Tak, faktem jest że koła magnesowe tracą swoje właściwości magnetyczne. Znane jest także to, że czasami nowe koło daje aż za dużo prądu. Ale najpierw jak zalewa sprawdź przepustnicę, możesz ją obniżyć.
Jednak podejrzewam, że przyczyna tkwi w jakości przerywacza. Wymieniając kondensator działasz przy przerywaczu i stąd te zmiany. Warto bardzo dokładnie sprawdzić tulejkę izolacyjną przerywacza i ślizgacz. Tam zdarza się przebicie.
Stawiam na to, że za głęboko wkręciłeś śruby w koło magnesowe i uszkodziłeś cewki koła magnesowego. Musisz zdjąć koło magnesowe (odpowiednim ściągaczem!) i sprawdzić. Swoją drogą, to blokowanie walu za ten dość delikatny element, którego nie można zdeformować, a pod którym znajdują się cewki, to jakaś pomyłka, żeby nie napisać idiotyzm.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Udało się! Wymieniłem moduł, nic nie dało. Wstrzykiwałem paliwo do króćca (bez tłumika) - nadal nic. Wpadłem na genialny pomysł, aby sprawdzić koło magnesowe. Na początku, gdy nie odpalał sprawdzałem, czy klinka nie ścięło i musiałem włożyć na odwrót. Najłatwiej skomentować to w ten sposób https://www.youtube.com/watch?v=XZxzJGgo...
Serwisem i sprzedażą części do większości rożnych mniej popularnych maszyn zajmuje się Krysiak Sp. z o.o. 62-081 Baranowo ul. Rolna 6 cześci zamienne +48 61 650-75-34 +48 61 652-73-05. Tam pytaj.
Koło powinno zejść do góry, najlepiej ściągaczem. Położenie ma znaczenie, ale jest tam zapewne klinek.
Sam twierdzisz, że dałeś "popalić" pilarce, więc miała prawo ulec uszkodzeniom. Sprawdź, czy nie pękł wał (miałem taką w naprawie) i aby to sprawdzić przytrzymaj koło magnesowe a drugą ręką obracaj wewnętrzną częścią sprzęgła odśrodkowego. Zwróć też uwagę, czy jakieś "obce ciało" nie wpadło do pilarki i nie blokuje jej. Sprawdź mocowanie cewki WN i...
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
to w jakim położeniu powinien być magnes na kole względem cewki.. Tak naprawdę to nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. Myślę że powinien być naprzeciwko iskrownika. Ważna jest też odległość iskrownika od magnesów koła, powinno chyba być około 0,3 mm, tylko aby nie obcierało o koło. Aby sprawdzić czy klin jest dobry to najlepiej odkręcić nakrętkę mocującą...
Trzeba rozebrać i sprawdzić, sprężynę i kółko, na które nawija się sznurek. Możliwe też, że cewka zapłonowa odkręciła się i ociera o koło magnesowe. Tak na marginesie, McCulloch to była duża amerykańska firma, powstała w latach 40-tych ubiegłego wieku, która zeszła na psy i w 2008r przejęła ją Husqvarna.
Dobra odkręć teraz drugą stronę zdejmij obudowę oraz sprawdź czy nic nie wpadło pomiedzy koło magnesowe a cewkę!
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
dzięki za poradę. Udało się zdjąć koło za pomocą solidnego dwuramiennego ściągacza do łożysk i młotka gumowego (koło mocno przytrzymywał obcięty i zdeformowany kawałek klina). Po założeniu nowego klina kosiarka pracuje prawidłowo (brak uciążliwego falowania obrotów i utraty mocy). Wiele osób na forum ma problemy z falującymi obrotami w tej serii silników,...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Proszę sprawdzić, czy to koło magnesowe Ducati Energia posiada cztery czy sześć pól magnesowych.
Trzeba odkręcić, koło magnesowe i sprawdzić ten klin. Iskra, w ogóle jest, paliwo dochodzi?
