Potrzebuję nową kostkę (do lamp typu H7+H7) ale ciężko ją dostać, może ktoś ma pomysł gdzie mogę ją kupić. Każdy dobry sklep motoryzacyjny, cena uśredniona około 7zł, kostka razem z konektorami ;-) Przeczytaj PW
Tak,łatwo osiągalne,w zestawie razem ze stykami.
Wygląda że cały czas nie ma masy. Weź na próbę z silnika. Może tę dodatkową masę podłączyłeś w miejscu gdzie nie ma też tej oryginalnej masy. Przewód masy w konektorze kostki żarówki jest dobrze zaciśnięty?
Zaglądałeś chociaż do kostek żarówek?
Sprawdź czy nie masz wypalonych styków kostki żarówki H7. Jeśli tak, wymień kostkę na ceramiczną.
Przecież między skrzynką a kostką żarówki nie ma już nic po drodze.
Jednak uszkodzone żarówki, sprawdzałem drogowe zamiast mijania.
Wypalone kostki na żarówkach reflektorowych.P
Masz wypalone kostki na żarówkach reflektorowych/ masy/P
Koledzy to opisali ale może rysunek Ci bardziej przemówi do wyobraźni. Tak to powinno wygladać a jak jest to nie wiemy. Żebyś na obudowę nie podpiąl przewodu fazowego. Sprawdź wskaźnikiem W1i W2 po załączeniu przełącznika i przyłożeniu wskaźnika mają powodować jego świecenie a żarówka(próbnik) ma zaświecić miedzy czarny-niebieski, brązowy- niebieski....
nową kostkę, ceramiczną dostępną na alledrogo oraz wlutowałem. Czyżby ona wymagała lutowania ? Skoro styki w złączu się "upalają" Nie są przystosowane do tych prądów, lub źle zamontowane. :cry:
Jeśli instalację wykonali profesjonaliści to niebieski z żarówki do szarego z "kostki", brązowy z żarówki do brązowego (lub czarnego). Najlepiej sprawdź czy aby na pewno szary w "kostce" jest przewodem N.
Zico63 !!! Albo ktoś wpakował 24V. To i tak nie tłumaczyłoby tego, że świecą obie na raz. Teraz jasne??? Bo przecież nie pisałbym wtedy o doprowadzeniu niezależnej masy. Ech... I jeszcze najbanalniejsza sprawa - sprawdzić kostki żarówek i stan konektorów. Czy nie upalone, przegrzane...
Ze świateł drogowych zwykle się nie korzysta, więc trochę dziwne, że się topi. Ale skoro się topi to pewnie jakaś "tuningowa" żarówka. Czy po wymianie stopionej kostki wymieniłeś też żarówkę, albo przynajmniej oczyściłeś jej styki?
I sprawdzić połączenie masy! Od tego trzeba zacząć bo objawy na to wskazują że nie ma masy w kostce.
Jeżeli masz wyłacznik pojedynczy to powinieneś wykorzystać tylko 2 zaciski w kostce a wszystki żarówki w zyrandolu połączone równoległe, w pierwszym jak i w drugim zyrandolu. Podejrzewam że do malowania kostka została na przewodzie pod sufitem! Jeżeli tak to musisz poszukać po 2 przewody od każdej żarówki przy kostce od strony zyrandola masz 8 przewodów,...
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
Sprawdź dokładnie kostkę/wtyczkę żarówki czy nie jest przegrzana (jeśli tak, zmienić na ceramiczną). Ponadto, do sprawdzenia przewody pod kątem zwarcia, czy któryś z nich nie jest przetarty, ewent. z pękniętą izolacją.
Alez oczywiście że światła mają wiele wspólnego z komputerem, masę mają wspólną. Zachowanie świateł sugeryje właśnie jej brak, teraz tylko pytanie czy usterka świateł występuje na kostce żarówki -0 wtedy rzeczywiście to dwie osobne usterki, czy też masy braknie na którymś złączu z budą - wtedy właczenie większego obciażenia ( zarówki) powoduje że prąd...
