Nic nie da łączenie śrub bo elektromagnes nie wysunie sprzęgiełka. Czymś ostrym z podłaczonym plusem akumulatora pogrzebać w otworze przewodu wzbudzenia.
Diagnostyka probówką przy braku reakcji odpowie na to pytanie. 4 opcje -kostka -instalacja na, odcinku kostka-rozrusznik -rozrusznik -problem z masą/zasilaniem rozrusznika
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
samochód odpalił a rozrusznik jeszcze się kręcił Więc przed wymianą rozrusznika na nowy, trzeba sprawdzić wtyczkę/kostkę rozrusznika czy przypadkiem nie jest stale podawane na nią napięcie. Żeby Ci przypadkiem nowego rozrusznika nie spaliło. Jeśli sprawdził by się ten scenariusz, że napięcie na kostce będzie stale podawane, trzeba będzie szukać zwarcia...
Byłem wczoraj u innego gościa i powiedział że diody wyglądają na sprawne i jest ewidentny problem ze wzbudzeniem A czasem nie przywiera ci niebieski kabelek wzbudzenia- na kostce rozrusznika?
Z przodu, pod rozrusznikiem. Kostka dwupinowa.
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Pod przednią maską odszukaj wiązkę stacyjki i podaj na krótko prąd na rozrusznik,często kostka stacyjki padała :)
jeśli alek dobry to pozostaje: - kostka stacyjki - rozrusznik (cewka, szczotki) - klemy alka - zaśniedziałe styki (przy rozruszniku) - immo - alarm
Nic się nie dzieje tzn nie kręci rozrusznik ? Może być uszkodzona kostka stacyjki albo sam rozrusznik lub jego zasilanie.
Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej Auto ma też zamontowany auto-alarm Co do tej pory odcinał alarm ? Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.
Sterowanie leci bezpośrednio z kostki stacyjki do automatu rozrusznika.
Być może rozrusznik lub kostka stacyjki. Proponuje sprawdzić to na początek.
http://www.warsawtrabigarage.cba.pl/inde... 30-stałe 15-po zapłonie 50-rozrusznik
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
pewnie umarł rozrusznik, albo kostka stacyjki, trzeba zaciągnąć ręczny (lub podłożyć cegły pod koła jak ręczny nie trzyma) wrzucić luz w aucie, podpiąć dodatkowy kabelek do tego cienkiego kabelka w rozruszniku i drugi jego koniec przytknąć do plusa akumulatora, jeśli będzie też tylko pykać to rozrusznik do wymiany, jeśli będzie normalnie kręcić silnikiem...
Heheh dzięki dokładnie przed 30 minutami znalazłem to w internecie. Odpiąlem kostkę i auto pali od strzała. Wymienić muszę ten czujnik. Elektryk mi kazał wymienić komputer programować go rozwalił kostkę od rozrusznika i poprowadził kabel żeby zrobić sobie pstryczek od rozrusznika. Hahahah takich mamy fachowców.
Albo kostka stacyjki albo rozrusznik i okablowanie. Trzeba na krótko sprawdzić rozrusznik, ale jak jesteś laikiem to lepiej tego sam nie rób bo mogą iskry pójść.
Na kostce będzie a na rozruszniku nie np. Można zacząć od stacyjki i sprawdzać po kolei.
Sprawdż pod katem układu rozruchu ,kostka przy stacyjce ,ewentualnie przekażnik rozrusznika.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Łatwo sprawdzić bo wyjście rozrusznika w BSM jest w najmniejszej kostce z grubymi kablami 4 lub 5 pinowej
Masy po sprawdzane rozrusznik regenerowany u sprawdzonego serwisanta . Czyli sprawdzić przejście z tej kostki to rozrusznika ?
zobacz wiązkę przy rozruszniku chyba kostka na dwa piny czerwony kabel tego co pamiętam, miałem podobny problem ostatnio
Przekaźnik rozrusznika bądź kostka stacyjki.