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Znak F to moment powstawania iskry, natomiast T oznacza że tłok jest w górnym maksymalnym położeniu. Koło magnesowe musisz mieć ustawione na znaku T. Gdzieś na karterze też musi być jakiś znak, ustaw tłok w górnym położeniu i sprawdź gdzie znajduje się znak T na kole, względem karteru, tam powinna być jakaś kreska.
Wirnik wygląda na nowy (komutator bez zużycia). Potrzebujesz do wymiany trzy części: koło magnesowe, łożysko i gumową nakładkę na łożysko. Trzeba jednak sprawdzić czy obudowa szlifierki nie została zniszczona wskutek zatarcia łożyska, chodzi tutaj o średnicę otworu oraz ew. deformację. Naprawiając samemu możesz mieć trochę kłopot ze zdjęciem łożyska...
Jeśli masz czym zdjąć koło magnesowe, to tak.
Sprawdź czy koło magnesowe nie przestawiło sie na wale.
Nie mam już pomysłów, co jest nie tak. Koło magnesowe się przestawilo, bo zcięło klin. Sprawdzałeś ?
Jak najbardziej, może się też okazać że jest skrzywiony wał. Żeby sprawdzić klina trzeba zdjąć osłony i odkręcić nakrętkę która dokręca koło magnesowe.
Przyczyn może być kilka; Nieszczelność pomiedzy gaźnikiem-kolektorem I cylindrem silnika, są tam dwa uszczelnienia,od strony gaźnika o-ring a od strony silnika uszczelka, przewòd kolektora mocowany jest na dwie śruby do silnika, sprawdź czy się nie poluzowały. Jak wymieniłeś gaźnik to membranę i uszczelkę założyłeś nową? Nastepną sprawą może być cewka...
Cześć, uszczelniacze na wale trzeba sprawdzić. Ściągnij koło magnesowe to stanie się jasność tematu.
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Moto pali, winne było koło magnesowe.
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Ustaw na ok. 0,3 mm albo na grubość żyletki. Cewka nie może ocierać o koło magnesowe.
Niebieski kabelek to prawdopodobnie gaszenie więc nie może być podlączony do masy w tym układzie. A czy będzie iskra wytworzona przez tak małe koło magnesowe to inna sprawa , raczej wątpię.
Platynki próbowałem przestawiać różnie ustawiłem -jak mi się wydaje najbardziej optymalnie ,jeszcze to koło magnesowe sprawdzić zostało.Sciągacz muszę jaki zrobić do tego ,jeszcze kondensator mnie mierzi może być coś powiązane czy raczej nie
Jak silnik ma manualne sprzęgło, to da się na popych odpalić. Koło magnesowe tymi tulejkami zasprzęgla się od tulei zębatki łańczuszka rozrusznika.
wydrukowany stojan nie nadaje się na element "bezrdzeniowca" Do niczego się nie nadaje. Gdyby byl większy, to jako wirnik można by zastosować koło magnesowe od silnika skutera.
Co to ma być za "moduł z rozrusznikiem"? W Skrócie to potrzebujesz: -rozrusznik -koło magnesowe dostosowane do rozrusznika -zębatkę koła magnesowego -pokrywę magneta -przekaźnik -przycisk rozrusznika Oczywiście warunek jest taki, że instalacja jest 12V i posiada akumulator.
Na innym gaźnik to samo... Dobromir pomysłowy paliwo świeże, zbiornik czysty, gaźnik '' ustawiony na zegarku". Do sprawdzenia zostało tylko koło magnesowe
witam , tak można powtórnie namagnesować pozdrawiam
Okręć pokrywę alternatora i sprawdź kręcąc ręką za koło magnesowe, czy w ogóle silnik ma kompresję, czy nie przepuszcza za mocno kompresji przez pierścienie. Silnik mógłby stracić szczelność komory korbowej przez uszczelniacz od strony zapłonu, ale w tych silnikach to mało prawdopodobne aby uszczelniacz wyskoczył z gniazda. Prędzej ułamał się listek...
