Witam Mam Seata Toledo 1.9 tdi 110 km z 2001 roku musze wymienic sprzeglo i dwumase. Nigdy tego nie robilem ale slyszalem ze mozna zalozyc kolo sztywne tylko pytanie co lepiej dwumas czy kolo sztywne, jak kolo sztywne to nowe czy uzywane ? i jest roznica w jezdzie z dwumasa a kolem sztywnym ? Najpierw poczytaj po co została zainstalowana dwu masa potem...
W 2,0dti jest albo tarcza sprzęgła 228mm i garnkowe koło zamachowe albo w póżniejszych modelach dwumas .Czy będzie kompatybilne z tym co masz nie wiem bo napisałeś tylko jaki masz silnik.
Nie można wykluczyć tego że np dwumas czy łożysko ,jest wadliwe choć nowe. Dzisiaj wiesz jakie robią części i kto. Ja bym sprawdził jeszcze luz osiowy wału. Np złapać za koło pasowe. Wiadomo że to nie dokładny pomiar ale można by coś stwierdzić. Choć to bym wykluczył bo na starym sprzęgle tego pewnie nie było. Na razie jeździć bo co innego?
tylko że dwumasa niweluje drgania z silnika , które nie przenoszą się na skrzynie, na dłuższą mete może nie wytrzymać skrzynia.
Jest dostępny dwumas do tego silnika w ofertach. I tak najlepiej zamawiać po demontażu skrzyni niż przed.
Nie kombinuj . Zakładaj dwumas tak jak producent zaprojektował.
Problemy z odpalaniem do kiepski rozrusznik i słaby akumulator, a soft sterownika skonstruowany jest tak, aby ochraniać koło dwumasowe i skrzynie, dlatego na ciepło są problemy z odpalaniem. Setki razy było o tym na forum. Albo robisz rozrusznik i wstawiasz markowy akumulator, albo jedziesz do tunera i zmieniasz próg podawania paliwa np na 200 obr/min...
Silniki X20DTL i Y20DTL mają sztywne koło, Y20DTH dwumas.
Witam. Po pewnym czasie musiałem wymienić kompletne sprzęgło razem z dwumasem i wibracje prawie nie są odczuwalne ale mam znów problem podczas wciskania sprzęgła tak w połowie słychać jakieś dźwięki i na wolnych obrotach przestaje tylko jak wcisne sprzęgło do końca nie jest to bardzo głośne auto było u mechanika na kontroli Pan stwierdził że wszystko...
Witam Panowie okazała się przykra sytuacja otóż mam moje auto już 6lat,wymieniłem w nim kupę rzeczy na dobrej jakości ostatnio w ciągu 2 mc wahacze przód+tuleje nowe meyle hd 1000zł Tarcze przód jurid+klocki textar 400zł Uszczelka miski olejowej,olej+filtr,czujnik oleju hella nowy,robocizna łącznie 1000zł wyszło Sprawa jest taka,ze po wymianie uszczelki...
Cześć, Chciałem remontować swój silnik 1.6 R9M 450, jednak okazało się, że pękł blok na trzech podporach wału. Oczywiście można kupić używany, ale naczytałem się, że pękanie bloku to częsty problem tego silnika i pęka właściwie wszędzie, gdzie się da. W ogóle rozbierając go, to jest on strasznie "plastikowy". Silnik zatarł się, najmocniej na środkowej...
Koło dwumas jest używane i powiem Ci ze po wciśnięciu pedału gazu nawet jak chodzi normalnie wszystko bardzo trzepie jak by dwumas i nie wkręca się na obroty
powiedzcie mi czy jest wileka róznica w komforcie jazdy po przejsciu na sztywne koło zamachowe ??? obecnie mam dwumas ale sprzegło do wymiany. nie wiem co robic pomóżcie
Nie wiem czy tam ma być dwumas tylko gdyby miał być a ktoś coś wcześniej przerabiał to niekoniecznie musiał to zrobić dobrze. Generalnie sprzęgło masz całe skręcone do koła zamachowego więc jeśli coś tarło to musisz znaleźć jakieś ślady bo siły są duże. Może coś wpadło za koło zamachowe i tam się jakoś niefortunnie zaklinowało a jak ruszyłeś silnikiem...
