Tak, faktem jest że koła magnesowe tracą swoje właściwości magnetyczne. Znane jest także to, że czasami nowe koło daje aż za dużo prądu. Ale najpierw jak zalewa sprawdź przepustnicę, możesz ją obniżyć.
Ale zrobiłeś odkrycie! Przecież wystarczyło spojrzeć na schemat Simsona. Czy koło magnesowe Simsona pasuje na wał Rometa?
Nie ważne elektronik czy przerywacz, zdejmując koło nie przestawi się zapłonu. Oczywiście chodzi o koło magnesowe
Czy zmieniałeś koło magnesowe na nowe?
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
Co to ma być za "moduł z rozrusznikiem"? W Skrócie to potrzebujesz: -rozrusznik -koło magnesowe dostosowane do rozrusznika -zębatkę koła magnesowego -pokrywę magneta -przekaźnik -przycisk rozrusznika Oczywiście warunek jest taki, że instalacja jest 12V i posiada akumulator.
Według mnie, jest źle ustawiony zapłon. Jest za późny, pozatym źle wyregulowany gaźnik. Każdy silnik ZI, z ukłądem gaźnikowym powinien być wyregulowany indywidualnie pod konkretny silnik. Ale jeżeli simson kolegi "pracuje" dobrze na jego gaźniku, Twój powinien odpalić, co najwyżej może mieć za wysokie obroty lub mulić. Iskra na świecy powinna być niebieska...
a tak w ogóle to o co chodzi co to za motor ładowanie jest czy go nie ma. napięcie niestabilne jak piszesz a co tam siedzi alternator czy prądnica jak prądnica to jaka ze szczotkami (np. jawa) czy koło magnesowe (np. simson)
To jest koło magnesowe od starszego silnika M53/M54.
Cewka lub koło magnesowe.
W każdym bądź razie potrzebne jest nowe koło magnesowe. Nie pamiętam czy podstawa pod czujnik nie jest inna niż pod klasyczny przerywacz. Cewki też są z tego co pamiętam inne.
ja do swojego wcisnąłem silnik simsona s50 do ramy romet ogar 205. Dodano po 1 tak, mam koło magnesowe od simsona, mi chodzi czy tylko zapłon będzie pasował ??? Dodano po 2 Ogar 200 ma czeski silnik jawki 50 Mustang. Ogar 205 ma polski silnik dezamet.
Sprawdź czy koło magnesowe nie przestawiło sie na wale.
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Pożycz miernik. Zrób pomiary. Albo załóż kolekcję modułów. :D Wg. mnie padła cewka ładująca CDI lub impulsator lub .. koło magnesowe ociera o nabiegunniki cewek.
Ja mam zapłon Unimoto w Jawce 50. Ten do Jawki jest droższy o 150zł od bardzo podobnych do innych modeli tylko dlatego, że pasuje do popularnego modelu. Jakość tego produktu za tą cenę to dramat... Koło magnesowe niewyważone, źle dotoczone i ocierało o obudowę generując opiłki i miejscowe przegrzanie, po długich dyskusjach o błędnym montażu i odesłaniu...
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka...
Wg. mnie będzie działał, ale nie każdy. Musi mieć kondensator na 400V i wyzwalanie dodatnim impulsem. A dlaczego sam sobie nie zrobisz modułu za kilka złotych? Pozostaje pytanie: Czy to na pewno moduł jest uszkodzony? Czy montowałeś nowe koło magnesowe?
Odłączenie masy od cewki nic nie dało. Dzisiaj do sklepu ma przyjść niby cewka bez masy ale czy to będzie ta nie jestem pewien. To ładowanie w simsonie chyba mnie wykończy albo finansowo albo nerwowo. Dodano po 3 Czy może ktoś powiedzieć ile magnesów ma mieć koło magnesowe przy elektroniku?
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam z wyjątkiem zmiany klina. Wszystko było ok do ostatniego czasu kiedy właśnie to się stało :( Tak z ciekawości zapytam, jakim sposobem zostało zablokowane koło magnesowe w trakcie odkręcania/dokręcania nakrętki wału?