Światła wyłączone. i żarówka wyjęta z kostki!
Najprościej takie usterki sprawdza się wpinając w kostkę przełącznika żarówkę min 21W na kablach (tu lepiej zda egzamin H7) i odpina po kolei wiązki obserwując świecenie. Szkoda palić kolejne przełączniki i przerywacze
Witam serdecznie.Miałem na myśli nie tę kostkę od żarówki tylko tę co dochodzi do obudowy reflektora. Każde światło ma oddzielny bezpiecznik. W sumie na przednie reflektory są 4 bezpieczniki.Pozdrawiam.
Wciska się płaskoszczypy pomiędzy kostkę a żarówkę i nimi się spycha jedno z drugiego. Można się też posłużyć dość szerokim płaskim śrubokrętem. Żadnego polewania czymkolwiek, żadnego obluzowywania poprzez "gibanie" kostką - ona ma być ciasno wciśnięta, to gwarancja że się nie wypali.
wolałbym poszukać tego błędu sam moja wiedza na temat elektryki jest niewielka W zaciszu domowym, przy ciepłej herbatce, przed ekranem komputera... ... zacznij od znalezienia w internecie schematu elektrycznego tej wersji samochodu. Zlokalizuj na schemacie przepalający się bezpiecznik [20] i sprawdź jakie obwody są do niego podłączone. ...a teraz praktycznie,...
Trzeba zdjąć ,odkręcić szybę póżniej krawat między lampami i zobaczysz tył lamp kostki i pod gumami żarówki.
lewostronna zarowka h4 nagle zaczela szwankowac a kontrolka swiatel mijania zostala zastapiona kontrolka drogowych (swiecaca w roznym natezeniu podczas jazdy), rozebralem wiec system i okazalo sie ze kostka czesciowo sie stopila, na razie probuje samodzielnej naprawy, usunalem wszystkie elementy, kupilem nowa kostke ale chyba pospieszylem sie i za szybko...
przy otwartym bagażniku. rozłączyłem kostkę prowadzącą do oprawy żarówki, prąd jest w kostce, żarówkę sprawdziłem jest OK co jeszcze powinienem sprawdzić?
Musisz przejżeć kostki żarówek oraz przekażnik od świateł mijania. Miałem ten sam problem. Okazało się że są wypalone styki w przekażniku.
Napięcie w wyłączniku świateł powinieneś mieć cały czas, w astrach G zarówno światła pozycyjne jak i mijania pracują niezależnie od włączenia zapłonu. Jeśli nie możesz włączyć żadnych to: 1. Sprawdź manetkę kierunkowskazów bo ona zarządza przełączaniem między mijania a długimi (jeśli nie byłeś w stanie wyłączyć długich i wrócić do mijania to na 99%...
W Toyocie każdy styk czy to w przełączniku czy nawet kostce w kostce żarówki H4 jest użyty smar. Ja robię to samo od b. dawna, dodatkowo we wtyczkach hermetycznych smaruję uszczelkę i prowadzenie. Stosuje smar teflonowy. Smarów do metalu nie stosuje się, bo starzeje się od nich guma i plastiki.
sprawdż dobrze wtyk od tej lampy co pokazuje błąd, miałem tak kiedyś że żarówki świeciły ale przez zły kontakt w kostce komp widział spaloną żarówkę
Obejżyj styki kostki do żarówki. Może trzeba przeczyścić i dogiąć aby poprawić połączenie. Zamontuj markową żarówkę.
Zrób schemat od początku. Podłącz oprawki żarówek według Twojego schematu. Łączenia zrealizuj na kostkach montażowych. Podłącz do źródła zasilania żarówki powinny zaświecić.
Sprawdź gdzie masz zasilanie, w niektórych samochodach było zamienione z ilumination. Odłącz kostkę od radia, weź żarówkę 12V, podłącz masę do budy i przeleć kostkę (A) bez zapłonu i z zapłonem, zapisz wyniki i podaj.