Chyba doszedłem. Koło dwumas jest 2007 roku,meganka z 2005.Różnica w budowie zębów koła przez co czujnik wariował. Jutro spróbuje odpalić.
Silnik 1.6. Jak wyżej .Ma dwumas czy normalne sprzęgło?
czy w tym aucie jest dwumas czy zwykle sprzeglo Co ma jedno do drugiego? Sprzęgło to sprzęgło, "dwumas" to koło zamachowe.
Dobra może ma ktoś jakąś możliwość zmierzyć dwumas od 1.8t i Lite koło od 1Z AHU żeby to wszystko pasowało. według etki łożysko igiełkowe jest to samo, rozstaw śrub do przykręcenia też jedynie dwumas ma dłuższe śruby. Tarcze 228 mm czyli średnica pasuje. jedynie mechanizm włączania sprzęgła się różni i docisk. http://obrazki.elektroda.net/0_126234549...
Z mojej retrospekcji na temat wymian dwumas na normalne koło zamachowe należy w sterowniku narzucić większe obroty biegu jałowego, żeby wyjść poza granicę największych drgań skrętnych i podobno wtedy wszystko gra.
Dwumas Panowie szanowni sprawdzili? Druga sprawa, może mniej prawdopodobna to kondycja wtryskiwaczy. Miałem tak już w 1.6tdi, że kiepski wtryskiwacz wykończył koło dwumasowe. I to właśnie przy dsg.
Te stuki terkotanie to może powodować jeszcze sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź. Powinno działać w jedną stronę. W drugą obmykać. Dwumas ogólnie na jałowym nie terkocze. Bardziej szarpie podczas ruszania. Dużo na ten temat jest na forum oktawia pl. Ale przeważnie jest tak że jak nie rozbierzesz to nie ma pewnosci. Z zamianą...
Moim zdaniem producenci są świadomi ile mogą wytrzymać obecne odchudzone układy przeniesienia napędu przy coraz cięższym aucie i ratują się kołem dwumasowym. Są doskonale świadomi tego co robią. Dwumas tylko dorzuca kosztów do malutkich silników które nadają się do kosiarek ogrodowych.
Sorki za odkop :) Dwumas wymieniony prawie tydzień temu.Zdecydowałem się na koło zamachowe i jestem naprawdę zadowolony. Nie doświadczyłem puki co jakichkolwiek drgań podczas postoju samochodu. Sprzęgło chodzi cichutko. Jeśli chodzi o firmę, polecam VALEO. Suma kosztów 1400 zł. Dziękuję panom za pomoc. Temat do zamknięcia.
Witam. Tak silnik był rozgrzany natomiast mierzyłem na biegu jałowym . Jestem na 99% przekonany że w tej altei siedzi jednomasa !! - nie rozpoznaje jednomasu . zrobić - wymieniać na dwumas ? czy zostawić jednomas. Pedał drży a po wciśnięciu już nic a nic i jak to zniesie skrzynia i wał w silniku ? koło nie redukuje drgań bo jak wcisnę pedał to te drgania...
No dwumas był wymieniony przed kupnem , mam fakturę, a problem zauważyłem koło miesiąca po kupnie , bo tak to z pracy do domu z domu do pracy:(
Ten elektryk niby patrzył i wyglada ok ale czujniki sa nowe i nic innego nie znalazl. Mowi ze to jest jakas mechaniczna usterka. A dwumas czy koło zamachowe tam jest tam jest bo byłem przy wymianie sprzegła. A co ma dwumas do gazu jakby był popsuty to by sie tłuk czy cos takiego. Czy może ma jakies znaczenie??
To jak ma być telepanie itd. To raczej nie warto. Zastanawia mnie tylko jak to jest w takim.razie w tym silniku gdy fabrycznie jest jednomas bo przecież jakby trzepalo silnikiem i głośno to raczej klienta na zakup aut w salonie by nie znaleźli. Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie pozostanie nadal z dwumasa i szukanie dobrej ceny komplety. W używki...
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
Jeśli chodzi o ceny części, to są porównywalne jak do innych japońskich, koreańskich czy nawet francuskich samochodów. Wiadomo, że zamienników u nas jest najwięcej do niemieckich. Pytam o to koło, ponieważ jest wymieniane jako jedna z niewielu bolączek tego samochodu. Jeśli będę oglądał auta na rynku wtórnym, chciałbym wiedzieć które konkretnie wersje...