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Witam Schemat posiadam ale bardzo niewyraźny więc na wiele się przyda, a były sprawdzane masy silnika, kostka stacyjki i rozrusznik. Pozdr :sm9:
Tyle że to odbijanie po przekręcaniu na rozrusznik jest w mechanice stacyjki a nie w kostce stacyjki. Kręci rozrusznik czy nie? Z opisu w temacie wygląda na to że nie a w temacie jest że nie ma iskry. Podaj wysterowanie bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika i wtedy zobacz czy będzie reakcja. Wtedy będzie wiadomo co robić dalej.
Nie wiem jak w tym silniku ale jak rozrusznik jest w tym miejscu co w benzynie to współczuje temu co go będzie odkręcał ( a szczególnie masa na górnej śróbie. Przed wyciągnieciem go sprawdz czy masz napiecie na styku 50 przy kreceniu rozrusznikiem bo może kostka stacyjki ,albo zobacz jeszcze niech ci ktoś próbuje kręcić a ty stuknij w rozrusznik albo...
Sprawdzaj zasilania żarówką i podczas kręcenia rozrusznikiem. Moze kostka stacyjki rozpinać plusa jak kręcisz. ;)
Czy "przygasają" kontrolki ?. Czy słychać "stuk" elektromagnesu. Czy sprawdzona "kostka" pod stacyjką?.
Witam daj prąd bezpośrednio na cewkę rozrusznika. Jak nie zakręci to do sprawdzenia masa lub rozrusznik do naprawy, a jak zakręci to do sprawdzenia cienki przewód od cewki , przekaznik lub kostka stacyjki.
Rozrusznik kręci ale kostka rozłącza kl 15 .
Witam. Kostka stacyjki .
Zobacz czy dochodzi na styk na wsówke na rozruszniku napiecie jak bedziesz prówował odpalać, ja bedzie to coś z rozrusznikiem jak nie to prwnie kostka w stacyjce.
To go odepnij i sprawdź czy wtedy też się rozrusznik włączy i wtedy już wiadomo gdzie szukać. Włączy - elektromagnes Nie włączy - kostka stacyjki.
Rozrusznik uruchamiany przekaźnikiem w PSF, który z kolei jest uruchamiany z CANa przez BSI. Odczytany błąd (o ile można mieć zaufanie do urządzenia odczytującego) wskazuje na problem obwodu PSF-rozrusznik. Sprawdź bezpieczniki na PSF, jeżeli wszystkie dobre to sprawdź instalację (na PSF wyjście na rozrusznik w szarej kostka, 5 stykowej), jeżeli instalacja...
Sprawdź próbówką czy masz podczas rozruchu napięcie na cienkim przewodzie rozrusznika. Padały kostki stacyjki. Lub sam rozrusznik.
Jak masz alfę romeo bierz pione z mechanikiem :-) Niczym w piosence "honda szybsza niż wygląda" ;) Sprawdź rozrusznik oraz kostkę stacyjki. Ewidentnie coś ci rozładowuje akumulator.
O tym właśnie piszę.
Kostka stacyjki.
Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Czy do stacyjki dochodzi stałe +12V (tzw. [30]) ? Żarówka 21W z dwoma kablami. Jeden do masy, drugi do przewodu (czarny z czerwonym paskiem) w złączu stacyjki i przekręć stacyjkę - tak aby rozrusznik pracował. Jeśli żarówka świeci - stacyjka sprawna. Gdy żarówka nie świeci - kostka stacyjki do wymiany. Wtedy testowo...
Mam ten sam problem rozrusznik, kostka przy stacyjcre akumulator wymienione masa wyczyszczona i na ciepłym nie odpala jak postoi 15 minut odpala normalnie. Roszę o pomoc.
Rozrusznik, lub kostka stacyjki do sprawdzenia.
Pytasz o podstawowe rzeczy które już dawno sam powinieneś sprawdzić. Napisałeś wcześniej że nie masz prądu w kostce rozrusznika a teraz piszesz W tym modelu mercedesa nie mam bezpośredniego dojścia do kabli rozrusznika, muszę go zdemontować by sprawdzić ale bez kanału czy podnośnika nie ma opcji. Może to być przyczyna bezpiecznika blokady zapłonu ?...
Obok rozrusznika jest złącze (kostka), od przewodów alternatora. Być może tam jest problem.
