Koło powinno zejść do góry, najlepiej ściągaczem. Położenie ma znaczenie, ale jest tam zapewne klinek.
Jeśli masz czym zdjąć koło magnesowe, to tak.
Stawiam na to, że za głęboko wkręciłeś śruby w koło magnesowe i uszkodziłeś cewki koła magnesowego. Musisz zdjąć koło magnesowe (odpowiednim ściągaczem!) i sprawdzić. Swoją drogą, to blokowanie walu za ten dość delikatny element, którego nie można zdeformować, a pod którym znajdują się cewki, to jakaś pomyłka, żeby nie napisać idiotyzm.
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Da się bez rozbierania, trzeba zdjąć sprzęgło i koło magnesowe.
Kolego w tego typu alternatorach kolo magnesowe powinno mieć 2 lub 3 otwory gwintowane. O ile nie dysponujesz ściągaczami - spróbuj dorobić ściągacz wg własnego pomysłu. W przypadku, gdy w kole magnesowym będzie 2 otwory gwintowane (zwykle M-6), to wykonaj ściągacz z grubszego płaskownika np. o grubości 6 - 8 mm, w którym wywierć 2 otwory o rozstawie...
Wiesz co, wykręć świecę, zdejmij te koło magnesowe i zobaczymy co ci z tego wyjdzie. Bo na tym nagraniu to jest jakiś kosmos. Niby się wał obraca, ale nie obraca :/ . Wykręć świecę, zdejmij koło magnesowe i wtedy spróbuj kopnąć w kopniak.
W sumie nie jest to zbyt skomplikowane. Musisz zdjąć koło magnesowe, potrzebny będzie jakiś ściągacz. Założone jest na stożek z klinem. Sprzęgło pewnie odpadło z urwaną oską. Trzeba wykręcić ją ze sprzęgła. Wykręca się ją w prawo ( lewy gwint ). Następnie odkręcić tłumik i gaźnik. Kolejny krok to wykręcenie silnika, wyjmujesz wał z tłokiem z cylindra....
1). Języczek filcowy [10X20 mm] osadzony jest na sprężystej blaszce i tak wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7048608900_1... 2). Śruba krzywki przerywacza to M5x45mm. Wkręcona jest na ok.10mm w oś wału. http://obrazki.elektroda.pl/2804734700_1... Musisz zdemontować kosz iskrownika, wyjąć krzywkę przerywacza, zdjąć koło magnesowe...
Mając pewne doświadczenie w tej materii można sprawdzić, czy klin został ścięty. Trzeba jednak odkręcić nakrętkę, zdjąć podkładkę i sprawdzić, czy klin-rowek koła magnesowego jest przesunięty względem rowka wału silnika. Jeśli rowki te nie pokrywają się oznacza to, że trzeba ( ściągaczem ) zdjąć koło magnesowe i założyć typowy klin ( wykonany z metalu...
... jako pierwsze obejrzyj czy nóż nie uderza o obudowę, jeżeli nie zdejmij szarpak i zobacz czy koło magnesowe nie uderz o "coś" np cewkę... . Sławek
Witam, chciałbym wiedzieć jak zdjąć koło magnesowe w kosiarce Briggs & Stratton Dodano po 13 chyba 4t
Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.
Ze zdjęcia wynika, że odkręca się podstawa z cewkami, a nie koło magnesowe Użyj loctite 243 do śrub oraz wymień je na takie o wytrzymałości 8.8
Witam Ostatnio zdjąłem koło magnesowe w kosie spalinowej nac i nie wiem jak je założyć poprawnie na oś wału.
ad Kubuśś Nie mam pojęcia jak w domu, bez ściągacza, zdjąć koło magnesowe, żeby zerknąć na uszczelniacz.
to w jakim położeniu powinien być magnes na kole względem cewki.. Tak naprawdę to nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem. Myślę że powinien być naprzeciwko iskrownika. Ważna jest też odległość iskrownika od magnesów koła, powinno chyba być około 0,3 mm, tylko aby nie obcierało o koło. Aby sprawdzić czy klin jest dobry to najlepiej odkręcić nakrętkę mocującą...
W pilarce niema możliwości regulacji zapłonu. Zdejmij koło magnesowe i zobacz w jakim stanie jest wpust ustalający.
Zdjąłem koło magnesowe, wyjąłem klin. Założyłem go i zabiłem stary klin ale już bez tego przesunięcia lecz na nim ma lekki luz. Złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem, okazało się że kosiarka dobrze chodzi, obroty już tak nie wariują tak jak wtedy i ładnie pracowała, tak też pewnie wina była pewnie tego przesunięcia na klinie. Tylko teraz jak te koło...
Wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) umieszczone na kole magnesowym. Rozwiązanie stosowane w 98% motocykli. Konieczne będzie zdjęcie koła magnesowego i sprawdzenie sprzęgła jednokierunkowego.
Do sprawdzenia klina trzeba zdjąć koło magnesowe. Wiadomo, że każdy by tak zrobił ale nie sądzę żeby autor miał ściągacz do magneta ewentualnie jakiś uniwersalny ściągacz do łożysk. Podpowiedziana metoda może idealna nie jest ale nie wymaga żadnych narzędzi.
Musisz zdjąć koło magnesowe i sprawdzić. Czy będzie pasował klin z B&S, tego nie wiem. Jeżeli masz zdjętą pokrywę zaworów to, zakręć ręcznie wałem i zobacz czy działają zawory (zdejm najpierw fajkę ze świecy)
ścięty klin na kole magnesowym. jaki klin? gdzie on się znajduje? i skąd to wiesz?;) Dodano po 2 ścięty klin na kole magnesowym. Jesteś wielki zdjąłem koło magnesowe i klin ścięty, zapłon przestawiony o ładne 30 stopni. Dzięki:)
Musisz odkręcić sprzęgło (odkręca się w tą samą stronę, w którą kręci się silnik) i wtedy zdejmiesz koło magnesowe. Przy odkręcaniu czegokolwiek z wału nigdy nie należy blokować go przez koło magnesowe, klin jest bardzo delikatny. Używa się do tego blokad wkładanych do cylindra, można użyć kawałka grubego sznurka włożonego, przez otwór świecy, do środka....
Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami. Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta....
jak wygląda klin w kole magnesowym Jak zdejmiesz koło magnesowe to zobaczysz... Także proszę o wskazanie innych przyczyn, które mogą powodować, że silnik nie odpala. Piszesz, że jest iskra i jest paliwo... to pozostaje sprawdzić czy jest kompresja i czy iskra jest we właściwym momencie (klin). jak ustawić zapłon W tego typu silnikach zapłon nie posiada...
Tylko po co ci regulator napięcia skoro nie masz akumulatora? Jawa/ogar nie miały żadnego regulatora, ot żarówka bezpośrednio na cewkę. Bardzo możliwe że właśnie dlatego że masz tam wpierniczony regulator, to coś świruje pawiana. Pamiętaj że regulator zawsze ucina nieco napięcia. Poza tym mierzenie napięcia bez obciążenia nie ma sensu. Wypnij regulator...
mam problem pomóżcie mi staruje na gokartach i niedawno zdjąłem koło magnesowe które no wie co robi iskrze. wiec zdjąłem koło i zrobiłem własnym patentem zrobiłem zrobiłem dodatkowo akumulator do akumulatora podłączyłem cewkę od poloneza i potem podłączyłem do kowadełka które robi przerwy w iskrze.i właśnie iskra jest nawet dobra ale chcę ja polepszyć...
https://obrazki.elektroda.pl/7935208300_... Tak to wygląda w chińskiej "45/52". Na zdjęciu koło magnesowe w pozycji punktu zapłonu. Żeberko wiatraka na "T" to GMP. Kąt wyprzedzenia jakieś 15-17°. Nie wiemy co dokładnie uległo uszkodzeniu. Rowek wpustowy w kole magnesowym, wpust czółenkowy czy końcówka wału korbowego. Dość podłe urządzenie...
Dobra odkręć teraz drugą stronę zdejmij obudowę oraz sprawdź czy nic nie wpadło pomiedzy koło magnesowe a cewkę!
Proponuję zdjąć koło magnesowe i sprawdzić czy wpust czółenkowy zwany niesłusznie klinem nie został ścięty. Przy okazji można sprawdzić bicie czopa wału w okolicach tegoż wpustu. Wystarczy jakiś element przykręcony (kawałek sztywnego drutu) do korpusu silnika z ostrzem w pobliżu czopa wału. Będzie widać jak zmienia się szczelina między naszym "czujnikiem"...
Dziś zrobiłem ściągacz mocowany do 4 otworów wentylatora, i udało mi się bezinwazyjnie zdjąć koło magnesowe. Co zaobserwowałem: rowek na wpust w półosi wału jest zdrowy, nie ma drugiego (podejrzewałem najpierw że jest "rozbity" i ktoś dorobił drugi i w wale i w kole magnesowym), druga sprawa to po ustawieniu koła wpustem w jeden jak i drugi rowek zapłon...
