Tylko te cztery na torxy.
Witam Mam problem z moim Fiatem Doblo JTD 1.9 105 km 2006 rok. Auto kupiłem przy przebiegu 49 tys km obecnie ma 54 tys. Podczas ruszania słychać pisk jak puszczam sprzęgło dosłownie przy samym końcu poślizgu. Auto nie szarpie (nawet po załadowaniu) ale piszczy jak dłużej przytrzymam na sprzęgle. Najgorsze jest to stukanie jak by jakiś element metalowy...
To przychodzi mi jeszcze na myśl koło pasowe wału, bo miałem tak w Marei JTD, że była guma już rozwalona i jak włączałem klime to silnik gasł na jałowym. Finalnie to koło sie rozleciało i je zgubiłem, ale po wymianie było ok. Sprawdź, a nóż widelec, masz to samo.
Trzeba alternator min. 120A , coś dobierz mniej pasujacego w mocowania. Fiat jtd ma podobny uklad np. tylko koło pasowe zmień. Powodzenia w rzeźbieniu.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Koło pasowe alternatora jest bez wpustu (klina).Może nakrętka poluzowała i ślizga koło na wałku.
Przekładaj, jtd ma większe koło pasowe, dlatego większa rolka alternatora. TBi ma mniejsze kolo pasowe, dlatego potrzebna mniejszarolka.
Jest ok. koło też dobre
Z ciekawości robiłem sekcję zwłok pompy wody z samochodu GM 2.0 DTi. To jest część która jest praktycznie nierozbieralna bez uszkodzenia wirnika pompy oraz uszczelnienia mechanicznego. Wałek pompy jest jedną całością z łożyskami, można powiedzieć że stanowi nierozbieralną piastę. Po obu stronach łożyska były grube osłony przeciwpyłowe z FKM, praktycznie...
Można jakoś sprawdzić alternator bez jego wybebeszania? Póki co sprawdziłem napięcie ładowania, jest takie jakie było rok temu czy dwa lata temu. Kontrolka się nie świeci ani nie żarzy. Czy może to być również to koło pasowe z tłumikiem drgań? Mam wrażenie że trochę chodzi na boki. Choć jak zdjąłem pasek to żadnych luzów nie stwierdziłem.
A jak rozrząd jest OK to na drugi ogień sprawdziłbym koło pasowe na wale. Najprawdopodobniej jest z tłumikiem drgań i mogło się podczas tej awarii uszkodzić (zwłaszcza jeśli było już w słabej kondycji.)
Jeśli wymiana rozrządu to odkręcanie śruby. Na rozrząd składa się kolo zębate mocowane ową śrubą. Cudowne przemienienie bez odkręcania śruby zawsze dziewicy...... co za mechanicy. samo zaprzeczenie odkręcania mówi ze się wykręcili od pokrycia kosztów remontu. A po co ściągać koło zębate jak koło pasowe jest przykręcane do niego na 4 śruby?
dziś zamówiłem blokadę Jak odkręcisz koło pasowe wału to zobaczysz miejsce na blokadę (pasuje w jednej pozycji).
Witam Czy mogę kontynuować odkręcanie koła pasowego w sytuacji gdy mam zdjęty już pasek rozrządu? ( Bo już wcześniej wykręciłem pompę diesla) Moje obawy to czy dość duża siła której trzeba użyć nie powygina zaworów w głowicy. Rozumiem że w przypadku zdjętego paska chcąc odkręcić koło pasowe wału korbowego --> w końcu przekrece wał korbowy tak że któryś...
W zeszłym tygodniu skończyliśmy z kolegą robić głowice w jego JTD (dwie dźwigienki ułamane, zawory O.K). Nowe koło niby oryginał a wytrzymało 20kkm i się rozpadło, w środku była maź a nie zwulkanizowana guma (dodatkowa zabawa w czyszczenie). Strach się bać ... szczerze życzę powodzenia i szczęścia.
Witam!!tak to na pewno ten przyrzad,z tego zestawu który jest do silnika 1.9 td,jtd i jeszcze do peugota dodatkowo ten wygiety pret bo otworu w kole zamachowym. Masz racje sa tam narysowane 5 otworów nie wiem dlaczego jesli obok jest narysowane koło pasowe wału i ono ma juz 4 otwory,moze jakiś błąd.Taki zestaw do ustawiania mozna kupic również na alegro...
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
Pomocy ostatnio w trasie silnik stracił moc i zaczęło coś stukać . Okazało się że rozpadło się koło pasowe . Wymieniłem. Ale stukanie i głośna praca silnika została nawet bez paska. Dodatkowo chodził nierówno zdiagnozowalem padniety pierwszy wtrysk wiec wymieniłem chodzi rowno lecz dalej głośno. Pomocy!
koło pasowe jest ok sprawdzane, dodam że po tym stukaniu wymieniłem olej na półsyntetyk (bo był syntetyk) i stukanie trochę ucichło więc chyba wtryski odpadają. Dzisiaj zauważyłem mały dymek taki niebieskawy po odkręceniu wlewu oleju. Dodam że nie dmucha z korka tylko lekki dymek się unosi przez pewien czas i potem jest spokój. Co to może być?
Witam Układ wspomagania zwykle składa się z : Pompy wspomagania napędzanej zwykle paskiem , kilku przewodów gumowych (zbrojonych ) no i zespołu kierowniczego i zbiorniczka w którym jest olej . Ten cały zbiorniczek ma korek a w nim podejżewam swego rodzaju czujnik poziomu oleju (rzadko) , ten czujnik to jedyna elektryczna rzecz w układzie wspomagania...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Witam. Mam problem z Jumperem. świeci się kontrolka silnika, podjechałem do jednego warsztatu i odczytali mi błędy ze sterownika. błąd który powoduje zapalanie kontrolki to: P1320 niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak). w Autodacie znalazłem ten błąd...
koło pasowe odkręcić koło pasowe koło pasowe rozrządu
elektroda ferroli kalibracja honda serwis konica minolta
regulator poziomu traktorek rally
Philips Brilliance UltraWide 346B1C – wyłączanie trybu Burn-in, migający ekran, firmware Rozrusznik samochodowy Bosch Valeo – budowa, usterki, diagnostyka, nowoczesne startery ISG