U mnie był to ok. 1mm. To bardzo mała odległość, jakiekolwiek niedokładności powodują obcieranie. Warto starannie obejrzeć miejsca, gdzie koło magnesowe może obcierać - w poszukiwaniu obtartych punktów. Ja na przykład musiałem szlifować nabiegunniki cewki zapłonowej, gdy kupiłem tzw. "prywatną" - Rometowskiej nie dostałem. Dodano po 1 A światła są -...
Czy Ty na pewno odkręcałeś nakrętkę koła magnesowego? Na pewno, gwint jest tak zawsze "pasowany" (w większości przypadków), że obrót koła zamachowego powoduje dokręcanie nakrętki, czyli gwint "dokręca się" w przeciwnym kierunku do obrotów koła, a odkręca się zgodnie z obrotami koła...
Koło magnesowe w WSK oraz to ze skuterów w większości jest nitowane więc przeszczep stożka nie powinien być zbyt trudnym wyczynem wystarczy znaleźć stare magneto od wsk jako dawcę. Wcześniej należy jednak sprawdzić sam stożek oraz rowek na wpust aby nasza praca nie poszła na marne. Nitować lepiej na prasie aniżeli młotkiem aby zbytni nie zwichrować...
Wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) umieszczone na kole magnesowym. Rozwiązanie stosowane w 98% motocykli. Konieczne będzie zdjęcie koła magnesowego i sprawdzenie sprzęgła jednokierunkowego.
Jeżeli bez świecy ciężko kręci to jest źle coś poskładane, zahamowany hamulec lub cewka ociera o koło magnesowe, ewentualnie nie ma oleju.
Ten plastik to impulsator. Jego rezystancja to ok. 20 ohm. Trzeba sprawdzić czy daje impulsy miernikiem wskazówkowym lub prostownikiem szczytowym (poczytaj w necie) i multimetrem. Sprawdź czy koło magnesowe nie ociera o cewki!!! Sprawdź napięcie na cewce zasilającej. Chyba czerwony kabel w oryginalnej instalacji.
Ze zdjęcia wynika, że odkręca się podstawa z cewkami, a nie koło magnesowe Użyj loctite 243 do śrub oraz wymień je na takie o wytrzymałości 8.8
Możesz nie wypatrzyć bo koło magnesowe może być z plastiku a wewnątrz 4 magnesy bo masz 8imp na obrót, wiec zewnętrznie na oko może być sprawne. Dlatego pisałem oscyloskop by prawdę powiedział bo o ile są popękane to 8 przerw powinno być prawidłowe to jest przestrzeń między magnesami te z najdłuższym czasem a te dodatkowe z krótkimi czasami przerwy...
Gwint normalny - prawy (mocowaniem koła na klin). WD-40 zaaplikować, chwilę odczekać i przystąpić do odkręcania właściwym kluczem. Spróbuj rozważnie przyblokować koło magnesowe lub od dołu silnika np. za koło pasowe.
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Koło magnesowe i cylinder, musisz zdemontować. Najpierw, zdejm samo koło magnesowe i sprawdź tę śrubkę, o której pisałem. A wężyk i filtr oleju, sprawdzałeś? Śruby trzeba dokładnie wyczyścić, mam na myśli gniazda na klucz. Byle chińszczyzną, to tego nie odkręcisz. :D
Proponował bym sprawdzic czy nie scieło wpustu na wale korbowym ustalającym koło magnesowe iskrownika. Byc moze tez sama cewka jest lużna i przestawia się punkt zapłonu. Czy świeca ma prawidłową wartośc cieplna , nie jest za gorąca?
... jako pierwsze obejrzyj czy nóż nie uderza o obudowę, jeżeli nie zdejmij szarpak i zobacz czy koło magnesowe nie uderz o "coś" np cewkę... . Sławek
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Najpierw złóż koło magnesowe bez tego wpustu i sprawdź czy występuje luz.Jeżeli tak , to wpust zawsze będzie ulegał zrywaniu.