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
Od 1983 roku mogło z Simsonem dziać się wiele rzeczy. Zmiany w prądnicy (ceki , koło magnesowe) zmiany w instalacji, usterki oraz niefachowe naprawy. Za mało informacji podałeś. Jakie cewki prądnicy? Jakie koło magnesowe? Jakie żarówki masz zamontowane. Czy instalacja była przerabiana? Ściągnij sobie schemat i obejrzyj. W Simsonach od momentu ich powstania...
Zmieniałeś koło magnesowe? Jeżeli tak to załóż mocniejszą żarówkę lub dołóż ukrytą żarówkę lub zakup regulator.
musisz zdjąć z silnika pokrywę od strony magneta i rozpoznasz po kole magnesowym (o ile nikt nic nie zmieniał) jeżeli koło magnesowe będzie z wyglądu takie samo jak w każdym simsonie (znajdziesz zdjęcia na allegro-3 duże otwory-trójkątne) to jest na 6V a jeżeli będą tylko dwa małe okrągłe otwory to jest to 12V
[b]Hejo mam problem z ładowaniem w simsonku, pewien czas temu pekło mi koło magnesowe i pewien fachowiec mi je zespawał... od tamtej pory mam bardzo słabe ładowanie... co sie mogło stać>>?? prosze o pomoc>>:cry:
Nie przestawisz zapłonu (jest nieregulowany) Swoją drogą to ciekawy przypadek że robi się zwarcie, nigdy nie miałem takiego problemu w tym motorze a jak mówiłem zakładałem tam mostek nie raz Do zdjęcia magneta potrzebny ściągacz wkręcany w koło magnesowe taki sam gwint (skok średnica) jak w simsonie tyle że lewy
Jakie kolory przewodów wychodzą z tego nieoryginalnego statora? BTW. skoro wymieniałeś koło magnesowe, to czy ono jest do elektronika (wycięcia w nabiegunnikach)? Czy masz od niego oryginalny zapłon?
Przód 60/55W, tył 4/21W A cóż to za żarówki? Pasują do ori opraw? Można kupić gotowy kit Link Rozwiązanie OK. Pisałem o tym wyżej. Tylko cena tego zestawu wg. mnie mocno przekracza wartość motocykla... Piszę o wartości użytkowej, bo ta "kolekcjonerska" czy sentymentalna może być kosmiczna. Najprostszym rozwiązaniem było by nowe koło magnesowe z porządnymi...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Nie jestem pewien (nie miałem do czynienia z silnikami Derbi), ale zapłon od silnika Minarelli AM6 nie będzie idealnie pasować, a w szczególności koło magnesowe. Kupiłem do Simsona chiński zapłon Langfang Kokusan CFW50-LK10A - na allegro był dostępny jako "tani zamiennik" do AM6 (komplet magneto + stator) w cenie 230 zł. Różnica tkwi w węższym rowku...
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
wału zmianiać nie musisz bo krzywka jest na kole magnesowym a koło magnesowe od elektronika jest inne niż w normalnym a jeżeli masz moduł do zapłonu to lepiej go założyć
Powodem wszystkich problemów może być koło magnesowe, a właściwie słabe pole magnetyczne magnesów. Miałem podobny przypadek. Przewijałem cewki i nić. Po wymianie koła magnesowego trzeba było odwijać zwoje!
Sprawdź szczelinomierzem odstęp pomiędzy cewką a magnetem moze być tak że ktoraś z cewek lekko ociera o koło magnesowe miałem tak u siebie. Lub czy nie uchylił sie simering nad łożyskiem na wale. Pozdrawiam
Nie doczytałem, że Simson. Do nich są nawet specjalne konstrukcje chyba Vape, dające po 100W, ale cena zabija. K125 ma koło magnesowe z magnesami neodymowymi i jeszcze sporo miejsca na karaksach. Wystarczy przewinąć gruszym drutem i powinno parę dodatkowych watów wypłynąć.
jack63 napisał: Producent TWIERDZIŁ kilkadziesiąt lat temu... No i co tego? To co pisałem wcześniej. Magnesy tracą swoje właściwości z czasem. Informacje z przed wielu lat są nieaktualne. Nieraz wymieniałem koło magnesowe w Simsonie na nowe, bo chyba tylko dla tej marki była taka możliwość jego zakupu. Po wymianie wszystkie odczuwalne nawet bez pomiarów...
