Chyba najprościej będzie jak pisze BANANvanDYK załatw sobie ściągacz magneta, przełóż zapłon i koło magnesowe o ile zapłon wypada w tym samym miejscu. Jeśli nie to szukaj schematu instalacji motru w którym był ten nowy silnik porównaj ze swoim i kombinuj.
Czy przy kole magnesowym na pewno nie ma impulsatora? Jeżeli nie ma, to mamy do czynienia z układem typu Magnet. Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/nietypowe-CDI-m... Tam masz listę pojazdów w jakich ten zapłon był stosowany. Może uda ci się kupić moduł od któregoś motorka z listy. Jak nie, to trzeba będzie dokupić i zamontować...
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Porównaj wymiary oryginalnego impulsatora i impulsatorów w statorach zamiennikach. U chińczyków każdy silnik jest inaczej wykonany i części nie zawsze pasują. Jedną z takich różnic to właśnie różnica w mocowaniach impulsatora oraz położeniu znacznika na kole magnesowym. Wymiana pokrywy, impulsatora, koła magnesowego może sprawić, że impulsator nie trafia...
Chyba odpowiedz sama się nasuwa?? Przecież koło magnesowa ustala punkt zapłonu we właściwym miejscu...
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Koło magnesowe to bardzo często koło zamachowe. Szczególnie w starszych dwusuwowych silnikach małych motocykli czy motorowerów. Ale faktyczne, klin pełni rolę tylko ustalającą; moment obrotowy powinien być przenoszony poprzez tarcie pomiędzy piastą a osią. Zapłon z kolei powinno się faktyczne regulować przestawiając postawę iskrownika (gdzie jest impulsator)....
Cena zapłonu Vape jest zaporowa - np. w Niemczech kosztuje 200 euro. O jakości tych zapłonów nie można powiedzieć że jest warta swojej ceny. Zapłon do Simsona kosztuje podobnie, jednak w starszych wykonaniach padały koła magnesowe - a dokładnie magnesy które były poprzyklejane "osobno". Co do zapłonu Vape do Jawy, to dość nietypowo jest zrealizowany...
Proszę sprawdzić, czy to koło magnesowe Ducati Energia posiada cztery czy sześć pól magnesowych. Koło magnesowe posiada 6 pól magnesowych
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Ścięty klin tak jak było mówione , musze zakupić inne koło magnesowe teraz ...
Proponował bym sprawdzic czy nie scieło wpustu na wale korbowym ustalającym koło magnesowe iskrownika. Byc moze tez sama cewka jest lużna i przestawia się punkt zapłonu. Czy świeca ma prawidłową wartośc cieplna , nie jest za gorąca?
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Prawidłowa odległość cewki od koła magnesowego to 0,25-0,30 mm. Jak nie masz szczelinomierza, to najlepiej włożyć zwykłą wizytówkę między koło a cewkę.
Na to wygląda, że uszkodzony cewkomoduł lub przestawione koło magnesowe, nieprawidłowy punkt zapłonu. Prócz tego może to być świeca, która po zalaniu dostaje przebicia, oraz gaźnik który przygotowuje mieszankę o skrajnie nieodpowiednim składzie. Idąc dalej, przyczyną problemów z odpalaniem mogą być także zużyte uszczelniacze wału korbowego.
zrobiłem podstawkę przerobiłem koło magnesowe
Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
cewka do elektronika jest inna nawet w książce masz opisane że jest krótsza a tak poza tym to na 6V (do zapłonów elektronicznych stosowane są cewki o innej rezystancji) różnica w kole magnesowym jest taka że w elektroniku w kole jest magnes który przesuwa się przy czujniku w tej samej chwili w której normalnie otwiera sie przerywacz a z tymi otworami...
Zrób zdjęcie piły i aparatu zapłonowego bo wydaje mi się że tam masz koło magnesowe na klinie i zapłon się nie przestawia. Dlaczego chcesz go przestawiać?
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:) Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy.
Witam też robię coś podobne jak zrobiłeś blachę pod Cewki mógłbyś wysłać kilka zdjęć. Jak jest przymocowana cewka do blachy mam ten sam zestaw to znaczy iskrownik i Koło magnesowe
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
Jest przesunięcie koła na klinie, nie odpalałeś przypadkiem silnika bez noża. Zapłon jest opóźniony, skutkiem jest strzelanie w tłumik. Koło magnesowe musi być przesuniętw w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Luz mierzy się szczelinomierzem, dostęp do popychaczy jest po odkręceniu prostokątnej pokrywy, która jest za tłumikiem. Mierzy sie luz między...
Stary silnik, nowy silnik - raczej na odwrót. Masz skuter zapłonem nowego typu (DC-CDI) stosowanym od 2004 roku. Musisz zamienić stator i koło magnesowe z oryginalnego silnika. Poza tym zmieniasz silnik AC na LC, a w Neosie nie było wersji chłodzonej cieczą. Wątpię nad opłacalnością wymiany silnika nad wymianą wału korbowego i dwóch części wariatora...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Więc miałem racje, to jest koło z całkowicie innego silnika. W twoim jest zupełnie inny zapłon i inne koło magnesowe.. Sprawdź czy ten kabelek, idący do wyłącznika zapłonu, nie styka się z masą. Sprawdź fajkę świecy oraz odległość cewki od koła magnesowego. Powinna być na 0.2 mm.