Musisz przełożyć kompletny zapłon ze starego silnika (koło magnesowe, stator prawdopodobnie z pokrywą włącznie). Ewentualnie zamiast wymiany zapłonu wymiana regulatora napięcia i przeróbki instalacji do świateł zasilanych z akumulatora.
Silnik stracił pewnie kompresję -to co dzwoni może być czymś co kiedyś było pierścieniem To bzdura! Przypuszczam, że poluzowało się mocowanie cewki i koło magnesowe o nią ociera. Szukaj w tym kierunku.
Jesteś ograniczony? KAŻDY magnes posiada dwa bieguny! I wystarczy, że sobie jeden oznaczysz kolorem! I już masz oznaczony magnes! I na podstawie tego oznaczenia wyznaczysz te same bieguny w pozostałych magnesach. I tyle! Akurat jaki to jest biegun, to nie jest istotne, byle były one mieszczone w kole naprzemiennie. A kierunek obrotów ma tu takie znaczenie...
Sprawdź, czy nie został ścięty klin na połączeniu wał-koło magnesowe. Wg mnie chyba masz rozregulowany zapłon, w wyniku tej usterki.
Czy ta prądnica daje napięcie ~ bez podłącznego regulatora ? jeśli tak to ile ? tam jest koło magnesowe ?
Najprawdopodobniej pomyliłeś przewody przy podłączaniu iskrownika :P . Porównaj czy przewody od cewek idą w te same miejsca w kostce (bo potrafią pozamieniać w chińczykach). Nie sugeruj się kolorami! Jest też taka opcja, że po prostu kupiłeś inny iskrownik. Względnie źle przykręciłeś impulsator lub wręcz uszkodziłeś koło magnesowe które teraz nie wyzwala...
To jest magneto, zabytkowe urządzenie wytwarzające iskrę w silnikach spalinowych. W dzisiejszych czasach można je spotkać tylko w starych tłokowych silnikach lotniczych. Nie ma typowej cewki WN. Naprawa tego urządzenia w dzisiejszych czasach jest wręcz niemożliwa ze względu na brak dostępności części zamiennych. Można założyć drugie magneto, jeżeli...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
W wale jest wyfrezowane jedno wgłębienie na kline. Koło magnesowe ma rowek. Klin ma być w otworze wału i koło ma się na niego nasunąć. Trudno przegapić brak klina. Widać go z boku najpóźniej po odkręceniu nakrętki mocującej koło magnesowe.
Po pierwsze to nie jest imbus tylko torx, a po drugie, koła nie ściąga się w ten sposób bo można je pokrzywić. Odkręć nakrętkę tak aby była na równi z gwintem wału, chwyć za koło magnesowe i uderz młotkiem w nakrętkę, koło łatwo zeskoczy ze stożka wału.
Sprawdź czy łożysko od strony prądnicy jest całe i nie ma na nim luzów. To musiałoby mieć strasznie duże luzy. Może kołek ustalający prądnicę na wale, czy wpust(klin)-nie wiem jakie jest tam rozwiązanie, ścięty i prądnica się przestawiła na osi. Gdyby tak było, to koło magnesowe było by dalej w osi. Nawet niewielki luz na łożysku może spowodować tarcie...
To, że tłumik jest zalany po dłuższym szarpaniu, to normalne. Podstawowe sprawy. Kompresja. Układ zapłonowy - świeca, cewka, koło magnesowe (klin czy nie ścięty). Sprawdź, czy nie odkręcił się cylinder, ogólnie nieszczelności.
Ok, klin siedzi ładnie i ani myśli się przesunąć a o zerwaniu nie ma mowy - klin wykluczony. Jutro sprawdzę jeszcze szczeliny cewka/koło magnesowe i wrzucę 20 s film jak pracuje silnik to może trochę pomoże w ocenie, bo tak to raczej trudno będzie pomóc :)
Skuter Romet 727 4T po zmianie tłoka, cylindra, głowicy na 80cc. Podczas próby odpalenia koło magnesowe przestawia się z pozycji T i ciężko jest ustawić na pozycję T, ponieważ robi tylko duże ruchy. Ktoś wie, co może być do naprawy?