Koło magnesowe nie może mieć uszkodzonych nabiegunników (blach stalowych). Objawy wskazują na uszkodzenie impulsatora. Poza tym, w S51 i pierwszych S53 należy dorobić dodatkowy przewód masy silnika.
Zależy jaka lampa, ale z reguły to podpinasz do niej zasilanie do akumulatora i przewód z cewki zapłonowej. Odpalasz silnik i świecisz na koło magnesowe w okolicy znaków i na znaki. Jeżeli trzy znaki pokrywają sie ze sobą to jest gut. Pozdrawiam Wojtek
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Przyczyną problemów ze zbyt wysokim napięciem może być podróbkowe no-name koło magnesowe, które jest silniej namagnesowane. Mając takie koło magnesowe zakładasz normalnie żarówki 12V i świecą lepiej niż oryginalny DDRowski zapłon 12V. Przy kole magnesowym DDR i markowych żarówkach problemu nie będzie. Poza tym przełącznik świateł Simson/MZ jest tak...
Bo w simsonach były zapłony klasyczne, czyli przerywaczowe i elektroniczne. I to czerwone koło jest właśnie od zapłonu elektronicznego. Koło magnesowe nie stabilizuje pracy silnika. Można je zdjąć i jeśli sie uda, to odpalić silnik bez problemów. Role koła zamachowego pełnią w tym silniku przeciwwagi umieszczone wewnątrz skrzyni korbowej. I to one stanowią...
Sprawdzałeś czy nie ścięło klina na wale korbowym? Jeśli będziesz miał zdjęty zapłon, wymień uszczelniacz wału korbowego. Koło magnesowe ma być dokręcone z momentem 20 Nm, aby nie dochodziło do ścinania klina. Ostatecznie zdejmij cylinder. Sprawdź czy gładź nie ma śladów zatarcia, czy tłok i pierścienie nie są uszkodzone.
koło magne s owe jest zamocowane na wale więc obraca się z taką samą prędkością obrotową co silnik więc jaki kosz by nie założyć to koło magnesowe będzie się obracać z tą samą prędkością, wzrosną natomiast obroty samego kosza i wszystkich innych trybów (całej skrzyni) po drodze
Dowinięcie zwoi nie wchodzi w grę. Nie ma tam miejsca na dodatkowe zwoje- przeszkodą jest koło magnesowe wirujące wokół cewek praktycznie na styk. Interesuje mnie raczej czy rozwiązanie, które przedstawiłem na załączonych schematach w pierwszym poście ma jakąkolwiek rację bytu.
Jak by było ścięte to by iskra była inna lub jej nie było Bzdura. poza tym grzebałem w iskrowniku więc nie. To było napisać o tym w 1 poście. Nawet nie wiadomo czy zapłon elektroniczny, czy na przerywaczu. Jak nie wiadomo jaki zapłon, więc nie wiadomo czy ścięty wpust czułenkowy,.a nie klin, ma wplyw na wielkość generowanego napięcia, a.więc i na jakość...
To dwa silniki są takie same? Jak to jeden ma magneto z simsona, a drugi z aprili? Wrzuć tutaj zdjęcia. Musisz po prostu skompletować kompletny układ zapłonowy do danego silnika, czyli stator, koło magnesowe, czujnik indukcyjny, cewka zapłonowa. Do tego trochę przewodów i można połączyć tak, by silnik odpalił.
Iskry nie ma wcale, nawet palec w fajke wkładałem:D Koło magnesowe zdjąłem i nie zauważyłem nic niepokojącego. Jednak nie mam miernika indykcyjnosci. Spróbuje załatwić ten moduł od simsona na próbe jak powiedziałeś. Chyba ze faktycznie sobie go ceni to zrobie tego pająka. Jasne, podam to napięcie jak zmierze jeszcze raz w piątek po południu. Nie chce...