To zobacz zasilanie z kostki stacyjki czy nie ginie. Żarówką nie miernikiem. Pewnie kierunkowskazy też giną a działają jedynie awaryjne.
Witam, Potrzebuje pomocy. Auto - Renault Clio III - brak świateł od strony pasażera(drogowych, postojowych i mijania). Bezpieczniki sprawdziłem, żarówki podmienione i dalej to samo. Napięcie do kostki od żarówki nie dochodzi. To co zauważyłem to do głównej kostki która wchodzi do reflektora dochodzi napięcie na skrajnym lewym i prawym pinie - 14.4V...
Brak świateł mijania i drogowych. Bezpieczniki sprawdzone, przekaźnik nowy. Napięcie na kostkach od żarówek prawidłowe, a po zamontowaniu żarówek brak napięcia. Gdzie szukać przyczyny?
Piny nr 1 i 2, na wtyczce są opisane, podłącz po prostu pod nie żarówkę.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Po przyłączeniu żarówki do kostki, żarówka nie świeci. Podłączając żarówkę plusem z kostki i minus z akumulatora żarówka świeci. Check engine świeci cały czas. Taki kod błędu podaje torque pro i inne podobne programiki do diagnostyki przez obd2. Tak tylko jeden p1120.
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Sprawdźcie zasilania i masy na kostkach żarówką przynajmniej 5W. Jeśli one będą w porządku to liczniki do wymiany bo raczej nie ma sensu bawić się w reanimację.
Witam. Mam następujący problem: przepaliła mi się kostka od żarówki w przednim reflektorze. Nowo zakupiona kostka (do żarówki H4) różni się jednak od tej, która do tej pory siedziała w aucie, tzn. nie tyle chodzi o samą kostkę, co o liczbę kabli do niej idących. W nowej są 3 w starej 4. Poniżej zdjęcie obrazujące o co chodzi: http://obrazki.elektroda.pl/8413659600_1...
Akumulator spoczynkowo 12.2v Podczas pracy silnika -14.6v Na kostce do żarówki 13.1v bez obciążenia. Nie mam jak podejść z zapiętą żarówką. Kostka wygląda jak nowa. Soczewki można regenerować? Auto ma 215 kkm (135k mil) Pozdrawiam
Awarii uległa żarówka H7 po lewej stronie - spaliła się i stopiła kostkę. Po wymianie kostki i żarówki światełko nie działa. Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźnik - są OK. Zmierzyłem napięcie na kostce przy żarówce - brak. Wszystkie inne światła działają. Zauważyłem też, że nie działa regulacja wysokości świateł. Dodam jeszcze, że po spaleniu żarówki...
Należy sprawdzić, czy wyłącznika świateł dochodzi napięcie na bezpieczniki. Drugim rozwiązaniem jest podanie napięcia na kostkę żarówki i sprawdzać czy pojawi się napięcie na bezpiecznikach, lub bezpieczniku gdy jest jeden.
Czyli cała strata pomiędzy kostką do reflektora a żarówką. Po drugie za duża strata pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem.P
Faktycznie wina bezpiecznika, właśnie się dostałem do skrzynki i znalazłem ten konkretny. Dzięki i pozdrawiam.
Witam . Mam w tym motocyklu problem z tym że topi się kostka od żarówki H4 oraz żarówka się przepala po paru tygodniach działania,inne żarówki też czesto się przepalają. Sprawdziłem instalacje regulator ,alternator cewkę i napiecie ładowania i wszystko wg serwisówki jest dobrze ale na żarówke idzie 14 V. Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić z tego co...
A czasem stare hondy nie miały +12V na stałe w kostce żarówki, a masa była włączana przełącznikiem?
Sprawdź czy jest napięcie na kostce żarówki.