Mając pewne doświadczenie w tej materii można sprawdzić, czy klin został ścięty. Trzeba jednak odkręcić nakrętkę, zdjąć podkładkę i sprawdzić, czy klin-rowek koła magnesowego jest przesunięty względem rowka wału silnika. Jeśli rowki te nie pokrywają się oznacza to, że trzeba ( ściągaczem ) zdjąć koło magnesowe i założyć typowy klin ( wykonany z metalu...
Kopniak :?: Rozrusznik :?: Moje zdanie jest takie:Jeśli coś nie odpali z wiertarki to znaczy że to coś nie ma tłoka :D :D Zdejmujesz obudowy i osłony koła magnesowego.Bierzesz wiertarkę,klucz-nasadkę sześciokątną (w skuterach przeważnie "14")i dłuższą śrubę z łbem "14"wkładasz od tyłu w nasadkę i mocujesz w uchwycie wiertarki. Tym sposobem odpalałem...
Koło magnesowe nie może być "za krótkie" :P . Może być co najwyżej za lekkie ;) . Koło magnesowe robi też za koło zamachowe. Wykręcałeś świecę zapłonową? Jeśli nie to ją wykręć - inaczej kompresja silnika lubi sobie płatać figle ;) . Do tego zawsze to koło magnesowe, akurat w GMP lubi sobie się lekko przestawić, ale jest moment w którym jest ok. I tu...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Pieniądze są Twoje, a właściwie były :cry: Stare przysłowie mówi: " Co nagle to po ... Zawsze uważałem, że dobra diagnoza oszczędza koszty części, ale ja jestem chyba starej daty. Widzę, że nie traktujesz mojej pomocy poważnie. Baw się sam. Sprawdź tylko czy koło magnesowe nie ociera o nabiegunniki cewki.
Czy jesteś pewien, że wlałeś właściwe paliwo (zmieszane we właściwej proporcji z olejem), może silnik się lekko zatarł i nie ma właściwej kompresji. Sprawdź, czy koło magnesowe jest dobrze dokręcone i czy nie został ścięty klin, gdyż ma to wpływ na zapłon. Nie odpowiedziałeś (chyba) na pytanie, czy silnik "zagadał" po zalaniu paliwa wprost na tłok.
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
W zasadzie, da się wstawić każdy iskrownik do każdego silnika, ale jest kilka ograniczeń. U ciebie, ograniczeniem będzie przede wszystkim koło magnesowe (które też jest kołem zamachowym). Nowy iskrownik musi się "zmieścić" pod tym kołem. Mocowania zawsze da się jakoś przerobić. Pytanie czy to ma sens. Czemu chcesz zmieniać iskrownik? Wiesz że w przypadku...
Kosiarka trafiła na złom. Brak odpowiedzi kończę temat.
Do sprawdzenia klina trzeba zdjąć koło magnesowe. Wiadomo, że każdy by tak zrobił ale nie sądzę żeby autor miał ściągacz do magneta ewentualnie jakiś uniwersalny ściągacz do łożysk. Podpowiedziana metoda może idealna nie jest ale nie wymaga żadnych narzędzi.
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
No i tak - dziś podłączyłem wszystko tak żeby działało - zapłon do cewki świetlnej a światła do podłączonych szeregowo pozostałych cewek. Pali pięknie, świeci nieźle - super! Założyłem więc pokrywę i...iskra gdzieś przepadła. Żaden kabel nie przycięty, wszystko wygląda OK. Nie mam już siły - zamówiłem zapłon CDI.
Kolego zmierz odległość impulsatora od koła magnesowego. Zaleca się, aby wynosiła ok. 0,3 mm tj. pomiędzy "występem" na kole magnesowym a impulsatorem. Odległość ta ma wpływ na "jakość" iskry i nie można dopuścić, aby koło magnesowe ocierało o impulsator.