Nie wiem jak to dokładnie jest. W moim przypadku to robiłem różne, przeróżne kombinacje. Tak jak wcześniej napisałem, prawie wszystkie elementy ukł. zapł. są po wymianie na nowe-oprocz kola magnesowego:D. Świeca ISOLATOR SPEZIAL ZM 14-260. Myślalem najpierw, że przyczyną gaśniecia motorowerka mogą być złe połączenia masowe. Wydaje mi się, że jest mała...
Miałem (dawno temu) podobny problem o takich samych objawach w dwóch motorowrrach - dwusuwowym Simson S51 oraz czterosuwowym Kymco Activ 50. W kazdym z nich przyczyna była nieco inna, aczkolwiek dająca ten sam skutek. MOze moje przypadki nakierują Cię, jakim tropem iść: - w Simsonie przyczyna było rozklekotane koło magnesowe (stare, poluzowane nity...
Dzięki za odpowiedź. Szczerze mówiąc takiej się spodziewałem. Z tym elektrolitem to trochę przesadziłeś. Czy widziałeś elektrolity o pojemności 220 nF? Choć montaż niewłaściwego kondensatora przez człowieka o małej wiedzy jest prawdopodobny. Idea zakładania styrofleksa (lub innego porównywalnego typu) wyszła z mojej praktyki. Nie wiem jak dziś, ale...
czy tam nie zostało coś w instalacji namieszane? było coś robione przy magnecie zmieniane cewki lub koło magnesowe? można spróbować połączyć wszysko prócz zapłonu z jednej cewki ale to może nić nie dać napisz o co chodzi z tym zapłonem to był elektronik a jest na przerywaczu czy jak bo nie rozumiem podłącz na próbę jakiś akumulator i zobacz czy też...
Z tego co pamiętam, koło magnesowe od AM6 czy Derbi nie za bardzo się nadaje ze względu na różnicę rozmiaru stożka. Lepiej by się nadawało koło magnesowe ze silników Morini (Malaguti Fifty). Ludzie na takie trafiali, okazywały się że miały za małe stożki aby je zamontować w Simsonie. Reszta to standardowo, dorabianie podstawki itp. Romety były robione...
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
Koło magnesowe wewnątrz. Jednak nie znam szczegółów technicznych aby stwierdzić czy może to być wina łożysk wału korbowego, rozcentrowania wału wzg. zgięcia czopu czy odkręcenia się wirnika. W Simsonie na DDR-owskich zapłonach jest taki bajer, że przy zbyt mocno zużytych łożyskach wał opiera się w podstawce nie dopuszczając do ocierania o cewki, jednak...
Witam. Czy na łożyskach wału korbowego z luzem C3 dopuszczalne są jakiekolwiek luzy na zimnym silniku? Przy poruszaniu góra-dół za koło magnesowe na zimnym silniku da się wyczuć luz. Luzów osiowych nie wyczułem. Na gorącym silniku na razie nie bardzo jestem w stanie sprawdzić. Simson S51/1 jest z 89 r, silnik prawdopodobnie nie był nigdy rozbierany,...
Odnośnie przerwy na świecy - 0,2 mm jest zbyt małą przerwą, prawidłowa około 0,6 - 0,7 mm. Z opisu usterki wynika, iż masz coś nie tak z zapłonem. Wg mnie masz zapłon za późny, a jego regulacja uzależniona jest od tego, czy jest to elektroniczny, czy też tradycyjny zapłon. Czy dobrze założyłeś koło magnesowe i klin. Zwróć też uwagę na tłumik tj. czy...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
A ja zrozumiałem, że luz jest wzdłuż osi czyli żaden z 2 przypadków o które pytałem na początku. Skoro zdejmowałeś koło magnesowe to przypuszczam, że nie jest właściwie dokręcone centralną nakrętką. Albo krzywo załapałeś gwint albo za lekko dokręcone. Podkładka powinna tam być. Może zgubiłeś ? Rusza się koło wzdłuż osi i klina. Trzeba to poprawnie dokręcić,...
Witam.Dziś zamieniłem dwie cewki miejscami (od świateł i ładowania)bo były zamienione a mało tego ta od świateł czyli górna była z dwoma uzwojeniami.Założyłem górną od świateł z jednym uzwojeniem ,dolną po prawej (ładowania)też z jednym uzwojeniem przelutowałem kable i iskrę już mam ale nie mogę go odpalić.Ładowanie myślę że też będzie ok bo na wyjściu...