Sprawdź kostki/żarówki mijania w lampach.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Witam. Mam taki problem. Po podłączeniu czujnikòw parkowania nic nie działa. i teraz nie wiem czy to ja coś źle zrobiłem czy może lcd albo centralka nie działa. kiedyś sprawdzałem miernikiem i zrobiłem to z pamięci bo wczoraj miernika nie mialem. podłączyłem się pod czarno-niebiesk przedód. może ktoś w swoim golfie IV sprawdzić czy aby ten kabel...
Nie, nie, kolego mczapski, nie chodzi o kostkę żarówki, tylko wielopinowe złącze nad nogami kierowcy, konstruktorom się zdawało, że 1mm szerokości konektor wytrzyma prąd ciągły o wartości ponad 4A
Zdejmij kostkę z silnika wycieraczek - weź żarówkę 55W z przedniego reflektora i dodaj do niej przewody (taki próbnik). włącz CB i wycieraczki i zamiast silnika daj żarówkę. żarówkę jednym końcem do masy pojazdu a drugim do kostki: ŻółTY(53) -szybkie obroty, a potem do BIAłY (53a) - wolniejsze obroty. Jeśli zakłócenia ustały przy świecącej żarówce to...
Gerri Koledze pewnie długie nie działają, jak na nie przełączy to tylko postojowe świecą. Pytanie czy działają w funkcji mignięcia czyli jak przyciąga manetkę do siebie. Bo jeśli tak to przełącznik pod kierownicą do wymiany. Jeśli nie, to trzeba szukać usterki od gniazda przełącznika przez bezpieczniki i kostki reflektorów a na żarówkach kończąc. Tanie...
Ładowanie sprawdzić! Napięcie na kostce żarówki.
przewód masowy jest dobry, łącząc go bezpośrednio do masy w kostce żarówki h4 działa jak trzeba, kostka nie jest nowa ale przewody i konektory tak i wychodzi na to że przewód masowy nie łączy w kostce
Skoro jest napięcie i masa na odpowiednich pinach w kostce żarówki mijania to żarówka do wymiany. Jakie masz tam żarówki?
co jest przyczyną tego, że napięcie mierzone na zdjętej kostce (bezpośrednio z jej styków) jest prawidłowe (praktycznie brak strat) a po założeniu tej kostki na żarówkę jest takie jak podałem w pierwszym poscie. Obciążenie. W nieobciążonym, otwartym obwodzie masz jedynie potencjał, a jak zaczyna płynąć prąd nominalny, to opory w instalacji robią swoje....
WITEK1952, ale punto jedynka nie robiła problemów z zasilaniem na żarówki ( jak np Golfy), jedynie co tam sie psuło to notorycznie wypalające się kostki żarówek.
Najpierw wyjął bym żarówki i sprawdził miernikiem co dzieje się na kostkach w trakcie gdy załączone są mijania, drogowe, bez żarówek, zwyczajne sprawdzenie na jakie piny w kostce podaje i kiedy. Jeśli ustalisz że jest w obu poprawnie czyli mijania osobno, długie osobno i na tych samych pinach to błąd będzie w żarówce np jakieś zwarcie w środku że łączy...
http://obrazki.elektroda.pl/8979424700_1... Może być i tak, ale lepiej zaprasować końcówki i użyć jednopotencjałowych złączek WAGO ;) L do jednej kostki, N do drugiej kostki
Oczywiście kostkę przyłączeniową trzeba wymienić na czterotorową.
Witam. Mam problem z przednim oświetleniem. Bardzo często przepalają mi się kostki przy żarówkach H4. Ostatnio przepaliło nawet bezpiecznik. Ściągnąłem te kostki i założyłem same wsuwki. Wydaje mi się, że prawa lampa słabiej świeci i na tablicy przebija kontrolka od długich świateł( przebija zawsze przy przepalonych kostkach lub przy przepalonej żarówce)....