Cylinder zostaw w spokoju. Dziura w tłoku od nieudolnego blokowania wału (nie wiem czy to Twoja robota czy dałeś komuś aby zepsuł ach szkoda gadać). Koło zamachowe w zasadzie powinno być wymienione choć piła będzie chodziła (brak wyważenia może przyśpieszać zużycie łożysk itp.). Nie wiem po co rozebrałeś gaźnik. Uszczelniacze i tłok tylko oryginał jeżeli...
Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu? Dodano po 40 (at)artek482 . Dodano po 31 Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu?
Przestawione koło magnesowe. Ale nie bardzo widzę jak z szarpaka złapać lewe obroty. Może po prostu masz źle założony łańcuch.
Od strony gaźnika tłok jest czysty. Sprawdzę jeszcze koło magnesowe. http://obrazki.elektroda.pl/2387353700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9574260100_1...
No czy się nie przestawił. koło magnesowe jest na klinie.
Jeśli w układzie zapłonowym Twego pojazdu jest tzw. impulsator, to sprawdź jego zamocowanie tj. odległość od koła zamachowego/magnesowego. Zalecana jest ok. 0,3 mm (np. grubość żyletki), w każdym razie nie może ocierać o koło magnesowe. Sprawdź też jego oporność, która w sprawnym wynosi około 130-140 Omów.
Koło magnesowo najlepiej kluczem udarowym ale narazie nie odkręcaj bowiem na ogół problemy z odpalaniem wynikają ze składeu mieszanki. Te śruby wewnątrz filtra powietrza są dokręcone (z wyczuciem oczywiście by gwintu nie zerwać). Zdjąłeś wydech jak wygląda tlok/pierścienie nie są porysowane? Ślady markera raczej są normalne w nowym sprzęcie. Do odpalania...
Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ cewka WN, więc jeśli masz zapasową, to podmień na próbę. Odstęp cewki...
Więc miałem racje, to jest koło z całkowicie innego silnika. W twoim jest zupełnie inny zapłon i inne koło magnesowe.. Sprawdź czy ten kabelek, idący do wyłącznika zapłonu, nie styka się z masą. Sprawdź fajkę świecy oraz odległość cewki od koła magnesowego. Powinna być na 0.2 mm.
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Może koło magnesowe jest od innego silnika. Sprawdź, czy prawidłowo nasuwasz kolo na wał, zwróć uwagę na klin, może jest nietypowy. Koło nie może ocierać o cewki, ani też mieć "bicia" na boki.
manta: co ma zrobić? I po co? chara: skoro regulator sprawny (masz 100% pewność?), a brakuje prądu przy większym obciążeniu, to niestety kłania się zajrzenie w karter do alternatora. I sprawdzenie jak wyglądają uzwojenia i czy koło magnesowe nie zrobiło jakiegoś numeru.
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
Da się coś z tym samemu zrobić czy trzeba zanieść do serwisu? Objawy sugerują na źle ustawiony zapłon. Zapewne klin na wałku się zerwał i zapłon się rozregulował. Zdejmik koło magnesowe czy jak to się fachowo nazywa i sprawdź klin czy nie jest ścięty i czy koło się nie przekręciło na wałku.
odłączyłem kable od kostki i złączyłem je razem (na krótko) jest jakaś metoda żeby sprawdzić czy to cewka na 100% a może koło magnesowe ?
Koło magnesowe raczej luzu nie ma ale sprawdzę jutro jeszcze raz ,dzięki za wskazówkę. Co jeszcze morze powodować odbijanie ?
ad Kubuśś Nie mam pojęcia jak w domu, bez ściągacza, zdjąć koło magnesowe, żeby zerknąć na uszczelniacz.
wymieniony iskrownik, koło magnesowe i śmiga jak nowy :P temat zamknęty
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
koło magnesowe koło magnesowe simson koło magnesowe zapłon
hoover usterki rezystancja uzwojenia indukcyjnego tempomat octavia
uniden ubc92xlt uniden ubc92xlt
Różnice między potencjometrami 114 i 115 oraz zamienniki dla Unitra MDS 432 Lista rozwijana z polem tekstowym w PHP