Witam Proponuję sprawdzić kostkę stacyjki...może to być główna przyczyna Twojego problemu. Przekręcając kluczyk w pozycję rozrusznika wytarte styki w kostce mogą nie dawać napięcia na ECU. Pozdrawiam
żeby wyeliminować zwarcie przy którym sie upierasz odepnij cieńki kabel z elektromagnesu i zobacz czy po puszczeniu kluczyka pozostaje tam +12v jezeli nie to problem w rozruszniku(mechaniczny) jeżeli pozostaje cały czas 12v to wtedy szukaj peoblemów w kostce stacyjki.
A przy wymianie BSI były kodowane kluczyki?
Akumulator ,kostka stacyjki,rozrusznik. Diagnoza 60 sekund.
Na krótko rozrusznik działa?
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki.
Proszę wybaczyć, ale mało orientuję się w elektryce. Wiec oddaj auto do kogoś kto się zna zanim coś puścisz z dymem. Do stacyjki musi dochodzić skoro załączają się kontrolki, może nie wychodzić na rozrusznik co wskazuje na uszkodzoną kostkę stacyjki. Skoro wymieniłeś i dalej to samo to wskazuje na złe sprawdzanie obecności napięcia, albo nowa kostka...
Luty w liczniku lub kostka stacyjki
Rozrusznik lub kostka stacyjki. Jak nie chce zapalić, to przydałoby się stuknąć w rozrusznik i sprawdzić, czy zadziała. Albo wyprowadzić sobie z kostki stacyjki przewód rozrusznika i sprawdzić, czy działa za każdym razem. Jak rozrusznik, to pewnie da się go naprawić.
A kostka mi wysiadła i nie potrafie jej samemu wymienić
kostka stacyjki
O ile pamiętam, biały z niebieskim paskiem, w czarnej koszulce, do wzbudzenia, potrafi zgnić w tej czarnej izolacji, kostka na dole koło rozrusznika, ewentualnie podaj na niego masę kontrolką i zobacz czy się zapali kontrolka na desce.
Kostka stacyjki do wymiany.
Ściągnąć zegary zdemontować kostkę stacyjki. Sprawdzić śrubokrętem czy po przekręceniu kostki rozrusznik zakręci - jeśli tak trzeba o parę stopni przekręcić kostkę, ale na to już trzeba mieć patent. Jeśli nie sprawdzić czy daje napięcie na styk rozrusznika (sprawdź na schemacie który to bo nie pamiętam). Jeśli nie to prawdopodobnie do wymiany kostka....
O bezpiecznikach nie wspomniałeś. Żółta kostka BSM pin prawdopodobnie nr 2 - wyjście na rozrusznik... Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Pewnie winna jest kostka stacyjki
Bezpieczniki sprawdzone? Kostka stacyjki sprawna? Pozycja rozruchu działa rozrusznik kreci?
Częste usterki : 1. Kostka stacyjki ( sprawdź czy w pozycji rozrusznika dochodzi prąd do niego ) 2. Rozrusznik do regeneracji ( krótkie szczotki, elektromagnes lub inne usterki )
Nie ma przekaźnika do rozrusznika, prąd leci bezpośrednio z kostki stacyjki
Sprawdż kostkę stacyjki.
Kostka Stacyjki albo rozrusznik , ewentualnie instalacja .
Witam. Kostka stacyjki się kończy... tu masz wszystko i link jak co rozebrać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Szara kostka 5 pinów, kabel biały najgrubszy to jest plus na automat rozrusznika.
http://www.vagczesci.pl/product-pol-1544...
W TGA/TGL też często zawodzą. Oryginalna kostka droga nie jest.