Powiem Wam koledzy że ten dwumas tobym przeżył, ale te pompki to już porażka. Żeby to był 110 KM na turbinie ze zmienną geometrią to silnik bezproblemowy, no mówiłem mu że e 10 tys. to może cenić sobie a kupujący sami go wycenią. Ma niezły wypas bo nie jest golas tylko pdw prócz skóry, klimatronik ma i drugi komplet opon na lato na ładnym alusie VW....
Skoro ci się dwumas wysypuje już po 30kkm to ktoś spartolił jego wymianę, lub jeździsz bardzo agresywnie. Koło dwumasowe służy głównie komfortowi kierowcy, więc o skrzynię bym się nie martwił przy wymianie na zwykłe. A co do telepania to sprawdź jeszcze dokładnie poduchy silnika/skrzyni.
koło dwumasowe ma za zadanie wychwycić i tłumić wszystkie wibrację. Niestety żaden zamiennik nie spełni tej roli, jeżeli producent zamontował dwumas to on tam musi być, lub być wymieniony na nowy. w przeciwnym razie wibracje z wału rozwalają skrzynie itd......zamiennik to jest jak masz oe dwumas a zamieniasz do na luk czy sachs. nie można zamienić dwumasa...
W a4b6 jest dwumas napewno w silnikach ALT i FSI
Witam Na pewno temat był powielany kilka razy, ale moje pytanie brzmi: Czy w Octavii I 1.9 tdi 90 KM z 2000 roku występuje koło dwumasowe? Pytam, gdyż podobno w 90-cio konnych silnikach VW był dwumas w niektórych Passatach. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam Zastanawiam się nad zamianą dwumasu w polo 1,9 D na zwykłe koło zamachowe od 1,9 SDI. Polo 1996r. dwumas całkiem się rozsypał. Silniki wyglądają identycznie, średnica koła w dieslu 245mm, średnica w sdi taka sama. Tarcza otwór ten sam 24 zęby. Czy bedzie pasowało zamiennie, czy pozostaje tylko i wyłącznie zakup KIT-u Valeo? W SDI były montowane...
Najrozsądniej jest założyć sztywne koło zamachowe ze szrotu i kupić nowe sprzęgło. Przerabiałem ten temat w swoich prywatnych samochodach (AFN / 1Z). Na nowy dwumas szkoda pieniędzy a używanego absolutnie nie zakładaj, tak samo nieregenerować! Pamietaj żeby tylko dobrać odpowiednie sprzęgło do sztywnego koła.
Klijent zamontował sobie używane koło dwu masowe Od tej pory auto wpada w wibracje podczas przyspieszania. Ale czy dwumas może powodować drganie na całym aucie,czy coś innego źle złożyli. dodam że na wolnych obrotach na postoju nic się nie tłucze. Podczas gaszenia też jest cisza.
Tak, ale do fabryki części są innej jakości, takie czasem mam wrażenie. Po za tym z fabryki części do fabryki samochodów jest względnie prosta droga, a z fabryki części do klienta indywidualnego leci te koło przez szereg magazynów, pośredników i transportowców. Nie raz spadnie, nie raz jest gdzieś upchnięte czy przygniecione. A koło dwumasowe mimo wagi...
Tłumik drgań na tarczy może też grzechotać(sprężynki). Jak się ładuje komplet od 6-cio cylindrowego do 4-ro tarczę od vr6 to grzechotało Na forum tdi jest sporo informacji. Tam sporo chłopaków przerabiało nieszczęsny dwumas na zwykłe i zestaw koło G60 i tarcza vr6 na jałowym biegu chałasował . Alh bez dwumasu. Ciekawe.
raczej bym jednak na koło dwumasowe nie stawiał - ono moim zdaniem niewiele ma wspólnego z wyrównoważeniem silnika. Niewłaściwie działający dwumas będzie się objawiał np. stukiem przy próbie zmiany biegu. Robiłeś z wałkami, więc musiałeś rozpiąć rozrząd - jak wygląda w tym momencie ustawienie pompy wtryskowej? I jeszcze jedno: czy początkowo trafiłeś...