Nie podajesz, czy po tym fakcie jest nadal iskra i w jakim stanie jest świeca (mokra, czy sucha). Jeśli nie będzie iskry, to chyba trzeba będzie zdjąć koło magnesowe i dobrze oglądnąć cewki, być może w wyniku otarcia nastąpiło uszkodzenie izolacji cewek lub ich zniszczenie. Natomiast jeśli będzie iskra a świeca sucha, to wlej bezpośrednio na tłok nieco...
Niestety moj poprzedni temat ktoś bardzo gorliwy już zamknął a sprawa nie jest zakończona..... Wał wymontowany i naprostowany. (Dla nastepnych skrócona instrukcja. 1 Zdemontowac górną osłonę i zbiornik paliwa. 2. odkręcic koło magnesowe- można zablokowac nóz aby sie nie obracało. 3.odkrecic i zdjąć nóż 4 zdjac koło magnesowe - nie jest łatwo - trzeba...
Dzięki Rycho T. Chyba rzeczywiście klin, bo gdy przytrzymałem od dołu nóż, to koło zamachowe - magnesowe można obrócić na wale. Jutro zdejmę koło zamachowe i zobaczę.
Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu? Dodano po 40 (at)artek482 . Dodano po 31 Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu?
Musisz zdjąć osłonę koła. Czyli rozbierać od góry, aż zauważysz koło magnesowe.
W takim razie sworznie, które trzymają zabieraki są wbijane w koło, musisz zdemontować koło magnesowe i wybić to z drugiej strony.
Witam, posiadam taki o to zapłon do motoryki https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zap... chciał bym się zapytać czy jest możliwość przerobienia go na oryginalne koło magnesowe ? Ten z zdjęcia ma dodatkowe magnesy.
Załączam zdjęcia. Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, wysokość ( razem z żebrami ) - 70 mm, pozostałe wymiary na zdjęciach. Stożek koła - średnice 18,5 / 14,5 na długości 23 mm. Zaświtał mi pomysł, może niedorzeczny ale spytać można. Skoro dopasowanie charakterystyki zapłonu będzie kwestią przypadku, to może spróbować przeszczepić zapłon od...
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Bęben sprzęgła zdjęty, (wkęciłem koło w imadło przez deskę) ale część z ciężarkami jeszcze nie - brak pomysłu, nie wiem czy tam jest lewy czy prawy gwint. Koło magnesowe zdjęte ściągaczem do łożysk. Tłok i cylinder w stanie idealnym, bez zatarć. Ewidentnych uszkodzeń uszczelnienia nie widać, ale zesztywniałe jest. Nie wydaje mnie się, aby lekkie zesztywnienie...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
a koło magnesowe masz zdjęte? zrób fotke całego magneta na motorowerze ile przewodów wychodzi z karteru do instalacji elektrycznej?
Czy to może koło magnesowe może być przytarte nierownomiernie jak na zdjęciu? To może jak "przytarte" to może blokuje o cewkę, cewka może obciera o koło.
Odkręć tą nakrętkę 24mm co dokręca koło magnesowe i zrób dobrej jakość zdjęcie klina.
Koło magnesowe, na znaku T a wałek rozrządu, jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/59_12714003...
Witam. Czy mógłbym prosić o pomoc w wymianie łożysk wraz z uszczelniaczami, chodzi oczywiście o wskazówki co po kolei demontować, aby nic nie zepsuć. Piła ma już parę lat i ze dwa lata temu w serwisie husqvarny wymienili mi uszczelniacze z łożyskami oraz sam tłok. Skasowali za to prawie 600 zł. Obecnie mam podobne objawy jak wtedy, czyli piła bardzo...
Jeśli jest to stary model silnika, to trzeba zdjąć koło zamachowe ( magnesowe) i sprawdzić czy nie był ścięty klin, w jaki stanie znajduje się przerywacz ( przeczyścić tzw. platynki ), jaką ma przerwę (powinna wynosić ok. 0,35 mm). Po tych sprawdzeniach i ewentualnej regulacji przerwy nawilżyć kawałek filcu przy przerywaczu złożyć silnik i dokonać sprawdzenia...
Chcesz regulować zapłon czy go wyjmować? Do regulacji, koło magnesowe musi być na swoim miejscu. Najlepiej do zdjęcia koła użyć ściągacza, do łożysk, takiego trójramiennego.
koło magnesowy koło magnesowy zapłon kosiarka koło magnesowy
naprawa pompa lucas wymiana linek commax napięcie
calormatic ustawienia hannspree hsg1187
ProAudio A-3 instrukcja obsługi PDF, specyfikacja, tryby pracy, ochrona, pobieranie SPD TT/IT w sieci TN-C – dobór ograniczników przepięć DC/AC przy panelach PV, Phoenix Contact, OBO