Witam. Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię. Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł....
Rozumiem że niniejszym gwarantujesz bezawaryjną pracę na dowolnej cewce. Ciekawe tylko na jak długo. To czysta manipulacja. Jak mogę gwarantować bezawaryjna pracę??? Mogę zagwarantować, że prawidłowe(!) podłączenie prawie dowolnej (o tym niżej) cewki WN nie uszkodzi prawidłowo(!) skonstruowanego CDI. Czy silnik będzie działał i jak długo ? To mnie...
xbandy ( tprzemo ), piszę tutaj bo akurat gg nie działa a na forum nie można pisać. Czy przy podłączeniu Twojego iskrownika z drugim Simsonem połączyłeś masy między Twoim a drugim Simsonem? Bo jeśli nie, to prąd nie mógł przepływać. Jeszcze mnie zaciekawił problem opisany na drugim forum, że jak zamienisz przewody z iskrownika to pojawi się raz iskra....
Koło magnesowe od silnika M53, dlatego zapłon przestawiony o 180°. Nowa podstawka zapłonu nie jest luźna w karterach? gdzie tłok jest 2,4mm przed ZW Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 1.8 mm przed GMP (20.5° przed GMP) w silniku M541.
Elo. Mam troszkę przerobionego simsonka i tu jest już problem. jak wiadomo w simie jest dosyć ciężkie koło magnesowe które troszkę blokuje szybkość wkręcania się na obroty mniejszą prędkość itp. Czy może znacie jakiś inny zapłon który można włożyć do simka??? Zapłon ducati odpada za drogi. Czekam na odp. pozdro
Witam szanownych kolegów! Myślę że nawet gdyby koło magnesowe z wałem odsuwało się na pół centymetra to jeszcze mieściłby się w normie poziom sygnału z czujnika. Klin na wale nie jest ścięty, a nawet gdyby był to iskra powinna być tylko w innym miejscu. Czujnik ma oporność ~16om - chyba nie ma się czego czepiać tutaj, chociaż kto wie? pewnie tylko oscyloskopem...
Może coś być z kołem mag? Jest używane ale wygląda dobrze. Są wszystkie magnesy? Próba przyciągania śrubokręta daje wynik pozytywny? Wpust ("klin") blokujący koło na wale jest? Koło magnesowe jest ostatnim podejrzanym w tej zagadce techniki - pytanie czy pozostałe elementy (przerywacz, kondensator, cewka pod kołem, cewka butelkowa, przewód WN z fajką,...
Kolega ma rację, nie zwróciłem szczególnej uwagi na stator. Silnik ewidentnie pochodzi z TZR50, tak samo stator przeznaczony na zapłon typu DC-CDI. W Aprilii AF1 50 stosowano starszy silnik Minarelli RV3/RV4. Niestety nie ma możliwości podłączenia tego modułu zapłonowego z tym statorem ze względu na różnicę zapłonu AC-CDI i DC-CDI. Jedyne sensowne rozwiązanie...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Proponuję zdjąć koło magnesowe i sprawdzić czy wpust czółenkowy zwany niesłusznie klinem nie został ścięty. Przy okazji można sprawdzić bicie czopa wału w okolicach tegoż wpustu. Wystarczy jakiś element przykręcony (kawałek sztywnego drutu) do korpusu silnika z ostrzem w pobliżu czopa wału. Będzie widać jak zmienia się szczelina między naszym "czujnikiem"...
Cześć, Kosiarka Kubota W4019 z silnikiem 170V, nie chce zapalić nawet na samostarcie. Brak iskry na świecy, cewka miala rezystancje rzedu 1,7kOhm, ale wymienilem na nowa. Sprawdziłem klin na wale - cały, zdjąłem koło magnesowe, pod kołem jest mala cewka (R-127Ohm), która indukuje dużą cewkę z kablem na świece. Przy obracaniu wiertarką silnika, na małej...