Zasilanie do światła na szybie to skąd jest wzięte ( domniemywam że to nie jest oryginalnie zamontowane światło) Wypnij kostkę od lampy i sprawdź na kostce nie na stykach od żarówki.
Poza żarówką sprawdź jeszcze kostkę i stan pinów. Stop to 21W jeśli nie jest ledowa. Przy słabym styku i mocnej żarówce piny mogą się upalić lub przegrzać. Sprawdzić żarówkę , przeczyścić kostkę, pomierzyć napięcie i jeśli nadal nie działa szukać w instalacji
Witam Kostka żarówki pozycyjnej(postojowej )jest razem z oprawką żarówki .Należy ją przekręcić w lewo i powinna wyjść .
5 Sek do diagnostyki usterki, skoro w gnieździe jest a z tyłu nie ma i żarówki dobre to urwane przewody w kostce pod siedzeniem, dziękuję - dobranoc
Zobacz kostkę żarówki i masę tej kostki. To że przyczyną jest kabel z kostki to ja już wiem tylko gdzie to dalej leci?
To nie Japończyk że masą sterowane. Szukaj wypaleń na łączeniach w samej kostce żarówki i lampie.
Spalona żarówka, bezpiecznik od niej, wytopiona kostka żarówki, uszkodzona instalacja lampa-przekaźnik(jeśli jest)-włącznik świateł. Takie są najczęstsze przyczyny. Powodzenia w szukaniu.
skoro przy kostkach zrobiłem obejście Obejście robisz na płytke lampy przy żarówce :)
Zmierz napięcie na kostkach żarówek przy odpalonym silniku. Nie powinno przekraczać 14,4V
Najpierw w kablu. Gdzieś prąd ci nie dochodzi .sprawdż w kostce gdzie kabel się kończy.Czy tam żarówka świeci.
Najpierw sprawdź czy jest to zgodne z homologacją samochodu. Przeglądy obowiązują.
jaka może być przyczyną że pali mi cały czas żarówki i kostka od żarówek była stopiona ? Które ? Od rejestracji ?
Tak wymiana kostek i żarówek rozwiąże problem. Oczywiście jak będziesz montował nowe to połączenie przewodu w zacisku złącza kostki też musi być pewne.
Może być słaba masa/zasilanie w lampie sprawdź napięcie.Może też przeładowywać alternator. Możliwa też wypalona kostka żarówki. Radio nie ma z tym nic wspólnego.
sprawdz miernikiem napiecie na kostce żarówki , jak niema to drożność przewodów do przekaźnika i sam przekaźnik
Wymień kostkę żarówki i przewody w długości np:20 cm.Jak kupujesz nową kostkę to tam zwłaszcza są konektorki już z wyprowadzonymi przewodami.
Żadnego komputera, nawet nie ma przekaźnika. Jeżeli manetka sprawna to szukaj przerwy na odcinku manetka-kostka żarówki mijania
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
pewnie spalony styk w stacyjce, zrób zworkę w stacyjce do tego kabla w 3 pinowej kostce stacyjki w której nie ma prądu, tak przez żarówkę, najlepiej H4 bo musi być to żarówka dużej mocy (nie od migacza czy pozycji) wg tego co znalazłem narysowałem Ci schemat, oczywiście żarówka wpięta z założonymi kostkami stacyjki https://obrazki.elektroda.pl/6494305400_...
Widzę, że przewód jest w podwójnej izolacji, nie musisz go wkładać w peszel. Pod gniazdem żarówki masz kostkę z przewodami, przylutuj do nich przewody do zasilania ledów, a jeszcze lepiej zastosuj dodatkową kostkę do rozpinania w przypadku ewentualnej wymiany pasków (zdarza się, że się przepalają). Z elektroniką samochodu nic się nie stanie, nie ma...
