar 2 sek, dwa razy nacisnąć...
NEC 78......
Czy na kostce jest zasilanie?
Przepalona kostka wymieniłem na porcelanową i wszystko gra.
Trzeba by zobaczyć po kolei na schemacie skąd to jest zasilane. Skoro bezpiecznik F28 jest sprawny to sprawdź jeszcze masę bo z tego co widzę to ma przełącznik idzie masa a nie plus.
próbnik zarówkowy za 6zł
Zacznij od kostki stacyjki jeżeli dobrze opisałaś problem to tu będzie.
Komputer masz przy silniku, z prawej strony podajze, przykrecony jest na 2 srubki, wchodza do niej 2 kostki.
Sprawdź jeszcze kostkę stacyjki.
Witam Tak jak kolega pisze.Trzeba odciąć jeden z dwóch kabli na pinie sterujacym wzmacniaczem antenowym. Odetnij ten z czerwonym paskiem. Oczywiscie na kostce zasilajacej z samochodu.
Żeby odłączyć przełącznik kierunkowskazów wystarczy odkręcić górną i dolną osłonę kolumny i go wypiąć razem z kostką?
niestety - kostka przy instalacji jest ok - :-(
Oraz kostki przy siedzeniach!
Brak komunikacji,kostkę wpiąłeś prawidłowo?
Sprawdzane miernikiem po każdym lucie, wszystkie po podpięciu kostki działają prawidłowo.
Problem tkwi w kostce stacyjki.
W środkowej kostce zasilania trzeba zamienić czerwone przewody miejscami, czerwony grubszy z cieńszym pin nr.4 i 7 w kostce. https://obrazki.elektroda.pl/3534671200_...
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Jeśli zamiana zasilań nie pomogła, to możliwe, że uszkodzone jest radio. Czy w kostce ISO nie ma podłączonych jakiś dodatkowych sygnałów? Zostaw w kostce tylko zasilania, masę. Jak radio ruszy, to podłączysz zasilanie anteny i ewentualnie podświetlenie.
Wypnij włącznik świateł i zobacz czy dalej będzie piszczeć. Zrób to samo dla przełącznika świateł pod kierownicą, i dla kostki stacyjki.
Witam, mam problem z podłączeniem radia Blaupunkt tokyo 110 w samochodzie opel corsa c 2000r. Kostka wyglada na oryginalna jak na zdjęciach. Prąd jest przy wyciągniętym kluczyku jak i przekręconym. Bezpiecznik odpowiadający za radio wg schematu jest ok, bezpiecznik przy radiu też. Radio wgl nie włącza się, nie reaguje. Proszę o pomoc.7
Witam Opel Corsa B 1.0 Ecotec 98r Zgubiłem czarną kostkę z jedynego kluczyka. Czy ktoś wie jak przeprogramować komputer aby ominąć to zabezpieczenie. Pozdrawiam
Chyba prędzej znajdzie niż sterownik bez immo. C14NZ? Corsa, Kadet - sterownik z czarnymi kostkami bodaj.
Ja bym wymienił kostkę stacyjki. Można tez próbować obejść przekaźnikiem z cewką wpiętą między 15 a 50, ale to już druciarnia.
Może ktoś napisać jaki kolor kabli powinien iść do kostki czujnika temperatury zewnętrznej Corsa C 2003 r 1,2
Np. czarno/żółty kabel w kostce stacyjki.
Potrzebuje pomocy, muszę wymienić kostke stacyjki, ale nie potrafie wymontować starej. Czy ktoś może wyjaśnić jak to zrobić. Chętnie przyję wszystkie rady. pozdrawiam
Ja bym jednak od kostki stacyjki zaczął.
miałem takie przypadki problem lezał w złym styku kostki w liczniku
Niestety w oplu tylko komputer, ale przy okazji jesteś w stanie zobaczyć gdzie jest błąd, może okazać się że to taśma w kierownicy i nie potrzebnie wytniesz kostki pod siedzeniami.
Nakrętka M8 pod nią izolator, oznaczenie B+, na foto po lewej od kostki.
Tak właśnie już mi podpowiadano, tylko w którym miejscu bo świecą pozycyjne, czyli wychodzi na to, że przez pin nr 1 w kostce na reflektor jest masa podawana
Sprawdź bezpieczniki jeszcze raz i skojarz z tym co nie działa np. Wyświetlacz, podświetlanie schowka, sygnał dźwiękowy. Na moje oko to będzie bezpiecznik F12 i nie działa Ci również wyświetlacz od radia. Bezpieczniki wyjmując możesz zrobić bałagan w komputerze auta, łatwiej je sprawdzać lampką, czy świeci z obu styków bezpiecznika, uszkodzony będzie...
Sie masz Błażej! Kopę lat i widzę chęci pomocy innym pozostały nadal. Niestety dane nie do końca aktualne. Kostka jest tak jak piszesz przyklejona do wiązki instalacyjnej po lewej stronie. Do montażu potrzebne będą: adaptor plastikowy żeby zamaskować otwór na radio, przejściówka z nowego złącza radiowego (jeszcze chyba nie wymyślili nazwy) na ISO oraz...
Co jest na kostce wyświetlacza? Jak oscyluje CAN?
Wymontuj kostkę to się dowiesz.
Ten czujnik temperatury powinien być wkręcony w kolektor dolotowy, tam gdzieś między wężami od obiegu wody, z lewej strony (patrząc od przodu samochodu. Wystarczy przeczyścić kostkę połączeniową czujnika. Przynajmniej tak jest w silniku C12NZ, w innych powinno być podobnie.
Ile może mnie to kosztować mniej więcej. Kostki w porządku .
kostka corsa corsa radio kostka corsa kostka radio
skutera elektryczny medion telefon czujnik misce olejowej
pralka samsung zawiesza regulator temperatury
Napięcie zmienne w prądnicy 3-fazowej z magnesami stałymi dla akumulatora 12V Kontroler ładowania turbiny wiatrowej a akumulator 100 Ah - przyczyny problemów