Pierwsze to sprawdź połączenia masy. Jak niema masy silnika to dorób kabel od wkrętu pokrywy sprzęgła przy kopniku do punktu masy ramy. Spróbuj coś takiego. Odepnij wiązkę kabli silnika a w zasadzie chodzi o kabel brązowy (taki był oryginalny kolor). Przyłóż złączkę kabla na odległość ok 1 mm do obudowy silnika. Obracając ręką koło magnesowe tam i z...
Oryginalny :D Jeżeli założysz inny licznik to prawdopodobnie będzie on źle pokazywał prędkość. Każdy ma swoje inne przełożenie, jedną liczą obroty z koła, jedne ze skrzyni biegów. To nie taka prosta sprawa założyć drugi licznik. Można oczywiście tylko że będzie nawet bardzo przekłamywał. liczniki od simsonów, chartów, komarów mają ten sam współczynnik...
No to masz tam na stronie artykuły z EDW i wzgląd jak wygląda płytka i w których miejscach są punkty lutownicze. Odnośnie ocierania magnesów koła o cewki. Przyczyna jest z reguły prosta a wał "krzywy". Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Te oryginalne DDRowskie sprzed 1989 roku (na czterech "wspornikach") są tak miękkie że idzie je wkrętakiem...
TIP122 mm po prostu pod ręką, inny tranzystor mniejszy który mam jest już z kolei za słaby i nie załącza tyrystora. Wiem że mógłby być mniejszy. I w sumie pewnie zastosuję mniejszy :P Zasada działania układu jest taka, że dioda świecąca i fototranzystor umieszczone są nad kołem zamachowym motoroweru, w jednym punkcie jest umieszczony odblask który powoduje...
no to mamy takie opcje: nie podłączona któraś cewka dwie cewki połączone razem koło magnesowe nie od tego modelu (ale tego nie jestem pewny zamianiałem i chodziło chyba że akurat tak trafiło) w sr nie ma regulatora do świateł to już sam z resztą wiesz. Jak narazie to stawiałbym na jakieś błędne połączenie instalacji (może ktoś grzebał) no i aku musi...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Łożyska SKF 6204 C3 mają już złą renomę wśród użytkowników Simsona. Nie wiadomo czy z powodu plagi podróbek łożysk tej firmy, czy nieprawidłowego montażu lub eksploatacji. Zaczynają hałasować i dostawać luzy w krótkim czasie, zwykle 1000 - 3000 km. Ja stawiam na nieprofesjonalny montaż. Większość "klepie" silniki młotkiem "na zimno". Wał z reguły nie...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Witam. Zakupiłem do mojego simsona ze sklepu internetowego JackMotors zapłon elektroniczny Ducati Energia i mam problem z jego podłączeniem ponieważ opisy na cewkomodule nie zgadzają się z tym czego spodziewałem się po schemacie którego nie dostałem wraz z kompletem. W skład wchodzi: iskrownik Ducati Energia, koło magnesowe Ducati Energia, cewko - moduł,...
ODPOWIEDZI na wyżej zadane pytania : 1. Do prób cewki miałem cewkę od świateł i sprawdzałem ją z tego miejsca co była zamontowana, to jest ta na dole i nie przekładałem jej w miejsce cewki zapłonowej. 3. Stopka izolacyjna przerywacza wygląda dobrze, nie jest wytarta, a styki przerywacza otwierają się jest szczelina, ale w trakcie obracania koła magnesowego...
Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, To mało interesujący wymiar. Najbardziej potrzebna jest średnica, w którą są wpisane nabiegunniki cewek. Coś w "stylu" tych 134 z trzeciego zdjęcia, ale tak jakby były cztery magnesy. Czyli od tych 134 trzeba odjąć różnicę grubości między magnesem a wkładką stalową wyważającą i ok. 0.5 - 0.8 luzu między...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
koło magnesowe koło magnesowe zapłon sprawdzić koło magnesowe
złącza zaciskane wykrywacz metal monet zmienia kierunek przepływu prądu
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Czujnik MAP Daewoo Nubira 1.8 benzyna 2007 - wygląd i funkcje Czyszczenie czujnika zamknięcia szuflady w ekspresie Bosch