Mam jeszcze inną powiedz mi pod kostką szukać czy pod samą żarówką napięcia. Wysyłam zdjęcie kostki i wtyczki ze wstecznym
Oczywiście, że tak. Jednak wadą tego rodzaju podłączenia jest fakt, iż przy przepaleniu żarówki postojowej (lub nie łączeniu w kostce żarówki) światło dzienne nie świeci, a kierowca o tym nie wie.
Nie masz styku w samej kostce żarówki, najlepiej założyć nową, kosztuje wraz z konektorami 5zł
Pozycyjne po podaniu napięcia na bezpieczniki nr 6 i 7 nie powinny świecić. Oczywiście robiłeś to bez przekręconego kluczyka w MAR ?Skoro mijania nie świecą po podaniu bezpośrednio napięcia na instalację za przełącznikiem to winnym mogą być te kostki przy żarówkach jak pisali powyżej . Nie powinna świecić kontrolka drogowych świateł jak zwierałeś podając...
Połączenie kostką.
Zdjęcia nie widzę a masz może kontrolkę lub żarówkę 12v ? do pompy paliwa powinny iść 2 grubsze przewody kostkę należy odpiąć złapać - z karoserii samochodu niech ktoś kręci rozrusznikiem a ty szukaj + na kostce żarówka powinna się zapalić . potem szukasz - na kostce podłączasz np. + prosto z akumulatora i szukasz - na kostce .
0,5 A to dużo , za dużo. Odpiąć radio z kostki , żarówka w bagażniku 5W więcej prądu połyka.
Witam. Mam Toyotę Yaris, 2015 rok, 1.4 d4d. Światła mam na pokrętle, automat, świecą po zmroku, a w dzień gasną, ale nie zapalają się do jazdy dziennej. Brak prądu w kostce żarówki postojowej, po wyjechaniu z garażu, gdy włączę przełącznikiem na światła normalne działają postojówki. Gdzie szukać przyczyny? Bezpieczniki dobre.
Proponuję sprawdzić, czy faza jest na "bolcu" czy na gwincie oprawki. Ja tak miałem z żarówkami energooszczędnymi - faza była na gwincie i po wyłączeniu wyłącznikiem w ścianie żarówki w jednej z lamp delikatnie świeciły. Cała instalacja była dobra. Po zmianie fazy z zerem w kostce w lampie jest już dobrze.
Gdybyś pokazał jeszcze gdzie do żyrandola wchodzą przeźroczyste kable (do modułu sterującego, bezpośrednio do żarówek...). Tak by było widoczne połączenie idące do kostki- np. żarówka => kostka.
Prawdopodobnie wyłącznik wyłącza nie fazę tylko N, lub wyłącznik do tego obwodu ma podświetlenie. Tylko ta pierwsza przyczyna. Gdyby wyłącznik nawet był z podświetleniem, ale odcinał L, to za żarówką byłby potencjał zerowy.
Tak, podwójny. Ale. mogę zmienić na pojedynczy Nie ma sensu zmieniać włącznika. Tak jak kolega wyżej wspomniał. Kostka potrójna gdzie wepniesz wszystkie trzy przewody z sufitu. Żarówka do jednego fazowego przewodu i neutralnego. Trzeci zacisk kostki zostawiasz niepodłączony z jednej strony.
Witam potrzebuję schematu instalacji konkretnie świateł mijania i drogowych do Passat fl 2004r.Chcę zastosować przekazniki do świateł bo jest różnica w napięciach pomiędzy kostką żarówki a akumulatorem .
Wypalone odbłyśniki albo spadek napięcia na samej żarówce. To drugie sprawdzisz miernikiem porównując napięcie na aku a na kostce żarówki, jak ok regeneracja odbłyśnika lub wymiana lamp.
wymiana żarówki kostka kostka wtryskiwacza kostka hyundai
instrukcje obsługi dekoderów diagnosta pytania kenwood grzeje
Scania R - Kod błędu 41472: Problemy z SCR i DPF Moduł ABS/ESP Bosch 8.1/9.0 Peugeot 5008 2012 – lokalizacja, oznaczenia, diagnostyka