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Też. Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Bardziej stabilizacja na jakiejś prędkości obrotowej. To jest układ ładowania kondensatora CDI jednym impulsem. Pisałem o tym...
Nie ważne elektronik czy przerywacz, zdejmując koło nie przestawi się zapłonu. Oczywiście chodzi o koło magnesowe
WSK 125 ma zapłon inny niż WSK 175. w 125 masz koło magnesowe, a w 175 niema... Oczywiście że wsk 175 ma zapłon z akumulatora i z niego cewka wys. nap. pobiera prąd jednak cewka w wsk 125 na kole magnesowym ma to samo zadanie wytwarza też wyskie napięcie tyle że samodzielnie je wytwarza poprzez indukcje elektromagnetyczną a przerywacz i tak musi jej...
Sprawdź, czy nie został ścięty klin na połączeniu wał-koło magnesowe. Wg mnie chyba masz rozregulowany zapłon, w wyniku tej usterki.
Jeżeli nie ma żadnej oporności względem masy, to są uszkodzone cewki zasilające zapłon . 12 V tam nie podawaj nic to nie da, musisz wymienić zespół cewek. Czasami zdarza się przełamany kabel, ściągnij koło magnesowe i posprawdzaj wszystko. Regulator napięcia jak dobrze pamiętam jest pod czaszą z przodu, ale do iskry nic on nie ma, tylko ładowanie i...
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Kolego, z tego co się orientuję, to obecnie, niezależnie od producenta w dwusuwach stosowany jest zapłon elektroniczny. Taki zapłon nie wymaga ustawiania chyba, że z jakiegoś powodu zostanie ścięty klin na wale silnika przez koło magnesowe, to wówczas przestawi się zapłon.
Kosiarka po uderzeniu w kamień zgasła ponieważ pękło koło magnesowe i przestawił się zapłon, a przy tym też popękał nóż. Kupiłem używane koło, a nóż pospawałem, po odpaleniu ponownie ścięło mi klin, ponieważ otwór pod wałek miał jajo i mocowanie noża (tulejka) była pęknięta czego nie zauważyłem wcześniej więc ją jeszcze pospawałem, a otwór jajowaty...
Wał zdemontowałem i jest wyprostowany. Złożyłem całość, koło na wale i wałka rozrządu ustawiłem zgodnie ze znakami. Czy trzeba jeszcze ustawiać zawory i jak ustawić zapłon, koło magnesowe na wale?
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
Na początku dziękuje za szybką odpowiedź :D Cewka i świece są raczej w porządku, w innym przypadku nie leżały by w garażu tylko zostały by wyrzucone :D Dzięki za informację o niebieskim kabelku.. koło oddalone jest od cewki na odległość niecały 1mm, budując podstawkę tak wszystko dobrałem, żeby miedzy wieczko-kołem magnesowym została przestrzeń grubości...
wału zmianiać nie musisz bo krzywka jest na kole magnesowym a koło magnesowe od elektronika jest inne niż w normalnym a jeżeli masz moduł do zapłonu to lepiej go założyć
ścięty klin na kole magnesowym. jaki klin? gdzie on się znajduje? i skąd to wiesz?;) Dodano po 2 ścięty klin na kole magnesowym. Jesteś wielki zdjąłem koło magnesowe i klin ścięty, zapłon przestawiony o ładne 30 stopni. Dzięki:)
Da się coś z tym samemu zrobić czy trzeba zanieść do serwisu? Objawy sugerują na źle ustawiony zapłon. Zapewne klin na wałku się zerwał i zapłon się rozregulował. Zdejmik koło magnesowe czy jak to się fachowo nazywa i sprawdź klin czy nie jest ścięty i czy koło się nie przekręciło na wałku.
To trzeba spróbować przełożyć oryginalny zapłon (koło magnesowe/alternator lub koło zębate i impulsatory) z Radiana do silnika dawcy XJ600. Ale że to jest Yamaha, to nie gwarantuję że może pasować.
Bo w simsonach były zapłony klasyczne, czyli przerywaczowe i elektroniczne. I to czerwone koło jest właśnie od zapłonu elektronicznego. Koło magnesowe nie stabilizuje pracy silnika. Można je zdjąć i jeśli sie uda, to odpalić silnik bez problemów. Role koła zamachowego pełnią w tym silniku przeciwwagi umieszczone wewnątrz skrzyni korbowej. I to one stanowią...
W pilarce niema możliwości regulacji zapłonu. Zdejmij koło magnesowe i zobacz w jakim stanie jest wpust ustalający.
Ja mam zapłon Unimoto w Jawce 50. Ten do Jawki jest droższy o 150zł od bardzo podobnych do innych modeli tylko dlatego, że pasuje do popularnego modelu. Jakość tego produktu za tą cenę to dramat... Koło magnesowe niewyważone, źle dotoczone i ocierało o obudowę generując opiłki i miejscowe przegrzanie, po długich dyskusjach o błędnym montażu i odesłaniu...
koło magnesowy zdjąć koło magnesowy kosiarka koło magnesowy
ghost sterownik schemat przerobić dekoder schemat zwrotnicy głośnikowej
płytą indukcyjną transmiter radiowy
Schemat przewodów podciśnienia Mazda Xedos 9 2.5 V6 1999 Oznaczenia 9664779680, TG15C135, CL15 w alternatorze Valeo