Raczej nie będzie to koło dwumasowe. Dwumas koła pasowego jak pęknie to ma bicia i jest to od razu zauważalne, wystarczy przyjrzeć sie pracy paska i obrotom koła- obroty koła wyglądają jak ósemka w rowerze, ale dłuższa jazda na takim kole powoduje zwiększenie luzu na panewce wału korbowego. W E46 BMW jak miałam pękniętą to nic nie hałasowało, ale w...
Hmmm... No to skoro mialeś sztywne koło i było ok to dlaczego zmieniłeś to na dwumas ? Moze dwumas nie jest przwidziany do tej skrzyni ? Znowu w E46 jak zmienilem dwumas na sztywne koło to dalikatnie cieżej biegi wchodziły i co rok musialem zmieniac poduszki na skrzyni by wyrywało . Jak masz moze jeszcze to szytywne z dociskiem i tarcza to spróbuj podmienić....
jak to oceniacie? Na BMW jest a na dwumas brakuje. Wycieranie d.....y szkłem. Taka moja ocena.
Jeśli wciskasz sprzęgło to wtedy pracuje łożysko oporowe docisk tarcza i koło 2masowe i jest ok a jak puścisz sprzęgło wszystko jest luźne i nic nie pracuje ,i jak jest zużyte to jest hałas. Chyba jak wciskam sprzęgło dwumas nie pracuje jak i skrzynia biegów?? Coś pomyliłeś chyba Jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz silnik od skrzyni. Silnik pracuje,...
Witam Pacjent to Bora 1.9 tdi 115 AJM A sprawa wygląda tak po odpaleniu silnika chodzi normalnie po 10 sek wpada w drgania po czym ucicha i znowu po 10 sek znowu to samo... Myślałem ze to dwumas zdjąłem sprzęgło ale okazało się że już jest zamontowane sztywne koło Valeo i wygląda one na nowe tarcza nie wytarta itd.... Jedno co mnie nurtuje, to jest...
Witajcie. Kilka dni temu wymieniałem zapobiegawczo rozrząd - łańcuchy, ślizgi, napinacz. Dodatkowo osprzęt - pompa wody, rolka, napinacz, pasek, koło pasowe. Wymieniamy był też kolektor ssący na OE regenerowany oraz nowy dwumas i sprzęgło LUK . Wymieniono też łącznik elastyczny wału. Wszystkie części z wyższej półki - IWIS, corteco, Ina, OE. Motor ma...
Mam pytanie. Jakie sprzęgło ma mercedes w202 2.5td kombi elegance z 09.1996r? Podobno nie dwumas i to minie cieszy(koszty),ale przed naprawą chciałbym być w 100% pewny. Dwumas,to duże koszty i dlatego narazie nie ruszam,chociaż czasami i coraz częściej szarpie przy ruszaniu. Proszę o pomoc :cry: :cry: :cry: :cry:
Z dwumasą to 2 tysiące mało. Coś koło 3 tys prędzej. Bierz Luka. Sachs porównywalne. Valeo zakładał kumpel parę sztuk i nie poleca. Jak telepie przy wyłączaniu silnika to na 99% dwumas siedzi. Ile auto ma autentycznego przebiegu?
Tak, dokładnie to ta kontrolka. Dzięki za info, płyn sprawdzę jutro rano. 100% chodzi o koło zamachowe. Jeszcze 2 razy pytano mechanika, czy to nie o dwumas chodzi - nie - to koło zamachowe. Wiem, że auto jest słabsze niż było. Ale diagnoza to inna sprawa - chodzi o możliwe powiązanie koła zamachowego i ubytku płynu, co jak dla mnie jest absurdem.
Może być jak to niektórzy nazywają dwumasowe koło osprzętu (nie zamachowe od sprzęgła), a po polsku koło pasowe z czujnikiem drgań. Wg zdjęć z IC takie koło owy samochód posiada. Ja musiałem u siebie wymienić, a myślałem że rozrząd bo 3 tys od wymiany rozrządu był samochód. A zaczęło klekotać niemiłosiernie.
sprzęgło dwumas uszkodzony dwumas dwumas stuka
piekarnik chłodzenie pogodynka czujnik reballing nvidia
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Usterka w skrzynce bezpieczników lub łączu do BSI Zbiornik paliwa Renault Kangoo 1.4 benzyna 2000 – numery OE, zamienniki, gdzie kupić