Do sprawdzenia kostka stacyjki. Czy wychodzi z niej napięcie na rozrusznik gdy występuje problem
zobacz czy podczas krecenia masz napiecie na cewke, jesli nie to kostka do wymiany
Na zapalonym silniku pokazuje mi na akumulatorze 12,6v, a gdy ściągnę klemę plusową to mam 14,8v, co może być przyczyną ? Kolego czy ten akumulator jest sprawny? Bo coś mi się wydaje,że może być poważnie uszkodzony i po prostu sam sie rozładowuje. Najlepiej by było gdy byś sprawdził go w innym pojeździe i jeśli okaże się sprawny wtedy będzie trzeba...
https://obrazki.elektroda.pl/9302529200_... Bezpiecznika nie ma, są 2 przekaźniki, jeden powiązany z czujnikiem pedału sprzęgła (nie we wszystkich samochodach), drugi sterowany z modułu komfortu, ale imo poległa kostka stacyjki
Jak rozrusznik nie kreci to akumulator do sprawdzenia, dalej kostka stacyjki i połączenie elektryczne rozrusznika. Może masy brak.
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
prawdopodobnie kostka stacyjki ,albo sama stacyjka uszkodzona.
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Napiszę kostka pod stacyjką jest do wymiany.
Jak by to był fabryczny immobiliser to nie odpalałby, ale rozrusznik kręciłby normalnie, to raczej kwestia kablologii, przegnita jakaś kostka, brak jakiejś masy, itp.
W automacie czujnik jest w tym samym miejscu, ale ja ni kreci to masz problem z zasileniem rozrusznika, czyli kostka, rozrusznik, przekaznik (wystepuje w automacie,zalacza rozrsznik tylko w pozycji P lub N)
Uszkodzona kostka stacyjki.
ponoć jest kostka koło rozrusznika
Miałem dwa kucyki w podobnym wieku z taką usterką i nie była to ani kostka , ani rozrusznik. Podmieniłem przewód od kostki to tego złącza pod kolektorem i autka śmigają . Nie wiem gdzie była przyczyna bo mi się nie chciało pruć wiązki.
Pozatym do czego używasz silnika pierscieniowego z rozrusznikiem? Do napędu... wyciag - mylisz pojęcie falownik z rozrusznikiem. Daj zdjęcie tabliczki znamionowej, żeby mieć pewność co do skojarzenia uzwojeń. Do kostki z 3 przewodami łączysz rozrusznik, ta mała to termistory w uzwojeniach do zabezpieczenia przed przegrzaniem. Zasilanie podajesz na...
Podaj plusa bezpośrednio na rozrusznik tam gdzie jest podpięty cienki przewód,tylko uważaj żeby Cię auto nie przejechało bo wtedy powinien kręcić rozrusznik. W ten sposób będziesz wiedział czy to np wina elektromagnesu na rozruszniku czy np kostki stacyjki.
Ewentualnie posprawdzaj masy na karoserii ale jak dla mnie masz problem z kostką stacyjki jak wyżej.
Mosz szcęście żeś z Bytumia. Do wymiany sama kostka elektryczna stacyjki.
Uważasz ,że kostka stacyjki,podczas pracy silnika , nagrzewa się?
Koledzy pomocy mój golf 4 od pewnego czasu świruje z odpalaniem mianowicie przekracam kluczyk zapalają się kontrolki i cisza nie kręci rozrusznik po kilku próbach zaskoczy zgasze odpala normalnie za jakiś czas to samo wymieniłem kostkę,rozrusznik,akumulator,masa wszędzie ok już nie mam pomysłu co może być przyczyną
Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Poszukaj spalonego bezpiecznika prawdopodobnie przy przecinaniu zrobił zwarcie lub później się coś zwarło i dlatego rozrusznik nie ma napięcia, natomiast kilometry żeby ruszyły potrzebny jest tachograf lub odpowiednio zaprogramowany symulator tachografu. Kostki od tachografu nie maja nic wspólnego z rozrusznikiem.
Kostka stacyjki do sprawdzenia lub wymiany.
Rozrusznik, kostka stacyjki, odcięcie zapłonu dodatkowe (alarm) przy pomocy sprawdź czy na kwadratową wtyczkę rozrusznik dochodzi prąd że stacyjki (50).
SPRAWDZ żarówką najpierw czy masz wyjście z kostki na rozrusznik.
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
wiertarka bosch wirnik schemat schneider zalany sokiem
układ przetwornice sterownik kotła bosch
Jak uruchomić elektromagnes: praktyczne wskazówki Pralka Candy Alise piszczy, migają kontrolki, brak wirowania